Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bujdy81

    aktív tag

    válasz Samott #96510 üzenetére

    Ez megint egy kényszer megoldás. Ott jobb bringázni, ahol kisebb a kockázat a balesetre.

    A magyar kerékpárutak elsöprő többsége karbantartatlan, alulméretezett, egyszerűen az infrastruktúra nem tartott lépést a kereslettel. Biztos nem jutott rá pénz, mert az elmúlt évtizedben elköltötték az egészségügyi reformra...

    Haladósabb tempóban, tehát 25-30 km/h körül, vagy fölötte már a közút a kisebb kockázat (jó, a 81-es pl. nem pálya, mert olyan a teherforgalom, helyes is az extra tiltás), mint a kerékpárúton. A legtöbb helyen a kerékpárút/közút találkozásnál vannak a veszélyzónák, ott van a legtöbb baleset. Jövök a kerékpárúton (szabályosan!) 30-cal, autós egyrészt nem számít rám, nem kalkulálja a sebességet, másrészt a legtöbb esetben önhibáján kívül okoz veszélyhelyzetet, mert nem is belátható a találkozás. Vagy ha azt még látja is, hogy a kerékpárúton ÉPPEN nem jön senki, akkor előrébb gurul, hogy meglássa, hogy a közúton éppen jön autó, akkor vár. Közben elállja a kerékpárutat. Visszatolatni ha akarna sem tud, mert a mögötte jövő rázár, plusz akkor megint nem fogja látni a közutat.

    Itt most a faluban nagyon beleállt a polgármester ebbe a dologba. A Budapest-Balaton kerékpárút a falun menne át, az előző polgi kérésére a panzója előtt. Kb. járdán. A népnek meg tele a töke, hogy a telkéről sem tud kiállni, mert akkora a kerékpárforgalom hétvégén.

    Ezért az az ajánlat, hogy a falu főútja kb. format c: és utána újragondolva úgy, hogy oldalanként minimum 1,5 méter kerékpársáv legyen a teljes értékű küzúti sáv mellett. Plusz a járda. Ehhez tényleg kb. mindent újra kell tervezni, de csak ez a megoldás a hosszútávú és ez vezet a legkevesebb balesethez. Kérdés, hogy lesz-e rá szándék és/vagy zseton...

Új hozzászólás Aktív témák