- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 10***(X) "Zen 6" (AM5)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen videókártyát?
- Hobby elektronika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kivégzi a Firewire-t az új macOS verzió?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noddy
senior tag
válasz
ToMmY_hun #199 üzenetére
Szia!
Van a blendernek egy olyan módja, hogy game mode. Ez olyan játékkészítő féleség, ott te interaktívan tudod mozgatni a létrehozott objektumot a saját magad által létrehozott környezetben. De nem tudom, hogy ott kitudsz-e nyerni ilyen dolgokat...
Nem tudom ilyenre gondoltál-e?
-
ToMmY_hun
senior tag
Sziasztok!
Egy sulis projekthez szeretném használni a Blendert és ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Lehet olyan módban használni, amiben én mozgatom a létrehozott eszközt és a mozgatás adatai valamilyen módon elérhetőek lesznek? Egyszerű szögadatok elegendőek lennének nekem.
Köszi előre is a választ!
-
DrojDtroll
veterán
Lehet lesz lehetőségem a hálózati renderelésre kb 20 node segítségével. Ha minden jól alakul és sikerül összehozni, akkor leírom ide a tapasztalataimat.
-
buke
tag
Bocsánat, úgy látom félre érthetően írtam, szóval még nem tartok sehol, a "látom a 3D kocka.." szöveg a Te erdeményedre való reflektálás akart lenni,viszont kinyilt a szemem a segítségeddel,mert pár dolgot észrevettem, ami gátolta a további lépéseket.
Mégegyszer köszi a segítséged,remélem sikerülni fog elkészíteni a milkyway mélyég kulisszát. Üdv. buke. -
Noddy
senior tag
A blend fájlt mindenképp használni kell mert a készítője úgy állította be az objektumokat, kamerát, stb. ahogy az kell a végső eredmény szempontjából. Tehát ha te a nulláról akarod csinálni abban a linkelt fórum nem segít.
Mit értesz a maga a betöltésen? Ha sikerült a textúrát rátenni a kockára, akkor a scene-ben ki kell kapcsolni azt amit ott ír a sima "Cube"-nál, utána ki kell jelölni a kamerát, majd num 0 és render opcióknál a 2:1-es képarányt és ha több képből kell hogy álljon a dolog az R gombal forgatod el a kamerát és elkészíted a szükséges mennyiségű képet.
-
buke
tag
Szia! Köszönöm, hogy reagáltál. Már a legelején,mert nem jutok el az "image texture"-ig sem. Nekem a leírás 2. része lenne jó,mert 6 db képem van, tehát ezeket kellene feltennem a kockára. Kiválasztom a materiált,de ott nem jelenik meg olyan opció,amivel felrakhatom egyenként, vagy Ő teszi fel egy logika szerint. Utána szerintem egyszerűnek tűnik a műveleti sorrend,de ez a leírás 1 éves.Nem tudom mennyire változott azóta ez a program.
-
buke
tag
Sziasztok!
Egy műveletet szeretnék elvégezni,de nem értek a programhoz. A lényeg, hogy egy cubemape formátumot kell cylindrical map formátummá alakítani és ehhez ezt az ingyenes programot ajánlották. A fórumon van egy tutorial, de sehogysem tudok ez alapján elindulni,pedig egyszerű a feladat. A kocka képeket pos_x, neg_x...stb. megfelelően fel kell tenni a kockára és bekapcsolni a kocka közepére a kamerát, ezután 2:1 arányú térképen renderelni és menteni. Napok óta szenvedek vele, kifogott rajtam, alternatív megoldást nem tudok a műveletre. Nyilván manapság ezt a fajta átalakítási irányt nem igen használják, inkább fordítva.
Blender v.2.73-ast töltöttem le. A tutorial: [link]
Előre is köszönöm a segítséget, ha valaki a lépéseket leírná! -
DrojDtroll
veterán
válasz
DrojDtroll #187 üzenetére
Elkészítettem az első szimulációmat. Nagyon egyszerű kis példa, de el kell kezdeni valahol...
-
Noddy
senior tag
válasz
DrojDtroll #185 üzenetére
A blender ilyen irányú használata meg se fordult a fejemben, de van benne ráció és a fejlesztést tényleg meg tudja gyorsítani.
-
DrojDtroll
veterán
válasz
DrojDtroll #183 üzenetére
Utánakerestem egy kicsit, úgy néz ki meg lehet csinálni, szóval lesz egy ilyen projektem is.
