- Házimozi belépő szinten
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- VR topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung LCD és LED TV-k
- Projektor topic
- Leszámol a saját Linux disztribúciójával az Intel
- DUNE médialejátszók topicja
- RISC-V-re is portolja a CUDA-t az NVIDIA
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
Új hozzászólás Aktív témák
-
Macilaci457
őstag
Megint kéne egy kis segítség:
Valaki kipróbálná? Fogok egy Nurbs kört. A kurzort távolabb viszem, és szerkesztő módban ahhoz képest megforgatom (spin).
Ebből ugye egy gyűrűt kapok. Namost amit kapok, az vak fekete. Semmi fény, még akkor sem, ha új anyagot adok neki. Csak renderelve jelenik meg a színe. A gond az, hogy így nem is tudok dolgozni rajta.Na, ebből csináltam korábban ugyan ebben a projektben már kettőt, és az rendes szürke lett, és működtek rá az anyag tulajdonságok is.
Mit csinálhatok most rosszul??
-
-
duffbeer
őstag
Ez már régebbi, de gondoltam megmutatom. Itt-ott használom avatarként.
-
Macilaci457
őstag
Ha valakinek lenne kedve közös modellezésre valami egyszerűbb projektbe szívesen benne lennék. Amatőr szinten egyelőre. Akár blueprintből, de figurákkal is megpróbálkoznék. Közben lehet egymásnak segíteni...
-
Macilaci457
őstag
No, úgy sikerült megoldanom a torzítást, hogy nurbs alakzat volt a test, amit nurbs görbe körbeforgatásával kaptam (tehát forgástest), azt nagyjából a nekem fontos bounding-box jellegű szerkesztőpontok vették körül, így a nekem tetsző formára torzíthattam.
Ezt aztán mesh-é lehet alakítani, de azért hagytam egy másolatot a nurbs-ből is.
Nemsokára lesznek képek.... remélem. -
Macilaci457
őstag
Megnézem! Köszi.
Közben próbálgattam nurbs alakzattal, és ott sikerült, csak azt nem tudom valami miatt smooth-olni vagy még nem találtam meg hogy. -
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #91 üzenetére
Próbálkozz a proportional-al. Edit mode-ban "O", vagy a kis ikon az orientáció kiválasztás mellet. Hirtelen más megoldás nem jut eszembe, de ha igen, jelzem.
-
Macilaci457
őstag
Sziasztok!
Dologozom egy projekten, amit még nem fednék fel, és egy kis problémám akadt. Egy objektumot szeretnék úgy módosítani, hogy az alja szűkebb legyen mint a teteje. Ezt egy 4 vert.-ből álló doboznál könnyű megtenni, mert az alsó síkot összenyomom, és kész.
Amit viszont én szeretnék "trapézosítani" azt nem ilyen könnyű megfogni.Tud valaki olyan megoldást, hogy egy bounding-box -ot transzformálhatok, és az objektum követi annak a formáját?
-
Blender készített animációt fel lehet vajon használni mondjuk Flash-ben?
-
tomi_mod
aktív tag
Valahogy én is így próbáltam értelmezni, hogy "segédként" működik a dolog.
Egy kézmozgatás már sokkal komplexebb és előtte sok apróságot szeretnék letisztázni a teknős projektben is főként az object-ek nevei, hogy azok konkrétan egy dolgot jelentsenek tehát ne cube meg armature.001 més hasonlók legyenek...ami egy komolyabb esetben nagyban könnyíti az esetleges egymáshozrendelést.Utánanézek annak amit írtál!
-
duffbeer
őstag
Na erre már nem emlékszem pontosan, de ha minden igaz, az IK solver-hez van köze (Pose mode --> Object (F7) --> Add Constraint), vagy azzal kell megoldani. Azért használnak egy csontot, hogy animálásnál ne kelljen pl minden ujjpercet külön "megtörni", hanem egy vezérlővel történjen minden mozgás.
Persze lehet, hogy hülyeségeket beszélek. Ha valamit rosszul írtam javítson ki az aki tudja! -
tomi_mod
aktív tag
Kipróbálom!
Rájöttem, hogy alapvetően az volt a baj, jogy túl szűk közönként adtam meg KeyFrameket, konkrétan 5képenként.
A főmozgás jó lett, azt pathal csináltam, csak az uszonyoknál lett túl darabos...de először azt javítom, úgy, hogy 1 vagy 2mp-ként teszek csak be Kframet, így szépen mozog majd ahogy fordul, mintha azzal irányítana...legalábbis remélemViszont lenne egy kérdésem:
Ugyanebben a teknősös dologban látni egy Volumetric Underwater effektet, ami simán annyi, hogy van egy kör ami ki van jukasztgaztva mint egy sajt, felette meg egy spot lámpa aminek adok Halo-t, Buff shadowt és hogy animáció is lehessen adok a körhöz egy csontot mivel ezzel elegánsabb a dolog ha animálni szeretnék...
A kör xy síkban van, ennek közepén z tengelyen a csont, parentolás rendben van, ki is próbáltam Pose módban csontot forgatva forog a kör is...
Viszont ha rotation key veszek fel Pose módban akkor sehogy nem akar működni, tehát animációban nem forgatja meg a kört, viszont ha Object módban adok rotation key-t akkor frankón műxik.
Az esethez hozzá tartozik, tutorialban írták, hogy y tengely körül kell animálni aztán IPO editorban meg átrakni a Z-re, legalábbis így értettem...Szal a kérdésem az, hogy alapvetően miért nem lehet a csontot saját tengelye körül forgatni animáláskor???
-tudom, hülyén hangzik így, de láttam máshol is, hogy pl. a csuklómozgást (forgatást) is úgy csinálják, hogy alkarcsont ->kézfejcsont, de a kettő kapcsolatánál van merőlegesen egy másik bone is és ezzel forgatják a kézfejet...válasz csak annyiban fontos, hogy megértsem a miértjét, mert meg tudom oldani, hogy jó legyne csak nem épp elegánsan
-
duffbeer
őstag
Jónak tűnik a teknőc.
Sajnos én nem tudok vele már annyit foglalkozni, úgyhogy más arra sem emlékszem, hogyan kell a fényekkel játszani.Mindenesetre ha "robotmozgása" van, próbáld meg az IPO curve editorban kijelölni az összes görbét és keresd meg a Smooth IPO Curves gombot (Shift O).
-
tomi_mod
aktív tag
Üdv!
Kb. 2 hete keztem el foglalkozni ezzel a progival, mikor is egy gamer siteon láttam a big buck-ot és, hogy ingyenes programmal csinálták.
A programot nem istenítem, már megtették előttem
Logikus, könnyen érthető, és adja magát a következő lépés a modellezés során...
Persze indulásnál kellett a sok leírás, amit a blenderkuckóról húztam le, több száz oldal anyag...mára idáig jutottam:
[link]
Az egész saját kreálmány, tehát nem letöltött modell!
10mp-s animáció, de sajna elég "robotmozgása" lett szegénynekde állóképen még egész jó
A texturázás lesz a köv lépés, de az egy másik teknős modellen mert ez túl élethű lett én meg rajzfilmesebbet szeretnék, amolyan nyeszletebbet
Ha valakinek kellene a modell (képen levő) írjon és szívesen átküldöm -ha akar vele szenvedni... -
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #80 üzenetére
És ezt így valaki otthon összedobta hobbiból?
-
Macilaci457
őstag
Jól írja duffbeer, a szerkesztőfelület teljes egészében OpenGL, ezért erre kihegyezett videókártya (Nvidia Quadro) nagyban segíti az akadásmentes munkát.
A renderelés videókártyán viszont nem megy, mindent a processzor csinál, az ilyen törekvések egyelőre nem tökéletesek, lásd a nagy pixar filmeket is még mindig oriás clustereken renderelik, nem quad-SLI videókártyákon.1-2GB RAM elég, renderelésnél, nagy textúráknál kellhet 4Gb, de tanulgatni semmiképp. Kétmagos processzor akkor jó, ha az egyiken egész nap renderelsz, és még használnád a gépet. Persze négy magból is lehet hármon renderelni, ha olyan processzorod van, de erre beruházni eleinte felesleges.
Én egy kb 2Ghz-es laptopon Intel videókártyával már tudtam élvezetes dolgokat kipróbálni, megtanulni, de már ideje lenne fejlesztenem...
Vagy kell egy ilyen otthonrarenderelni: Helmer
:-) -
duffbeer
őstag
Pythonra nincs szükséged a használatához, de ha meg akarod nyugtatni magad, a Python 2.5.2-t kell telepíteni a C:\Python25 mappába. Akkor meg fogja találni.
Milyen hardver? Hát ha sok pénzed van nVidia Quadro, vagy ATi FireGL. Home felhasználásban inkább a proci fontos, mert teljes egészében az végzi a renderelést.
Viszont nekem van egy olyan gondom, hogy amikor elindítom a "játékot" blenderben, tehát megnyomom a "P"-t néha minden frankó, néha egy nagy szürke képet látok csak. nVidia kártyás géppel ,még nem próbáltam, lehet annál nem lenne gond. Egyébként az egész Blender felület OpenGL alapú. -
Sziasztok!
Még csak most kezdek 'hozzászagolni' a Blenderhez ezért néhány alap info jól jönne..
Telepítéskor valamiért azt írta ki a blender hogy nem találja az egyébként telepített Python programot, nem értem miért..Lehet hogy hülye kérdés, de hardveresen mi 'tetszik' a blendernek, illetve általánosságban egy ilyen modellező programnak? A CPU+RAM vagy inkább a VGA kártya teljesítménye a fontosabb?
-
duffbeer
őstag
-
duffbeer
őstag
Hullaszag van....
Kész lett a tank, legalábbis nagyjából. Majd linkelem. A textúra elég kezdetleges, de majd helyrehozom.
-
Jester01
veterán
válasz
Macilaci457 #72 üzenetére
Ja hát a 4 millió kicsit sok.
De azért ultra-low-poly se kell (vagy csak a másik mellé, hogy legyen LOD). Akit érdekel itt talál jónéhány létező modellt.
-
Jester01
veterán
Ha valaki gyakorlásképp szeretne valami értelmeset modellezni, akkor magyar nevezetes épületeket (pl. hidak, országház, stb) továbbra is szívesen fogadna a FlightGear projekt. (GPL)
-
#57018880
törölt tag
Keresgelek kezdo tutorialokat, de mindegyik ahogy elnezem regebbi verziokra epit , aztan a menu szerkezetet meg elegge atterveztek , alig talalni joforman barmit
.
Ha talaltok olyat amibol kezdokent lehet tanulni (kivitelezheto a 2.48 menurendszerevel) linekljetek kerlek. -
#57018880
törölt tag
Udv , elso kerdesem
Megprobaltam reprodukalni ezt a fuves dolgot ,hozzatennem egyelore csak az ui-val szandekoztam baratkozni ,de megtetszett amit csinaltal...
Vegtere sikerult is. Ugyan en csak egy sima box-al, nem logoval csinaltam . Annyi gondom lenne ,hogy miutan a collision-t megkapja a box meg mindig akad nehany fuszal ami atszurja, amiben elter az en verziom az 40k mennyisegre es 14 szegmens ...(notit rendesen meg is varakoztatja forgatasnal ((2x2.2ghz , m8600gt 256mb))
Erre van valami otlet? -
#57018880
törölt tag
Dejo ,hogy van ilyen topic, majd jovok ide a kerdeseimmel. Remeljuk meg lesz nehany lelkes modellezo aki csatlakozik mert ahogy elnezem azert nincs tolongas a hsz-eket illetoen.
-
duffbeer
őstag
Ez valami díjnyertes kép. Valahol láttam már.
Én annyira nem vagyok még otthon a témában, de van egy tutorialom, ahol egy srác látrehozott három különböző méretű gömböt, egymásra helyezve és mindegyiknek adott egy cloud textúrát (amit a blender generál) és még egykét dolgot alpha, áttetszőség stb., majd animálta őket. Természetesen a kamera a gömbökön belül helyezkedett el. A végén átrepített egy tárgyat a "felhőkön", és mivel különboző méretűek voltak a gömbök érezhető volt a rétegződés. iszonyat jól nézett ki.
Na ez a különbség a max és a blender között. A maxban rákattintasz egy gombra, hogy csináld és ő létrehozza pl. a horizontot. Ilyen szemponból az jobb. A blenderben mindent a user kever ki. Érdekes, hogy a beépített textúra "stílusokkal" és azok "tweak"-elésével szinte bármit létrehozhatsz a betonfaltól a füvön, az üvegen át a camouflage textúráig. De ez gyakorlás. Egy barátom is mesélte, hogy a max karakteranimálásban verhetetlen. A blender kicsit nehézkesebb. Igazából linuxhoz tudnám hasonlítani. Ahhoz is érteni kell, de ha értesz hozzá bármit megcsinálsz. -
-
sNORh
addikt
nagyonjó, szépen kidolgozott, csak had kötekedjek kicsit
túl kerekre sikerültek az élek, főleg a lánctalpnál.. lehetett volna kicsit élesebb..
Majd meglátjuk mire jutok, megköszönném a tutor packet
tegnap nézegetem tutorialokat, de teljesen más mint a max, nehézlessz átszokni.. -
duffbeer
őstag
Mint azt írtam lejjebb, egy barátom maxozott és el volt hűlve amikor előtte blenderrel elkészítettem valamit 10 perc alatt amivel ő két órán át szívott.
Nem arról van szó, hogy a max nem jó, hanem arról, hogy a blender a maga 20 megájával szinte ugyanazt tudja (home felhasználásra értem). A legfőbb erénye pedig az, hogy rengeteg tutorial van nagyon olcsón, vagy ingyen hozzá. Youtube, torrent, stb. Itt van egy DVD szinte ingyen. Ha lesz egy kis időm feltöltöm valamelyik trackerre a saját összegyűjtött tutorial packomat. -
sNORh
addikt
Hali
énis belépek soraitokba, maxoztam, nagyon adta, de áttérek a Free oldalra, kicsit így hirtelen fura, de majd kérdezek ha elakadok.. kicsit meglepődtem a méretén..
nagyonjó az intel logo ^^
üdv. -
Macilaci457
őstag
Remélem mindenki nézegeti a Blendernation-t, mert most is volt egy jó tutorial Stencil Maps -okról.
-
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #51 üzenetére
Létrehozol egy plane-t (kb 17-es méret), majd F7 alatt a particle system gomb, "add new", alatta megjelenik, hogy emitter. ezzel lehet mindent előállítani. tűz, hó, stb. Nekünk viszont az emitter helyett a hair kell. Hair-hez ezeket a beállításokat használtam:
amount: 20000, segments: 7, normal: -0.5, random: 0.2, brown: 0.3. Ezután létre kell hozni még egy plane-t, átméretezni ugyanakkorára és kicsit alá helyezni, mivel a mi hair emitterünk nem fog látszani renderelésnél, valamint annak kell adni a fű textúrát. Be lehet állítani, de elég bután mutatna, egy zöld talaj a fűszálak alatt.Ennek a plusz plane-nek adunk egy föld jellegű materialt. Játszhatunk vele, de tudom ajánlani ezt. Innen letölthető elég sok material. Én spec azt ajánlom, hogy ha le is töltesz valami anyagot, akkor annak nézd át a beállításait, hogy miért olyan amilyen. Tanuljunk mástól.
. Mondjuk a füvet is le lehet ugyaninnen tölteni.
Na ennyit a fűről. Magát a logót gondolom nem gond elkészíteni, annyi dolgunk van csak vele, hogy szintén F7 de most a physics gomb alatt bekapcsolni a collision-t. Ezzel ha belehelyezzük a fűbe, akkor "lenyomja" azt. Hozzáteszem eléggé meg fogja harapni a gépet a művelet. Lassabb gépeknél ajánlom, hogy inkább 1000 legyen az amount fűszálból, majd ha minden kész, akkor feltolhatjuk 20000-re. -
Vladi
nagyúr
válasz
Macilaci457 #48 üzenetére
Nekem sem jön be a kép.
-
duffbeer
őstag
Egy gyors szerzemény:
kép -
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #45 üzenetére
Na ezzel nem voltam tisztában.
-
Macilaci457
őstag
Mert csak a szerkesztő nézet használ openGL-t, a renderelést a CPU végzi. Még egy Pixar filmet is CPU clustereken renderelnek, okkal.
Amire te gondolnál az a gpgpu render lenne, de egyelőre szó sincs ilyesmiről. És lehet, hogy később se lesz olyan elterjedt, mint azt mondják. NV kártyák esetén a Gelato szoftvert kellene használnod, és van az ATI-nak is ilyen szoftvere. Programozók szerint viszont a GPU renderelés nem is lesz képes olyan szabadságot nyújtani mint a CPU, erről elég sok írás van a neten, a vélemények megoszlanak, a lényeg, hogy állati gyors lenne, csak azok a kis processzorok amiből van több száz egy ilyen GPU-ban, jóval butábbak mint egy CPU.Bár még az is lehet, hogy csak a hagyomány beszél belőlük, egy programozó blogjában olvastam, hogy noha nyomják nagyon, szerinte a hardver az, ami nem jó igazán, és nehéz programozni. -
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #42 üzenetére
Mondjuk az 1300-as még nem is vészesen drága. Egyébként a renderelésnél miért nem számít?
-
Macilaci457
őstag
Viszont 3Dconnexion Space-Navigator-t mindenképpen vegyetek!
Én még nem csináltam profi munkát Blenderben, de nekem is hatalmas élmény, meg időtakarékosságot jelentett ez a kütyü!
Nem üzleti felhasználásra van neki PE (Personal Edition - csak a licence más, a hardware nem) változata, ami csak annyiba kerül mint egy (jobb) egér. Blender gyönyörűen használja! Linux alatt is! -
Macilaci457
őstag
-
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #38 üzenetére
Lehet benne valami, mert van egy kis problémám a P gombbal is. Mármint blenderen belül ugye a p gombbal indul a "játék". Namost ez nálam az esetek 90%-ban egy szürke felülettel egyenlő. Ugyanez van barátnőm gépén is (ATi HD4850), és a cégesen is.
Lehet beújítok egy Quadro FX kártyára. -
duffbeer
őstag
Közben készítettem egy kis szolid animációt. Amolyan "céglogót".
-
duffbeer
őstag
Sajnos nem hiszem. A windowsos drivernél fel van sorolva az 1950 is, de a linuxosnál nincs. Akkor a windowsosnál miért? (Ugye teljesen mindegy milyen kártyája van az embernek, úgyis ugyanazt a csomagot tölti le, ezért gondolom, hogy nem támogatja.)
Leginkább ubuntut próbáltam. Volt, hogy friss telepítés után első boot, X kifagy valami hülye hibával (régen volt nem emlékszem mi volt az), de volt, hogy nem. Ha el is indult, akkor vagy 3Ds gyorsítás nem volt, vagy composit nem működött stb. Pl bekapcsoltam a desktop effects-et fullra és akadt (már ha éppen be tudtam kapcsolni). Az Intel Atomos gépemen, GMA950-es grafikával pedig csodálatosan megy.
Egy rakás Xorg.conf beállítást próbáltam, átolvastam egy valag fórumot, de vagy semmi, vagy max annyi, hogy első restartig megy.
Próbáltam Envy-vel, hátha én vagyok balek, csodaszépen feldobálta a drivert, restart után minden működik, örülök nagyon, másnapi indulásnál bejelentkező ablaknál újraindulgat az X... Na és ez volt az a pont ahol feladtam. Végigjátszottam (már amennyire linuxos tudásom engedi) Ubuntu 7.04-el, 7.10-el 8.04-el, OpenSUSE-al, Fedorával, Debiannal...
Úgyhogy jelenleg marad a windóz... -
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #30 üzenetére
Legalább tudsz használni linuxot vele. Én a sajátommal még nem tudtam stabil linuxot telepíteni 3D gyorsítással (X1950pro)
. Érdekes, hogy még az ATi honlapján sincs hozzá linux driver, csak az X1900-hox...
-
Jester01
veterán
válasz
Macilaci457 #30 üzenetére
Hát az igen.
-
Jester01
veterán
válasz
Macilaci457 #28 üzenetére
Mert milyen géped van? Amúgy ez nem combat sim.
-
Jester01
veterán
Gondolom a Big Buck Bunnyt mindenki ismeri
Amúgy ha valakinek kedve van akkor szívesen látjuk a FlightGear repülőszimulátor modellezői között. (chat: irc.flightgear.org, #flightgear)Gyalázat, hogy még Bp hídjai sincsenek modellezve.
-
duffbeer
őstag
válasz
Macilaci457 #25 üzenetére
Láttam én is Greybeard tutorialokat. Nagyon jól tudja előadni.
-
Macilaci457
őstag
Sziaszok! Szintén kezdő, de lelkes...
Először akkor láttam a szoftvert, mikor még DOS-on (is) futott. :-D
Azóta Linuxra váltottam.
Blenderben már volt komplett projektem egy szoftverhez kellettek grafikák megvilágítva, shadelve, akkor kezdtem belemélyedni, de nem túl mélyen, csak eszembe jutott, hogy ezt használhatnám.
Szeretném én is komolyabban megtanulni a munkát vele, idő híján egyelőre tutoriálokat gyűjtök.Néhány link, amit nemrég töltöttem le:
Greybeard's Blender TutorialsM.L.
-
duffbeer
őstag
Én is kezdő voltam még pár hónapja, de nem hiszem, hogy hülyének néztek volna. Én is kérdeztem ezt-azt. Most is lenne egy kérdésem, de mivel csak kezdők vagyunk, ezért majd később teszem fel.
-
bibere
csendes tag
Igen!
Ezen én is csodálkoztam,teljesen véletlen találtam rá.
Más-3D s- fórumokra azért nem akartam reg.elni,mert gondoltam ott a sok profinak ha felteszek egy kérdést félő azt a választ kapom "vedd a fáradságot,és olvass vissza!"
Na igen.50-60 oldalt végig olvasni laponként 30 beírás......és lehet nem is kapok konkrét választ.
Úgyhogy ezért örültem ennek a topicnak.Tetszik a dolog ,de nam akartam,hogy lehülyézzenek azért mert kezdő vagyok. Köszi. -
-
bibere
csendes tag
Kösz a tippet!!! Tényleg hatásos.Próbálom kockán...-ok.
DE.Ha átalakítom a szöveget mash-é,nem tudok rájönni hogy tudom alakra hajlítani.Tehát nem hosszanti irányba ,hanem hátra felé.
Egyáltalán síkot hogy lehet meggörbíteni??? -
Vladi
nagyúr
Szép lassan kezdek ismerkedni vele. Máris kérdés: az írták a Linuxvilágos cikkben, hogy az egeret ha ráviszem egy elemre és görgő, akkor nagyít.
Az alsó panel betűit és gombjait viszont nem tudom nagyítani.Olyan aprók, majd kiguvad a szemem.
Lassan haladok na. -
duffbeer
őstag
Én először a "Boolean" modifierre gondoltam (azon belül "Difference"), amivel ki tudsz vonni egy mesh-t a másikból. (Szöveget elkészíted, majd Object mode-ban Alt+C-vel konvertálod a szöveget Mesh-é). Ezzel már csak az a gond, hogy a megfelelő ívre kellene tenned a szöveget. Ezután beletolod a szöveget a tárgyadba, majd kijelölöd a tárgyat és adsz neki egy Boolean modifier-t, alatta Difference és beírod a konvertált szöveged "OB" nevét. Ezután Apply. Elvileg ennyi.
Találtam egy videót is:
Youtube -
duffbeer
őstag
Ha hiszed ha nem a lánctalp volt a legegyszerűbb. Csak egy szemet kell elkészítened, (mondjuk az elég részletes, majd feltöltöm azt is), aztán azt mondod, hogy kövesd ezt a görbét és sokszorosítsd magad. Ezután már csak finomhangolás a másolatokkal, hogy ott csatlakozzanak ahol kell.
-
-
bibere
csendes tag
Hello!
Én csak most kezdtem a blenderrel foglakozni,nagyon tetszik( főleg mert ingyenes,és a lehetőségeknek csak a képzelet szab határt)
Én is már jópár oldalt bejártam:http://www.mindentbele.hu/, és még azokat amiket te is belinkeltél.A youtub-on is van pár tutorial ott is érdemes szétnézni.
Viszont az én problémámra sajnos nem találtam választ sehol.Ha tudnál segíteni:
Egy hengeres testre hogy lehet szöveget bele gravírozni??
Sehol nem találok erre tutort.
Ha tudsz HELP ME!! -
duffbeer
őstag
Néhány magyar forrás:
Blender kuckó,
WikiBooks HU,
Startlap,
Találtam valamelyik torrenten egy nagyon jó tutorial packot. Igaz angol, de én spec sokat tanultam belőle. Ha megtalálom majd linkelem...Miket szoktunk csinálni? Igazából még mindenfélét. Megnézünk egy tutorialt, aztán hú ez dejó akkor csináljunk egy teáskannát, vagy éppen robot kart stb. Mindenbe kicsit belekezdünk, hogy gyakoroljuk a fogásokat.
Amiket projektnek neveznék így kezdőként azok az alábbiak:Próbálkozunk tükröződésekkel:
[link]Ez a sakktábla egy elég jól sikerült darab volt, mondjuk most már elég ratyinak tűnnek a bábuk, de hát anno ez nagyon hardcore volt
:
[link]A robotkar:
[link]És amire a legbüszkébb vagyok egy II. világháborús német Jagdpanther tank igen pontos mása. Természetesen ez is még félkész. Ahogy van időm úgy készül lassacskán:
tank1
tank2
tank3
tank4Pár animáció (rar pass: "vladi"):
(ezek még erős béta verziók)
[link] -
duffbeer
őstag
Hát a lent említett problémám már rég megoldódott. Köszi a linket, ismertem a magazint, de kicsit odébbb van még nekem úgy érzem.
Én egyébként úgy kaptam rá a Blenderre, hogy egy kollégám mesélte, a 3DSmax-os élményeit és mivel én Linux + nyílt szoftverpárti vagyok, gondoltam ránézek Blenderrel. Időközben kiderült, hogy a maga 9 megás kis telepítőjével gyakorlatilag ugyanazt megcsinálom néhol még egyszerűbben mint ő a másfél gigás 3DSmax-al. Természetesen mindketten kezdők vagyunk. Ha én is azzal kezdtem volna biztos arra esküdnék. Mindenesetre azóta együtt kűzdünk, tutoriálokat böngészve és örülve, ha megmozdul egy kar az animációban...Teljesen jó kis hobby lett belőle.
-
Vladi
nagyúr
Szia!
Én is gondolkodtam modellezésen, de ez elég távoli világ nekem.
Van egy ilyen magazin, bár nem hiszem, hogy sokat segít, de érdekes lehet.
Lehet jövök még a topikba.[
-
duffbeer
őstag
Látom sokan járnak errefelé...
-
duffbeer
őstag
Kezdeném mindjárt egy kérdéssel:
Készítettem 4 képet, hogy könnyebb legyen elmagyaráznom... Szóval adott 3 csont, ahogy az első képen látszik.
Elforgatom a cs1 nevü csontot a Blender Z tengelye körül (kép2). Ezután, ha elforgatom a cs3 csontot (kép3), akkor az a Blender X tengelye körül fordul el. Szóval.. nekem arra lenne szükségem, hogy ez a csont a cs2 Y tengelye körül forduljon el (kép4, ezt úgy sikerült, hogy alaphelyzetben először a cs3-at forgattam el, majd a cs1-et). Az lenne a fontos, hogy a többi csonttól függetlenül hozzá tudjam rendelni az egyik csont mozgását egy másik tengelyéhez.
Előre is köszi a választ!
-
duffbeer
őstag
Sziasztok!
Prohardvare-en global nem találtom olyan témát ami ezzel a programmal foglalkozna, gondoltam nyitok egyet.
Én spec kezdő vagyok blender területen, jelenleg hobby szinten érdekel, de azért szeretnék mélyebbre ásni. Szóval Próbáljuk segíteni egymást.Ja a Blender, ha valaki nem ismerné egy ingyenes 3D szerkesztő, animáló, modellező stb. program, ami még egy Game engine-t is tartalmaz.
Honlap:
Blender.org
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Házimozi belépő szinten
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Nem nyílnak a Foldok?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gumi és felni topik
- VR topik
- További aktív témák...
- Kaspersky, McAfee, Norton, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- Kaspersky, McAfee, Norton, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! Automatikus 0-24
- Honor 400 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 13 mini 5G 128GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- LG 32UN880P - 32" IPS ERGO / 4K UHD / 60Hz 5ms / DisplayHDR 400 / USB Type-C / AMD FreeSync
- Csere-Beszámítás! Felsőkategóriás számítógép PC Játékra! I9 13900KF / RTX 4080 / 32GB RAM / 1TB SSD
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" WQHD HDR I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest