Új hozzászólás Aktív témák

  • Rive

    veterán

    válasz 04ahgy #356 üzenetére

    Jó, hogy megpróbálod matek-alapon közelíteni a dolgot, de itt nem olyan fajta tranyókról van szó, amiknél az áramerősítési tényező jelentene valamit. Kapcsolóüzem rulez :)

    Egy tranyóra vetítve arról szól a dolog, hogy egy átkapcsolás alatt a vezérlővonal illetve a rá kapcsolt tranyók kapuelektródái (ez szumma kapacitásként közelíthető) felvesznek valamennyi töltést, amit a következő átkapcsoláskor megy a 'kukába', azaz a földbe. A felvett töltés függ az üzemi feszültségtől és az összkapacitástól. Q=UC.
    Ebből az áramot a frekvenciával való szorzással kapjuk. I=fUC -> p=fUUC

    Konkrét esetben ehhez egy csomó kiegészítő tag jár, meg a kapacitást se ismerjük, ugye: így jobb, ha az ember szimplán arányokkal számol, és az öszes járulékos tagot belnyomja egy (ismeretlen) konstans alá. Azaz p arányos fUU. Kész.

    Ehhez jön még néhány másik (statikus) tényező, szivárgási áram, effélék. Természetesen ezek is függnek jónéhány dologtól, de adot proci, tuning esetén a dinamikus rész a döntő tényező.

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák