- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
addikt
Videó területén talán most a legjobb a Sony a6400. Ár - érték arányban mindenképpen... Nincs 30 perc korlát, nem melegszik és AF-je veri még az a9-et is. Nem gyorsaságban hanem tudásban. Ezeket az a9 majd csak márciusban kapja meg firmware frissítéssel. Az mk3-as széria meg csak áprilisban, és még csak nem is minden funkciót. Mert az a7riii procija nem bírná 42Mpx-en, pdaf lefedettsége is kisebb. Az meg elég furcsán jönne ki, hogy a belépőnek definiált a7iii ennyire odaverjen AF-ben a nagytestvérnek.
Igen nincs IBIS és ISO-ban alulmaradt az FF mk3 vázakhoz képest. Cserébe kárpótol az ára...
Videó linket direkt nem raktam, mert biztos mindenkinek meg van a kedvenc influencere. Úgyhogy gyorsan megtalálja bárki a számára elfogadható véleményezést a YouTube - on...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Nem az a legnagyobb baj, ha te véletlenül eltekered, mert azt érzed, hanem ha lerakod, felveszed a vázat vagy valami hozzáér és elállítódik, mert ezt nem veszed észre, ha képkészítés előtt nem ellenőrzöd azt a beállítást.....
ha már Canon: úgy tűnik ez a cég nem éppen a "normális" dolgokon töri a fejét RF 14-21 mm F1.4L USM érdekes lesz hozzá megismerni egy méret, tömeg és ár hármast.....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Sony vs Nikon EyeAF test by Dpreview.
Ahogy a többiek is jelezték ez az aktuális állapot.
Nyárig nagy változás lesz mert kétlépcsőben firmware frissítéssel fejleszti a Sony a9-nél míg az mk3 vázaknál egy lépcsőben. Sokkal pontosabb lesz és állatokra is ki terjesztik.Az a6400-az már most hihetetlen mit tud....
Itt egy videó is. Utálom ezt a két embert, de ez a videó igen látványos, ezért merem linkelni....
Ha megnézed az eredményeket a videóban, az összehasonlításokat a6400 98%-os. A kijelzőn kicsit le van maradva a zöld keret a proci miatt, de a végeredmény kemény.....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Az új butított Canon MiLC váz (RP) pont ez. Csak az a baj vele, hogy ezt a Sony már az A7II-vel megcsinálta. Kb. azon a szinten van. Az meg mikor is volt, 2014.... Most mennyiért is volt kapható az A7II + MC-11...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Ettől én még utálhatom.... és azért teszem, mert elég gáz dolgokat is meg tudnak fogalmazni.... sőt olyat is, ami nem igaz vagy legalábbis nem úgy...
De mindegy is... ez is csak egy vélemény....Ebben a videóban viszont jól bemutatják, hogy milyen is az új Sony szem fókusz és ez micsoda előrelepés az eddigihez, aminek már eddig is szinte mindenki örült és a csodájára járt... Az is igaz, hogy ez ilyen szinten nekik sikerült először..... Tehát nekik köszönhetjük....
Most, hogy olvastam a HSz-edet az "utálom" szót javítanám, hogy "nagyon nem szeretem".......
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Ez igen általános szöveg....
Esetleg konkrétan leírhatnád mire is gondolsz......
Mert nekem pont a te állításaid tűnnek.. gép elől írogatot-tnak
Ráadásul én nem írtam, hogy jobb, hanem hogy Kb. azon a szinten van.
Minden esetre az IBIS különbség már tény, de sok más (használhatóság, képminőség), majd akkor lesz valódi különbség ha meg is jelenik és lesznek vele felhasználói vélemények és képek is...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Reakció a Cannonos cikkhez írt HSz-edre, ha már belinkelted:
Az akiknek szól ez a Canon váz, akik szerinted is csak az árat fogják nézni, pont nem érdekli őket a két váz közötti AF különbség, viszont az IBIS hiánya az fájna, ha tudnák milyen is az ha van....). Az objektív se nagyon fogja érdekelni őket a kitt vagy dupla kitten kívül.... Ami viszont igen az az érintőképernyő.... Nah ha az hiányozna, akkor eladhatatlan lenne. Merthogy ez a váz pont a legolcsóbb szegmensből DSLR-t vásárolóknak van.... hogy ezt vegyék meg helyette és/vagy mellé... Nekik lehet majd mondani, hogy néz milyen jó.... és viszik is majd mint a cukrot...... Remélem a Sony hanyagolja majd ezt a szegmenset és inkább a valódi jelentőséggel bíró dolgokra pörög rá... pl mint az uj GM135 lencse, vagy mint a szenzor és dinamikai tartomány, vagy mint az AF, vagy mint a szem fókusz, amiből jön a frissítés, hogy egyértelműen ő legyen előbb.
Az általad említett olcsóbb Canon lencséket pedig a vázhoz adott MC-11- rá lehet rakni Sony a7ii-re is... De ez a réteg, akiknek az RP szól nem hiszem, hogy eljut idáig.... Ez a váz a befektetőknek és részvényeseknek szól
... szerintem.....Jah és nem az a valami, ha ki lehet jelölni érintéssel a fókusz, hanem ha tudja is követni.... mint az a9 vagy ha szem akkor úgy mint az mk3-as vázak májustól... nah ez a valami.... Jöhet ugyan ez a Canon-tól is... Ha megy tárgyra és emberi szemre, akkor jöhet állatira is.... Mondjuk nyárig még van idejük.... Meg az a valami, ha a MiLC-cel 20 képet lehet másodpercenként készíteni úgy hogy közben megy a fókuszkövetés.... Ilyen MiLC-et viszont egyelőre még várni kell a Canon-tól, még a felső szintben is......
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
A tényeket szívesen olvasnám, hiszen erről szól a fórum....
Elfogadom, ha reálisan tényleg jobb.... Hiszen lehet, hogy én tévedek...
Csak nem szeretem a felhajtást a semmire...
Azért viszont valóban kár lenne, hogy az bizonygassuk még sok sok karakteren keresztül, milyen jó is az az RP. Persze tudom biztos az egyik legjobb mert Canon logo van rajta... Azért megnéztem volna, hogy milyen a véleményed,m ha másik gyártó jön elö egy ilyennel.... Mondjuk az Oly, vagy a Pana vagy a Sony....... -
mikrofon
addikt
válasz Terapeuta #109 üzenetére
Igen más, mert nem csak "real-time" a lényeg, hanem hogy "tovább fejlesztett". Tehát az, hogy az algoritmus ki van egészítve, és más paramétereket (távolság, szín, forma) is felhasznál a követéshez.
Itt van egy videó, ami viszonylag jól bemutatja mit is jelent ez az új firmware. -
mikrofon
addikt
Ezzel így részben egyetértek. Viszont az azért fontos, hogy az új lencsék jobbak. Ez pedig Canon világban is látszódni fog. Ez látszik a Sony vázakon is, hogy egy régebbi Canon lencse nem ugyan az mint a mostani Sony... és nem a márka miatti különbségre gondolok, hanem a közöttük eltelt időre. Mégpedig aki teheti át fog térni adaptált lencséről a nem adaptáltra, mert érezhető lesz a különbség minden téren. Sony esetében is azért ment az adaptálás, mert volt saját FE objektív. Ahogy jelennek meg, az emberek térnek át. Kevés az a réteg a nagy piacon, aki anyagi okokból teszi....
Azt is fent tartom, hogy a Canon, sőt a többi gyártó sem fogja olcsóbban megcsinálni a jó objektíveket. Ugyan abban a minőségben és technológiában, nem mondható most már az, hogy a Sony drága a többi meg olcsó....
Három igen jó árú objektív azért ott is van. 28/2; 50/1.8; 85/1.8.....A beépített szűrös megoldással nem teljesen értek egyet. Szerintem ez hátrány is. Ugye minél közelebb van a szenzorhoz egy optikai elem annál fontosabb a minősége, állapota, tisztasága. Nagyon könnyű vele szennyeződést bevinni akár por vagy nedvesség formájában, akár fényszennyeződést.. Ezért kérdéses, hogy valóban hoz-e annyit amennyit gondoltok....
Az RP-t továbbra sem értem... miért állsz ki ennyire mellette és miért véded ennyire?
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
IMHO
A GM135 jó példa a fejlődésre, és hogy mit is jelent ez, miért jobbak az újabb lencsék. Jelenleg olyan szinten van az AF sebességes és pontossága (igen jelenleg nem a pixelháború, hanem az AF háború folyik), valamint a képrögzítési sebesség, hogy ezt követni kell. Még a Sony saját lencséi közül is csak a legújabbak (GM24; GM400; GM135; és a GM100-400 részben) tudják maximalisan kiszolgálni az A9-et. Igen a GM135 és GM400 2x2 motoros dupla mozgó AF csoportja kell ehhez. Tehát ez is bizonyítja, hogy igen is kellenek a fejlődések és van értelmük. Sőt észre is vehető a fejlődés, amikor másodperceként 20 képet tudsz úgy rögzíteni, hogy mindegyik éles és nem azért, mert áll a téma.... Ugyan ez megfigyelhető lesz a Canon-nal is, ha utoléri ezt a szintet az RF termékkör. Tehát akkor ott is előjön, hogy jók az L lencsék, kiemelkedőek csak nem elég a RF rendszer csúcs vázaihoz nem ebben a rendszerben a kiemelkedő... Persze ez még nem létezik (RF rendszer csúcs váza), de biztos nem akar lemaradni a Sony-tól így hamarosan ki fogja adni és rá fognak állni, hogy melyik gyártónak van a jobb pro rendszer..... Ez már most látszik, a meglevő és a leendő RF obikon is.....Egy tájképnél vagy épület fotónál igen is van különbség a 24 MPx és a 42MPx között is. Észrevehet a részletesség közötti különbség... Nem véletlenül van igény a pixel eltolásos képekre is. Ami elvileg az új Oly-nál már kézből is mehet....
Ezért nem értem az olyan általános kijelentéseket, hogy ennek vagy annak semmi értelme, erre a fejlődésre már nincs szükség.....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Terapeuta #122 üzenetére
Nem egészen értem mire gondolsz.
5:20-5:25 között a Sony váz van, ami megtalálja a szemet. Ezt is mondja a videóban, hogy távolabb menve kisebb méretű szem mellett is megtalálja.
5:26-tól Pedig a Canon R váz látható, amikor már közelebb van és csak az arc van meg....
Ezért nem értem mire gondolsz....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Speeedfire #189 üzenetére
Szerintem kezdetnek bőven elég a Sony FE 85/1.8. Nem indokolt a brutálisan nagy és nehéz Sigma 85/1.4....
részben ugyan ez igaz a Sigma 50/1.4.
Ha olcsó kezdő Sony FF szettet akarsz és ebben a tartományban gondolkozol, akkor Sony FE 50/1.8 + 85/1.8.... De biztos kell az 50 és a 85mm? szerintem túl közel van egymáshoz..... Ráadásul amid van az ugye FF-en 40mm és 112mm. Ami egyébként szimpatikusabb távolság, bár hiányozna nekem valami közülük.... Valami ilyesmiben érdemes gondolkodni szerintem 24 + 50/55 + 100 vagy 35/40 + 85/90 + 135...Embereknél célszerű felállás:
Beltér teljes alakos
beltér portré
kültér teljes alakos
kültér portré
kültér "nagy távolság"....
Tehát ezekhez érdemes objektíveket nézni, majd megpróbálni összevonni, helyettesíteni....(Bár azt csak halkan és zárójelbe jegyzem meg, Hogy ez a MiLC szakmai topik és nem a milyen gépet vegyek..... Vagy ha a Sony a kiszemelt, akkor ott a saját fóruma sok segítőkész emberrel....)
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Rapid136 #193 üzenetére
és az a7III-hez jön az új firmware, ami tovább tökéletesíti a szem fókuszt....Valamint az A7III-nek igen jó a szenzora is...
Ha már szakmai topik és szenzor, akkor érdekességképpen itt vannak a DXO mérési eredményei.
Nikon Z6 vs Canon EOS R vs Sony A7 III
Nikon Z7 vs Sony A7R IIIKíváncsi leszek a Pana új FF vázát hová mérik. Ráadásul a Canon R van legalul így kérdés mennyivel alá jön az RP.... A Nikon és a Sony egyelőre elég közel van egymáshoz.
-
mikrofon
addikt
válasz Speeedfire #194 üzenetére
A "kezdetben" alatt arra gondoltam, hogy ezzel kezdhetsz. Aztán ha rájössz, hogy neked mégis más kell mert annyira spéci igényeid vannak, akkor majd cseréled F1.4-re. vagy a böhöm 70-200 kettőnyolc zoom-ra Sony esetén a 85/1.8 és 50/1.8 a használt piacon elég pörgős, akár idehaza, akár ebay-en, mert az adott tartományban a leggyorsabb AF-je van. Tehát, ha használtat veszel, használod akkor túl tudsz adni rajta.....
Probléma pont ez "lehető legjobbat" ezt elég nehéz meghatározni még saját magamnak is nem hogy másnak.... Ami most úgy tűnik, hogy a legjobb lehet féléven belül nem az mert változnak a lehetőségek, és/vagy igények. Sony MiLC elég gyorsan fejlődik, nem csak a Sony miatt, hanem a harmadik fél termékei miatt. Most jön ki a Samyang az AF 85/1.$ lencséjével. Így már van Sami AF-es F1.4-ből 35mm 50mm 85mm Van aki szereti és szívesen használja őket. Érdemes ezeket is megnézni. A Sigma elvileg idén adja ki az első valóban (Sony) MiLC-re tervezett lencséjét.
Tehát ha most vesz valaki egy használt Sony FE 50/1.8 és 85/1.8 lencsét, majd rájön, hogy neki az egynégy kell valamelyikből, akkor nagy bukó nélkül át tud váltani. Ha beleszámoljuk az amortizációt és hogy addig termelt vele, akkor még nyereséges is....
Igazából a MiLC egy olyan világ, ahová talicskával lehetne beletölteni a pénzt.....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Ezzel én vitatkoznék. Mármint az 50/1.8 tapasztalattal. A 85/1.8 obi valóban a rendszer legjobb ár érték arányú lencséje. Képileg, méretben AF-re. Kinézetre kicsit műanyagos, képének "semmi egyedisége" de ezért ennyi az ára. Ha egyediség kell, akkor ott a Zeiss sorozat vagy a GM esetleg a G sorozat. Ez ugye se nem G se nem GM....
Viszont az FE 50/1.8 objektíveddel akkor valami baj volt. AF-je valóban hangos (megjegyzem a 85/1.4 GM is zümmög, főleg alacsony fényben). Még azt is elfogadom, hogy teljesen nyitva nem a legjobb a képe Sony viszonylatban. DE az AF-je pontos és gyors. A Sony FE 85/1.8 után ott van a sorban az olyan lencsék között ami ki tudja szolgálni a a Sony a9 AF rendszerét és képkészítési sebességét. Míg ugyan ez nem mondható el az Zony 50/1.4-ről, még kevésbé a GM85/1.4-ről, még a 24-70/2.8GM-nél is jobb az AF-je. De ugye ezeknek nem is ez a célja. De hangos ez tény. Pontosan az AF teljesítménye miatt van még használatban a Sony FE 50/1.8
Ha már MFT-ről jön FF-re portrék miatt, akkor én nem javaslom az F2.8-as lencséket. Hiszen sokkal szebb háttereket kaphat az F1.8 objektívekkel...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Valahogy meg kell magyarázni...
Persze, tudom a következő meg a Canon színek....
Azért a legtöbb esetben az ember leméretezi a kész képet így a 24 vs 30 nem nagy különbség. Ezzel szemben a Nikon-nak is ott a Z7 40 MPx feletti képességgel, pont úgy mint a Sony a7riii. Ez előrelepés a 24 MPx-hez....Ráadásul van különbség a Dinamikai tartományban is. Persze ilyenkor az a reakció, hogy ezen a szinten nem számít. Pedig DE! Nagyon is. Nemrég váltottam Sony a7RIII-ről a9-re képzeld el előjött egy nagyon bosszantó hiba, ami eddig nem volt probléma.... Nap sütésben túlcsordul a piros csatorna pink felőli része. Egyszerű csúcsfény korrekcióval nem javítható... Én embereket fotózok "akcióban" Így az a9 fókuszrendszere sokkal jobban bejön. De a fiatal lányok és a gyerekek szeretik a pink cuccokat. Ott pedig ez zavaró. Minden egyes képen vissza kel húznom a piros csatornát, ráadásul maszkolva, hogy ne másszon el a fehér egyensúly..... Csak és kizárólag ezt a színtartományt érinti....
Semmi mással nem tudom magyarázni csak a 10%-os dinamikai tartomány csökkenéssel.
Ráadásul ez csak a nehezen korrigálható hiba. Ugyan akkor ott van, hogy ez a 10 %-os DR csökkenés igen is jelentkezik a csúcsfények kiégésében vagy az árnyék bebukásában....
Persze ha van jobb ötleted és elmondod, hogy mit csinálok rosszul, akkor szívesen megpróbálom...
Persze korrigálhatnám negatív irányba az expo-t de már hozzászoktam a világosabb és részletesebb árnyékokhoz....Itt van két példakép, ami szemlélteti.
Azt is el tudom képzelni ez olyan egyedi igény mint Jancsó úr igénye a Sony pontos giroszkópjára...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Sajnos te keversz valamit.... A Sony a9 nem igazán kompromisszum a Canon EOS R-hez képest....
Azért hoztam fel, hogy szemléltessem mit jelent az a DR különbség, amivel a Canon EOS R, le van maradva a Nikon és a Sony mögött....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Próbáld már meg értelmezni miről írok:
Még egyszer:
DR (dinamikai tartományban) a Canon R le van maradva a Nikon Z6 és Sony A7III mögött közel 10%-kal.
Ez pedig az a 10 %, amire én hoztam egy konkrét példát a saját, valós használatomból. Pontosan azért hogy igen is észrevehető... Attól, hogy te nem hiszed... Még jelen van....
Nikon Z6 vs Canon EOS R vs Sony A7 III
Semmi köze a Canon 5D Mark IV vs Sony A7R II-hoz amit linkeltél. Főleg, hogy az a7rII óta eltelt egy kis idő.... Ráadásul egyik DSLR másik MiLC.... Ez az óvodás: hajtogatni a saját álláspontodat, aminek semmi köze a másik mondandójához és a valósághoz.....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Speeedfire #211 üzenetére
Azt azért gondold végig, hogy a 55mm és a 85mm nagyon közel van egymáshoz.
-
mikrofon
addikt
MFT 25 vs 45 => FF 50 vs 90
Pont ezért írtam, hogy FF 55 és 85 nagyon közel van.
Persze majd kitapasztalod és eldöntheted, hogy tényleg ez a kettő-e a legjobb választás, ha kettő objektívet vesz az ember portréra.....
Ennek ellenére tényleg mindkettő nagyon jó objektív..... -
mikrofon
addikt
gyengébb az a9 DR-ben, de mihez képest.... Pont erről beszélek... Majdnem pontosan annyival gyengébb DR-ben minden máshoz mint az EOS R.... de mindegy is....ha kipróbálnád, használnád, rájönnél te is.... a videó linkelgetés helyett....
jah a gyakorlat tényleg....
El is felejtettem...
Még véletlenül sem a saját használat közbeni kepéimből hoztam a mintát....Leírni valami önigazolást aztán meg a névtelen mindenki más-sal igazolni.... Mert így válik biztos igazzá és valósággá....
Nah ez az óvodás és szánalmas kategória.....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Speeedfire #237 üzenetére
Nálam nem hit kérdése. Saját tapasztalat, hogy mit rakok fel mikor és az is hogy mi az amikor átcserélek, vagy inkább csere helyett lépdelek... Szerencsére akad miből választanom...
Mint ahogy az is saját tapasztalat, hogy az alap zoom-ok portrénál felejtősek számomra, főleg az 50 alatti tartományban, pont a háttér leválasztása miatt... Ha zoom akkor esetleg a tele tartományban....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Speeedfire #239 üzenetére
Sosem mondtam, hogy jobban tudom hogy te mit használsz és nem is akarom. Nyugodtan járd a saját utadat.... Én azt tudom és azt is írtam, hogy nekem mi a jó és én mit használok......
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Speeedfire #315 üzenetére
Aztamindenit ez aztán tematika és előadási stílus.... Belinkelhetted volna a releváns időpontól, mert ez így inkább reklám, ráadásul banki, ráadásul burkolt... szerintem.....
Tehát aki a lényegre kíváncsi az pörgessen 3:35-reHát igen az Olympus két dologban a legjobb a világon:
1: a stabilizátor
2: szenzor tisztítás és tisztántartásÉrdekes látni, hogy mit tesz ehhez még hozzá az új váz az Olympus OM-D E-M1X...
A méret összehasonlítás pedig pont mást mutat mint amit a videóban mond....
Remélem abankipénzügyi tanácsai ennél pontosabbak....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Speeedfire #319 üzenetére
Akkor csak számomra, mert ez sem a címből sem a leírásból nem derült ki számomra sőt még a videó elején sincs erről tájékoztatás... és te sem említetted...
De mindegy is, a lényeg, hogy nagyon kemény a Dual IS ezzel a 12-100-as objektívvel. Bár igazából ez már a Panasonic-nál is az volt a Pana Leica 100-400 objektív esetén....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Arról beszél, hogy mennyire szereti a méretét és, hogy milyen jó a mérete, .hogy ez mennyire fontos neki.... majd: "Ráadásul ez teszi lehetővé, azt is, hogy ilyen objektívekkel szaladgáljak, aminek az átfogása 12-100 és amikor bele zoom-olok valamibe akkor bizony rendesen bele zoom-olok valamibe...."
A Sony-hoz pedig a 18-135-öt használja..... Uh ezt a kérdést tedd fel neki....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
és valóban... ott figyel a Zeiss logó az objektíven. Legalábbis bent a szobában még....
Mentségemre legyen, hogy a képalatti hozzászólásban egyértelműen ott van, hogy 18-135-öt használ. Amire a készítő nem írta, hogy nem azt, minthogy azt sem, hogy mit.... Nem törölték, most még ott van a hsz egy másik Hsz-re adott válaszban...
Ezek szerint pontosabban kellett volna megmondania mit hasonlít mivel....
Egyébként milyen kategóriába sorolod az oly 12-100-at?
Szerintem egy tipikus turista zoom, csak pro kivitelbe.....
Ha oly-m lenne biztos lenne egy ilyen obim hozzá alapzoom-ként....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Ha család és beltér, akkor az alap zoom és egy 50 fix nem nem sokra elég. Gyártó ide vagy oda... A kerdező maga írta, hogy 28/2 lencse tetszett neki. Nem véletlen... A fényerő min. 2FE-vel több egy kit vagy alap zoom lencsénél. Ami nagyon sokat jelent családi, beltéri fotoknál! A látószöge is sokkal ideálisabb az előbb írt esetekben mint az 50mm, ami itt idáig mint fényerős ajánlás szerepelt.
Teljesen figyelmen kívül maradt megint amit a kérdező írt és a legtöbben lemaradtak a saját kedvenc dolgok nyomatásánál. Aztán meg a márkák közötti harcnál.
Ha már bejött neki egy nagylátó fényerős objektív miért nem erre alapozva ajánlotok???
Pl senki nem ajánlott 35mm-es fényerős léncsét, pedig a családi kategóriában az is alap.... Sőt 28+50+85 mm szett igen jó zoom nélkül...Azt sem említette senki, hogy van olyan hogy szem-fókusz és folyamatos szem követő fókusz. Pedig ez is nagyon fontos, főleg akkor ha ez valóban működik és valóban lehet használni.... Márpedig jelenleg egy gyártó van akinél ez valóban használható..... Jah csakhogy az itt ajánlgatók jelentős része nem is használta még a végleges verziót... Így fogalma sincs mit nem ajánl....
Egyébként pedig a címe ennek a topiknak meg mindig szakmai és nem a milyen.... vegyek? Tehát vagy nevezze át egy illetékes és süllyedjen ez a topik is oda mint a hasonló nevű topik. Mert úgye a mostani szereplések pont olyanok... Legtöbben hajtják a saját rögeszméjüket és... Vagy ebben a topikban legyen tudatosan kirekesztve a milyen.... vegyek kérdések..... A társaság határozza meg a témát és a színvonalat is.....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Látjátok pont erről írtam. Csak írogattok
össze vissza....
Tehát idézet a téma első HSz-ből (#361) HUNgabus:
(Sony A7 II gép volt nálam egy darabig 28 F2 obival, az nem volt rossz, csak talán kicsit kicsi, de megszokható )[link]Jah és nem azt írtam hogy nem kell neki az 50mm-es... Hanem hogy nem lesz elég... Családra és beltérben igen csak jól jön egy fényerős nagylátó.
De csak hajrá! Nyomassátok itt is makacsul. Attól még
értelmetlennem biztos hogy ez a tuti ...Jó éjszakát uraim!
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz robi1979 #484 üzenetére
Vegyél Nikon vagy Canon milc-et. Inkább az utóbbit. Az való neked! Állítólag a Canon RP váz olcsó és nagyon jó! A MiLC piacon elérhető legjobb! Rengeteg objektív választható hozzá, nagy a használt piac, csak adapterrel vegyed a vázat és egy új dimenzió nyílik előtted!
Csak kímélj meg minket a hasonló színvonalú és hosszúságú következtetésektől. De attól mindenképpen, hogy több helyre is bírod.... Többször is....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Mr.Csizmás #493 üzenetére
Úgy tűnik neked sem esett le miért írtam....
Még mielőtt jobban bele éled magad ebbe. Nem kell ellenőriznem semmit a Google-vel... Mert amúgy pontosan tudom mi a helyzet....
Aki ennyi olvasás és kérdezés után egy lapon említi a Sony a9-et és az a6400-at, aki azt írja hogy aki a9-et használ az mellé a6400-at vesz.... annak nagyon más való...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Napi vicc :
Pentax: „A MILC gépek új jövevények, ezért természetes, hogy sokan érdeklődnek irántuk, de egy vagy két éven belül a tükörreflexesről váltók vissza fognak térni a dSLR rendszerekhez”.
Forrás: mlzphoto.hu -
mikrofon
addikt
Igazad van. Megnézhettem volna az eredetit. Valóban kicsit árnyaltabban fogalmaz.
Hiroki Sugahara: So the DSLR market is currently decreasing a little bit, but one year or two years or three years later, it will [begin] getting higher.
Dave Etchells: You think it will return, will start growing again.
Hiroki Sugahara: Yeah. Yes, yes.
Forrás: imaging-resource.com
-
mikrofon
addikt
válasz Mr.Csizmás #518 üzenetére
Én csak azt nem értem mit ér egy profi (jobb) kijelző egy DSLR-en. Ha "Liveview" módban használod, akkor semmit sem ér az AF... Tehát semmi értelme így használni.... Vagy tévedek
Ha vissza nézésre használod a kijelzőt, akkor se sokat érsz... Mert kicsi, nem elég a dinamikai tartománya és a színskálája. Nem véletlenül ajánlottak a nagyszínterű, kalibrált, nagyméretű monitorok a feldolgozásra....
Helyszínre, azonnali pontos megjelenítéshez meg ez, így kofferral mobil verzióban egy vezetékes vagy vezeték nélküli összeköttetéssel elég "vagány"...... (benq accurate colour on the go)Egyébként kb. a videó felénél lepontozza a Sony menüjét mert túl komplikált és nem felhasználó barát. A videó alapján meg feltételezhető, hogy ez a beállítás is elkerülte a figyelmét, ami egyébként egy tetszőleges gombra is rátehető, így gombnyomással előhozható... Monitor Brightness: Sunny Weather
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Szerintem neked van igazad. Tényleg más az értelme az eredetinek mint a fordítottnak. Magyar fordításban azért tényleg durvábban hangzik.
Ennek ellenére azért az eredeti riport sem túl "normális".
èn is úgy gondolom, hogy a Pentax a k10d; K100D; K20D; K200D idejében elég jó dolgokra volt képes. Így számomra is "fáj látni ezt a vergődést"., (ahogy (#520) Stauffenberg fogalmazott) -
-
mikrofon
addikt
Nah most kicsit több időt szánta PD állványra. Merthogy tegnap csak a videójukat meg az információs adatokat néztem. Pl.: a videó 1:20 részénél nekem úgy tűnt van panoráma funkció. Viszont az oldal FAQ részében van egy kérdés ehhez és ott azt írják, hogy a rövid válasz, nincs, de utána leírja hogy ez a spéci egyzárógyűrűs kialakítás sok mindenre lehetőséget ad. Kérdés, hogy a gyakorlatban ez mit is jelent, merthogy egy "travel tripod" esetén a panoráma funkció elég alap szerintem..... Mert ha ehhez másik fej, vagy kiegészítő kell, akkor ugye vesztett a méret, tömeg és gyorsanhasználhatóség adta előnyökből.
Meg aztán összehasonlítottam a mostani Manfrotto Befree Advanced Aluminum Travel (MKBFRLA4BK) állványommal. Méretben, tömegben nem olyan jelentős az előrelepés, mint árban.... Az összecsukott átmerő tényleg kisebb, és nekem a Manfrotto-ról nagyon hiányzik a buborékos szintező... A PD meg csak szimplán tetszik....
Egyébként mostanában amúgy is utazóállványnak a Moman Reisestativ Kamera Stativ-ot használom. Ennek igen szimpatikus a mérete és tömege. Nah mondjuk itt jól jönne ha az összecsukott átmerő akkora lenne mint a PD esetén.... Mert ez összecsukva elég vastag durung.....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
azért a sony-nál sok minden múlik a kiválasztott fénymérési módon. (azért a sony-t említem mert nekem ehhez van gyakorlati tapasztalatom) Pl a Highlight beállítással ez egész jól kiküszöbölhető. Olyan jól, hogyha utólag szerkeszteni akarja a felhasználó, akkor pl.: fotózásnál +1,3 és +2 FE- vel lehet korrigálni fényképkészítésnél mert részletvesztés nélkül visszahúzhatod....
Tehát ez a kiégés ez amolyan megengedhető is, ha számolunk vele..... De nagyon egyszerűen korrigálható, még a felvétel készítés előtt....
A zebrával, pedig tökéletesen látható, hogy mi is fog vagy éppen még nem fog kiégni a képen.......De mint ahogy mások is írták ez minden váznál kitapasztalható és kezelhető.....
Persze tudom a legegyszerűbb, ha minden magától tökéletes beavatkozás nélkül.... Csak akkor minek a fotós, videós......
-
mikrofon
addikt
válasz Stauffenberg #567 üzenetére
ezt tényleg jónak tűnik így olvasva... Milyen jó lehet használva....
-
mikrofon
addikt
A Canon színeket meg kell fizetni
A Sony pedig drága, főleg az objektívjeiEgyébként meg a Nikon most vitte le az árakat. Úgy igazította az árakat, hogy az USA piacon a Z7 hasonló áron legyen mint az a7riii, míg a z6-ot 200USD-vel az a7iii alá pozicionálta. Hátha így többet tud eladni. Próbálkoznak, mert náluk nem annyira sikeres ez a MiLC dolog, mint a többi MiLC gyártónál...