Hirdetés
- Saját márkás HDD-ket követel meg az egyes NAS-okhoz a Synology
- Gyári tuningot kínál az Intel az egyes Core Ultra 200S CPU-khoz
- Értékesítené a nemrég felvásárolt ZT Systems gyárát az AMD?
- Bemutatkozott az ASUS ROG Crosshair X870E Apex alaplap
- 5K-s monitor a ViewSonic portfóliójából, akár Mac-ekhez is
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen processzort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Melyik tápegységet vegyem?
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- RAM topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen házat vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
őstag
válasz
MrSealRD #148268 üzenetére
Az alvás minősége szerintem fontosabb / többet számít sok esetben, mint a mennyisége. Főleg, ha ilyen rövid az idő.
Meg azért nem mindegy, hogy van zuhany, esetleg reggelire valami, egy rendes kávé, és nem a sok random arc közt ébredsz / fogod a pakkod, hogy ne nyúlják le. -
Jahno
veterán
válasz
MrSealRD #148268 üzenetére
Én mondjuk csöveztem reptéren többet is, meg vannak haladó hülye haverjaim akik aztán mindenhol előfordultak és az is tudják melyik fapados reptéren melyik sarokban lehet záróra alatt is hobózni de pont pár hete megnéztem Hollandiában, hogy 4 órás blokkokban is lehet alvó szobát bérelni (nem kapszulás, szóval elég korrekt) de 75ezer/fő vagy 90ezer/2 fő alkalmanként. Elég erős. Enperánál mi volt a koncepció, szerintem dobott egy 6ost, és van rendes WC, el lehet menni zuhanyzás után vízszintbe és még olcsóbb is a komfort...
Én csak céges utaknál szoktam morogni, ha elvileg volt szállásom, gyakorlatilag már vacsoráig nem értem oda és reggeli előtt kellett elhúzni. Ott még néha abban is megerőltettem magam, hogy reggeliztem :-D
Régi kevésbé szép idők, mikor privát sofőr vitt kocsmába is és egyik oldalán szórtuk a pénzt, céges ebédlőben meg nem mindig jutott kaja,oszt oldjad meg. És amikor megoldod, mert tudod előre, hogy ez lesz akkor diszkréten lebasznak, mondván a még éppen csak kinyitott cég konyhája az nem konyha...
-
-
WiZARD
addikt
válasz
MrSealRD #146410 üzenetére
Elsőre hihetetlennek tűnt, hogy miért kellene külső cég, miért is tiltaná a shopify, hogy plugint fejlesszen hozzájuk a billingo vagy akárki.
Aztán rájöttem mi lehet a háttérben - gondolom shopify úgy értelmezi ha utalásos, vagy billingon keresztül bankkártyás fizetést akar a user, mintha ezzel a shopify fizetési rendszerének (amire jutalékot szed) megkerülése lenne a cél.Persze ezzel együtt ha nagyon akarták volna akkor biztos lehetett volna rá megoldást találni...
Telefon jogos, sorry.
-
Jahno
veterán
válasz
MrSealRD #146399 üzenetére
"mert nem kiszámítható a jövő, az szerintem nagyobb veszteséget okoz, mint "
Háthóógyne, legtöbb céget azt sem érdekli mi lesz ma délután, nem az, hogy hosszú távon vagy valami ilyen vagy másmilyen olyan. Ha éppen nem azért van így, mert eladták és új csapásiránnyal most kicsit majd visszafelé haladnak. Digitalizációóóóó! Kócsok szoktak ilyen jövőképeket magyarázni, meg gyárban is előadni a nagy mantrát, hogy manapság a munkáltatók inkább megtartani szeretnék az alkalmazottakat.
-
WiZARD
addikt
válasz
MrSealRD #146368 üzenetére
Eddig volt egy integráció/plugin, amit a billingo csinált, ők voltak az ügyfélszolgálat.
Írtam nekik hogy gond van, erre jött válasz hogy vegyem fel a kapcsolatot a 3rd party ügyfélszolgálattal, ők végzik a támogatást.
Ekkor kiderült, hogy igazából fél éve van új plugin amit a 3rd party készít, állítólag jött erről email is hogy az újat kellene használni (ami fizetős).
A régi végülis még müxik, csak hibásan. Végülis csak nav-os számlát állít ki. Support meg nincs, mert az újhoz irányítanak.Shopify app store-ban volt elérhető a régi, most ott van az új is, a billingo-hoz meg a billingo api-n kapcsolódik.
Én is úgy gondolom, hogy ha már 1x előfizettem akkor nem túl elegáns abból kiszervezni és külön fizetőssé tenni szolgáltatást.
-
Jahno
veterán
válasz
MrSealRD #146085 üzenetére
8-10 kilósak simán lehetnek, attól függ milyen fajta. Gondolom van még egy csomó kommersz vacak 50+ évesen, azok 10 kilósak de ó eséllyel kínai ipar is besegít bármivel, azt meg innen a jó ég tudja. + egyéb tákolmányok. Valamilyen érintős lehet, ott nincs idő, mint a kézigránátnál, ahogy hozzáér valamihez elpukkan. Robbanóanyagban ilyesmihez huszada is gyalázatos bír lenni.
-
npera
addikt
-
npera
addikt
válasz
MrSealRD #146085 üzenetére
Nem tudom milyen tudatmódosító szerekkel operál a ruszki hadsereg. Gondolom vodka van néha. Németek amfetaminos csokoládéval tunigolták a sereget, amcsik is adtak érdekes dolgokat a katonáknak.
Arra tudok gondolni, hogy van az a lelki állapot, meg harci helyzet, amikor a haza megkívánja, hogy különleges áldozatot hozzon valaki. Akár teljesen józan állapotban, akár valamilyen mértékben módosítva a tudatot.
Elképesztően keményen nyomják az ukránok is, minden respekt. De a ruszkik egyszerűen többen vannak, szervezettebbek, jobb fegyvereik vannak és tudják rotálni a egységeket és ott próbálkozni, ahol az ellenfél puha.
Chunky drónt láttad már? Van valami nagyobb drón (FPV még mindig, de talán 10 vagy 13"-os) és valami nagyobb gránátot visz. Az kábé olyan erejű, mint a tank aknás bedobós, csak FPV cucc. Az sem piskóta.
-
Jahno
veterán
válasz
MrSealRD #143053 üzenetére
Hááát, most akkor próbáljuk megmagyarázni, hogy mi a különbség egy parkolóhelynek kinéző, de csak kb. burkolatváltásba épített csatorna tető és egy 175 méter magas kerítés közt, vagy úgyis mindegy?
Magánterületre be hát. Erről annó ciberéd írt egy fél bekezdést, mert ugye ha kerítés vagy tábla akad, akkor okés. Ha hátul nincs kerítés sem tábla, akkor ott kell bemenni Vácra is a cementgyárba
-
-NoVa-
addikt
válasz
MrSealRD #141171 üzenetére
Ez várható, lesz minden is. A zebradíszcsíkok lelkesen tartják karban a csigapopulációt, akár felfalt ikra, vagy kievett apró házak kupaca gyűlik itt-ott, amit az aljzattisztító felkap. 3 csigával indultunk, és látható helyen nincs is több egyelőre. Ha lesz, akkor kirakok párat.
A 3 cuppogós most még kb elveszik 120 literben, de tudom, hogy ha megnőnek, bőven elég ennyi ekkora helyen.A citromtetrák étvágya visszatért, mókás látvány ahogy tápkorongokkal a szájukban menekülnek ide oda a többiek elől. A neonok megnőttek guppi méretűre, a guppik meg külön világ, azokkal még nagyon kell valamit kezdeni. Most is van egy karanténozva, mert túl sokat pihen mozdulatlanul. A múltkori nitráttüske sok guppit megviselt,de arányaiban szerencsére nem vészes. A tegnapi sós/vitaminos vizes karanténos nőstény önerőből ugrott vissza a többiekhez, teljesen helyrejött. Kevés a nőstény, összesen 4, mindre jut 3-4 hím, akik folyamatosan rázzák az úszóikat, meg kergetik őket, abból még lehet gond, fárasztó nekik. De másképp meg térdig gázolnánk a guppikban, majd kialakul.
Váratlanul hasznos support az akváriumhoz a chatgpt, AI támogatással talán kevesebb dolgot szúrunk el hosszabb távon, elég sok infót felszívott a netről, és jól összegez.
-
-igu-
addikt
válasz
MrSealRD #138122 üzenetére
itt meg jövedelemalapú tétel a gyorshajtás
euróban számolva is ezres nagyságrendű bukta lehet könnyedén
Nekem az a megoldás tetszik igazán, amikor leállítják a delikvenst egy közeli parkolóban, hogy gondolkodjék kicsit - az idejével fizeti a büntetést. Minél inkább siet, annál jobban fáj.
Az, hogy a tuningverdás csirigli hülyegyerek zsebből kifizet 2-300ezer forintot, aztán röhögve elhajt, az nem büntetés. Ő pontosan tudja, hogy neki ennyibe kerül, hogy mehessen, ahogy akar. -
npera
addikt
válasz
MrSealRD #137997 üzenetére
Jó móka ez
Van egy Multiplex repülőm talonban, egy Funnystar. A terv az, hogy ha lesz időm (ha-ha!), akkor rittyentek belőle egy iNAV-alapú motoros vitorlázót 250 gramm alatt. Itt egy fiatalasszony repül vele.
iNAV GPS-el megtámogatva tud útvonalat repülni, van return to home, launch mode, meg mindenféle repülési mód. Régen repültem Multiplex Easystar géppel, az teljesen manuális volt. Azzal még offline FPV (!!!!) repülés volt. 15-dolláros és 15-grammos 640x480 felbontású keychain kamerákat raktam rá tépőzárral.
A felvétel mobillal készült. A baseball sapkám napellenzőjén keresztül átküldtem egy negyed collos csavart (fotós állvány méret), ami egy balzafából és ablak szigetelő szivacs tapadós szalagból készült kis mobiltartó állványba ment bele. Abba belecsúsztattam a Zamzung mobilomat és azzal vettem fel a filmet GoPro hiányában. Móka és kacagás.
-
-NoVa-
addikt
válasz
MrSealRD #137997 üzenetére
Mintha nem lenne jellemző a hobbi extremitásokig túltolása itt a topicban, világhírű elismert fotóművésztől a drónépítés túloptimalizálásán át az ultramaratonfutásig, meg egyesek kissé túltolták a hordozható audiotémát is ugye...
Jelenleg mindenféle ezüstburkolatú rézdraút meg cnc mart szantálfa ház, meg 600 Ohm-os berillium driver jön majd egyszer postán, abból is lesz érdekes. -
npera
addikt
válasz
MrSealRD #137799 üzenetére
Ja, azt el tudom képzelni. Van egy buborékban élő politikus réteg, meg a rajtuk lógó aktivista slepp, meg van a valóságban élő emberek. Jelenleg a kontrollálatlan iszlamizáció és annak velejárója az elsődleges probléma, amikor az alapvetőn hülye és lassú felfogású szürke massza is elkezdi a saját bőrén érezni, hogy mit is jelentett a 94 óta futó forszírozott "import", amit mindenféle humanitárius maszlag mögé próbáltak bezsúfolni. Hát most aztán már késő pislogni. Jelenleg a fő mókaforrás az, hogy a "svéd" bandák szabadon mozognak az egész EU-ban és oda járnak üdülni, ahonnan a szüleiket importálták. És kábé semmit nem lehet kezdeni velük a jelenlegi jogszabályok miatt.
-
Jahno
veterán
válasz
MrSealRD #136534 üzenetére
Ezer éve emlegetem pld. tejes láda pakolást, ami azóta a divatból is kiment, most volt először odahaza, hogy valami aludarabokat ütöttek-vágtak vagy kukát tologattak az ablak alatt mert két nagyobb bolt gazdasági bejáratára nézünk. Az is mókás mikor egyszerre 3 csipogós teher tolat. Ez a másik ha majd hórukk emberek este zörögnének. Szomszéd párszor morgott érte, de hát evvan meg az mindenért is morog :-D
Ami a másik érdekesség, hogy én évi pár alkalommal személyautóval pakolászok, de ilyen kis ember minimálban is van azért jó pár ezer a pesti éjszakában és akad aki heti szinten tolja az ipart. Egy átlag Instant-Gundel tengelyen olyanok összeverödnek amire nem is gondolnánk.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
MrSealRD #135114 üzenetére
pont azt nem erettem soha, hogy miert a beingazokra sirnak annyian, amikor nappal meg lehet allni csomo helyen az ingazok folgalta helyek ellenere is, este 5-6 utan meg nem, mert akkor ernek haza az ott lakok
du2 korul sokal konyebb parkolni a Dohany utcaban is, mint ejjel 2-kor
ejjel 2-kor meg valszeg nem a maglódi lakos all ott... -
npera
addikt
válasz
MrSealRD #132361 üzenetére
Még semmit nem tudok kábé. A finn kollégám ott dolgozott kábé 10 évet, a felesége pedig projektfőnök ott most is. A kolléga tudja a feleségétől, hogy tűzzel-vassal keresnek olyan enbert, aki a komplett rendszert érti és tudja tesztelni. És egy ilyen pozícióra ácsingózok én.
A folyamat elvileg (!) annyi, hogy most kreálnak egy pozícióra kiírást, ami mágikus módon pont az, amit ők is keresnek és amit én is keresek. És akkor a fogaskerekek egymásba fordulnak, aztán kézen fogva sétálunk a naplementébe
Komolyra fordítva a szót: pontosan nem tudom hogyan gondolkodnak, de a study tour alatt már nagyon felfigyeltek rám és ajánlották is, hogy tessék csak nyugodtan pályázni.
A kollégáim előtt meg is kérdeztem viccből, hogy mikortól lehet kezdeni, mert érdekel. Mivel elég laza a csoporton belül a hangulat, ezért szerintem nem vették komolyan. Tehát még nem tudják, hogy én már kifelé tendálok.
Jövő héten PI hét lesz, szóval mindenki vértolulásos agygörccsel fog terverzni a következő 12 hétre. Én ma elküldtem a CV-t és motivation lettert, amit a kisfőnök anyu és a menedzsment át tud nézni, aztán ha minden jól megy, akkor 1-2 héten belül lehetséges valami személyes interjú. Meglátjuk. Előre nem akarok inni a medve bőrére.
Őszintén összeírtam, hogy miket tudok, meg a finn kolléga is mesélt a feleségének rólam természetesen. Szóval nem zsákbamacskát vesznek.
-
fatpingvin
addikt
válasz
MrSealRD #131163 üzenetére
"Ők majd eldöntik emberként, hogy a természeti törvényeket megváltoztatva újra drótozzák azt amit évmilliók evolúciója formált ilyenné?"
anélkül hogy nagyon belelendülnénk abba hogy szakmai kérdésekről szájkaratézunk úgy mintha vélemény kérdése lenne, csak szeretném szóvá tenni hogy NEKEM mi b*ssza a csőröm erősen, biológusként:
amikor valaki a biológiára hivatozva próbál valamit védeni ami alapvetően nem biológiai kérdés, a biológiai aspektusa meg tökre nem arról szól amit az illető narrálni szeretne. aki szeretné vegye magára -
WiZARD
addikt
válasz
MrSealRD #131158 üzenetére
Anélkül, hogy védeném, a másik oldalt is nézzük meg.
Adott Thomas, aki férfinek született, ennek megfelelően edzett, versenyzett kicsi gyerekkorától kezdve, erre tette fel az életét.
Utána rájött hogy ő inkább nő lenne. Egyéni magánügy, legyen, joga van hozzá.Na innen tovább hogy lenne korrekt? Nőnek túl férfi, férfinek túl nő (hormonkezelés, amivel bukott állítólag sokat a "férfi formájából").
Kivel versenyezzen? Tényleg ki kell dobnia azt a 15 év munkát amit a versenyzői karrierjébe tolt?
Talán tényleg csak valami sokadig kategória lenne jó.
De azt a kategóriát hogy szabályoznák? Ott is lenne külön nőből lett férfi, meg férfiből lett nő meg még mit tudom én milyen variációk? -
Jahno
veterán
válasz
MrSealRD #126548 üzenetére
Régen volt amikor arrafelé jártunk, most sokan már szlovákokhoz járnak meg osztrákiába, de hát ez van, ott még az ócskapiac is ződebb. Nekem 400 kilométer és egy nap lenne a forduló, csak tartós kajából elég rendesen be kellene tárazni a megéréshez. Esetleg nyáron útbaesik és 1 Euró alatt marad a benya, akkor kimegyünk a hegyekbe fotós mókára.
-
Jahno
veterán
válasz
MrSealRD #116296 üzenetére
"Én azt hiányolom a nagy érvelésekből, hogy sokan ki sem mennek arra a nyamvadt területre,"
Fentiekkel egy csomó mindenben egyet is értek. Ez, hogy észak felé próbálkoztak valamit, az jó. Keci sokba került, de elbaszták a betonnal. Végigmentem párszor. Gyalog. És bicajjal is, mert ugye onnan riportoltam, hogy mekkora szopolás és pénz volt a Bubi Ferenciek tere környékére de nem fotelből pofáztam, lenyomtam percre kilométerre :-D Volt nap, amikor kétszer is körbegyalogoltam vagy szigeten át kerülve aztán akkor most jöhetnek a többiek. De legalább van közben ivókút balra a parkban, ha már kocsma nincs. Marad Dagály kijáratánál a benyakút, nem túl akciós sörrel. Ide mégis mi a fenét szerettek volna turista forgalmat?
Ma is BKVztam, H7, 4es6os, 17es villamos kétszer, 4es6os, H7. És gyalogoltam is, 8 kerben lomizás van, ott igaz alig 2 kilométert kerültem de az már hardkór bír lenni :-D Terveztem mára autózást is, de így maradtam, ittam 2 bort, meg pinyóban kellene pakolódni.
Az új építésű rakpart résznél néztem a fákat, annak a föld alatti része valami okos módszertannal van megoldva, nem tudom figyelted-e. Túrtam róla EUs katalógust, vízgyűjtős, adagolós, tisztítós föld alatti mindenféle, gyökérvédelemmel, szopiknyalik. Csak, hogy tudjuk hol a helyünk :-D Azt nem tudom mennyire bírja az autók által termelt olajkoszmocskot, de bízzunk a legjobbakban, hogy az evolúció lassan azt is megoldja.
Érvelések meg vidékről és mindenhonnan is vannak, jön a bicajos erőből köpködni és nem az a lényeg, hogy valami megoldás legyen, hanem a Samott-féle nyál, aki már majdnem kétszer járt a rakparton és tökre nem érdekli az egész (én ebben a hónapban lehet megpróbálom megszámolni mennyit jártam arrafelé), ki tudja mennyi sört ivott a helyi egységben és mit tud vagy mit6 nem, de csakazértis úgy áll hozzá, hogy fejben bolondos és tiltsuk ki az autókat, mert mert csak és legye ez meg az meg amaz és korlátozás mert mert. Többi meg le van szarva, oldja meg.
Mellékesen meg nem is tudom van-e terv arra, hogy a Duna felé benyúljon pár métert minden és probléma megoldva, lehet ülni csillezni meg láblógatni.
-
Jahno
veterán
válasz
MrSealRD #116042 üzenetére
A fentebb amlített Royalban pld. bőven jól jöttünk ki, bár azóta ott is erősen árat emeltek. Inkább arra jó, hogy van ezer féle cucc, én is ettem levest, több főételt, desszertet, meg ebből-abból 1-1 kicsit.
Aztán majd jöttök megint azzal, hogy 80% és nem kell hülyére zabálni magunkat, közben csak egy ebéd volt, mikor városban mászkáltunk.
Pampasba csak cégesen mentem, nem teljesen nekem való. Jó meg minden, de irreális is és amit ott alapban ki bírok fizetni az ebéd után csak egy laza desszert.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
MrSealRD #111728 üzenetére
nekem itt az igazan a fura, hogy a mindenfele legterzarak ellenere ezek az akarmilyen celu gepek megis ott tudnak repkedni orakat korozgetve, mikozben elvileg 80-100km-rol is le tudnak szedni a mindentvivo csucsmodern überlegvedelmi űrtechnikaval, ami meg a lopakodo gepeket is lassa...
-
Jahno
veterán
válasz
MrSealRD #111723 üzenetére
Naja, amit nem is tudunk. De ez már mennyibe került a környéknek és NATOnak? Itt zümmögnek 1 napja olyan vasak, amik körözve égetik a kerozint és kb. 15 fővel csak moziznak, hogy mi merre. Abban a személyzet sem occsó, tankernél meg más a drága.
Addig meg mit hallgassunk lájt verzió: [link]
Utána keményítünk, meg persze Nagy Feró:
Amcsi kollégát is elkapta a lendület, kirakott magyarul egy "ruszkik haza" plakátot, besírok ezen a csávón.
-
-
npera
addikt
válasz
MrSealRD #110402 üzenetére
Ez csak hobbi, így mindenfajta komolyabb felelősség nélkül tudok elmélyülni és mindenféle lehetetlen vakvágánnyal kísérletezni. Ha komolyan csinálnám, akkor sokkal jobban kellene érteni hozzá és jóval több időt is kellene vele tölteni.
Még a 80-as években gyerekkoromban láttam egy RC repülőt repülni és akkor fantáziáltam róla, hogy mekkora királyság lenne egy kamerát rakni rá, aztán a földön meg egy TV-n (tudod lekerekített sarkú katódsugárcsöves Jácint TV) látni a kamera képét. Gyakorlatilag az FPV-ről álmodoztam kábé 5-évesen.
Aztán 40+ évesen sikerült megvalósítani az álmot. Van kamera a "repülőn" és a földön egy kijelzőn (sajnos nem Jácint TV) látom a képét....
-
hobizoli
nagyúr
válasz
MrSealRD #102575 üzenetére
elelmiszeriparban dolgozok, ismetlo HACCP eloadasokat tartanak idonkent
tok maskepp nezel egy par ilyen utan egy otthoni konyhat is
az eloado is szokott meselni erdekes balatoni bufes sztorikat, hogy amikor kimennek ellenorizni, a konyhaban hatul a Salgo polcon a muanyag kis vodorben van a martas hutetlenul tarolva, meg jeloles nelkuliek a fagyasztoban a husok... aztan meg sir a szajuk szele, amikor kiugrik rajuk a buntike
na ezek otthon szerinted milyen konyhat vezetnek, ha ezt normalisnak kepzelik vendeglatasban is?
"jooovanazugy" -
zetor2000
őstag
válasz
MrSealRD #86583 üzenetére
Nem biztos, hogy kell az, amiért kifizetsz egy üzleti vas árában egy rakás pénzt.
Egy random, polcról levett gép is képes elmenni 3-4 évet nagyobb fennakadások nélkül. Most ne a legalja sajátmárkásakat vedd (de pl. az Aldi féle Medion szerintem pont ilyen gép de az Auchanos meg nem...).
Az általad használt gépek előnye, hogy a napi rendszerességgel, sokszor használt dolgaik mindig, rendben működnek. Pl. Thinkpad zsanér, klaviatúra, pöcökegér, thinklight vagy mi beépített fény. Erre nincs szükség, mert nincs túlontúl igénybevéve. Nem nyitogatja, reggel bekapcsolja, majd amikor végzett, kikapcsolja, ha.
Innen nézve értem, hogy fenének kell fémzsanér, meg ellenálló burkolat, meg kényelmes klaviatúra.
Kell egy valami, ami képes futtatni dolgokat, van benne adott (elég tápos) vas, sok ram, ssd. A kinézete kábé mindegy, mert ez "apa gépe" ott van a dolgozós asztalon vagy mellette egy dolgozós polcon, a 4-5 kölök nem nyúl hozzá, apa nem veri le, anyu nem nyomkodja, mert ez keresi a lóvét. Hetente kell port törölni rajta. De meg nem mozdul, nyitogatva annyit van, mint mohamedánnál a biblia... Itt nem kell örökkévalóság, inkább ezeket kéne feladni a gyártónak, és az egy tömbből mart alu ház helyett adni rendes műanyag alapot, nagyobb procival, meg több rammal a fasza thinkpad klavi helyett. Oda mehetne valami, ami olyan, mint egy billentyűzet. Mondjuk egy Primo nyáklemezes billentyűzete '87ből. Nem kell vele továbbá villantani, mert nem cél. Azaz, ha nem kicsi-könnyű, mint egy 13" XPS, akkor sincs baj, mert a polc ~100kg terhelhetőséggel rendelkezik.Talán sikerült más megvilágításba helyezni.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
MrSealRD #86583 üzenetére
Még nem döntöttem el a dolgot, mérlegelek!
Valóban mások a szempontjaink, ellenben azért jó a fórum, mert bele tudok helyezkedni más nézőpontjába és tudom mérlegelni, hogy ami neki jó, az nekem is jó lenne-e, megéri-e, stb.
Szóval köszi a véleményt, Dudu írása is hasznos volt, most azt mérlegelem, hogy kell-e nekem a gen 11-es Intel, vagy nem. A jövőre való tekintettel lehet, hogy kellene, de abból egy üzleti gép már nagyon karcos árban van... Vagy akkor egy gen 9-10-es üzleti vs. gen 11-es consumer?
Nehéz percek ezek...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
MrSealRD #86559 üzenetére
Mi az előnye az üzleti gépnek a nem üzletihez képest?
Ez most 46 hónapja megy és 300 ezer alatt volt. Az kb. 6500/hó. Melyik "üzleti" modell tud ilyet?
Nem videót vágok, nem fog nyélen járni a cucc folyamatosan. Most azon dobtam el a kanalat, hogy néha boot-kor nem talál semmit és villog a DOS-os kurzor a bal felső sarokban. Akkor power gombbal kikapcsolom, bekapcsolom és megy. De ez a pénzkeresős gépem, tehát ennek mennie "kell". Lehet, szét kellene kapnom és kitakarítani, hátha a por is rontja a helyzetet. Vagy újra kellene pasztázni, ilyesmi, passz.
Hogy ez egy "kopogó műanyag kupac"? Igen! De nem kell vele reprezentálnom, nem kell mennie akkuról 8 órát és - bevallom - semmi igényem arra, hogy szálcsiszolt aluházas gép feküdjön lecsukva a polcon a periférikus látásom szélén.
Külső monitor, külső egér, külső billentyűzet. Igazától tiszta PC feeling, mert még dolgozó asztalom is van. Bár, ha lemegy a covid, akkor heti egy napot el kell majd vinnem projekthelyszínre. Viszont ott jobban érdekli az ügyfelet, hogy milyen bringám van, minthogy milyen laptopom!
-
zetor2000
őstag
válasz
MrSealRD #86559 üzenetére
Ha jól tippelem, akkor ez egy "desktop replacement" lenne. Azaz kábé dokkolva lenne mindig, és úgy lenne használva. Mindegy, hogy milyen külsőleg a vas, nem nyúlna max a bekapcs gombhoz, a többi periféria a dokkolóba lenne dugva. Egér / bill. gondolom vmi vezeték nélküli vevővel, a monitor meg valami kábellel (HDMI 2.x?, mert 4K@valami refresh ratio)
Igen, az üzleti gépek tényleg jók, de ha évi 10x kel fel, hogy na vinni kell a vasat, akkor minek? Ezek a dolgok még nincsenek szerintem használtként piacon. 10-11. gen. sorozatú procik 1-2 éve, ha piacon vannak, még annyi se, szerintem még mindenki használja. 8...12 GB rammal, de nem 16GB+ rammal. Ez szerintem nem a "default" gép.
Ja, és a Thinkpad meg egy gyűjtő kategória lett, az alja szerintem rosszabb építési minőséggel, mint ez... a Thinkpad T az a sorozat, szerintem, amiről te beszélsz. Az "E" meg a többi az szvsz felejtő.
-
BobaHWSW
aktív tag
válasz
MrSealRD #83559 üzenetére
Semmi szinte.
Tomegkozlekedesen maszk, repulon maszk.
A helyekre ha bemesz szkennelni kell egy NZ CvidTracer appot.
Ennyi.
Ha ki be lepsz az orszagra akkor allami karanten van. Nem az, hogy hazamesz es aszondod karantenba rakod magad hanem bevagnak ok egy erre kialakitott helyre.
Amugy ennyi.
Jah hataratlepeshez jo indok kell. Mondjuk legyen vagy ausztral vagy ujzelandi vagy ujzelandi rezidens (en) es akkor ennyi. Turistak johetnek, de senki se akar 2 hetre jonni ugy, hogy abbol 2 hetet egy szobaban tolt.
-
Jahno
veterán
válasz
MrSealRD #81058 üzenetére
És akkor bogozhatjuk a számokat, hogy a "fertőző" az pontosan mikori és melyik? És hányan nincsenek benne? Mert ha a csúszást nézzük, akkor ezek lehet két hetes számok. Vagy mikortól számít nem fertőzőnek? Kap valaki telefonos ajánlással 10nap karantént, akkor az számít, nem számít, csak az számít akinél le is papírozták vagy elmúlt? Mindig a részletekben van. Kórházi ápolt okés, az legalább egy tájékoztató szám.
De aki 4ezer+ embert ma bejelentettek, ott mekkora a csúszás? Ezek a 10-15 napja levett tesztek eredményei? Mert gyakorlat alapján kb. ott tartunk. Mármint amikor már kiértek, mert 10 nappal ezelőtt is 1-2 hete beteg lehetett. Azon sem csodálkoznék, ha 1-2 hét múlva Gömbibá is megkapja postán a tesztet...
-
Jahno
veterán
válasz
MrSealRD #80941 üzenetére
Minden nap bemondják hetvenszer és ki van írva. Erre írtam, hogy úgyis csak a kapott adatból tudsz hümmögni: "5489 koronavírusos beteget ápolnak kórházban, közülük 391-en vannak lélegeztetőgépen."
Ezért emlegetem, hogy azt nem tudod megbecsülni, hogy hánynak van szüksége gépre. Soknak, +1. Viszont tudod mennyit tudsz ellátni, hova rakni, mekkora a személyzet. Ha most 5ezer fővel elértük a határokat és 400 van gépen, ott azért érezni kellene, hogy kicsit felülméreteztük a beszerzést. Pár ezer gép eddig is volt alapban, így pont nem ez lett a szűk keresztmetszet. Férőhely még csakcsak alakulna, de személyzet is kell. -
Jahno
veterán
válasz
MrSealRD #80937 üzenetére
"Most nézzük meg jelenleg hány ember szorul kórházi ápolásra és ebből hányan vannak intenzíven és hánynak kell lélegeztető gép..."
10ezret számoltak és kicsit több lett. Ígyis, úgyis számonkérik majd, de legalább ezt ki lehet pipálni, hogy darabra van elég. Amúgy az lett a vége, amit én emlegettem, hogy bizonytalannak tűnt a szállítás és több helyről is rendeltek, majd mindegyik le is szállította.
Ebben annyi a baj, hogy betegeknél csak kapott adattal melózhatsz, az meg... Vagy nagyon sakkozni, hogy tudjuk melyik kórház a covidos, melyik van plafonig, régebbi hírt keresni, hogy mennyi férőhely van pld. Halason. Azt látom, hogy a dokikat ide-oda rángatják és olyanokat hívnak be ügyelni, hogy ihajj. Ebből lehet interpolálni, de még mindig nem tudjuk mit nem tudunk. Uzsoki, Győrben a Petz, Bajcsy, Korányi tuti koppon van, de igazából amerre nézel megtelt az ország. Mi ebből meg nem is sokat látunk, vagy nem tudjuk rendesen átérezni.
És azt se feledjük, hogy békeidőben is erős létszámhiányok vannak. Viszont ha valamelyikben megint lesz SBO nyílt nap, akkor tuti el fogok menni, mert úgy érdekel és csak.
-
zetor2000
őstag
válasz
MrSealRD #74619 üzenetére
Egy ilyesmi fülest vettem anno.
Alin ~30 USD körül volt, per darab nem volt 10E Huf. Az a neve, hogy Bluedio T5S.
Ez "over ear", azaz lelóg a füled köré. ANC-t is tud, meg vezetékes és BT kapcsolattal is működik.Mikrofonja is van, de utazás közben hülyén néztek rám
Nekem tetszik a hangja. A hangerőre nem lehet panasz, az "kielégítő mértékű". Napi ingázással ~3 hetente töltö(tte)m. Ez 1-2 óra aktív használatot jelent munkanaponta. -
FőDudu
veterán
válasz
MrSealRD #74277 üzenetére
En Portorozs mellett elek mar 11 eve. Szoval az olasz hatar az olyan 15km lehet.
Covid elott tobbet jartunk at, mert a minosegbeli kulonbseg azert latszik.Szlovenia is jo, de az olaszok azert megis kulinarisabbak...
Pl. volt olyan eset, hogy vettunk kremest egy Ipercoopban. Szerintem barmelyik budapesti cukraszdat verte volna. Tenyleg. Nem tudom mit es hogyan csinalnak, de kjaban kb verhetetlenek. Nem tudtunk meg olyan helyre menni, hogy ne ugy jojjunk ki: kurva olaszok, ezek tudnak. Legyen egy sima kis kavezotol a felkapottabb helyekig, vagy akar egy talponallo utcara nyilo kis pizzas szeletbar.Ha gondolod veszek neked olajat, 10 Euro per liter, hazi. Szomszedaim csinaljak, ketto is van akinek sok faja van.
De azt ugye novemberben szedik, tavalyi mar nem sok lehet (mert szar volt a termes).
Igy tavasszal erdemes erre visszaterni. (meg ugye preseles utan par hetig nem eheto, mert valami olyan anyag van benne ami holyaghuzo hatasu es kiveri a holyag az ember szajat.
En majdnem megkostoltam amikor preseltek, ugy orditottak ram, hogy ne csinaljam. -
FőDudu
veterán
válasz
MrSealRD #74265 üzenetére
Az otthoni arakat nem ismerem, mi az itteniekbol is a jobb minoseget vesszuk.
Marmint ami nekunk bejott. Mondjuk olaszoknal meg nem tudtunk szart venni, igy batran vasarolunk.Teliszalami ugyben igazad lehet, azt mar mi is visszaneztuk, mert zsirosabbnak erezzuk mostanaban.
Sonkat eszunk, de peldaul a Bresaolat nem szeretjuk. Nem baj, az ugyis 3x dragabb az atlag sonkanal.
A fenti linken levo Mazzarai olaj (750ml 7-8 Euro korul van) nagyon jo, a masik valami uj, most akcioztak tan 4 euro koruli aron volt. De azt jobb ha tudod, hogy igazi, eztra szuz oliva olaj nincs 10 Euro per liter alatt. Erre rengeteg ember csinal olajat, a 10 Euro per liter a legalso ar.
De az ugye tutira hazi, tutira extra szuz.A halkonzerveket kar emliteni, ezek foleg extra minoseguek. 2 darabos 5 euro korul van (As do Mar), a Puros az olcsobb, abbol a 240 grammos kb 3 euro. 6x80g Callipo az 8 Euro.
Lehet venni 120 grammos halat a Lidlben is 1 euro koruli aron, de ezek azert sokkal finomabbak.Szalamikon es sonkakon lathatod az arat (16 euro koruli szalami ar, 10 Euro koruli Pragai sonka (az most epp akcios volt), francia marhahuson is ott van. A 250 grammos burgerhus az 4 euro korul volt.
A kave az eleg olcso, a dupla Lavazza amibol 4 csomaggal vett a nejem az olyan 5 Euro korul van (a 2x250g).
A Norveg fustolt hering az kb 2,5 Euro, Grana Padano ugye 10,90 az arcedulaja szerint (nem tudom mennyi honapos, nejem vette). 4x125g Mozzarella is kb 4-5 Euro.
Mindenbol vettunk boven, csak a romlandobol vettunk annyit ami kb par nap alatt elfogy.
A nejem elegge rament a glutenmentes termekekre, de Barillabol eleg jok ezek a dolgok.
Es nem csak eppen eheto, hanem finom is.Sajtot egyebkent a sziciliai ismerosom szerint lehet fagyasztani (marmint a kemeny sajtokat).
Azaz pecorino, parmezan. grana padano elfer a melyhutotokben, nem lesz baja.Ha valami ar erdekel, megvan a nyugta.
-
npera
addikt
válasz
MrSealRD #60426 üzenetére
Ha nagyon rossz az idő, akkor én sem bringázok. Még nem volt olyan, de biztos létezik
-
válasz
MrSealRD #60385 üzenetére
Oké, adjunk infrastruktúrát a biciklisek alá is...de akkor legyenek szabályok. Mert most baromira nem igazságos. Nem kell jogsi, bármilyen hülye gurulhat. Nem fizet teljesítményadót, kötelezőt, nincs műszaki. Pedig ha jobban belegondolunk akkor a saját kis dimenziójában ezeknek is van értelme. Nincsenek sebességkorlátok. Ami a gyalogosokra nézve veszélyes.
amíg gyakorlatilag mindenki nyer azzal, hogy valaki autó helyett bringára ül, addig minimum azzal támogassuk őket, hogy nem fizettetünk érte pluszban. a legnagyobb részüknek úgyis van autója, amire fizet kgfb-t meg teljesítményadót. azzal egyetértünk, hogy a szabályok legyenek betartatva. sebességkorlát van
-
npera
addikt
válasz
MrSealRD #60182 üzenetére
Voltam délután vásárolni, autóval mentem. És eszembe jutott, hogy csináljak teljesen hideg motorral 20 km/h tesztet második fokozatban. Ez egy különösen magas teljesítményű gépkocsi, a gázpedál simogatására is borzalmas energiák szabadulnak fel. A maximális teljesítménye 143 lóerő 6000/min fordulatszámon, ami nem is teljesen használhatatlan, mert ha helyzet van, akkor el szoktam odáig forgatni. Kettesben a 6k RPM az pont 90 km/h, így városban teljesen felesleges kettes felé váltani igazából.
A viccet félretéve.
A motor hideg volt, kábé 50 métert mentem csak a garázstól és elkezdtem a felvételt. Világít a kék lámpa alul, mert a japánok kispórolták belőle a vízhőfokmérőt. Hideg váltó, hideg motorolaj, hideg hűtőfolyadék. Kábé 7 fok külső hőmérséklet, 30-as zóna lassító sikánokkal.
1000/min felett volt a fordulatszám, ami számomra túl kevésnek tűnik, hideg motort lehetőleg 1500-2500/min között tartom és kerülöm a magas nyomatékigényt.
Ebben az utcában szívem szerint 25-30 km/h között haladok, de ahol tipikusan gyerek ki tud rohanni (házak közül kivezető járó- és kerékpárutak), ott le tudok lassítani 30 alá anélkül, hogy leesne az aranygyűrű a kezemről.
Itt egy videó. A hangot megtuningoltam, mert az alacsony fordulaton brummogás unalmasnak tűnt.
-
npera
addikt
válasz
MrSealRD #60182 üzenetére
Őőőő, a helyzet ennél bonyolultabb. Alighanem volt egy adag irónia az írásomban, ami nem teljesen jól ment át.
Kedvelem a kerékpárokat, de az összes belsőégésű gépjárművet is. Főleg a benzineseket. Főleg a kraftosakat. Valamilyen mértékben értek is a működésükhöz, a kóser vágóhídon portásként eltöltött idő alatt ragadt rám valami.
A legtöbb belsőégésű motor igen széles tartományokban tud üzemelni. Természetesen van egy optimális tartomány, de ott rettentő nehéz tartani őket a forgalom természetéből adódóan. Ettől függetlenül egy jó sofőr ismeri a gépkocsi tulajdonságait és meg tud próbálni törekedni arra, hogy a forgalomtól függően azért az optimálishoz közeli tartományban járassa a gépet.
Ha nem teljesen hideg a motorban a kenőanyag, a hűtőfolyadék és a váltóban a kenőanyag, akkor azért egy tipikusan vízszintes utcában nem ám a világ vége, ha marginálisan magasabb fordulaton fut a motor kettesben vagy marginálisan nagyobb nyomatékot kérsz hármasban. Ha tök hideg a motor és meredek kisutcában muszáj 30-al menni és a hármas túl hosszú, akkor senki nem fog helyben statáriálisan elítélni, ha ilyenkor kettesben marginálisan lassabban haladsz a bemelegedés idején és nem erőlteted hármasban.
Ha ennyire a károsanyag miatt aggódunk, akkor eleve helytelen a kocsit ilyen környezetben huzamosan használni, akkor nem a megfelelő közlekedési eszköz, ha üzemszerűen 30-as övezetben nyekteti az ember egész nap. Ha rövid távokon áthaladsz ilyen utakon, akkor leginkább azzal tudsz segíteni, hogy viszonylag dinamikusan gyorsítasz a megengedettre, majd ott kis gázzal tartod és kerülöd a tranzienseket.
A kerékpáros is le van korlátozva. Járdán van sebességkorlátozás, kerékpárúton is van. A kerékpár környezeti terhelése teljesen más profil mentén mozog, a forgalom többi résztvevőjére vetített veszélyei is alacsonyabbak. Ezért is kerül más megítélés alá.
A haladás iránti igényt megértem. De ez ismét sokkal komplexebb dolog. Itt az egyén vs közösség haladása a kérdés. És ezt nem lehet csak annyival elintézni, hogy menjen az autó nagyon gyorsan mindenhol, mert akkor az a jó. Egy akkora nagyvárosban, mint Budapest lassan már el kell engedni azt a vonalat, hogy mindenki beül az autóba és nagyon gyorsan haladva eljut A-ból B-be és akkor ez mindenkinek jó lesz.
A forgalom ritmusa is egy jó vitaalap. Én szeretek gyorsan menni, valamennyire még tudok is a képesítésem miatt. De a másik oldalon ott van az is, hogy minél nagyobb a sebesség, annál több energiát kell elnyelni ha baj van. És bármennyire is bizsergető dolog gyorsan menni, ha a balesetekben utána emberek nyomorodnak meg és halnak meg, akkor talán el lehet kezdeni lassítani. És ez a világ civilizáltabb részén már megy egy ideje. Még az autobahn hazájában is pedzegetik a kérdést, hogy tényleg indokolt-e a sebességkorlátozás nélküli haladás?
Vannak autógyárak, ahol a végsebességet korlátozzák. Mert akkor több esély lesz arra, hogy ne annyian haljanak meg az utakon.
Igen, a VÉDA majd lassít. De fejben is kell lassulni, hogy ne csak a teljesen kivédhetetlen pontokon (VÉDA) tartsa be a szabályt a sofőr, hanem legyen egy törekvés a szabály betartására.
Különféle rettentően nagy teljesítményű sportkocsiktól és épített versenyautóktól eltekintve nem igazán tudom elképzelni, hogy minimális vezetési készség megléte esetén gond lenne 20 km/h sebességet tartani egy modern gépkocsival. Legyen mondjuk az utolsó 20 évből a „modern” gépkocsi. A példában felhozott Lexus nem egy big block V8 kompresszorral, aminek az alapjárati nyomatéka akkora, hogy a folyamatosan hajtott kompresszor miatt hörgő alapjárat meg-megcsikkantja a slick gumikat a nyomaték ingadozása miatt.
Azt el tudom képzelni, hogy a példában a kedves újságíró nem szokta meg, hogy ilyen lassan megy. A tesztkocsiknak a belét is kitapossák, imádják leforgatni a motort az első pár fokozatban, tehát nyugodtan haladni kimért gázkezeléssel nem életszerű számukra. Hát, akkor tessék elkezdeni gyakorolni. Nem szégyen egy parkolóban megtanulni lassan menni egyenletesen, rángatás nélkül. Szerintem menni fog.
A kerékpárosok többsége akkora felelőtlen tahó az utakon, hogy nekem ég a pofám. Elég sokat kerékpároztam városban és városon kívül Magyarországon és Svédországban és a minta ugyanaz. A szabályokat nem tudó és/vagy leszaró önző, de alapvetően a forgalmat át nem látó korlátolt egyedek veretnek a saját képességeik határán vagy azon túl. És ameddig a forgalom többi résztvevője ezt ki tudja védeni addig megússzák. Aztán nem adja ki és jön a pofán csúszás.
Én egész évben bringázok, látok sok-sok melóba járós kerékpárost. Mennek át a piroson, fülhallgató bedugva persze, félig vakon és süketen veretnek mindenen keresztül. A relatív gyorshajtás az elektromos kerékpárosoknál mindennapos. Maximális elektromos meghajtással 25-el (vagy a tiltást kiiktatva bőven 40 felett) veretnek át mindenen, szűk kisutcákon, járdán beláthatatlan kereszteződéseken át.
Ettől függetlenül ha egy nagyvárosban az autóknak valamennyi életteret akarunk adni, akkor az csak úgy fog működni, hogy a számukat csökkenteni kell. Ha az autósok egy része átül tömegközlekedésre vagy kerékpárra, akkor a többi autós fellélegezhet. És ennek az az ára, hogy kellenek kerékpárutak. Ami helyet foglal sajnos.
És igen, legyen a kerékpárosoknak is felelőssége, csűrje meg őket a rendőr a pirosozásért, a fordítva behajtásért, a járdázásért, meg a zebrázásért.
Nem akarom mentegetni a kerékpárosokat, félre nem érts. És igen, kell stabil tömegközlekedés ÉS kerékpáros infrastruktúra.
Remélem így már tisztább a mondandóm. -
Bujdy81
aktív tag
válasz
MrSealRD #60182 üzenetére
Az egész eredeti cikket és a mögöttes gondolatokat/információkat is nézd/lásd át!
Budapest a Hungária gyűrűn belül tele van. Pont, ezzel, gondolom, Te sem vitatkozol. Fizikailag nincsen több hely a közlekedésre. Egy négyzetméterre vetítve a leghatékonytalanabb közlekedési eszköz az autó. Ez is tény. A kettőből következik, hogy ha minél többen keróznak, annál több közlekedő fér el a városban.
Azonban az sem életbiztosítás, hogy ha a bringás 20-30-cal megy, mellette az autó pedig 70-nel (plusz gyorshajtás). Mert ott előbb-utóbb meghal a kerós. És az nem jó.
Egyéb gondolatok:
- miért nem választanak le a járdából helyet a kerékpárútnak -> mert nem lehet, nincsen rá hely. Mert nem végig 6 méter széles a járda, sok a kocsibehajtó, ahol az AUTÓ nem tud biztonságosan, a kerékpáros veszélyeztetése nélkül kijönni a kapualjból. Meg sok a fa. Meg a szabálytalan autó. Meg a szabálytalan/szabályos kerthelyiség. Nézzük meg a Bálna melletti kerékpárutat, életveszély.
- miért az autósok kárára történik minden? Eddig nem az ő kárukra történt, billen vissza a mérleg, van hova...
- Nem kellene a közösségi közlekedést/P+R parkolókat fejleszeni? De! Kellene. Csak a kerékpározás térnyerésével MOST javul a levegő minősége, a többi fejlesztéssel meg majd, egyszer, talán.
- HZ gondolata: senki sem használja a kerékpársávot. Javaslom, gondold át a négyes metró sztorit. Senki sem használta a nyitás utáni 1-2 hétben. Most meg telen van. Az egy jó példa neked, hogy előbb legyen infrastruktúra, aztán utas. A kerékpárúttal ugyanez a koncepció már nem jó neked...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Videó stream letöltése
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mesterséges intelligencia topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- E-roller topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nők, nőügyek (18+)
- Politika
- Milyen processzort vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- HP Pavilion 2 in 1 Laptop GARANCIÁLIS 2026.07.20-ig
- i9-9900KF RTX 2060 16GB DDR4 1TB SSD Gamer PC!
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2022 2024 M2 M4 Chip 11 és 12,9 128-2000 Deák Térnél Azonnal ÁTVEHETŐ
- ÚJ Bontatlan Apple Macbook AIR M2 , M3 , M4 Legújabb magyar billentyűzet 1 év Garancia Deák Térnél.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RX 7600 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Targus Universal USB 3.0 - (DisplayLink)
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- LG 77CS6 - 77" OLED - 4K 120Hz & 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - Szupervékony
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest