- Újabb ATX 3.1-es tápcsalád hagyta el a Super Flower tervezőasztalát
- Itt van az ASUS ROG szériás kompakt vízhűtéseinek zászlóshajója
- A ROG Falchion Ace HFX rapid trigger billentyűzet tesztje
- Novemberben kiteljesedhet az Xbox Cloud Gaming
- Régi és új tápcsatlakozóval is teszteli az Intel és az AMD az új VGA-generációt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bitblueduck
senior tag
Már az is szép, hogy ennyit sikerült összelopni az nVidia-tól. Érdekes lenne tudni CUDA megy-e rajta tényleg?
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz bitblueduck #1 üzenetére
Hogy érted, hogy összelopták?
Black Shark Watch GT okosóra eladó, vadiúj bontatlan.
-
huskydog17
addikt
Szerintem arra gondolt, hogy a Moore Threads vezére másfél évtizeden át az NV-nak dolgozott igen magas pozícióban, aztán csinált egy új céget és mindössze 1,5 évvel a cég alapítás után be is jelentették az első GPU családot. Mondjuk úgy, hogy gyanúsan gyorsak voltak. Az biztos, hogy nem a nulláról tervezték, viszont a drivert jól láthatóan a nulláról kell felépíteniük:
"The company is led by Zhang Jianzhong, who is a former global vice president and general manager for NVIDIA. With this 15 years of experience in the graphics market and a very good support from experienced team and partners, his company today presented its first graphics cards for gaming and servers." (Forrás)
"Moore Threads has only been established 18 months ago."
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
bitblueduck
senior tag
válasz huskydog17 #3 üzenetére
meg azért tegyük hozzá voltak olyan hírek is, hogy lesz CUDA támogatás. az már eléggé _gyanús_.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
troller
senior tag
válasz huskydog17 #3 üzenetére
Vihetett volna magával pár mérnököt is az NV-től, nagyon kéne már egy versenyképes 3. szereplő a VGA fronton.
Asus P8H67M-LE; Xeon E3-1270v2; 2x8GB DDR3; PNY GTX 1660 super 6GB
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek módosított Imagination GPU-k. Tehát nem sajátok. Azért voltak ilyen gyorsak vele. A CUDA támogatása pedig könnyű. Az Imaginationnek van HSA hozzáférése, és erre ők már írtak fordítót. Innen pedig csak egy lépés ugyanazt megcsinálni, amit az AMD csinált a ROCm-mel. Írnak egy szimpla HSA runtime-ot, amire írnak egy egyszerű fordítót, ami a CUDA kódot befordítja a saját runtime-ra. Ugyanezt csinálja a HIP az AMD-nél. Valószínűleg a licenc része az, amit az Imagination szoftveresen kínál, tehát a munka igazából nem több egy-két hónapnál. Már csak azért sem, mert a ROCm openszósz, tehát az AMD-től lehet lopni a kódot, ami a HSA-képes Imagination GPU-kon kevés módosítással megy.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ughhh
senior tag
"Jelen pillanatban a Moore Threads MTT S80 mindössze 13 darab DirectX API-ra írt játékkal kompatibilis"
FTF?
Igazából csak az API-t kellene követni és futna minden. -
tibaimp
nagyúr
Ugye, hogy nem olyan könnyű nulláról egy GPU-t összedobni, én azért is írtam korábban, hogy az Intelnek is kell adni még esélyt, remélem ők is adnak maguknak...
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Dr. Akula
félisten
Lehet hogy egy kalapő szar, de legalább van nekik, nem fognak úgy járni mint a ruszkik, hogy jön a blokád, és nincs chip. Aztán meg majd fejlődik, állambácsi pénze úgyis kiapadhatatlan.
-
ddekany
veterán
válasz Dr. Akula #19 üzenetére
Már ha le tudják gyártani (tömegesen) akkor is, mikor külföldről már nem kapnak semmi alkatrész valami balhé miatt.
Az SMIC pl. szokta mutogatni, hogy egész modern IC-ket tud gyártani. Jéj, made in China, és nincs olyan nagyon messze attól, mint amit Amerika és csatlósai gyártanak. Csakhogy, a litográfia azoknál az ASML DUV-os gépein történik, aminek nincs hazai alternatívája. ASML-nek a legmodernebb EUV-os gépeket már egy ideje tilos kínának eladni. Nem vagyok ebben biztos, de talán már DUV-osat is tilos, és csak az van SMIC-nek, amit még régen megvettek. Amíg azok mennek... nem tudom mennyi a várható élettartamuk. De ezek alapján nem túl jó a helyzetük.
[ Szerkesztve ]
-
ftc
nagyúr
Ha jól értem ez ugyanazon az elven működik mint anno a Kyro. Ott is ezzel volt gond... valahol hasított valahol meg szenvedett... Sokáig tartott ott is mire ment minden... TBL nem olyan sima ügy... -
hokuszpk
nagyúr
kulcszo : lapsus
elvileg nv elismerte, Samut is megloptak.Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
FattyDove
őstag
Hol vannak ilyenkor a komcsi kína fanok? Mindig olyan szépen elmondják, hogy a komcsi barátaik már rég meg tudnak csinálni bármit maguknak, ellenben a hanyatló nyugattal.
[ Szerkesztve ]
-
hokuszpk
nagyúr
a kinaiakat ismerve igen, bár az eredetihez képest láthatóan limitált tudással.
majd akkor lesz érdekes a dolog, ha saját kútfőből kell továbbmenni, mert már mindent is lemásoltak ; ezen a feladaton Japán fennakadt ; nekem úgytünik Korea déli fele is problémázik a problémám. Az viszont másik irányba billenti a mérleget, hogy 2008-as (!!) információim szerint a Pekingi Műszaki egyetemnek 400000 hallgatója van...Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Dr. Akula
félisten
Ahhoz képest hogy a ruszkiknak a mosógépből kell kiszedni a chipet a tankhoz, Kína még így is fényévekkel jobban áll. Nem a legmodernebb? Naés... A rakétát még így is célra vezeti. És még a népnek se esik vissza az életszínvonala a középkorba, nem tör ki túl nagy elégedetlenség (a helyi pórnép eddig se kapott sokkal jobbat a "kici ócó öccá" termékeknél, mert nem az ő árfekvése volt).
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz Dr. Akula #29 üzenetére
Most azért én olyasmikre gondoltam, mint a tárgy GPU, szóval annak azért kell az igen modern gyártósor (és az ASML cucc). És naná, az oroszoknál jobb... Elvégre nem sok ország tud saját erőből érdemben chippet gyártani. (Oroszoknak valami 90nm-es van, ami ki tudja mennyire az, de sajátnak lett mondva... Úgy látszik nem sikerül rákészülni vele.)
-
Pikari
addikt
Az imgtecnek nem specialitása a directx, hiszen főleg mobilra fejlesztenek, ott pedig opengl ES 1.x/2/újabban 3 van. De integrálták ezt a dizájnt már Intel Atom processzorokra is, talán 1 vagy 2 generációt bírt ki velük az Intel, aztán visítva futott vissza a saját dizájnjához.
Érdekes, hogy látszólag mennyire nem tudta az imgtec kihasználni a helyzetet, és nem próbáltak tapasztalatot szerezni még akkor a directx kompatibilis meghajtók fejlesztésében - legalább olyan szinten, hogy ne legyenek stabilitási problémák 64 biten, és akármilyen teljesítmény mellett, de induljanak el a játékok és a programok.
Normál esetben biztosan nem hozna annyi profitot ez a kártya, hogy a meghajtóprogramokat megérje javítgatni olyan tempóban, hogy belátható időn belül jelentősen javuljon a minőségük, de ebben a háborús/szankciós időszakban valószínűleg meg fogják kapni hozzá állami hátterű szereplőktől a szükséges támogatást.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az IMG dizájnja nem csak tiled, hanem tiled deferred. Rajtuk kívül senki sem használ ilyet. A szimpla tiled az nem ugyanaz.
#8 Dare2Live : Mert a tensor egy általános elnevezés.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Pikari
addikt
Deferred renderinget mai grafikus workloadok alatt csak nagyon ritkán lehet aktiválni, számos feltétele van annak, hogy egy adott tileben ezt automatikusan bekapcsold. (függ a shaderektől, a shaderben használt opkódok meglététől, textúráktól is). Már az unified shaderek korát éljük, így a mai programokban már imgtecen is csak sima tiled rendering lesz, a deferredre csak nagyon ritkán van lehetőség. Ahol lehetőség van rá, és még sebességet is hoz, ott a fejlesztők vagy megoldják manuálisan, két passból, vagy pedig 15-20 éves játékról beszélünk, ahol a driver meg tudja oldani okosba.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem deferred rendering kell az IMG dizájnjának, hanem maga a feldolgozás működik tiled deferred módban, függetlenül a leképezőtől. Ugyanígy a mai modern tiled GPU-k is mindig tiled módban működnek, függetlenül a szoftvertől. Ezért kell per játék szinten profilozni a DirectX működését a Moore Threadsnek. A GPU-juk tiled deferred módban működik mindig, és sokszor nem túl előnyös ez egy olyan programnál, aminél nem gondoltak arra, hogy létezik ilyen architektúra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Pikari
addikt
Ezt mondom én is. Szóval mégegyszer, mai modern renderelés esetén nem működik a deferred rendering sehogy sem (csak elenyésző alkalommal tud erre a módszerre váltani a driver). Hiába optimizálták így a gput, nem fog így dolgozni. Hiába profilozod a játékokat, bármit csinálhatsz vele.
Másrészt a deferred rendering a leg-ideálisabb esetekben sem tud ~35-40%-nál nagyobb gyorsulást hozni, még ha találnának is olyan játékot, amire rá tudják profilozni a drivert úgy, hogy biztosan deferred renderinget használjon mindenhol, akkor sem lesz érezhető a gyorsulás. Ez a vonat már kétszeresen elment nekik.
Ettől függetlenül ez nem lesz egy rossz dizájn, csak ki kell javítani a driverek hibáit.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az IMG dizájnoknak muszáj így dolgozniuk. Másképpen nem tudnak. A probléma az, hogy hardveres szinten nem értelmezik a mélységpuffert, mivel ezt olyan gyorsítótárak helyettesítik a lapkába építve, amelyek szükségtelenné teszik. Viszont a gyorsítótárak kapacitása véges, így túl sok háromszög mellett muszáj a VRAM-ot használni, ami viszont lassú. Ezért különböző szoftveres trükkök kellenek a meghajtó oldalán, hogy ezt az architektúrából eredő eltérést logikailag lekezeljék. Ezt per alkalmazás szintjén kell optimalizálni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Pikari
addikt
Ennek a képességnek olyan opengl es 1.1-ig bezárólag volt értelme android 1.6-ig, ahol pont átdobta a sebességet 15 fpsről 20 fpsre az, hogy pár polygonra megspóroltad a tmut és a frame buffer írásokat, és arra a pár ciklusra ezeket az áramköri elemeket le tudtad kapcsolni, ami hozott pár perc extra akksi teljesítményt.
Erős a gyanúm, hogy az imgtec új dizájnai is már csak generikus végrehajtóegységekből állnak hasonlóan az összes többi gyártóhoz, a deferred rendering pusztán egy logikailag létező layerként funkcionál a driverben legacy featureként - vagy már úgy sem.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
-
fatpingvin
addikt
oké, rizsa lement, most a lényeg: valami értelmes workloadra is voltak tesztek vagy csak videojátékokra? ResNet500, sklearn-akármi?
ezt a directx baromságot meg egyszerűen nem értem minek erőltetni amikor van OpenGL, OpenCL meg Vulkan.
[ Szerkesztve ]
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
kismono
csendes tag
Én csak arra emlékszem amikor 2010-ben a kezemben fogtam egy kínai iphone koppintás telefont. Az OS rajta valami set-top-box OS-e volt módosítva, de kinézetre egy az egyben hozta, az iOS aktuális kinézetét. sebességben, funkcionalitásban, stabilitásban, éppen csak, hogy mimikálni tudta egy 'igazi' okostelefon képességeit. Aztán most meg ott járunk, hogy vivo x90 pro plus...
Lehet, hogy ez a VGA most egy 'kalap fos', DE! a kínaiaknál van a világ ritka földfém termelésének 90%-a, szinte kifogyhatatlan nem hivatalos állami támogatás és ők nem egy-két évnyi távlatban gondolkoznak...
Szóval ha ők belevágnak valamibe, akkor lehet, hogy nem egy-két- de 10 éven belül biztos, hogy vállálható terméket fognak tudni belőle csinálni. És a mobiltelefonok mellett az elektromos autókról még nem is beszéltem...Vagy egy harmadik példát említve, ott van a mediatek, ami a legalja chipeket gyártotta 10 éve még, most meg ott van, hogy versenyzik a qualcomm legerősebb snapdragonjaival az új generációjuk. (jó, tudom a mediatek az taiwan-i... mea culpa, de a lényegen nem változtat)
-
Pikari
addikt
a kínaiak sosem volt jó saját chipdizájuk, mindent úgy vettek/koppintottak, ez a gpu is brit technológia, az x86 processzoruk pedig taiwani eredetű, az arm chipjeik pedig minimálisan módosított egyen-arm chipek, amiben semmi saját eredetű dolog nincs. az x86 processzorukban már van némi saját tech is. az oroszoknál mindenesetre sokkal jobbak. ettől még persze lehet nagyon jó mindegyik a jövőben.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
fatpingvin
addikt
az oroszoknál max a produktumban jobbak, mivel lopott dizájnokból dolgoznak. a végeredményen ez nem változtat, de mondjuk én sokkal jobban ki lennék békülve egy ruszki Baikal procival, tudván hogy ebben legalább ténylegesen volt koncepcionális mérnöki munka is, nem pedig csak simán ellopták a rájuk bízott dizájnokat.
[ Szerkesztve ]
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
doooo
veterán
"jó, tudom a mediatek az taiwan-i... mea culpa, de a lényegen nem változtat"
Abszolút változtat a lényegen. Teljes mértékben összeegyeztethetetlen a két dolog.
Másrészt meg amúgy 60%-át bányásszák a ritkaföldfémeknek, és ez a szám csökken.
Na meg ugye ha a párt korlátlan pénze elég lenne a semmiből csúcstechnológiák kifejlesztésére, már rég lenne sajátjuk mindenből. De ugye nem így van.
Ahol tartanak most, az is csak a lopás miatt van. És abból is látszik, hogy aligha tudnak feljebb jutni önerőből.
Ne puffogtassunk ilyen mítoszokat meg közhelyeket. A valóságot nem tudja átírni a KKP-propaganda. -
ddekany
veterán
Az is számít, hogy milyen rendszer volt ott az utóbbi pár évtizedben, milyen lett az mára, és milyen lesz a jövőben. Most úgy néz ki eléggé visszafordultak időben, a klasszikusabb "kommunista" diktatúra felé. Ez oda vezethet, hogy az emberek cinikusak és motiválatlanok lesznek, és egyre inkább csak papíron lesz eredmény. Mint ezt már láttuk korábban, ott is, meg oroszoknál is.
-
kismono
csendes tag
Lehet, sőt biztos, hogy politikailag átalakulóban vannak, de szerintem náluk még a személyes motíváció is az "államra van bízva".
Én a kínaiakat nem említeném egy lapon az oroszokkal, mert merőben más kultúra, politikai berendezettségtől függetlenül (szerintem). De a tévedés jogát fenntartom! :) -
kismono
csendes tag
Ez igaz, viszont az arm, risc-v, stb. lehetőséget nyújt számukra, hogy viszonylag versenyképes hozott anyagból dolgozzanak. Jó példa erre a cikkben szereplő gpu dizájn is. Igen, ők soha sem arról voltak híresek, hogy saját kútfőből tegyenek le bármit is az asztalra, viszont hozott anyagból való dolgozásban hatalmas tapasztalatuk van, mert kb mindent is "más forrásból" :) "szereztek be" eddig és azt toldozgatták foldozgatták tovább.
Ahogy írtam egy másik posztra reagálva, idóvel úgy is meglátjuk. :)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Google Pixel topik
- Xbox Series X|S
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen