- Októberi bevetésre indul a hardveralakulat
- Továbbfejlesztette az SP szériás, kompakt tápegységeit a Lian Li
- Itt van az ASUS legfrissebb, AMD platformra épülő mini PC-je
- Jegeli pénznyelő projektjét az Apple, az okosszemüvegben látják a jövőt
- Olcsónak ígérkező, madzagos egér jelent meg az ASUS ROG-os portfóliójában
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Home server / házi szerver építése
- Októberi bevetésre indul a hardveralakulat
- Túlfeszültség ellen védő elosztó
- Gaming notebook topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen alaplapot vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Na a DP a másik amit gyűlölök
méghozzá amiatt a viselkedése miatt, hogy ha a DP-s monitort kikapcsolod (NEM lehúzod a kábelt csak simán kikapcsolod) akkor a windows számára az a monitor megszűnik létezni, és nekiáll szétcseszni a teljes display configot, átrendezni az ablakokat, ikonokat, mindent. Mivel mint írtam én rendszeresen lekapcsolom a monitort, ha éppen filmet nézek a TV-n, ezért számomra kizárólag a HDMI jöhet szóba, mert az ilyet nem csinál. HDMI-ből meg általában csak 1 db van egy kártyán, ezért kell a splitter. Az utóbbi 12 évben így használom, és tökéletesen bevált.
-
A szinkronba kötés pontosan azt jelenti ahogy hangzik: a kimenet szét van osztva egy hardware-es HDMI splitterrel a monitor és a TV között. Egy időben mehet akár mindkettő is, anélkül, hogy a windows két kijelzőnek látná, de persze csak az egyiket szoktam használni: filmnézésre a TV-t, minden másra a monitort. Hogy mitől csapja vissza néha 60 Hz-re, azt nem tudom. Van egy másodlagos monitorom is, az 60 Hz-es, lehet hogy amiatt. Azt néha lehúzom, néha visszadugom. Lehet, hogy amikor visszadugsz egy 60 Hz-est, akkor mindent 60-ra állít. Őszintén szólva nem nagyon érdekel, mert számomra annyira észrevehetetlen a 60 és 120 Hz közötti különbség, hogy mostanában már arra sem veszem a fáradságot, hogy visszaállítsam 60-ról 120-ra.
-
-
Hát, egyrészt azt gondolom, hogy 2018-ra már csak kellett volna felbukkanni olyan játékoknak, amik beleférnek a "modern DX12" kategóriába.
Másrészt a Keplerben nagyon gyenge volt a backend, ill. az ütemezők alul voltak méretezve, így a névleges ALU-teljesítmény kihasználhatósága erősen kérdéses volt. A harmatgyenge 960 időnként a 780-at kóstolgatta, szóval nem értem, a 290X miért nem lépett el. -
Hát, 15 év távlatában bogozgassa a die shotokat az, akinek két anyja van
Arról az AMD-t lenne érdemes megkérdezni, hogy miért pont 5, az volt az állítás, hogy az adott kor shaderjeihez ez volt a legjobb. Nyilván azért tértek át egy generáció erejéig VLIW4-re, mert ezt a feltételezést a gyakorlat igazolta
-
Igazából SIMT architektúráknál nem is értem miért lenne jó, ha a feldolgozók vektorosak skalár helyett
Elvileg azért, mert az AMD 5-széles vektor ALU-ja kb. annyi helyet foglalt a chipben, mint az NVIDIA 1 db stream processzora. Persze az NVIDIA SP dupla órajelen járt, a VLIW5 meg már jónak számított 60%-os kihasználtsággal, tehát akkora előny eleve nem volt, aztán a driveres támogatás kihullásával meg már semmi vagy kevesebb.
-
-
GT730-ra dx12-őt ír amazon. [link]
Korábbi windowsokkal ilyen nem volt azaz talán win7-nek az areohoz kellhetett dx9 de azon kívül nem emlékszem ilyenre.
Vista és 7-es elment XP driverekkel azaz igazából akár milyen dx7-8-9-stb kártya jó volt.
Win10 nek volt a minimum a dx9, wddm.
Win11-nek pedig elvileg dx12 gyakorlatilag meg wddm driverrel ugyan úgy dx9-es kártya. Habár legutóbb használtam NVS450-est win11-hez és kékhalálozott ha a második gpu is aktív volt rajta. Szóval ott valamit azért variáltak de ott sem a dx-el hanem a wddmnél a túl alacsony verziós (vistás) nem teljesen stabil.Kepleres 1030-ast csináltam régen egy 640-est moddolva, talán retró topikban meg van valahol. Kínában volt leginkább amikor kevés volt a GPU. Azt gondoltam hogy fake, de 1030-as drivere rámegy, pontosabban az inf-ben külön van kepleres 1030-as szóval nem fake és valódi nvidia kreálmány.
na megtaláltam az enyémet
Itt a GPU-Z-nek fake-t kellene írnia, de nem írja mert a driver is elfogadta gt1030-asnak.A gond az hogy szoftveresen meg kepler már nem támogatott így hiába pascal számozása van az új driverekbe már nincs benne a kepleres 1030-as.
-
A Tesla 2.0 nem tud DX10.1-et, helyesebben csak a GT220 és a GT240 tud papíron, a nagyobbak nem, de a gyakorlatban ha jól emlékszem ezzel a két kis kártyával sem sikerült beizzítanom anno. DX12 papíron a Fermi-től van elvileg, de a gyakorlatban nem működött vele semmi, ami DX12-t igényel. A Kepleren már mentek a korai DX12 játékok, de az is csak 11_0 tehát a modernebb játékok nem mennek vele. AMD fronton az első GCN-től fölfele van feature level 11_1. Volt olyan játék, ami Kepleren nem ment, de a HD 7970-en igen.
-
Nekem már nem bonyolult mivel beleástam magam eléggé de átlag user nem fogja érteni miért megy vagy miért nem a játéka.
Konkrét példával ott a Cyberpunk, Kepleren ment amikor kijött de már akkor volt rajta dx11-es parancssori kapcsoló. Aztán fejlesztők később ezt kivették de futott továbbra is a játék majd később úgy gondolták hogy meghúzzák a határokat azzal hogy mesterségesen tiltják a 12_11.0 kártyákon való futást miközben a kártyák továbbra is tudják futtatni ha ezt a limitációt kivesszük.
User mit lát ebből:
GTX Titan kártyája (fullos kepler 6gb vrammal) futtatja a játékot, majd dx12 only lesz a játék és továbbra is megy neki, örül, aztán bejön a feature level limitáció és nem indul neki többé. Pedig héé hát dx12-es a kártya vagy nem?
Tehát azzal van a bajom hogy minden dx11-es nvidia kártya (amdnél meg ahogy tudom gcn-estől) támogat dx12 apit, de nem minden dx12-es apinak megfelelő kátyán mennek dx12 apis játékok legtöbbször szoftveres limit miatt.
Másik pl Intel Arc széria dx12 api only volt aztán mégsem ment rajta minden lásd Starfield (ami szintén dx12_11-es) nesze neked oda vissza kompatibilitás, és ugyan ennél a szériánál vulkan apival van átírva a dx11 és alatti támogatás.
Tehát nvidia megkeverte rendesen az eredetileg dx11-es kártyáival, és továbbmegyek az átnevezősdivel is, pl a gtx960m az ugyan maxwell de első gen és az 750ti ami kepler lenne de mégsem az, gtx920m meg kepler...aztán gt730 meg fermi is lehet...ugyan így van GT1030-as is kepler. [link] (igen nvidia drivere szerint is van)
AMD ugyan így megkevert mindent GCN-eket is rakosgatta össze vissza számozásban ott még talán nagyobb a káosz mint nvidiánál.
Összefoglalva mi is a káosz:
DX11-es kártyák támogatnak DX12-es API-t de nem minden DX12-es játék indul el rajtuk.
Videókártyák számozása nem tükrözi a feature level szintjét. Nem állítható egyértelműen hogy egy széria ezt és ezt támogatja.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Itt a Xiaomi Android 16-os frissítési ütemterve a kompatibilis készülékekre
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Home server / házi szerver építése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Xbox Series X|S
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Apple iPhone 15 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple Watch Ultra GPS + Cellular 49mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iBasso DX180 2025 DAP fekete, 1 hónapos, sok Muzix garanciával eladó
- Új iPad Mini 6 Gen. 256GB Wi-fi Starlight 3év garancia!
- Samsung Galaxy S22 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Xbox Series X 1TB Játékkonzol! Ajándék Akkumulátoros töltőállomással!
- BESZÁMÍTÁS! Asus X470 R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070 Ti 8GB Zalman Z1 PLUS A-Data 750W
- HGST HUH721010AL5200 10TB 7.2k SAS HDD, DELL branded, nettó 40000Ft + ÁFA, 1 év garancia
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest