Hirdetés
- OLED TV topic
- Milyen házat vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Apple asztali gépek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
válasz
runner 125 #42896 üzenetére
De mindenképp jobban jársz ha leszeded és megnézed. Lehet hogy spéci kiemelőgyűrű kell neki vagy akármi váratlan. Enyémbe is azt írták, hogy a 16-os belemegy aztán kiderült, hogy bele, de csak átalakítóval mert gyárilag teljesen más alakú van benne, tökmás felfogatással...
-
runner 125
nagyúr
Hali!
Bocs az offért, egy kis segítség kellene nekem.
2002-es Mitsubishi Space Star-ba mekkora méretűek a gyári hangszóró helyek? Ugyanis a hangszórócseréhez az _egész_ ajtókárpitot le kell szedni, csak úgy férni hozzájuk.
Kétszer nem szeretnénk minden ajtót szétszedni.
..vagy merre tudnám ezt kideríteni?
Köszi a segítséget. -
lsc
nagyúr
Üdv
Toyota Corolla 1.3-1.4(békalámpás, vagy egy szériával (I)korábbi(/I))
A korábbi szériánál tudok segíteni, nagyon jók, csak ezeknél is annyi szokott lenni a gond hogy mivel bírja szinte semmi karbantartást sem kapnak. Elég jó áron mennek, az 1,3-as motor is elég, 8 liter fölé nem tudom vinni a fogyasztását egyiknek sem /kettő van, egy 3 és egy 4 ajtós/. -
VR6-Fan
veterán
hali!
ha esetleg kocsit keresne valaki és ilyesmiket van két eladónk:
DAIHATSU TERIOS
VOLKSWAGEN POLO -
Prego
senior tag
Sziasztok, egy év után ismét felmerült bennem némi gépjárművásárlási "igény".
Valójában nincs túlzott szükségem rá, munkahelyem fizeti az éves BKV bérletet és 20 percre lakok tőle gyalog. Már kinőttem az autóbu.i korszakomból is, egyedüli ok amiért gépjárművet szeretnék vásárolni, az egy kis országnézés nyáron, meg legalább érezni egy négykerekűt a fenekem alatt egy darabig (+néhány hétvégi bevásárlás, a ünnepek alatt rokonlátogatás). A MÁV-ból kicsit elegem lett, néhány csepp eső és máris órás késések ....A gondot méreteim jelentik, magasságom a 2 métert karcolja alulról, szal nem könnyű a megfelelő modellt kiválasztani BP belvárosába
Eddig a szóba jöhető gépjárművek amiket vezettem (némi gondom van a kilátással előre): swift sedan, 190D merga, renault thalia dci (használt piacon kissé drágább mint a rászánt keret) (amik nem jöhetnek szóba, de vezettem: állólámpás merci, fiat 500 (még a régi 40 éves), SAAB 9000)
Keret: kb 800e Ft átírással+javítandó dolgok, nagyon új konstrukciót sem akarok, mert előfordul a környékünkön hogy egy két mérges ember a parkoló autókon vezeti le feszültségét
Amiket nézegetni szoktam használtautó.hu-n:Golf II GTD: gurul oszt csá, ha valami meghibásodik rajta, rendszám le és venni egy ugyanilyet
Punto (75 lovasra gondoltam ha már veszek): magas építés miatt kényelmes, exemnek volt ilyene, ő ezt isteníti, hátrány hogy FIATnak nincs jó hírneve.
Swift sedan 16V, 2002es évjárat: haverom adná el a sajátját, ő ezt isteníti csak most lakást szeretne venni, tuti nem visszatekert zsákbacica, 80e km, novemberben vizsgázott, 5-6 lityóval elmegy, sajna ha rágondolok mindig halálfélelmem lesz (750ezer Ft-ra tartja)
Toyota Corolla 1.3-1.4(békalámpás, vagy egy szériával korábbi): na ez az amiről nem tudom mennyire felelne meg nekem, szomszédom isteníti, nekem tetszik az elcseszett békalámpája is, hátrány hogy nem ismerném volt tulajt/neppert és a gépjárművet személyesen.
Ajánlottatok még tavaly olyat hogy Nissan primera P10 1.6-os motorral. Típust egyáltalán nem ismerem, és félek hogy városban kicsit magasabb lenne a fogyasztása mint az előzőeknek (számolhatunk 380-410Ft-os benzinnel).
MB 190D: elnyűhetetlen darab, hátránya hogy mindenki ezt gondolja róla, szal karbantartás, szakszerű javítás nem igazán látnak, unalmasabb vezetési élményt szerintem csak egy autó nyújt: mercedes autómata váltóval (de hát ez nem szempont)
És ami a legnagyobb gondom hogy nincs autószerelő ismerősöm akiben megbízzak (ez a sorsa a kockáknak
)
-
-
mycso
veterán
válasz
hobizoli #42868 üzenetére
Nagyjából tisztában vagyok az árakkal, csak arra akartam rávilágítani, hogy sokszor ezek a dolgok túl vannak dramatizálva, hogy elromlik a dízeled és milliókat kell rákölteni, holott ez nem teljesen így van. (azért ezek a milliós ráköltések valljuk be elég extrém esetnek számítanak)
Rendben van, hogy nem filléres dolgokról van szó, de azért nem kell a másik végletig sem elmenni.( pl.: enyémhez pár helyen 100k környékén dobálják az új turbókat)
-
Uzmany
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #42875 üzenetére
Múlt héten érdeklődtem egy vidéki kereskedésben egy Bora-val kapcsolatban. A hirdetés fent volt a hasznaltauto.hu-n is. Elég kellemes volt az autó,+ vezetett szervizkönyv, a VW-nél leinformálható előélet stb.
Pár nap múlva felemelték az árát 300k-val... -
lenox
veterán
A linkeken nem az olvashato, hogy folyekony allapotban taroljak a hidrogent? Te meg azt irtad, hogy folyekony allapotban jut a motorba. E kettonek mi koze van egymashoz? Szerintem semmi... Nyilvan nem folyekonyan jut a motorba, csak ugy van tarolva. Ezt irta neduddki is, csak ti meg a veszekedos/beszolos forumozast nyomjatok, ezert nehezebb kihamozni a lenyeget.
-
Rick4
félisten
válasz
neduddki #42851 üzenetére
Eszetlenkedsz itt, és bedobsz egy olyan linket, amit olyan ember írt, aki ilyen hidrogénhajtású kocsit még közelről se látott. Ugyan, olvasgassál már, miért is kell folyékony állapotban tartani azt a hidrogén: [link] esetleg még egy cikk ugyanebben a témában: [link] ami véletlenül megint az én igazamat támasztja alá, a kérdéseidre innentől meg itt: [link] kapsz bővebb válasz, én veled nem kívánok társalogni.
Maradjunk annyiban, hogy szerintem küldd el az emberednek is a linket, had okosodjon kicsit..
-
Ck.
addikt
válasz
Mr.Grincs #42881 üzenetére
Én nem tudok olyan csodát művelni mint saguaro.
Országúton 90-100-as tempónál 7.5 körül fogyaszt, autópályán 130-150-nél 9 liter, városban a közlekedési viszonyoktól, vezetési stílustól függően 12-14 liter.Vegyes használattal, átlagosan 10-12 liter (ha sűrűn elváltogatok és alacsony fordulaton tartom, szinte csak fújva a gázpedált gurulok és nincs dugó akkor 10, ha dinamikusabban, néha oda-odalépegetve közlekedek olykor 5-6 ezerig is elforgatva, akkor 11-12 lityó).
De V6-ot nem is a takarékosság miatt vesz az ember. Hidd el, megéri, az élmény és az a hang kárpótol többletfogyiért.
Nem beszélve arról, hogy amikor előznél egy lomha sort de nincs elég helyed, itt van annyi erőtartalék, hogy kirakod az indexet, nyomsz egy kövéret, a következő pillanatban már 20 méterrel előttük vagy. -
Dare2Live
félisten
válasz
Alvin_ti4200 #42875 üzenetére
Ugyanez a helyzet a Yarisommal is. Ugyanannyiért árulják őket mint amennyiért 2éve.
Gondolkoztam rajta mért lehet és van egy teoriám:
Már 2+éve halott a Magyar újautó piac. vmi ~70%os visszaesés van, már 2+éve. Eközben nem látom, hogy kissebb dugok lennének... ergo az autó kell/marad: kereslet az lenne autóra, de nem jön szóba új autó mert drága, nincs hitel....: inkább megelégednek egy használtal is.... Ergo nő a kereslet a használt kocsikra, ráadásul egyre kevesebb van belölle, hisz új kocsiból lesz használt, új kocsit meg nagyon keveset adnak el. De még így se lenne logikus merthogy a külfödet nem érdekli ez csakhogy a Magyar piacon ott a regadó. És itt a story vége. Amíg nem törlik el a regadót vagy/és nem lendül fel az újautó piac a kereslet marad a kínálat meg csak szükül. -
Mr.Grincs
veterán
válasz
dízelracer #42880 üzenetére
Ha 8 liter körül fogyaszt az bőven jó. Én 8 alatt bőven eljárok a C5-tel 7,3-és 8 között.
-
Mr.Grincs
veterán
Jó az a v6 os mondejó? Mert nekem olyan az álmom. Amikor a C5-t vettem találtam 800 ért egy V6 os new mondeót de elvitték hamar. 256ezer km ter volt benne ami nem is zavart volna, de lebeszéltek hogy szét van küldve meg már jönnek elő a bajok. Független ettől még mindig nagyon rá vagyok izgulva a v6 os ra. Fogyasztása milyen?
-
Ck.
addikt
válasz
saguaro #42876 üzenetére
Ez igaz, a Mondeot 1.1 misiért vettem tavasszal, (V6 170 LE, akkor még luxusadósnak számító), most ugyanezzel a motorral, felszereltséggel, évjárattal 1.3-1.5M-nél kezdődnek, gyengébb motorral is 1.2 körül mennek.
Az más dolog, hogy venni még mindig könnyebb autót, mint eladni...
-
saguaro
tag
válasz
Alvin_ti4200 #42875 üzenetére
Létezik, felmentek az árak. Sőt, nyáron olcsóbbak voltak azok a típusok, amik engem érdekelnek, mint most. 300-400.000ft-al is akár.
-
Alvin_ti4200
félisten
Az komolyan létezik, hogy az autóm jelenlegi használt piaci értéke gyakorlatilag annyi, mint amennyiért szűk másfél évvel ezelőtt vettem?
Ráadásul francia (ami engem nem, a vevőket annál inkább zavar).
-
VR6-Fan
veterán
válasz
hobizoli #42872 üzenetére
persze értem én, sajna elég VAG centrikus vagyok
persze tudom hogy csak egy tipust jelöl de 70-120k közt mozogonak a különböző GT17-esek ott ahova mi hordjuk őket, reped házasra eleve azt mondja a csávó hogy kuka mert nincs értelme foglalkozni vele.mezei T3-ból, nem valamelyik hibridjéből?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
VR6-Fan #42869 üzenetére
Ja, csak vonatkoztass el a VAG konszerntol, mert nem mindenhol van GT17-s csiga, ez kulonben is csak egy csaladot jelol, azon belul van csomo verzio, mekkora a csigahaz, meg a A/R arany, meg mekkora lapatkerek, na meg hany lapatja van...
Egy repedt turbinahaz ontvenyt meg hiaba heggesztenek meg, az mindig ott fog elrepedni ujra.
Pl Garrett T3-bol is van olyan aminek 200LE-nel vege van, mint a botnak, meg ojan is ami 400LE-t is tud. Es mindketto egy T3-s turbo. -
hobizoli
nagyúr
válasz
saguaro #42867 üzenetére
Vidd csak be markaszervizbe egy ijen szituban es lesz az siman tobb is ennyinel.
Multheten beszelgettem egy figuraval havercsavonal.
Ford Focus kombi dizel, vettek nyaron picivel 1M alatt, 2002-s asszem. Ket hettel kesobb mennek nyaralni, palyan megall. Nezik viz, olaj van benne, latszolag semmi baja, proba, indul, megy is. Meg 2x megallt mire vissszajottek, de csak hosszabb utakon csinalta, varosban gurigazva 20-30km-ket vele semmi baja nincs latszolag. Hat amikor hazaertek nyaralasbol csak bement vele Ford-hoz, hogy hat ize volt hogy eccercsak megallt, aztan ment mintha mi sem tortent volna, es nezzek mar meg... radugtak gepre, oooooo 4 porlasztocsucs csere, meg nagynyomasu tapszivattyu csere, ennek alkatresz koltsege majdnem szereny 700k konvertibilis magyar ammo, a munka dija meg 240k, szumma 921k lenne az arajanlatuk ra. Hat persze majdnem hanyattesett ettol a baratinak nem igazan mondhato potom artol, ekkor felhivta havercsavot hogy ijenkor mit lehet csinalni, gyujtsa fel vagy most mi legyen, hat 9 kilo, hat kb ennyiert vettek 3 hete...
A markaszerviz persze -elvileg- nem ujit fel porlasztocsucsot -gyakorlatilag ide a rozsdas bokot, hogy felujitottat tettek volna be uj aron-, hiaba van hozza felujito keszlet, na ok felujitottak a porlasztocsucsokat, vezerles csere (ez pl nem is volt benne markaszervizes arajanlatban), olajcsere (ez se), a tapszivattyut kimostak, tele volt vmi iszapos lerakodassal, gazolajszuro csere persze az is allt a dzsuvaban, na igy volt ~330k-ba neki regi haveri alapon csokkalDe ezt is kiszamolod, hogy 3 kilo, hat annyibol egy benzinesbe siman tankolgathatna par tizezer km-g a tobblet fogyit... vagy berakhatta volna a gazt bele, es siman olcsobban jar, mint a dizel-l.
Ugye eleve sima benzinesbol 8-9 kiloert kapott volna egy ijesmit, ez most van igy 1.3M-ba kb, es ahhoz kepest mar nem is 300k-t kell pluszba beletankolgatni a benzinesbe benzineskent, hogy eyg arban legyenek, hanem kozel 500k-tMert ugye nem mindenkinek van ijen haverja, akkor meg nincs mit tenni, marad a markaszerviz...
-
hobizoli
nagyúr
Attol is fugg hogy fexik le a csiga. Egy alap szet-ossze az 30-40k altalaban. Pl amikor a dizeleknel a geometria allito lapatok a koromtol megszorulnak es azt kipucoljak belole. Aztan ha vmit cserelni is kell benne, akkor konnyen 6 szamjegyuve valhat a tema. Pl csak egy turbina csigaontvenyhaz 60-70k hozza, ha lenyalta a kovajgo lapatkerek vagy megrepedt... na meg ott a tengely a csapagyakkal meg a ket lapatkerek. Szinten nem egy zacsko tokmag vagy szotyi az ara annak sem...
Persze lehet venni a neten jol korulnezve mas forrasbol is vatta ujat, lattam mar ijen hirdeteseket en is regebben vhol...
-
mycso
veterán
válasz
Khelben #42865 üzenetére
Azért nem ilyen sötét ez a dolog....100-150e km-től azért a nagy többség jóval többet elmegy, illetve nem feltétlen kell pl.: az összes csúcsot cserélni sem SŐT mostanság már szinte az összes tipusú csúcshoz létezik javítókészlet és sokan vannak akik értenek is a javításához és ezt jól is csinálják. Így mégse 3-400k, csak a töredéke...
Egyébként amiket írtál azon felül még be szokott jönni a turbo is x100km után mint hibalehetőség (viszont ezt sem kötelező újonnan megvenni, ezek felújításához is sokan értenek)
-
Dare2Live
félisten
válasz
gerlaip #42834 üzenetére
Ha 1.3millát adnak rá akkor mért akarsz még 1millát saját pénzből hozzá dobni?
Ha Corsa méreteivel nem volt nagy bajod, ellenben a 45level... fogyasztással igen, akkor mért nézegetsz mondeo méretkategóriát? Az egy hajó. És bedob nem 7l hanem 10l benyát is.
Szóval ha én lennék akkor csak azt az 1.3misit költeném rá és vennék egy ~5-6-7éves ~100.000kmet futott légkondis... pl 1.0as Yarist. 67-70le 4* törésteszt, légkondi belefér, ha 1.0as motorral veszed 6lel eljársz, ha odafigyelsz, nem városi vagy 5.5ből is.
A félrerakott 1misiből meg lecserélném az összes olajat/folyadékot a kocsiban, vennék rá ha kell új gumit, aztán vennék a nemlétező gyerekemnek biciklit, asszonynak új akármit végül elmennék nyaralni a nyáron és a megmaradt bő 600Kt meg bevágnám a bankba.justmy2cent.
-
hobizoli
nagyúr
Nem, de messze több köze van hozzá, mint a metrónak a Tiedhez.
Ez nem egy általam választott nick név amúgy, hanem öt Zoltán keresztnevű fiú volt az osztályban még az általanos iskolában, és ezt "kaptam", így szólítottak a többiek megkülönböztetésképpen a másik négytől, és úgymond az idők folyamán rámragadt. -
-
m3tr0
őstag
válasz
Napfénysüti #42854 üzenetére
Elég szomorú,hogy direkt ír úgy egy fórumba,hogy szinte olvashatatlan.Elég nagy igénytelenségre vall.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
anonymus89 #42848 üzenetére
Meg az a rendszam is
-
neduddki
nagyúr
HI!
Mond Te mi a francrol beszelsz???
ekkora baromsagot csak az ir le akinek halvany lil kodje nicns hogy mi zajlik le a hengerben /nekem se sok de ettol azert tobb amit Te itt irkasz.../.
de ha nemmagyunk bele csak gondolkogy mar egy kicsit kompressed ill. hidrid tarolasnal /raadsul ugey a nagy energiasurusegu magas homemersegletu hidridekrol beszlgetunk/, hogy a francba lesz NKesd folyekoy hodrogened? apro segitseg: a h2 20K kornyeken csepfolyosodik ami igencsak kriogen korulmeny.
attol emg hogy egy ojjan gazzal jarsz ami nyomasra csepfojjosodik meg automatikusan nem ertesz hozza az ebbol is laccik,
Kerdes amire valszt varok: szerinted vajjon meddgi fojjekony a lpg mi az a pont ahonna visszanyeri gaz halmazallapotat?
/ ha arebb megyunk kicsive: akkor a cng /compresed natural gas/ az vajj hol folyekony?
raadsul a gaznal pont az egyszerubb kevekekepzes/keveredes a nagy elony
adok nehany linket olvasgasd: bof, bofudv
neduddki
-
Khelben
nagyúr
-
KrAt
veterán
válasz
anonymus89 #42846 üzenetére
Jobb felül eltérő betűvel, mintha egy nagy írógéppel írták oda
-
anonymus89
addikt
Sziasztok!
Segítsetek már legyetek szívesek a forgalmin melyik a forgalmi engedély száma.
Tudom nem ide való de nem találtam hol kellene megkérdezni.Előre is köszönöm!
-
Rav3n02
senior tag
válasz
gerlaip #42843 üzenetére
Én nemrég vittem el az egyik céges 1.7 G Astra kombit egy vidéki útra, szintén 1.7 TDci motorral, nem olyan lomha az hidd el
(Faterom 97-es B Vectraja az Isuzu 1.7 TDI-vel, na az lomha, a lancerem tolatva jobban gyorsul
)
A mondeo-t már csak azért is ajánlottam, mert egyrészt van olyan megbízható mint az Opel másrészt belső kialakításában nekem elegánsabb mint az Opel, mondjuk a H Astra már egész pofás belülről is
-
Rick4
félisten
válasz
neduddki #42836 üzenetére
Miért, nagy sebességnél mi történik? Lesz egy fasza keveréked, amit durranógáznak hívnak. Szerinted a hidrogén és a levegő bizonytalan és szabályozatlan arányú keveréke mennyire lesz kompresszió, és hőtűrő? Leírtam, a probléma onnan indul, hogy a motorba nem cseppfolyós állapotban jut a hirdogén. Okoskodás helyett írjál be inkább valami okosat.
-
válasz
Rav3n02 #42839 üzenetére
Hát igen, mindenki maga dönti el hogy mennyit kockáztat. Igazság szerint a kis Wagonomnak egyszer volt problémája, mégpedig abból fakadóan hogy a tankba apró porszemcsék és egyéb szennyeződés került, emiatt fennakad a benzinszűrőn és nem indult. Azóta nagyon vigyázok arra hogy ha ukrán benzin megy bele, akkor hogyan tankolom, milyen a minősége, milyen megbízható az eladó, és hogy nincs-e hígítva. Nehéz mindet megállapítani, nagy részét nem is lehet, de kiszűrhető, így vigyázni kell.
-
Rav3n02
senior tag
válasz
Tothgera30 #42838 üzenetére
Ismered a mondást, addig jár a korsó a kútra....na én is, szó szerint
Unokabátyám 2006-os Caddy-je és Unokaöcsém 2005-ös Fabiaja pár ezer kilométert elment azzal a cuccal, szóval akkor az én 95-ös Lancerem sem fogja húzni a száját miatta remélem...de egyébként meg mindegy, mert életem nagy részét úgyis Bp-n töltöm ott meg nincs ilyen lehetőség, csak egy jó kis magánkút ahol 10 forinttal olcsóbban tankolhatok...ennyi
-
válasz
Rav3n02 #42833 üzenetére
Az jó, és hány százalékban tartalmazott benzint
? Figyelj, ez szép és jó, de vigyázz,m mert nem egy esetet halottam láttam a hígított benzinnel, szóval nekem a 280ft gyanús, főleg Szalkán, ami Csaphoz több mint 70km-re van
. Én meg 10km-re lakom az Ukrán határtól, és én megyek a benzinért, lassan 300-at fizetek ha lesz, és nagyon kevés van belőle
.
-
neduddki
nagyúr
HI!
"És ugye tudjuk, csak a folyékony halmazállapotú hidrogén jó a motorba, a gáz halmazállapotú azonnal reakcióba lép a körülötte lévő oxigénnel, és víz lesz belőle, ami ugye annyira nem jó a motorba töltve.."
na ezt a baromsagot azert nagy sebesebbeegel gondold altal es javicsf mielott vki komojjan veszi:- (((udv
neduddki
-
gerlaip
addikt
Sziasztok, autóvásárlással kapcsolatos kérdéseimet szeretném leírni, bocs, hogy kicsit bőlére eresztettem.
Van egy 13 éves Corsám,1.2-es 45 lóerős, könnyedén bekajálja a 7 litert, de óvatosan autózva sem lehet 6,5l alá vinni az átlagfogyasztást. (A 45 literes tele tankkal még soha sem sikerült elérnem a 700 megtett km-t, ki lehet számolni 45/700*10=6,42).
Már több, mint 220 ezer km van benne, ráadásul kényelmetlen, nagyon rosszul viselkedik télen, mert könnyű a hátulja (már egy csomószor keresztbeálltam vele, egyszer meg is törtem) az olajat is 10 ezrenként cserélni kell, és két-három havonta jönnek már a min. 20 ezres költségű javítások, de tavaszonként 80 rongyot bele kell borítani rendszeresen."Céges", pontosabban szolgálati kocsiként használom. A cég, pontosabban az egyház, ahol dolgozom, egy olyan szerződést talált ki - mivel nincs keret új kocsit adni - hogy ad 1,3 millió forintot, amiért cserébe 10 évig nem kérek tőlük autót, és magam oldom meg a közlekedést.
Elkezdtem pénzt félretenni, mivel már másfél éve tudom, hogy ez lesz, lassan összegyűlt 700 ezer forint, illetve néhány hónapon belül még egy kicsit össze tudok rakni. Azaz adott 2-2,3 millió forint.Sokáig gondolkodtam új autón, ami szóba jöhetett volna, pl. a Kia C'eed legolcsóbb változata, vagy a Chevrolet Lacetti, illetve még néhány más autó, Peugeot 207, VW Polo/Skoda Fabia/Seat Ibiza 1.2 stb. A két koreai kb 2,9+átírás, tehát kb 3 millcsiben lenne, a többi már inkább 3,5 felé jár, és ezért egy tök fapados, elég gyenge benzines változatot kapnék (a Kia és a Chevrolet 1.4 literes motorja azért nem rossz - igaz fogyasztanak is).
De így még kb egy-két évig spórolhatnék, hogy aztán ezt a bizonyos pénzt egy-két év múlva el is veszítsem a kocsik értékcsökkenése által. Ráadásul egy csomó dolgot nélkülözhetnék, mert vagy a motor lenne gyenge (Pug, VW, Skoda, Seat) vagy pedig egy csomó fontos dologra nem lenne pénzem, pl klíma, ESP, magasabb felszereltségek. Ráadásul még a fogyasztás sem lenne sokkal jobb a jelenlegi 6,5-7 liternél.
Így merült fel már jó ideje a használt autó vásárlás. Először benzines 1.4-es Opel Astrákat nézegettem, aztán pedig most egyéb dízel autókat. A CDI/HDI common rail motoroktól félek, a benzineseknek pedig a magas fogyasztásától tartok.
Így jött számításba a kicsit régebbi technikájú, de még mindig takarékos TDI és
a Skoda Octavia. 1.9-esek 4-5 évesek vannak 2,2-2,3 milláért, hatalmas belső tér, jó felszereltség (ASR, klíma stb).Gondolom 100 ezer körüli futásteljesítményűeket már ki lehet fogni, persze meg van a veszélye, hogy valami 230 ezerről visszatekertet akarnak rám sózni, de ezért vinném magammal egy szerelő barátomat, aki benézne a kocsi alá, hogy milyen állapotban van (egyébként is VW konszern kocsijaival foglalkozik). És ha még rá is kell valami durva hibára költenem több százezret, még mindig alatta vagyok egy újautó árának. A diesel octavia pedig szerintem röhögve megy 4-500 ezer km-t, míg ezek a kisautók nem hiszem.
Ja és a fogyasztása 6 liter alatt van, 5-5,5 literről beszélnek óvatos használat mellett.
Szóval a kérdésem az, hogy szerintetek mit tegyek, pontosabban mit vegyek?
-
Rav3n02
senior tag
válasz
Tothgera30 #42823 üzenetére
Nem tudom, 17-én voltam utoljára Mátészalka mellett, akkor 280 volt
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Khelben #42828 üzenetére
Miert, talan gazuzemnel nem kering ott a viz, vagy mi van?
Ha szegeny a keverek, akkor valoban magasabb a gaz homerseklete, de ez beallitasi hiba (benzinuzemben is), kb ugyanaz jatszodik le, mint amikor megfujod a parazsat es a sok szabad oxigen miatt az felizzik.
Turbos F1 korszakban is ezert hutottek a (tobblet)benzinnel a motort (meg most is). Csak par %-l tobb uzemanyag es maris 100-150, de akar 200 fokkal is esik az egesterben a gazhomerseklet.
-
m3tr0
őstag
Bocsi, de gondoltam hátha valaki még nem halott róla, Suzuki Swift I visszahívás.
Engem meglepett, mi észleltük már a hibát, csodálkoztunk is,hogy egy 10 éves autónál mitől ilyen rozsdás a felfüggesztés ezen része... -
hobizoli
nagyúr
válasz
Tothgera30 #42823 üzenetére
A spiritusz oldja a vizet es akkor maris elég a benzinnel egyutt.
Regi Trabant-s trukk vizezett benzinre, ami enelkul befagyott a karbiba.
Hat igy meg nem fagyott bele. -
-
Rick4
félisten
A kisszállási Prohászka mester tett már be a szépszemű Mondeoba, az is 2.5-ös volt, és annak se lett semmi baja. Az enyém is V6-os, mégse lett hengerfejes. Az meg hogy nitrogén hűtés, hát, nekem annyira nem az autóiparból rémlik...
Nem tudom ezek kik voltak, de szerintem csak egyszerűbb azt mondani hogy nem lehet... Használtautón kinézel olyan kocsit gázzal, mint ami neked van és felhívod a tulaj. Ennyi.
-
Rick4
félisten
válasz
Mr.Grincs #42821 üzenetére
Számolj picit, mennyi hidrogén is kellene 100 km megtételéhez? Köze nincsen a valósághoz, mivel az elektrolízis végén mit is csinál? Az okszigént és a hidrogént is a szívócsőbe vezeti. Ott meg szépen vízzé egyesülnek a molekulák és ennyi. 20A áramfelvételnél 1.4 liter valami termelődik percenként... Ehhez képest a valós adatok szerint:
A hidrogén energiatartalmát a gáz halmazállapota, illetve többféle tárolhatósága miatt többféleképpen jellemezhetjük a konvencionális buszokban használt gázolajéhoz képest:
Egy normálköbméter (0°C, 1,013bar) térfogatú hidrogéngáz energiatartalma 0,3liter gázolajnak felel meg.
1liter folyékony hidrogén 0,24liter gázolaj energia tartalmával egyenlő, végül pedig 1kg hidrogén 2,79kg(3,33liter) gázolajnak felel meg.Vagyis a csóka generátora nyomatja a hidrogént, percenként 1.4 liter. Könnyű kiszámolni, hogy ha tudná is valahogy normálisan tárolni (ehhez kb 200BAR-os kompresszor kellene) akkor is 1000 liter hidrogént 714 perc alatt tud termelni, ennek meg kemény 3 deci gázolaj energiatartalma van. Lehet számolni.
A tárolásról: 170 liter cseppfolyós hidrogén kemény 8kg-nyi összesen. És ugye tudjuk, csak a folyékony halmazállapotú hidrogén jó a motorba, a gáz halmazállapotú azonnal reakcióba lép a körülötte lévő oxigénnel, és víz lesz belőle, ami ugye annyira nem jó a motorba töltve.. -
t1
veterán
válasz
Tothgera30 #42818 üzenetére
Az a baj ide a dunántúlra nem jön ilyesfajta áru pedig nagy kereslet lenne rá
-
válasz
Rav3n02 #42819 üzenetére
Hát már 290-300ft, mert órákat állnak ők is sorban, de te biztos jobban tudod
. Hát aki házhoz viszi, az már rossz ember nem lehet
. Aki rokonomnak hozta, 250ft-ért, az vizezett benzin volt, és meg is állt vele a Megan, szóval olcsó húsnak híg a leve dologba nem akarok belecsöppenni, de te tudod hogy mennyit bír az autód
!
#42820 Manitou: Vigyázok, majd felveszek egy vegyvédelmis ruhát.
-
Mr.Grincs
veterán
Valaki hallott már erről a HHO generátorról? Egy srác a melóba folyton ezt duruzsolja a fülembe, hogy kurvajó, meg ki kéne próbálni meg stb.
Kamu e az egész vagy nem kamu, érdemes e kipróbálni beszerelni. stb.
Vaterán és ebayen is szép számmal vannak. -
Manitou
veterán
válasz
Tothgera30 #42818 üzenetére
nekem 20l urán 95-öst
Csak majd vigyázzál a sugárzással
-
Rav3n02
senior tag
válasz
Tothgera30 #42818 üzenetére
Szabolcs megyében 280 forint az ukrán benzin úgy, hogy házhoz viszik neked és annyi litert amennyit nem szégyellsz...Ha lent vagyok rokonoknál szoktam ott tankolni néha egy két kanna még a csomagtartóba is becsúszik...semmivel nem rosszabb mint amit pesten tankolok.
Mondjuk megbízható embertől jön, 100% LukOil benzin
Tothgera30 Te minden totyikban ott vagy?
-
válasz
hobizoli #42803 üzenetére
Mennyünk, csak hát hideg van.
#42805 Rick4: Annak is emelkedni fog az ára, ha már a benzin is emelkedik...
#42808 Ck.: Szerintem akinek munkába járáshoz nélkülözhetetlen az autó, és minimálbérből él, netalántán egy nagyobb családot is el kell tartania, az nem épp így fogja látni a dolgot.
Személyes véleményem pedig az hogy beszéltem az egyik régi ismerősömmel, aki 5800ft-ért megszámol nekem 20l urán 95-öst. Benne megbízok, tuti nem hígítja vízzel, és semmi mással sem, így egy próbát nekem megér. Ha szépen megy vele az autó, akkor lehet hígítani fogom vele a magyar benzint, bár 6-7l-t (ha nyomom neki, akkor 8l-t is) fogyaszt a Wagon, szóval annyira nem vagyok rászorulva, inkább csak kipróbálom.
-
hobizoli
nagyúr
Magasbb kompreszio turese miatt bátrabb elogyujtasi szogeket is elbir, nem csorren be, es a koppszenzor nem veszi vissza a gyujtast. Szoval ha erosebbnek erzed akkor az lehet valos. Ugyanez ervenyes az E85-re is, az 100 helyett 105-s oktanszamu literje ~255Ft most, de 40-45%-l tobbet ker belole a motor, szoval benzinre atszamolva arban kb ugyanott vagy, mint a 95-s benzinnel lennel, de annak annyiert 105-s oktanszama van. Ez miatt ez megbártabb előgyujtast is megbir, becsögés neklul...
Ezt a tobbletet persze tudnia kel szallitania szivattyunak is meg megfelele kapacitasu injektrook kellenek hozza. Van auto ami automatikusan atall ra, ismi 1.4 16v Chevrolet Aveo-ja mindenfele atalakito meg injektor csere nelkul is siman jar vele 100%-ban -gondolom gyarilag fel van ra keszitve-, van aminel moddolni kell hozza a uzemanyag szallitasi kapacitast -injektor es szivattyu-, van ahol atalakito is kell, kulonben hibakodot dob az ECU.
Mondjuk "tisztan" igy hidegben az szopo, mert +5fok alatt mar nem parolog annyira az etanol, mint a benzin, szoval hidegen nehezen indithato, 3.-4.-re indul csak el, de ha ra van tolva par liter benzin, akkor siman indul elsore is. Persze normalis helyen telen 15% helyett 30% az E85 benzin tartalma -azaz gyakorlatilag E70 lenne a neve-, de ez a szituacio persze nem orbanisztanban van...
Persze arban az LPG a "mindent vivo"...
-
Ck.
addikt
válasz
Manitou #42809 üzenetére
Amit én eddig észrevettem:
Finomabban jár a motor, gyorsulásra nehéz válaszolni így a nagy havas latyakban, de talán mintha jobban megugrana a gázadásra (de lehet, hogy csak bebeszélem magamnak), illetve ugyanazokat a távokat megtéve, eddig 2 tankolásból mindkét alkalommal ~ 1 literrel kevesebbet evett a V6-os dög. De ez nem reprezentatív mérés, ha 1000 km múlva is ugyanezeket fogom mondani, akkor lesz vmelyest érdemi az infó.Rick4:
A gáz lenne az igazi megoldás, de pár hete felhívtam két beszerelőműhelyt is, ahol ezt mondták:
1. V motorba nem ajánlják, mert 1 éven belül tuti hengerfejes lesz.
2. Olyan motorba nem ajánlják, amelyikben nitrogén hűtésű szelepszár és kerámia szelepfészek van, mert szétégnek a szelepek. Fogalmam sincs, hogy az enyémben milyen van, de még a márkaszerviz sem tudja megmondani. Most épp közvetlen a gyártóval megy a levelezgetés, de nem egyszerű menet megtudakolni...Mit tudsz ezekről a problémákról?
-
Manitou
veterán
Gondoltam, hogy nem csak a sarki fűszeresig mész kocsival
és azért LPG-zel. Nem is azt írtam, hogy Te menjél bicajjal, én fogok azzal menni
Nekem nem pénzkeresetem az autózás. Bicajjal én hamarabb beérek de max ugyanannyi idő alatt a munkahelyemre mint autóval( 5km) Lemértem már többször is.
Persze kényelmesebb autóval menni, meg ha munkából kifolyólag el kell menni valahova ( nem olyan gyakori) de szokott lenni ilyen, akkor jól jön az autó.Benya: akkor nem sokat vesztettem, hogy eddig csak 95-össel mentem
-
Rick4
félisten
válasz
Manitou #42809 üzenetére
Ja, én nem kocsikázni szoktam, nekem az autóba ülés minimum 5-600 km/ nap, meg 12-14 óra, nincsen azzal baj, ha ugyanezt felvállalod. Persze van, mikor el kell szaladnom egy boltba, mert vettem valamit, de az időmet hadd ne töltsem már binyiglizéssel. Az manapság a sport kategória, nem pénzkereset helyett való mulatság. Azért én még annyira szegény vagyok, hogy munkaidőben nem mehetek bringával sehova, mert oda kell érnem időre.
Raccsinbenzintől persze, hogy könnyebben megy a kocsi. Mivel kevesebb súly van az üres pénztárca miatt, jobban is gyorsul, jobban veszi a kanyarokat is. De kb ennyi a különbség. Műszerrel (dynopad és társai) nem tudnak kimutatni különbséget.
-
Ck.
addikt
válasz
Tothgera30 #42802 üzenetére
Én már leszarom. Most is 410-ért raktam a gépbe V-power racing-et. Ha már ekkora kib*szás van, akkor a lúd legyen kövér. Nem érdekel. Eljutottam odáig, hogy már nem. Ha 410 lesz a sima 95-ös, akkor meg pláne. Ha már ott tartunk, hogy egy jobb féle 95-öst 360-370 fölött mérnek, akkor nekem már rohadtul nem számít, ha 40-el többet adok a prémium literjéért. Legalább a smart pontom is gyűlik...
-
Rick4
félisten
válasz
Tothgera30 #42802 üzenetére
Majd akkor járok a 250-es LPG-vel.
-
Rick4
félisten
Ijesztő külső, vicces technika..[link]
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Tothgera30 #42802 üzenetére
Gyerunk ki a terre...
-
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest