- A Team Group SSD-je gondoskodik arról, hogy az utolsó bitig letörölhető legyen
- Maximum 320 Hz-et képes magából kipréselni a Philips dual mode-os monitora
- A TSMC gyárthatja a Nova Lake legfontosabb komponensét
- Majdnem mindenki a TSMC 2 nm-es node-jára vágyik, de van egy nagy probléma vele
- Lefőtt a júliusi hardverpárlat
- HP notebook topic
- E-book olvasók
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- ASUS notebook topic
- Digital Fingerprinting: Így buktat le a böngésződ a neten - Tech Percek #18
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen széket vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aryan
senior tag
Nálam lassabb pont pedig jól jönne pár extra FPS. Noti játszok, I3 5010u,8Gb ram,SSD, 940M nvidia vga. Opengl-ben 720p-ben low-on 40-50fps, vulcannal inkább 30-40. Furcsa hogy a 40-50fps is kevésnek tűnik, olyan darabos a hatása.
-
schwartz
addikt
Ma megneztem az egyik Radeonos gepemen, Win7 alatt. i7-920 valami 3.8Ghz-en 12GBRam, HD7870 13FPS. Ertem en, hogy csaka wiz10 de azert win7 alatt 3x gyatrabbra osszehozni mint ahogy openGL-ben fut, az vicc kategoria...
-
jerry311
nagyúr
You have to set the API back to OpenGL 4.5 via .cfg file. The file should be located in [USERNAME/Saved Games/id Software/DOOM/base/] and it's a file named "DOOMConfig.local" (in my case, in order to open this file in notepad I personally had to move the file (to avoid conflicts), change the extension name to '.cfg', then open it, and when I was done saving my changes, remane it ot '.local')
There is a line (r_renderAPI "1") - cange the number "1" to a "0" to reset the renderingAPI back to OpenGL 4.5. Save your changes and rename the extension bact to '.local' IF you had to change it in order to open it like I did.
Tehát a [USERNAME/Saved Games/id Software/DOOM/base/] könyvtárbam a DOOMConfig.local fájlba a (r_renderAPI "1") értéket írd át 0-ra.
-
30z.Samu
titán
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szűkségem. Akartam játszani a Doom-al, nézegetem a beállításokat, látom hogy ott a Vulkan. Nem tudtam mi az, gondoltam megnézem, azóta se kép se hang. Egyszerűen nem indul el, gondolom a Vulkan sem indul el minden gépen. De azért csinálhattak volna annyit, hogy esetleg visszarakja OpenGL-be, mert a gépem nem megfelelő hozzá. Most újratelepítem a játékot, hátha azzal megoldom a gondot. De ha esetleg nem, akkor valakinek van ötlete hogy lehet resetelni a beállításikat? -
jerry311
nagyúr
Wow, ez gyors lett
(2560x1440)
-
Rocco27
csendes tag
Hali, megosztom akkor én is a tapasztalatomat. Most, hogy megjelent a Vulkán támogatás, direkt megvettem a játékot. Amúgy is szemezgettem vele.
i7-6700k, Asus DirectCU II 290X, 32 GB RAM (2666Mhz), Win10 és Catalyst v16.7.2 illesztőprogram. A grafika maximumra húzva 1080p-n, kivéve a Virtual Texturing Page Size, mivel ahhoz 5 GB kell.
OpenGL 4.5: átlag 100 FPS.
Vulkan: átlag 130 FPS.
Öreg kártya nem vén kártya. -
pomorski
őstag
válasz
->Raizen<- #79 üzenetére
Kikapcsoltam, és az akadozás megszűnt! Köszi!
-
pomorski
őstag
válasz
->Raizen<- #79 üzenetére
Lehet, hogy este kipróbálom majd, köszi a javaslatot!
-
pomorski
őstag
Bemásolom ide is a tapasztalataimat. Én is kipróbáltam Vulkan-al a Doom-ot. Lett is kb. 20 FPS növekedés, de emellett néha-néha (szóval ritkán) megakad a játék egy-egy negyedmásodpercre. Úgyhogy én kénytelen voltam lemondani erről extra 20 FPS-ről és visszaváltani a "régire". Más tapasztalt ilyet?
-
arn
félisten
vegre... [link]
-
távcsőves
senior tag
válasz
noPublicFG #66 üzenetére
Ez jó hír. Tudom bilibe lóg a kezem, de remélem elterjed a Vulkan API. Demo is megkapta a Vulkan frissítést?
-
Nekem bugos lehet mert engedte bekapcsolni.
GTX880m-nél is durva gyorsulást lehet tapasztalni, pedig az (elméletileg) nem is támogatott. ~30fps-ről 40-50 között. Ultra, fHD. -
Simid
senior tag
válasz
->Raizen<- #62 üzenetére
Én nem ferdítek semmit! Amit leírtam az csak a linkelt tesztre vonatkozik és azt is odaírtam, hogy nem ebből kellene kiindulni mert nagy a szórás, sok az eltérő vélemény. fórumhozzászólásokból tudok én is linkelgetni elég sokat. Átfogó teszt még nincs.
A CPU gyorsulást meg szerintem ne keverjük a GPU teljesítményével. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyjából ott van az RX 480, ahol egy átlagos ROP limites játékban szokott lenni. Ennek semmi köze a driverhez, csupán 32 ROP-ja van, míg a GTX 970-nek 64. A Vulkan ezen nyilván nem segít, tehát ezek a limitek kb. megmaradnak, csak mondjuk TSSAA mellett van aszinkron feldolgozás, ami enyhít rajta. Illetve az RX 480-on Vulkan alatt gyors kód fut, míg a GTX 970 alatt a normál szabványos kód.
-
AeSDé Team
őstag
Az Intel IGP-kkel mi a helyzet?
-
->Raizen<-
veterán
Ne ferdítsd el a valóságot. Mert sok rendszeren sokat hoz a vulcan, fx procival a 970 sokkal több fps-t ad ki megából például, de nálam is gyorsult.
Nálam 30% körül mérhető ki max.
-
Simid
senior tag
Ok, értelek. Nekem úgy jött le, hogy szerinted az általad írt 4. pont ami leginkább fedi a valóságot. Ami azért lenne furcsa, mert akkor nem csak az Polaris, hanem a Pascal is gyengébb OGL alatt. Szerintem ez inkább a fejlesztők sara, de azt is el tudom képzelni, hogy az új kártyáknál mindkét oldal hanyagolta az OGL támogatást (hány játék is használ manapság OGL-t?).
A "megfordítás" nekem azért ellenszenves kicsit, mert AMD max azért hibáztatható, hogy olyan hardvert adott ki éveken át, amit nem lehetett akkor még teljesen kihasználni (ez mondjuk elég jogos kritika). Vagyis optimistán bíztak bizonyos piaci trendekben, amik nekik kedveznek, de amik végül késve és vegyes sikerekkel kezdődtek el.
Leegyszerűsítve a 480 OGL teljesítménye azért kritizálható, mert olyan plusz teljesítmény van benne, ami abban a környezetben nem kihasználható. Az 970 meg azért, mert nincs is benne semmi plusz ami low-level API-val kihozható lenne és Pascal esetében sem törte nagyon magát a gyártó, hogy ezen változtasson. Szerint a kettő nem ugyan az, de lehet elfogult vagyok.Átfogó tesztet sajnos én sem tudok mutatni. Ezen kívül csak a guru3d-t, meg rengeteg fórumra beírogatott eredményt láttam. Reméljük lesz majd.
-
oAcido
aktív tag
Azért megvan az a komment is, amire reagáltam? Szerinte az NV a hibás, amiért nem gyorsult (vagy minimálisat).
Én csak annyit tettem, hogy megfordítottam a felállást. Szerintem az AMD a hibás, mert OGL alatt is illet volna ezen a szinten lenni, ahol a Vulcan alatt van (természetesen most a 480-ról beszélve).
Egyáltalán nem probléma, hogy gyorsult az AMD (sőt). A fejlesztő meg igenis dolgozzon 3-4, 5 különböző HW-re, ha azokkal van ellepve a piac.
Tesztet meg ha tudsz linkelni 10-15 VGA-val, akkor örülök neki. Én már akkor is boldog voltam amikor ezt sikerült levadászni a neten
-
bil
tag
Szerintetek a jatek demo-ja is frissul, vagy csak a full game-ben lehet kiprobalni ezt a vulkan frissitest?
-
Simid
senior tag
Ha maradunk a linkelt tesztnél, akkor látható, hogy nem csak AMD szar az OGL alatt hanem a Pascal is. Azt gondolom te is belátod, hogy az egyáltalán nem reális, hogy 1080 csak 30%-kal legyen jobb, mint a 970. Szerintem egyszerűen csak nem jól van megírva az OGL mód az új kártyák szemszögéből. De legyünk jóindulatúak és mondjuk azt, hogy nagyon jó a Maxwell optimalizálás. Viszont így ne legyen már probléma, hogy van egy AMDre optimalizált (de amúgy Pascalt is gyorsító!) leképző is.
Már önmagában azt sem látom problémának, hogy a Radeonok csak direktben GCN optimalizáld kódokkal tudja felvenni a versenyt, hiszen pontosan ez volt a céljuk. Ezért más uarch, ezért nyomták a low-level API-kat és ezért hoztak át konzol funkciókat. De ha van egy általánosabb nV-nek kedvező és egy másik low-level AMDs opció akkor az mindenkinek jó. Nem sok ilyen játék lesz szerintem, ahol tényleg foglalkoznak az optimalizálással és ilyen élesen kijön a különbség. Szóval én örül neki, hogy van erre is példa.Mellesleg nem vagyok benne biztos, hogy az általad linkelt tesztet kellene alapul venni. Nagyon különböző eredmények és tapasztalatok vannak eddig. Mivel nincs rendes benchmark, így nehéz reális képet alkotni.
-
Tom5
addikt
Nálam RX 480-al kb olyan 20-30 Fps-t hozott. FHD és minden fullon. így most olyan 90 - 140 Fps között mozog a játék.. (3. pályán)
-
oAcido
aktív tag
Én hiszek neked, de akkor miért van a béka segge alatt a 480 teljesítménye a 970-hez képest, OpenGL mellett?
(#43) Simid:
Itt most nem az az érdekes, hogy gyári OC vagy nem. Az se érdekes, hogy a 480 a 970 előtt van pár százalékkal.
Inkább az a fontos, amiről a kommentem is szól. A teszt szerint (a többi kártyáról nem tudok nyilatkozni) az RX 480 Vulcan alatt tudja csak hozni a 970 szintjét. OpenGL alatt pedig a közelébe sincs.
Ebből nekem az jön le, hogy az AMD-n úgy szar az OpenGL ahogy van és a Vulcan segítségével jöttek föl a megfelelő pozícióba.
Viszont, ha a többi kártya OGL alatt is jó helyen állt (970-390, 980-390X) és csak a 480-on ilyen a teljesítmény, akkor az szánalom a köbön.
(#52) Crytek
Ez is marha jó DX12 lett. Nem az AMD kártyák teljesítménye nőtt (sőt az is romlott pár százalékot), hanem az NV kártyák teljesítménye zuhant be jobban. De legalább így a 970 nem előzi meg a Fury X-et
-
Sblat77
csendes tag
Privátban eskü kapsz most 2 Steam képernyőmentést, belépek...
Kicsit off de linkelem akkor:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=722946875
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=722946875
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=722946848
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=722946835
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=722946812Elhiszed akkor az 50+ fps-t nagyobb csatákban? (Mert ez kb egy közepes csata)...
-
kriszpontaz
veterán
válasz
aragorn1000 #50 üzenetére
+10-20 FPS még ráadásként? Az szép. Viszont lehet az SMAA volt ilyen éhes?
-
Crytek
nagyúr
Akkor szólj nekik is ,mert itt nagyon durván lassabb.
-
aragorn1000
csendes tag
Új videó. Itt már be van kapcsolva az Async Compute.
Link -
psypunk
csendes tag
válasz
Menthirist #46 üzenetére
Jogos
-
Az eddig is volt, és nem benchmark, hanem kiírja a framerate adatokat, low-ban csak fps-t, mediumban a drivereket is, high-ban meg már átlagolt frame time-okat meg hasonlókat is.
Benchmark egy olyan teszt, ami minden egyes alkalommal ugyanúgy fut le, hogy össze lehessen mérni az elért teljesítményeket.
-
-
zef
tag
válasz
->Raizen<- #38 üzenetére
Nem kell hinni bármilyen jutyúkos videónak...
Még ha gyorsult volna is, akkor is akadozik NV alatt vsync engedélyezése mellett (nálam 1070-en), de mások kiszúrták a stuttert vsync nélkül is. Ez a jelenlegi Vulkan támogatás az AMD-sek privilégiuma per pillanat
-
távcsőves
senior tag
Akkor ebben a játékban, most müködött a "copy paste" amit a low level api egyik előnyének jeleztek. (Ok, csak AMD-n , de akkor is.) Jó ideig tartott, de csak ez lesz végre az álltalános. Async compute kb mekkora sebbeség többletett hozhat még? Azért érdekel, mert ha ekkora sebeséget kipréselnek a nem prémium kártyából, lehet az a VR mégiscsak elérhetőbb lesz.
-
antikomcsi
veterán
válasz
->Raizen<- #38 üzenetére
Szerintem nem zavarja, mert az általa linkelt tesztben a 970 semmit nem gyorsult.
-
Raggie
őstag
válasz
->Raizen<- #38 üzenetére
Hol?
(vagy én más grafikonokat nézek??
)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD-nek Windowson nagyon gyors OpenGL drivere van, szóval attól nem tud gyorsulni. Ez azóta gyors, amióta újraírták, illetve a Doom eleve specifikus OpenGL kódokat használ gyártónként, hogy minden ki legyen belőle hozva. A gyorsulást az AMD-nél nagyrészt a GPUOpen shader intrinsics hozza, mert nem mindegy, hogy a hardver a normál vagy a gyors kódot futtatja. Az RX 480 esetében ugye nem aktív az aszinkron compute (csak TSSAA mellett működik), tehát az arra vonatkozó gyorsulás csak a következő patch-ben érkezik.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Menthirist #32 üzenetére
Pontosan, Nagyon hajaz a quake 3-ra. A power up-ok a nagyon erős fegyverek, az ugrabugra meg a dobbantók..
-
-
.LnB
titán
Megvettem első héten. Még mindig nem nyomtam végig. Sőt 3.-4. pályánál tartok. De nem rossz, hangulatos. Csak van más. Viszont a multi az retek, borzasztó retek, egy semmi, pfúújjj.
(#32) Menthirist Mindenki ezzel jön, kivagyok ettől, hogy a Quake-hez hasonlítják. Ha Quake lenne imádnám!
Nem ez nem Quake. Köze nincs hozzá. PM-ben elmagyarázom mert itt off.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzol rokonság annyit segít, hogy azok a gyors kódok, amelyeket shader intrinsics-kel lehet használni ki vannak dolgozva konzolra, így azok egyszerűen másolhatók (az API mindegy). Ezért hozta DX11/DX12/Vulkan API-ra ezeket a kiterjesztéseket az AMD, meg még jön is újítás a második körben. Ha nem lenne konzol kidolgozott gyors kódokkal, akkor ezzel PC-n sem törődnének. Már a gyártó nem törődne azzal a lehetőséggel, hogy felkínálja a kiterjesztéseket.
-
Raysen623
addikt
Itt az első vélemény: nem játszottam eddig az új DOOM-al. Ha pedig mégis úgy adódna, akkor tudomásul veszem, hogy a 760-as bizony egy régebbi darab és nem fogja ezt tudni. Röviden nem rinyálok érte.
Ráadásul az sem nem igazán érdekel, ha nem megy 80 fps-el hanem csak 50-60 között.
-
Raggie
őstag
válasz
->Raizen<- #17 üzenetére
Nagyjából egyetértek ezzel. Egyébként én azt remélem, hogy kicsit feljebb jön most ebben az évben az AMD is szoftveres téren emiatt(az új API-k jobb támogatása). Leelőzni csupán ezzel nyilvan nem fogja az Nvidia-t, de legalább talán utoléri.
Tényleges kizárólag azért remélem ezt, mert már nagyon jót tenne a VGA-knak egy kis verseny. Szinte stagnálás van már évek óta. Pár évvel ezelőtt mostanra már kb kétszer erősebb VGA-kat vártam, mint amik most vannak...
-
válasz
távcsőves #20 üzenetére
A Vulkannak semmi köze a konzolokhoz tudtommal. Tehát a konzol rokonság semmit nem hoz ebben az esetben, itt kifejezetten az uarch az, ami miatt gyorsulni tud a játék futtatása.
Szerk: Utánanéztem, így hirtelen nem találtam rá megbízható, egyértelmű utalást, hogy a Vulkan futna PS4-en vagy XBOne-on. Amit idéztél, az azt sugallja, hogy a konzolon használt funkciót, ami a Radeon hardverben van, a Vulkan ki tudja használni.
Abu, most van Vulkan a konzolokon vagy nincs?
#26: Köszi!
-
távcsőves
senior tag
válasz
->Raizen<- #17 üzenetére
Cikket elolvasva nekem az jött le, a legtöbbet az hozta AMD vga-n, hogy "konzol rokonok". Nem folytattom, mert Abuthizmus lesz a vád ellenem.
"Az ID Software az AMD Vulkan API-hoz használt kiterjesztésein keresztül áthozta a konzolokon alkalmazott eljárásokat PC-re, így fontos kiemelni, hogy a GCN architektúrára épülő Radeonokon minden esetben specifikus kód fut, vagyis nem a szabványos SPIR-V shadereket alkalmazzák. Ezt nem lehet kikapcsolni, ugyanis ha a rendszer érzékeli a szükséges kiterjesztéseket a Vulkan API inicializálásakor, akkor rögtön a specifikus, úgynevezett gyors kódokra vált. A specifikus jelleg miatt ezek a kódok csupán az AMD GCN-en üzemképesek, így más gyártó hardvere a normál, szabványos kódra van korlátozva."
-
válasz
RoyalPredato #8 üzenetére
számomra a legvalószínűbb az a scenárió, hogy nagyon-nagyon ki van gyúrva a dx11 driverük (ezt már több fejlesztő is elmondta). a dx12 és a vulkan alatt viszont nagyon sok minden átkerült a driverből a játékokba, amire már nincs közvetlen hatásuk, és nem is tudnak mindent áttolni a fejlesztőkön.
mindemellett úgy tűnik, hogy az egyik dx12/vulkan feature-rel, az aszinkron feladatvégrehajtással problémáik is vannak. kicsit úgy tűnik, mintha az parancsproci nem lenne képes több feladatot kiadni, mint soros módban. vagy azért, mert ennyire képes, vagy azért mert nincs minek. -
->Raizen<-
veterán
válasz
RoyalPredato #8 üzenetére
Mert az nvidia a jelennek tervez, az amd a jövőnek. Nem párhuzamos adatfeldolgozásra van kitalálva a maxwell az async compute is inkább lassít rajta, minthogy gyorsulást hozna, 2-ből két játéknál tiltják is (warhammer, tomb raider). Az id-ban legalább van hajlandóság, hogy maxwell-en és pascalon is dolgozzanak, hogy hozzon egy kis előnyt. De ezek nem olyan hátrányok ami miatt megérné most lecserélni a 9xx szériát, mert mire natív dx12 portok jönnek ki az 2-3 év. A ryse of tomb raider is xbox360 portból fércelt, tákolt dx12-es leképezőt kapott.
-
-
Mooka-Miki
senior tag
válasz
RoyalPredato #8 üzenetére
Az a baj, ha erre itt valaki érdemleges választ adna neked akkor jöhetnének a moderátorok dolgozni, mert nem kicsit "csúszna el" a topik a flém irányába.
Keress rá az új nVidia és AMD kártyák megjelenésekor kijött cikkekre itt a PH-n, ahol a kártyák architektúráját elemezték. -
Oliverda
titán
válasz
RoyalPredato #8 üzenetére
Inkább vedd a fáradtságot, és olvass el pár ezzel kapcsolatos cikket...
-
solasola
csendes tag
Nagyon örvendetes, hogy kijött végre egy Vulkan-t komolyan használó játék. Az még inkább, hogy látható haszna is van.
Most már csak azt kell kivárni, hogy valamelyik Linux porting studió megállapodjon velük és megcsinálja a Linux-os portot, mert emiatt azért nem telepítek Ablakocskákat.
Valakinek valami tapasztalat arról, hogy a Vulkan-os vagy OpenGL-es verzió hogy megy Wine alatt?
-
válasz
RoyalPredato #8 üzenetére
Ez a cikk és a topikja nem a DX12-ről szól.
A témához:
Kíváncsi vagyok, hogy az Nv tulajoknak mindez hogy jön át:
1. Már megint egy fejlesztő stúdió, aki kihagyja az NV kártyákat a fejlesztésekből.
2. Basszus, az Nv alig fejleszt valamit, a Pascal is csak a kisebb csíkszélesség miatti órajel emelkedés miatt lett gyorsabb a Maxwellnél. Ez elgondolkodtatott...
3. Nem érdekel különösképpen, így is megvan a magas FPS.
Szerk: Flémkeltő volt a hsz, átfogalmaztam.
Várom az Nv tulajok véleményét!
-
Raggie
őstag
válasz
RoyalPredato #8 üzenetére
Mert az NV szarik az új API-k támogatására(mind szoftveresen mind hardveresen). Ezt szajkózza a PH már egy jó ideje.
-
RoyalPredato
csendes tag
Egy hozzáértő szaki PM-ben elmagyarázná gyorstalpalóban, hogy NVidia miért nem remekel DX12 alatt pontosan?
/ 980Ti "Dx12 Ready" fut nálam. -
Örvendetes. Kicsit úgy tűnt, a DX12 elnyom mindent, de ezek szerint mégsem.
-
Xaels
félisten
Várható rövid teszt mennyit hoz a konyhára? Minden GCN-es Radeon-t érint a javulás vagy itt is vannak kompromisszumok mint Dx12-nél?
-
En 30 fpst nyertem Doomban a Vulkannal !
Igy kell ezt csinalni, good job !
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- HP notebook topic
- E-book olvasók
- Nintendo Switch 2
- Ford topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Formula-1
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- ASUS notebook topic
- Digital Fingerprinting: Így buktat le a böngésződ a neten - Tech Percek #18
- További aktív témák...
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H610M I5 12400F 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4060 8GB SOF CLONE 3 Chieftec 600W
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest