Új hozzászólás Aktív témák

  • Chris_T

    tag

    válasz shev7 #1758 üzenetére

    ja, mostmár valamennyire értem

    mostmár nagyjából megvan az alapja az egész programnak, csak azt nem tudom hogy oldjam meg a kommunikációt két olyan objektum közt amikor egyik számára nem ismert a másik obj.példány neve, mégis meg kéne hívni a metódusát

    konkrétan arról van szó hogy a bábuk tömbjét (class Babu extends JPanel) adatelemként tartalmazó objektum (class Tabla) tartalmazza a tömböt módosító metódusokat is , ezeket kellene meghívni az egyes bábúkra aggatott eseménykezelőkből (MouseListener), csak hát a az eseménykezelő nem tudja a nevét a táblának ami egy másik osztályban, az ablakban kerül példányosításra (Ablak extends JFrame)

    ami leegyszerűsítené a dolgokat hogy a Tabla class implementálná a MouseListentenert is egyben, és így abból egyszerűen meg lehetne hívni a 'Tabla' metódusait
    azonban ez ellentmondana a terveimnek (külön classok) illetve az újrafelhasználhatóságnak

    [link]
    itt találtam megoldásokat, csak ebben az esetben nem olyan egyszerű mert nem az eseményt kiváltó objektum metódusát kell meghívni hanem annak az objektumnak (tábla) a metódusát ami az eseményt kiváltó objektumok tömbjét tartalmazza adattagként ( Babu[][] mezok = new Babu[5][5]; )

Új hozzászólás Aktív témák