- Kvantumpontos, 4K-s IPS monitor jön az MSI műhelyéből
- Computex 2025: Már a vízhűtés sem idegen az osztrák hűtőspecialistától
- Computex 2025: Jól sikerült a be quiet! belépője a perifériák világába
- Computex 2025: Nézzük miket mutat idén a DeepCool!
- Comptex 2025: Házak, tápok és kézikonzolok az Antec standján
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vezeték nélküli, láncba kapcsolható ventilátorok jöttek a Lian Litől
- Jókora gond volt az ASRock bizonyos alaplapjaival
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen videókártyát?
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
nagyúr
válasz
radi8tor #317158 üzenetére
Az egészen biztos, hogy redundáns rendszereket alkalmaznak. Az elektromos gázpedál is három különálló rendszerből áll, amelyeket külön figyel az autó, és probléma esetén sikoltozik, de kettő jól működő és egy hibás körrel még akár az is elérhető, hogy ne nyomjon satuféket és vészleállást a pálya belső sávban.
Namost, ez már 2007-ben is így volt. Gondolod, hogy a fék szenzorikája és meghibásodási lehetőségei akkor nincsenek biztosra tervezve? Azt értem én, hogy nem lesz ezért 3 fő munkahehenger, meg ilyenek. Viszont az elektronika biztosan vehető, hogy legalább duplázva van. -
Szada85
aktív tag
válasz
radi8tor #317158 üzenetére
A fékeröelosztó/szabályzó úgy van felépítve, hogy a funkciója teljesen sosem eshet ki "saját hibája miatt".
Egyrészt amit írsz, a fékkörök "külön" vannak tehát egyik kör hibája esetén is a másik kör továbbra is teljesen funkcionál, illetve van "fall-back" kör is, amivel a fékeröelosztó bármilyen komolyabb hibája esetén is teljesen müködöképes marad a fék, legrosszabb esetben is "csak" a szervo-rásegítés szünik meg.
Emiatt van a cikkben is írt, hogy a fékpedált nagyobb erövel (ohne szervo) kell nyomni.
Akit vontattak már lerobbant autóval, annak ismerös lehet ez a fékpedál érzet. -
Corsa02
őstag
válasz
radi8tor #317093 üzenetére
Nekem azért kifordult a gyomrom ahogy olvastam ezt a Conti-s esetet, mert úgy írták meg az "újságírók", hogy az gusztustalan. Fogalmuk nincs rendesen mi történt/történhetett, de egyből nagybetűkkel lehozták a MAGYAR!!! gyárban hibáztak , meg hanyagság stb. és te jó ég mit okozott ez a BMW-nek. Hetente fordul elő a bolygón mindenhol, hogy ennél sokkal durvább hibák történnek, a német beszállítók már évek óta kritikán aluliak, erre a magyar megírja a magyarról, hogy mekkora hiba történt... A két gyár ezt egymás között lezongorázza aztán kész...szinte nem is hír értékű ez az egész hiszen naponta történik ilyen. Na boccs, ezt ki kellett ventilálnom, talán Ti megértetek
-
Szoszo94
őstag
válasz
radi8tor #316926 üzenetére
Ez nem egy hülye megoldás egyébként, hogy a nagyról lehet a kicsit tölteni. Nekem még mindig a töltőn lóg a túlmerült Rocket, tegnap este 13V környékén volt már a töltő szerint, de most rápislantok. Megtörtént, végzett, csepptöltésre válthatott - 12,9V van a kijelzőn perpill. Kíváncsiságból ha megjön az új, ráakasztom a tesztert arra és erre is (miután azt is feltöltöm a behelyezés előtt), kíváncsi vagyok egyrészt az állapotok különbségére, másrészt a teszter működésére, még nem volt használva
Tetszik a napi fogyi
-
Blindmouse_
aktív tag
-
-
Reggie0
félisten
válasz
radi8tor #316256 üzenetére
Nem, egyszeru radios oka van. A radar detektorokban ugynevezett szuperheterodin vevot hasznalnak, ami azt jelenti, hogy a radiovevoben eloallitanak a venni kivant vivofrekvenciaju jelhez nagyon kozeli frekvenciaju jelet, amit a vett jellel osszekevernek es igy tobbek kozott a keveres egyik termeke a ket frekvencia kulonbsege, amit kiszurnek(megtartanak) es azt dekodoljak. Tehat pl. ha 10GHz-es jelet szeretnenek venni 10MHz savszelesseggel, akkor eloallitanak egy 9.99GHz-es vivojelet a vevoben, azt osszekeverik a bejovovel es igy elo fog allni egy 10GHz-9.99GHz = 0.01GHz = 10 MHz komponens, amit mar dekodolni tudnak egy 10MHz-es savszelessegu analog aramkorrel.
Ennek az egesznek az a lenyege, hogy a dekodolo aramkornek igy nem kell 10GHz-es savszelesseggel rendelkeznie, azaz egyszerubb, olcsobb, megvalosithatobb.Namost a radar detektor detektor azt hasznalja ki, hogy az ilyen vevokben eloallitott helyi vivojel kis mertekben visszafele szivarog az antenna fele es sugarozza. Azaz a fenti peldat folytatva a kevereshjez hasznalt 9.99GHz-es szivarog a vevobol es ezt detektalni lehet.
Amugy van par komolyabb radardetektor amit nem tudnak detektalni, egyik a Beltronics. -
Micsurin
nagyúr
válasz
radi8tor #315751 üzenetére
Nem érted mit mond, nálunk ugyan ez van mind anyáméknál mind nálunk (itt is és előző helyen is), hogy próbálják homogénen tartani a flottát. Már pedig ha nem tudnak kulcsos autót is, átlág pornépit és közép vezetőit letudni minimum egy gyártótól akkor keresnek mást.
Qru Nono azért akadtam le róla mert Dani mutatott csúnya dolgokat.
Nagyon sok, tényleg nagyon sok köt ki nála turbó repedéssel. Erősen javalta, hogy inkább J és 1.6T. (oda csak kell egy szett kovácsolt dugó és mehet a csatachip)
Hajlamos vagyok adni a gyerek szavára mert kb olyan mint Imi ha ismered esetleg személyesen is. Ritka jó és korrekt szerelő a gyerek, még 1x nem éreztük nála, hogy húzná az ág. Volt amiről Ő beszélt le minket, hogy jovanazúgymég. Nem véletlen ment apum is hozzá az okoskerék + kljma kompresszor cserével, pedig az nem két forint volt...*
*Jól benyalták... okoskerekek gyári Gm-ből ~450k és még 200k mert a XER-nél a hőcserélőben a víz és az olaj is át van vezetve, talptömítés engedett --> hőcserélő + tömítés csere + összes vízcső csere gyárira. Utána még belenyaltak egy klíma kompresszorba is. Cserébe van egy tényleg költségmentes és kb makulátlan autójuk.
-
-
pit stop
addikt
válasz
radi8tor #315738 üzenetére
Igen, de vegyük hozzá:
- Fiesta már nincs egy ideje
- Mondeo már nincs
- Focus nem lesz
Ha egy cég flottát szeretne, akkor szerencsés ha egy márkától van, vagy legalábbis sok van az adott márkától. Ha csak középnek tud venni autót (azt is nyíltan egy ideig csak), de sem a felette/alatta nem tud autót adni, akkor már 1-2 éve elkezdi kikoptatni Fordot -
Micsurin
nagyúr
válasz
radi8tor #315743 üzenetére
Ha az nagyon spéci, hogy csak fehér jó akkor lehet.
Ezen felül alapvetően elég fapadot szoktak kérni aztán az adott egyén aki fogja "kapni" ha akarja saját kontóra megpakolhatja.i30-ba nem véletlen nem kértünk mi se többet mint digit 2 zónás meg sávtartó, szerintem lassan az Astram jobban felszerelt ha még ezt azt bevásárolok.
Qru Én valahogy még mindig a kombit érzem a legpraktikusabbnak... ha kell akár a hűtőt betudod tolni hátra de kis logisztikával szép számú Ikeás szekrényt is elhozol lapra szedve pedig az i30 kombi nem a méretesebbek egyike... valahogy mégis mindig mindent betuudnk faterral legozni ellenben haver Mokka X-ével.
Marhára fogom szeretni ha kihal a sedan, a hothatch meg a wagon forma is
A Focus kifejezetten felhúzott mert párommal erősen agyaltunk, hogy mire az Astra cserés lehet ketten összedobja jobban megérné beleugrani egy kombiba vagy egy L Astra SportTourerbe ha csak addig nem szerzek egy K-t...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
radi8tor #315738 üzenetére
Igen mondjuk ha nem szolgálnak ki akkor valóban nem pörög a dolog.
Cég akart rendelni 100 darabot és meg nem erősített nem hivatalos infók alapján közölték nem tudják kiszolgálni. Végül nyeltek egy nagyot és Golf kombik lettek. Hogy melyik kereskedő / partner volt az marha jó kérdés. edit.: de ott azért marha jót néztünk, hogy ejha valakinek marha jól mehet az üzlet ha Ők így...Élénken rémlik a dolog mert ha nem esik kútba a dolog akkor i30 helyett Focus lenne most a céges családi, Golfról lemaradtunk pont
Nagyon nem azt érzem az európai gyártóktól, hogy szeretnének piacon maradni hosszabb távon...
---
A SUV láz meg csak lecseng végre egyszer...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
radi8tor #315538 üzenetére
Ha otthon főzök magamra és eszek, X-be kerül. Ha elmegyek egy kajáldába, X×3, ha egy nívós helyre, X×10, ha egy Michellin csillagos helyre, akkor X×30.
Szerintem az a része rendben van, hogy egy igénybe vett szolgáltatás drágább, mint az azonos eredményű otthoni munkavégzés. -
Qru
MODERÁTOR
-
flash-
veterán
-
Micsurin
nagyúr
válasz
radi8tor #314996 üzenetére
+ Qru ah jogos
Mekkora biznisz lenne előfoglaló appot csinálni... csak egy kis bot kéne hozzá nem is túl komoly, minimális kis Selenium + JS.
----
[A terelés tábláival verekedett két sofőr az M3-ason] Te mond, hogy Magyarország nem a Balkán a Te hangod mélyebb... -
#214
aktív tag
válasz
radi8tor #314996 üzenetére
Állítólag felénk ez már csak úgy megy, ha leadják a majd érkező autó pontos adatait, így nincs ez a sakk az előre foglalásokkal.
Amúgy a vizsgát sokszor meg szokták csinálni előre, így a forgalomba helyezést már gyorsabb lezongorázni, illetve mehet egyből a vevő nevére. De lehet ez kereskedésre nem működik, privát eladótól láttam ilyet.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szombathely és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nintendo Switch
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Nők, nőügyek (18+)
- Építő/felújító topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thinkpad x1 carbon 5i 7-7600u // Carbon 6 i7-8650 // carbon 7 i7-8365u touch
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- iKing.Hu - Apple iPhone 14 Plus - Yellow - Használt, karcmentes
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8500 16GB DDR4 960GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest