- Lenovo Thinkbook, Yoga széria
- Androidos tablet topic
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házi hangfal építés
- TCL LCD és LED TV-k
- Rémisztő árakkal szembesülnek a notebookgyártók az új mobil platformoknál
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Az AI-piac kivégezte a Micronhoz tartozó Crucialt
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Busterftw
nagyúr
"-Két hozzászóláson keresztül állítottad, hogy a PowerVR chipek nem működnek windows alól."
En ilyet nem irtam, de terelj tovabbra is. Ha olvasnad a cikket es az elozmenyeket ami ala kommentelsz, akkor egyeretlmu lett volna mit kerdezek. De ne aggodj, a fenti hsz-ben meg keppel is elmagyaraztam, ha mar elkezdtel 10 eves SOC-cal es mar nem kaphato laptopokkal haritani."Követelted, hogy mutassam meg, melyikek azok."
Nem ezt kertem es nem koveteltem, azt krdeztem az elejen, hogy ezek hogy tejesitenek Windows alatt. Erre en a laptop benchmarkok alapjan neztem tesztet, elhiheted, hogy sehogy nem teljesitenek, mert a jatekok el sem indulnanak veluk.
Erre neked kellett volna valaszolni, helyettem.
Ehelyett valaszkent benyogtel egy 15 eves Intel SOC-ot."-Most pedig ott tartunk, hogy te nem tudod, hogy teljesít a játékokban, TEHÁT én terelek."
Te hoztad a peldat, tehat a kiindulo kerdesemre kellene valaszolni, hogy teljesit ez Windowson? Enelkul marad a "trust me bro"."Annyit nem bírtál leírni, hogy ,,bocsi, tévedtem'', inkább nevetségessé tetted magad az ámokfutásoddal."
Annyit nem birtal leirni, hogy ilyen nincs, csak egy kinai gyorsito, amirol semmilyen tesztet nem mutattal.Tehat, sorban:
1. "Esetleg azért, mert desktop gpu-ról van szó, azaz Windóznak mennie kell vele" graphicsp
2. "<PowerVR> fogd meg a söröm" - Pikari
3." Igen és ezek a PowerVR (már IMG) GPU-k hogy teljesítenek desktopon, Windows alatt?
Jah sehogy. " Busterftw.Aztan tereles.
Ha meg kerdesed van, akkor olvasd el a kepes hsz-t fentebb.
-
Pikari
veterán
válasz
Busterftw
#30
üzenetére
-Két hozzászóláson keresztül állítottad, hogy a PowerVR chipek nem működnek windows alól.
-Kiderült számodra, hogy bizonyos Intel Atom chipekben is ez van. Majdnem rosszul lettél tőle. Követelted, hogy mutassam meg, melyikek azok.
-Aztán közölted, hogy dehát nincs is belőle diszkrét GPU. Igaz senki sem említette feljebb, hogy van. Aztán kiderült, hogy mégis csak van.
-Most pedig ott tartunk, hogy te nem tudod, hogy teljesít a játékokban, TEHÁT én terelek.
Annyit nem bírtál leírni, hogy ,,bocsi, tévedtem'', inkább nevetségessé tetted magad az ámokfutásoddal.
-
-
-
-
Busterftw
nagyúr
Moore Threads grafikus vezerlokrol van szo, amiket dekstop piacra dobtak ki, peldaul jatekosoknak.
Tessek a cikkben linkelt masik hirbol rakok be egy kepet segitsegkent, ha mar a szovegertes helyett csak terelsz, hogy mirol van szo.
Tessek, tehat akkor ujra, milyen desktop VGA kaphato a PowerVR/Imaginationtol?
Magyarul, amit a PC boltban megveszek es bepattintom a gepbe.
Talan igy mar keppel egyutt ertheto es nem fogsz tovabb mar nem kaphato, elavult, temahoz irrelvans 15 eves Intel Atom SOC-okat linkelni, amin aztan nem jatszik senki sem.Illetve a kiindulo kerdesem arra iranyult, hogy ezek hogy teljesitenek Windowson.
Elnezve az altalad irt gyorsitot (GMA 3600), konkretan el se indulna a jatek rajt. -
Busterftw
nagyúr
-
hapakj
őstag
válasz
graphicsp
#15
üzenetére
Persze ha az nvidia hatékony drivereiből indulunk ki vagy abból, hogy a Windows össze van nőve a DX implementációval, akkor nehézkes a dolog. De minden egyébb esetben bőven jók ezek a wrapperes megoldások és lehetnek megbizhatóbbak. Pl Android esetén egy alkalmazés kérhet OpenGL-t a vendor drivertől, vagy úgy is, hogy Angle-n keresztül Vulkanra építkezve és tapasztalat, hogy az OpenGL implementáció vendorok között nagyon más problémákat tud produkálni, míg az Angle Vulkan fölött ad egy megbízhatóbb alapot.
-
hapakj
őstag
válasz
graphicsp
#11
üzenetére
Valószínűsítem, hogy ezek a wrapperek kiforrottabbak és hatékonyabbak, mint egy egy gyártó saját driverei (khmm khmm, intel, amd, qualcomm) szóval semmi problémát nem látok abban, ha mondjuk a gyártók csak egy kiforott Vulkan / DX12 driverre koncentrálnának a régebbi API-ok támogatása, pedig wrapperen keresztül történne. Amúgy erre maguk az OS-ek Android és Windows is elvileg adnak megoldásokat
-
graphicsp
kezdő
Igen, de akkor egyrészt nem lehet minden api-t wrapperekkel helyettesíteni, másrészt erre írtam, hogy hülyén is néz ki, ha egy vendor a github nevű turkálóból guberál magának szoftvert. Nem is vagyok lenyűgözve a Imaginations-tól (még az Intel is úgy döntött végül, hogy ír egy natív DX9 drivert, és nem az OS beépített wrapperére épít). Ez az egész pont azzal analóg, mint amikor valaki nem tud és/vagy nem akar magának oprendszert írni, mert idő, pénz, tudás, stb, ezért inkább forkolja valamelyik linux disztrót, és elnevezi xyzwOS-nek.
Mint amikor a szőke nő úgy csinál lekvárt, hogy kinyomja a buktából.
-
graphicsp
kezdő
Olvastam korábban, de ez hol cáfol meg engem?
A natív OGL implementáció valószínűleg gyorsabb is lehetne, mint a cinkes vulkános (nézzünk meg pl egy cink vs natív NV OGL benchmarkot) (btw a szintén collaborás OGL->DX12-nek is jobb a performansza, mint a cinknek), másrészt olyan komponensek esetében, mint pl. a DX, hogyan képzelnék el a wrapperes megoldást? Lecserélik a MS által szállított DX dll-eleket a system könyvtárban a sajátjukra, és majd azt használja a desktop window compositor is? Ami mellesleg több monitort is meg tud hajtani több GPU-val és különböző vendor driverekkel, a DX-eknek kernelkomponenseik is vannak, az egyes gpu-resource-okat meg kell tudni osztani processzek vagy akár gpu-k között is, stb. Azaz, mégis hogyan integrálsz egy tingli-tangli wrappert egy ilyen multimonitoros multigpu-s rendszerbe?
(mutass nekem egy wrappert, ami egyáltalán támogat multigpu-t vagy multimonitort)Ezek csak arra jók, hogy bemásolod a dll-t a játék mellé, azt' az ott azzal megy, performance overheaddel.
-
Pikari
veterán
-
Pikari
veterán
válasz
graphicsp
#11
üzenetére
<PowerVR> fogd meg a söröm
-
graphicsp
kezdő
válasz
Badman 4ever
#2
üzenetére
Esetleg azért, mert desktop gpu-ról van szó, azaz Windóznak mennie kell vele, ott meg nem mennek semmire wrapperekkel, amelyeknek ráadásul overhedjük is van egy jól megírt natív driverhez képest, és amúgy is hülyén nézne ki, ha egy hw vendor a githubról összekukázott cuccokkal tudná csak működtetni a hardverét.
-
GodGamer5
addikt
A legjobbkor, hiszen az Opengl már halott...

-
Badman 4ever
őstag
Kíváncsi vagyok, meddig jutnak majd. Több szereplő sose árt a piacnak.

Azt viszont nem értem, miért nem egy combos Vulkan implementációra fókuszálják az erőforrásaikat, utána arra a driverben mindent rá lehet hatékonyan wrappelni. Adott hozzá az összes library: OpenGL-re ott a Zink, DirectX 9-11-re a DXVK, DirectX 12-re meg a VKD3D.
-
Dr. Akula
félisten
Épp idejében, alig 13 éves technológia.

Új hozzászólás Aktív témák
- MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO 24GB - Friss wellness - Garancia
- GIGABYTE GeForce RTX 4080 SUPER WINDFORCE V2 16G - Oazis Computer garancia 2027.05.01.
- Új, garanciás videokártyák- Áfás számlával
- Sapphire Radeon RX 6950 XT Nitro+ 16Gb dobozában minden tartozékával eladó!
- OCuLink eGPU setup - XFX SWFT 6600 XT 8GB + EVGA 550W SFX táp + Minisforum DEG1 dock - ELADÓ!
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3913, 100% Akkumulátor
- iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 16GB 512GB 14" FHD 1év garancia
- Felújított laptopok számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

Ha 2 perc googlizás helyett 3 percet szántál volna rá, akkor megtaláltad volna őket egyedül is, és nem kellett volna 5 kommenten keresztül hazudoznod.




