Hirdetés
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
félisten
Öveges professzor nyomdokain haladva mindennapi fizikaóra rovatunk következik…
A kulcskifejezés a nyomáskülönbség. Minél magasabb a belső nyomás, annál intenzívebb a nyomásveszteség. A kinti, légköri nyomás 1 bar, a rendszer addig fog nyomást veszíteni, amíg ezt el nem éri, és ki nem egyenlítődik. Viszont amikor a belső nyomás magasabb, akkor nyilván nagyobb nyomással tolja ki a bent lévő, összenyomott levegőt. Nemcsak a szelepmagon, hanem a gumi anyagán keresztül is, mivel az sem egy légmentesen záró, szigetelő anyag, csak közelít hozzá. Minél jobb minősegű a gumi, annál inkább. Viszont ha telipumpálod, akkor felfújódik, elvékonyodik, eltávolodnak egymástól a részecskéi (ugye nagyobb felületre jut ugyanannyi anyag), így megintcsak légáteresztőbb lesz. Na, ehhez jön még az, hogy a benti, összenyomott levegő is jobban tolakszik kifelé… A folyamat addig folytatódik, amíg a két rendszer azonos nyomású nem lesz, azaz a nyomáskülönbség kiegyenlítődik. Viszont az utolsó 1 bart már igen lassan (akár hetek, hónapok alatt) fogja elereszteni, szemben az első 1 barral, ami azt is jelentheti (gumi minőségétől, nyomástól függően), hogy ilyen körülmények között akár megfigyelhető is a folyamat.
p
-
Speedy007
őstag
Hasonló builden gondolkodom én is asszony bringáján. Én 30-32-s első lánctányéron és hátul 11-36-s kazettával de a régi LX-570-s váltó nem lenne jó ehhez papíron mivel 34-s kazettával kompatibilis maximum (itt azt mondják hogy ha 34-s rá megy akkor a 36-nak is kellene) így venni kellene Alivio 3-4000-s szériás hátsó váltót vagy kísérletezgetni kell a 36-sal. Cues hajtást használok 1*10-t 40T-s első hajtóművel és 11-39-s kazettával (váltani akarok itt majd 48-ra). Lényeg hogy csak Linkglide cuccokal kompatibilis a rendszer váltó elől hátul és a váltókarok, lánc (itt van pár kivétel itt tudod részletekben menően megnézni hogy mi mivel kompatibilis). A hátsó agy lényegtelen bármilyen megteszi, én személy szerint kicsit túl gondolnám és nem a U4000-s hajtóművével terveznék mert ha jól emlékszem az 4szögtengelyes egy sebességes rendszer esetén én inkább a drágább u6000-s szériát venném ugyanúgy jó 9-s rendszerhez viszont integrált hajtómű már.
-
-
Szia, amennyiben valoban allithato belulrol a villad, kisebb lesz a beepitesi magassaga, tehat beul annyit amennyivel kissebbre vetted a rugoutat. Tudtommal ez csak igy mukodik, nincs olyan, hogy a rugout csokken, de a beepitesi magassag marad az eredeti. Annak ugy semmi ertelme nem lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Yettel topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Politika
- Spórolós topik
- Formula-1
- MWC 2025: Előrendelhető a Nothing Phone (3a)
- OLED TV topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest