Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen videókártyát?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Computex 2025: új VGA-k és CPU-k az AMD előadásán
- Fujifilm X
- Computex 2025: egyelőre nem szemez a Windows-zal a MediaTek
Aktív témák
-
Stitch
őstag
Én meg legalább vagy fél évet, persze a pénzt is össze kellett szedni.
Nálam a canon az ára meg az EF-S bajonett miatt egyből kiesett, a sigma 12-24 digitálison nem teljesít túl jól, úgyhogy maradt a másik három. Mindnek megvan az előnye és hátránya is. Aberálni mindegyik aberál, úgyhogy azt nem említem külön, RAW-t használva nekem nagyon ritkán tűnik fel a színhiba. A tokina egy nagyon jól megépített, masszív objektív, remek felbontással, kontraszttal. A sigma 10-20 a legnagyobb látószögű, jó a felbontása is. A tamron is kicsit szélesebb, mint a tokina és sokkal könnyebb, mint a többi (a gyengébb fényerő miatt). Viszont vannak gyermekbetegségei (lassú AF, forgó éleeségállítógyűrű AF közben). Nálam végül a fényerő (tokina a nyerő) illetve a jövőbeni, esetleges FF-en való használat döntött (igaz, nem mostanában lesz), amiben igaz a tamron a legjobb (14mm-től használható), de azt a fentebb említett dolgok miatt nem választottam, így maradt a tokina (17mm-től jó), mert a sigma minden állásban levágja a kép sarkait.
-
pitman
őstag
válasz
_Gudella #3093 üzenetére
A két tele között tényleg lehet dilemma, de a szintetikus tesztek (felbontás) értékeinek ellenére mégsem tudja ugyanazt a minőséget a 70-300, főleg a képszéleken.
Érdemes megnézni a Canon honlapján az objektívek összehasonlító tesztjeit, na ott nagyon jól látszik, hogy mégsem tudják ugyanazt.
A 70-300 megvétele előtt a sorozatszámát mindenképpen ellenőrizni kell, mivel forgalomba került egy hibás sorozat, erről a Canon oldalán találsz infót. -
_Gudella
senior tag
Igen ez is a fórumok alapján valakinek jó, valakinek nem. Mindenhol írják, jó obi, de kizárólag alapos kipróbálás után szabad ilyet venni.
Meg a 350D-n nagyonsok F2.8as obival volt fókuszprobléma, amik általában a 400D középső fókuszpontjával jól működnek. (Hála a 30D-ből örökölt fókuszrendszernek) -
_Gudella
senior tag
Egyébként a Sigma 17-70 utáni terveim a cucc kiteljesítésére:
Canon 50mm f1.4 USM
Canon 70-200mm f4 L vagy Canon 70-300mm f4-5.6 IS USM
Sigma 10-20mm
Kenko közgyűrűsor
Ezek még nagyon nem most lesznek, ede addig is akinek van ezekkel kapcsolatban véleméne, tanácsa az jó jöhet. A legnagyobb dilemma hogy a két tele közül melyik. Képminőségben a 70-300 kb ugyanazt tudja mint a 70-200L, 200mm-en fél fényértékkel lassabb, viszont van képstabija, és elmegy 300ig, és 300on legalább ugyanazt nyújta mint a 70-200 1.4es telekonverterrel, az viszont +80 forint lenne. Szóval ezek alapján a 70-300 lenne a nyerő, viszont a 70-200 L felépítési minőségben agyonveri, belső zoom, stb...
Ja meg erre mondhatnátok, hogyha majd akarok 10-20mm-et akkor elég lenne a 24ról induló alapzoom, de én nem érzem így, mert szerintem a 17-70 nagyon univerzális lesz olyan célra, mikor csak egy objektívet akarok magammalvinni valahova
[Szerkesztve] -
Badb0y
addikt
válasz
_Gudella #3089 üzenetére
Nagylátóknál a vignettálást nem igazán lehet elkerülni. De hétköznapi használatnál sztem nem észrevehető. Legalább is nekem a tokina 12-24-emen még nem siikerült észrevenni. Sőt, a Ca-t se igazán.A tesztek azért elég keményen ki vannak hegyezve, hogy kidobja a hibákat az obi, de azok már nagyon szélsőséges esetek.
-
werttzui
addikt
Pontosan mondjátok már el nekem mit jelent ha egy obi,lencse /be vignettál/
[Szerkesztve] -
Dtomi
őstag
válasz
_Gudella #3084 üzenetére
Ha neked ennyire kell a nagylátó akkor teljesen ok ez az obi nem mondtam, hogy rossz. Ha nincs összehasonlítási alapod akkor sehogy. Majd úgy fogsz rájönni, hogy rossz ha használod egy fél évig, ha nincs óriási hibája. ha van akkor látni fogod egyből. de ha nem viszel magaddal egy laptopot akkor lehet azt se fogod látni a keresőbe. de nem hallottam nagyon róla, hogy ez egy hibás vagy rosszabb széria lenne mint bármely másik obi uh szerintem ettől nem nagyon kéne tartanod.
-
_Gudella
senior tag
Viszont engem eléggé érdekel a nagyobb látószög, tehát a 17-18 mm lenne a minimum, és a 1:2.3-as makró is jól fog jön, mert belátható időn belül nem fogok külön makró obit venni
Már jópárszor átrágtam magam a canon bajonetes objektívek kínálatán, sokat gondolkoztam, tájékozódtam, úgyhogy lehetőleg ne másik obi ajánlgassatok, hanem arra kellenének ötletek, hogy a boltban hogyan győzödjek meg róla minél könyebben, hogy nem egy rossz példány van a kezemben, főleg úgy, hogy nem rendelkezek összehasonlítási alappal
[Szerkesztve] -
-
And
veterán
válasz
werttzui #3070 üzenetére
A manapság elterjedt 1,25 és 2 hüvelykes távcsőkihuzatokhoz lehet szabvány ''T''-menetes (M42*0,75) fotoadaptert, hosszabbító toldót, ezekhez pedig a legtöbb dslr-hez való T- Canon EOS / Nikon / Pentax / stb. adaptert kapni. Tehát ha egy távcsőnek ilyen méretű kihuzata van, megoldható a dolog. Probléma lehet még, ha a képsíkot nem tudod bevinni a képszenzorra (nem tudsz fókuszálni), ehhez a fotoadapterből nekem is le kellett esztergáltatnom kellett néhány mm-t. A mechanika, amire az egészet felpakolod, sokkal húzósabb is lehet, mint maga a távcső (tubus), ha fotózni ill. pontosan követni is akarsz..
-
zsiga667
addikt
válasz
csiga997 #3076 üzenetére
A második mondat igazából csak poén volt.
A Boeing-es példád viszont sántít, igazi nagy egyedi custom-made utasszállító gép nem letezik, egyszerűen annyira nagy lenne egy darab fejlesztési és gyártási költsége, hogy nem éri meg még a legelvetemültebb milliárdosnak sem.
-
_Gudella
senior tag
Üdv
A közeljövőben szeretnék venni egy EOS 400D-t, és hozzá a Sigma 17-70mm f2.8-4.5 obit néztem ki. Az a problémám, hogy ezt az objektívet sokan agyon dícsérik (láttam is nagyon jó képeket vele), sokak szerint meg gyengébb mint a kit obi. Már több helyen írták, hogy úgy tűnik ezeknek a Sigma obiknak a minősége igencsak ingadozó. Szóval ahhoz kérnék tanácsot, hogy mikor vásárlás előtt kipróbálom, mire figyeljek? Az a legfőbb gond, hog ez lesz az első tükörreflexesem, így nincs összehasonlítási alapom, hogy milyen helyzetben milyen élesség várható el.
A másik kérdés az lenne, hogy hol érdemes venni. Az edigitalban láttam 94ért, eddig a legjobb amit láttam, de szerintem ennek olcsóbban is beszerezhetőnek kéne lennie. Esetleg Ausztriában vagy Szlovákiában nem érdemes próbálkozni? (A 400D-vel együtt) -
zsiga667
addikt
-
csiga997
őstag
válasz
zsiga667 #3073 üzenetére
A képek maguk egészen biztosan fotosoppal készültek, de mivel a) a zeiss saját site-ján van rajta, másrészt b) ki is állították Kölnben ezért nem gondolnám, hogy kamu. Talán majd hamarosan láthatunk róla igazi fotókat is.. (Felteszem, az az egy db készült, amit aztán ki is állítanak. A képeken látható arab feliratokból következtetve valami unatkozó olajmilliárdos hobbicucca lehet.
)
-
werttzui
addikt
Nem tudtok véletlenül olyan távcsövet(csillagászati) amire fényképezőgépet lehet szerelni.
Persze nem hordozhatóra gondoltam
-
csiga997
őstag
Ez volt már? [link] csak érdekességképpen.
-
Dtomi
őstag
Valaki használt már Tokina 28-80 f2.8-at? Ha igen leír6ná a tapasztalatait. THX
-
-
pacorro
aktív tag
Válaszolok én is, mert megszólítva érzem magamat.
A Minolta 7D egy baromira eltalált váz, ebben az árkategóriában szerintem a legjobb.
Nem feltétlenül tudásra, hanem úgy összességében. Fogás, kényelem, kezelés, minden.
Ha a pro vázakat nem számítjuk (amik jóval drágábbak), akkor gyakorlatilag nem sok olyan váz van, amire lecserélném. A Nikon D200 tetszett még, de az összes többi kevésbé szimpatikus.
Canonból 1Ds mark2-őt, 5D-t (az érzékelő miatt), 1D mark2-őt, Nikon D2x-et elfogadnék a helyébe, de ezek drágábbak. Meg le kéne cserélnem az objektíveket. -
j.bravo
addikt
Nem hangzik rosszul, ha tényleg 2500 expo, és jó állapotú. Bár lehet h inkább veszek egy D50-et újonnan, ugyanannyiba kerülne, kevesebbet tudna de vsz még nem hiányoznának annyira az extrák, és lenne két év gari. De tényleg gondolkodóba ejtett az ajánlat, köszönöm!
Innentől átmegyek a melyik gépet totyikba
Az a 18-70-es obi milyen? SWM, azt látom, a teszteket majd megnézem mindjárt, de ha van valakinek tapasztalata, szívesen veszem. -
csiga997
őstag
Ne értetlenkedj már!
Ez egy demo darab. Ami ki volt téve a polcra, aki ilyet akart venni az ezt próbálta ki, ezt nyomkodták, ezt csavargatták. És főleg: ez porosodott.
Ezzel persze nem azt mondom, hogy ne vegye meg, ha ezt akarja, csak hogy ezt is figyelembe kell venni.
Az angolod meg egyenesen frenetikus. A Rigó utcában biztosan komoly sikerekre számíthatnál ezzel...
Szerintem is már rég mehetne a ''melyik gépet...'' topikba ez az egész. -
j.bravo
addikt
válasz
j.bravo #3053 üzenetére
Közben találtam hozzá telefonszámot... A vázat 190k-ra tartja (800 expo állítólag, 2006 márciusi Németországi, azaz EU gari - elvileg a FotoLand-ban garis).
Sokallom is meg nem is.
Csak kezdem rosszul érezni magam hogy OFF-oljuk a topikot.
Hogy ON is legyen, megkérdezem, mennyit érhet egy tipp-topp, pár száz expós
Konica Minolta 17- 35 mm f/2. 8- 4 objektív?
(a srác nem akarja obi nélkül adni. Ezt az obit 60k-ra tartja.
Igazából nagyobb átfogásút, vagy egy fix portré/makrót szeretnék, ezért megkérdem, egy szintén Minolta 50mm 2,8 Macro mit érhet?) -
Dtomi
őstag
válasz
csiga997 #3052 üzenetére
[link]
innen leginkább!!!
És a használt holmik melyik menüben vannak? Ja a használt cuccok közt? Ez ott volt???
És ha jól olvasom amit küldtél akkor pont azt írják hogy ''A B&H kiváló ajánlata különleges nyitott dobozú tétele, A legjobb csökkentett kereskedői ár!! Ezek a tételek tökéletes állapotúak, azonkívülm hogy csekély kozmetikai egyenletlenség lehet rajtuk, ezek a könnyű karcolások le vannak írva . Eredeti dobozukból nem hiányzik semmi ha igen akkor értesítenek. Az összes demó terméknek teljes fizikai leírása van. Nem mindíg van a demó berendezéseknek látható jele a wear-and-tearnak
Marha okos vagy. -
csiga997
őstag
-
Dtomi
őstag
Valószínű egyszer sem sütötték el maximum kiállított bontott dobozos termék, ha használt lenne akkor azt írták volna ki. bhphoton használt cuccot nem találsz. Az meg, hogy elromlik és a javítás annyiba kerül mint egy új gép nem tudom honnan vetted. Akik most cserélnek zárat a 300D-jük ben minden további procedúra és felár nélkül teszik. De senkit nem akarok semmire rábeszélni. Csak jó Magyar szokás szerint mindenki fosik az ilyen dolgoktól!! Egyébként van is benne valami a magyar boltok és szervizek garancia és egyéb kötelesség mulasztásaik miatt!!! Nekik meg f.u!!!
-
csiga997
őstag
Nem az a kérdés, hogy hány van belőle raktáron, hanem, hogy ez már használt. Igaz, feltehetően keveset, de akkor is használt. Lehet csak 5x sütötték el a boltban, de lehet, hogy 5000x, ezt innen nem tudhatod.
Ezzel az erővel a vaterán vagy a fotostandon is kereshetne magának egyet, és azt legalább nem töri össze a postás. -
Dtomi
őstag
csiga997 miért ?db kell belőle 5???? kinn van, hogy raktáron!! Onnantol kit érdekel, hogy 1 vagy 5 amíg van??? stitch Mert a legjobb középkategóriás DSLR-gép a mai napig felbontáson kívül mindenben veri a mostani 400-ezer alatti gépeket. Főleg képminőségben és ergonomiában. werttzui eos 20D-t is kivonták de szerintem szívesen elfogadnád a mai napig. VW bora sincs mégis eljárkálnék vele
[Szerkesztve] -
j.bravo
addikt
Is-is.
Pro:
- Megszoktam a Minolta filozófiát.
- Van már egy (igaz kicsi) Minolta vakum, illetve Sandisk Ultra II CF-em (a többi kinézett modellhez SD kéne), illetve otthon (sokáig) barkácsolt de tökéletesen működő távkioldóm is.
- Jobban kézreáll mint bármelyik, irtó kényelmes és élvezetes vele fotózni, a menübe szinte soha sem kell bóklászni, mindenre van gomb.
- Vázba integrált képstabi (persze nem csodaszer, Canon IS vagy Nikon VR lehet hogy hatékonyabb de azt obinként kifizeted, ezt meg csak egyszer). Van Pentaxban is, de az meg zajosabb és bár kézre áll, annyira nem mint ez.
Kontra:
- Rizikó a beszerzéssel illetve a garival
- Rizikó hogy előjön a back-focus típushiba (és akkor ld. egy sorral feljebb)
- cseppet zajosabb mint a Nikon d50 vagy a Canon vonal (de még tök jó, szerintem). -
csiga997
őstag
válasz
j.bravo #3037 üzenetére
Ja meg hogy a megfelelő biztosított postázás mennyire drágítaná meg.
A linkelt lapont az ''our price'' alatt a ''Shipping cost''-ra kattintasz, majd beírod az országot meg az irányítószámod és máris megkapod a választ. De segítek neked: 74, 114 és 194 USD a szállítmányozó cég függvényében (és feltéve, hogy ez az egyetlen tételed lesz.) -
j.bravo
addikt
válasz
csiga997 #3035 üzenetére
Lehet hogy jó lenne de nem bízom benne. Sima levelekkel se talál ide... (komolyan, sajnos).
Persze nem ez a gond, hanem attól tartok inkább hogy megsérülne útközben, valamint hogy ha akár már a dobozba nem 100%-osan került, akkor nem tudok vele tenni semmit, nem lehet bevinni gariba (vagy tévednék?).
Ja meg hogy a megfelelő biztosított postázás mennyire drágítaná meg.
Ha ismerős menne ki, és ő hozná be, valahogy nyugodtabb lennék.
Dtomi: áfát nem tudok elintézni, magánszemély vagyok. Édesanyám főnöke még talán el tudná, de tudja a franc. -
Dtomi
őstag
[link] Ha magán személyként rendeled is 200 alatt lesz valószínű ha meg el tudod intézni az áfát akkor 180 alatt itthon van bőven!!!
[Szerkesztve] -
j.bravo
addikt
válasz
pacorro #3031 üzenetére
El is vitték.
Csütörtök előtt semmiképp nem tudtam volna érte menni, úgyhogy mindenképp lecsúsztam volna róla... pedig jó lett volna. Ez van.
Még mindig 7D lenne amit leginkább szeretnék, de ha nem történik valami csoda (a maihoz hasonló), akkor vsz d50 vagy pentax k100d marad.
Esetleg ha valaki tudna 7D-t hozni az Államokból, ahol még mindig kapni... -
pacorro
aktív tag
válasz
j.bravo #3025 üzenetére
Annyit szerintem simán megér. De szerintem azt már el is vitték, mert sokan keresnek 7D-t.
Táncot is lehet fotózni manuális obikkal, attól függ, milyen fotókat akarsz, honnan fényképezel, és mennyire mozognak a térben a táncosok. A stabilizátor viszont akár segíthet is, pl. ha jó kis hosszú záridős, a mozgást a bemozdult táncoson ézékeltető fotókat szeretnél. Ilyen jól jön a stabi ahhoz, hogy a kép többi része éles maradjon (vagy ha nem is lesz éles, ne mozduljon be).
A 70-200/4 nagyon jó objektív, de az ára sem rossz, és ahogy látom, egyelőre nem tudnál rá annyit költeni.
Én továbbra is azt ajánlom, hogy vegyed meg a számodra legszimpatikusabbnak tűnő vázat kitobjektívvel, és később használtan, olcsón vehetsz obikat. Én elfogult vagyok a Minoltával szemben, de tulajdonképpel egyik rendszerrel sem jársz olyan nagyon rosszul, ha hobbifotózásra akarod használni. -
pitman
őstag
válasz
j.bravo #3027 üzenetére
Szerintem a mai gépek már mind nagyon jók, annak aki nem azért vesz fényképezőt, hogy azzal pénzt keressen, bármelyik tökéletes megoldás lehet. Minden csak attól függ, hogy ki milyen célra akarja használni, melyik szimpatikus számára, melyikhez tudja a számára fontos kiegészítőket adott preferenciáknak megfelelően beszerezni. Milyen speciális funkciókat tud egy gép, ami neki fontos(abb), mint más szolgáltatások.
-
Stitch
őstag
Csupán mattüvegen történő élesítés valóban körülményes, elég kis százalékkal sikerült teljesen jó helyre élesítenem. Azonban (mint már mondottam) van megoldás. A Nikon gépein alapból megy a fókuszvisszajelzés manuális objektívvel (csak fénymérés nincs), Pentaxnál van mindkettő, Minoltáról nem tudok infókat, utána kell járni. Canon alapból csak fényt mér, de ha a konverterbe teszel emulátort, akkor menni fog a fókuszvisszajelzés. Tehát ez az egész pl. Canonnál tulajdonképpen úgy működik, mintha egy AF obit átkapcsolnál MF-be és úgy élesítenél. Tehát félig lenyomott expógombbal tekergeted a remek kis MF obidat (amit a gép egy MF-be kapcsolt AF obinak észlel
), a gép meg felvillantja (ha beállítod csippan is) az aktív fókuszpontot, ha észlelte a helyes beállítást. Tulajdonképpen csak a vázadtól függ, hogy milyen pontos lesz a fókuszálás. Arra azonban figyelni kell, hogy objektívenként változó, hogy a közelpont, vagy a végtelen felől kell tekerni a helyes beállítás érdekében. Először bonyolultnak tűnik, de nagyon könnyen hozzá lehet szokni és egész gyorsan lehet élesíteni. Aztán vannak még olyan elvetemültek is, akik törőékes mattüveget tesznek a gyári helyére, én azzal nem próbálkoztam.
-
j.bravo
addikt
Hát igen, gondolom ezért szoktak páran más gépből való törőékes mattüveget farigcsálni hogy belepasszoljon a kiszemelt gépbe...
Egy memóriakártya és egy alapmodell külső vaku mondjuk még nem rendszer, ha egyértelmű előnye lenne egy másik rendszernek akkor nem érdemes ezek miatt ragaszkodni a régihez. Jelen esetben viszont a Minoltás megközelítést már megszoktam az A1-nél, és úgy látom, a 7D az egyetlen váz, amelyik - a megfizethető kategóriából - hozza azt az ergonómiát, használhatóságot, kezelhetőséget. (Nyilván egy d200-zal se lenne gond, de az kicsit odébb van). -
pitman
őstag
válasz
j.bravo #3025 üzenetére
Sajnos ebben nem tudok segíteni, nem ismerem a használtpiaci árakat.
Nyilván, ha vannak már kiegészítőid eg adott rendszerhez, akkor meggondolandó, hogy az legyen a továbbhaladás iránya.
A manuális objektíveknél nem is a sebesség az elsődleges, hanem a megfelelő élesség beállítása, sajnos ez erősen kompromisszomos tud lenni, mivel ezek a gépek elsősorban nem mf felhasználásra lettek kialakítva, így szemre nagyon nehéz élességet állítani, de nem lehetetlen. Ha viszont sikerül, akkor a végeredmény egy jó objektív esetén mindenért kárpótolja az embert. -
j.bravo
addikt
Mit érhet egy kicsit több mint egyéves, de alig használt (1000 expo) USA-ból származó Minolta Maxxum 7D? Talán 175-180-ra tudnám lealkudni. Csak a váz; az obikat külön adja. Érdemes?
(ennek az is lenne az előnye hogy nem kéne vakut és memóriakártyát vennem, mert az még az A1 mellől ott van a fiókban és ehhez ugye passzol. Bármely más márkát választom, a Minolta 2500D vakut nem tudom majd használni, a Sandisk UltraII CF-et is csak ha Canont vagy Olympust veszek)
Természetesen a táncfotózást nem a manuális obikkal gondoltam, azok a pepecselős fotózgatásra lennének mondjuk a természetben (pl. madarakat lesből, adott pontra előre beállítva az élességet és várva hogy odarepüljenek az ágra/etetőre/fészekbe, vagy hasonló. Alkalmasint makró, fordított obival.)
Ha tényleg a táncfotózás lenne az elsődleges, akkor vennék használtan egy 300D-t vagy 350d-t és - hosszas gyűjtögetés után - egy 70-200 f4 L -t; de bár nem a lista legalján van, azért nem a legfontosabb. Még - sajnos vagy szerencsére - nem választottam egy-egy szűkebb kedvenc témacsoportot, széles az érdeklődésem. Szociofotózni mondjuk nem nagyon szoktam, de ahogy öregszem ez még változhat. Szeretek makrózni de nem a mindenem a makró, és van ez még így más témákkal is. Még keresem az utam. -
pitman
őstag
válasz
j.bravo #3017 üzenetére
Ha gyors mozgást szeretnél fényképezni (pl. az említett tánc), akkor a korábban felvetett manuális objektívek nem biztos, hogy előnyt fognak jelenteni. Képminőségben/fényerőben szinte biztos, hogy nagyon jó darabokat lehet kifogni, de ilyen feladatra nem biztos, hogy a legjobb választás lesz (hacsak nem tudsz gyorsan és pontosan élességet állítani a nem éppen ilyen célra kifejlesztett mattüveg mellett, és akkor még a kisebb keresőkről nem is beszéltünk, ez utóbbi esetben azt hiszem a Pentax kivétel).
A stabilizátor ilyen támánál szintén nem lesz előny.
Az olcsó objektívek sem feltétlenül, főleg ha beltérben van az esemény, ahova nem árt a nagy fényerő, főleg, ha az még jó képminőséggel is párosul.
Szintén nem árthat, ha a gép alacsony zajszintet produkál magas érzékenységen úgy, hogy azért a részleteket sem gyomlálja ki teljesen. Ebből a szempontból azonban bármelyik választás nagyságrendekkel jobb lesz a mostani gépednél.
A Pantax K100 tesztje fent van a pixinfón, szerintem nézd meg. Ígéretesnek tűnik a K10 is.
Szerintem először az objektívek vonaláról kellene megközelíteni a kérdést: mit szeretnél fényképezni, ehhez milyen objektívek tűnnek a legmegfeleőbbenk minőség, fényerő, ár-érték viszonyban és mindezek mennyibe fognak kerülni. Nagy valószínűséggel ugyanis ez lesz a drágább és nem a váz. -
Dtomi
őstag
Mi az a turista zoom??? És mit akarsz képminőséget egy 30-40ezres obitól? Életed legnagyobb csalódása lesz mikor ráteszed az új Dslr gépedre a 30-40 ezres zoomot Abszolut nem éri meg lecserélni ezért az A1-et vegyélrá egy grippet aztán helló!!Vagy fogod magad és költesz többszázezret obira...
-
Stitch
őstag
Hmm...pl. Canon 55-200-ra gondolsz? Nem láttam még azzal készült képet, de ez 5.6-os rekesszel készült (annak a tele végén annyi az indulója), f/8-nál azért jóval jobb, csakhát a mélyéségélesség. Egyébként tényleg nem túl éles, de összességében elégedett vagyok vele, igaz az ellenfényt nagyon nem tűri, de van beépített napellenző.
-
j.bravo
addikt
válasz
pacorro #3016 üzenetére
Köszi!
Eddig egyébként a Canon felé hajlottam a legkevésbé de a nikonos közepesen rossz/hó új infók miatt tudja a franc
De ha tényleg olyan sok olcsó és nem túl rossz obi kapható Nikonhoz, akkor lehet hogy d50 lesz.
Ha lehetne még itthon kapni, vennék egy Minolta 5D-t vagy 7D-t, de nemigen (illetve nem) lehet. Ebay-os dolgot (számomra) ekkora értéknél még nem merek bevállalni.
Megszoktam már a Minolta-megközelítést az A1 révén, és ott az anti-shake, ugye. De a TakSony Alpha már jócskán túl van a kereten
A vázba épített képstabi miatt hajlok a Pentax felé is de jó volna tudom mennyire gyors, mennyire vannak obik-kiegészítők (állítólag vannak bőven). A gyorsaság tényleg fontos, szeretnék táncot fotózni (próbáltam az A1-gyel is, finoman szólva is változó sikerrel). Ja és hogy mennyire zajos - a K100D-ről még nem találtam rendes tesztet, csak az *ist D (S, L)-ről. Nem merek általánosítani hogy ugyanaz az érzékelő ugyanannyira lenne zajos, lévén a D70 és D50 között is mennyi különbség van... Tudom, bármelyik szinte steril lesz az A1-hez képest, de akkor is...
[Szerkesztve] -
pacorro
aktív tag
válasz
j.bravo #3014 üzenetére
Cserélgetni kell, de ez a gyakorlatban nem olyan vészes.
Általában nem ugyanarra a célra fogod használni a 18-55-öt, mint az 55-200-at (már amennyiben Canont veszel).
De ha már a Canonnál tartunk, akkor már inkább 70-210/3.5-4.5, ez használtan valószínűleg olcsóbb, mint az 55-200, nagyobb a fényereje és jobb a képminősége (állítólag, mert Canon objektívet én kis túlzással még csak képen láttam).
Azaz: inkább két (három) obi, mint egy ''turistazoom''.
[Szerkesztve] -
pitman
őstag
válasz
j.bravo #3014 üzenetére
Nekem úgy rémlik, mintha az 55-200-ről azt mondták volna, hogy az árához képest egész jóra sikeredett. A kit objektív (Canon) alternatívája lehet a Sigma 18-125, illetve a 18-200 (az előbbi kicsit jobb képminőséget ad a kitnél, a másik a tele végén már erősen lágyul). A tamron 18-200, valamint a Sigma 17-70. Ez utóbbi mind képminőségben, fényerőben, árban és átfogásban is igen jól eltalált darab.
A turistazoom csoportba most jelentette be a tamron a 18-250-et, esetleg érdemes megvárni ott is az első teszteredményeket, elviekben ud/ed? elemeket is beépítettek, hátha ez a képminőségre jótékony hatást fog kifejteni. http://pixinfo.com/hirek/2006-09-15_270250
Érdemes megnézni a kiszemelt objektívek tesztjeit a photozone.de oldalon, valamint tesztképeket keresni a neten.
Esetleg azt is lehet csinálni, hogy megveszed kitben, megtanulod használni és az igényeidnbek megfelelően lépsz tovább. -
-
pitman
őstag
válasz
j.bravo #3004 üzenetére
Nagy átfogású zoomok: minőségben kb kitobjektívnek felenek meg (Canonhoz viszonyítva), árban kb 3-4 szerese, Af sebesség kb. hasonló. Amiben jobbak: az átfogás.
Mellesleg, ahogy többen is melítették: Canon kit objektívvel is lehet jó képeket készíteni, csak ismerni kell a korlátait. Sajnos ezeket nem mindig lehet betartani, ilyenkor kompromisszumot kell kötni. Valószínűleg a kompakt gépek túlnyomó többségét még ezzel is túl lehet szárnyalni. Ennél lényegesen jobb képminőséget csak sokkal drágábban lehet elérni ebben a tartományban. -
pacorro
aktív tag
válasz
j.bravo #3004 üzenetére
Képminőségben bármelyik jobb lesz az A1-nél, ergonómiában viszont valószínűleg nem.
Én a helyedben megvenném bármelyiket kitobival (amelyik a legszimpatikusabb, mert mindegyik rendszernek vannak jó és rossz tulajdonságai is), aztán később, ha már kevés az a fókusztartomány, addigra már úgyis tisztában leszel nagyjából az árakkal, és azzal, hogy milyen objektívre van még szükséged. Akkor kereshetsz olcsóbb használt obikat. 30-40000 forintért teljesen jó képminőségű objektíveket fogsz találni, amik tökéletesen használhatóak. -
j.bravo
addikt
Sajna nemtom, mert a gyári jpegről hamar leszoktam, átálltam raw-ra a pepecselés ellenére is. Egyébként a Minolta A sorozattal kapcsolatban sokáig vita tárgya volt hogy ''nem elég éles'' meg hogy ''fakók a színek'' - mondták ezt persze szappantartó tulajok, akik megszokták hogy a gépükben a gyári default szaturáció illetve élesítés eléggé fel van tolva.
A linkelt képet tudja a a fene, már olyan régen nincs nálam hogy nem is emlékszemBevallom nem is jutott volna eszembe ezt így lefotózni.
Egyébként csekély számú kivételtől eltekintve a részletgazdagsággal elégedett voltam (igaz raw-ban használtam), a zajjal volt bajom néha.
Ellenben kézbe venni a 350D-t az A1 után olyan élmény, amitől az embernek (szinte) sírva fakadni támad kedve.
Jól sejtem hogy arra szeretnél utalni, hogy ezt a részletgazdagságot (bár meggyőződésem, hogy a pixinfo-s tesztképeknél jobbakat is lehetett lőni vele) elérem kitobival is? Mert ha igen, akkor kezdetnek valószínűleg jól elleszek a kittel (vagy duplakittel) is.
[Szerkesztve] -
Stitch
őstag
válasz
j.bravo #3004 üzenetére
Szerintem részletgazdagságban egy dslr, kitobival is lever bármilyen kompaktot, az más kérdés, hogy a kompakt szoftvere agyonélesíti a képet, de részleteket nem hozza ki rendesen. Ez pl. reális kép: [link], vagy elrontottak valamit? Aztán ugye kisebb a zaj, nagyobb a dinamika, kereső is jó dolog (előtte ne nézz analóg gépbe
), stb..
-
Stitch
őstag
válasz
j.bravo #3001 üzenetére
Manuális objektíveket fogsz használni? Ez is döntő szempont lehet. Tudtommal a d50 nem mér fényt manuális obival, de javítsatok ki ha tévedek (viszont fókuszvisszajelzés van, ami meg a Canonnál nincs, de arra van megoldás
).
Itt egy kép: [link]. Érdekelne, hogy technikailag mit gondoltok róla, a raw konverterben egy kis élesítéssel azért rásegítettem. Amúgy az előtér, háttér nem lett teljesen jó, vannak becsillanások is. Egy régi, manuális, fix 200-as teleobjektívvel készült , amit kb. 5 ezer Ft-ért szereztem be (persze ki kell fogni), e mellé kell még egy átalakító, plusz az EF-emulátor (a fókuszvisszajelzéshez, az exif-be is emiatt kerültek adatok, más kérdés, hogy 55mm és f/1,4), tehát összesen kb. 20 rugó volt. Viszont a konvertert és az emulátort csak egyszer kell megvenni (persze csak akkor, ha egy rendszert használsz, én pl. OM (Olympus) végű objektíveket), azután használhatod több objektívhez is. Előnyök: óccsó, fém-üveg objektívek, hátrány: manuális fókusz, de makrónál szerintem ez már nem is gond. Persze közöttük is vannak használhatatlan példányok, tudni kell milyet érdemes venni.
-
j.bravo
addikt
válasz
#27070592 #3003 üzenetére
Pont az a bajom, hogy milyen kompakt után
Minolta A1-em volt, ami után sajnos gyakorlatilag nem találok olyan gépet ami mindenben felérne vele. OK hogy képminőségben kitobival sem sokkal rosszabb egy belépő dslr, na de kezelhetőségben... ááá, mindegy, abbahagytam a sírást.
A d50 tegnap egyébként kifejzetten jól kézreállt, ha lenne elöl is egy vezérlőtárcsa, semmi sem indokolná hogy kicsit is kacsintgassak a d70 vagy mások felé. Na de abbahagytam tényleg, ez obitopik
A nagy átfogású turistazoomok (akár ez a tamron) hol helyezkedik el árban ill. rajzolatban/AF sebességben a kithez képest?
[Szerkesztve] -
#27070592
törölt tag
válasz
j.bravo #3001 üzenetére
Szvsz most legjobb választás a d50, ha kompakt gép után ismerkedsz a dslr kategóriával. Olcsó belépőszint, de sok pozitívummal. Ha 200k alatt akarsz maradni, vehetsz hozzá kéz alól egy megkímélt 18-200-as turistazoomot (pl tamron), tanulóobinak az is tökéletes. Vagy ha új obit akarsz: [link] Ezt én is megnézem majd magamnak, hegyen mászkálós esős ködös túrákhoz elég jónak tűnik, no obicsere...
-
j.bravo
addikt
válasz
biggamer #3000 üzenetére
Az a baj hogy az emberek tudták mit néznek, és elfogultak
Kéne vaktesztet csinálni dehát kinek van erre ideje (meg kedve)...
még majd nézegetem az objektíves oldalakat - ha megvan bennük a kitobi...
(ugye a dilemmát akár úgy is megfogalmazhatnám, hogy inkább legyen két, kitobi minőségű obim, amivel le van fedve az alap nagylátótól egész a középteléig, vagy inkább egy, jobb minőségű/rajzolatú obi, ami viszont csak a kisteléig megy. Az első esetben lehet hogy kevésbé élesen vagy részletgazdagon, de akkor is lehetnek képeim amikor a jobbik obit már nem tudom tovább tekerni, és nem születik kép.)
pillanatnyilag a 350d felé hajlok egyébként a legkevésbé. Akkor inkább már d50, igaz ott nélkülöznöm kéne a tükörfelcsapást, ami makrózásnál jól jöhet (bár láttam már gyönyörű makrókat d50-nel...).
[Szerkesztve]
Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Google Pixel 9 Pro 5G 128GB 16GB mobiltelefon garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A15, 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- PS3 Játékok 1500Ft/db - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- SAMSUNG DDR4 REG ECC 32GB 2400MHz RDIMM szerver RAM modulok, nettó 12991Ft+ÁFA, 1 év gar., több db
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest