-
PROHARDVER!
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoty4
őstag
Sziasztok
Céges 64bites Microsoft office 365-öm van. Kegfrissebbre frissítve
Miért van az hogy nem látom ezeket az ikonokat (Stocks, Geography)?
[ Szerkesztve ]
-
zsolti_20
senior tag
válasz Fferi50 #43700 üzenetére
Szia! Köszönöm szépen a gyors választ!
Sajnos nem tudom, hogyan lehetne kivitelezni a 2 hatványainak hozzá rendelését az alkatrészekhez, abban az esetben ha van pl 2000db különböző alkatrész, és mondjuk minden héten változik az alkatrészek listája. Pl jövőhéttől nem elérhető az egyik típusú RAM és helyette hoznak másikat.
Ebben az esetben ha jól gondolom a 2ezer alkatrészen végig kellene mennem, és hetente frissítenem is. -
dances
tag
Ismeri valaki Dr. Pétery Kristóf: Excel 2019 Biblia könyvét?
Érdemes lenne olyan személynek ajándékként adni, akinek már van ECDL vizsgája, de szeretne kicsit jobban belemélyedni az Excelbe?
Ebben a makrókról és a programozásról is írhat a szerző (mivel elég terjedelmes )?
Only the Good die young.
-
Zoty4
őstag
-
Fferi50
Topikgazda
válasz zsolti_20 #43702 üzenetére
Szia!
Akkor próbáld ki a következőket, kell hozzá két segédoszlop.
1. lépés: Alakítsd át táblázattá az adataidat
Rendezd az adataidat az alábbiak szerint:
1. szint order number legkisebbtől-legnagyobbig
2. szint SKU A-Z
2. lépés: Az első segédoszlop (E oszlop) fejléce (nálam szállítmány tartalma)
E2 cella képlete=HA(A1=A2;HA(A2<>A3; ";" & E1&","&B2;E1&","&B2);HA(A2<>A3; ";" & B2;B2))
Ez lehúzható az oszlopon, illetve a táblázat esetén automatikusan kitöltődhet.
Eredménye: Az egyes rendelésekhez tartozó tételek egymás mellé írása egy cellában, az utolsó rendelési tételnél a cella értéke ; (pontosvesszővel) kezdődik. Ennek jelentősége a második segédoszlopnál lesz.
3. lépés: A második segédoszlop (F oszlop) fejléce (nálam szállítás)
F2 cella képlete=INDEX(E$1:E$500; HOL.VAN("*;*";E2:E$500;0)+SOR()-1)
Ez is lehúzható az oszlopon vagy automatikusan kitöltődik.
Így a rendelések mellett minden sorban megtalálható a teljes rendelési sorozat.
4. lépés: Kijelölöd az A1 cellát. Beszúrás - kimutatás - eldöntöd, hogy új munkalapon vagy a meglevő munkalapon (ekkor válasz egy cellát a kimutatás helyének).
A mezőket a következőképpen válaszd ki:
order number -> sorok
SKU -> oszlopok
qty -> értékek - összeg
szállítás -> szűrők
Így néz ki:
Ha "eltünteted" a Kimutatásmezők párbeszédlapot, akkor megkapod a kimutatást:
Itt a kulcs a szállítás mező, ami szűrőként szolgál. A lenyílóval kiválaszthatod, hogy mely tételeket szeretnéd látni:
A RAM,GPU,VGA kombinációt választva ezt látod:
Az első tételt kiválasztva pedig ezt:A megoldásnak működnie kell szerintem sok csomag és sok tétel esetén is. Amennyiben új csomagot vagy tételt adsz hozzá, a táblázat automatikusan bővül, mindössze a kimutatást kell frissítened és a szűrőket váltogatnod.
Megcsinálni rövidebb idő, mint ezt az egészet elolvasni.Üdv.
-
zsolti_20
senior tag
válasz Fferi50 #43707 üzenetére
Szia, ez nagyon jól működik, és több adattal is elbír. Köszönöm szépen a segítséget!
Erre a megoldásra soha nem gondoltam volna. Az még megoldható esetleg, hogy tudjam melyik csoportból/groupból van a legtöbb? Mert lehet van a szűrő szerint 150 olyan megrendelés ahol csak 1 tétel van, de lehet van mondjuk 2 olyan ahol 100 egyforma csomag van, és hogy ne kelljen átnézni mind a 150-et, így egyszerűbb lenne. -
szricsi_0917
tag
Sziasztok
Szeretnék kérni egy kis segítséget.
Egy sheeten az A oszlop legördülő lista (ehhez az adatok a B oszlopban vannk pl). Tegyük fel, hogy az A1 oszlopban kiválasztom a Kis Pistát a legördülő lista alapján. Milyen módszerrel lehet azt megoldani, hogy ha a B oszlopban ahol az adatok vannak a Kis Pistát átmódosítom Kis Pistikére akkor az a oszlopban is automatikusan megváltozzon? -
Fferi50
Topikgazda
válasz szricsi_0917 #43709 üzenetére
Szia!
Kissé zavaros amit írtál.
"az A oszlop legördülő lista (ehhez az adatok a B oszlopban vannk pl)."
Milyen adatok vannak a B oszlopban? Amiből a listát megjeleníti az A oszlopban? Mert akkor természetes, ha ott egy adatot megváltoztatsz, a legördülő listában is - de csak ott! - megváltozik.
" az A1 oszlopban kiválasztom a Kis Pistát a legördülő lista alapján"
A1 oszlop nincs!
Viszont, ha egyszer egy cellában egy értéket kiválasztottál, akkor az nem módosul mindaddig, amíg újra vissza nem mész és meg akarod változtatni a kiválasztást. A kiválasztás nem képlet és így nem frissül automatikusan - de ha legközelebb ismét abban a cellában választasz, akkor már az átírt érték fog megjelenni.
Ha pontosítod a kérdést, jobb választ kaphatsz.
Üdv. -
Fferi50
Topikgazda
válasz zsolti_20 #43708 üzenetére
Szia!
Arra gondoltál, hogy az 1 tételes csomagoknál az egyes azonos tételeket kellene összesíteni?
Hány VGA, CPU, stb. ... csomag van?
Mert akkor csak annyit kell tenned, hogy bejelölöd a több elem kiválasztását a szűrőben. Kiválasztod az egy tételes szűrőket és máris látod, melyikből hány van.
De a kimutatásba is beveheted a csomagok darabszámát így:
A nevet az értékmező beállításai jobb egérgombos menüpontban változtathatod meg
Az eredmény pl.Itt CPU és VGA egyedi megrendelések vannak. A csomag db összesen mutatja, melyikből hányat kell összeállítani.
Üdv.
-
zsolti_20
senior tag
válasz Fferi50 #43712 üzenetére
Szia,
Arra gondoltam, hogy pl vannak csomagok amiben csak 1 sata kábel van, vagy 1 egérpad, vagy 1 csomag A4 papír. Ugye ezek mind különböző csomagok.
De vannak olyan csomagok amiben van pl 1db RAM, 1db VGA, 1db CPU. És ezekből jóval több van.
Így hogy ne kelljen átnézni mondjuk 150 megrendelést, mire rábukkanok mondjuk 10 ugyan olyan megrendelésre, így sorba szeretném állítani őket.
Pl. 10 csomag van ami ugyan azt tartalmazza
9 csomag van ami ugyan azt tartalmazza
8 csomag ami ugyan azt tartalmazza.
Ezekből amiket kiszeretnék listázni jóval kevesebb fog eredményt adni, mint az 1 db-os csomagok.
Így ha elöl van 150 különböző megrendelés, akkor azokat fölösleges szétválogatni,mert úgyis mind különböző lesz.De ha van közte mondjuk 5 csoport és csoportonként 15 megrendelés, akkor ott már van értelme a szétválogatásnak.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz zsolti_20 #43714 üzenetére
Szia!
Kell hozzá még 2 segédoszlop
Az elsőbe átmásolod a szállítás oszlopot - értékként fejlécestől.
Ezután Adatok - ismétlődések eltávolítása.
Ekkor megkapod az egyedi csomagokat.
Második segédoszlop 2. cella képlete (az első segéd nekem a P oszlop volt):=DARABTELI(Táblázat2[szállítás];P2)/(HOSSZ(P2)-HOSSZ(HELYETTE(P2;",";""))+1)
(az elején úgy jött a hivatkozás, hogy egérrel jelöltem ki a tartományt)
Ezt a képletet végighúzod. Megkapod, hogy az adott összetételű csomagból hány db van.
Ezt rendezheted nagyság szerint. Ezután a szűrődet a kimutatásban eszerint állítgatod.
Üdv. -
lappy
őstag
Sziasztok!
Az alábbi dolgot kellene megoldani makróval (sajnos csak ez jöhet szóba).
Adott ez a táblázat:
ezt szeretném egy userform-on keresztül használni:
a form az alábbi pár label-t tartalmazza:
- típusa ( lehet akár lista is - ezt meg tudom csinálni)
- értéke ( szintén lehet listából választani - meg tudom csinálni)
- összefűzve
- eredmény
- plusz
- mínuszösszefűzésre példa
B (a típusa) -------- 16A (az értéke) ------------ B16A (összefűzve)ezután kellene egy számítást végezni egy cellába (eredmény) a következő matematikai képlet alapján:
230/("alfa"*In) ahol az alfa a fenti táblázatból jönne és az érték pedig az előbb beadott érték labelből jön.
A táblázatból az utolsó 3 oszlop ami számítana: ide egy választót tennék és csak egy választható ki, ami meghatározza, hogy milyen típust választottam, ahhoz az alfa értéket:
példa
B16A akkor kismegszakító B sor (legyen végáramkör ) így az alfa 5 lesz
és ezután kiszámolja egy labelbe az adott értéket ami 2,875Ohm (eredmény)A 2. rész szintén ehhez kapcsolódik:
mégpedig az lenne a kérdés, hogy ezt a form-ot lehet-e dinamikussá tenni. Azaz lenne egy plusz gomb amivel újabb sort adok hozzá (típus, érték, eredmény)
és lenne egy negatív amivel az utolsót törli
amennyiben könnyebb akkor az is jó nekem ha a bevitt és kapott eredményeket egy sorba elmenti, majd újra van lehetőség bevinni egy másik típust+ értéket[ Szerkesztve ]
Bámulatos hol tart már a tudomány!
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Miért form és miért makró? Miért kell a formra új sort tenni?
Legördülő lista érvényesítéssel működik, képletek hozzá rendelhetők, lehet a munkalapot formázni, sőt sablonnak elmenteni.
Jó lenne, ha ahova eddig eljutottál közkinccsé tennéd. Továbbá elmondanád mi is a cél.
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
Mutt
senior tag
válasz zsolti_20 #43699 üzenetére
Szia,
Ha a lent látható eredmény tetszik, akkor Power Query-ben ezek a lépések kellenek.
1. Adatsort alakítsuk táblázattá, én az "orders" nevet adtam neki.
2. Adatsoron állva Adatok -> Adatok beolvasása -> Táblázatból/tartományból megnyitja a Power Query szerkesztőt.
3. Location oszlopon állva használjuk a növekvő sorbarendezést.4. Kezdőlap -> Csoportosítási szempontokkal csináljunk egy ilyet.
5. Egy új egyéni oszlopot adjunk hozzá, hogy lássuk melyik rendelés mely helyeken található.
6. Egy másik egyéni oszlopban megszámoljuk, hogy rendelések hány helyre oszlanak el.
7. Ezen elemszám alapján csökkenő sorrendbe rendezzük a táblázatot, ezzel a végső eredményünkben előrébb lesznek azok a rendelések amelyek több helyen vannak.
8. A location-ben lévő listát ki kell nyernünk (én hülye módon elemek nevet adtam ennek az oszlopnak de a lényeg, hogy itt a helyek vannak).
Az eredmény vesszővel elválasztva ílyen lesz:
9. Most megint csoportosítunk, hogy az azonos helyen lévő rendeléseket tudjuk kezelni.
10. Megkapjuk, hogy hány csoportra oszthatók a rendelések. A következő két lépésben nevet adunk a csoportoknak. Előbb az Oszlop hozzáadása -> Indexoszlop -> 1-től indul opciót használjuk.
11. Majd egy új egyéni oszloppal eléírjuk, hogy "Group ". Itt annyi kavar van, hogy számot szöveggé kell alakítani.
12. Jobb klikk ezen az oszlopon és mozgassuk legelőre.
13. Van két felesleges oszlopunk (az index és a location-t tartalmazó), ezeket töröld.
14. Kell egy újabb egyéni oszlop a rendelési számok duplikáció mentes megjelenítéséhez.15. Itt megint vesszővel elválasztva írassuk ki az értékeket.
16. Opcionális lépés: ahhoz hogy a rendelési számok sorba legyenek a szerkesztőlécen a képletbe List.Sort() függvényt kell beírni (a sárga rész).
17. Az elemszám oszlop jobb sarkába kibontés az Adatok-at válaszd.
18. Az adatok oszlop jobb sarkában megint kibontás és most SKU, qty, location oszlopok kellenek.
19. Most már csak összegezni kell a mennyiségeket. Jelöld ki a qty kivételével az oszlopokat és használd a csoportosítást.
20. Rendezd az oszlopok sorrendjét tetszés szerint.
21. Lehet a sorokat is rendezni tetszés szerint.
22. Kezdőlapon betöltés adott helyre az utolsó lépés.üdv
[ Szerkesztve ]
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
lappy
őstag
válasz Fferi50 #43717 üzenetére
Szia!
Amit szeretnék az valójában word-be kellene nekem.
egy jegyzőkönyvet szeretnék csinálni amiben az adatokat userform formában viszem fel.
Itt megadásra kerül a hely, ki, hol stb.
Lenne egy másik fül ahol a mérési adatokat adom be és automatikusan kiszámolja nekem, hogy mennyi a megengedett és ezeket egy táblázatba rögzíti egymás után. Annyi sora lesz a táblázatnak ahány új sort veszek fel ezen a felületen.
Sokat gondolkodtam azon, hogy milyen formában legyen. A word- excel párosítás, csak word, csak excel (ezzel az a baj hogy sokat el kell szöszmötölni, hogy hasonlítson egy word dokumentumra). de ha erre van megoldás akkor sokkal könnyebb az egész.
A wordnél már megvan a userform, de még vannak programbeli akadályok. Majd felrakom, hogy mi van kész eddig.
Bámulatos hol tart már a tudomány!
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Izgalmas... bár még az is lehet, hogy a neten valahol már van ilyen megoldás.
Nekem így első (na jó, második) olvasásra inkább az Excel -Word párosítás jön be, persze csak azért, mert az Excelt viszonylag jól tudom makrózni és abból (is) elérhető a Word, sőt programozható is belőle.
Továbbra sem hiszem viszont, hogy userform kellene.
Kíváncsian várom, mire jutottál eddig.
Üdv. -
lappy
őstag
válasz Fferi50 #43720 üzenetére
Akkor szerinted mivel lehetne megoldanom
Ha csak excel lenne akkor nem lenne olyan nagy gond. Mert sima függvényekkel megoldhato lenne, de itt nehezebb a formázás (kevésbé hasonlít a wordre) a Word el meg ugyanez a probléma nehéz a számolás. Szóval nem tudom mi a jobb erre.
HTML meg nem ismerem semmennyire sem[ Szerkesztve ]
Bámulatos hol tart már a tudomány!
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Talán érdemes lenne privire váltani. Ott olyan információkat is meg lehet osztani, amit egyébként nyilvánosan nem tennél.
Szerintem Excelben is lehet szép formázásokat csinálni, aztán sablonként elmenteni. Utána azt használni. Ha mutatnál mintákat (amiket Wordben gondoltál kivitelezni), megnéznénk, milyen lenne Excelben.
Üdv. -
-
Delila_1
veterán
Remekül lehet formázni Excel lapot Weisz Tamás makrójával. Egy régi folyóiratban írta.
A két gomb makrója:
Private Sub cmdHeight_Click()
nHeight = Val(TextHeight.Value)
If nHeight <= 0 Then
MsgBox "A magasságnak nagyobbnak kell lennie nullánál!", vbExclamation, "Cellaméretek"
Exit Sub
End If
If nHeight > 144.2 Then
MsgBox "A legnagyobb sormagasság: 144,2 mm!", vbExclamation, "Cellaméretek"
Exit Sub
End If
For nArea = 1 To Selection.Areas.Count
For nRow = 0 To Selection.Areas(nArea).Rows.Count - 1
Rows(Selection.Areas(nArea).Row + nRow).RowHeight = _
Application.CentimetersToPoints(nHeight / 10)
Next nRow
Next nArea
End SubPrivate Sub cmdWidth_Click()
nWidth = Val(TextWidth.Value)
If nWidth <= 0 Then
MsgBox "A szélességnek nagyobbnak kell lennie nullánál!", vbExclamation, "Cellaméretek"
Exit Sub
End If
nPoints = Application.CentimetersToPoints(nWidth / 10)
If nWidth > 473.6 Then
MsgBox "A maximális szélesség: 473,6 mm", vbExclamation, "Cellaméretek"
Exit Sub
End If
Application.ScreenUpdating = False
For nArea = 1 To Selection.Areas.Count
For nCol = 0 To Selection.Areas(nArea).Columns.Count - 1
nColNo = Selection.Areas(nArea).Column + nCol
While Columns(nColNo + 1).Left - Columns(nColNo).Left - 0.1 > nPoints
Columns(nColNo).ColumnWidth = Columns(nColNo).ColumnWidth - 0.1
Wend
While Columns(nColNo + 1).Left - Columns(nColNo).Left + 0.1 < nPoints
Columns(nColNo).ColumnWidth = Columns(nColNo).ColumnWidth + 0.1
Wend
Next nCol
Next nArea
Application.ScreenUpdating = True
End SubProgramozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
-
lappy
őstag
Tettem fel egy mintát, ettől természetesen el lehet térni, de egyenlőre wordben van megadva.
Bámulatos hol tart már a tudomány!
-
Sesy
aktív tag
sziasztok
a következőt szeretném megoldani makró használatával (office365):ez a fájl tartalmazza a kiindulást (munka1) és az elvárt eredményt (munka2)
azt szeretném, hogy ha az A oszlopban nincsen szám akkor a B oszlopban lévő szöveget egy szóköz beiktatásával fűzze hozzá, ahhoz a B oszlopban lévő szöveghez ami abban a cellában van felfelé, ahol a legközelebbi A oszlopban lévő szám található, utána törölje a sort...
valószínűleg nem túl bonyolult, de nekem nem sikerült sajnos
előre is köszönöm a segítséget
Born stupid... Try again!
-
Cece04
tag
sziasztok,
ugyanazt a funkciót szeretném használni, mint a sumif, csak az lenne a cél, hogy azt amit amúgy a sumifben sum-al összeadna, azt ne összeadja, hanem csak számolja le mint a count függvény, tehát hogy a keresett kritériumra hány darab cellában van mellette valamilyen szám. tulajdonképpen ugynaz lenne, mintha egy pivotot csinálnék és count-ra állítanám sum helyett, pont ezt is szeretném kiváltani, hogy ne pivotot kelljen használni hozzá. countif nem jó, mert ott csak egy adott oszlopra tud számolni. mit javasoltok?
https://www.extendoffice.com/documents/excel/2540-excel-countif-multiple-criteria.html
közben itt megtaláltam, mégiscsak jó a countifs[ Szerkesztve ]
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...
-
Delila_1
veterán
Feltöltöttem.
A Munka1 lap H oszlopába írtam egy képletet. A 3 sorosokkal lesz gond.Készíts másolatot erről a lapról, majd az A oszlopot szűrd az üresekre, töröld ezeket a sorokat. Ezután már a Munka2 lapra könnyen behivatkozhatod a Munka1 lap H oszlopát.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Csinálj egy segédoszlopot, aminek a képlete:
=HA(A3="";H2;A3)
Ezt végighúzod.
Ezután egy második segédoszlopba írd a következő képletet:
=HA(H3=H4;B3 & "!" & I4; B3)
(A felkiáltójel az összefűzött értékek "szétválasztója", helyette mást is írhatsz).
Ezt is végighúzod az oszlopon, itt egy részlet az eredményből:
A két segédoszlopot kijelölöd - másolás, irányított beillesztés - értéket.
Ezután az A oszlopra teszel egy szűrőt - kiválasztod az üreseket. Kitörlöd a sorokat.
Majd a 2. segédoszlop értékeit átmásolod a B oszlopba.
Ezután a 2 segédoszlop törölhető.
Eredmény:Üdv.
-
Clark_1
csendes tag
Sziasztok,
A segítségeteket szeretném kérni két excel adattábla összehasonlításában.
A feladat, amit szeretnék megoldani a következő lenne:
- adott egy lekérdezés, amit minden héten szeretnék lehívni és egy új táblaként beilleszteni ugyanabba az excel fájlba, (az egyik oszlop a termék megnevezéseket tartalmazza, a többi az azokhoz tartozó adatokat)
- az adott heti lekérdezést mindig az előző hetihez (tehát az előző táblához) szeretném hasonlítani (opció, hogy kijelölhető legyen melyik tábla a viszonyítás alapja)
- az oszlopok száma és a fejléc mindig megegyezik,
- viszont a sorok száma változhat, kerülhetnek be új tételek és kerülhetnek ki a táblázatból,
- bizonyos oszlopokban szereplő adatok (terméktulajdonságok) változását szeretném színnel kiemelni három feltétel szerint: egyenlő, csökkenő, növekvő. (sárga, zöld, piros)
- ha valamelyik termék nem szerepelt az előző lekérdezésben, akkor a nevét is kiemelném,
- illetve az szeretném, hogy a lehető legautomatikusabban fusson le a összehasonlítás, szinte a beillesztéssel együtt.Létezik erre kész megoldás? Milyen módszerrel lehet a fenti feladatot megoldani?
Előre is köszönöm.
Üdv
-
baaka
tag
Sziasztok!
Némi segítséget szeretnék kérni tőletek! Office 365-el rendelkezem. Egy eszköznyilvántartást szeretnék készíteni a következőképpen:
Több épületben is van ugyan olyan eszköz ezért ezt egy x-elős módszerrel szeretném megcsinálni. Az össze eszköz nevét felvezetni a B oszlopba, E-L oszlopokban pedig beikszelni, hogy az adott eszköz mely épületekben fodul elő. Mivel ez a dokumentum nyomtatott formában is elérhető lesz és több lapon keresztül fog majd tartani a különböző eszközök miatt, ezért szeretném, hogy minden lap úgy nézzen ki mint az első( mint a képen látható). Tehát az 1,2 sor tartalma(sorszám, megnevezés, személy, funkcó,épület,a,,b,c,d,e,f,g,h) minden lapon rajta legyen.
Illetve a digitális formához, pedig oldalakon át tartó szűrőt szeretnék alkalmazni, minden egyes épület-re(E-L oszlop között), ahol az adott oszlopon x-re szűrve csak az adott épület eszközeit listázná ki.
Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
Mutt
senior tag
Szia,
Mivel új Exceled van én is bedobom a megoldásomat, ami az új makrónyelvet (OfficeScript) használja.
Telepítened kell az ingyenes Script Lab bővítményt az Office-bővítmények áruházból. Majd azt elindítva importáld be a kódot ezen linkről:
https://gist.github.com/viszi/0a28b84dbece74b23219923a3e963b64Utána pedig mehet a futtatás.
Előnye, hogy a munkafüzet továbbra is makrómentes maradhat, mivel a makró nem kerül oda be.
Hátránya, hogy még nekem is tanulnom kell az új nyelvezetet.üdv
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
Mutt
senior tag
válasz Clark_1 #43739 üzenetére
Szia,
Power Query-t (Excel 2010-től) tudom javasolni, pár tutorial videot a Youtubon megnézel és te is el tudsz vele indulni azonban...
1. Én egy nagy táblában (adatbázisban) gondolkodnék, ahol lenne egy plusz oszlop (mező) ami azonosítót (pl. a hét számát + év) tartalmazná. Innentől könnyedén lehetne kikeresni a legutolsó hét adatait összehasonlításhoz (nem kell kézzel kijelölni tud magától menni).
2. a kiemelést feltételes formázással lehet megoldani majd, de ehhez kell majd egy mezőt létrehozni ami tartalmazza hogy mi a változás (pl. ha "törölt" akkor legyen más a betűtípus stb).
üdv
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
Mutt
senior tag
Szia,
Táblázatos formátumban rögzíted az alapadatokat és a végeredményt Kimutatás-sal megcsinálod.
X-et egyéni számformátummal, a sorszámot egy plusz képlettel fel lehet dobni.üdv
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
lappy
őstag
Van egy userform amin adatokat veszek fel és a megfelelő cellákba helyezem, de szeretném azt is hogy ezeket egy data nevű munkalapra mentse egymás után sorba. Majd ha újat viszek be akkor azt a következő sorba. Az első adat mindig a munka szám, amit később behívhatok egy dinamikus lista segítségével. Hogyan lehet ezt megoldani
Bámulatos hol tart már a tudomány!
-
Sesy
aktív tag
lehet olyan feltételes formázást létrehozni, hogy ha a cella tartalmaz "."-ot akkor a szöveg legyen félkövér?
Born stupid... Try again!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - Tökéletes védelem, kedvező ár!
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Star Wars Outlaws GeForce RTX 40 Bundle - lepd meg magad!
- Bontatlan - BATTLEFIELD 1 Collectors Edition - Játékszoftver nélkül
- Adobe Előfizetések - Adobe Creative Cloud All Apps - 12 Hónap
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest