Hirdetés
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- Apple asztali gépek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- SSD kibeszélő
- Milyen TV-t vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
De ez egy gyakorlati szabály, és az a lényeg hogy hol látszik a bemozdulás és hol nem. Mert ennyi erővel ekv. 50mm-en minden bemozdul még 1/500-as záridővel is csak még nincs 200MP-es érzékelő amelyiken látszik a bemozdulás.
És nyilván téged is az érdekel hogy a saját kamerád hol mozdul be láthatóan a képeken. De 16MP bayer/xtrans érzékelőnél valószínűleg működik a reciprok szabály, 24MP-en és afölött már nem mondanám biztosra.
De szerintem már túl lett rágva a téma, szóval lapozzunk./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
40"-os UHD monitor A1-es méret közelítve, simán látom olyan képeken a bemozdulást, ami azelőtt 24"-os FHD-n nem tűnt fel egyáltalán.
Szerintem a mai nagyfelbontású szenzorokra, nagy felbontású monitorok mellett, A3+ nyomatoknál már nem igazán működik az ökölszabály, inkább felezni kell azt a záridőt. FHD monitoron, kisebb nyomatoknál még működik a dolog./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Egyébként meg sokan nézik 100, de akár 120%-on is a képet. Kikroppolják a 36MP-es kép közepét, vagy egy részét, és teljes képernyőn máris lehetnek 100% nagyítás felett is, főleg egy UHD monitoron. És akkor ugye megint ott van hogy igaz 50mm-en készült a kép, de kivágás után már 100mm-nek felel meg.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Dehogynem számítanak. 5MP-es kép hosszabb záridőket elbír mint egy 24MP-es. Kivéve ha a 24MP-t visszaméretezed 5MP-re, na de nem azért veszi az ember. Egy 100MP-es vázzal meg jóformán már csak állvánnyal fogsz tudni fotózni, ha 100% nagyításon is éles képet akarsz.
Szóval oké hogy van ez a reciprok szabály, de a képletbe kellene venni a felbontást is. Biztos van ilyen is, majd utánanézek.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Muerte68 #82053 üzenetére
És ha van egy 24MP-es crop vázad 1,5 szorzóval, ill. egy 36MP-es FF vázad, tehát mintha szó szerint ki lenne vágva az érzékelőd, akkor hogy kell szorozni? Mert 100%-on az elmélet szerint az egyik bemozdulásmentes, míg a másik bemozdult lesz, ha az egyiknél 1,5x gyorsabb záridőt használok.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
DMW-BLF19 akkuból melyiket javasoljátok? 5000-22.000Ft-ig vannak a gyárival ill. utángyártottakkal.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz MrChris #75260 üzenetére
A7-re 28 f2-t és 55 f1.8-at tennék és az nekem elég is lenne mindenre. Más kérdés hogy kinek milyen gyújtótáv igényei vannak, tény hogy a Sony nem bővelkedik olcsó obikkal, bár ezt minden rendszerről elmondható, de a Sony-nál valahogy nem sikerült a koncepció valami ésszerűre. Most kezdik magukat összeszedni, a minőségi zoom obik méregdrágák, aki kiváló minőségre vágyik fizessen. Vagy maradjon a fixeken, esetleg adapterezzen a kompromisszumokkal együtt.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz csurgoi #75235 üzenetére
Ugyanannyi fény jut a szenzorra azonos rekeszen, csak a kisebb érzékelő jobban zajosodik ugyanakkora nagyításnál. A mélységélességre szoktak még szorozgatni.
Dobhatnál fel pár képet, majd megmondják itt hogy van-e probléma velük részletgazdagságban, vagy valóban nincs gond a gépeddel és kevésnek találod az érzékelő méretet.Elég egyéniség kérdése ki mit érez képminőségben. Amikor volt 2 hónapig Fuji x10-em abszolút elégedetlen voltam vele, ezer éves D50-el készült képeim sokkal jobbak voltak, más szerint meg semmi baj nem volt a X10 képeivel.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Nemrég feladtam volna a penge obit a nagy érzékelő előnyeiért (dinamika, színek, kis mélységélesség), illetve ha választani kellene inkább legyen lágyabb kép mint penge, de kompaktos. Egy LX100-at azért bevállalnék rawozással, de ezek az új kompaktok nekem nem érnek annyit, majd 2 év múlva féláron.
Mondjuk nagyon elkényeztetett a DP2m, már lassan kezd minden lágynak tűnni mellette. Odáig fajult hogy már csak fix obis megoldásban gondolkozom, bayer szenzort pedig csak portréra. Lehet hogy majd újítok egy 85 f1.8D/G-t a d200-ra portrézni (mondjuk erre jobb lenne a 4:3), a DP2m pedig jó utazógépnek és tájképeknek.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Lehet hogy Parci kompaktja is végre megérkezik?
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz schawo #53348 üzenetére
Azért a 45-ösnek megvan az előnye hogy kicsi és olcsó, ez pedig hiába fele akkor mint a FF-es rokonai, a modell azt fogja érezni hogy fegyvert fognak rá.
A 75-ös pedig szerintem sokkal szebb bokeh-t produkál, kifejezetten portrézni jobb választás.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Baromira kíváncsi leszek hogy fogadnák az emberek ahogy fokozatosan EVF-re cserélik a keresőket. Mondjuk APSC-n, főleg a belépő pentatükrösöknek semmi értelmét nem látom, de egy FF-es vázon alkalmazhatnának valami hibrid megoldást, felcsapott tükör és EVF.
Egyébként vannak új képek az LX100 galériában, ezek már sokkal jobbnak tűnnek.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Azt mindig elfelejtitek hogy DSLR-hez óriási objektív park épült ki, még mindig messze nagyobbak a DSLR eladások mint a tükörnélküliek. Továbbá nem hiszem hogy a nagy gyártóknak is van olyan kapacitásuk hogy akkor majd elkezdünk hirtelen MILC-eket gyártani, persze hozzá kezdésként 5-6 objektívvel hogy legyen is valami értelme. Szerinted ez milyen beruházásokat igényelne, hogy közben a DSLR gyártás is megmaradjon?
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Nézegettem ezeket az LX100 mintaképeket, hát egyáltalán nem estem hanyatt. Ezt a 70k-s X10-em is hozta, sőt.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Csináljanak MFT milcet. Vagy a Nikon csináljon FF-es ILC vázat, FM3 testben, törőékes optikai keresővel, MF-al illetve felcsapott tükörrel AF és élőképpel.
Eléggé telített a piac "kis" szenzoros ILC-kel, valmi különleges kell amivel kitűnnek a piacon.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Vagyis ha egyszer lesz LX-100-am az 3 év múlva fog legkorábban bekövetkezni, amikor már féláron mennek használtan. Egyszerűen nem érdemes bevezető áron fényképezőt venni, de még nagyon újonnan sem.
Egy hónapja számolgattam mennyire jönne ki egy m43-as vagy fuji rendszer valami középkategóriás vázzal újonnan és fél milla alatt egyik sem állna meg, legfeljebb kitobival. Csak aztán 1-2 éven belül úgyis ráversz még legalább ugyanannyit.
Nos az LX100-nál legalább nincs ilyen végtelenített pénznyelő effektus, cserébe akkor van baj hogy ha rádjön egyik szombaton hogy neked egy 150mm körüli portréobira van szükséged.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Én Nikon FM-ben gondoltam ilyenre, abban mégiscsak egy szép nagy TTL kereső van.
Egyik gyártó sem mer ilyet ma meglépni, mert nem tömegigényt szolgálna ki. Leica más tészta, ők megengednek maguknak ilyet, mivel prémium piacra dolgoznak, ott rugalmasabbak ilyen téren, úgyis megveszik a név és a minőség miatt./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Most látom hogy a leica kijött egy lcd nélküli M-el.
Nagyon tetszik, nekem kellene./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
A Samsungot és a Leicát leszámítva miért csak japánok gyártanak fényképezőt?
Elmosná a szigetüket egy cunami és tudnánk többet fényképezőt venni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Az új Leica azért igen csak nyálcsorgatós darab.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz jjeahh #52464 üzenetére
Azért a D750 nem éppen valami laikusnak szánt váz. Persze hogy nem olyan "izgalmas" mint az új kompaktok, mivel a dslr-eken már nem igen lehet látványosan fejleszteni.
Azért még mindig kapsz ezekhez a dinoszaurusz tükröshöz egy brutálisan jó FF érzékelőt, és igen komoly obiparkot.
Én sem akarok már tükrössel szaladgálni, de azért még mindig agyalok hogy nem adom el a D200 vázat, hanem kerítek rá egy 85 f1.8-at néha portrézni 70k-ért, amihez hasonló kaliberű jószág tükörnélkülire 300k körül van. De ez már tényleg elég off./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de ha már a panának sikerült egy majd 4:3-as érzékelő felületet kiszolgálni egy ilyen obival és a canon is "S" méretben kihozott egy ilyen zoomos gépet, akkor nem-e esetleg lehetne egy Ricoh GR méretű, 4:3/APSC szenzoros kitolós obis, ekv. 50mm f1.8-as masinát kidobni? Csak hogy keressem a piaci rést.
MC Pite: Azért még előtte LR-ban nyisd meg az LX100 és a D750 + "nagy csúnya zoom" képeit kis összevetésre. Nem mondom hogy akkor sem az LX100-at vennéd el, de lehet hogy egy kicsit baszná az oldalad az a D750. ;]
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
-
Ijk
nagyúr
Kártyaírás közben teljes mértékben funkcionál a fényképező, tehát zavartalanul tudsz közben fotózni. Nyilván ha több képet lősz akkor torlódik a dolog, de nem ezekkel a gépekkel lőnek tipikusan 20 expos sorozatokat.
Az aksi tényleg kevés, már nézegetem honnan rendeljek még kettőt.
De mindegy is, a sigmák nem általános felhasználásra vannak, túlságosan korlátozottak ahhoz. Viszont jóformán egy jobb milc fix obi árán hozzájuk lehet cserébe jutni.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
És tényleg 4/3-as szenzort kapott. Valami hibája kell hogy legyen, mert nem lehet ilyen tökéletes. Biztos hogy az obi rajzával lesz valami, lehetetlen hogy ne legyen. EVF-es kompakt, palacsinta méretű 12-35 f2.8-as szintű obival, 4/3-as érzékelővel, 900 dodós induló áron. Nem, ez túl szép hogy igaz legyen.
GM5 ezek után mire jó?/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
-
Ijk
nagyúr
Akkor bedobom a mai DP2M termést, én elégedett vagyok a géppel a magam részéről.
Lehet pixel-peeperkedni is akinek ilyen perverziói vannak.
Semmilyen utómunkát nem kapott, néha a fehéregyensúlyt állítottam, mindent SPP-ből lett kimentve jpeg-be.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz ROBOTER #52201 üzenetére
Mindenesetre a folyamatos kiolvasással problémája van, videó is csak kb dísznek van benne. Az élőképen is meglátszik hogy legfeljebb komponálásra jó, mert elég ronda.
Egyébként most elvittem végre tesztelgetni, mivel nincs sigma topik majd dobok be ide este képeket.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Sonyba kár foveon, nincs hozzá objektív. Ja, de van néhány Zeiss 1000Eur-ért.
Egyébként semmi baj nincs ezzel a sigmával, jó a quattro formatervnél elgurult a gyógyszer.
Az LCD lehetne jobb, az élőkép még elég furcsa, de szerintem az a CCD miatt van, azzal más gyártó sem tudna mit kezdeni.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Egyrészt nyilván a sigma levédte a foveont, másfelől rétegigény. Iso400 fölött kezd izzadni ez a szenzor, de még néha iso200-on is láttam microbandingot. Iso1600-ból még viszonylag tűrhető monokróm hozható ki, de a banding a fő probléma. Iso100-on azonban elver mindent, D800 mellé szokták tenni, viszont más a képi világa.
Szerintem senki nem fog ebbe invesztálni, mert nagyon macerás érzékelő. Magas iso-ra van szüksége a népnek, amire sokkal jobb egy bayer vagy egy x-trans szenzor./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Danniel #52172 üzenetére
Aha, 845 euró ekv. 24-75-ös f1.7-f2.8-as obival 4/3-as érzékelővel, RX100-nál alig nagyobb méretben.
Álmodoznak ezek a rumorsos srácok, de ha kivesszük a képletből a 4/3-as érzékelőt és a kb fele akkora 1" illesztjük a helyére, akkor máris jó az egyenlet.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Ez jóval kisebb mint az LC-1. Miért nem mernek bevállalni egy tökösebb kompakt vázat? Értem én hogy miniatürizálás, de most komolyan számít 1-2 centi és 200g egy olyan gépnél amit úgysem tudsz zsebrevágni? Cserébe viszont az ergonómiája pocsék.
Méretek alapján szerintem akkora kamu ez az egész rumor, de legalább még pár napig mindenki beszél róla.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Valami ilyesmi arányok lesznek ha figyelembe vesszük a fényerőt.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Én mondjuk látom, ha valamivel kisebb mint egy 12-35-el összetekert váz, olcsóbb, és jobb a kezdő fényerő. Sokaknak ideális egy ilyen átfogás és ha soha nem vennék le a 12-35-öt akkor miért ne lehetne nekik gyártani egy olcsóbb, jobban balanszírozott, jobb fényerejű egybegépet?
Persze ezek mind feltételezések, de én már rég mondogatom hogy jöhetne egy bridge méretű, rövidebb átfogású nagyszenzoros gép, amivel nem kell fél kilométerről fotózni hogy legyen egy kis DOF kontrollod és kevés fényben is jól dolgozik./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Úgy hogy az LC-1-nek (digilux 2) majdnem akkora obija van mint az RX-10-nak és elvileg ez a gép annak az utódja lesz (már a rumors-os kép alapján).
Digilux-2 vs. RX-10 vs. 12-35
Tehát ha kap egy RX-10 méretű obit, akkor nem elképzelhetetlen az 4/3-as érzékelő ilyen ekvivalens átfogással.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz ROBOTER #52010 üzenetére
LC-1-ben 2/3"-os volt és szép kis üveget toltak elé. Fuji X10/X20-on azonban ugyanekkora érzékelővel jóval kisebb fényerős obi van, igaz összecsukható. De azért a 4/3 négyszer akkora felületű érzékelő.Viszont ha valami csoda folytán igaz a pletyka akkor még a várható brutális árazás ellenére is hamar hiánycikk lesz a piacon.
jmakk: RX-10 fix f2.8-as 1"-os érzékelővel, viszont 24-200-as gyújtótávval. Azért egy 24-75-ös obi jóval kisebb méretű kell hogy legyen még ha nagyobb is a kezdő fényerő.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Errefelé teljesen takony az idő már egy hete, a fények nem hogy fényképezéshez, de az élethez sem kielégítőek.
Mellesleg nem tudom miért, de amikor Angliában voltam 2 éve teljesen más hangulata volt a tájnak, mások voltak a fényhatások mint itthon. Bár lehet hogy csak beképzelem./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz madgie #51955 üzenetére
165-ért találtam újonnan GR-t ebay-en kínából, ahonnan gondolom vámmal is számolni kell.
Napok óta bújom a DP, X100 teszteket, galériákat, erről a gépről meg valahogy elfelejtkeztem. Csak nagyon nem akaródzik 180k-t kicsengetni érte. Ha valaki esetleg tud valami olcsóbb lehetőséget ne tartsa magában./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Szerintetek mennyire kockázatos ebay-en ilyen demo darabot bevállalni?
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz jjeahh #51926 üzenetére
Elég sok képet találni a neten, hivatalos oldalon is vannak mintaképek. (ez és ez a kedvencem)
Nem vagyok pixel kukkoló, 24"-os monitoron nézem teljes képernyőn a képeket, de még a 4,5MP-es DP1 is csúnyán megveri szegény x10-emet.
Mondjuk kevés foveon őrült van, lehet hogy a legtöbben nem is látják azt amit én. Tudok küldeni pár régi DP1 X3F fájlt, lightroom megnyitja, sajnos a merrilleket egyelőre nem./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz jjeahh #51920 üzenetére
Rohadtul nem ér meg majd fél millát egyetlen váz sem, szerintem.
Az a jó a sigmákban, hogy 1-2 év után pofátlanul olcsón hozzá lehet jutni és minden hátrányuk ellenére alacsony érzékenységen lemossák képileg az összes apsc-s bayer szenzoros gépet. Mostanában lightroomban nyitogattam meg régi DP1-es raw-okat és ha a fehéregyensúly rendben van, egyszerűen nem kell semmit belepiszkálni olyan kontrasztjuk van./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Most arra jutottam, hogy ha elment minden fotós cuccom, akkor lesz egy DP1m középformátum közeli épület-tájképfotózáshoz, és egy használt x100 mindenes gépnek.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz MC Pite #51855 üzenetére
Igen, de itt nem 28 vs. 35-ről van szó, hanem 28 vs. 45-ről.
Bevallom őszintén hogy amikor zoom obim volt leginkább a két végállást használtam.
Tájképeknél, épületeknél, belső tereknél olyan szélesre tekerne amennyire lehet hogy minél több beférjen. Persze tájképeknél nem ilyen egyszerű a helyzet, sokszor telével lehet a legjobbakat lőni. Beltér esetben pedig, nos valljuk be hogy a dp széria nem egy tipikus beltéri kamerának való./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
A torzításra gondolsz? Gondolom középen nem annyira jelent ez problémát.
Nyilván tudom hogy messze nem ugyanaz több tekintetben sem, de kroppolni mindig könnyebb mint hátralépni ahonnan már nem lehet. Továbbá később lehet betársítanék egy DP3-at mellé.
Csak az a baj hogy ha felsorakoztatom az érveket a végén egyik irányba sem akar eldőlni a dp1m és a dp2m javára./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Múltkor kicsit bekattantam amikor nézegettem a régi dp1 fotóimat és rájöttem hogy nekem egy merrill-re van szükségem.
Azon hezitálok viszont hogy dp1m vagy dp2m. Dp2m-et tudnék alig használtan 110k-ért (amit megpróbálnék 100-ra alkudni), viszont legtöbbször 28mm-t használtam életem során. Ráadásul Dp1m-ből még mindig ki tudnék kroppolni egy 6MP-es 45mm látószögű képet./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Mercutio_ #34529 üzenetére
Nem feltétlen, mert az A7-et csak egyszer kell megvenned, viszont a fényerős m43 obikért darabonként kell megfizetned a prémium árat.
Nyilván m43-al is lehet adapterezni, csak akkor számolni kell a képkivágással és ha kis mélységélességet akarsz nem túl nagy gyújtótávon akkor keresgélheted az f1.4-es fixeket. Meg persze a felsőkategóriás m43 vázak sem épp olcsóak. Persze FF-ből meg egyelőre csak felső kategória van, de legalább annak örüljünk hogy már van./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Fogsz egy adaptert aztán azt csavarsz rá a sony A7-re amit akarsz. Akár régi manuál obikat is a célnak megfelelően.
Oké hogy nagy, meg ha manuál akkor ugye nincs AF, és hogy mennyivel csinosabb egy GH3 vagy GX így rendszerben egy ilyen obival, de kinek van ennyi pénze erre? De lehet hogy csak engem zavar hogy az olcsó tükrös 50 f1.8G, 85 f1.8G fixek többszörösét kell kiperkálni. Az rendben van hogy kisebb, és az ember fizet a kényelemért, divatért valami felárat, de nem 3-5-szöröst.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz madgie #32068 üzenetére
Attól függ milyen a jó kép.
Ha valaki szereti a szűk mélységélességet akkor vesz egy 50 f.8 ócsón FF vázra, és még relatíve nagy látószöge is megmarad. De még egy 85 f1.8D sem egy vagyon.
Kíváncsi vagyok ha már pro váz, lesz-e valaha f2-es pro zoom obi rá. Kíváncsi vagyok mekkora lenne, valószínűleg egy meglévő 14-35 f2 adapterrel már nem osztana szorozna vele szemben./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Rengetegen várnak a mai napig egy digitális FM3A vázra. Nincs benne semmi AF mechanizmus, még nagyobb és világosabb kereső, törőékes mattüveggel. Persze egy használt D700-at is át lehet alakítani katzeye-al, és jöhetnek az olcsó Ai-s obik.
De ugyebár egy ilyen milc-re is az ember feltekeri egy adapterrel és manuálozhat, miközben megmarad a teljes gyújtótáv. Nekem is a legnagyobb fájdalmam az üvegek árai, miközben egyetlen jobb milc üveg árából akár 3-4 Ai-s illetve más régi manuálos obit megkapsz. Vannak finomságok, 50 f1.2 ai-s (igaz ez nem az olcsó kategória), 20 f4, 104 f2,5 és még sorolhatnám. Igaz nem karcolnak, de hobbi szinten szerintem teljesen jók./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz jjeahh #31354 üzenetére
Engem hidegen hagynak a 10 évvel ezelőtti érzékelők, meg az sem különösen izgat hogy a Canon nem tud érzékelőt gyártani. Általánosságban beszélek, azt meg ki ne találjátok hogy egy mai FF érzékelőt nem lehet iso 3200-on használni, ami már bőven elég egy f4-es obihoz, már ha nem kútaknában akartok portrézni.
Ráadásul ha végre kijön egy FF milc, akármelyik filléres régi obit rá lehet tekerni és teljes látószögben fotózni, kivágás nélkül. Ha meg nagyon randa a széle még mindig le lehet vágni végső esetben./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz fattyu #31335 üzenetére
Ez nem igaz. Azért nem lehet összehasonlítani jelenleg mert FF csak tükrösben van egyelőre és a bázistávolság miatt nagyobbak az obik.
Viszont nézd meg a régi távmérős fixeket. Szerinted azok nagyok? 4/3-ra mondjuk egy 25 f1.8 kisfilmes gépen 50 f3.6-nak felel meg, amivel kb. ugyan olyan háttérmosást kapod és ugyanakkora zajt a magasabb iso miatt.f3-f4-es fényerejű fixek biztosan nem lennének nagyok 35mm-re, és akkor ugyanúgy megvan a lehetőséged nagyobb f1.8-as fényerejű obikat felpakolni ha kell, miközben m43-on sokkal drágább és semmivel sem kisebb f0.95-ös obi kellene. A nagy érzékelőt egyszer kell megfizetned, a nagy fényerőt viszont minden egyes obinál.
Egyébként 50mm esetében akát tükrös obival is példálózhatok: Voigtlander 25 f0.95 és Nikon 50 f1.8G
Tudom hogy az egyik voigtlander, de a név engem nem izgat. De érdemes megnézi a súlyt, méretet, árat.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Igen, de az f2.8 valamivel kisebb érzékelőre dolgozik azt is számításba kell venni. Ennyi erővel a Nikon 35 f1.2 minden portréobinál jobban mos (kivéve canon 85 f1.2), aztán mégsem.
Egyébként felesleges ez a 16-40 vs. 12-35 vita, mert majdnem ugyanazt az eredményt produkálják a speckók alapján, amúgy meg úgy is minden obinak van egy saját karakterisztikája.
Egyébként az a meglátásom a témával kapcsolatban, hogy minél kisebb érzékelőt egyre fényerősebb üveggel kell kompenzálni. És egyelőre úgy tűnik a fényerősebb üvegek gyártása drágább hiába kell kisebb felületre rajzolniuk.
Ugyanakkor az érzékelők gyártási költsége is szignifikánsan nő a mérettel, viszont logikusan az érzékelők gyártás lesz a jövőben olcsóbb nem az üvegeké. Tehát a jövő mindenképp a nagy érzékelőké szerintem./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz rumos14 #31299 üzenetére
Egy D600+ Tamron 24-70 kombóval szinte teljesen ellennék, nagylátó, fényerő, viszonylag jó háttérmosás portréhoz. Kíváncsi vagyok egyszer bevállal-e valaki egy ilyen "kompaktot", nyilván nem veszi fel a versenyt a fix célobikkal, viszont kiváló egybegép lenne. Egy FF-re való Tamoron 24-70-et ráadásul olcsóbban megkapok, mint mondjuk a pana 12-35-öt, ami átszámolva f5.6-nak felel meg FF-en.
Az új Zeiis obit 1000$-ra lőtték be, én ezt is drágállom. Ha jó minőségű zoom obi kellene milcre, akkor én most a Fuji X-E1-et a 18-55-el tartom a legjobb vételnek./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz BiriBum #31156 üzenetére
Viszont még mindig kisebb mint egy DSLR. Van akinek pont ekkora méretre van szüksége, az ő igényeiket is ki kell elégíteni.
Nekem csak az árazással vannak problémáim, persze alapból minden új fotós eszközt drágának találok, egy-két dolgot kivéve, pl nikon 35 f.18, 50 f1.8./人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!
- Bambanő háza tája
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Szólánc.
- Bestbuy játékok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest