Hirdetés
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Négy P-maggal jön a Panther Lake generáció
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bronzos ATX 3.1 tápok a be quiet! névjegyével
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Azonnali fotós kérdések órája
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
3800+
őstag
válasz
norbert1998 #143146 üzenetére
Érdekes volt egyébként, hogy az oktató is ezt javasolta ha jól értettem, hogy ha elkottázod hátsó fékkel be lehet húzni, de valahogy én sem mertem annyira próbálgatni ezt. Nekem a motorfékkel beesés és stabil gáz jobban érződik. Meg nekem az sem szimpi, hogy fél óra 70-80-as kanyarkolódásnál végig vasaljam a hátsó betétet.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
norbert1998 #143153 üzenetére
Bocs, de ha szövegértési gondjaid vannak, akkor tényleg nehéz.
-
dellfanboy
őstag
válasz
norbert1998 #143153 üzenetére
jah full folosleges, es ne feledd mindig a leghulyebb a leghangosabb by NY [link]
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
norbert1998 #143147 üzenetére
Uuuf megint. Túlzott kockázatvállalás és az óvatosan mész között nincs semmi, igaz? Ez nem egy folytonos skála, hanem egy bináris tulajdonság, igaz? Ajjaj Norbert, idd meg azt a reggeli kávét hogy beröffenjenek a fogaskerekek.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
norbert1998 #143146 üzenetére
Jaaaj, a szövegértés nagy kihívás látom.
Idézek magamtól:"Szerencsére a gumi tapadási határától elég messze vagyok közúton, úgyhogy van tér ilyen korrekcióra is."
Köszi egyébként a tippet, de nem volt benne új infó.
-
A Zéé
addikt
válasz
norbert1998 #143036 üzenetére
Azért vannak elgondolkodtató dolgok abban, amit írsz...
Az első feladatban kéztszer dőltem el... Állóra fékezni, majd lábletétel nélkül azonnal elindulni.
Itt mondjuk pont leszartam, ha nagyon el akartam billenni, leraktam a lábam. Te miért nem így tettél? Vagy ennek ellenére is eldőltél, és nem tudtad megtartani magad? Mert akkor lehet, hogy a motor mérete/súlya nem megfelelő neked. Nálunk volt egy srác, akinek mondták, hogy lehet, hogy kicsit alacsonyabb/könnyebb motort kellene választania, mert küszködik csak vele.A szlalomozás szerintem jól ment, az már relatív megvan a 3 HUMDA képzés után.
Ezt azért furcsállom, mert minket rutin vizsgára se engedték addig, amíg a szlalomozások nem ment stabilan. Se Pesten, se Zeg-en. Aztán lehet, hogy emiatt érzem azt, hogy ezek a szlalomozós feladatok csak untatnak, mert szerencsés voltam, és többet kaptam a jogsi alatt, mint a nagy átlag.A mozgásom bizonytalan és rohadt darabos, a nézőpontom kb a jó ellenkezője, pedig ahova nézek, oda látok, nem tudok két ívet úgy összefűzni, ne rángassak bele, stb...
Én is így vélekedtem magamról, simán a motoros társadalom alsó felébe pozicionáltam magam...De amennyire elnézegettem a csoporttársakat a feladatok során, azt kell mondjam, hogy nagyon sokan nálam sokkal darabosabban, nagyon bizonytalanul terelgetik a vasukat. Ez azért nekem legalább fura a jogosítványszerzés során felszedett "tudásom" és tapasztalatom alapján.
Vagy az van, hogy már ott is szar képzést kap az átlag motoros, ami ijesztő kicsit, vagy kapcsolódva a tegnapi-mai topikvita témájához: nagyon sokan a tudásukhoz, fizikumukhoz képest túl nagy méretű, tömegű/túl erős motoron ülnek.
Én a közepes csoportba kértem magam a szerpentinen, és szerintem az utolsó felvezető mögötti köröm volt egyedül olyan, ahol kicsit már erőltettük, de még azt sem éreztem parának. Szépen fel volt építve az a rész, amikor én voltam elől, mindig egy kicsit gyorsabban mentünk. Viszont azt egyáltalán nem tudom mikor mennyivel mentünk, egyszer se néztem le az órára (szintén rutinpályán kellett úgy mennünk, hogy letakarták a műszerfalat, hogy menet közben ne azt Nézegess ük, nem szabad) De tényleg már az első kör első kanyarja után elhagytuk a csapat többi tagját, mert bevallottan féltek a tempótól. Pedig ott aztán tényleg nem volt mitől. -
3800+
őstag
válasz
norbert1998 #143028 üzenetére
Én a fehér CBR650F voltam givi táskával fehér csöves bézbóz sapkában.
A piros VFR-es barátommal mozogtam együtt általában, aki megnézte a kavicságyat.
Szerintem a pályamotorozós rész kicsit káosz volt, még a gyorsaknak is jó lett volna egy lassabb kör hogy megismerjék a pályát és az íveket, ehhez képest már a start után eltűnt az instruktor előre.
Zsámbékon is voltunk, kicsit féltem attól hogy dettó ugyanaz lesz minden, de azért volt más feladat, és a mi a szempontunkból jó is volt hogy kevesebben voltunk. Remélem hogy ez csak rém hír, és jövőre is lesz HUMDA.
Nekem Zsámbékon nem ment az állva holland kapu, mert a CBR-en nem állok hanem kutyapózban imádkozom
Itt valahogy összejött, jó érzés, de kb ennyi értelme, nem túl életszerű.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
norbert1998 #143044 üzenetére
No-no, DK hatás akkor lenne releváns ebben a beszélgetésben ha állítanék bármit, érdemi tudást igényel. Itt sajnos idióta triviális dolgokról megy a vita.
Hagyjál már a 600-650-es motorokkal! Nekem személyesen 1000-es kellett, mert nekem igényem volt rá, hogy 1-2 év után se kelljen lecserélnem (és ezáltal pénzt kidobnom az első motorra).
Egy 600-as túragépet állandóan forgatni kellene közel tiltásig, hogy úgy húzzon mint az én 1000-esem 3-4000-es fordulattól. Érted hogy ez mekkora komfortot jelent? Valószínűleg nem, mert akkor nem rugóznánk ezen.
Nem lennék semmivel sem könnyebb helyzetben ha egy 220-230 kilós 600-as motorom lenne a 240 kilós 1000-es helyett.
Érett kézben ez a teljesítmény egyébként egyáltalán nem veszélyes.Arról beszélünk hogy az eredeti kérdező egy 100LE motorral kezdene. Szerintem nyugodtan, ha:
- van kellő önismerete hogy ismerje a saját határait
- van kellő tapasztalata a forgalomban, hogy tudja milyen szituációkban érdemes előzni, vagy mikor és hol lehet kresz szabályaiból kilépve közlekedniEzek egy tízen-korai huszonévesnek nincsenek meg, de utána, ha valaki nem fogyi, akkor megvannak.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
norbert1998 #143031 üzenetére
Én meg 1000-es sor4-en kezdtem tavaly és nagyon nem bánom, mert utassal, csomagokkal, hosszú (külföldi) túrán a 600-as kevés lenne.
Szerintem egy 250-es speed motort sem tudnánk (se te, sem én) ideálisan körbevinni semmilyen pályán. Kurva messze lennénk a jótól.
De már megint keverjük a szezont a fazonnal.Én utcai körülmények között tökéletesen ura vagyok a gépemnek kezdetektől fogva, és szerintem ez nem kirívó. Nekem 85 kilósan nem megerőltető kezelni ezt a 240 kilós motort.
Egyébként a faszom fogja utcán a határait keresni a kanyarokban. Tudok vele menni úgy ahogy nekem élvezetes, és nem fogy el az erő akkor sem amikor nagy távot kell megtenni sok teherrel. Nem pedig az kell legyen a cél hogy mindig az adott motorod határain menj. Akkor persze hogy öngyilkosság. -
Micsurin
nagyúr
válasz
norbert1998 #143031 üzenetére
Sokaknak a jól terelget megáll az A-B, kis döntögetésben.
-
A Zéé
addikt
válasz
norbert1998 #142494 üzenetére
Na, befizettem én is, a 2-es csoportban leszek. Jön még valaki?
Fehér ULG rendszámú Tyúkkal leszek -
A Zéé
addikt
válasz
norbert1998 #142521 üzenetére
Ezt sajnos nem csak Herley-sok csinálják...
Engem tavaly a Balatonfelvidéken szorított le majdnem az útról egy motoros, mert bementem a csoportjukba. 80-al ballagtak, én meg még akartam előzni őket, de nem ment egy lépésben. Volt egy szakadás a sorukban, oda mentem be. Hátsó motoros egyből bejött mellém, leszorított, 50-60-ra lassítva, amíg vissza nem előzött a teljes soruk... Nagyon böszmék, és önbíráskodók tudnak lenni az ilyen csoportok sajnos. Persze szerintük ez rendben van.A vezetéstechnikai linkkért pedig köszi! Szinte biztos, hogy el fogok menni
Pannónia Ringes kezdő pályázón gondolkozom még, de lehet, hogy az túl nagy falat lenne nekem is, a motornak meg pláne. Nem ilyen pályára való a Duke.
-
neutron23
csendes tag
válasz
norbert1998 #142521 üzenetére
Gusztustalanul viselkednek. Sisak nélkül, bömbölő zenével, durrogtatva, össze-vissza sávokban közlekedve. Pár napja már ez megy..és szerintem eddig egy magyar rendszámos HD-t se láttam ezekben a hordákban..
-
3800+
őstag
válasz
norbert1998 #142494 üzenetére
Pipa! Én a holnapi zsámbékira is megyek. Oda fogunk kozmálni...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
norbert1998 #142483 üzenetére
Oké, akkor megyek, megkérdezem, hol lehet 3D nyomtatót venni...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #142454 üzenetére
Ha nem csereled ki a csapagy kulsogyuruket, akkor nincs ertelme a felujitasnak. A megrohadt tugorgok viszik magukkal. Nemreg rendeltem csapagyakat lengovillaba, en teljes csapagyat kaptam. Mert igy van ertelme.
Igy mar ertem miert probalod megfejteni hogy mennyivel volt lehuzva, oke. Azt hittem megint vmi agymenes, mint legutobb a kislanckereknel.
Ha szet volt szedve, eddigi tapasztalataim alapjan, az csak vmi nagy baj miatt lehetett, pl baleset.
A hezagolo anyaval lehet nem is feszitettek meg, hanem vmi mas miatt tul nagy a hezag. (Pl baleset)
Ilyeneket nem szednek csak ugy szet, es mint lathattuk, nem is volt megkenve, felujitva, tehat az en tippem hogy puffos volt.
Ami nem stimmel, az az, hogy a ket oldalon levo vallas tavtarto+a kozottuk levo huvely merete fix. Ezekbe rakod bele a tengelyt. Azon nem fog ide-oda mozogni axialis iranyban a lengovilla, mivel a meretuk megmarad, akarhogyan feszited szet a vazat. Es ket oldalt ott a vall.
Vagy a lengovilla merete mas, vagy a vallas tavtarto+huvely meretevel van vmi. -
kriszti21
csendes tag
válasz
norbert1998 #142432 üzenetére
Lehet a féktárcsád "kopog", nem a telód. (Ha jól értem féket behúzva hintáztattad és akkor volt.) Támaszd be a motor a falhoz első kerékkel és fékezés nélkül próbáld ki, ha akkor is csinálja a teló/kormánycsapágy a ludas, ha nem akkor a féktárcsád.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #142431 üzenetére
A belso kosarat egybe kapod az uj csapaggyal, azt is ki kell cserelni, egyben az egesz csapagyat.
Errol szokj le, hogy ha vmit lazitasz, abbol akarod megallapitani vminek a 20 evvel ezelotti lehuzasi nyomatekat. Ezt nem lehet igy megallapitani, es nem erdemes nezni. Ahhoz senki soha nem nyult, amiota a gyarban lehuztak.
A tobbi reszet a hsznek egyaltalan nem ertem, meg kellene neznem a robbantot abrat, de valoszinuleg a hezagolast ellato anyara gondolhatsz?
Esetleg robbantott abrat beraknal? Mert nem nagyon lesz idom mostanaban ezeket elokeresni. -
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #142431 üzenetére
Ezt a folyamatot jol leirja a manual.
A csavar meghuzott nyomatekat lazitasnal nem lehet jol megallpitani.
A tengely csavar 100Nm korul lehet.
Meglazitott tengely eseten, ha szet van nyomva a vaz, nem lesz hezag. Ekkora diferenciat utan lehet allitani.
0.9mm egyenesfutast kozuton nem veszel eszre, nem fog befolyasolni.
A keresztbe allo kerekek mar igen. -
macilaci78
nagyúr
válasz
norbert1998 #142337 üzenetére
Ezt már kölcsön szabad adni, aki tönkre tudja tenni, az különleges tehetség.
-
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #142334 üzenetére
Jol nez ki. !
-
JDMKid
tag
válasz
norbert1998 #142334 üzenetére
még palástköszörülésre is futotta, vagy a kiinduló darab volt olyan?
-
-Mosquito-
őstag
válasz
norbert1998 #142334 üzenetére
Kormánycsapágy anya meghúzó?
-
Satyricon
addikt
válasz
norbert1998 #142314 üzenetére
Márpedig valamilyet vennem kell, mert most volt a párom szülinapja és zárat gondoltam neki venni
-
macilaci78
nagyúr
válasz
norbert1998 #142314 üzenetére
Azért vagy különc, mert tudásod és lehetőséged is van. Irigyek vagyunk.
Én a kaputávirányítót építettem be a műszerfalba. A mikrokapcsolókkal párhuzamosan raktam 2 db vízmentes kapcsolót. Nem kell többé kesztyűben a zsebben matatni.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
norbert1998 #142307 üzenetére
Erősen ez a késztetés most főleg mert haverral beterveztük a kört a 1150-el. Súly szempontból szerintem vízválasztó lesz a dolog.
Geresics ~1,5 ha nagyon kell rátoldok 3-4-ett még de az a plafon(ott kicentiztem a szerviz kerettel a dolgot... értsd ami attól komolyabb mint amit megoldok az állást jelent 1-2 hónapot). Az F700 emiatt úszik el igazából nem tudom megérné-e emiatt fél egy évet kihagyni.
650-ből szerintem neked kimaradt de nem a twint néztem.
Biqci eddig is elvoltam nélküle ezután is el leszek míg egyetem után nem rakok össze valami csont újra. Csak emiatt meg nem fogok valami tucat CBF vagy FZ-t nézni amiken ennyiért befogható az ABS ha amúgy marhára nem szolgálnák ki az igényeim.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
norbert1998 #142289 üzenetére
Én vettem egy 13-as, 14-es villáskulcsot is tükröt állítani, ott van a nyereg alatt. Szaküzletben lehet crova-fejeket venni egyesével is, párszáz forintra emlékszem 1/4" méret esetén.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #142301 üzenetére
Veszel vmi olcso kinait obi ban?
Ah fsszom, miert akarom en megoldani mas problemajat?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #142298 üzenetére
Krovakulcs+flex nem lenne egyszerubb?
H a fba lehet ezt ennyire tulbonyolitani. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #142289 üzenetére
Fo elemeket tarto tengelyeket, fek-felfuggesztesnel ne csinalj se szenszalbol, se titanbol, se alubol.
Mar jopar versenyszeriabol bannoltak ezeket az anyagokat ilyen felhasznalasra mert nem megfelelo a faradasi tulajdonsagaik, vagy barmi mas, ami miatt balesetveszelyesek, mert mindenfele jelzes nelkul mennek tonkre, vagy tul rugalmasak bizonyos felhasznalasra.
Meg ha a gp ben ilyet latsz. Kozutra ne kezdj el otthon ezzel kiserletezni. Nezd meg mennyibe kerul az oem tengely, lehet annyira nem is veszes, mint legyartatni. -
válasz
norbert1998 #142287 üzenetére
Csak előtte döntsd el, hogy mit akarsz csinálni, mert a nap neked is csak 24 órából áll.
Van három haverom akik hasonlóan gondolkodnak mint Te, mindhárom szo.ik mint a torkosborz, mert egy-másfél év után kimerültek. Dolgozni kell mert kell a lóvé, közben a kecót is kellene építeni, de közben van család, meg néha aludni is kellene, és egy év után a legügyesebb kb 50 százalékon áll, de ez csak a ház belül, viszont kívül még sehol semmi, a kert még úgyszintén sehol, pedig elég sokat segít neki a haveri kör. -
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #142289 üzenetére
Ha kibirja az eloirt Nm-t terhet, es ra is lehet tenni a nyomatek kulcsot, illetve eleg merev, nem csaavarodik el akkor barmi jo lehet.
-
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #142287 üzenetére
Én megoldottam egy korva fejet feláldoztam.
-
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #142282 üzenetére
Nem szurkálódás.
Csak a soha el nem romló japán margórája került.
A sokadik a meglévő japán tulajoktól. Csak beszélgetünk róla.Az Apriliába egy rövidebb gyári tengely 32 ezer.
OEM-et nem kerestem.a következő hátsó gumi csere alkalmáig van időm felkutatni.
Akkor ezt illő lesz cserélni. De most sem lóg és nem rág.
A csapágy sztem általános méret, talán a tűgörgők száma ami eltér. Ezek sűrű görgősek.
A tengely méretet le lehet venni a meglévőről. Természetesen ne kopott részt mérd. Az ép felületeken van jó méret. De egész méret, metrikus sztem.
Összességében igen kopottnak kell lennie, hogy lógjon az traktus. Legalább annyira, hogy negatívan befolyásolja a motorozást. Ahogy Topiccsendőr is írta.
Egy alapos takarítással összerakva, ha nem lóg és rágós az elfordulás, még ez is elmehet pár tíz ezret. Tisztán látszik mekkora utat tesz meg a csapágy. mozog kb 4-5mm-t. Ennyi a munka útja. Ilyen állapotút szedtem szét és raktam össze csapágy csere nélkül. A szimeringet cseréltem. Azóta kb 10ezeret tettek bele, még mindig használható.
De ha ezt megnézted akkor érdemes a lengőkar csapágyakat is megnézni, azok tényleg legyenek rendbe. A kora megvan hozzá, hogy kapjon egy újra zsírzást.Topiccsendőr: Osztrákból behozott motoron egyiken sem láttam eddig ennek javítását.
Pedig 10-20 év alatt lett volna rá alkalom.
Ez is és a robogós szektorban a szilentek mostoha módon vannak kezelve az itteni tapasztalatom alapján. -
Micsurin
nagyúr
válasz
norbert1998 #142284 üzenetére
Akkor az lakás lesz és nem ház
Ár részt, hogy érted?
Ha úgy érted… leinterjúvoltam a DL csoportot is míly meglepő… körbe mentem a túraendúró csoportokon!1,5-1,7 közt leginkább hirdetgetik de nem eladják
Vagy, hogy érted? Az XL650 sem annyival olcsóbb alkatrész és szerelhetőség tekintetében.
-
válasz
norbert1998 #142261 üzenetére
Saját tapasztalat, hogy a kormánycsapágyat cseréld. Nekem is anno miután cserélve lett, ég és föld változást értem el, pedig szinte láthatatlan volt a beütődés mértéke. Aztán a golyós helyett kapott kúpcsapágyat a vfr, és problem solved, pedig addig tényleg olyan volt mintha kormányteló lett volna rajta.
És mondom, csak úgy ránézésre nem mondtad volna meg, hogy rottyon van. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #142261 üzenetére
Nem ez all a kopogas hattereben, a tugorgo bele van kisse marodva, de ez radialis irany, es kb szazadokrol beszelunk. Csunyanak nez ki, de ez nem okoz akkora jatekot semerre. Csak a megszorulas hangjat halhatod, hogy kattan, amikor a berohadt oldalon megmozdul a csapagy. De ez nem magyarazat az axialis jatekra.
A nyakcsapagyat akkor kell cserelni, ha felemelt elso kereknel erzed kozepen azt a bizonyos pontot, ahova magatol bemegy. Ezt magyaraztam, az elozo hszemben, hogy hogyan vizsgald meg. Azt ki kell cserelni amennyiben erzel barmilyen ellenallast csak egy pontban.
hatassal van a vezethetosegre, pl kanyar kozben ledontott motor billeg, instabil lesz.
Ami meg van rohadva, mindent cserelni kell. Tengelyt es tugorgot egyben.
Egy motornal, ha felujitod a lengovillacsapagyazast, himbarendszert, el tud menni 80-150e Ft.
Ez ilyen. -
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #142261 üzenetére
Ez a problema mentes DL?
Esztergaltass uj csovet. Az olcsobb.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
norbert1998 #142121 üzenetére
Én is azt írtam, hogy nehéz kérdés. A másik ilyen a halálbüntetés végrehajtása. Ki az, aki a feladatot rátestálja valakire? És az a valaki vajon milyen ember? Az átlagember mennyire tekintené őt a társadalom hasznos tagjának?
Egykerekezés közben lesérülni tényleg értelmetlen szerintem is.
-
hroberto
veterán
válasz
norbert1998 #142101 üzenetére
Szerencsére ott még nem szabályzott agyon mindent az EU!
-
Des1gnR
őstag
válasz
norbert1998 #141997 üzenetére
Nem is értettem, hogy mit agyal amúgy közúton...simán be kellett volna húznia egy földútra, majd egy erdősávba bekanyarodik és kész...már ott is hagyta a rendőröket.
Máskülönben rendszámmal ment, szóval 1 m-ert is kár volt menekülni
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #141912 üzenetére
Tavtarto nem tud elkopni a lengovillanal, ott valahogy nincs jol kihezagolva. Kerdes, hogy csavarral van hezagolva a tengelyen, vagy alatettetel.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #141907 üzenetére
Nyakcsapagy nem kopog.
ugy nezd meg, hogy terheletlenul van-e egyenes allasban olyan pont, ahonnan nehezebben mozdul ki. Es amibe szinte magatol visszamegy.
Ha lassan mozgatod a kormanyt, erezned kell ilyet, de kopogast nem fogsz sosem. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #141885 üzenetére
A motort mindig a nyomatek gyorsitja.
Az a nyomatek, ami a fotengelyen ebred.Ezt a nyomatekot el fogod valtani, a "nyomatekvaltoval" azaz egyre kisebb lesz a hatso kereken ebredo nyomatek, ahogy egyre magasabb fokozatban van a motor. Ettol fuggetlenul a nyomatekcsucson fog a legjobban gyorsulni tovabbra is, abban a fokozatban, amiben epp van.
Emelle az 1 hengeresek csak nagyobb kobcentimeter eseten lustabbak forogni sokat, a nagy alternalo tomeg miatt. Esetleg a nagyobb szelepek miatt, vagy a nagy furat miatti oblotesi nehezsegek miatt. 125 kobcenti eseten ~11 000 et kiforogjak. Konnyu kicsi szelepek, konnyu dugattyu. Nem igazan lehet sztereotipizalni, hogy egyhengeres, ami nem szeret forogni ilyen kis kobcenti eseteben.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #141876 üzenetére
Altalaban az osszes blokk vegsebesseg kozeleben mar tul van a nyomatekcsucsan.
-
válasz
norbert1998 #141776 üzenetére
Annyira minimum lenne, tényleg. Babakocsi, kutya, ló mellett én is mindig elcsukom a gázt, véletlen se ijedjen meg senki
Aztán csodálkozunk, hogy egyesek utálják a motorosokat.
-
Tamás9x
őstag
válasz
norbert1998 #141776 üzenetére
Ez a baj lehetunk mi eloretekintoek. ha 1-2 elmeroggyant bajt csinal.
-
válasz
norbert1998 #141589 üzenetére
-
gonger
senior tag
válasz
norbert1998 #141661 üzenetére
Senjtől északra csak gyerekkoromban voltam egyszer talán. Senj magasságában és tőle délre sokat. De ezek búvár célú utak voltak, motorral még sosem voltam. Valahogy jó lenne már lejutni egy hosszú hétvégére. Akkor Te azt javasolnád, hogy Senj-től felfelé induljon a motorozás Rijeka felé?
Van esetleg ajánlott útvonalad még azon a részen? -
pepucs
tag
válasz
norbert1998 #141661 üzenetére
E65?
-
bacus
őstag
válasz
norbert1998 #141635 üzenetére
"Egy másik álma a Route 66-on egy tetemesebb szakaszt."
Ez nagy csalódás lenne, ezt biztosan mondhatom. Kmenyus barátom (fent van a youtube-on) volt ott, nézd meg az aktuális részt, gyakorlatilag rettenetes, rossz minőségű az út, nem használják már, mert olcsóbb volt mellé építeni új utakat. 100 km-t mentek rajta, de már alig várta, hogy ott hagyják. 40 km egyenes kanyar nélkül
..
Az egész amerikai túrája nem vonzott, akkor már inkább az indiai szívás a Himaláján társasággal, de az meg a terepezés miatt nem, illetve az ott bérelhető motorok sem vonzanak. Bár 90% egyesben, 8% kettesben
, tötymörgésre mindegy. Volt amikor örültek napi 30 km haladásnak.
-
válasz
norbert1998 #141635 üzenetére
Haver volt a 66-os úton, szervezett Harley Davidson motoroztatós keretek között, hazajött, beszámolt róla, hát nem estünk hanyatt tőle. Talán mondani se kell inkább hasonlított egy 'shopping tour'-ra, úton útfélen ahol megálltak a helyiek a túristákból élnek...
Persze élménynek nem kis élmény, csak az ár/érték tényező kérdéses volt (vagy 6 éve)
-
Pocee
senior tag
válasz
norbert1998 #141635 üzenetére
Eszedbe se jusson egyik se,bakker,ennyire hülyék vagytok?
1,kockás lesz a gumi ennyi idő alatt
2, csomó üzemanyag
3,amortizáció
4,komfort nincs.
Mondom: béreltek nagy quadszállító trelert,hat motort fel tudtok tenni,kilenc személyes busszal kihúzzátok gibraltárig a motorok is látták gibraltárt,Ti is,üzemanyagot összedobjátok a kocsiba,motorban nem fogy,gumi nem lesz kockás,komfort parádé. -
Tamás9x
őstag
válasz
norbert1998 #141635 üzenetére
Az egy 6500-8000km, 14-20 nap alatt teljesíthető, kérdés mennyíre akarja az ember nyomni neki. 5 év múlva esedékes egy DélKeleti kör nálam is, ha valaki épp szeretne egy nagyobbat kerülni
Még ha csak egy darabig is...
-
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #141599 üzenetére
Én Mitas E-08 gumit tettem fel. Majd kiderül milyen.
Terep nálam max a földes út, vagy erdészeti út. Sárba meg nem megyek. -
Geresics
addikt
válasz
norbert1998 #141612 üzenetére
Én egy zsákfaluban (Pécs) élek életvitelszerűen. Pontosan tudom milyen távol lenni mindentől. Drivex, Jeli, Honda, Hungaroring stb. tréningekre minden alkalommal +2-3 óra odaút, visszaút volt nekünk is!
-
Geresics
addikt
válasz
norbert1998 #141606 üzenetére
"Első sorban országút lesz így is, abból is inkább a gumik középső része kopna, de néha azért betévednék az erdőbe, ahol akar sár is lesz biztosan, lássátok az előző heti képemet. Nem tervezem azt, hogy hosszú élettartamú legyen, de azért ne az első szezon utá menjen a levesbe. Idénre várhatóan 8 ezer km körül leszek."
- ezért írtam amit írtam.Az első sorban országút nálam egyértelművé tette a középen egybefüggő futófelületet.
Az meg, hogy nem eléggé offroados, azt akkor mondd, ha próbáltad!
Sok múlik a gumin, de sokkal több a motoroson! Anno a Touratech Travel Eventen a haladóban csak nekem nem volt bütykös gumim. Erre a videóban a dramaturgia kedvéért még rá is játszottam (pl. a 2017 délelőtt 11. perc), de a délután már nem fárasztottam magam ilyenekkel, csak simán elmentem ott, ahol a bütykös gumisok elestek...
A lendület és az egyenletes gázkezelés jobb barát ilyen motorokkal, mint a gumi!Menj el tereptréningekre, ott talnuld meg az alapokat, és utána irány gyakorolni - de lehetőleg ne egyedül!
-
Geresics
addikt
válasz
norbert1998 #141599 üzenetére
A TKC 70 az Continental, és nem Pirelli
Ha sokat mész közúton, és csak hobbi szerűen földesúton, akkor a Conti TKC70 nekem nagyon bejött! A Rocks-ot még nem próbáltam, de tuti áldozni kell a közúti komfotr oltárán!
A 790R-en most K60 van, és bizony közúton érződik is, hogy nincs rajta középen egybefüggő felület, mint a Scout-on!Heidenau K60:
Heidenau K60 Scout:Continental TKC70:
Continental TKC70 Rocks:
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #141599 üzenetére
Pirelli rally str-t nezted?
-
JoinR
őstag
válasz
norbert1998 #141599 üzenetére
TKC 70 első. Ilyen volt a 390 Adventure-ön. Szárazon elmegy, sárban felejtős, mint ahogy a többi is. Szerintem a Mitas az ára miatt.
Közben látom, hogy a TKC 70 Rocks az kicsit más minta..kellett, mint egy falat kenyér. -
norbert1998
nagyúr
válasz
norbert1998 #141599 üzenetére
A TKC 70 Rocks-nek 10 mm profilmélysége van.Itt 4:36-nál látni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #141589 üzenetére
Annak az ugynek a vegere az tett pontot, hogy a szabalysertesi feljelentes vmilyen 90 napos hataridejet tulleptek-direkt. Veletlenul sem szuntettek volna meg az eljarast, vagy barmit, inkabb ugraltattak az embert, hogy szaladgaljon az auto gyartojahoz egy papirert, hogy az autoja keptelen erre.
-
bacus
őstag
válasz
norbert1998 #141589 üzenetére
Ez a "nem ismerem el" ez minden nagy "vállalat"-nál így van, egyrészt ezért vannak a fizetett jogászaik, másrészt kihasználják, hogy az emberek mérlegelik a szabad idejük felhasználása és az elbukott összeg arányát. Én már többször voltam úgy, hogy inkább kifizettem a nem jelentős tételt, minthogy nekiálljak pereskedni, bíróságra menni, stb.
Ennek az ellenkezője is megtörtént, mikor kb 20 éve felmondtam a matáv internetet, akkor ki kellett fizetnem mindent, majd kaptam egy nullás igazolást. Majd 3 hónap elteltével jöttek a levelek, hogy még mit nem fizettem ki, még kértek 1200 Ft-t. Nem is válaszoltam, újabb fél év már az instrum justicia küldözgette a leveleit. Az egyik ilyen, de most már aztán jön a fizetési meghagyás, ha nem fizetek (akkor már a többszörösét..), elküldtem nekik a matav nullás igazolását, hogy várom a pert !!! Soha többet nem zargattak, pedig akkor az sem érdekelt volna, ha fél évig járok pereskedni, annyira utáltam a matávot
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #141526 üzenetére
Megkaptam a levelet elvtars uram, postafordultaval kenytelen vagyok azonnal visszakuldeni. Tértivevényesen.
A főispán unokaöccsét tudtam raallitani az ugyre, aki máshogyan ugyes, de ebben az emberhianyos idoben legalabb elérhető, es amugy is rokon. a kristálygömbünk kolcson van adva a polgarmesternek.Szoval jah. Tankot kellene nezni, mennyire rozsdas. A tuszelepek elott szuro van, ez felfogja (elmeletben) a sok rozsdat, ez elott pedig altalaban benzinszuro van, de nem minden tipuson. Bt-t nem ismerem annyira.
Inkabb etetorol kellene inditani epp ezert.
A rossz hir, hogyha szetszedsz egy 20-30 eves karbit, minden o-gyurut, tuszelepet, tomitest ki kell cserelni, kulonben ujra hibat viszel a rendszerbe. Ez tetemes koltseg. Enelkul en nem is raknek ossze ujra karbit, mert sokszor mar minden tiszta, de valahol vmi tomites ereszt (pl mikuniknal maga a fuvoka tarto blokk bent a karbi belsejeben) es megint nem mukodik normalisan semmi.
Gyujtas kabelek roviditese felesleges.
TPS akarmennyire van ellallitva, annak jarnia kell.
Milyen karbi van ezeken? -
#14787072
törölt tag
válasz
norbert1998 #141513 üzenetére
Egyszer régen én is bekeveredtem egy ilyen útra a régi DL650-emmel. Hasonló gumival. Ketten sírtunk: én és a motor.
-
Tamás9x
őstag
válasz
norbert1998 #141513 üzenetére
Ezt így tervezted, vagy jobbre számítottál indulás előtt?
-
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #141513 üzenetére
Ennek a motornak ezzel a gumival nem ez az erőssége
-
vihartigris
őstag
válasz
norbert1998 #141513 üzenetére
Az ország melyik részén vannak ilyen "motoros marasztalók"?
-
Tamás9x
őstag
válasz
norbert1998 #141510 üzenetére
Konvertálás JPG formátumra se segít rajta? NPG 128Mpx 1MB! JPG 128MP 20MB!
-
vihartigris
őstag
válasz
norbert1998 #141510 üzenetére
méretezd le
-
válasz
norbert1998 #141489 üzenetére
Az biztos, hogy a pályabirtokos a pályára lépés elött aláiratja veled, hogy neki nincs felelőssége. Innentől meg max polgári per, kötelező biztosítás nem fizet.
-
hroberto
veterán
válasz
norbert1998 #141279 üzenetére
Igen, az kopásjelzőn volt. Otthon van az új gumija, úgy gondolta, hogy még egy Mátra belefér. Mondjuk az orbitális bakijuk után szerintem elég lett volna egy figyelmeztetés.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
norbert1998 #141202 üzenetére
Ez most komoly? Volt értelme pillanatnyi menstruáció miatt kiverni a hisztit.... ha valaki megérdemelte az pont a TG volt... eszem kezd megállni ez ment le pár éve az Xbox One topikban is.
MADcat Megkaptuk a saját pórázt?
---
Kassa környéként tudtok jó szállást két személynek? Akár az itthoni oldal is játszik, megint megejtenénk egy nyiregyi vadasparkot + idén már kassai állatkert + dinóparkot is. B verzió a wörthi-tó lett volna de nem igen látom arra felé mit lehetne még beszuszakolni.
-
válasz
norbert1998 #141202 üzenetére
much more admin…
-
etnies
senior tag
válasz
norbert1998 #141180 üzenetére
Úgy sikerült összeütközni, hogy szembe jött a motorral?
Az nagyon gáz szitu, nem is megelőzhető defenzív vezetéssel sem.
Tegnap beszéltem kosáredzésen egy fiatal sráccal, most kezdett el motorozni, próbáltam beleverni az alapokat a túléléshez.Engem úgy ütött el egy bácsika két hete, hogy gyalog voltam... nekem tolatott. Alig bírtam kiugrani a kocsi mögül, észre sem vette az egészet.
-
bacus
őstag
válasz
norbert1998 #141180 üzenetére
Az, hogy 82 éves, az még nem lenne baj, ismertem olyat aki ennél idősebb volt és még jól vezetett, illetve van 30 éves is akitől el kéne venni a jogsit...
A baj, hogy egyiknek sincs önkritikája. -
dzsampi
tag
válasz
norbert1998 #141130 üzenetére
Inkább robogót szeretnék, pont a pakolhatóság miatt
-
etnies
senior tag
válasz
norbert1998 #141119 üzenetére
"Sok esetben olcsóbb a célszerszám, mint a szerelő, hát még ha többször is kellhet, nem csak egyszer"
Nekem így lettek meg a szerszámaim. Lánccsere 120 Font. Dewalt ütvecsavarozó (950 Nm) aksival és töltővel 160 Font (a kis lánckerék meghúzási nyomatéka 145 Nm, nem olyan könnyű leszedni kézzel, nagy erőkar kell hozzá). A Did k500r 60 Font. Két csere és már vissza is jött az ára. Én már 5x cseréltem összesen, vastagon visszahozta az árát.
-
etnies
senior tag
válasz
norbert1998 #141113 üzenetére
Én ezen mindig kiakadok!
Amikor megyek szervizbe, mindig elmondom, hogy beszéljük meg, mi fog történni, mennyibe fog kerülni. Ha valami gond van szerelés közben, észrevesznek valamit: hívjanak.
Végezzenek rendes munkát, ki fogom fizetni! Ezek után ezt kaptam: 2x kellett visszamenni és végül mindent le kellett ellenőrizni, javítgatni. Kb 30 Fontot költöttem arra, hogy kijavítsam a "szakemberek" munkáját.
Ez azért nevetséges, mert én, mint nem szakember jobb munkát végzek, pedig soha nem tanultam. Kézügyességem átlagos, intelligencia szintem feletti. Vannak jó minőségű szerszámaim: Dewalt, Bosch, Beta, Proxxon és minőségi nyomatékkulcsaim. Van egy 600 oldalas, Suzuki szerelési könyvem (ha kell valakinek, 1050-re is megvan PDF-ben) és abban minden le van írva. Még csak gondolkodni sem kell nagyon.Azt várom egy szakembertől, hogy jó munkát végezzen és gyorsabban, mint én.
Nem érdekel, ha 3 órát számláz ki, de csak két órát dolgozott, mert el is várom egy szakmunkástól, hogy rutinos és tapasztalt legyen, nem zavar, ha előbb végez, mint a gyár által megadott idő. Én is egy órát szöszöltem az első tanklevételnél, most fél óra alatt fel is töltöttem a hűtőfolyadék tartályát és vissza is szereltem a tankot. Ez ilyen.Minden második évben hazamegyek a motorral és beadom egy nagyszervizre, ahol sok, felesleges dolgot is kicseréltetek, mert olyan szarok az itteni szerelők, nem akarom, hogy hozzányúljanak a motorhoz, mert ez a vége... A magyar szerelő becsukja boltot, megunta, akit pedig ismerek, 100 km-re van tőlem...
Az otthoni szerelőmmel megbeszéltük, hogy ha én viszek alkatrészt, akkor mehet a magasabb órabér, mert tudom, hogy kapnak kedvezményt az alkatrészre és nem adják tovább, nem akarom a profitját lenyúlni. Keresse meg a pénzét rajtam nyugodtan, de a munka legyen tökéletes.
És az is. Otthagyom nála a motort 3 napra, majd kifizetem a számlát és minden rendben van. Utána még soha, semmit nem kellett javítani, szerelni, pótolni. Nem olcsó, de amit megcsinál, az meg van csinálva. Ezt várom egy szakembertől, s magam is így dolgozom. -
válasz
norbert1998 #141113 üzenetére
Nekem pvc csovet javasoltak, egy extra alatettel alatta, hogy ne kozvetlenul usson lent.
Kertes hazbol koltoztem panelba, a szuksegesnel jelentosen nagyobb szerszamkeszlettel, mert valahogy semmihez se ereztem, hogy erdemes lenne kihivni az aktualis szerelot, mindig valami aprosag volt... -
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #141075 üzenetére
Értem, de el kell fogadni, ezek tudását.
Ha akarnék egy Tank méretű V8 6Literes terepjárót melyik japánt vegyem meg?
Ha 70 LE endurót akarsz, vegyél Japánt meg Eu.
Nem akarok olyat venni egy gyártótól ami neki nincs.
Akkor senki nem venne semmitHogyan határozod meg közepes tudást?
Ezeket a meghatározásokat el kell engedni. A Motor versenyt szoktam felhozni példának.
Egy versenyző aki VB milyen szinten nem tudja egy másik motorral hozni az eredményeket. Aztán jön egy másik, felül ugyan arra és körbe motorozza.Olyan van, hogy egy motor képességeit valaki megérzi ráérez, és kihozza belőle amit tud.
Egy Kinai motor kihasználásra közúton a kisebbik % a felhasználóknak.
Akinek kevés vesz másikat. Bumm, ez így működik.Illetve Pont a DL650et hozod fel. Egy túra motor. Ha érdemben kihajtanád a végéig, akkor már a fék panaszos lenne részedről. A motor erő kevés lenne, és a csere motort keresgélnéd. Vagy tévedek?
Pont azt a réteget támadja a Kínai amit üresen hagy a többi.
MI ezzel a baj?
Fordítva nézve.
Mit kapok japánból 2,5 Millért?
Ami nem 200ccm el lehet vele menni túrázni, fel mehetek a pályára lehet előzni, van rajta fék, és még menet szél sem tép le?
Mert nem a majrécsík nullás sávját akarom nézegetni, mert a biztonság érzetem, és a reflexeim nem 20éves szinten van...stb.Ilyen ez a popszakma.
Mindegyiknek megvan a maga közönsége. Így veszünk részt a KÖZúton.A tapasztalt tényszerűségeket kell szerintem közölni egy érdeklődővel.
Az hogy kínai indiai vagy marson gyártják mellékes.
A műszaki dolgokról akkor, ha lesz kellő tapasztalat róluk.Amúgy a kimotorozás egy dolog, de azért jó lenne, ha közepes tudással is már ne a motor határértékein menjen az ember. Gondolok itt akár teljesítményre (nem kell sok, de ne kelljen már tucat kilómétereken keresztül egy kamiont követni),
Megint mindegy milyen gyártmány.A BMW300 al is üvegelni kell.
-
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #141047 üzenetére
Sztem össze van kavarva.
Maradjunk az ársávban.
És ne csak a motort nézd. Akkor látod tisztán.
Ha a kínai egy árban lesz a többivel akkor lehet majd nagy összehasonlítást tenni.
Amíg fele árban van, addig felesleges.
Ha majd egy kínait kimotorozik egy kezdő nem mellesleg középkorosztály, akkor ő összehasonlítja magának.
Technikailag meg akkor vacakold le a most megjelenőket, ha ténylegesen kipróbáltad és mentél vele.
Én nem mentem velük, de nem is említem egy lapon egy 1250Gs- el, de egy DL650-el sem.
Egy Dl árának a felébe sem kerül, egy CFmoto.
Ha a te szemléleted szerint nézem ne vegyen senki Dl650-et mert hol van az egy GS-hez képest?De kategórián belül mit kezd egy 700-as Tenerevel, vagy Tuareggel, vagy Triumphal? Költői kérdés volt.
Mi az összehasonlítási alap?
A kiindulás a vételi ár volt. Újat szeretne ha lehet. Ilyet kap ennyiért.
Ebből arra jutni, hogy csak szar lehet... nem tudom, sztem korai ítélet.Továbbra is kiállok az állításom mellett, hogy közúti motorozásba a motorosok pár %- a képes elérni a motor képességeinek a határait. Ennek ellenére elég bátran meghatározzák melyik motor a jó vagy nem jó.
Egy új vacak kínai is kiszolgál és élményt fog adni. Pont olyan ez mint FHD TV meg 8K tv.
Azt fogod élvezni amit otthon nézel.
Az élvezet meg mindenkinél más, ezért létezhet ennyi féle jármű.
Akinek már kevés lesz az majd vált komolyabbra.
És mindegy, hogy miről vált. A hangsúly a váltáson van.A kérdés sztem, hogy mennyire lesz tartós.
A szervizelésen fog leginkább múlni. Az alkatrész árakon feltehetőleg nem igazán.
A helyén kell kezelni és használni.
A japán vs olasz szemléletnél is ez a legfőbb gond.
A legjobb motor, ha csak olajat kell önteni bele, sőt a régit magától kifossa.
És soha nem kopik le benne semmi.
Akkor lesz a kínai fos, ha állandóan javítani kell és alkatrészeket cserélni.
De sztem ezt a szintet már elhagyták. Kiderül pár év és km, hogyan is teljesítenek a most eladott példányok.Az alkatrész beszerzés egy másik kérdés kőr. Érdemes ebből az irányból is körbe járni.
Ha komolyan gondolják, nem ezen fognak elvérezni. A logisztikai hálózatok működnek.
A robogó kismotoros világban minden xarjukhoz kb mindent is el lehet érni.
Sztem a nagymotor világban sem lesz máshogy.
Aztán a piac, vagy az irányított piacon eldől mi is lesz.
Viszont sok értelme nem sok van ezzel szemetelni a topikot.
elmegy kipróbálja és dönt, mit is vegyen.
Elméleti dolgokról beszélgetünk, majd kiderül kinek az elmélete lesz helytálló.
#141048norbert1998:
Magyarázd el neki, mivel kell együtt élnie. Nulla tapasztalattal semmit nem fog érteni belőle. Mutatnak egy km-órát.
Én a futóművel nem tudnék együtt élni.
De ezért a pénzért ezt lehet kapni. Ez van, -
Pocee
senior tag
válasz
norbert1998 #141046 üzenetére
Így van, láttam a videót,de ennek nincs jelentősége,mert arra világítottam csak rá,hogy amíg az érdek úgy kívánta motullal fürdött.
-
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #141012 üzenetére
Hidd el, jobb ha jonnek, mint ha nem.
Ha nem jonnek, monopol helyzet alakul ki.
Ezt a piacot pikk pakk felosztja maganak az Europoai gyarto csoportja.
Euro6 igy is egy baszadek.
A fejlesztesek arra emesztodnek fel.
Mikozben ezer mas dolog fejlodhetne, vagy juthatna el a kisebb kategoriakba.
Es tobb tiz eve terveznek csinalnak sajat motorokat. Csak a sajat piacukra terveztek.
Megvettek ok mar sok mindent. Technologiat, mernokoket, tervezoket..stb.
De nezhetjuk innen is.
Ne menjen el senki nekik dolgozni. -
pepucs
tag
válasz
norbert1998 #141006 üzenetére
Javítsatok ki ha tévedek de ezek a kínai motorok nem mindenféle gyártótól/beszállítótól összelegozott alkatrészekből dolgoznak? (nyílván nem a típus specifikus műanyag elemek)
-
#48584626
törölt tag
válasz
norbert1998 #141006 üzenetére
"Az aftersales repair hatalmas része egy gyártó profitjának, el se hinnétek, mekkora"
Semekkora. Ez egy népszerű konteó.
-
szetcsuszott
aktív tag
válasz
norbert1998 #140998 üzenetére
Ez innentől hitvita, mint a kocsik esetében a 3F szabály. A japán autókat és elektronikát a 70-80-as években kiröhögték, egyet jelentett a gagyival, olcsóval. Még a 90-es évek soft chopperei is so-so, az 535-ös virgács és társai, azok már motorikusan legalább megbízhatóak, de bazáriak. Aztán hol tartanak most... Vagy a koreaiak egész 2007-ig az 1. Ceedig... Piaggio bontós szervizes volt kollégám szerint 75% Kínai a belük, csak nem mindegy melyik kínai cég milyen minőségben gyárt és milyen minőségellenőrzés mellett meg mennyiért. Pl a stihl gépek java full kínai gyártás. Horgász bitok, orsók java átcimkézett kínai lego, kivéve pár komoly gyártót, akik innoválnak még, de azok is kínában gyárttatják a termékpaletta zömét. Tudnak nagyon jó minőséget gyártani, ha megfizetik, ez már bizonyított tény. A Honda ma új motorra 2 év garit ad, a kínaiak hármat, a yamahát meg sem találtam, hogy mennyit. Amíg a kia nem adott 7 évet, addig az összes punnyadt japán meg európai gyártó 1 évet adott, a ceed után kezdett valami megmozdulni....Én el tudom engedni ezeket a dogmákat.
-
vlevi
nagyúr
válasz
norbert1998 #140998 üzenetére
Motorrevüben hasonlították a 650 Versys-t a CF Moto 650-hez.
A Versys majd 1 millával drágább újonnan, mint a CF Moto, de itt már le van írva, hogy azért majdnem mindenütt látszik, érződik, hogy a Kawa egy magasabb szintet képvisel.
De kb ugyanerre jutott a Revzilla is.
Hiába olcsóbb a CFmoto, még akkor sem lesz egy szinten a Versys-el (vagy a Triump660)-al, ha rálocsolod azt a maradék 3000 dolárt, amennyivel kevesebbe kerül, újonnan.Szóval, lehet, hogy jönnek fel a kínaiak, de még van hova fejlődniük. De addigra már nem lesz olcsóbb.
Hasonló volt pl. a koreai autókkal. Amikor a Ceed megjelent 2007-ben, az már értelmezhető konkurrense lett a Focus, Golf, Astra hármasnak, de akkor még olcsóbb volt, aztán pár év alatt a fejlesztésekkel az ára is utolérte a többiét. -
szetcsuszott
aktív tag
válasz
norbert1998 #140996 üzenetére
Nem ezt írtam. Azt írtam, hogy amikkel tudok azonosulni azoknál 2M a kínálat alja, nem pedig azt, hogy 2M alatt általánosságban romok vannak. Nyilván van típus, ahol 2M a kínálat krémje,teteje, csak nem nekem. Sőt, biztos van csoda 3 kilóért is, meg szerencsés kezek, akik kifogják,vagy akik szeretnek szerelgetni, és belefér. Én azt írtam, hogy 2,5 fölött vannak az olyan motorok, amik nekem tetszenek és vélhetőleg nem szaladok velük cumira, annyiért meg már vannak újak, garival. Meg azt is írtam, hogy a kínálat alján hagyományosan nincsenek csodák, tök mindefy, hogy autóról, motorról, bicikliről, betonkeverőről vagy fűnyíróról beszélünk.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
norbert1998 #140939 üzenetére
Szombathely-Fehérvár
Tudom, hogy ez sokaknak egy kajaszünetbéli kiruccanás, de azért ne ez legyen a norma. Ez egy nagyobb út egy átlag embernek. -
Somatom
veterán
válasz
norbert1998 #140939 üzenetére
"azzal megyek a hosszú útra, egyetemre, az ország harmadán át."
Biztosan jó lesz. Melyik ország ez? -
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #140921 üzenetére
Ezek az infok le vannak egyezerusitve.
Felesleges tul bonyolitani.
Jelenleg az olaj hofokot meg lehet nezni egyes turbos autoknal. Van is belole ertetlenseg..
A moderndebb rendszereknel a belso kor liter mennyisge minimalis. A leheto leggyorsabb atmelegedes miatt. De ezt a hofokot nem monitorozhatja le mert ez is dezinformal.
Nezdmar, meleget mutat a homero de hideget fuj a futes. Szar, vihetem vissza..
Vagy motornal, ez mar uzem meleg, mehet a nyelgaz.Keptelenseg jol informalni a kezelot. Ahany fej szinte annyi ertelmezes, tudas van hozza.
A riasztasi oldalnak kell egyertelmunek lenni. A tobbi csak van.
De ezt a felhasznalok komplikaljak. Van aki erdemben tudja kezelni van aki nem.
Pl. NT650V. Nincs hofokmero. Van riaszto lampa azt csokolom. Ment a nyavikolas, hogy hat az mennyire kellene. A 700 on lett.
. El kell csalni. A mutato kozepen jo. Igaz itt mar 80 fokos a viz.
Es 103 foknal van risztas. Ergo ha valos homersekleti skalat minotorzza, akkor egy melegedos fosnak lenne tesztelve a motor, mert jajj latom, hogy 90-95 fokos homersekeleten uzemel, mindjart felforr..
En csinaltam a 650-re. Rajottem totalis felesleges volt.. Pedig ertelmezni tudtam amit latok.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #140912 üzenetére
A hideginditasnal a pára valoban problema, de a hengerfalrol sok minden lemoshatja az olajfilmet, a hideginditasnal nagyobb benzinmennyiseg is. Megsem fog "fokozottan" kopni a hengerfal, legalabbis nem annyira, hogy ez tobb 10e km en ketesztul egyaltalan erzekelheto lehessen.
Ezek a megallapitasok, miszerint ez-az lecsapodik, mossa a hengerfalat, igazak. amit nem lehet tudni, hogy az a fokozott kopas mennyire fokozott, vagy az a fokozott kopas mit jelent pontosan? Vashengeres a motor? Nikaszil bevonatos? Alusil?Amit peldaul az iskolapadban tanul az ember, az az, hogy az a szent olajfilm, aminek mindig meg kell lennie, kulonben azonnal baj van.
Ezzel szemben az olajgyartok a jarmugyartokkal ugy nez ki, nem pontosan erre torekszenek a szoroolajozasnal. Hogy miert? Mert a teljes olajfilmen futas nagyobb surlodassal jar, mint amikor felig a sziliciumkristalyokon felig olajfilmen futnak a gyuruk, dugattyupalast.
Ilyenkor a legkissebb a surlodas es elfogadhato a kopas erteke.
Tehat az olajfilm megszakadasa nem annyira nagy dolog, mint ahogy azt a youtube-on fb-on, forumokon olvashatjuk.Az alacsony fordulaton kinzas megint olyan dolog, amire azonnal szivehez kap az ember, mert osszekeverjuk a Göbi cikkeben levo oreg diesel auto felhigult olajanak esetet a sornegy benzines motor motorokkal. Es azonnal a benzines kozvetlenbefecses turbos LSPI jelenseget is ehhez kotjuk.
Termeszetesen a legjobb esetben nem csinal ilyet az ember, tehat alacsony fordulaton nem nyekteti az ember a motort. De mi az alacsony fordulat? 2000? 2500? Es valoban mi tortenik ennel a fordulatnal, amikor a hengertoltottseg annyira rossz, hogy nincsenek akkora erohatasok sem, amik karositani tudnanak valamit.
Hogy megint mit nem tudunk? Hogy mekkora erohatasok vannak, es pontosan mi tortenik a motorban, annal a motornal, amire ezeket a sztereotipiakat mondjuk.Egyertelmu, normalisan kell hasznalni a motort, de azt nem mondanam, hogy nagyobb kart okozna az alapjaraton jaratas.
Kornyezetszennyezo, de ezzel semmilyen nagyobb erohatasnak nem teszi ki az ember a forgattyusmechanizmust, ilyen dugattyusebessegnel es hengertoltottsegnel hatalmas erohatasok a henger-dugattyunal sincsenek. Talan a szeleptokeknel nincs akkora szoroolajzas, ezt tudnam negativumnak elkepzelni, amennyiben van szeleptoke. Tehat a veztengely butykoknek nem olyan jo. Ezert kellene turaztatni, mint ahogy a versenymotoroknal csinaljak a pitben.A suru olaj a csapagyakhoz nehezen folyik be, epp ezert a nyomas magas lesz, mar alacsony fordulaton is. Minel melegebb a motor, annal kevesebb az olajnyomas, de annal nagyobb az olajaramlas, ami a siklocsapagyaknal a leglenyegesebb, nem az olajnyomas.
Amennyiben a siklocsapagyaknal az olajzas "nem az igazi", a fotengely kemeny anyaga azonnal beragodik a csapagyfem nagyon puha anyagaba. Amint a siklocsapagynal valami "nem az igazi" az tortenik, mint az oldalrafektettet cb500 nal.
30 mp alatt vege van mindennek.
-
válasz
norbert1998 #140912 üzenetére
13 ezer a tiltas eleje, de akkor nem tudom, miert mondtak egy percig 3000-en jaratast, meg hasonlok indulaskor, koszi, nem aggodok ezen.
-
válasz
norbert1998 #140912 üzenetére
+1
-
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #140785 üzenetére
-
palfitom
félisten
válasz
norbert1998 #140673 üzenetére
Hát igen, a VFR-hang az nagyon vonzó!
-
Geresics
addikt
válasz
norbert1998 #140638 üzenetére
Blokk eltesz, fotó a km állásról, minden mást majd amikor ráérek!
(#140634) HSM
A 3 tankoásos átlagban én nem hiszek, a táblázatom tetején (rögzített helyen) van összesítés a teljes tankolt mennyiségből és a megtett km-ből számolva. Az a tuti! Minél többet mész/tankolsz, annál pontosabb lesz!
=(SZUM(C:C)-C2)/(M1)*100
ahol a C oszlopban vannak a tankolt mennyiségek (az első tankolást le kell vonni), M1-ben pedig egy összes megtett km az első tankolás óta. Csinálhatnék egy össz.tankolás cellát is, de az önmagában nem hordoz információt számomra, így nem tettem. -
bacus
őstag
válasz
norbert1998 #140638 üzenetére
Én a Fuelly-t használom, régebben acar néven futott. Ez többet tud, mint amit szeretnék, több jármű minden költsége, szűrhető, telefonos app, adatok a felhőben...
Jó az excel, de ott még neked kell szűréseket tenni, meg függvényeket írni, illetve nem azonnal a kútnál viszed be az adatokat.
-
HSM
félisten
válasz
norbert1998 #140638 üzenetére
Én a kúton csak egy jegyzetet írok a telefonba, km állás, tankolt mennyiség, a többit otthon kényelmesen a blokkról.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Sweet.tv - internetes TV
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Starlink
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Politika
- Sorozatok
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Négy P-maggal jön a Panther Lake generáció
- További aktív témák...
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Csere-Beszámítás! XFX Quicksilver Magnetic Air RX 9070 XT 16GB GDDR6 Videokártya!
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest