Új hozzászólás Aktív témák

  • soma314

    tag

    válasz Yeffy #14117 üzenetére

    nem mindegy, hogy egy légkondicionált irodába a szomszéd szobába telepített szünetmentes tápellátásról hajtva vagy mondjuk egy sivatagi út mellett egy forgalom irányító lámpa szerelvényszekrénybe van telepítve egy switch ahol éjjel -10 nappal +50 fok van.

    Nem mindegy, hogy a rendelkezésre állás sem: nem mindegy, hogy egy tartalék switch-et a hóna alá csapva valaki lesétál egy emeletet és addig nem tud az iroda e-irodaként működni, vagy, hogy a példánál maradjak nem mindegy, hogy mondjuk egy nagyváros legforgalmasabb kereszteződésében sárgán villognak a lámpák amitől dugó lesz az egész városban pár perc alatt.

    Ugye az ipari switch azért sarkalatos dolog, mert egy végponti eszköz (egy csatornán) egyszerre csak egy switch-hez tud csatlakozni, ha az elszáll, akkor az arra csatlakoztatott eszközök mindegyike elérhetetlenné válik. (Persze vannak több kommunikációs csatornát fenntartó berendezések, pl. két rezes hálókártya két subnetre csatlakozva a végberendezésben, vagy fallback-ként a második, esetleg a második wireless).

    Valóban szeretik a gyűrűtopológiát sokan, pont azért mert ha kiesik egy switch, a másik irányból még működik a rendszer. Erre persze jó esetben nem a spanning tree-t alkalmazzák. Sok ipari switch gyártónak van saját gyűrű topológiát támogató rendszere (pl. Hirschmann-nál a HIPER-ring). A Cisco-s REP én úgy hittem inkább a SP területen közkedvelt (az ME-s switch-ek tudják).
    Ugye ezek a gyűrűs topológiák csak gyűrű topológiában használhatóak, míg a spanning tree-nél elvileg nincs topológia megkötés (bár az RSTP-nél, MST-nél kifejezetten ellenjavalt a gyűrű topológia alkalmazása - count to infinity probléma miatt).
    A gyűrű technológiák gyűrűben elvileg sokkal gyorsabb konvergenciára képesek.

    A robotok-kat én nem hoznám példának, legalábbis nem a gyártásban alkalmazott robotokat. Azok többnyire légkondicionált, kezelt levegőjű gyártási környezetben dolgoznak pont azért mert drágák és olcsóbb a környezetet megteremteni nekik, mint ellenállóvá tenni őket. Oda szerintem pont jó a legtöbb enterprise cucc.

    Ha autómatizálásról van szó ipari környezetben akkor nekem inkább a közlekedés, a közművek, a hajózás jut eszembe, ahol jelentkeznek ezek a problémák.

    Amire a jövő szempontjából érdemes fókuszálni a wireless-ben otthon lévőknek, az szerintem az önvezető autók. Itt hihetetlen lehetőségek vannak, ha az autók szinkronizálni tudják a mozgásukat egymással, egy "dugó oszlató" városi vezérlő rendszerrel...
    (Műszakilag, jogilag egyébként pont az a gátja az önvezető autók elterjedésének, hogy lenne jó pár átmeneti évtized, amíg önvezető autók és ember által vezetettek együtt kellene közlekedjenek, ami sokkal nagyobb kihívás az önvezető járművekre.)

Új hozzászólás Aktív témák