Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    válasz pengwin #209 üzenetére

    "Frame Gen VRAM igényes (és kell neki egy jó alap framerate, hogy ne csak a szart maszatolja)."

    Igen, kell az 50-60 fps minimum, de ha a játékban bírja az adott 8 GB-os VGA és a FG is még belefér a büdzsébe, akkor miért is ne próbálhatná ki a felhasználó? Manapság még viszonylag kevés játék van, ahol a feature használhatatlan 8 GB-os kártyákon, a legtöbb FG-t támogató játéknál gond nélkül menni fog. Ha az embernek fontosabb a folytonosabb mozgás, akkor annak egy nagyon hasznos feature. Nincs útban a feature és emiatt fog kifutni egy játék a VRAM-ból. Az új Transformer modell egyébként csökkentett a VRAM igényen. Simán van értelme olyan játékokban ahol megvan az alap render sebesség.

    "Természetesen a DLSS az jó dolog, de mivel leginkább 1440p-n és fölötte ad jó minőséget, ahol megint csak a 8GB VRAM lesz a korlátozó tényező (még felskálázással is)."

    DLSS 4-re ez már nem igaz. A TM modell masszívan javított a képminőségen, még 1080p kimeneti felbontáson is jobb minőséget ad Quality mellett, mint a játék saját TAA algoritmusa. Előfordulhat olyan játék, ahol ez lehet a döntő tényező, tehát ahol aktív felskálázással még belefér a 8GB-ba, míg a nélkül már nem, láttunk már ilyet. Ha tehát a felhasználó belefut egy olyan játékba, ahova kevés a 8 GB, akkor a DLSS egy esély/lehetőség lehet a helyzet javítására, miközben még a képminőség is javul. Azonban nem csak olyan játékoknál jön nagyon jól, ahol kevés a 8 GB VRAM, hanem minden játéknál, nem csak sebességet nyer, de képminőség is javul. Mivel a kisebb kártyák jóval gyengébbek, kisebb a tempó, így ott sokkal nagyobb segítség lehet a DLSS, mint high end cuccnál.

    Ezen felül még sok más RTX feature van, amelyek nagyon hasznosak tudnak lenni VRAM-től függetlenül.

Új hozzászólás Aktív témák