- Helyenként instabil lehet az Arrow Lake, de ez eleinte normális
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós kamerák
- Házimozi haladó szinten
- Home server / házi szerver építése
- Unigine Superposition Benchmark
Aktív témák
-
Stitch
őstag
Hello!
Canon 50 1.8-at 1-2 blendével lerekeszelve, a paraméterek közt hányason kell hagyni az élességet (300d: -2..0..+2), hogy az elkészült kép utómunka nélkül kellően éles legyen? Ja és még azt, hogy melyik boltban érdemes ilyen obi-t venni, vagy teljesen mindegy és ott ahol a legolcsóbb? Talán az SLR-fotóban láttam 25-ért...
Előre is kösz! -
Stitch
őstag
válasz .::cHeKkk::. #2156 üzenetére
+1 szavazat a Canon javára, bitfarkas jól leírta, hogy miért.
-
Stitch
őstag
Szerintem mind minősében, mind árban (ha ügyes vagy) jobban járnál, ha régi, manuális objektívek/közgyűrűk féle nézegetnél makró ügyben. Mekkora nagyításra lenne szükséged? Ha nem túl nagyra, akkor fordítós dologgal se kéne bajlódni. Nem tudom, hogy elkelt-e a szett, de azért berakom, hogy lásd mennyiből jönne ki: [link]
-
Stitch
őstag
Valaki tudna nekem linkelni/küldeni két darab Bigmával 300mm-en korrektül (állvány, MLU) elkészített RAW képet? Nyitott meg mondjuk 8-as rekesz körülivel? Előre is kösz!
-
Stitch
őstag
Kinek is van itt EF-S 10-22-ese?
-
Stitch
őstag
Valaki nem szeretne venni egy picit több mint egy éves, jó állapotban lévő Canon EF 28-105mm II f/3.5-4.5 USM típusú objektívet?
-
Stitch
őstag
Canon FD-t írtam...nem mintha egy FD 500-as túl olcsó lenne...
Itt egy 500-as tükrös objektív: [link]
itt egy másik ötszázas: [link]
vagy gyűjtesz egy darabig és veszel egy használt sigma 50-500-at.
A tükrösnek csúnya a bokehja, a Beroflexról még nem is hallottam, az árából következtetve nem lehet túl jó képe. Az index fórumon szerintem mindegyikről tudsz több infót gyűjteni.
Fix blendés alatt a tükrös objektívet érted? -
Stitch
őstag
Tokina 12-24-el készült teljes méretű, lehetőleg RAW formátumú képek érdekelnének. Valaki tud linkelni párat?
-
Stitch
őstag
válasz sszever #2980 üzenetére
Na ja...ezer euróért. Ennyi pénzért akár két, hasonlóan jó, megbízható obit is lehet venni, vagy a maradék pénzt másra költeni (pl. fotós-túra ). Ennek a 24-105-ösnek az átfogása meg APS-C-n igencsak öszvér megoldás, szerintem a rövidebb vége nagyon nem elég. Szerintem jó felbontású, csökkentett képkörű obit nyugodtan lehet venni, APS-C egy jó darabig lesz (meg hozzá gyártott lencsék is, amelyeket ugye könnyebben/olcsóbban megcsinálnak jobbra, pont a kisebb képkör miatt), az új objektívek meg 10 megapixelt simán ki tudnak szolgálni, annál meg kinek kell több?! Már az ultranagylátószög sem gond.
A 17-70 mellett ott van még a Tamron 17-50, 2.8-as fényerővel, meg ősszel kijön a Tokina 16-50 szintén f/2.8-as. -
Stitch
őstag
Igazad van, fejben a 17-50-es árát a Canon 2.8-as L-es alapzoomjainak árával hasonlítottam, ahhoz képest írtam, hogy ''olcsó''. Szerintem egy bizonyos felbontás után, már nem is a tényleges részletek számítanak, hanem az, hogy a mindenféle átmeneteket finomabban kerülnek rögzítésre. Állítólag a d200-on az említett tamron a kép közepén képes a kiszolgálni a 10MP-es felbontást (photozone-os teszt szerint, amit persze a kellő fenntartással kell kezelni).
Azonban mindez mit sem számít, mert nem ettől lesz jó egy kép, de néha jó az ilyen technikai dolgokon elmélkedni. -
Stitch
őstag
válasz sszever #2986 üzenetére
Igen, ott az IS, ami pl. nekem nem tényező, ráadásul a 17-50, meg a 16-50 egy blendével nagyobb fényerejűek. De ami mindent visz, a 17-55-ös Canon, IS is meg 2.8 is. Szintén majdnem 300e Ft-ért.
''Természetesen figyelembe kell venni, ki mit engedhet meg magának, ki mit szeret / szeretne. Ki mihez ragaszkodik, és ki mit tervez a jövőben.'' - ez viszont nagyon igaz.
Vicces, de a teljes képkockás digitális gépeknél is gond van a nagylátószöggel (nem tudom láttál-e az 5d, 17-40 L párosítással készült képet...), kiváncsi vagyok, hogy erre végül milyen megoldást alkalmaznak majd, ha egyáltalán lesz olyan.
Na szóval, az eredeti kérdésre: én személy szerint, ha most alapzoom-ot keresnék a crop-os gépemre, akkor megvárnám a Tokina 16-50-et, vagy ha sürgős, akkor kipróbálás után vennék egy 17-70-es Sigmát.
[Szerkesztve] -
Stitch
őstag
válasz sszever #2991 üzenetére
Nem, a képszéleken jelentkező (erős) részletvesztésre gondoltam (a szenzor hibája is, sőt..). Talán még a 20d, 10-22 párosítás jobb is volt ilyen szempontból.
''..főleg ha ismered, és tudod megfelelően használni.'' - ez jó, ez tetszett.
Nem szorosan a témához kapcsolódik, de szerintem nem árt megemlíteni, hogy az f/2.8 nem csak arra jó, hogy adott fényviszonyok mellett rövidebb záridőt tudsz vele exponálni. -
Stitch
őstag
válasz j.bravo #3001 üzenetére
Manuális objektíveket fogsz használni? Ez is döntő szempont lehet. Tudtommal a d50 nem mér fényt manuális obival, de javítsatok ki ha tévedek (viszont fókuszvisszajelzés van, ami meg a Canonnál nincs, de arra van megoldás ).
Itt egy kép: [link]. Érdekelne, hogy technikailag mit gondoltok róla, a raw konverterben egy kis élesítéssel azért rásegítettem. Amúgy az előtér, háttér nem lett teljesen jó, vannak becsillanások is. Egy régi, manuális, fix 200-as teleobjektívvel készült , amit kb. 5 ezer Ft-ért szereztem be (persze ki kell fogni), e mellé kell még egy átalakító, plusz az EF-emulátor (a fókuszvisszajelzéshez, az exif-be is emiatt kerültek adatok, más kérdés, hogy 55mm és f/1,4 ), tehát összesen kb. 20 rugó volt. Viszont a konvertert és az emulátort csak egyszer kell megvenni (persze csak akkor, ha egy rendszert használsz, én pl. OM (Olympus) végű objektíveket), azután használhatod több objektívhez is. Előnyök: óccsó, fém-üveg objektívek, hátrány: manuális fókusz, de makrónál szerintem ez már nem is gond. Persze közöttük is vannak használhatatlan példányok, tudni kell milyet érdemes venni. -
Stitch
őstag
válasz j.bravo #3004 üzenetére
Szerintem részletgazdagságban egy dslr, kitobival is lever bármilyen kompaktot, az más kérdés, hogy a kompakt szoftvere agyonélesíti a képet, de részleteket nem hozza ki rendesen. Ez pl. reális kép: [link], vagy elrontottak valamit? Aztán ugye kisebb a zaj, nagyobb a dinamika, kereső is jó dolog (előtte ne nézz analóg gépbe ), stb..
-
Stitch
őstag
Hmm...pl. Canon 55-200-ra gondolsz? Nem láttam még azzal készült képet, de ez 5.6-os rekesszel készült (annak a tele végén annyi az indulója), f/8-nál azért jóval jobb, csakhát a mélyéségélesség. Egyébként tényleg nem túl éles, de összességében elégedett vagyok vele, igaz az ellenfényt nagyon nem tűri, de van beépített napellenző.
-
Stitch
őstag
Csupán mattüvegen történő élesítés valóban körülményes, elég kis százalékkal sikerült teljesen jó helyre élesítenem. Azonban (mint már mondottam) van megoldás. A Nikon gépein alapból megy a fókuszvisszajelzés manuális objektívvel (csak fénymérés nincs), Pentaxnál van mindkettő, Minoltáról nem tudok infókat, utána kell járni. Canon alapból csak fényt mér, de ha a konverterbe teszel emulátort, akkor menni fog a fókuszvisszajelzés. Tehát ez az egész pl. Canonnál tulajdonképpen úgy működik, mintha egy AF obit átkapcsolnál MF-be és úgy élesítenél. Tehát félig lenyomott expógombbal tekergeted a remek kis MF obidat (amit a gép egy MF-be kapcsolt AF obinak észlel ), a gép meg felvillantja (ha beállítod csippan is) az aktív fókuszpontot, ha észlelte a helyes beállítást. Tulajdonképpen csak a vázadtól függ, hogy milyen pontos lesz a fókuszálás. Arra azonban figyelni kell, hogy objektívenként változó, hogy a közelpont, vagy a végtelen felől kell tekerni a helyes beállítás érdekében. Először bonyolultnak tűnik, de nagyon könnyen hozzá lehet szokni és egész gyorsan lehet élesíteni. Aztán vannak még olyan elvetemültek is, akik törőékes mattüveget tesznek a gyári helyére, én azzal nem próbálkoztam.
-
Stitch
őstag
Én meg legalább vagy fél évet, persze a pénzt is össze kellett szedni. Nálam a canon az ára meg az EF-S bajonett miatt egyből kiesett, a sigma 12-24 digitálison nem teljesít túl jól, úgyhogy maradt a másik három. Mindnek megvan az előnye és hátránya is. Aberálni mindegyik aberál, úgyhogy azt nem említem külön, RAW-t használva nekem nagyon ritkán tűnik fel a színhiba. A tokina egy nagyon jól megépített, masszív objektív, remek felbontással, kontraszttal. A sigma 10-20 a legnagyobb látószögű, jó a felbontása is. A tamron is kicsit szélesebb, mint a tokina és sokkal könnyebb, mint a többi (a gyengébb fényerő miatt). Viszont vannak gyermekbetegségei (lassú AF, forgó éleeségállítógyűrű AF közben). Nálam végül a fényerő (tokina a nyerő) illetve a jövőbeni, esetleges FF-en való használat döntött (igaz, nem mostanában lesz), amiben igaz a tamron a legjobb (14mm-től használható), de azt a fentebb említett dolgok miatt nem választottam, így maradt a tokina (17mm-től jó), mert a sigma minden állásban levágja a kép sarkait.
-
Stitch
őstag
Szerintetek érdemes lenne a manuális objektíveknek nyitni egy külön témát, mondjuk ''Manuális objektívek DSLR-en'' címmel? Tapasztalatcsere, tesztképek, stb.. Úgy láttam, többen is vagyunk, akik használnak régi optikákat, illetve látván, hogy egyre többen váltanak dslr-re, talán külön témaként jobban ismertté válna ez a lehetőség.
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest