Nem szükséges külön támogatni az Intel-féle XeSS 3-at

Az XeSS-MFG modul direkten kiválthatja a korábbi XeSS-FG-t, de ehhez a meghajtó frissítésére lesz szükség.

Hirdetés

Az előző héten írtunk arról, hogy az XeSS 3-mal érkezik az Intel, többképkockás képgenerálója, amely az XeSS-MFG nevet viseli. Ez eddig rendben is van, de felmerült a kérdés, hogy mely játékok támogatják majd az újítást, mostanra viszont kiderült, hogy minden olyan program kompatibilis, amely korábban implementálta az XeSS-FG modult.

Az XeSS-MFG ugyanis nem vezet be új futószalagot a képgeneráláshoz, pusztán a korábban alkalmazott módszert egészíti ki úgy, hogy ne csak egy képet generálhasson a rendszer két valóban számolt közé, hanem hármat is. Ehhez persze a meghajtó frissítésére szükség lesz, mivel a már kiadott alkalmazásokat erre eredetileg nem készítették fel, így a programon belüli paraméterezés csak a képgenerálást engedélyezi, egy képkockáig bezárólag. Viszont az újítással kompatibilis eszközillesztő vezérlőpultja ezt a paramétert felül tudja írni két vagy három generált képkocka erejéig. Erről a felhasználó dönthet majd, ha kiválasztja a 3x vagy a 4x módot.

Fontos figyelembe venni, hogy a képgenerálók szokás szerint nem a sebességet, hanem a képkockák számát növelik. Vagyis az optimális működés érdekében a képgenerálás nélküli tempó szempontjából minimum érdemes 60 képkocka/másodpercet megcélozni szimpla 2x paraméterezéssel, 3x és 4x módban pedig inkább 100 és 160 képkocka/másodperc az a minimum határ, amikor a szóban forgó eljárások jó eredményt adhatnak. Ez egyébként nem az XeSS-MFG sajátossága, az összes többképkockás képgeneráló hasonló igényeket támaszt.

Hirdetés

Gamer stílus a csuklón: sportóra vagy okoseszköz?

PR Az új chiparchitektúra berobbanása a csuklós eszközök világába nemcsak technológiai frissítést jelent, hanem egy teljes paradigmaváltást is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Előzmények