-
DrojDtroll
veterán
NAO téren most ott tartok, hogy pythonból tanulom mozgatni a csontokat, és keyframe-eket létrehozni.
(Sajnos az ujjai nincsenek még animálva, mivel csak az ujjakhoz annyi csont kellene mint az egész robothoz)Gondolkoztam egy időben azon, hogy a Blendert használom Lego robotok szimulálására is.
Pl. most van egy verseny, ahol a robotnak(Lego) egy lejtőn kell tudni felmennie. Virtuálisan meg tudom építeni a robotot, az volna a jó ha Blenderbe át lehetne tenni. Ott már lehetne szimulálgatni a dolgokat. És így a megépítés előtt kiderülne, hogy egy konstrukció rossz vagy jó.
-
Noddy
senior tag
válasz
DrojDtroll #181 üzenetére
Néztem a többi videódat is. A rubik kocka kirakó nagyon haláli
De a virtuális NAO is alakul.
-
Noddy
senior tag
válasz
DrojDtroll #179 üzenetére
Nincs mit
Szuper, csak így tovább!
-
Noddy
senior tag
válasz
DrojDtroll #177 üzenetére
Amit észre vettem, hogy a scene-nél a Camera nem a camera, hanem armature volt megadva (a harmadik ikon)... ezt nem tudtam hogy ilyet lehet csinálni, de végülis ezt át állítottam, de még mindig fura, mert így se azt a képet rendereli még amit a kamerának kellene mutatnia... még vizslatom a dolgot, de a gyorsan erre jutottam.
-
Noddy
senior tag
válasz
DrojDtroll #175 üzenetére
Elküldheted, de majd csak késő este tudok ránézni...
noddy kukac freemail pont hu-ra tudod küldeni, ha gondolod. -
Noddy
senior tag
válasz
DrojDtroll #173 üzenetére
A megfelelő rétegek be vannak kapcsolva? Egy rétegre dolgoztál? Látatlanba hirtelen erre tudok gondolni.
-
Noddy
senior tag
válasz
DrojDtroll #170 üzenetére
Hát ehhez kevés vagyok, ez már nagyon komoly projekt.
-
DrojDtroll
veterán
Nekem pont a rajzolgatós része nem kell, mert meg van rajzolva előre amivel dolgozni akarok.
Ez a robot van megrajzolva benne.
Ehhez akarok egy csontvázat készíteni.
Ez félig meddig kész is van.
Van ebben a robotban 25 motor.
A motor pozíciót akarom átvinni a csontok pozíciójára. A robotra írt programokat egy virtuális környezetben tudom futtatni, és folyamatosan tudom monitorozni a motorpozíciókat.
A Blender arra kellene, hogy mielőtt lefuttatok egy programot a roboton, megnézzem, hogy nem-e esik el vagy ilyesmi, szóval ide kellene gravitáció, és hasonló finomságok.
-
Noddy
senior tag
válasz
DrojDtroll #168 üzenetére
Semmi komoly, csak a legalapabb. Se animálást, se game engine részét nem ismerem. Ha ilyen komolyan benne vagy akkor nem én vagyok a te embered.
-
Noddy
senior tag
válasz
DrojDtroll #166 üzenetére
Mindenesetre ha bármi kérdésed van próbálok segíteni
-
DrojDtroll
veterán
Én most fogom a kedvencek közzé tenni. Kb 2 hete érdekelt hogy valamit meg lehet-e csinálni benne. Nem akartam bedobni magam a mélyvizbe. Itt akartam utánnakérdezni, de láttam hogy kevés az esély a válaszra. Ez idő közben utánajártam és szerencsére minden oké eddig. Szépen haladok a megvalósítással.
-
Noddy
senior tag
válasz
DrojDtroll #164 üzenetére
Valószínűleg betudható, hogy sok egyéb fórum van és rengeteg tutoriál is elérhető, bármilyen problémára megvan a megoldás. Nekem is bent van a kedvencek között ez a topic, de 2 éve volt az utolsó bejegyzés.
-
DrojDtroll
veterán
Most kezdtem használni a programot, nagyon meg vagyok vele elégedve. Sajnálom, hogy nem nagyon pörög itt Ph-n ez a topik.
-
hmate91
csendes tag
Helló!
.3ds fájlt hogyan tudok swf-be exportálni? (vagy olyan formátumba, hogy tudjam használni honlapon) -
Flickering
aktív tag
üdv.
Cinema4d-ben kérhetek tőled segítséget? -
duffbeer
őstag
válasz
K21_overlord #160 üzenetére
Na ezt akkor jó tudni, az új felületről!
-
duffbeer
őstag
válasz
K21_overlord #158 üzenetére
Passz... Eddig nézegettem.
létrehoztam egy kockát, azt sem lehet elforgatni. létrehoztam egy új scene-t abban sem lehet forgatni. Ha viszont bizonyos objektumokat átviszek egy új projektbe, akkor lehet forgatni. Lehet neked is ezt kellene tenned, ha nem jössz rá mi a hiba.
Egyébként most újból megnyitottam, edit mode-ban tudok forgatni, ha kijelölöm az egészet de object módban nem...Nem tudom. Holnap még eljátszom vele.
OFF:
Nem tudom próbáltad-e, a blend fájlokat általában egész jól lehet tömöríteni, ha raktározni, vagy küldeni szeretnéd őket. A linkelt 16 megás fájl 7zip-el 1,9MB.Rapidshare helyett próbáld ki a dropbox-ot. Itt tudsz regelni. Ingyen 2GB tárhely, ezen belül van egy public mappa, amik tartalmát meg tudod osztani másokkal egy linkkel. Van hozzá kliens is, ami automatikusan szinkronizál egy mappát a gépen.
(A reg link amit beírtam a saját "ajánló" linkem. Ha ezen keresztül regisztrálsz mindketten (asszem) kapunk ajándékba 250MB tárhelyet. Ha meghívsz másokat, a 2GB-ot fel tudod tornászni 8 GB-ig)
Csak egy ötlet!
-
K21_overlord
tag
válasz
duffbeer #157 üzenetére
Megnéztem amit javasoltál. Nem itt van a kutya elásva. Feltettem rapidra a blender filet.
https://rapidshare.com/files/257380955/RobertStephensonTheRocket_working_.blend
Object mode ban nézd a forgatást, átméretezést... "N" nél tudom ugan mozgatni, de megbolondulok ha úgy kell befejeznem. -
duffbeer
őstag
válasz
K21_overlord #156 üzenetére
Hát így láthatatlanban nehéz lesz kitalálni.
Object módban nyomsz egy "N"-t, a transform alatt látod az X, Y, Z elmozdulást és elfordulást. Azok mellett van egy-egy kis lakat, azokkal lehet zárolni bizonyos tengelyeket. De ha ezt teszed, akkor eltűnik a zárolt tengely nyila, vagy karikája, szóval csak az R gombbal vennéd észre, hogy azt a tengelyt hanyagolja.
Ugyanezt megtalálod a properties- ablak object fül alatt a transform lock-nál.Esetleg ugyanúgy a properties alatt az object constraint alatt is tudsz elfordulást korlátozni.
Hirtelen nem jut eszembe más, de szerintem valami egyszerű megoldása lesz. Ha nem jössz rá, nyiss a hibás mellett egy új ablakot és kezdd el összevetni a beállításokat, vagy linkeld be ide a blend fájl-t.
-
K21_overlord
tag
válasz
duffbeer #155 üzenetére
Hiába pörgetem meg pl az x tengely körül semmi. Ha kezdek egy új file t és ugyan ezt csinálom vele akkor ott már újra tudom forgatni átméretezni áthelyezni. Ezért gondolom, hogy az adott blend filenél állítottam el valamit. Gond az h egy 300 oldalas totoriál vége felé járok.
-
duffbeer
őstag
válasz
K21_overlord #154 üzenetére
Mit jelent az, hogy "nem engedi"? Kijelölöd a pontokat, nyomsz egy "R"-t és mi történik?
-
K21_overlord
tag
Tudnátok segíteni. Most kezdtem a blenderrel foglalkozni. Egyenlőre toturiálokat csinálok. A problémám az lenne, hogy valamiért edit modeban nem engedi az objektumokat forgatni, méretezni... Valamit biztos lelockoltam, de mit?!
