- Csendben leállította a Deep Link fejlesztését az Intel
- Már Vulkan API-val is működik a Smooth Motion képgenerálás
- Driftelős és lövöldözős hangulatú lett az új Arc meghajtó
- Ollós klaviatúrával és az eddigi legkisebb Basilisk egérrel jelentkezett a Razer
- Viszonylag kompakt léghűtésekkel gyarapította kínálatát az Arctic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Everest / AIDA64 topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Fellép a hamisított paszták ellen az Arctic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
MPowerPH #55399 üzenetére
Outin olcsóbb egybe, egy tisztességes felni és agy baromi drága, például egy jó shimano agy és egy mavic felni. És még meg is kell fűzni lehetőleg valami normális küllővel.
ossztelos kialakitasban: ti mit értetek túrázás alatt? Mert én túrázni úgy szoktam, hogy felkerül a csomagtartó az outira aztán hajrá.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Napfénysüti #55398 üzenetére
En nem ezt vettem eszre, tekintve, hogy mennyi volt az, amit epitettem, es mennyi lett volna, ha egyben akarom megvenni.(mert mikor bevittem a boltba, hogy fuzzek be, azt mondtak, hogy tul sok ido, miert nem veszem meg kompletten naluk) Igaz ez Novatec agyas, de sulyban is jobb, mint a DT, meg szerintem tartosabb is.
Pluszban uj wheelsettet nehezebb is talalni, es kotott. Mig ha Te epited, akkor ott van az, hogy az igenyeidnek megfeleloen varialhatsz.zoli03: jah, pont turazasnal mellekes a suly, ugyis pakolsz magadra elegedet.Oda inkabb a megfelelo hajtas, megbizhato valtas kell, kenyelmes, ossztelos kialakitasban.
-
zoli03
őstag
válasz
Runner_fxr #55385 üzenetére
Neked miért ilyen fontos, hogy hány kg a bicikli? Túrázást írtál, szóval a súlypont nem nagyon számít. Egy átlagemberen azért van pár kg felesleg, még ha nem is látszik. Ha túrázni megyek, annyi kulacsot viszek a biciklin, amennyit tudok (kapásból +1,5-2 kg), belső, szerszámok, kaja, külön víz a hátizsákban, stb, így a hátizsák is megvan mondjuk 5 kg vagy több. Szóval ha a bicikli nehezebb 2-3 kg-val, az elenyésző a többi súlytöbblethez képest, gyakorlatilag mindegy, hogy magadon viszed, vagy a bicikli nehezebb. Egyedül a kerék érdekesebb, ott sokat számít, hogy milyen nehéz a felni és a külső+belső, de pl az agy már ott se igazán lényeges. Ha egy azonos biciklit veszünk, amire ráraknék +3 kg súlyt (nem a kerékre), kétlem, hogy nagyon észrevennéd, hogy nehezebb tekerni, amikor biciklivel és felszereléssel vagy mondjuk 90-100 kg.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Runner_fxr #55382 üzenetére
Azert az, hogy a 26" -os montit lassan mar nem tudod fejleszteni, nem teljesen igaz. Ami ott mas, az a vaz, az elso villa. Kereket ki lehet hozni 1/6-od aron, ha mindent ugy veszel meg hozza, es magad epited/epitteted meg. Brutalis, milyen felarat szamolnak fel a komplett garniturakra. Jo vazakbol pont most lesz domping az apron. Elso telobol pedig nagyon nem nehez talalni most 26"-ra valot.
Nekem a 29"-es pl. nem volt jo, hulyen is mutat az M-es vazzal, es egyebkent sem ereztem magam rajta jol. Anno a csepel, es egyeb nagy atmeros kerekuek sem jottek be. 190cm+ -tol mondjak itt UK-ban a bicajboltosok a 29"-t, magyarul minimum L-es, 20"-os vazhoz. 27,5" jo lenne, ellenben orra apron alig talalni mind villat, mind vazat, boltbol pedig minden oriasi felarral van ra, csak azert, mert 27,5", ezert nem is nagyon terjed.Szoval pont most jon el az az ido, hogy minosegi 26"-os bringat tudsz osszerakni magad, megkimelt alkatreszekbol. Meregdraga elso villak olyan aron mennek, hogy csak kapkodom a levegot, es bankodok, hogy nekem QR kell, es 1.1/8 , nem tapered.
-
Valaki csinált már 9 sebi campa fékváltó shimano 8-as minden más mixet? Tapasztalatok?
-
válasz
maximilian4 #55389 üzenetére
Reggelente nekem is kicsit érzékenyebb, de ez normális, mint ahogy írja más is.
Nekem szerencsére a térd porcom jó, a szalagokkal volt probléma. Nem tudom milyen jellegű műtéted és vizsgálatod volt, de ha az orvos megállapított nálad porckopást akkor hasznos tud lenni a hyaluron sav injekció. Nekem a könyököm rendbe tette, ott volt egy kis porckopásom és meszesedés, ami a sérülés hagyatéka, de ez gyógyulás is sajnos hosszú folyamat lehet. Térdbe 5db injekciót szoktak adni, 5 héten keresztül, heti 1-et (könyökbe csak 3-at kaptam).
Már az első injekció után érezni a hatást, de ez akár pár hónap után gyengülhet. Fél év vagy 1 év után lehet ismételni általában. Nekem három kezelés kellett, Tehát 3 X 3 injekció mire azt tudom mondani, hogy rengeteget javult, ez 3 évembe telt. Mindenképpen tapasztalt doki kell hozzá, aki beadja, olyan akinek van artroszkópos műtéti tapasztalata. Amúgy nem különösebben fájdalmas, kicsit kellemetlen. De ha a dokid nem ajánlotta akkor vagy felületes, vagy neked más jellegű problémád van, amire ez a kezelés nem jó. -
Solad
addikt
válasz
maximilian4 #55389 üzenetére
Sajnos ez kvazi normalis, ebredes utan kell kb egy ora mire uzemkesz allapotba kerulnek az izuletek. Amennyiben valami defekt van vele, ez fajdalom formajaban jelentkezik.
-
maximilian4
addikt
válasz
Runner_fxr #55382 üzenetére
Igen a térd porcommal van a probléma. Reggelente még mindig úgy fáj, h azt a lábamat alig tudom terhelni, aztán a mozgástól jobb lesz kicsit. Na de akkor kérek olyan injekciót.
-
válasz
Pttypang #55387 üzenetére
A tescos az mindig fos volt, régen is és most is. Mostanában a neuzer egyébként szállít a tesconak, olyan fékekkel szerelik a felnőtt bringákat, amik még egy gyerek bringán is harmatosak. Valami 40 ezeré. Egészségére annak aki megveszi.
Régebben egyébként én is sokat szidtam az alap suntour villákat, de az utóbbi időben már ezek is fejlődtek. Nem annyira gagyik már. Városi használat mellett, vagy kényelmesebb túrázás mellett akár évekig is működhet. Egész tűrhetően mozognak.
Ettől függetlenül túl sokat én sem áldoznék a szervizelésére, szilikon zsírokat szoktak ajánlani hozzá. De csak valami olcsót vegyél, drága teleszkópzsírt semmiképp, akkor inkább új villát érdemes venni. -
válasz
Runner_fxr #55386 üzenetére
Csak a regi teszkosat hasonlitottam ossze az uj teszkossal, ropke 10+ ev tavlatabol meglepoen leepult a "minosege" ezeknek is.
Ismerosom kenyszerbol kozlekedett ilyen ossztelos vazzal, eltort a hatso tamvilla alatta, illetve inkabb 70%-ban vegighasadt.Lassan ki kene takaritanom a szerencsetlen alap suntour legalja villamat, ha mar szobakerult.
Hol erdemes altalanos osszeszerelos kenoanyagot beszerezni? Pl villaba, ezt megkennem vele, mert nem erdemes ra remdes telos kenoanyagot venni, esetleg az agyakba raknek normalis kenoanyagot. -
válasz
Pttypang #55384 üzenetére
A legnagyobb fostaligák mindig az "össztelós" tescos bringák voltak. Na ezek azok amik kb a használhatatlanság szintjén vannak és nagyon hamar tönkremennek. A merev változat egy hangyafasznyival jobb, nincs rajta egy jobbra balra nyeklő műanyag forgáspont. Meg azok a "telók" is inkább plusz nehezéknek jók. Ehhez képest a legolcsóbb suntour rugós villa is egy űrtechnika.
Egyébként meg ezek a tescos, obis szarok annyira gázosak, hogy beszélni sincs értelme róla, viszonyítási alapnak sem érdemes emlegetni őket, mert nem kerékpárok. Ilyen erővel egy sörösüveget is hasonlíthatok egy kerékpárhoz, annak is ugyan annyi értelme lenne kb. -
válasz
Ati007 #55383 üzenetére
Nekem is nagy kedvencem a YT industries. Ez a Capra váz egyébként már nem friss fejlesztés, használják pár éve. Ezzel a fényezéssel és ezekkel a BOS telókkal jobban tetszett, de azért a mostani sem rossz.
Sok tesztet is nyert, választották az év Enduro bringájának is 2014-ben.
Ez egy Enduro kategóriás kerékpár, abból is a komolyabb, 165/170mm rugóutas a top verzió. Ez a rugóút, meg úgy általában az Enduro kategória inkább a Downhillhez van közelebb mint a túrázáshoz. Persze egy ilyen top kategóriás, full carbon, 12-13kg körüli össztelóssal lehet hosszabb távokat is tekerni, egy alap merev vázas monti, alu vázzal, 10 centi rugóúttal, ennél még nehezebb is, aztán lehet azzal is túrázni. Illetve van lock is rajta. Csak azért érdemes talán nem 1 X 11-es váltással használni, ha túrázásra is használva van.
De nem ennyire felső kategóriás Enduro már nem annyira jó hosszabb tekerésekre, mert nehéz. 15 kiló körül is vannak. Összességében azért elmondható, hogy a 130-140mm körüli Allmountain kategória jobb választás, ha egy mindenes gépet keresel, kiegyensúlyozottabb a működése, könnyebben megy felfelé, de már nagyon jó lefelé is. -
válasz
Runner_fxr #55382 üzenetére
De egy bizonyos szintig azert tobbet is bir, karbantartas es terheles szempontjabol is, a huszezres teszkoshoz kepest pl a 60k-s beugro boltbajaros is sokkal tobbet kibir.
Ahogy emlekszem, az elso biciklim egy teszkos csoda volt x eve, az akkori a mostani huszezres teszkoshoz kepest sokkal normalisabb volt, egesz turheto gep, persze merev villaval, de nem is nagyon volt vele gond, tartott amig tartott.
Most gondolkodom, hogy kene egy alja merev villas gep, mert valahogy bejon a dolog, attol fuggetlenul, hogy szetrazza a kezem, de megis valahogy az erzes mas, ahogy szorakozok vele, a mostaniban egeszen mas emelgetni az elejet, amennyire keveset mozog a teleszkop, akkor is, annyival tobbet kell emelnem, ha nem mozdul ki a teleszkop, vagy nincs annyira lent, akkor annyival jobban csapom oda, amikor leerkezik, ezzel is csokkentve a nem tul hosszu elettartamot.. -
Ati007
őstag
Elég komolyra sikerült az új Capra és az ára is elég jó a konkurenseket nézve.
Ezzel a géppel lehet túrázni is vagy inkább csapatós? -
válasz
maximilian4 #55373 üzenetére
Persze, hogy mindkettő edzés. Nem is állítottam az ellenkezőjét. Sajnos sérüléseket én is elszenvedtem az évek során, a legsúlyosabb talán a síbalesetem volt, mindkét lábszáram eltört és sérült a hátsó keresztszalagom is. Ebből a sérülésből kb 2 év alatt épültem fel. Gyógytorna után én is kerékpárral kezdtem, valóban iszonyú hamar elfáradt a combom. Tulajdonképpen újra kellett tanulnom járni, nemhogy kerékpározni.
Aztán nagyon szépen megerősödött, olyannyira, hogy amatőr szinten XC versenyeken is indultam.
Pár év elteltével megszerettem a súlyzós edzéseket, ekkor a bringa kicsit háttérbe szorult, a nagyon vékony, szálkás testalkatomat szerettem volna megerősíteni. 178 centihez voltam 60 kiló, ami igen vékony. Annyira elszántan csináltam, hogy 4-5 év alatt 88-90-ig fel tudtam menni izomban. Tulajdonképpen 30 kiló minőségi izmot szedtem fel és inkább bodys alkatom lett mint kerékpáros.Ezután ismét egy sérülés árnyékolta be a fejlődésem, volt egy szerencsétlen könyök törésem. Na ez aztán betett a bodynak, évekig szarakodtam vele, mire annyira rendbe jött, hogy ismét tudtam súlyzókkal edzeni. Mindeközben kb 70 kilósra fogytam. Borzasztó érzés volt. Amiért küzdöttem éveket, az szép lassan fogyatkozott. Annyiban szerencsém volt, hogy a visszatérésem gyorsabban megy, mint anno. Elég hamar felmentem 80-82-ig (jelenleg ennyi vagyok), működik az izommemória. Volt még egy plusz negatívuma a könyöksérülésnek és fogyásnak, a térdeim ismét nagyon bizonytalanná váltak. A combomról hatalmas mennyiségű izomtömeg fogyott el, nagyon szerettem guggolni és elég brutál combjaim voltak. Amikor lementem 70 kilóra egyszerűen nem volt a térdemnek rendes stabilitása, visszaköszönt a régi sérülés. Eleinte kerékpárral próbálkoztam, valamit segített, de nem volt az igazi. A guggolás rendbe tette, kellett neki az izomtömeg is. Nem azt mondom hogy 100%-os, de most már elég erős és stabilabb is. Egyébként a térd sérülések gyógytornája is a különböző guggoló gyakorlatokra épül, gondolom neked is végig kellet csinálni. Nem véletlen, kellenek ezek az izmok is. A kerékpár önmagában nem biztos, hogy elég lesz, hogy rendbe tegye a térded ha valóban rossz. Javaslom a guggoló gyakorlatokat, óvatosan, fokozatos terhelés növeléssel. Ha a porcoddal gond van, akkor meg konzultálj az orvosoddal és kérj hyaluron injekciót. Nekem az gyógyította meg a könyököm. A porcerősítő tablettákkal nem sokra mentem. Egyébként a guggolás annyira más mint a bringás izom, hogy hiába tudsz letekerni több száz km-t, egy alap guggolástól, 15-20 perc alatt másnap olyan izomlázad lesz, hogy menni is alig bírsz.
---Lasali---: Valóban érdemes mindig átgondolni, hogyan válaszoljunk ezeknek az embereknek, akik fejében a 20 ezres kerékpár van. Az értékesítés is szakma, és kicsit pszichológia, mint ahogy mondod.
Vannak azok akik csak érdeklődően kérdeznek, hamar megérti amit mondasz, de van az aki szentül meg van győződve arról, hogy a kerékpár márpedig 20-30-nál indul és ne akard átverni. Na ez már keményebb dió, vitatkozásba nem érdemes belemenni, elmondom az ellenérveket, majd kitérek a szervizháttérre, ez általában elegendő szokott lenni. Amikor közlöm vele, hogy 10-ből 9 Budapesti kerékpár szerviz nem vállalja a legalja áruházi bringákat, vagy ha el is vállalják nem felelősséggel. Akkor azért elgondolkodnak.
Munkatársak figyelmetlenségből volt, hogy elvállaltak nekem ilyen borzalmakat (nagyon örültem neki), de én vagy elküldöm, vagy csak kötelezettségek nélkül veszem át, bármilyen beállításra vagy szervizre.
Ez a tehenes sztori jópofa.És mit válaszolt az öreg amikor mondtad neki, hogy 200-400 ezer között van egy tehén?
Egyébként valóban sokat drágultak a bringák és alkatrészek, de ezt nem is tagadom. Viszont ebbe azért nem szoktam belemenni, mert ilyen erővel bármire kitérhetünk. Minden drágult, ha bemegyek a spar-ba, ott is egyre többet fizetek mindenért.
A Magyar bérekhez viszonyítva minden drága, ettől függetlenül még is fogynak a drága szórakoztató elektronikai cikkek, telefonok stb. Szóval a legtöbb ember megveszi azt ami igazán érdekli. Az iphone is egyre drágább, még is fogy rendesen, idehaza is. Kiszorítják rá valahogy az emberek, épp ezért álszent dolog a kerékpárokat szapulni, hogy milyen drága a 100-200 ezres kerékpár. Nem is beszélve a 70-80k-n fennakadó emberekről.
Illetve ha visszagondolok a 90-es évek elejére, még a bóvli áruházi kerékpárok megjelenése előtt. Akkor a teljesen alap mtb kerékpár kb 18-20 ezret kóstált. Igen ám, csak ekkor kb ennyi volt egy havi fizetés, jó esetben. Ezért a pénzért kaptál egy alap, de használható merev acél vázat, merev acél villát, alap kerekeket, szimpla falú felnikkel, kantiféket, és a legolcsóbb shimano váltórendszert 18 sebességgel.
94 tájékán jutottam hozzá életem első komolyabb bringájához, ez egy GT karakoram volt, minőségi acélvázzal, teljes Deore LX szettel, LX kantifékekkel és Marzocchi XC400-as olajpatronos teleszkóppal. Ez gép így ahogy van 122 ezer forintba került akkor, 1994-ben.
Ki lehet számolni, hogy mai pénzre átszámítva ez mit jelent. Nagyjából 5-6 havi átlag fizetés Magyarországon. Egy hasonló kategóriás kerékpár manapság akció nélkül, teljes áron kb ennyi: [link] Nagyjából 2 havi átlag kereset, de maximum 3, ha még egy kicsit jobb felszereltségű bringát is veszünk alapul. Ha ebből indulok ki akkor azt láthatom, hogy még olcsóbb is lett, nem is kevéssel. Az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy 94-ben az a GT kb akkora szám volt Magyarországon mintha ma vesz az ember 1,5 millióért egy bringát, de inkább csak azért mert még gyerekcipőben járt a hegyi kerékpározás idehaza. Ár-értéket figyelembe véve ma jobb a helyzet a bringáknál.Napfénysüti: Én épp ezért szoktam javasolni a kerékpár teszteket, rendezvényeket, ahol van rá lehetőség ki kell próbálni, viszonyítási alap nélkül nehéz erről beszélgetni bárkivel, amíg nem tapasztalja meg mi a különbség, nem is fogja igazán megérteni.
Because: A 27,5" valóban nem terjed olyan ütemben Magyarországon, mivel merev vázban nem is olyan sok értelme van, akárcsak a 26"-nak manapság, de a 29" gyakorlatilag tarol ebben a kategóriában. Persze lehet kivételeket említeni alacsonyabb embereket figyelembe véve, de nagy általánosságban elmondható, hogy a legtöbb ember, alap merev vázas montiból a 29"-el jár a legjobban. Még a kisebb rugóutas össztelós kategóriában is a 29" egy jó választás. 27,5" inkább közepes-hosszabb rugóutas fullyban kelendő külföldön is, azok meg drágák a magyar bérekhez. Illetve én inkább a felsőbb kategóriákról beszéltem, ha megnézed a komolyabb gyártókat, felsőbb kategóriás alkatrészeket, akkor azt láthatod, hogy a kerékszettek és villák is elég foghíjasan vannak 26"-os mérethez. Ez persze nem jelenti azt, hogy a használt piacon és boltokban, nagykerekben elfekvőbe, nem lesz még sokáig 26"-os komolyabb alkatrész, de ha új évjáratban gondolkozol, akkor már most jelenleg is gondba lehetsz a komolyabb 26"-os monti fejlesztésével, nem kell erre éveket várni. És ez csak egyre rosszabb lesz.
Épp ezért zuhantak a 26"-os bringa árak is a használt piacon, nem véletlenül, aki kicsit is ért hozzá az tudja, hogy nagyobb pénzeket már nem érdemes 26"-ba áldozni. Sokan szabadulni akarnak tőle és nagyobb kerékre váltanak.Cathfaern:
Na igen, van benne igazság.De azt ne felejtsük el, hogy egy 30 éves, egysebességes, kontrás bringán nem is nagyon van mi ami elromoljon, mindene acél, még a felnik is. Ebből adódóan persze dög nehéz is.
Egysebesség miatt, meg az akkori túlméretezés miatt szinte elnyűhetetlen valóban. A mai bringák több törődést igényelnek, de precízebbek is. És minél drágább egy bringa, annál több törődést igényel, mert annál precízebb alkatrészei vannak. Sajnos sokan azt hiszik a drága bringa azért is drága mert soha nem kell foglalkozni vele, mindent kibír. Ezért látok sokszor 100-150 ezres telós villákat, komolyabb levegős tagokat, amik néhány év alatt teljesen leamortizálódnak a karbantartás hiánya miatt. Illetve szarrá nyúlt láncokat, amik az egész hajtás tönkretették.Na ez egy jó hosszú hsz lett.
-
andrisbandi
őstag
"A drága bringa versenyzőknek való."
Ezzel a hiedelemmel én is találkoztam.
Réges régen, egy messzi-messzi galaxisban.... 14 éve vettem egy Merida Matts team edition se bringát. Ez volt az akkoriak közül a második legdrágább. Full xt-s, hidroforming-űrtechnikás-aluvázas :-)
(A mai napig tökéletes, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni.)Az ég világon senki nem értette meg miért gyűjtögettem rá, majd vettem egy ilyen szerkezetet. A haverok, a bringaboltos, a család; mindenki azt hitte titkon versenyzőnek készülök :-)
- Nekem nem jutott eszembe versenyezni, csak egyszerűen a legjobbat akartam, mert megérdemeltem :-) -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Runner_fxr #55369 üzenetére
Szerintem nem csak a nagyáruházak a hibásak. Az emberekben benne van, hogy ~30 éve ha megvettek egy alap kerékpárt, akkor az kitartott nekik 30 évig. Tehát feltételezik, hogy egy mostani alap kerékpár is kitart addig, és ebből következően egy alap kerékpár csak jobb lehet, mint a 30 éves. A valóság meg ugye nagyon más...
Mindig ledöbbenek amúgy, hogy milyen ezeréves biciklikkel gond nélkül közlekednék még emberekPedig esélyesen kb. 0 karbantartást kaphattak.
---Lasali---
Volt közben egy gazdasági válság, és ennek folyamányaként elég szép forint infláció. Gyanítom euróban nézve messze nem drágultak ennyire az alkatrészek. Illetve másik oldalról egy 2000-es évekbeli XT szintet ma már 2-3 kategóriával lentebb is hozzák (nem mondom hogy ugyanolyan, de hasonló szint) -
Because
őstag
legutóbb készleten se tatabányán, se tatán egyetlen bringásboltban se volt pl. 27,5-es kerék / teló. jó még csak 2015 vége van biztos változni fog a trend... de kereket akkor is fogsz tudni fűzetni így hosszútávra letudva. telókkal már lehet gond, de szervizeléssel karbantartással azért pár évig bírják.
másik pedig tegye fel a kezét akinek 10 évnél idősebb a váza pl. ? szerintem mire nem lehet ehhez értékelhető alkatrészt kapni aki komolyabban foglalkozik vele rég elhagyta azt a bringáját amiről most beszélünk.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
Runner_fxr #55359 üzenetére
Sajnos ez így van.
Manapság egy csúcs telefon 200k feltt van és mennyien vesznek olyat. Ennyiből már azért egy korrekt kerékpárt is megkaphat az ember (nem túl extrát de olyat ami azért kiszolgálná).
Sokszor én is belefutottam már hogy minek költöttem ennyit a bringámra. Aztán mikor elmagyarázom a dolgokat akkor azért már értik valamennyire és békén hagynak.
Barátnőmet szerencsére rá tudtam beszélni hogy inkább most vegyen többért kerékpárt minthogy valami gagyit nézzen amit állandóan javítani kell. És lám boldogan is használja.
Jó, neki mondjuk nincs kényszerérzete mint sokaknak itthon hogy évente a legjobb telefonnal flangáljanak még akkor is ha ki se tudják fizetni. -
maximilian4
addikt
válasz
---Lasali--- #55376 üzenetére
Már egyesült Nyugat-Berlin és Kelet-Berlin. Már csak Berlin van.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Integrale #55374 üzenetére
Nem emlékszem hogy ilyet javítottam-e, igazából ugyan ilyet biztos nem, mert ez 2016 os villa már, olyat meg még egyet sem láttam suntour ból. De rémlik egy XCR, ami levegős volt, volt benne egy bontható cartridge olajos visszaút csillapítás, és egyben lockout. Szétment benne a nyomórúd szimeringje, és lefolyott az olaj, alkatrész ellátás a nagykerben nyista volt hozzá, nem lehetett kapni.
Leszakadtam tőle.. aztán én szereztem hozzá egy szabványos szimeringet, ami tökéletes volt bele. Teflon perselyes volt a villa, úgyhogy egész használható darab. Persze egy jó rock shoxtól vagy foxtól messze van mint ide nyugat Berlin.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Runner_fxr #55369 üzenetére
Nálunk is ugyan ez a helyzet, mint amit leírtál. Csak néha rengeteg idő elmegy azzal hogy megmagyarázd neki a dolgokat, hiába vagy már jártas a dologban. Sokszor nem árt átgondolni, hogy a leg célravezetőbb felépíteni a beszélgetést. Tiszta pszichológia.
Igen az nagy baj, hogy elárasztották az embereket ezekkel a kerékpároknak látszó tárgyakkal. Sikerült vele egyből beépíteni a fejekbe, hogy a bicikli az 20 ezer ft ba kerül.
Van egy aranyos sztorim, lehet már meséltem itt is.. bejött egy idős házaspár, 70 év körüliek. Olcsó egyszerű biciklit szerettek volna, olyasmit mint a régi csepeljük volt. Tehát egy kontrás 28 as valamit. Mutattuk nekik a katalógusban, mert ilyen pont nem volt készleten, hogy tudunk hozni, 60 ezer ft. Na erre ki voltak készülve, hogy nekik nem versenyzésre kell (pont ahogy mondtad..) stb stb..
Mire megkérdeztem, hogy az említett régi csepelt, azt mennyiért vásárolta, anno!? Azt mondja, egy tehenet adott érte!
Óóóóóhóhó mondom nem vagyok tájékozott ilyen témában, de keressünk már rá az internetnet, mennyibe megy most egy tehén, olyan 200-400 ezer ft közt, attól függ milyen meg mekkora. Nem borjút mondott, az 85 ért már van.
Mondom annyi pénzből csodás kerékpárokat tudok mutatni..Egyébként tényleg elszaladt a biciklik ára mostanában, nehéz lenne tagadni, de ha nagyon visszamegyünk az időben, akkor meg azt venni észre, hogy annyira nem is, csak a 2003-2009 között voltak túl olcsóak.
Pl 2000 körül ha megnéztél egy Hajdús árlistát, egy kona bicikli simán volt 360 ezerbe, és ezeken még nem is minden volt shimano! Pl weinmann volt a fék, vagy sugino hajtómű. 2004 ben olcsóbban kaptál HFS meridát, full XT vel, skarebbal, mondjuk még V fék volt rajta, de az is XT, párhuzamosítós. És azok a vázak alumniumból simán képviselték a csúcstechnológiát, azóta sincs érdemben jobb aluváz, már meg teljesen le is álltak velük, alig van pár gyártó, aki XT-s szintű biciklit szerel alu vázzal. Scandium, magnézium, titán, meg szinte teljesen eltűntek, nem vesződnek már velük, nincs reklám értékük a carbonhoz képest.
Majd 2010 től elindult a pokol, jelenleg XT -s meridát 440 ért is csak úgy kapsz, hogy max slx szintű rajta a fék, és alivio agyak vannak benne, de mondjuk már tárcsás.
Alkatrész árak pedig kabarésan pótolták be itthon az árnövekedést, néztem régi velos, most paul lange, árlistát, 36 ezer ft volt egy XT hajtás kisker ára valamikor 2005 környékén, most azt azt hiszem 89 ezer. De előtte meg a megjelenés óta végig 36-38 ezer körül volt, sőt még drágább is. Szóval évekig árulták ugyan azokon az árakon a dolgokat, aztán az utóbbi évekbe meg évről évre ment a 20% os emelés. -
Integrale
veterán
Erről vélemény?
-
maximilian4
addikt
válasz
Runner_fxr #55371 üzenetére
Szerintem mindkettőt lehet edzésnek hívni. Csak a kerékpár kardio jellegű. Én most azért kezdtem el többet tekerni, mert nem tudok lábazni, meg kellett műteni a térdemet. De teljesen máshogy hat a combizmomra és nem is annyira megterhelő a térdemnek. Még mindig ezzel a savasodással küszködök. Pár kilóméter után úgy bedurran a combom h szétszakad a gatyám, meg úgy besavasodok h alig bírok mozogni.
Szerk.:
Azt azért hozzá teszem h állat módjára tekerek, de ha elején lazább tekeréssel bemelegítek akk sem lesz jobb sokkal a helyzet. Max. kicsit később savasodok, de amint elkezdek dinamikusan tekerni egyből jön a bedurranás, savasodás. -
válasz
Integrale #55368 üzenetére
Ami neked van, alap magellán azzal semmi gond nincs, ahhoz a kategóriához még sokáig lesz alkatrész ellátás. Én a komolyabb kategóriákra gondoltam.
Újra megfogott, erőnlétem szépen visszajött (teljesen más igénybevétel mint az edzés)
Ezt nem teljesen értem, a kerékpározás akkor mi ha nem edzés?
Gondolom a súlyzózásra gondolsz mint edzés, valóban más jellegű. Én egyébként mindkettőt csinálom és szeretem is. Szerintem az emberek többsége a body-ra azért gondol csak edzés ként, a kerékpározásra meg kerékpározásként, mert a kerékpár az szórakozás is, a súlyzózás meg csak megfelelési kényszer, pedig az is tud szórakoztató lenni, én legalább is azt is szeretem. -
válasz
---Lasali--- #55365 üzenetére
Egy mobilban ez végképp érthetetlen, foglalkozok ROM fejlesztéssel (pénzért, nem szórakozásból) egy készülék szoftverét összerakni annyira, hogy működjön nekem egy hét, hogy annyira stabil legyen mint ahogy kiadják 3-4 hét (ami sokszor még egy kész vicc). Sokszor elgondolkozom, hogy most vagy én vagyok túl jó, vagy egyes cégeknél dilettánsok dolgoznak.
De inkább az utóbbi, mert xda-n vannak sokkal jobbak nálam.
A hardver (kész procival stb. nem tiszta gyártási költség) max. 50-100$. Illetve egy telefont könnyű tönkre tenni, például részegenEgy bringát jóval nehezebb. Én maradok az ócska telefonnál (lumia 520) amit nem sajnálok.
-
válasz
---Lasali--- #55365 üzenetére
Jaj de szeretem az ilyen embereket én is.
Szerintem az alapvető probléma ott van, hogy magyarországon (most szándékosan kisbetűvel) a kerékpárnak még mindig nincs igazi kultúrája, bár már sokan kerekeznek, és egyre többen látják be, hogy a kerékpározni is úgy van értelme ha nem a "kínai piacos" fostaligát vesszük meg, de még mindig ott van a fejekben a tesco, auschan és társai, a 20-30 ezres csodákkal (már inkább ott is 40-50), de még mindig az a standard, hogy egy kerékpár az 19.990 vagy 29.990 az obiban vagy a madaras teszkóban, ami ettől drágább az már versenyzésre kell, neki meg arra nincs szüksége, szóval ne akard hülyének nézni.
A tévedés ott van, hogy az obis, tescos stb vacak az nem kerékpár hanem egy utánzat.
A másik probléma az, hogy nincs viszonyítási alapjuk, telefonban tudják mi a különbség, autóban is, de kerékpárban nem. Azt hiszik mind egyforma mert tekerni kell a pedált és nem motor hajt, csak a abban van különbség hogy a drágább erősebb, tovább bírja, de arra nekik nincs szükségük mert nem versenyzők.
Én mindig a 90-es évek elejét szoktam felhozni példának, de lehet régebbre is visszamenni, amikor 1 havi fizutól indultak a bringák, akkor az természetes volt, de manapság az említett áruházak miatt már nem az.
Egyébként én úgy kerülöm ki az ilyen helyzeteket, hogy szimplán nem vállalom el szervizre, se beállításra az ilyen hulladékokat. És most nem a régi, de minőségi bringákra gondolok, hanem az ilyen általad is említett nagyáruházi fröccsöntött szarokra. Annyi segítséget tudok nyújtani az ilyen tulajdonosoknak, hogy elvállalom ha nagyon ragaszkodik hozzá, de felelősséget a legcsekélyebb mértékben sem tudok érte vállalni és ha nem sikerül beállítani jól, a szerviz árát akkor is ki kell fizetni és reklamációt nem fogadok el. Meg szokták érteni. De ha nem akkor menjen Isten hírével, nem fog hiányozni. -
Integrale
veterán
válasz
Runner_fxr #55366 üzenetére
Még 2 évet szeretnék kihúzni a Magellannal, ennek a megvételével és felújításával csak arra volt szükségem, hogy újra elkezdjek foglalkozni a biciklizéssel.
Régebben összeraktam egy Kona vázas bringát, aztán leraktam egyik napról a másikra, az elmúlt 8 évben nem vettem még csak bovdent sem, de biciklivel is évi maximum 100km-t mentem.
(most ez megvan 2 nap alatt)
Újra megfogott, erőnlétem szépen visszajött (teljesen más igénybevétel mint az edzés), szeretnék komolyabban foglalkozni vele, ezzel együtt ha szükséges anyagilag is rá tudok feküdni a témára. Úgyhogy bő 1 éven belül szeretnék váltani.
Addig jó lenne ha kihúzná az alkatrészellátás. -
válasz
Integrale #55364 üzenetére
Sajnos ez nagyon is aktuális téma. Már most is nagyon háttérbe szorult a 26". Ha megnézed a kerékszetteket, villákat. Rengeteg gyártó már rég lemondott a 26"-ról. Vannak még komolyabb 26"-os cuccok, de sokkal kevesebb mint 27,5" vagy 29". Használt piacon még van létjogosultsága a 26"-nak, lesz is még egy ideig, de ha új mtb-ban gondolkodunk akkor már kizárólag a nagyobb kerékméret mellett van értelme dönteni. Meg tulajdonképpen már most se nagyon találni komolyabb 26"-os új montit a gyártók kínálatában.
Sokan sajnálkoznak is emiatt, én megmondom őszintén, hogy üdvözlöm az új méreteket. A 26"-ot tökéletesen kiváltja a 27,5", a 29" meg szintén egy olyan méret aminek meg van a létjogosultsága.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Runner_fxr #55359 üzenetére
Amit most leírtál, szerintem minden kerékpár boltos tudja. Mindegyikőnk küzdik ezzel az általános elmebajos felfogással.. értetlenkedik meg felb*ssza magát a bolt előtt, hogy MI KERÜL EZEN ENNYIBE?! Miközbe a legújabb samsung G nemtudom mi a bánat ott van a kezébe, amit most vett a trémobilban 160 ezerért meg kifizet havonta 10 ezreket telefonszámlára. Én volt amikor visszakérdeztem, hogy és azon a telefonon mi került annyiba? És akkor nézett, nem tudta megmondani.. gép fossa másodpercenként hozzá az alkatrészeket, fejlesztési költség esetleg, de akkor is túl vannak árazva, azok is.
Hányan jönnek be új 10-20 milliós autókkal.. hogy biciklit szeretnének, aztán mikor mondasz 120 ezret, koppan az álluk.. nem is értem.. autóra nem sok a 20 millió.. Volt aki hétvégén jött vadi új G mercedessel, hogy ő kerékpárt szeretne venni, hol lehet, mondtuk hogy jelenleg sehol, mert mi is, és minden más bolt a környéken zárva van, jöjjön vissza hétfőn. Hétfőn beállított 2 biciklivel, amit az OBI-ban megvásároltak, mert az nyitva volt! És hogy ott azt mondták hogy ezt üzembe kell helyezni, oké, otthagyta a biciklit, az egyik hajtókarban a pedálmenet olyan ferdén volt megfúrva, plusz oválisra is, hogy nem lehetett bele tenni a pedált.. mondtam neki hogy vigye vissza, nem érette, mondtuk neki ketten hogy vigye vissza, akkor sem értette, fel volt háborodva, de nem az OBI-n hanem rajtam. Komolyan nem értem néha az embereket, de már megszoktam. -
Integrale
veterán
válasz
Runner_fxr #55362 üzenetére
Persze, ez így érthető. Csak a hozzászólásra reagáltam amire a válasz ment.
De gondolom ez nem 1-2 éven belüli téma!?
-
-
válasz
Integrale #55361 üzenetére
Nem a hajtással lesz gond, hanem a kerékszettekkel, villákkal, külső gumikkal. 26" leszorult az alsó szegmensbe, itt valószínű meg is fog maradni, de aki komolyabb montit használ az gondba lehet ezekkel az alkatrészekkel ha 26"-ot szeretne fejleszteni. Ami meg marad elfekvőbe az aranyáron lesz.
-
Sony P
csendes tag
Sziasztok. mennyiért tudnám eladni amennyiért el is vinnék?!
-
Kerékpár drága, nem drága kérdéshez. Kíváncsi lennék mennyiért vesznek telefont azok, akik szerint drága egy jó kerékpár? Amit ráadásul a legtöbben 1 év múlva cserélnek, de 2 év múlva szinte mindenki, mindeközben az adott teló kb értékét veszíti. Egy normális bringát nem 1-2 évre veszünk általában.
Meg az, hogy mi a jó bringa az adott felhasználástól függ. Mennyibe kerül 1 hétre a sziget fesztivál vagy a Balaton sound?Nincs is több kérdésem.
Még valami, az emberek Magyarországon úgy veszik az iphone 6-ot mintha ingyen adnák, addig nekem senki ne sírjon drága bringákról. -
Valkűr
addikt
válasz
---Lasali--- #55353 üzenetére
Érdemes évekre előre alkatrészeket venni hozzá, amiket majd úgy is cserélni kell, mert ha lesz is horror áron...Hajtást kompletten sem árt, azt úgy is cserélgeti az ember adott kilóméter után...
-
válasz
---Lasali--- #55353 üzenetére
Még nem mértem le mennyi a súlya a 200ml teló olajnak, de egyébként annyira nem vagyok súly mániás, hogy 50-100g súlyokon fennakadjak.
A nyílt olajos villákat szerettem mindig a legjobban.
Egyébként azt észrevettem, hogy az új villákban sokszor kevesebb a kenőanyag és az olaj is mint kéne. Érdemes az első szervizt viszonylag hamar megejteni.Természetesen nem kell eldobni a 26"-os bringát.
Nem a 26"-os mérettel van a baj, hanem a gyártókkal, akik abszolút ráálltak a 27,5" és 29"-es méretekre. Nem lesz alkatrész után pótlás a komolyabb 26"-os cuccokhoz.
Jó áron még mindig érdemes 26"-os bringát venni, de ha most valaki viszonylag nagyobb összegből szeretne egy montit építeni, vagy kompletten venni, akkor már nem ajánlanám a 26"-ot, se az 1 1/8. fejcsövet. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Runner_fxr #55351 üzenetére
Akkor most dobjam el a 26 os biciklimet?
Egyébként mérted már le mennyi 200 ml teló olaj súlya? Én mindig elfelejtem. Mert a régi nyílt olajosba 150-160 + 25ml -t írt asszem a chart, de én mindig kicsit többet raktam bele, főleg a levegő oldalba, mert ott nagyon gyenge az amit előírnak a túloldalhoz képest, mondjuk a túl sok se jó persze. De a mostaniak főként FIT esek, abban alig van olaj, és lehet hogy a csillapító egység is összességében könnyebb mint a nyílt olajos. 50 grammot biztos hogy nyertek csak az olaj súlyán. Az meg nekem nem minősül könnyítésnek. -
-
Slownz
senior tag
SOS! Vettem egy Tiagra st-4400as kart, ahogy kattintgatom (van erre jobb mód?!) nekem úgy tűnik, hogy 3x9-es és nem 2x9-es amit szerettem volna venni. Van rá mód, hogy rászereljem a bringámra vagy hülyeséget vettem?
-
bandi0000
nagyúr
válasz
Runner_fxr #55343 üzenetére
Igazad van csak nektek a normális bicaj 50k+ tőlem tavaly lopták el és arra ez is jó lesz németből behozott amúgy jó cuccok vannak rajta de a tescos bicaj amit azért vettem mert olcsó és azt lopják el az szét esik mindent kicseréltem csak a váz maradt és a kormály adja meg magát
-
MPowerPH
félisten
válasz
Runner_fxr #55334 üzenetére
De azok mind tapered. Jo lesz ez igy, nezelodok, azt majd ha talalok, akkor talan cserelek, de inkabb csak a suly miatt.
-
válasz
bandi0000 #55342 üzenetére
Én nem foglalkoznék vele, nem éri meg, hadd nyekeregjen, sok mindent úgy sem tudsz kezdeni azzal a műanyag forgáspontos, biliacél, kolbász vázzal. Használd amíg szét nem esik vagy vegyél valami értelmes bringát.
---Lasali---: Régebbi Manitou villákon volt zsírzó szelep.
-
bandi0000
nagyúr
válasz
---Lasali--- #55322 üzenetére
Foggalmam sincs csak régi mindig nyekergett, teljesen meg nem tudtam szétszedni és nem is tudtam zsírozni normálisan
-
fpeter07
veterán
válasz
maximilian4 #55328 üzenetére
Gondolom most sem mezítláb tekersz.
szerk: szöges pedált nem lehet hajtani mezítláb. Próbáltam.
-
maximilian4
addikt
válasz
Runner_fxr #55339 üzenetére
Köszi!
-
válasz
maximilian4 #55338 üzenetére
Aszfalton 3 bar korul mar jo. Terepen 2,3-2,5 korul.
-
maximilian4
addikt
válasz
Runner_fxr #55337 üzenetére
29x2,25 max. 3,7bar, 70kg. Jó tudni h aszfaltra annyira fel lehet fújni, én azon használom 2,5 bar-on.
-
válasz
maximilian4 #55335 üzenetére
Attol is fugg, hogy hany kilo vagy es attol is hogy milyen szelessegu a kulso? Aszfalton en a gumin szereplo max nyomasra szoktam fujni. Terep kulsoket 2,5 bar fole nem fujok ha erdobe megyek vele, de van hogy kicsivel 2,5 alatt van.
-
yodamester10
őstag
válasz
maximilian4 #55324 üzenetére
Nekem ilyen pedálom van és elnyűhetetlen
Már sok ezer km van benne.Iparis és pille könnyű.
-
maximilian4
addikt
Schwalbe smart sam gumit milyen nyomással érdemes használni városban aszfalton, illetve milyen nyomással terepen?
-
válasz
MPowerPH #55316 üzenetére
A legújabb modell paramétereit néztem, ott bizony az F32-es 1,45 kiló. Angliában szerintem nem lehetetlen beszerezni.
Hátsó rugózás általában adott, ott nem igazán lehet mit variálni, villából sem érdemes sokkal nagyobbat beletenni. 1-2 centi eltérés még belefér, de többnek nincs értelme.
Jók az RS villák, de én még mindig jobban szeretem a Fox működését, bár az utóbbi időben sok kritikát kapott.Crytec210: Ezek a tesztek azért vannak, hogy kipróbáld, ez nem bérlés. Nem kell túlvállalni magad, akkor kicsi az esélye az esésnek. Ezért is jó egy ilyen hosszabb teszt, mert van időd ráérezni a bringára. Ha el is esnél vele, pár karcolásért biztos nem fizettetnének veled. Azért nem olyan könnyű komolyabb kárt tenni benne.
---Lasali---: Az újabb modellek könnyebbek. Bár nem mintha az a 100-200g olyan sokat számítana.
Integrale: Deore agyak? Fene tudja, szerintem azok nem túl jó cuccok. Maga a Deore szett nem rossz, de az agyak szerintem kilógnak a sorból. Nem forog olyan szépen. XT-től már jók.
-
Lenkobold
újonc
válasz
maximilian4 #55332 üzenetére
patentpedál
-
maximilian4
addikt
válasz
Hasaggymeg #55330 üzenetére
Ja én nem ilyen pedálra gondoltam, de ez is tök jó. De am tudod te ám mire gondoltam.
Amihez ilyen speciális cipő kell, ami belepattan (sorry nem tudom a nevét és most lusta vagyok kiguglizni).
-
Integrale
veterán
válasz
Tothgera30 #55327 üzenetére
Maradnék 36 küllősnél. A felniket nem szándékozom cserélni, meg nekem nem tényező +100 gramm, egy 13 kilós kerékpáron nem oszt nem szoroz szerintem.
Egy teljesen átlag felhasználásra kellene, néha nagyobb igénybevétel. Általában 50km, egy utam de inkább alatta kicsivel, föld út, erdő, dimb-domb, országút. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
maximilian4 #55328 üzenetére
Ezt pl. nehéz is lenne mezítláb hajtani.
-
Lenkobold
újonc
válasz
maximilian4 #55328 üzenetére
Ha legalább normális platformpedált raknál a gépre, már azzal is előrébb lennél, mint ezekkel a hulladékokkal.
-
-
fpeter07
veterán
válasz
maximilian4 #55324 üzenetére
A pedálokat rögtön cserélném.
-
Integrale
veterán
válasz
---Lasali--- #55322 üzenetére
-
maximilian4
addikt
Végre volt időm tekerni egyet és pont ebben a gyönyörű időben.
Jó kis bicaj ez a cube. Sokat gondolkodtam régebben h leváltom egy kicsit jobbra, de teljesen felesleges. Inkább ezt fejlesztem lassacskán. Korácsonyra meglepem magam egy integrált hajtóművel. Szerintetek még mi rajta a kritikus alkatrész, amit érdemes lenne lecserélni?
Még gondolkodok egy levegős telóban. Hidegben nagyon rosszul mozog ez az olajos. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
bandi0000 #55321 üzenetére
Zsírzó? Létezik ilyen? Készíts egy furatot az oldalára, fúrj bele menetet, tekerj bele egy csavart, ott a zsírzó.
(#55315) Runner_fxr
Nekünk van a boltban egy 2011-es F100 átütősbe, 26 os, kormánylock os, de a legkönnyebb verzió a titán után, viszont nyílt olajos, pontosan nem emlékszem a súlyára de 1650 körül volt talán. Az enyém ugyan ez, csak nem átütős, és nem kormánylockos, 1556 gramm, 20-21 centi körüli nyakkal, csillaganyával. Mondjuk most biztos több pár grammal mert kicsit több olajat raktam bele.(#55309) Crytec210
Meg kell nézni a robbantott ábrájukat, és kikeresni hogy milyen kónusz van benne, az a tuti. Amúgy Deore tól kezdődően már ilyenek. De azt hiszem az új alivio is.
Na meg a régi agyak, parallax feliratúak, vagy STX RC. -
bandi0000
nagyúr
Sziasztok
Vannak ezek a tipikus áruházi teleszkópos bicajok, ezekhez mennyi esèly van arra hogy találjak bicaj boltba hátsó teleszkópot ha elromlik?
-
zoltanz
nagyúr
Egy kis extrém sport
[link] -
válasz
Runner_fxr #55313 üzenetére
Berelni biztos nem fogom, mert akkor azzal nem mernem csapatni, feltenem, ha kart teszek benne, akkor meg fizethetem..
-
MPowerPH
félisten
válasz
Runner_fxr #55315 üzenetére
Szerezz nekem olyat.
Amit probaltam Fox Float 32, QR, 1.1/8, 120mm, az 1.75kg volt. Egy 120-as Reba lenne a legjobb, ami dual air-os, es szinten 1.45kg kozeleben van.
Az elso teloval tudtam operalni egyedul, a hatso az nekem boven eleg, meg sokat ott nem lehet varialni. Alt mindig lockon van egyebkent is normal menetben. -
válasz
MPowerPH #55314 üzenetére
Ha XC versenyeken is akarsz indulni, akkor 120mm felett gondolkodni valóban nincs értelme 10,9kg az egy jó súly.
Egyébként Allmountain kategóriásnak azért nem nevezném egyértelműen, 110mm hátsó rugóút az manapság XC-Trail kategória között van. 130-140mm körül kezdődnek az AM bringák.
A Fox nehéz? Egy F32-es 120mm rugóút mellett, qr15-ös tengellyel 1,45kg. -
MPowerPH
félisten
válasz
Runner_fxr #55296 üzenetére
En nem tudok, es nem is akarok ket draga bicajt fenntartani. Ezt en XC-re szantam, ami vegulis osszejott, mert lockolva a telokat eleg merev, megiscsak karbonvazas, igy, es az egyeb konnyitett dolgok miatt csak 10,9kg. Ellenben a lightos DH -t sem vetem meg, mert szeretem csinalni. Arra viszont nem fogok kulon venni egy bicajt. Igy jutottam oda, hogy osszerakok egy All-mountain kategoriasat, figyelve arra, hogy tovabbra is XC-re legyen optimalizalva, de elbirja a nem nightmare DH-s reszeket is. Egy dolog maradt el, megpedig a nem atutos agyak. Sajnos vazban nem talaltam olyat, igy maradt a QR.
Tavasszal akarok menni versenyekre... Ezert jo itt az UK-ban, telen is lehet menni, ha nem felsz a sartol.
Addigra lehet talalok egy 120mm-es Rebat(vagy DT-t), ami tenyleg konnyebb is, mint ez. A Fox-al az volt a masik bajom, hogy nagyon nehezek mar, es azon tul szerintem nem adott volna semmi extrat, irom ezt ugy, hogy kiprobaltam.
-
válasz
Pttypang #55312 üzenetére
27,5" X 2.35-ös külsőkkel mentem. A bringa 140mm-es össztelós volt. Ezzel azért lehetett csapatni.
Ki tudsz próbálni. Alpinbike.hu
5000 ft egy teszt tekerés valamelyik túrán. Tavasztól őszig szinte minden hétvégén van rá lehetőség. -
válasz
Runner_fxr #55311 üzenetére
Nalam ilyen talaj mar kapufa lenne, mert nem bizom elegge hozza a bicikliben, nem hiszem ,hogy ilyen temponal birna ezt, de pl aszfaltos, mohas, kavicsos uton en is lemegyek gon nelkul 50-55 koruli tempoban, a kanyarokban pedig a regi utcai 1,75-os gumival mar erosen csuszkalt a hatulja, kivancsi lennek, ezzel mit megyek, de sajna mar nincs az a jo ido, hogy ugyanazok a korulmenyek meglegyenek.
Kiprobalnek egyszer egy "normalisabb" biciklit, aminel nem kell attol felnem, hogy elhagyom valamelyik kereket -
válasz
Hasaggymeg #55298 üzenetére
Ha megnezed a Red bull rampage-t, ott is latni jo par arcot akik egy szal poloban ugratnak 30 metereket. Van akit zavar a mozgasban, jol tud esni, es megbizik a tudasaban. Persze hogy bolondok, de ezert szeretjuk oket!
Crytec210: Mindenkinek mas az ingerkuszobe. Nekem ezek light gurulasok 50-60km/h korul, rovid naciba, poloba, masnak mar felelotlensegnek tunhet.
[link]
[link]
Minden nezopont kerdese. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
---Lasali--- #55304 üzenetére
Meg mertem volna esküdni,hogy a kosár a múlté és már csak a gagyik használják!Régebb az volt a gyenge pont mivel szétkopott,eltört aztán darabjai elintézték a cementált felületeket seperc alatt.
-
válasz
---Lasali--- #55308 üzenetére
Ezeket az agyakat, amit ajanlasz, honnan ismerem fel?
Vicces, mennyire gyenge a kinalat a sima felnifekes agyakhoz, ha tarcsasat vennek, az meg nagyon hulyen nezne ki, de a vazam nem tamogatja a tarcsafeket. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Pttypang #55305 üzenetére
Jó zsírok bírják a hideget, de nyilván mindegyik egy kicsit nagyobb viszkozitású lesz, nem kell vele foglalkozni. Amivel kell, hogy jó legyen a csapágy hézag beállítás, és hogy ne ázzon be, vagy ha vizet kapott azonnal kitisztítani, új zsírral összerakni, beállítani precízen.
Köszörült kónuszos shimano agyakat tudom ajánlani, azoknak a padkázás meg egyéb ilyesmi nem árt meg. Igazából ha jól be vannak állítva és nem áztatod be őket, akkor kimennek a világból.Valószínűleg nem volt kompatibilis a kosár azzal az aggyal, ezért ért bele, úgy nem szabadott volna összerakni, jobb hogy kivetted és golyóval töltötted fel. Nem is értem hogy milyen szerviz az, aki ilyenen spórol.. én maximum a piliszka tengelyes 12-14-16 colos gyerek biciklikbe szoktam rakni golyó kosarat.
(#55306) t1
Az jó bót, arra nem megy semmi. Profin kizsákmányolják a magyar piacot. -
t1
veterán
Sziasztok.
Ha rendelek a rosebikes-ról akkor arra rámegy még valami egyéb költség is teszem azt àfa vàm egyéb ?
-
válasz
---Lasali--- #55304 üzenetére
Akkor a hatso kerekembe amikor kosarasat tettek egy bicikliboltban, elotte pedig siman golyok voltak, jol vettem eszre, hogy a palyat karcolta a kosar, vagy legalabbis a kosar ki volt fenyesedve valamitol, gondolom nem veszitettem vele, hogy visszacsereltem sima golyokra.
Milyen szettet erdemes venni alap montis felhasznalasra? Tulajdonkeppen annyi lenne a lenyeg, hogy kazettas legyen es a karbantartasigenye ne legyen akkora, ne kelljen aggodnom egy padkarol valo lehajtas utan, hogy most vajon beutottem a konuszt?
Akkor az a szett lenne hasznalatban, a mostanit pedig kihuzatnam, hogy legyen tartalek szett.
[Mostani sima menetes hatso, meg a gyari elso kerek van, azzal kapcsolatban nagyon gyanakvo vagyok, mert a gyari hatso agy mar regebben konkretan beszakadt, ezert az elsovel eleg szkeptikus vagyok, de eddig egesz jol birja.Teli minuszokra is jo a shimano zsir pl a kerekagyba, vagy azt is fokozottan kell ellenorizni, mert csomosodhat pl a hidegtol?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Pttypang #55303 üzenetére
Amelyik agy nem direkt kosarasra van megcsinálva, abba nem jó rakni kosarasat. Illetve régen volt pár gagyi olasz, meg taiwani agy, amibe raktak kosarat azért, hogy olcsóbb, és gyorsabb legyen az össze szerelésük. Ezekből meg ki lehet hajítani, és fel lehet tölteni golyóval.
Általában 1 golyóval több megy bele, ha kihagyod a kosarat, ezért jobban eloszlik a terhelés.
A komolyabb agyak viszont kosarasok, pl a dura ace, vagy a fulcrumnak a ferde hatásvonalú csapágyazásai. Mert egyébként a golyók torlódást meg akadályozza, főleg a műanyag kosarak a jók ugye ilyen célra. Ezáltal még szebben tud futni és jobban megtartja a zsírt a golyópályán. Ezekben nagyobb a csapágyazás átmérője, így összességében nem kisebb a feltámasztás. -
válasz
---Lasali--- #55300 üzenetére
Tenyleg, ilyen kosarral egyutt levo golyos pakkot lehet kapni az elso agyhoz is? Veszitek valamit a sima golyoshoz kepest, ahol nincs kosar?
-
válasz
Runner_fxr #55285 üzenetére
Akkor en se vagyok orult, pedig sokszor mondjak ram is, de en biztonsagosnak tartom, ahogy kozlekedek pl hegyrol lefele, csak kicsit jobban feszegetem a hatarokat, megbizom a bicikliben egy bizonyos szintig, legyen akarmilyen kezdo is
-
Novics
senior tag
válasz
---Lasali--- #55300 üzenetére
Ettől tartottam. Akkor max típuson belül kereshetek valami pótalkatrészt, vagy inkább felejtsem el az egészet. Fene. Először azt hittem, hogy csak kosz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 19.900 Ft/szett - DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- PowerColor AMD RX5700XT 8GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással / számlával
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest