Új hozzászólás Aktív témák
-
K21_overlord
tag
válasz
duffbeer #157 üzenetére
Megnéztem amit javasoltál. Nem itt van a kutya elásva. Feltettem rapidra a blender filet.
https://rapidshare.com/files/257380955/RobertStephensonTheRocket_working_.blend
Object mode ban nézd a forgatást, átméretezést... "N" nél tudom ugan mozgatni, de megbolondulok ha úgy kell befejeznem. -
K21_overlord
tag
válasz
duffbeer #155 üzenetére
Hiába pörgetem meg pl az x tengely körül semmi. Ha kezdek egy új file t és ugyan ezt csinálom vele akkor ott már újra tudom forgatni átméretezni áthelyezni. Ezért gondolom, hogy az adott blend filenél állítottam el valamit. Gond az h egy 300 oldalas totoriál vége felé járok.
-
-
DarkByte
addikt
válasz
duffbeer #123 üzenetére
Ez még nagyjából rendben is van, OpenGL -ben már textúráztam felületeket szóval a normálisokkal, textúra koordinátákkal nagyjából képben vagyok. Ami majd még jönnek a témában azok remélem tisztulnak amint haladok a tutorial -lokkal. Egy sakkfigurát szeretnék megcsinálni egymagam kezdésnek, már videó tutorialt találtam is rá. Egy ilyenből utána már talán kevés módosítással lehet War3 -mas lövész torony szerű bástyát csinálni.
A kérdésem inkább az akart lenni hogy hogyan fognak neki egy textúra rajzolásának? Gondolom Photoshop vagy GIMP az ami használható. Na de pl. egy fa mintázatot kézzel rajzolnak vagy effektek/szűről kombinációjaként jön ki?
-
Macilaci457
őstag
válasz
duffbeer #108 üzenetére
Azt nem tudtam, hogy több materialt is rendelhetek egy testhez.
A remove doubles azért nem működött, mert szinte egymásba forgattam két részt (nem csak egymáshoz), és az élsimítás miatt kellett hogy összefüggő legyen a felület. Sajnos ezekről a lépésekről nincsen screenshot-om, de majd lehet, hogy mutatok az előbbi próbálkozásokból képeket, ha érdekel.
-
Macilaci457
őstag
válasz
duffbeer #106 üzenetére
Szia!
Renderelek nagyobbat, és belinkelem majd.
Kb így készült (nagy vonalakban):
1. gyűrű nurbs görbéből, majd azt a megfelelő alakban mesh-é alakítottam
2. foglalat fele plane-ből folyamatos extrudálással készült, de csak a felső vonala egy hasonló gyűrű felső nézetének háttérképbe illesztésénem segítségével
3. a megfelelő magasságú test kialakítása
4. foglalat és gyűrű eggyé konvertálása és a foglalat pontjai a gyűrű pontjaihoz illesztése (merge)
itt jött a bibi, volt egész gyűrű, és fél foglalat. Nem szimmetrikus a foglalat, vagyis forgatnom kellett az egész modell felső részét, és kb illeszteni.
Aztán jött a nehezebb része:
( 5. forgatás)
6. szépen végig kellett menni az egész modellen és modellben, hogy minden pont csak egyszer legyen benne, és ne legyenek felesleges vektorok. Na ettől kb kétszer fejfájásig jutottam. De így "tökéletes" a modell.Kő:
Ezt egy körből csináltam, csak alacsonyra kell állítani az oldalai számát, és megont oldalak extrudálásával kialakítottam a követ, majd a foglalat formájára kicsit oválosítottam.Renderelés:
Az egész kompozíció egy kockában kapott helyet, pár falát kivágtam, és az alja le lett választva, hogy új felületet adhassak neki (tükröződő lett)A gyűrű test maga kapott két bevel és egy subsurf (level 3) modifier-t.
A kamera messzebb került, és a fókuszpontja be lett állítva a kő távolságába.
Node editorban egy defocus filter végezte a mélységélesség szimulálását.
És ezt már csak renderelni kellett.Van még ott pár kő szétszórva, azokat kézzel illesztettem be. A foglalat, kockából készült a felületek felosztásával és néhány lap kitörlésével.
Amúgy én is most tanultam meg rájöttem próbálkozással az elmúlt hónapban a dolgokra, ez az első valódi kidolgozott projektem.
-
Macilaci457
őstag
válasz
duffbeer #101 üzenetére
olyan mint ha ki (vagy be) lenne fordítva. Nem tudod, hogy lehet megfordítani a normálisokat? Valami ilyesmire tudok gondolni, de nem jöttem rá. Ahogy arra sem, előtte miért működött. Lehet, hogy másképp csináltam.... de azok a modellek még megvannak, és szerkeszthetők is.
-
tomi_mod
aktív tag
Valahogy én is így próbáltam értelmezni, hogy "segédként" működik a dolog.
Egy kézmozgatás már sokkal komplexebb és előtte sok apróságot szeretnék letisztázni a teknős projektben is főként az object-ek nevei, hogy azok konkrétan egy dolgot jelentsenek tehát ne cube meg armature.001 més hasonlók legyenek...ami egy komolyabb esetben nagyban könnyíti az esetleges egymáshozrendelést.Utánanézek annak amit írtál!
-
tomi_mod
aktív tag
Kipróbálom!
Rájöttem, hogy alapvetően az volt a baj, jogy túl szűk közönként adtam meg KeyFrameket, konkrétan 5képenként.
A főmozgás jó lett, azt pathal csináltam, csak az uszonyoknál lett túl darabos...de először azt javítom, úgy, hogy 1 vagy 2mp-ként teszek csak be Kframet, így szépen mozog majd ahogy fordul, mintha azzal irányítana...legalábbis remélemViszont lenne egy kérdésem:
Ugyanebben a teknősös dologban látni egy Volumetric Underwater effektet, ami simán annyi, hogy van egy kör ami ki van jukasztgaztva mint egy sajt, felette meg egy spot lámpa aminek adok Halo-t, Buff shadowt és hogy animáció is lehessen adok a körhöz egy csontot mivel ezzel elegánsabb a dolog ha animálni szeretnék...
A kör xy síkban van, ennek közepén z tengelyen a csont, parentolás rendben van, ki is próbáltam Pose módban csontot forgatva forog a kör is...
Viszont ha rotation key veszek fel Pose módban akkor sehogy nem akar működni, tehát animációban nem forgatja meg a kört, viszont ha Object módban adok rotation key-t akkor frankón műxik.
Az esethez hozzá tartozik, tutorialban írták, hogy y tengely körül kell animálni aztán IPO editorban meg átrakni a Z-re, legalábbis így értettem...Szal a kérdésem az, hogy alapvetően miért nem lehet a csontot saját tengelye körül forgatni animáláskor???
-tudom, hülyén hangzik így, de láttam máshol is, hogy pl. a csuklómozgást (forgatást) is úgy csinálják, hogy alkarcsont ->kézfejcsont, de a kettő kapcsolatánál van merőlegesen egy másik bone is és ezzel forgatják a kézfejet...válasz csak annyiban fontos, hogy megértsem a miértjét, mert meg tudom oldani, hogy jó legyne csak nem épp elegánsan
-
#57018880
törölt tag
Udv , elso kerdesem
Megprobaltam reprodukalni ezt a fuves dolgot ,hozzatennem egyelore csak az ui-val szandekoztam baratkozni ,de megtetszett amit csinaltal...
Vegtere sikerult is. Ugyan en csak egy sima box-al, nem logoval csinaltam . Annyi gondom lenne ,hogy miutan a collision-t megkapja a box meg mindig akad nehany fuszal ami atszurja, amiben elter az en verziom az 40k mennyisegre es 14 szegmens ...(notit rendesen meg is varakoztatja forgatasnal ((2x2.2ghz , m8600gt 256mb))
Erre van valami otlet? -
sNORh
addikt
nagyonjó, szépen kidolgozott, csak had kötekedjek kicsit
túl kerekre sikerültek az élek, főleg a lánctalpnál.. lehetett volna kicsit élesebb..
Majd meglátjuk mire jutok, megköszönném a tutor packet
tegnap nézegetem tutorialokat, de teljesen más mint a max, nehézlessz átszokni.. -
Macilaci457
őstag
Mert csak a szerkesztő nézet használ openGL-t, a renderelést a CPU végzi. Még egy Pixar filmet is CPU clustereken renderelnek, okkal.
Amire te gondolnál az a gpgpu render lenne, de egyelőre szó sincs ilyesmiről. És lehet, hogy később se lesz olyan elterjedt, mint azt mondják. NV kártyák esetén a Gelato szoftvert kellene használnod, és van az ATI-nak is ilyen szoftvere. Programozók szerint viszont a GPU renderelés nem is lesz képes olyan szabadságot nyújtani mint a CPU, erről elég sok írás van a neten, a vélemények megoszlanak, a lényeg, hogy állati gyors lenne, csak azok a kis processzorok amiből van több száz egy ilyen GPU-ban, jóval butábbak mint egy CPU.Bár még az is lehet, hogy csak a hagyomány beszél belőlük, egy programozó blogjában olvastam, hogy noha nyomják nagyon, szerinte a hardver az, ami nem jó igazán, és nehéz programozni. -
Macilaci457
őstag
-
bibere
csendes tag
Igen!
Ezen én is csodálkoztam,teljesen véletlen találtam rá.
Más-3D s- fórumokra azért nem akartam reg.elni,mert gondoltam ott a sok profinak ha felteszek egy kérdést félő azt a választ kapom "vedd a fáradságot,és olvass vissza!"
Na igen.50-60 oldalt végig olvasni laponként 30 beírás......és lehet nem is kapok konkrét választ.
Úgyhogy ezért örültem ennek a topicnak.Tetszik a dolog ,de nam akartam,hogy lehülyézzenek azért mert kezdő vagyok. Köszi. -
-
bibere
csendes tag
Hello!
Én csak most kezdtem a blenderrel foglakozni,nagyon tetszik( főleg mert ingyenes,és a lehetőségeknek csak a képzelet szab határt)
Én is már jópár oldalt bejártam:http://www.mindentbele.hu/, és még azokat amiket te is belinkeltél.A youtub-on is van pár tutorial ott is érdemes szétnézni.
Viszont az én problémámra sajnos nem találtam választ sehol.Ha tudnál segíteni:
Egy hengeres testre hogy lehet szöveget bele gravírozni??
Sehol nem találok erre tutort.
Ha tudsz HELP ME!! -
Vladi
nagyúr
Szia!
Én is gondolkodtam modellezésen, de ez elég távoli világ nekem.
Van egy ilyen magazin, bár nem hiszem, hogy sokat segít, de érdekes lehet.
Lehet jövök még a topikba.[
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 5 9600X Processzor!
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- BESZÁMÍTÁS! MSI SUPRIM X RTX 4080 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Olcsó Laptop! Új akkumulátor! Dell Latitude E6540 : I7 4600M / AMD HD8790M / 8GB DDR3 / 128GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged