Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #204 üzenetére
Kőőszi
Egyébként hogy nehogy megszóljatok, hogy miért használom "országútinak", itt egy kép, voltunk a K3 on, úgyhogy megvolt az első nagyobb bevetése a gépnek.. 73 km hegyen völgyön, mondjuk már 45km nél úgy éreztem magam mint aki 150 nél jár a terepviszonyok miatt.. kapott komolyakat, volt ahol 40 centis sziklán bucskáztam át mert lecsúsztam az ösvényről.. mészköves iszonyat lefelék, dagonya, stb.. kis 8 as ment a hátsó kerékbe, egyébként jól teljesített.
Itt még a karbon cső van benne.. egy dirt nyeregbilinccsel, mert nem tudtam vele mit csinálni, hogy ne csússzon le. Mondjuk nem csak ez miatt cseréltem le..
Mennyire másképp fest ezzel a gumival..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz galaktikus #207 üzenetére
Belső gumi. De ez már a 4. verziós finomított módszerem, mert már 6 éve ezt a láncvilla védő módszert használom. Előnye, hogy gyakorlatilag ingyen van mert rossz belsőkből akármennyit lehet gyártani, 1 darab 5ft os kötegelő kell csak hozzá.. valamint le lehet törölni ellentétben a neoprén szarokkal, nem jön le (már ha ügyesen rakod fel) valamennyire csillapítja a lánc csapódását is mivel gumi.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz galaktikus #209 üzenetére
Hát nem védi szabadalom.. úgyhogy elmondhatom.. Azt hiszem 100 grammos országúti CST ből csináltam ezt ami a képen van, az öntés sorjánál végig vágtam az a jobb meg szebb szerintem, ami kicsit fényes csúszós belső, szóval ami szintetikusabb kínai cucc, aztán utána megint végig vágtam, pontosan már nem emlékszem hányszor, de kb 4 centis szalagot vágtam belőle. Aztán most a legjobb módszer az, hogy a láncvilla végénél kezdem, saját magára ráhajtom, hogy fogja magát, aztán jó erősen végig hajtom hogy a felénél kb kevesebb legyen az átfedés, aztán a végénél meg, a középrész fele egy kábel kötegelővel megszorítom, és ennyi..
Régen az első verzió az nem volt ennyire hatékony, első verziónál nem hajtottam rá saját magára a kezdésnél, hanem szigetelő szalagoztam, majd a végén is szigetelőszalag, de az felbomlik, feloldja az olaj, napsütés, stb. Aztán eszembe jutott hogy magára hajthatnám mint a bandázsolásnál, de a végén még mindig szigetelő szalag volt, aztán utána lett könnyebb verzió, hogy szalagokat vágtam a belsőből, majd a végleges, a ráhajtós, és kábelkötegelővel lezárós.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Bent van a hátizsákomba hogy beviszem egyik szerelő haveromnak, csináljon vele amit akar, ő régen nagy bringa átalakító, könnyítő volt.
Felkaptam rá a vizet, nem tudtam megoldani hogy ne csússzon le..
Két lehetőség volt, vagy recsegett a cső, vagy csúszott befele folyamatosan, olyan 10km -> 5mm becsúszás.
Próbáltam az elején zsírt, aztán szárazon, modell lakkal (na ez megfogta de úgy recsegett hogy a saját gondolataimat nem hallottam.. ), aztán 2 féle fogkrémmel, polír pasztával, durvább polír pasztával (na ez újra megfogta, de megint úgy recsegett hogy az nem hétköznapi..).
Próbáltam még tovább gondolni a dolgot, bilincs nélkül lötyögött kicsit a nyeregcső a vázban, gondoltam ki kéne bájlagolni a vázat kisebb átmérőre, de nagyon vékony alu szalag épp nem fért be mellé..
Aztán mivelhogy mentünk a versenyre, meg már valamit kellett vele kezdeni, levettem a 23 grammos gyorszáras bilincsemet, felkerült egy kb 3 szor olyan súlyú, brutál erős szorítású bilincs, egy dirt vázról.
Na ha ezzel meghúztam, akkor nem csúszott le. Viszont észrevettem valamit.. hogy ahol a váz meg van vágva, ahol össze húzza a bilincs, ott a vágatot belehúzta a csőbe a bilincs, szóval a karbon csőbe nyomott egy egyenes részt, tehát a kör keresztmetszetű cső, a szorításnál egy 40 foknyi részen elvesztette a kör alakját, és lett benne egy egyenes rész. Tehát szerintem nem is igazán a szorító erő növelése fogta meg a csövet, hanem ez a torzult állapot. Ami veszélyes, mert ezen a helyen iszonyat stressz pontot kapott a karbon cső, és akármikor kigyengülhet elszakadhat benne szál, aztán eltörik. Na most ez nem biztos, lehet nem törne el alattam soha, de minden esetre idegesített, meg hogy a bilincset is le kellett cserélni.
Tehát egy másik bilincset mindenképp kellett volna venni. Na de igazából nem is ez volt a döntő ok a cserére.
Szóval a másik dolog..
Ez egy olyan cső, aminek a feje is karbon. Mert a legtöbb karbon nyeregcső olyan, hogy csak egy cső, és bele van ragasztva egy alu fej a bilinccsel. Na de itt a fej is karbon, és csak a bilincs alu.
És ez újabb problémát indított el, ugyanis annyira rugalmas ez a karbon, hogy a feje is mozog, viszont az alu bilincs alkatrészei nem mennek vele, mert a két csavar szorítási pontja fizikailag nem ugyan úgy viselkedik rugalmassági szempontból, ennek az a következménye hogy megnyílik a bilincs, elengedi azt hiszem elől a nyeregpálcát, pl egy döccenőn, és olyan érzeted van a fenekeden keresztül, mintha most tört volna el a hátsó tengely...
Na erre én meghúztam jobban a bilincs csavarjait (nem veszettül, 6-7Nm el..), aminek az lett a következménye, hogy a bilincs felső része elgörbült, utána ment a két csavarnak.. mert a középső része annyira bután volt megtervezve, hogy nem volt semmi tartó ereje ilyen irányba.. kellett volna, mert a csavar a feltámasztás után húzta a bilincset...
De a meghajlás miatt nem is fogta igazán jobban a nyerget, tehát ugyan így megnyílt, csak most már az a kockázat is benne volt hogy a bilincs is eltörik..
Szóval ezért került ki a bicikliből.. és kapta meg ezt az alu csövet, ami egy megbízható, minőségi termék.
Még volt egy olyan feltevésem a becsúszásra egyébként, amit leírok, mert szerintem érdekes, és egyben megmutatja hogy kicsit veszett ötlet ez a vékony karbon csövet fogassuk be az alu vázba sztorit..
Szerintem nem feltétlen azért csúszott be a nyeregcső mert lakkozott felület és nem szorul bele a vázba..
Hanem mert ahogy a rugalmas csőre ráülsz, vagy kap egy nagyobb terhelést (döccenő..) a keresztmetszete megváltozhat feltevésem szerint.. tehát felvesz egy ovális formát, és ez nyitja meg a bilincset-vázat, majd mikor lemegy róla a terhelés akkor újra kerek alakot vesz fel, és eközben csúszik be. Mert amikor lakk tartotta, akkor végig hosszan lehetett érzékelni a recsegést a vázban, szóval végig az egész cső torzul..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
27.2 es ez a cső is én az előbb leírt tapasztalataim alapján, pont hogy a kis átmérős karbon csövekre tippelem ezt a hibát. Lehet a te 27.2 es csöved valami brutális falvastagsággal dolgozik.
Barátomnak egy syntace 34.9 es karbon csöve van, a syntace jófajta bilincsével, na az kirobbanthatatlan dolog..[ Szerkesztve ]
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
Az új az kétszer annyiba került.
Gyárilag titán csavarokkal van, ez egy elég minőségi cucc, A4 es oldalnyi használati út mutatót kaptam hozzá képekkel, ábrákkal. Bescannelném mert érdekes, de a multi funkciós konicám fél éve a szervizben van.
Egyébként ez pár centivel hosszabb, mert 400mm hosszú, pont annyi, a pálca felétől mérve. És csak 17 grammal nehezebb a karbonnál.Daniel Alves
SLR Trans AM és társai, nekem ezek jöttek be mint ahogy sok élversenyzőnek is. Teljesítmény orientált könnyű cuccok, jól lehet vele kontrollálni érezni a bringát, előre hátra középre ülni rajtuk, ahogy kívánja az épp alkalmazott technika.
Pro Turnix féle nyergek is jók, mondjuk az SLR ről van koppintva, haverom vett egyet, neki volt sok féle SLR nyerge, azt mondja ez a pro még azoknál is jobb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Mr.Csizmás #234 üzenetére
Töltess vagy tölts Slime ot a belsőbe, az a tüskéket meg szokta fogni, max elmegy egy fél bar a gumiból. Vagy vehetsz defekt védő szalagot, ezt a belső és a külső közé kell berakni, a futó felület túl oldalára. Valamint létezik defekt álló külső gumi is, van amelyiknek csak olyan kevlár szövése van, ami próbálja megállítani a tüskét, üveget, de a biztos az az aminek van egy erős gumi rétegje a futó felület alatt. Smart Guard
Gondoltam már rá hogy valakinek aki mániákus defekt gyűjtő egyszer összerakok egy ilyen kombót, hogy smart guardos gumi, defekt védő szalag, meg slime a belsőbe. Aztán akkor jönne Mörfi, és egy kő kivágná a gumija oldal falát.
Egyébként egy defekttől még ne ijedj meg.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #270 üzenetére
Melyik villa volt az?
(#269) ---Lasali--- válasza andyTM (#259) üzenetére
Az oldaltartást úgy értettem (amit mondjuk nem jelent, szóval ezért írom a javítást XD) hogyha rézsűn mész oldalt, akkor nem csúszik úgy le alattam, mint egy magas mintás sár gumi.. tehát szépen stabilan lehet vele menni szárazon, vagy nedves földön.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #273 üzenetére
Pedig a mosso az nem noname márka, már ha nem úgy lett felmatricázva..
Egyébként hasonló formájú alu villa volt még a hőskorban is, az is törött mint a ropi.. nincs kiszámolva stressz pont terheléssel hogy hol fog terhelődik túl az ötvözet, rakás szar tervezés. Biztos rázhat is mint az álat.(#274) TripleB
Race Face XY
Thomson Setback[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Szia!
Gratulálok. Adtál valakinek egy, egy órás melót. Vissza kell passzírozni dugattyút a helyére aztán próbálkozni a légtelenítéssel, elvileg jó lesz utána újra. Lehet 5 perc alatt megvan, de lehet hogy 10 szer kell majd nekifutni.
Soha ne húzd be a fékkart teljesen ha nincs benne pofa és tárcsa! Vagy szerelő betét! Vagy egyéb maszek hézag kitöltő!sting2
Sajnálom.. Ha valaki behozza kikötöm a kerítéshez U lakattal.
Elég feltűnő bicikli egyébként, az ilyeneket kiviszik vagy szétbontják.. kamerán ha felismerhető az ember és sokat lop akkor talán meglesz.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz M_o_g_y_i #940 üzenetére
Keskenyebbek a tányérok, és a tányérok közti távolságok, de minimális a különbség, szóval működik, maximum nem tudsz annyira keresztbe váltani, és kicsit billeg a lánc a tányérokon, de ez nem okoz gondot. A baj ott lehet ha 8 as rendszerhez, vagy 6-7-8 as rendszerhez való első váltó van fent, mert azt beállítani a 9 es hajtóműhöz egy őrület.. mindent profin a legjobban be kell állítani és akkor talán fog váltani, de a tapasztalatom az hogy a kistányérra csak teljesen terhelés mentesen fogja letenni. De persze ez is váltó függő..
Szóval nyugodtan nekiállhatsz az upgrade nek, de ha az első váltással baj lesz, attól ne ijedj meg.. 9 eshez való első váltó lehet megoldja, valamint a 9 es láncot is felrakhatsz a 8 as sorra, működnie kell, és az lehet nem dől meg a tányérokon amikor az át dobó próbálja letolni, és akkor könnyebben fog működni az első váltó, maximum akkor a hátsó nem fogja annyira felhúzni, de a 8 as rendszerek olyan szépen tudnak működni kopottan alsóbb kategóriájú alkatrészekkel is, hogy igazából aki a 9 est már megszokta, észre se fogja venni hogy hátul egy picit szerényebb a váltás minősége. -
---Lasali---
Közösségépítő
Kormánycsapágynak mi köze van a csillaganyához? Nem értem a kérdést.. aheados rendszernél nem befolyásolja a kompatibilitást a kormánycsapággyal a csillaganya és ahhoz tartozó alkatrészek (csavar, kupak).
(#1170) Teasüti
Valszeg azért emlékeztet rá mert a TZ az a Tourney egyik típusa.
A táblázatban nekem a sok "Kiváló minőségű" felirattól borsódzik a hátam.
"védőfestéssel"
Terhelhetőségnél meg az mit akar jelenteni hogy 60-150 kilóig? 60 kiló alatt tönkremegy? "Wanhua" küllőzet meg biztos 150 kilóra hitelesített.
Minden esetre boltba járósnak elfogadnék egyet poénból, csak ne kelljen érte ezt az árat megfizetni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Szerintem írjon róla egy listát, és egy hirdetésben tegye fel kategóriánként. Aztán linkelje oda ezt a fotóalbumot.
Van egy két cucc amiket szerintem soha nem fognak megvenni, 800 ft os acél első agy, ilyeneket fémhulladékba viszünk vissza 10 esével komplett kerékben. 4000 ért deore első agyat meg már újban lehet kapni. Többinél meg kérdéses a kónusz, csapágy csésze állapot. Készre fűzött kerekekként lehet jobban megvennék.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #1300 üzenetére
Végtelen kormánycsapágy létezik, igazából csak egy fajta van, hagyományos, amelynél a csapágy a vázon kívül helyezkedik el, de a magassága, hogy mennyit emel a villa beépítési magasságán, abból szerintem közel végtelen. Valamint lehet golyós, cartridge, tűgörgős stb.
Valószínűleg csak a csapágy sérült. A kotyogó kormánycsapágy egyébként a vázban olyan hibát okozhat, hogy megtágíthatja oválisra a fejcsövet. Ez igazából javíthatatlan, de ha még nem túl súlyos a probléma, akkor "barkácsolással" meg lehet oldani..
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #1380 üzenetére
Azt is vedd figyelembe hogy az az XT 9 sebességes, oda sokkal precízebb forgáspontok, pontosság szükségesek mint a 6-7 sebességhez, vagy akár még a 8 ashoz is.
Míg egy TZ felső forgáspontja alapból kotyog több mm-t, tök jól rakja a 6-7 sebességet, ha az XT 9 sebességes rendszernél ekkorát löttyenne, nem is váltana.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szaszayanou #1552 üzenetére
Ugyan azt! Mert kúp alakú a tengely, befele vastagodik, így tudja megtartani a 4 szögtengely a kart, csavarral vagy anyával húzod rá a megfelelő nyomatékkal, utána a csavart akár ki is veheted, nem az tartja.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #1803 üzenetére
Ebbe szerintem valami "szakértő" belepréselte a kormánycsapágy csészéjét úgy hogy előtte nem mérte meg mekkorának kellene lennie a cső átmérőnek.
Egyébként ezeknek a többségét nem lehet megjavítani sehogy sem, mert csak meg gyűrűzéssel lehet tartós megoldást elérni, viszont a legtöbb váz homlokcsöve a hegesztésen, vagy az alsó és felső csövön nem lóg túl, viszont ez túl lóg, szóval meg lehetne gyűrűzni, csak kár hogy ennyire berepedt, és ennyi helyen... szóval neki állni nem biztos hogy van értelme.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fi:zi'k #1815 üzenetére
Általában el van tervezve a légkamra mérete, ha túl kicsi, akkor túl progresszív. Tehát a rugóút vége fele túlságosan felkeményedik, foxoknál sokan panaszkodnak erre. Az én F100 am is elég progresszív, az utolsó 2 centibe nem tudom belemozgatni. Majd megnézem mennyi olaj van a légkamrába töltve, csak 2 hete visszük köszörültetni a krovafejeket.. aztán még nem álltam neki. Ha az olajcsökkentés nem jön be akkor vágok a nyomórúdból, csak az meg nem olyan egyszerű, visszafúrni bele a lukat, kéne hozzá egy sablon meg egy állványos fúró. Előbbit le lehet gyártani, utóbbi ami van, azzal meg nem lehet neki állni, nem az a precíziós szerszám.
Minute nál egyébként nem tudom mi van, majd szétszedem teljesen, leengedett légkamrával sem lehet betolni 110 nél jobban.
Egyébként meg az hogy mekkorának van írva egy teleszkóp, még nem jelenti azt hogy annak törvényszerűen annyit ki is kell mozogni, mert passzívan látszó becsúszóval is lehet beépítési magasságot emelni. Magyarán amelyik vázba a 140 es minute van, nem tehetsz 110 es villát, mert túl kicsi a beépítési magassága. Persze ez kicsit nonszensz, de ez van.
Régebbi rugós telók sem mennek annyit mennyiknek írják őket, jobbakban van egy gumibak, amire felült a teló a rugóút utolsó fél-1 centijén.
Egyszerű suntouroknál meg plusz be szoktak építeni egy a rugónál kisebb elasztomert, hogy progresszívabb legyen a mozgásuk, csak éppen egy bizonyos súly alatt lehetetlen ezeknél is kimozgatni a rugóút utolsó 10-20% át. Ami egyébként a felkoppanás védelem miatt nem is árt.
Tehát nehéz összehozni a dolgot úgy, hogy mindenkinek jó legyen.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #1817 üzenetére
Attól amit mondtam az még nyugodtan élhet. Nyers vázakat meg kell marni egy spéci szerszámmal, ami pontosan akkorára felmarja a cső átmérőjét, hogy a csapágy csészét mikor belepréseled, akkor tartson is, de ne repessze szét később a homlokcsövet. Valószínűleg gyárilag ezt nem tették meg. Igénytelen össze szerelés. Komoly márkáknál is előfordul.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz attiati #1882 üzenetére
Ahol a max van, ott támaszkodhat fel legkijjebb a nyeregcső bilincsének feje. De általában ahol még egyenes és párhuzamos a két nyeregpálca addig ki lehet tolni.
Barkács áruházban (pl az obiban vannak a lux lux cuccok, azokból is van a pro, na azokból elég komolyak az imbuszok is), szerszám boltban, csavar boltban, autós boltban, autószerelőtől..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Erre jó hogy felhívtad a figyelmem, mert nem is olvastam.
Kivágta a vázból a hajtóművet.. azt a mindenit. Nagyon súlyos.. olyat már hallottam hogy bemegy haveromhoz a szervizbe az ügyfél, kérdezi hogy kemping lánc van-e eladó, valamint tud-e vázat hegeszteni. Erre haverom néz rá furcsán.. lánc persze hogy van, de mit akar hegeszteni. Erre az ürge.. hát hogy elvágja a vázat hogy fel tudja tenni a láncot , aztán meg kéne hegeszteni!Merida egyébként nem tűnik rossznak de sok okosat nem lehet mondani míg szét nem szedi az ember a használt biciklit.. pl kónuszos agyas kerék, ki tudja hogy be volt-e állítva, beázott-e stb.. , 280 ezer azért nem 2 forint. ha a váztól eltekintünk hogy karbon, akkor marad 6600 as szett meg egy alap shimano kerék ami ma már nem egy őrületes érték. Ettől az FLX váztól meg sose voltam hanyatt vágva, ez azt hiszem már a javított geometriájú darab, nem az aminek a közepe olyan magasan volt mint egy dh gépnek és olyan villa túl futásokkal variált hogy mezőnyversenyzésre alkalmatlan volt. De pl ez is még csavarozott támvillájú, és azt hiszem hogy ennek a villának alu a nyaka, és nem túl könnyű, de ebbe nem vagyok biztos.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Szerintem nem lesz baj a 10 es tányérral, mert a tányért tartó konzol szélessége változik 9-10 es hajtóműveknél, persze a tányér is keskenyebb, de ettől még a 9 es lánc elfut rajta. Komplett 10 es hajtóműre is rá lehet erőltetni a 9 es láncot, múltkor raktam össze egy 10 es SLX hajtóművet egy 9 es rendszerrel, működik teljesen jól, annyi hogy nem kell vele nagyon keresztbe váltani mert ugye közelebb vannak a tányérok egymáshoz, de a tulaj nem is szokott egyáltalán ilyet művelni.
10 et nem kattanhat a 10 es váltó, ha 10 et kattana akkor 11 es lenne. Mert ha teljesen legangolod a váltót, akkor van 1 esben, majd 9 et kattan, 9+1 az 10.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #1945 üzenetére
Nem tudom mennyit akarsz rászánni, valamint milyen a felhasználási terület, mennyit akarsz vele menni, időjárási viszontagságokat ki kell-e bírnia. Igazából nagyot tévedni nem lehet kormánycsapágy ügyileg, persze ki lehet fogni kicsit idiótábban tervezett darabokat, de ha nincsenek nagy igényeid akkor mindegy melyiket veszed meg, maximum linkelj be párat, hátha ismerem őket személyesen.
Nyilván lehet találni olyat aminek jobb a tömítése, esetleg tűgörgős, ezek jobban bírják. Aztán van olyan ami cartridge szerű, ezekből az egyszerűek úgy néznek ki, hogy nincs golyós kosár, golyóval fel van töltve a csésze, be van rakva a kónusz, és a kónusz be van fogatva egy műanyag vagy fém gyűrűvel hogy ne essen szét, ezt mondjuk én szeretem kerülni, mert nehezebben karbantartható, gyárilag nincs bennük általában zsír, szétszedni macerás, és a többségük ugyan úgy beázik mint a sima golyókosaras.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #1949 üzenetére
Annyi szokott változni, hogy melyik mennyit emel a beépítési magasságon, valamint hogy felül mennyire nyúlik túl a vázon. Számottevő hiba ami előfordulhat, hogy magasabb csapágy szettet veszel mint ami volt, és rövid lesz a villa nyaka.
A BBB az alu csészés, elvileg abba van egy ipari csapágy, az elég jóféle cuccnak néz ki, élőbe még nem láttam.
A ricsi az egy kő egyszerű acél csészés dolog.
Az XLC meg az Acor valószínűleg ugyan az lehet belülről.. azok is aluból vannak, viszont szerintem úgy van beléjük rakva az acél csésze, nem hiszem hogy ezek is iparisak lennének, szét kéne kapni megnézni...
Igazából mindegyik szeret beázni, az iparisnak szokott lenni egy plusz tömítése, azok kicsit jobban bírják, de mindet beépítés előtt szét kell borítani, és jól telekenni vízálló zsírral.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #1981 üzenetére
Ricsit azt annyira nem, többit meg az a baj hogy nem láttam még belülről, így nem tudok biztosat mondani sajnos. Én így látatlanba az acort venném.
Jah egyébként igen, amelyikbe anguláris ipari csapágy van, abba lehet csapágyat cserélni, már ha kapsz hozzá.. nem kell a csészét kivenni a vázból.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #1992 üzenetére
Én most a műhelybe MOBILGREASE XHP 222 zsírt vittem, ezt rakjuk a jobb csapágyakba. Még tesztelés alatt áll, de az állagát és minőségét tekintve az egyik legjobb zsír amivel eddig találkoztam, és nagyon olcsó!
Sima LT 2EP az egy szar, az LZS 2EP régebben jó volt, de az is iszonyú olajos, víznek egyáltalán nem áll ellen. LZS 2 ep még nyúlós volt, viszont az LT 2ep darabos izé, olyan az állaga mint az őszibarack lekvárnak. Az említett mobil meg szinte döbbenetes, kihúzod belőle a kést, és 5 centin keresztül húzza maga utána kés a zsírt, doboz oldalán miliméternél vékonyabb csíkokba ott van a zsír pár centin keresztül végigtapadva, attól hogy kiveszem belőle kést ahogy belenyúlok.Shimano agyak nem attól darálnak hogy kevés benne a zsír vagy rossz, ezektől maximum zörögnek benne a golyók, a darálás attól van hogy túl szorosra vannak állítva gyárilag. Ha beteszed akkor még jobban megszorul, és tönkre megy normális élettartamának a tizede, huszada alatt.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #1998 üzenetére
Autós boltba nekem másnapra meghozták, próbálkozz az egyikben. Nekem 1550 ért hozták meg, neten van 1300 alatt is azt hiszem.
(#1999) M_o_g_y_i
Szerintem ez a zsír jó lesz oda is.Egyébként a saját bringáimon, meg haveromén kísérletezek egy fémfelület nemesítő zsírral. Xado CV Baromi kemény ragadós undormány, kormánycsapágyba szerintem több mint jó, majd kiderül kónuszos meg iparis agyakba mit teljesít, csak használni kéne a bicikliket.
Shimano Ultegra középrész is fel lett vele töltve, meg look pedál.. shimano pedál..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fi:zi'k #2014 üzenetére
Olcsó gépek négyszöges hajtókarjai legtöbbször 170 esek, trekking felhasználású karokból a felső kategória is általában 170 es, országútinál is rengeteg 170 es van, bár sűrű a 172.5 es is, ami oda szerintem egy elég ideális méret sok embernek.
MTB on jött nagy divatba a 175 ös kar a nagy nyomaték miatt.Tüzi
Én régebben annyi féle módszert és képletet olvastam, próbálgattam, hogy mára lassan nem tudom elmondani 2 mondatba hogy lehet beállítani a helyes nyeregmagasságot.
Ha valaki milliméter pontosságra akar törekedni, ott brutális sok befolyásoló tényező van, szerintem még 2-3mm pontossággal is baromi nehéz megállapítani úgy hogy csak colstokod van meg számológéped. Én annó mikor sokat mentem, hetente módosítottam egy kicsi a magasságon, pár mm el mentem fel vagy le, és próbálgattam a körkörös hajtás technikáit, hol hatékonyabb, hol dolgozik optimálisan a combom..
Múltkor nézegettem a hogy milyen adatok alapján számol a body geometry, és szerintem az is kevés.
Pl baromira nem mindegy hogy milyen cipőd és stoplid van, mennyit emeli el a pedáltengely középtől a talpad, valamint mennyire rugalmasak a sejhajod feltámasztására szolgáló eszközök, pl nekem az országútin vékony uszó rövidgatyában (sokat hordok ilyen szabadidő ruhának nyáron ) ülve alacsony a nyeregbeállításom.. míg az bringás gatyában levő vastag betét, emel annyit hogy pont jó lesz. Lehet hülyének hisztek meg azt mondjátok hogy bemesélem magamnak, de tényleg érzem.
Másik hogy ki milyen stílusban teker, van akinek amikor 6 órához ér a pedálja, akkor a sarka lent van, míg nekem teljesen be van feszítve a vádlim és fent van a sarkam. Ehhez a két szélsőséges pedálozáshoz teljesen más nyeregbeállítás dukál.
Hasonló dolog befolyásolja pl hogy mennyire kell előre vagy hátrahúzni a nyerget a nyeregcső fejben.. ez is baromira érdekes. Mert ha elolvasod a szakirodalmat erről, akkor mindenhol azt írják hogy ehhez a beállításhoz már feltételezzük a helyes nyeregmagasságot, 3 órához rakjuk a pedált, tehát a hajtókar vízszintes állapotban van, és a sípcsont tetejéhez fogjuk egy függő zsinórját, ha jól van beállítva a nyereg vízszintes pozíciója, akkor a madzagnak metszenie kell a pedáltengelyt. Na igen ám.. először is.. ha felülsz a bicikire, 10 ből 9 szer garantálom hogy nem ott fogsz ülni a nyergen, ahol majd 10km biciklizés után ülni fogsz, tehát van nagyon érzed miről van szó és oda ülsz, befészkelődsz a beállításhoz, vagy mész pár kört, aztán utána állsz neki játszani a függővel.
És akkor ez még mind semmi, mert ha 3 órás kar pozíciónál eljátszol ugyan azzal mint amit a magasság beállításnál írtam, hogy hogy áll talpunk, fent van-e a sarok vagy lent vagy pont vízszintes, iszonyú eltéréseket fogsz produkálni.. tehát tudnod kell ehhez a beállításhoz, hogy mikor már tekersz, akkor milyen talp szöget használsz amikor 3 órához érsz a forgatással.
Na nem is folyatom tovább mert meghülyültök tőlem..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Melegítsed hőlégfúvóval, óvatosan fák meg rongyok közt fogd be statuba a villa szárát és próbáld meg elforgatni a kormányt, ha nem megy akkor melegítheted lánggal csak ott már esélyesebb hogy sérül ez az, alumíniumot pl ne nagyon melegítsd vele, mert úgy kigyengülhet hogy kézzel hajlíthatóvá válik..
De előtte jobb lenne ha vennél egy normális erős csavarlazítót, mert a wd40 egy jó csavarlazítóhoz képest gyerekjáték.
Ha a dió van berohadva, akkor alulról is érdemes megtámadni, onnan is ütni mint az álat, meg csavarlazítóba áztatni pár napig. Általában a melegítés a leghatásosabb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #2019 üzenetére
Bizony, de az össze rohadást meg szakíthatja. Szedtünk már így szét reménytelenül berohadt villa - diós stucni párost.
Meg szerintem azért nem viselkednek ezek ennyire egyértelműen, mert a stucni lényegében majdnem tömör, az acélcső meg egy cső, annyira nem értek ezekhez a hő tágulásokhoz hogy mikor hogy merre, de szerintem ennyire nem egyszerűen viselkedik az a két "idom" egymással.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fi:zi'k #2049 üzenetére
Nekem az X.9 es váltókar tetszett meg, rohadt jó ahogy bowden behúzáskor is kattan, nagyon jó nyomkodni. Valamint az első váltóikból van olyan, aminek a paralelje végig alu, baromi merev monstrum, hozzá képest a shimano első váltók nagyrésze egy lemezből vágott lötyögős gagyi..
Egyébként shimano párti voltam sokáig, de az utóbbi években kezdem jobban értékelni a többi gyártó holmijait..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #2072 üzenetére
Én csak egyszer próbáltam eddig nagy adagba, olyan szinten kihajtottam vele magam, hogy fájtak az izmaim utána.
Creatinról rohadt sokat tudsz olvasni, google -n keresgélj. Vesét terheli azt hiszem, sokáig nem szabad nyomni, de egyébként úgy tudom nem káros. -
---Lasali---
Közösségépítő
Szia!
A legfontosabb hogy megfelelő csapágy hézag be legyen beállítva az új kónuszos agyon!
Gyárilag raknak bele valamennyi zsírt, de érdemes még rakni bele jó minőségű zsírt, főleg a paralax tömítésűeknél, mert azoknál ha a tömítés járatai is kapnak zsírt, akkor tényleg fognak tömíteni a víz ellen, különben nem nagyon. -
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
45 centisnek írja, az 17.71 col, tehát igen elvileg 18 as, de szerintem annál nagyobbnak néz ki a váz. Simán kinéz 21 esnek.. Pl itt egy 18 as merida tfs: [link]
Nézd meg mennyivel rövidebb ennek a támvillája, nyeregvázcső, teljesen máshogy lejt a felső cső, rövidebbnek is néz ki.. rá kéne kérdezni a hirdetőnél, hogy mérje már meg colstokkal normálisan.
Egyébként tök újra szerűnek látszik, kopás mentes, de hogy műszakilag milyen, azt képek alapján nem lehet megállapítani. Egy teljesen új dobozból kivett kerékpárral is van sok baj, mert gyárilag csak összedobják.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Instense vel kapcsolatban tényleg tévedtem, nem emlékeztem rá hogy ez ilyen.
Transition TR250 nem értem, az egész hátsó rész egy darabban van, és egy forgáspont függeszti fel, akkor hogy nem egy körív mentén mozdul el a hátsó agy? Himba meg annak a forgáspontjai szerintem csak áttételt jelent a tagra nézve.
Mondrake-et meg hogy el néztem te jóisten.. tiszta hülye vagyok ma.. ez szinte ugyan az mint az FSR, támvillában van a tengely, és utána egy forgásponttal kapcsolódik a láncvillához.
Egyébként itthon ülök már hét vége óta ezzel a kombóval:
torok gyulladás, légcső hurut, orr melléküreg gyulladás, enyhe homloküreg gyulladás, nyirokcsomó duzzanatB4l!nt
Egyébként ez az eladó nem küldi el Magyarországra a bringát, gondoltam szólok ha esetleg nem láttad volna.
Kezdő bringának jó ez a bicikli ha nem akarsz rá többet szánni, fejleszthető.venember83
Milyen profi az ember hogy 20 colt beírta 45 centinek.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nem volt ebbe a videóba semmi komoly, sőt ez itt nem is vérre ment.. ahol besürül a nép ott ez van, ha ügyes vagy ki tudod kerülni az embert jobb esetben, előfordulhat szerencsétlen helyzet, vagy bénázásból adódó baleset, hogy rád esik valaki, belemegy a bringádba, megsérül a bringa vagy te is, de hát ez ilyen..
Országúti versenyek sokkal veszélyesebbek, meg azok ahol vérre mennek a sport társak és mindenki meg van őrülve, meg a terhelés miatt idegileg is instabilak. Montinál maximum túlvállalhatod magad a versenyláz miatt lefelékben, stb. Én annó az országútis versenyzésről azt mondtam a szülőknek, hogy aki odaállítja a gyerekét, meg a drága versenybiciklijét, az tudja azt hogy kockáztatja a gyerek és a kerékpár épségét teljes mértékben, ez benne van. Attól pedig nem kell félni hogy bukni fogsz, mert akkor bukni fogsz.[ Szerkesztve ]