Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egér probléma
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #1897 üzenetére
Csak keményen!
-
mikrofon
veterán
Csak hogy legyen mit nézni a délelőtti KV mellé
iPhone 11 Pro VS $7500 Pro DSLR Camera -
t72killer
titán
válasz
Mr.Csizmás #1890 üzenetére
, Drágám, megyek asztrofotózni, megdobnál légyszi a hajó kulcsával? Billeg a távcsőállvány
-
t72killer
titán
válasz
Mercutio_ #1887 üzenetére
Milccel egyelőre egészen pontosan 0db-ot, amikor normális ég alatt laktunk, akkor még tekercset kellett rakni a kamerába nem memóriakártyát
. Az ábránd persze megvan, csak ugye pont olyan napokon kéne szabadidő+motiváció+asszonytól engedély(
*) egy féléjszakás kiruccanáshoz, amikor derült az ég.
*ennek az ügymenetét képzeld el a Borkais hírek mellett...
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Rapid136 #1871 üzenetére
"és most a MILC technológia egy eddig megoldatlan problémát orvosolt azzal hogy a keresőben VALÓBAN azt látod amit fotózni fogsz és szinte teljes kontrollod van a képalkotásban"
Én ezt két részre osztanám:
1.) Nem a MILC technológia hozta be az EVF-et, de még az élőképet sem. Ezekre eddig is volt lehetőség, az EVF egy nagyon régi találmány már, gondolj csak a régi videokamerákra, vagy a nem tükrös EVF-es bridge/kompakt gépekre. Szóval ezek közül egyiket sem a MILC-ek orvosolták először. Élőkép meg már előbb volt DSLR-en, mint ahogy az első mai értelemben vett MILC megszületett volna.2.) Ezek előtt nem volt teljes kontrollod a képalkotásban? Lehet csak simán elbeszélünk egymás mellett, vagy csak nem értem mit akar ez jelenteni. DSLR-en is volt már csúcsfényre súlyozott fénymérés, hogy elkerüld a kiégést. Tényleg annyira fenekestül felforgatja egy fotós életét, hogy nem egy OVF-ben lévő fénymérőről olvassa le amit kell, hanem lát egy élőképet már a keresőben is, mindezt úgy, hogy a hátsó LCD-n erre már 10+ éve van lehetősége amúgy is? Én továbbra is a fénymérőt figyelem az expozíciónál, hiszen az élőkép nem semleges, hanem a Jpeg képprofilt akarja visszaadni, az oda beállított kontraszttal, de tapasztalatom szerint a csúcsfény kompenzációt nem tudja az élőképen megjeleníteni, így simán lehet, hogy ami az élőképen kiégettnek tűnik, az még éppen becsúszik határ alá a valóságban (ezért jó kitapasztalni, hogy hány százalékra érdemes belőni a Zebrát, amiről tudod, hogy ha éppen csak felvillan, még mindig tudsz RAW-ból visszarántani és a kész Jpeg-et is be tudja majd húzni a csúcsfény kompenzáció).
-
-
t72killer
titán
Van azért dinamika is, ha ködöket fotózol, ami sztem a dolog érdekesebb része. Igen, párszáz (v legalábbis pártucat) képből megy a történet általában, de ma már ott tartunk, hogy 30sec egyszeri expóval ilyenek potyognak ki a modern gépekből
-
topikk
senior tag
Manapság már az összes gép tökéletesen alkalmas fotózásra, aki negyed vagy akár 1.5 FÉ különbség miatt nem tud neki (az ügyfélnek) tetsző fotót készíteni ott valószínűleg felhasználói hiba van. Vásárlásnál / cserénél is sokkal fontosabb az emocionális faktor, hogy tetszik a gép, jó vele fotózni és örömet okoz a használata. Ezek a technikai különbségek minimálisak az élmény és a végtermék szempontjából. Olyan meg nincs hogy egy márka xy váza mindenben jobb, vanal előnyök / hátrányok.
-
-
Mirman
őstag
válasz
t72killer #1877 üzenetére
Ezt minden adandó alkalommal elmondod de őszintén kérdezem miben hátráltatna téged ? Nem tudsz 5 FÉ-t felhúzni a sötét részekből csak hármat ? ISO 6400on van mondjuk 1/4ed FÉ előnye egy Sony szemzornak ?
Őszintén érdekel . Én dolgoztam ki képeket R-bol és A7 III-bol és egyáltalán nem ege S föld a különbség mint ahogy az élő van adva .
-
t72killer
titán
válasz
Mr.Csizmás #1876 üzenetére
Már "csak" a szenzort kellene kicserélni benne vmi modernebbre...
-
Mr.Csizmás
titán
[link] Canon Quietly Releases the EOS Ra: A Mirrorless Astrophotography Camera
-
t72killer
titán
Az Oly E-m1x-ről csodákat (5ms) regélnek, sose járt ilyen gép a kezemben, úgyhogy nem tudom igazolni
.
Más, olvasgatok a saját házamtáján és találtam egy érdekeset: ezt csinálja a szemünkkel is a modern világítás
-
válasz
Stauffenberg #1854 üzenetére
"Én mondjuk nem érzem 200 ms-nek a késleltetését az EVF-eknek (mármint a jobbaknak), de érezhetően van, olyan 100 ms környékére saccolnám, ami még szintén nem ütné át egy videojátékos legalsó ingerküszöbét sem."
Én néhány évig - sajnos - nagyon-nagyon sokat játszottam online fps-t, ebben sajnos rengeteg tapasztalatot szereztem. Abban a műfajban 200ms lag rengeteg volt, a 100ms sok, 50-70 a jól játszható. Az 50 és 100 közötti különbséget is megérzi az ember, de az 50 és 200, de a 100 és 200 közöttit már nagyon.
-
Rapid136
őstag
válasz
Stauffenberg #1870 üzenetére
A kettő összefügg valahol, ha adsz egy kényelmesebb technológiát akkor kitágul a kalapgörbe közepe
ugyanezt játszottuk a Windowssal is az elmúlt 30 évben...
" Anno az SLR-ek megjelenése forradalmi volt, mert egy addig megoldatlan problémát orvosolt, kiküszöbölte a parallax hibát, amit az átnézeti vagy TLR kereső okozott."
igen és most a MILC technológia egy eddig megoldatlan problémát orvosolt azzal hogy a keresőben VALÓBAN azt látod amit fotózni fogsz és szinte teljes kontrollod van a képalkotásban, belenagyíthatsz, látod a mélységélességet anélkül hogy elsötétedne a kép, kiemelheted a dinamikatartomány azon részét ami nem hasznos, hisztogramot nézhetsz közben
amúgy engem sem... de elsők közt vettem meg a sima A7-et és 3 évig csak manuális obikkal használtam szinháztól koncerten át könyvbemutatóig mindenhol. Szóval az AF meg nekem nem tűnik nagy mágiának -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Rapid136 #1869 üzenetére
De most akkor technológiáról beszélünk, vagy a balfasz amatőrről, aki nem tudja használni?
Eddig azt mondtad, hogy a technológiáról és csakis a technológiáról van szó.
Abban egyetértünk, hogy a DSLR egy zsákutca, nem lehet már az ésszerűség keretein belül hova érdemben fejleszteni, még lehet reszelgetni rajta itt-ott, fognak is még, de már érződik egy korszak vége. Abban is egyetértünk, hogy a MILC a jövő.
De én nem tartom forradalminak. Anno az SLR-ek megjelenése forradalmi volt, mert egy addig megoldatlan problémát orvosolt, kiküszöbölte a parallax hibát, amit az átnézeti vagy TLR kereső okozott. Az AF megjelenése is forradalmi volt, mert szintén megnyitott olyan lehetőségeket, amik a kézi fókuszálással nehezen vagy egyáltalán nem megoldhatók. A digitális gépek megjelenése is forradalom volt, talán nem kell magyarázni miért.
Ezek jelentőségéhez mérve, én a MILC műfajt és az EVF-et sokkal inkább tartom egy fontos evolúciónak, de nem fújnám fel jobban a jelentőségét a ténylegesnél. Egyelőre nem alkalmaz egyik gyártó sem marketingesként. -
Rapid136
őstag
válasz
Stauffenberg #1867 üzenetére
volt már hogy videos kollegával összelőttünk WB-t, de előfordult hogy valamiért nem auton volt és jólesett hogy az első EVF-be nézéskor rögtön láttam hogy valami nem stimmel
de igazából ez nem nekünk poén hanem az amatőrnek aki elállítja a WB-t a tükrös gépen aztán lefotóz egy adag képet JPG-ben, na őt zavarni fogja
az a baj hogy feltételezed a juzerről hogy érdekli a fénymérő... az érdekli hogy megvette a szettet és lehetőleg egy objektivvel egy gombnyomásra megoldhasson mindent
persze ez sarkitás, de ha az utcán megkérdeznél 10 turistát hogy tudja-e mik azok a jelek a keresőben szerintem elég kicsi lenne az arány
Nekem az veszteség hogy el kell vennem a szemem a keresőtől, biztos jó a hátsó LCD, de a témád odébbáll, elmozdul, azt hiszi kész a kép, rásüt a nap és nem látod...
de sehem mondtam hogy bárkinek el kéne dobnia a gépét emiatt, próbálok általánosságban érvelni, az hogy egy makrós ismerős emiatt nem vált, az nem igazán mérvadó
az hogy fejlődés vagy forradalom azon vitatkozhatunk, a tükrös rendszer látszólag elérte a korlátait, egyszerűen nincs érdemi előrelépés a technológiában
a MILC közvetlen érzékelőkiolvasása ezer és egy még nem ismert vagy csak áhított lehetőséget rejt
mondjuk a fényképezésben hivhatjuk evolúciónak, de a fényképezőgépek terén ez a váltás forradalom, pont úgy ahogy az átnézeti keresős gépek korlátját átlépte a tükörrendszer -
PuMbA
titán
válasz
Stauffenberg #1867 üzenetére
Ami még érdekes egyes MILC-eknél az a fel-fel bukkanó kezelési lag. Azzal, hogy EVF van, állandó terhelés alatt áll a gép és ez okozhat gondokat olcsóbb vázaknál, amikbe lassabb procit tesznek.
"Now, it's true that the a6600 shoots ridiculously fast bursts, high-speed video, and all that. By 'slow,' I mean that I experienced such distinct operational lag when changing settings – lag that is noticeably worse than the company's a7 or a9 series of full-frame cameras – that it was an incredibly frustrating tool for this type of use."
"Then, there is a lag with the buttons. When I hit the exposure compensation button, I have to wait a beat before I can turn a dial to adjust it (and again, if the camera is swapping from EVF to LCD or vice versa, it would occasionally ignore this input altogether). And I tried assigning the rear AF/MF button to AF-ON, since I prefer back-button autofocus, but then there was a lag before autofocus initiated. It initiated much faster if I left autofocus on the shutter button."
"And lastly, there's lag if you want to use the touchscreen to move your AF point around with your eye to the finder."
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Rapid136 #1863 üzenetére
"Az EVF-ben azt a képet látod ami az érzékelőre kerül, élességgel, fehéregyensúllyal al- és túlexpoval együtt"
Fehéregyensúly: Tök őszintén, szoktál Kelvint állítani kézzel egy kalibrálatlan EVF-re hagyatkozva? Vagy AWB-t használsz vagy egy szürke/fehér kártyát a manuális beállításhoz. De javíts ki a tévedek. Ezt az érvet nehezen tudom életszerű viszonyok között elképzelni.
Túl- és alulexponálás: Azért egy DSLR fénymérőjét használni nem rakétatudomány. Régen én is állítottam a fénymérési módokat a jelenet függvényében, amióta MILC-et használok szerintem még sosem vettem ki default középre súlyozottból, mert az élőképre (+ Zebra) tudok hagyatkozni az exp. korrekcióhoz. Kényelmes? Igen. Megváltotta az életem? Nem.
Élesség: Ez a része tök rendben van, valóban előny a szenzor síkjába helyezett AF érzékelő, ahogy az EVF-ben belenagyítás az élőképbe is tök jó tud lenni néha. De ezek simán működhet(né)nek a hátsó LCD-n is. Makrós haver mondta azt pár éve, hogy ha a hangya faszának élességét kell ellenőriznie, ott a hátsó LCD, nem fog azért rálocsolni a váltásra ~1 millió forintot, hogy az FF DSLR szettet lecserélje egy FF MILC szettre.
"a MILC rendszer rövidre zárta az érzékelő/kereső kapcsolatot, kiiktatva egy felesleges mechanikus szerkezetet ami gátolta a fejlődést"
Az EVF technológiai előnyei kristálytiszták, szerintem nekem sem kell bemutatni őket (pont az előbb fejtettem ki, hogy már nem mennék vissza OVF-re). Csak arra akartam kilyukadni, hogy nem kell ezt sem túldimenzionálni. Egyesek ezt valami forradalomként élik meg, én egy kicsit mérsékeltebb állásponton vagyok (meg az egész MILC műfaj vonatkozásában is).
Evolution, not revolution. Gyakran ez a három szó jut eszembe ilyen társalgások közben. -
kovsol
titán
válasz
Rapid136 #1863 üzenetére
Néha ki kell kapcsolni mondjuk ezt a Live View -t.
Erre pl akkor szükség van, ha egy manualis flash kioldót használsz, aztán belövöd mondjuk f8 1/125 ISO100 -ra és csak a nagy feketeség látod. Fókuszálni se tudsz. Kikapcsolod aztán úgy látod a képet, mintha optikai keresőn át néznél. Szép világos lesz minden, és már élvezheted is az EYE AF -t.Ezt pl meg is említi az A7III manualja: [link]
When you use a third-party flash, such as a studio flash, Live View Display may be dark for some shutter speed settings. When [Live View Display] is set to [Setting Effect OFF], Live View Display will be displayed brightly, so that you can easily check the composition.
-
Rapid136
őstag
válasz
Stauffenberg #1854 üzenetére
Ne viccelj már
Az EVF-ben azt a képet látod ami az érzékelőre kerül, élességgel, fehéregyensúllyal al- és túlexpoval együtt
az optikaiban meg azt amit szeretnél... aztán vedd el a szemedtől és ellenőrizd mit csináltál
és akkor még az tükrös AF rendszer kontra érzékelőn mért élesség előnyeibe bele se merültünk ami szintén adódik a MILC rendszerből és tükrös rendszeren keresztül megvalósíthatatlan
a MILC rendszer rövidre zárta az érzékelő/kereső kapcsolatot, kiiktatva egy felesleges mechanikus szerkezetet ami gátolta a fejlődést, pl a másodpercenkénti exposzám növelést, a csendes módot, a keresőben megjeleníthető (változtatható) információkat
tudom hogy a profik oda se néznek úgy fotóznak, de ők egy igen kis rétege a felhasználóknak
egyébként én még mindig technikai előnyökről beszélek
ez olyan mintha az AF rendszer hátrányairól vitatkoznánk, én is szeretek kézzel élességet állítani és 50 évig megoldották vele a fotósok a sportesemények fotózását és lekövették a mozgást kézzel, de ettől még az AF rendszer nélkülözhetetlen lett -
mikrofon
veterán
válasz
Stauffenberg #1859 üzenetére
Ismét így a helyes ahogy te írod. Igazából én csak azért javítottam saját magamnál a beugrasztást, hogy a két dolog így elkülönüljön, ahogy te írtad. Igazából mindegy is, hogyan nevezzük szerintem. A lényeg az, amit írtál...
-
mikrofon
veterán
válasz
Stauffenberg #1854 üzenetére
[Sony a9 LCD lag]
0,2sec valószínű innen eredhet. Az más kérdés, hogy helytálló-e.
https://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-a9/sony-a9A6.HTM
Van késés ez tény, mert vannak ezzel kapcsolatos témák dögivel a9 esetén.
Mikor volt a9-em én is olvasgattam erről. De nálam inkább a saját reakció idő tűnt soknak és nem az elektronikai késés.... Ezt a témát pont emiatt ejtettem, mert a valóságban nem tűnt soknak.... -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
mikrofon #1853 üzenetére
Hátööizé, a kiugró és a beugró blende is lehet helyes megfogalmazás (bár szerintem mindenki csak simán beugró blendét szokott mondani, mert ez inkább a működési mechanizmusra utal).
1.) Beugró blende: Azért beugró, mert csak az exponálás idejére ugrik be az általad választott értékre, majd rögtön vissza tágra. Így amíg kukkolsz, mindig nyitva van. Ez a teljesen klasszikus, SLR világból ránk maradt működési elv.2.) "Kiugró" blende: Mint Panasonic esetén Constant Preview közben (de minden gyártó máshogyan hívja), aminek a lényege, hogy már az élőképet is folyamatosan a választott rekeszen kapod és azon is fókuszál, kivéve kevés fénynél, amikor a fókuszálás idejére nyitja a blendét. Nem tudom le lehet-e tiltani a felülbírálást, az én vázamon biztosan nem.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #1854 üzenetére
Én is nagyon soknak érzem azt a 200 ms-ot. Bár utána nem néztem, de szerintem ennél jóval kisebb ez az érték szinte az összes modern MILC vázban.
-
kovsol
titán
Múltkor elmentem az állatkertbe, és kicsit megszaladt az ujjam lett 1600 kép, és még lett kb 5 perc videó felvételem, így is 60% felett maradt az aksi. A7III
Turistáskodás közben még nem jártam úgy, hogy nap végére elő kellett volna vegyem a tartalék aksit. Azért mindig a táskában van egy extra, biztos ami biztos alapon. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Rapid136 #1849 üzenetére
"Jó, de ez megintcsak szubjektiv, oké az akku élettartama jobb, viszont magára a képalkotásra nincs közvetlen hatással"
Ahogy az EVF-nek sincs hatása magára a képalkotásra. Kényelmi funkció az EVF és ha valakinek az általa nyújtott előnyök nem számítanak előnynek, de az OVF közvetlenségét meg szereti, akkor nem látom be miért is kéne róla lemondania.
A 0.2 sec késleltetés az EVF-ben pedig valóban sok (bár nem tudom ez mennyire egzakt mért érték, ha már elhangzott itt, jöhetne rá valami forrás), aki videojátékozik, az tudja, hogy ez a 200 ms az bizony rengeteg idő, főleg amikor még erre rakódik rá a beviteli eszközök késleltetése is (mint nálunk a shutter lag). Én mondjuk nem érzem 200 ms-nek a késleltetését az EVF-eknek (mármint a jobbaknak), de érezhetően van, olyan 100 ms környékére saccolnám, ami még szintén nem ütné át egy videojátékos legalsó ingerküszöbét sem. Valahol 50 ms alá bemerészkedve lesz az, hogy az emberek 99%-nak bár észrevehetetlen lesz.
Én pont ezért szeretem azt, hogy az egyik szememmel az EVF-be kukkolok és a másikkal élőben követem a témát, egyikkel komponálok és követek, másikkal meg az időzítést nézem. Ez nagytelénél nem működik, de klasszikusabb utcai fotós látószögeknél rendben van. A nem elszaladós téma (pl: portrézás, tájképelés) meg amúgy persze teljesen mindegy ilyen szempontból.
-
mikrofon
veterán
válasz
Stauffenberg #1845 üzenetére
Pont most korrigáltam saját magamat a Fuji topikban.
Azt hiszem ez most itt is igaz"A blendebeugrasztást rosszul írtam. Valójában kiugrasztás a jó szó. Azaz, hogy az AF-s módban AF idejére tág rekeszre ugrik ki a blende... Ezért is az AF-s pontosabb és gyorsabb mint az AF-c. Ez Sony-nál is így van ráadásul ott AF-s esetén pdaf után caf-fel is ráellenőriz. Emiatt pontosabb rossz fényviszonyok esetén az AF-s."
Idézet innen: (#31197)
Szerk:
Szerintem:
Beugrasztás: szűkül a blende. Tipikusan DSLR dolog. Megfelelő DoF és FE miatt.
Kiugrasztás: tágul a blende. Tipikusan MiLC dolog az AF segítésére. -
Rapid136
őstag
A rekeszbeugrasztás gyakorlatilag a tükrös rendszer után közvetlenül már elterjedt, az első AF rendszer 84-re datálható, mig beugrasztás már a fénymérő nélküli Exakta Varexeken is volt...
a kedvencem az amit az objektiv alján kellett "felhúzni", exponál beugrott és úgy maradt -
Rapid136
őstag
válasz
Stauffenberg #1845 üzenetére
Jó, de ez megintcsak szubjektiv, oké az akku élettartama jobb, viszont magára a képalkotásra nincs közvetlen hatással
(és az új Sony akku elég korrekt lett, ettől csak jobbak lesznek a későbbiek)
Felőlem is ragaszkodhat bárki a tükröshöz, amit írtam szimplán technikai meglátás...
De hogy én is (nem annyira) szubjektiv legyek imádom hogy a kép megnézéséhez és az élesség ellenőrzéséhez nem kell elvennem a szemem a géptől, kizökkentve a modellt, vagy épp derékből fotózva a silent shutterrel észrevétlen kaphatok le pillanatokat és ugyanez érvényes a makrofotózásnál is, ezeknél akár belenagyítva is tudom ellenőrizni a részleteket expo előtt...
"Az OVF teljes közvetlensége és nulla közeli áramfelvétele azért még most is tud fegyvertény lenni sokaknál, amin nem múlik az életed, szemben a vadászpilótával. Én is szeretem az OVF azonnaliságát, meg azt, hogy nem ragad ki úgy a környezetemből, de az EVF előnyei ma már nagyobb prioritást élveznek Nálam. Attól még elfogadom, ha valakinél más a sorrend és nem tartom baromságnak." -
Rapid136
őstag
válasz
zsiga_667 #1844 üzenetére
Az SLR korban azért kellett tág rekesszel dolgozni mert különben sötét lett volna a kereső, emiatt ugrik be csak expónál a rekesz és ezért kellett rekeszbeugrasztó gomb külön.
A MILC-nél ez érdektelen, az EVF vagy hátsó LCD erősített képet mutat.
A Sonynál választható az SLR keresőjéhez hasonló optimális és az érzékelőre kerülő valós képet mutató "változások követése" mód. Ez utóbbi esetben a rekesz azonnal követi a beállítást. -
t72killer
titán
válasz
Rapid136 #1843 üzenetére
0.2sec EVF lag mondjuk egy repülő madárnál kicsit sok, de nagyon valószínű, hogy a következő MILC-generációban ez valahol 0.05sec körül lesz.
Az angol fórumokon leginkább frusztrált trollok védik már csak a DSLR becsületét, sokszor szimpla féknyúz "bekiabálásokkal". Az olyan profik, akiknél tétel ez a 0.2 vs 0.05sec nemigen fórumoznak.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Rapid136 #1843 üzenetére
"úgy ahogy a rekeszbeugrasztás is okafogyottá vált"
Ezzel óvatosan. Az AF rendszerek még mindig igénylik a fényt a hatékony működéshez és a folyamatos élőképhez sem mindegy, hogy 1/8 vagy 1/60 mellett olvas ki, meg minek akarná valaki zajtengerré változtatni az élőképet, ha pár fényértéknyit rányitva még tiszta tud lenni. De az igaz, hogy ha f/5.6-on is van elég fény, akkor felesleges fullra nyitni a rekeszt, kiküszöbölve a szférikus aberráció hatását. Szerencsére a mai vázakon már van arra is megoldás, hogy csak akkor ugráltassa a rekeszt, ha a kevés fény indokolja.
"Nem hinném hogy a vadászpilóták valaha is visszasírnák a klasszikus mutatós műszereiket a sisak plexijére vetitett információk helyett"
Az OVF teljes közvetlensége és nulla közeli áramfelvétele azért még most is tud fegyvertény lenni sokaknál, amin nem múlik az életed, szemben a vadászpilótával. Én is szeretem az OVF azonnaliságát, meg azt, hogy nem ragad ki úgy a környezetemből, de az EVF előnyei ma már nagyobb prioritást élveznek Nálam. Attól még elfogadom, ha valakinél más a sorrend és nem tartom baromságnak.
-
Rapid136
őstag
válasz
t72killer #1842 üzenetére
Az még hagyján hogy felesleges ballaszt, de egyszerűen a technológia átlépett azon hogy szükség legyen rá, úgy ahogy a rekeszbeugrasztás is okafogyottá vált.
Ezek persze korszakalkotó találmányok voltak a fotózásban az 50-es években, de az érzékelők fejlődése és a rákerülő kép azonnali feldolgozása az EVF-ben értelmetlenné tette őket.
Az hogy valaki esküszik az optikai keresőre az teljesen szubjektiv, a fotózás kényelmét, a komponálás maximális támogatását még egy észérvvel sem sikerült megindokolni
Nem hinném hogy a vadászpilóták valaha is visszasírnák a klasszikus mutatós műszereiket a sisak plexijére vetitett információk helyett -
t72killer
titán
A fogyasztók (igen, a kamerákat nem csak párezer hivatásos veszi) 99%-ának szimplán felesleges ballaszt a tükör, extra x deka rendszerenként. Miért szoknának vissza? A "dslr profinak tűnik" duma nettó hülyeség, ha visszamennék az időben 10évet a z6-tal, akkor a nikon szervizben csak a gép megbontása után kérdeznék meg, hogy a tükröt meg miért szedtem ki belőle? Fuji x-h1, Oly e-m1x dettó.
A dslr-rajongó persze hogy divatnak mondja a MILC-et, sőt, milc-esként én is azt mondom, hogy divat is - de ettől függetlenül egy jó fejlődési irány.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Plexicushio #1838 üzenetére
Formula1-ben már tavaly a befutó utáni siserehadban több Fuji XT-t láttam, meg politikus sajtótájékoztatón is milceket, ahol persze a mobiltelók is feltűnnek. A DSLR retrós réteg cucc lesz pár év múlva.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Plexicushio #1838 üzenetére
Ezek zömmel lízingelt flották és ami egyedül számít (a szerződések kifutási idején túl), hogy melyik rendszer szolgálja legjobban a munkavégzést. Van ennek egy anyagi oldala (mennyire előnyös a konstrukció, alá lehet egymásnak ígérni), meg egy műszaki/support vetülete is.
Sok összetevős ez a feladat és ez olyan, mint amikor egy nagyvállalat profi flottamenedzsereket alkalmaz a cégautó lízinghez. Van egy csomó szempont, ami között egyensúlyozni kell és nem mindig az lesz a nyertes szempont, amit a földi halandó a leglogikusabbnak tart.
-
Plexicushio
senior tag
válasz
Stauffenberg #1837 üzenetére
A legnagyobbak (AFP, Getty, EPA, AP, Reuters, Abaca, SIPA) szerintem még kihúzzák a mostani olimpiai szezont plusz pár évet még a meglévő obi flottával és új DSLR csúcsgépekkel, mint 1Dx Mk3, Nikon D6, de aztán valószínű, hogy a '24-es olimpián már MILC lesz túlnyomó többségben?! Mindenesetre kisebbeknél már láttam, hogy váltottak; sőt croppos 6400-at is használnak, és beltéri sportrendezvényen A9+100-400 5.6 GM-et is olvastam már ki EXIF-ből, lol.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Erre még azért reagálok:
Az A9 II ezek mellett kapott egy még jobban szigetelt vázat, most már mindkét kártyahely képes az UHS-II sebességre és "connectivity" oldalról is alaposan felfejlesztették, elég csak a gigabites LAN csatlakozást, 5 Ghz-es AC Wi-Fi-t vagy az USB 3.2 Type-C csatlakozót nézni. A voice memo funkció is jópofaság, ami a LAN portron keresztül a fotók mellett tudja automatikusan FTP-re továbbítani a a memókat. Nyilván aki a jelenlegi gépén is elszüttyög a mobil appal az egy dolog, de egy olimpia vagy foci VB kaliberű eseményen a szerkesztőségi FTP-re azonnal továbbított anyag elég komoly fegyvertény.Ez egy ízig-vérig professzionális riporter gép, de az ilyen Máté Bence stílusú távolról vezérelt kioldásra is teljesen jó.
Nyilván a többség csak annyit lát belőle, hogy a fő tulajdonságok nem változtak papíron, de közben ez egy alaposan kireszelt csúcsgép. Az eredeti sem volt piskóta és ez sem, nyilván nem a meglévő A9 tulajok fognak tömegével váltani, az A9 II már azokat akarja erősen csábítani, akik valamilyen DSLR flagshipet használnak és hát ugye példának okáért a Reuters, AP vagy AFP döntéshozóit is meg kell győzni arról, hogy miért jó nekik a kifutó Canon/Nikon szerződések után éppen náluk kikötni.
-
PuMbA
titán
Én ezt értem, de a profiknak általában a legstrapabíróbb gép kell és kész
Északi sark -40 fok, ISS űrállomás stb. Vannak akiknek annyira fontos a fotó, hogy a gép az csak egy eszköz, amit dobálni lehet és tiszta ütött kopott vázakat, objektíveket használnak. Nem mindenki vitrinbe tartja a gépeket és nem azt fogják nézni a jó fotóért rohangálás közben, hogy épp a lábuk előtt rátaposnak valamire.
-
MrChris
nagyúr
válasz
t72killer #1829 üzenetére
Ha nem érzed mennyire szarul laggol az EVF arra azt javasolják, hogy EVF-be nézve fussak az erdőben és próbáljam meg kikerülni a fákat.
Ebből látszik, hogy a fikázóknak fingja nincs róla, hogy létezik fejlesztés, valamint különböző minőségű, sebességű EVF-ek vannak, mint ahogy OVF-ből is különböző méretű, sötétségű, meg olyat sejtet, hogy egy 10 éves UZ lehetett a minta, vagy az EVF gyilkos Sony A3000.
kovsol: az emberi reakcióidő kompenzálására találták ki jó pár éve, hogy az expó gomb érintésére már elkezd felvételeket készíteni és a tényleges kattintás előtti másodperc is meg lesz örökítve.
-
kovsol
titán
válasz
t72killer #1829 üzenetére
A tükör felcsapás az blackout. Ugye ez már nincs az A9 esetén elektronikus zárral. Viszont ugye van x milisec késleltetése annak amit a kijelzőn át látsz (EVF, vagy az LCD ugye itt egyforma). Ez azt jelenti fixen egy ici-picit késve látod ami történik. Ehhez hozzáadva az emberi reakció időt jön az, hogy van amikor lekésik a pillanatot. Viszont szerintem itt még mindig az emberi reakció idő a szűk keresztmetszet egy átlagfelhasználónál.
-
kovsol
titán
válasz
Stauffenberg #1826 üzenetére
Azért az A9II kapott pár dolgot amit jellemzően nem említenek meg az ilyen összehasonlító táblázatokban.
Gyorsabb processzor, még gyorsabb lett ennek hála az AF, és az ISO tűrése is javult. Nem mellesleg az EVF lagg tovább csökkent. -
Matska
senior tag
Biztosan egy világ fog benned összedőlni, de mostmár muszáj elmondanom, hogy az emberek 99,99%-ának nem mérvadó, hogy a 100. lépcső után is tud-e exponálni, mert nem fogják legurítani.
De most kapaszkodj meg!!! Nem fogják betenni a légkalapács alá sem és a szöget sem azzal verik be a vasbetonba. Van egyébként barkács topik is, ahol tudnak neked célszerszámokat ajánlani, nem kell bontókalapácsnak használni a fényképezőgépet. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
t72killer #1824 üzenetére
Ezekkel óvatosan, ha Sony a szponzor ezeken az eseményeken, akkor nem kell meglepődni ilyen látképeken. Ugyanez igaz Canon és Nikon vonatkozásban is.
Az A9 II is olyan fejlesztéseket kapott, ami az átlag civil számára semmiség, de pont az olimpián fotózó riportereknek nagy kincs. Szóval a Sony elég komolyan veszi azt, hogy beférkőzzön ebbe a szegmensbe is és ne csak azzal, hogy előnyösebb szerződéseket tud kötni ügynökségekkel, mint a CaNikon. Ugyanígy a pro szerviz szolgáltatás fejlesztésére is sok pénzt áldoz.
-
t72killer
titán
válasz
Stauffenberg #1823 üzenetére
Keresem, de nem találom a cikket, ahol valami világszintű atlétikai versenyen mutatják a fotós-szekciót: tömve volt GM-es fehér kályacsővel
-
Stauffenberg
Topikgazda
Miben nincsenek ott DSLR szinten a mai MILC-ek? Mert egyszer Kai Wong poénból megkínzott egy DSLR-t és az képes maradt exponálni, akkor az már ennyire strapabíró? Miért ne lehetne egy MILC is ugyanilyen strapabíró? Kíváncsi vagyok, hogy ha Kai megcsinálná ugyanezt egy mai ellenállóra tervezett MILC vázzal, akkor más lenne-e annak a videónak a kimenetele. Vagy ha ugyanolyan DSLR vázzal csinálná meg ismét, akkor ne lehetne éppen az ellenkezője az eredmény, mert úgy adta ki a nyolcadik lépcsőfokon pattanás, hogy leszakad a tükörmechanizmus.
A Sony A9 meg már a megtestesült post-DSLR, több fejlesztése is már azt a kort vetíti előre, mikor mozgó alkatrész nélkül is képesek lehetünk fényképezőgépet tervezni és AF technológiában is tart ott, hogy odaadható egy profi sportfotós, madárfotós kezébe is.
-
t72killer
titán
Kérdés mit lát a vásárló akkora előrelépésnek, hogy beletoljon többszáz, esetleg ezer EUR-kat egy fejlesztésbe.
#1818: Nemcsak mobilról, de ahogy a számok mutatják, a DSLR populáció nagyrésze most hagyja el a hajót. Egy normális APSC DSLR-hez szokott kolléga valószínű nem az óccókacat kategóriában fog keresgélni.
Drágulás: az ugyanolyan színvonalat képviselő vázak ára is feljebb ment, igaz, kb csak az inflációt követte (ami azért nem semmi egy zsugorodó iparágtól!): Az eredeti E-M5-öt anno 1000$-ért dobták piacra, az idei műanyag példányt pedig 1200-ért. -
Neck
veterán
Csinálj egy videót a sajátodról, kíváncsian várom.
Pl, hogy mi marad a tükörből, meg az OVF - ből.
Szerintem hamarabb lesz MILC-ből olyan váz, ami ezt tényleg kibírja, mozgó alkatrész és üveg nélkül, only e-shutter, egy robusztus vázban.
Sőt, tulajdonképpen biztos lenne igény is rá.
-
PuMbA
titán
válasz
Mr.Csizmás #1817 üzenetére
Nem, durabilitásra
Legurítod 100 lépcsős lejtőn, lépkedsz rajta, beáztatod desztillált vízbe, majd lefagyasztod, utána meggyújtod egy kicsit és még mindig működik.
-
t72killer
titán
Kameraeladások, 2019 első félév: DSLR masszívan le, MILC enyhén csökken.
"Érdekesség", hogy a MILC darabszám csökken, de az árbevétel nő, azaz drágulnak a termékek.
-
webb04
csendes tag
Köszönöm a segítséget.Annyit már nem merek gányolni,mert nem tudtam megmozdítani a vakupapucs környékét. Írok a gép/gyártó saját topikjába is,és köszönöm a türelmet. Szép napot!
-
MrChris
nagyúr
Tyű, adtál neki rendesen
. Ahogy láttam a videón a tetején a vaku alsó fém lapocskát vette ki, (de nem trancsírozta szét) az alatt lehetnek csavarok és utána alul, oldalt még rengeteget csavarozik mire eljut hogy leemelje a hátlapot. Ezek eléggé össze vannak szerelve kacifántos módon és némelyik csavar piszkosul nehezen enged. A sorrend se mindegy... Szerintem vegyél egy másik fényképezőgépet.
-
webb04
csendes tag
válasz
t72killer #1706 üzenetére
Most jutottam el oda,hogy szétszedjem.A videó alapján a srác rögtön az elején a gép tetején csavarozott ki valamit.Nem találok ott csavart,és tuti van ott,mert nem tudom leszedni a burkolatot (ott feszül).A vakupapucsra gyanakszom,de ott nincs látható helyen csavar.Ötlet esetleg?
Köszi
-
t72killer
titán
válasz
zsiga_667 #1802 üzenetére
Szerk: ebben a cikkben a watsonra és wasabira esküsznek - csudatudja. Ha egy 1000$-os szifon akksija el tud durranni, akkor kb bármi, amibe lítiumot nyomtak és csak az segít, ha a gépváz garija állja a - nyilvánvalóan saját márkás - akksitól származó károkat.
-
t72killer
titán
válasz
zsiga_667 #1802 üzenetére
A gx80-hoz anno eredetit vettem jó drágáért, egyre dagad a tiédhez hasonló dagadóakksi botrány... A z6-ot még kevésbbé akarom kockáztatni. A patonás hírek eléggé csalódás, mert anno az a6000-ben jó szolgálatot tettek, kvázi "márkás" volt a márkátlanok között.
Viszont ha szétveti a vázat, süthetem.
-
zsiga_667
tag
válasz
Mr.Csizmás #1798 üzenetére
Két Patona akksim dagadt meg bő fél év használat után annyira, hogy alig lehetett kiszedni őket a gépből. Pedig a drágábbikat vettem, német ebay-ről, jó értékelésű eladótól (nameg ki a fene hamisítana utángyártott akksit?), és a saját töltőjükkel használtam őket. Így nálam maradt az, hogy mentek a polcra, és vettem mégegy eredeti Oly akkut Japánban, átszámítva 14ezerért. Két akkuval pedig simán kibírtam eddig minden napot, általában egy is bőven elég szokott lenni.
-
válasz
Stauffenberg #1792 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Törékeny-e a Z Fold7? Ki van csukva!
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Star Trek
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Kezünkben a Honor Magic V5
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi 14 C 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Apple iPhone 13 Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- Intel Core i7-8700 / i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- LG 55B3 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready