- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Socket AM4
- OLED TV topic
- Elstartolt az AMD munkaállomásokhoz szánt platformja
- 3D nyomtatás
- Milyen egeret válasszak?
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
dabadab
titán
Delete esetén ha a statikus (az első példában Base, a másodikban void) és a dinamikus (Derived) típus különbözik, akkor a dinamikus típusnak a statikus leszármazottjának kell lennie ÉS a statikus típus destruktorának virtuálisnak kell lennie, máskülönben undefined behaviour.
Szóval mindkét példa definiáltlan működés, saccra a gyakorlatban annyi történik, hogy az első példában meghívódik a Base destruktora (így a Derived saját dolgai felszabadítatlanul maradnak), a második példában meg csak egy free() a pointerrel.
-
jattila48
aktív tag
Attól tartok, nem egészen érted miről van szó. A member pointerek nem függenek egyetlen példánytól sem, hanem az osztály (nem az objektum!) tagjaira hivatkozó fordítás idejű konstansok. Úgy kell elképzelni, mint offset-et, ami az osztály kezdetéhez képest mutatja az adott tag helyét az osztályban. Pl. struct semmi{int a; int b;} osztályban a semmi::* pa=&semmi::a és semmi::* pb=&semmi::b deklarációkkal a pa=0 és pb=4 konstans értékeket vesz fel (feltehetőleg), mivel az a tag offsetje az osztályhoz lépest 0, a b-é pedig 4 (ha az a mérete 4 byte volt). Ugyanígy (nem virtuális) tfv.-ekre is, csak ekkor nem az offset, hanem a tfv. címe mint fordítás idejű konstans kerül a member function pointerbe. A HandleClass::mfp nálam ilyen member function pointer, ami történetesen a BodyClass::f tfv.-ének címét tartalmazza (és ez független a BodyClass bármely példányától, egy közönséges fv. cím). Ezért, mivel nem függ sem a HandleClass, sem a BodyClass egyetlen példányától sem, nyugodtan lehet statikus, hiszen minden példányban ugyanaz a konstans érték. Amikor (pimpl->*hc.mfp)(2); formában hívom a BodyClass f tfv.-ét, akkor ez nem azt jelenti, hogy az mpf a pimpl által mutatott objektum tagja lenne (mint ahogy a ->* miatt első ránézésre tűnik), hanem a BodyClass::f tfv. kapja a pimpl-et első paraméterként, 2-őt második paraméterként, (mint ahogy a tfv.-ek első paramétere mindig az aktuális példányra mutató this pointer), az mpf pedig történetesen a hc statikus tagja. Egyébként ahogy írtam, ha az mpf-et const-ként deklarálom akkor működik, különben pedig futási hibával elszáll. A VS kever valamit, mert a gcc jól fordítja. A VS is lefordítja, csak szerintem rosszul.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- T Phone Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z77 MPOWER Z77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- CarPlay / Android Auto adapter meglévő Android alapú fejegységhez
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest