Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • duffbeer

    őstag

    válasz Romvr #146 üzenetére

    Mostanában eléggé hanyagoltam a blendert, én is a régi felületet ismerem jobban.
    StudioMax-al szemben hatalmas különbség, hogy itt nincsenek "varázsgombok" és rengeteg funkciót elérsz a billentyűzettel. Ez kicsit lassítja a munkát az elején, de ha már kiismerted, akkor úgy fogsz dolgozni, hogy egyik kéz a billentyűzeten, másik az egéren.

    1 - Abban nem vagyok biztos, hogy videókba szánt animációkhoz megfelelő a blender, ebben nekem spec nincs tapasztalatom. Anno készítettem egy TV műsorhoz intro-t, de ott csak a videó előtt mozgott mindenféle plane, meg szöveg, stb. Na azt úgy oldottam meg, hogy létrehoztam egy plane-t 16 X 9-re átméreteztem, hogy meglegyen az arány, majd arra beállítottam textúrának egy videót. Fel kell húzni max-ra az "emit"-et és mindenféle árnyékot lenullázni. De majd kitapasztalaod a beállításokat (az új felületet nem ismerem annyira). Nyomsz egy "numerikus 7" -et (felső nézet) majd "Ctrl+Alt+ numerikus 0" ezzel felülre helyezed a kamerát. Ezután olyan magasságba emeled, hogy pont beleférjen a plane, nyilván ehhez a render felbontást is 16:9-nek megfelelően kell megválasztani.
    A másik megoldás, "N" gombbal előhozod a lap tulajdonságait, lefelé görgetve találsz egy "Background inage" sort. Innen neked kell kitapasztalnod. Annyi, hogy ez a kép csak akkor látszik, ha merőleges síkot nézel (elől, felül, oldalnézet, numerikus 7, 1, 3) és ha ortografikus nézetre váltasz (numerikus 5). Itt is beállításokban nem tudok segíteni

    2 - ahogy fentebb írtam, ha egy plane-re húzod a videót, azt csinálsz vele amit nem szégyellsz, oda húzod ahova akarod, játszhatsz az alfával, megcsavarhatod, stb.

    3 - Materialnál legörgetsz -> options -> "Traceable"-ből kiveszed a pipát

    4 - Sehogy :)

    Mint írtam videón belüli animálás szerintem nem a blender erőssége. Szóval egy lekamerázott tájba berakni egy forgó kockát, úgy, hogy a búzamezőre vessen árnyékot, az szerintem nem fog működni. Illetve lehet, hogy van rá mód, csak elképzelésem nincs hogyan.

    De pl egy ilyen animációt létrehozni vele kb fél óra.

  • doc

    nagyúr

    válasz Romvr #146 üzenetére

    a 3) letezik Blenderben is, de igy hirtelen meg nem mondom pontosan hol tudod beallitani (az anyagtulajdonsagoknal, de fejbol passzolom, talan F8?)

Új hozzászólás Aktív témák