Előre is kösz
-
Romvr
őstag
Egyre jobban tetszik a Blender. Ma sikerült egy kis játékot is csinálnom vele. Egy kezdetleges figurával lehet szétrombolni egy kockákból épített házat
Apropó. Ha csinálok vele valami komolyabbat, azt lehet valahogy kimenteni onnan? Szóval hogy ne kelljen a futtatásához Blender.Annyi kérdésem még lenne a vízzel kapcsolatban hogy:
- Inflow-al próbáltam csapot csinálni, mikor a Domain kicsi, akkor jó a víz, élethű. De ha a domain-t nagyobbra veszem, akkor a víz is elnagyolt lesz. Hogy lehet ezt megoldani? Tehát hogy egy kerti csap méretű inflow, de egy medencényi domain, viszont a víz továbbra is élethű legyen.A másik meg, hogy Indirect Lightning-nál, ha A testnek beállítom hogy Emitter-es legyen (fényt bocsájtson ki), akkor a mellette lévő B testnek árnyékot kellene vetnie. Csakhogy nem vet. Látszik rajta az A test fénye, de keresztül is megy rajta.
Míg ha berakok egy lámpát, annál már van árnyéka. -
duffbeer
őstag
Árnyék ügyben azt is teheted, hogy azon a felületen, amire vetődik az árnyék, ott bepipálod a "shadeless" -t. Material -> shading
Bazinagy helyszín esetén az is opció, hogy kijelölöd az egészet és egyszerűen lekicsinyíted. Az arányok úgyis megmaradnak.
A kamera beállításai: kamerát kijelölöd, jobb oldalt "object data". Clipping-et kell növelned. Alapértelmezetten 100-on áll, ezt asszem végtelenig tudod növelni. érdemes még bepipálni a display szekció alatt a "Limits"-et, az mutatja meddig lát a kamera.
-
doc
nagyúr
na lassan fel kell raknom egy blendert a ceges gepre is, tul regen lattam mar
van egy 'cast shadow' checkbox valahol, azzal egyszeruen ki tudod kapcsolni az arnyekolast
a view distance-hez meg valaszd ki a kamerat, es valahol ott lesz a property-k kozott...de mindjart keresek Blender Installt
-
Romvr
őstag
(#147) doc:
Köszi, ezt majd megnézem. Állítgattam én már mindent a material részben, de csak nem akart eltűnni az üvegpohár koromfekete árnyéka. Az meg úgy otrombán nézett ki.(#148) duffbeer:
1.) Oké, ezt majd kipróbálom. Kezdetnek megteszi3.) Ezt megtaláltam .Csak ha ezt kivettem akkor a Raytrace-el beállított áttetszőség és fénytörés is megszűnt.
4.) Valahogy éreztem
Az a gáz hogy nekem pont ilyenekre kellene. Sajnos a Studio Max-os RealFlow és FumeFx-el az a baj hogy ott pl egy "pohár feltöltése vízzel" dolog olyan sok ideig számolódik hogy megőszülök bele. Blender-ben ugyanez pik-pak megvan. Már pedig az idő nem elhanyagolható tényező szokott lenni. Ha Blenderrel meg tudnám oldani a Videó editálási dolgot úgy mint most Max-ban, az valami csodálatos lenne. *sóhaj* mindegy, egyenlőre koncentrálok a Színtiszta 3D-s dolgokra, aztán majd csak lesz valahogy.
Más:
Csináltam egy bazinagy helyszínt és a kamera nem látja csak egy részét. Mármint hogy a View Distance az csak pl 100 és ezért ami már 101-nél van azt nem látja. Hogyan tudom ezt átállítani nagyobb értékre? (nah meg hol találom ezt az értéket
)
-
duffbeer
őstag
Mostanában eléggé hanyagoltam a blendert, én is a régi felületet ismerem jobban.
StudioMax-al szemben hatalmas különbség, hogy itt nincsenek "varázsgombok" és rengeteg funkciót elérsz a billentyűzettel. Ez kicsit lassítja a munkát az elején, de ha már kiismerted, akkor úgy fogsz dolgozni, hogy egyik kéz a billentyűzeten, másik az egéren.1 - Abban nem vagyok biztos, hogy videókba szánt animációkhoz megfelelő a blender, ebben nekem spec nincs tapasztalatom. Anno készítettem egy TV műsorhoz intro-t, de ott csak a videó előtt mozgott mindenféle plane, meg szöveg, stb. Na azt úgy oldottam meg, hogy létrehoztam egy plane-t 16 X 9-re átméreteztem, hogy meglegyen az arány, majd arra beállítottam textúrának egy videót. Fel kell húzni max-ra az "emit"-et és mindenféle árnyékot lenullázni. De majd kitapasztalaod a beállításokat (az új felületet nem ismerem annyira). Nyomsz egy "numerikus 7" -et (felső nézet) majd "Ctrl+Alt+ numerikus 0" ezzel felülre helyezed a kamerát. Ezután olyan magasságba emeled, hogy pont beleférjen a plane, nyilván ehhez a render felbontást is 16:9-nek megfelelően kell megválasztani.
A másik megoldás, "N" gombbal előhozod a lap tulajdonságait, lefelé görgetve találsz egy "Background inage" sort. Innen neked kell kitapasztalnod. Annyi, hogy ez a kép csak akkor látszik, ha merőleges síkot nézel (elől, felül, oldalnézet, numerikus 7, 1, 3) és ha ortografikus nézetre váltasz (numerikus 5). Itt is beállításokban nem tudok segíteni2 - ahogy fentebb írtam, ha egy plane-re húzod a videót, azt csinálsz vele amit nem szégyellsz, oda húzod ahova akarod, játszhatsz az alfával, megcsavarhatod, stb.
3 - Materialnál legörgetsz -> options -> "Traceable"-ből kiveszed a pipát
4 - Sehogy
Mint írtam videón belüli animálás szerintem nem a blender erőssége. Szóval egy lekamerázott tájba berakni egy forgó kockát, úgy, hogy a búzamezőre vessen árnyékot, az szerintem nem fog működni. Illetve lehet, hogy van rá mód, csak elképzelésem nincs hogyan.
De pl egy ilyen animációt létrehozni vele kb fél óra.
-
Romvr
őstag
Sziasztok!
Nemrég döntöttem úgy hogy áttérek Blenderre a 3D Studio Max-ról. Ennek anyagi megfontolása is van első sorban. Meg én főleg folyadék animációkkal és füst szimulációval foglalkozom, abban pedig a Blender jobban tűnik egyenlőre. Ám hiába bogarászom lelkesen a leírásokat neten, vannak olyan dolgok amiket nem találok. Remélem itt segítséget kaphatok ezekben a dolgokban.
1.) 3DS-ben videót betenni egy animáció mögé játszi egyszerű volt. Csak beraktam háttérnek és máris szerkeszthettem rá a dolgokat. Ezt vagy hasonló opciót viszont egyszerűen nem találok Blenderben. Hogy lehet "videón" szerkeszteni 3D dolgokat?
2.) Normál esetben a 3D a Videó előtt jelenik meg. Studo Max-ban egy kis trükkel meg lehetett oldani hogy a videó bizonyos elemei kitakarják a 3D részeket. Pl egy 3D doboz elé beteszem a lábam és így kitakarja azt a részét a doboznak. Blenderben ez hogy oldható meg?
3.) Studo Max-ban könnyen meg tudtam oldani hogy egy tárgy ne vessen árnyékot, de attól még mondjuk átlátszó legyen, illetve Raytrace effekteket produkáljon. Vagy éppen hogy egy üveggolyó, átengedje és törje a fényt. Blenderben erre még nem találtam vonatkozást.
4.) Ha a fentiek nem oldhatók meg (amit kétlek), vagy csak körülményesen, akkor hogy tudom azt megcsinálni hogy egy elkészített vízanimációt átvigyek Studio Max-ba? A sima export .3ds nem tartja meg a folyadék animációt, csak a tárgy kerül át amiből a folyadék lett.
Így hirtelen ennyi kérdésem van. Ha ezekre választ kapok az nagyban előre fogja lendíteni a Blenderes áttérésemet
A választ előre is köszönöm!
Romvr
u.i.: Amint láttam az új 2.5-ös Blendernek más a kezelőfelülete mint a réginek. Sajnos a legtöbb tutorial a régi kezelőfelülettel van, ami kissé hátráltat engem még. Tudtok olyan oldalt mondani ahol már az új felülettel mutatnak be dolgokat?
-
mibog
tag
tanulgatom a blendert, egy ajtónak szeretnék rögzített nyitható mozgást adni. hol érdemes keresgélnem?
-
ZawBer
csendes tag
Sziasztok!
Engem is érdekel a Blender, de én a modellezésben már viszonylag jó vagyok.
Az érdekelne, hogy valakit itt rajtam kívül érdekel-e a Game Engine, mer vele
jólenne beszélgetni. -
Synriel
csendes tag
Sziasztok.
Engem is érdekel a Blender, meg alapból a modellezés, animációk. Itt egy nagyon érdekes oldal, kezdőként úgy tartom, a srác tutorialja elképesztően jó, és a fórum is hasznos. Igaz, hogy még a régebbi verzióval kezdi, de természetesen frissíti a dolgokat idejében.
-
-
duffbeer
őstag
Nincs mit!
Igen azért írtam. Ezek szoktak ilyet csinálni.Ha legközelebb veszel valami videokártyát, a gyári CD-hez ne is nyúlj. Én sem tettem. Egyrészt a kártya gyártója teleszórja mindenféle szeméttel, mint márkalogó és társai, másrészt, biztos, hogy nem naprakész a driver.
-
Polyák
tag
Sziasztok!
Köszi mindkettőtöknek! sikerült! A videókártya driver-ét frissitettem és már tökéletes! -
duffbeer
őstag
Hali!
Elsőként egy legújabb VGA drivert és directx-et ajánlok, mivel az egész felületet openGL-ben "rajzolódik",Majd ha nem sikerül, akkor gyaluld le a gépedről a Blendert és minden társát, python-al együtt. A gyalulást úgy értem, hogy uninstall után a fennmaradt mappákat, konfigurációs fájlokat (Documents and settings-en belül, ha van valami blenderes vagy pythonos, azt is) stb. töröld le és telepíts újra mindent.
Nekem a 2.49b van fent Python 2.6.2-vel és gond nélkül fut. A konfigomat látod. -
Polyák
tag
Újra itt vagyok. A pytont és a Blender-t is újraraktam többször is de még mindig ugyan az a heyzet
Segítsetek! Nem akarok Blender nélkül lenni! Mi lehet a baj? Vagy ez a 2.49b nem jó?
-
Polyák
tag
Sziasztok! Lenne egy kis problémám a Belnder-rel. Újra lett teleítve a gépem. Eddig a 2.40 volt fenn. De most a 2.49 lett felrakva mert azt lehet letölteni a hivatalos oldalról. De ezzel az a baj hogy nem jenennek meg a menük. A Fájl, Add, timeline, stb... semmisem. Próbáltam a 2.6os pítonnal és a 3.1essel is de nem jó sehogy. Mi lehet a probléma?
Linkelek egy videót is hogy miről van szó.
[link]
A gépem bőven megfelelő neki, előtte gyengébb volt.
Remélem tudtok segíteni mert én már nem tudok mit kezdeni.
Előre is köszönöm! És Buék! -
Noddy
senior tag
Bocs félre olvastam...
Ajánlom nézz körül a mindentbele.hu oldalon is. -
Shadek
csendes tag
Szevasztok ha bejön még ide valaki tudnátok segíteni? Nem megtanítani kell a blenderre vagy ilyesmi.
Csak kell olyan aki ért hozzá és van kedve segíteni. Több infó: [link]
-
DarkByte
addikt
válasz
Macilaci457 #127 üzenetére
Ilyen kiterített arc textúrával már találkoztam, Quake fájljai között elég sok van. Nos, nem tudom mit tudok majd összehozni, igazából mivel terveim szerint nem lesznek túl közeliek az egyes elemek így alacsonyabb poligon számban egyszerűbb textúra is elég lehet. Egyenlőre még korai, de legalább látom mire készüljek.
-
Macilaci457
őstag
válasz
DarkByte #124 üzenetére
Szia!
Textúrákat leginkább a való életből lehet venni, de az sok utómunkát igényel. Vegyél nyugodtan a netről kész textúrákat. Pl. vannak textura generáló programok is, amik seamless textúrákat is csinálnak. (egymás mellé téve nincs látható határa, összefolyik)
Egy szörnyet viszont így nem tudsz textúrázni. Azt egyetlen kiterített textúraként lehet gondolni, amit meg kell csinálni pl. gimp-ben. Blenderben ecsettel festhetsz magad is textúrát, amit akár azonnal látsz a testen. Én így meghatároznám a test részeit, kifestegetném színekkel, majd azt a képet elmenteném, és pl. gimp-ben (vagy PS) ezt használnám segítségként, hogy hova kell erre sesteni, mert pl egy emberi fej textúrája így kell kinézzen:
-
DarkByte
addikt
válasz
duffbeer #123 üzenetére
Ez még nagyjából rendben is van, OpenGL -ben már textúráztam felületeket szóval a normálisokkal, textúra koordinátákkal nagyjából képben vagyok. Ami majd még jönnek a témában azok remélem tisztulnak amint haladok a tutorial -lokkal. Egy sakkfigurát szeretnék megcsinálni egymagam kezdésnek, már videó tutorialt találtam is rá. Egy ilyenből utána már talán kevés módosítással lehet War3 -mas lövész torony szerű bástyát csinálni.
A kérdésem inkább az akart lenni hogy hogyan fognak neki egy textúra rajzolásának? Gondolom Photoshop vagy GIMP az ami használható. Na de pl. egy fa mintázatot kézzel rajzolnak vagy effektek/szűről kombinációjaként jön ki?
-
DarkByte
addikt
Hmm, hasznos hogy van ez a topik, el is mentem a kedvencekhez. Nálam most megint fellángolt kicsit a játékot készíthetnék és úgy döntöttem elkezdem kicsit okosítani magam Blender -el.
Még nagyon korai de foglalkoztat a dolog: textúrákat érdemes magam nekifogni rajzolgatni, vagy jól használhatóak a készek is? (pl: [link]) Egyébként ezeket hogyan is csinálják? Pl. ha mondjuk eljutok addig hogy megrajzolok valami szörnyet a játékomhoz akkor ahhoz hogyan rajzolnak textúrát?
Ez valahogyan nagyon fekete varázslatnak tűnik számomra.
-
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #119 üzenetére
-
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #119 üzenetére
Nem sokára.
-
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #117 üzenetére
Az, a baj, hogy mindegy mit csinálok velük, ha elmozgatom a térben megváltozik az egész. Töltsd le a blender fájlt és próbáld ki amit gondolsz...
-
Macilaci457
őstag
Azért van egy nagyon hasznos dolog, amit érdemes megtanulni. Blender fájlokat nem csak megnyitni lehet, hanem azokból beemelni ... kb bármit. Testet, materialt, világítást, bármit.
Készítek egy gömböt, és liválasztom az append file-t, aminél kiválasztok egy Blender fájlt (.blend) amiben van.... a példa kedvéért 200 material. Nem megnyitja, hanem belenéz és mint fájlok láthatom a materialokat. Kiválasztom a szükségeset, pl. fényes arany, vagy átlátszó üveg. Ez hozzáadódik a saját projektemben lévő materialokhoz, és bármire egy mozdulattal ráhúzhatom.
A tanulság az, hogy Blenderben nincsen alapból annyi minden készen kínálva, de ha szerzel egy jó material gyüjteményt, meg ami kell, akkor azt ugyan olyan gyorsan és egyszerűen tudod beilleszteni, mint ha a szoftverben egy menü kínálná ezeket.
Ez persze tök jó akkor is, ha pl. egy korábbi fájlodból csak egy modellt szeretnél áthúzni, vagy... pl. lakberendezési dolgokhoz tartasz egy nagy fájlt, és abból mindig csak be kell hívni a WC-t vagy a kanapét.
-
duffbeer
őstag
válasz
mate0217 #113 üzenetére
Én kapásból tudok egy különbséget: sok százezer forint. Egyébként meg mit szeretnél összehasonlítani? Láttál már Blenderrel készült animációt és 3dsmax-al is. Akkor mi az ami érdekel?
A Blender telepítve pár 10 mega, a többi pár giga. A legalapvetőbb különbség az, hogy a blenderben neked kell létrehoznod a dolgokat, pl material, fizika stb, míg a két másiknál azt mondod egy kockára, hogy te most rongy vagy és ő rongy lesz. A Blender mindent maga állít elő, nincsenek előre elmentett testek, vagy tulajdonságok. Ezen kívül állítólag gyorsabban lehet vele dolgozni (nem tudom nem foglalkoztam 3dsmax-al), mert a billentyűzet szinte minden gombját használja...Szerk:
még 1 -
mate0217
aktív tag
Nincs olyan oldal ahol összehasonlítják a 3ds max 9-el vagy a cinema4dvel???
-
duffbeer
őstag
Egy kis problémába ütköztem...
Készítettem egy rugót, amit egy empty működtet. Mellékelem a blend fájlt is.
Az a problémám, hogy ez így szép és jó, de hogyan tudom ezt a rugót elmozdítani a helyéről anélkül, hogy deformálódna? Vagy esetleg tudtok más módját a rugó készítésének? -
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #110 üzenetére
Szerintem teljesen jó.
-
Macilaci457
őstag
Itt van a nagyobb verzió: link
Valahogy nagyban nem renderelte szépen... -
Macilaci457
őstag
válasz
duffbeer #108 üzenetére
Azt nem tudtam, hogy több materialt is rendelhetek egy testhez.
A remove doubles azért nem működött, mert szinte egymásba forgattam két részt (nem csak egymáshoz), és az élsimítás miatt kellett hogy összefüggő legyen a felület. Sajnos ezekről a lépésekről nincsen screenshot-om, de majd lehet, hogy mutatok az előbbi próbálkozásokból képeket, ha érdekel.
-
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #107 üzenetére
Én a node-okkal gondban vagyok még.
Mindenesetre lenne pár észrevételem, vagy ötletem. Ha nem mondok újat, akkor bocsi.
Azt írtad, végigmentél a testen, hogy ne legyenek dupla pontok. A "Remove Doubles" nem működött volna? (Edit Mode -> Specials [w] -> ...)
Ahhoz, hogy egy kockán belül egy face-nek új materialt adj, nem kell leválasztanod. Egy Mesh-en belül 16 materialt tudsz összesen a face-ekhez rendelni. (Edit Mode -> F9 ->Link and Materials) -
Macilaci457
őstag
válasz
duffbeer #106 üzenetére
Szia!
Renderelek nagyobbat, és belinkelem majd.
Kb így készült (nagy vonalakban):
1. gyűrű nurbs görbéből, majd azt a megfelelő alakban mesh-é alakítottam
2. foglalat fele plane-ből folyamatos extrudálással készült, de csak a felső vonala egy hasonló gyűrű felső nézetének háttérképbe illesztésénem segítségével
3. a megfelelő magasságú test kialakítása
4. foglalat és gyűrű eggyé konvertálása és a foglalat pontjai a gyűrű pontjaihoz illesztése (merge)
itt jött a bibi, volt egész gyűrű, és fél foglalat. Nem szimmetrikus a foglalat, vagyis forgatnom kellett az egész modell felső részét, és kb illeszteni.
Aztán jött a nehezebb része:
( 5. forgatás)
6. szépen végig kellett menni az egész modellen és modellben, hogy minden pont csak egyszer legyen benne, és ne legyenek felesleges vektorok. Na ettől kb kétszer fejfájásig jutottam. De így "tökéletes" a modell.Kő:
Ezt egy körből csináltam, csak alacsonyra kell állítani az oldalai számát, és megont oldalak extrudálásával kialakítottam a követ, majd a foglalat formájára kicsit oválosítottam.Renderelés:
Az egész kompozíció egy kockában kapott helyet, pár falát kivágtam, és az alja le lett választva, hogy új felületet adhassak neki (tükröződő lett)A gyűrű test maga kapott két bevel és egy subsurf (level 3) modifier-t.
A kamera messzebb került, és a fókuszpontja be lett állítva a kő távolságába.
Node editorban egy defocus filter végezte a mélységélesség szimulálását.
És ezt már csak renderelni kellett.Van még ott pár kő szétszórva, azokat kézzel illesztettem be. A foglalat, kockából készült a felületek felosztásával és néhány lap kitörlésével.
Amúgy én is most tanultam meg rájöttem próbálkozással az elmúlt hónapban a dolgokra, ez az első valódi kidolgozott projektem.
-
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #105 üzenetére
Szép lett.
Én még nem vagyok ilyen szinten.
Létezik nagyobb felbontásban? Egyéb technikai infót tudsz mondani? -
Macilaci457
őstag
Update.....
Elkészült a projekt.
Elég sok próbálkozás előzte meg, amelyik lehet, hogy jobb is lehetett volna, de én meg vagyok vele elégedve. Jó sokáig készült.
-
Macilaci457
őstag
válasz
duffbeer #101 üzenetére
olyan mint ha ki (vagy be) lenne fordítva. Nem tudod, hogy lehet megfordítani a normálisokat? Valami ilyesmire tudok gondolni, de nem jöttem rá. Ahogy arra sem, előtte miért működött. Lehet, hogy másképp csináltam.... de azok a modellek még megvannak, és szerkeszthetők is.
-
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #100 üzenetére
Hát ez tényleg érdekes. Nekem is fekete. Vajon régi blender is ezt csinálja?
Mindenesetre Shaded módban pár lámpával körülötte jobban látszik.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Óvodások homokozója
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Műszaki rajz készítés
- Műszaki rajzok készítését vállalom (autocad, inventor, solid edge)
- Synology NAS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 10***(X) "Zen 6" (AM5)
- További aktív témák...
- ÁRCSÖKKENTÉS Panasonic Viera 37" TH-37PV8P plazma TV eladó (2 HDMI)
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- PS3 Játékok 1500Ft/db - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Apple iPad Air 4 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- AKCIÓ! Épített KomPhone R5 4500 16GB RAM 240GB SSD RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest