Hirdetés
- Google Chromecast topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Projektor topic
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen notebookot vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen monitort vegyek?
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyal
tag
válasz 0021666 #52792 üzenetére
Véleményem szerint a Gyeon CanCoat megfelelő védelmet adna, főleg ha fél évente frissíted. 200 ml-es kiszerelésben kapható, ami kb négy alkalomra lenne elég. Nekem nagyon pozitív tapasztalataim vannak vele, savas, lúgos dolgoknak elég jól ellenáll, a fanedvek, bogarak általában egy nagynyomású öblitésre lejönnek nyomtalanul. Ha ezt választod, egy dekontaminálás és ipa áttörlés után mehet is az autóra. A polir lenne az igazi, de karcos fényezésen is kibír fél évet. Az összetételt ennél a bevonatnál a gyár kifejezetten úgy állította be, hogy időjárásálló legyen. Savas, lúgos kémhatásnak szintén elég jól ellenáll, ami az önkiszolgáló mosás miatt is fontos (nem fogja a második mosás levinni az autóról). Ár/minőség arányban brutálisan jó bevonat.
-
Petyal
tag
válasz 0021666 #52789 üzenetére
Milyen állapotban van most az autó fényezése? Milyen gyakran mosod és hogyan? Én a magam részéről teljesen mást javasolnék egy közel gyári állapotú fényezére, és mást egy olyanra, ami 6 havonta kap egy gépi mosást.
Mindenre van jó megoldás.
A munkahelyen betonplaccon áll, vagy földön/füvön?
-
Petyal
tag
Én a következő sorrendben állnék neki:
- Első körben aceeton, vagy nitrohigító, de nagyon óvatosan. Ha az nem viszi, akkor.
- Koch F6.01 paszta és a hozzá való korong. Ez és ez. Ha ez a kombó nem viszi, akkor:
- A te gépedhez vágási teljesítményt tekintve ez a kombó lenne az elérhető egyik leghatékonyabb párosítás: Scholl S2 Black + egy hibrid gyapjú korong (fontos, hogy a sima gyapjú nem jó!). Ez és ez.Kép alapján reménykednék benne, hogy a Koch F6 elég lehet, ráadásul az egy OneStep kombó, nem kell fényesítő lépcső utána.
Ha nekiállsz ennek, mosás után húzz egy tiszta nejlonzsacskót a kezedre és úgy simítsd végig az egész motorháztetőt (meg ahol még polírozni akarod). Ha bárhol elakad a zacskó, akkor gyurmázni is kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Petyal
tag
válasz Motion_Blur #52724 üzenetére
Én most rendeltem innen először. Év végére kifogytam egy csomó mindenből , valamikor október végén írtam egy listát, hogy mi kellene. A rendelés előtt megnyitottam az excelt, a Gyeon Tire-nek és még egy tételnek felnyomták az árát, a többinél tényleg 20 % feletti volt a kedvezmény. A Bilt Hamber Traceless 5 literes pl több mint 27-tel lett olcsóbb. 4 webshop-ot néztem ebben az időszakban, mert majdnem 300ezer Ft volt a listám, ezek közül a wax-it akciója volt a legkevésbé megérős. Javarészt Gyeon cuccok kellettek nekem.
-
Petyal
tag
Srácok! Ahifi.hu -27% szinte mindenre mostantól Dec.1-ig! -
Petyal
tag
válasz hentes555 #52719 üzenetére
Ez a lakk jó lesz , lakkozásnál szigorúan kövesd a technológiai leírást.
A belinkelt paszták közül csak és kizárólag a Scholl S20 felel meg, a többi nem One Step paszta, rosszul írták. A scholl viszont egy nagyon jó választás. Az első körnél gyorsabb kézmozgással haladj és ellenőrizd ,hogy a szivacs mennyire tömődik el. Ha száraznak tűnik ,barnás elszíneződés látszik rajta , vagy eltűnnek a szivacs porusai ,akkor meg kell állni és ki kell takarítani. A második körben lassabban haladj, hagyd dolgozni, arra figyelj ,hogy egy olajos réteg mindig legyen a felület és a szivacs között. A paszta ekkor fog fenyesíteni. Utána jöhet a puhább szivacs megint pasztával. Akkor jó az eredmény, ha alkoholos áttörlés után is szép a felület.
Ha az Auris lámpája egyébként szép fényes, én nem bántanám. Gyártáskor a formaleválasztó anyag egyben UV védelmet is ad. Ha most megpolirozod, ennek egy részét jó eséllyel eltávolítod, amitől felgyorsulhat a mattullas folyamata, de nem biztos, hogy a korábbi hibák eltűnnek. -
Petyal
tag
válasz hentes555 #52717 üzenetére
Minél rosszabb állapotú , annál durvább szemcsemérettel kezd el a a csiszolást. 800-tól felfelé vizesen csiszold. Paszta függő, de a vizes 3000-es már jó befejezés lehet. Ha olcsón akarod megúszni ,akkor a linkelt Yato szivacs készlet megér egy próbát, de az akksis fúrót 1-es csavarozás fokozatra állítsd. A száraz szivacsot kicsit itasd át pasztával először (az egész felülete nedves legyen), majd 3-4 borsoszemnyi pasztával polírozd. A legkeményebb szivaccsal kezd, majd ugyanaz a paszta a legpuhabb szivaccsal legyen a befejező menet. Ha nem akarsz drága pasztát venni, akkor mehet a K2 is ,viszont az egy All in One paszta, arra semmiképpen ne lakkozz rá, esélyes hogy nem lenne tartós.
Ha mindenképpen lakkozni akarsz, akkor kell a jó minőségű paszta előtte (szilikon mentes egy fokozatú, vagy one step paszta.)
Ha nem tökéletes eredmény a cél ,akkor esetleg vizes csiszolás 5000-ig, majd 2k lakk a végén. A csiszolás és lakkozás között alapos zsirzalanitas kell (polírozás előtt is kéne).
Ha maradsz a k2 pasztánál,akkor a hozzá való k2 védelem jobb választás lenne a lakk helyett. Időnként felfrissíted és kész. -
Petyal
tag
válasz szőröscica #52697 üzenetére
"Mi van, ha kihagyom?" minden kihagyott lépés rontja az eredményt vizuálisan is és tartósság szempontjából egyaránt.
d4d jó tippet adott , én is megpróbálnék beszélni a tulajjal.
Még valami: nem csak a por a gond ,ha vársz vele, hanem a pára is. Ezért is írtam,hogy tavaszig várj. A szintetikus gyors wax jó alternatíva lenne.
Szóval a samponos mosás + valami fújós bevonat hatékony kombó lehet most neked. -
Petyal
tag
válasz szőröscica #52689 üzenetére
Ha jót akarsz az autónak, akkor vársz vele tavaszig. Így csak beleölöd a sok időt ,fáradságot, ráadásul még akár kárt is tehetsz a sok házi okossággal. Hidd el, jószandékkal írom ,segíteni szeretnék. Hagyd és tavasszal csináld meg rendesen.
#mindenki
Nem is értem ezeket a mosogatószeres dolgokat. Komolyan kérdezem, miért adtok ilyen tanácsokat? -
-
Petyal
tag
Ez az érték dolog nem egyszerű kérdés. Édesapám így a 80-on túl most jutott el oda, hogy a felelősségérzete miatt nem vezet tovább. 41 éves autója van, amit kevés km-rel vett 1991-ben, de pl a féktárcsák, a kuplung még most is a gyári, az autó olyan állapotban van, hogy dicsérik, ahol megállok vele. Kérdezte tőlem, hogy szerintem mi legyen vele. Körbejártam a kérdést, hát néhány százezer Ft, esetleg egymillió a piaci értéke, úgyhogy marad. Ráadásul nem egy általános típus. Az utóbbi 15 évben ugyanilyet nem láttam sehol. Sokszor ezek az öreg autók nem túl értékesek, már ami a pénzügyi részét illeti.
-
Petyal
tag
válasz zeus_2k14 #52631 üzenetére
A k2 roton felnitisztító ,fémes agresszív szennyeződésre ideális. Neked valamilyen oldószeres tisztítószerre van szükséged ,ha a körömlakk lemosó oldja. Ezért írtam a kátrány vagy ragasztó eltávolítót.
Kezdjük az elején: akár akril ,akár metál fehér szín, a gyári festés elég ellenálló szokott lenni (a kettő közül a metál ellenállóbb). Bírja a körömlakk lemosót és a nitrohigítot is. Azért kell óvatosnak lenni ilyenkor ,mert nem lehet tudni ,hogy az adott fényezés mennyire ellenálló (volt e újra fújva ,polirozva ,mennyire erős az oldószer ,amit használsz (nitrobol is van durvább ,gyengébb ), stb.
Az autóra szánt kátrány,gyanta ,ragasztó eltávolítóknál az egyik legfontosabb követelmény ,amit egy gyártó figyelembe vesz, hogy a festést ne bántsa .Inkább legyen a szer gyenge hitvány hatású ,de a fényezésben ne tegyen kárt.
Szóval a fehér színnel annyi történhet rossz esetben ,hogy egyszerűen letörlöd a lemezről . Ha egy színes rongyra teszel körömlakk lemosót ,óvatosan letörlöd vele a koszt és nem.lesz enyhén festékes a rongy, akkor elvileg nyugodtan törölgetheted azt az elemet. -
Petyal
tag
Ne hagyd kiszáradni! Fújd be lúgos tisztítószerrel (pl Koch MZR 1:20) Ha nem bántja a kárpit színét ,akkor lehet erősebbet keverni (1:10-ig).
Utána magasnyomású mosó .addig ismételgesd,amíg tiszta víz nem jön belőle. Kárpittisztító géppel kiszivod a tiszta vízet és kész.
Az a lényeg ,hogy lúgos ,vagy tisztítószerrel áztasd. -
Petyal
tag
válasz fulton #52621 üzenetére
Az új Mazdáké pl egyre pocsékabb, még szemetes is akár. Vagy ott vannak az új Toyoták egy része össze-vissza álló lemezeken lehelet vékony puha lakkos fényezés. Aurison volt olyan pont, ahol 40 mikront lehetett mérni kalibrált műszerrel. És ez az alapozóval együtt ennyi.
-
-
Petyal
tag
válasz hentes555 #52601 üzenetére
A mycarcleaning messze olcsóbb ,mint az EU-s webshopok és szállítanak Magyarországra + plusz az ügyfélszolgálat is korrekt. Viszont (elvileg) áfát kell fizetni pluszban és bizonyos összeg felett még vámot is, így meg már éppen nem éri meg.
Én az egyre rosszabb forint és a szállítási költség miatt mostanában nem rendelek külföldről, a magyar oldalakon meg sokszor hiányos a készlet. Sajna tényleg nem egyszerű. -
Petyal
tag
válasz szőröscica #52578 üzenetére
Úgy csináld ,ahogy tibbike01 is írja. Az a lényeg ,hogy az előmosással minél több kosz lejöjjön, az érintéses mosásra minél kevesebb maradjon. Ha lehet mikroszálas vagy gyapjú mosókesztyűt használj.
-
Petyal
tag
Engem is zavar, ha a tükrön lóg valami, én a hátsó akasztóra tettem fel. (Sajnos meg kellett kötnöm ezt a kompromisszumot a lógós illatosítóval. A diffúzor hamar kifogy, a szellőző rácsom pedig olyan kialakítású, amire nem lehet feltenni.) Az ülés alatt abban az esetben érvényesül ,ha eleve erősebb az illat ,és gyakrabban fújod . Úgy működhet. A 200ml fújós illatokat és az ADBL-t kapásból kerüld el, azok nem erősek/tartósak. A Marco Martely lehet a befutó neked.
-
Petyal
tag
válasz Mauzes #52549 üzenetére
Így van, tulajdonképpen minden karcol, ami a lakkhoz ér. A mértéke nem mindegy.
Azt szokták mondani, hogy kontakt mosást mindig
- előmosással kell kezdeni, hogy minél kevesebb szennyeződés maradjon, mire hozzáérünk,
- sok vízben kell a samponos kesztyűt öblíteni, hogy minél kevesebb szennyeződés kerüljön vissza (ezért olyan nagyok a mosóvödrök,
- ezért van értelme a két vödrös mosásnak
- +1 minél jobb a sampon siklási tulajdonsága, annál kíméletesebb a mosás. (fóliázott autóra való sampon)
Persze a kíméletes mosás mellett nem árt, ha a szennyeződéseket is hatékonyan eltavolitjuk, és ez a kettő néha üti egymást. de nem mindig. Pl a kerámia vedelemnek az egyik nagy előnye, hogy a szennyeződés nem tud úgy megtapadni, ezért a samponnál előtérbe lehet helyezni a jó síkosító képességet a oldószerekkel szemben. Ergo: jó állapotú, jó védelemmel ellátott fényezésre könnyebb vigyázni.Parfüm téma :
Az ADBL Spirit nagyon jó illatú, de nem tartós, és hátránya, hogy túlságosan porlaszt, sok elmegy a levegőbe. Ezm én ADBL illatpárnára fújom, nem a szőnyegre, kárpitra.
A személyes kedvencem a Marco Martely, azon belül is a 7 ml-es fújós változat. Ez. Ebből is sokféle illat van, a boltban megszagolhato, adnak hozzá illatpárnát is.
Viszont... És most jön a lényeg.. A Marco Martely - ből egy fújásra sok anyag jön, de saját illatpárnája nem tudja egyszerre beszivni, az ADBL illatpárna viszont igen. Nekem ez a tökéletes kombó, több napig tartja az illatot, nem kell állandóan fujkalni, de nem is tolakodó. -
Petyal
tag
válasz tibbike01 #52479 üzenetére
Nekem ez a típus bevált:
link
Két hibát tapasztaltam:
- hosszú távon a ragasztó eltávolító feloldja a szívócsövet
- a literes flakon súlya miatt a nyakánál a szórófej egy idő után elkezd folyni, de ehhez sok használat kell.Egyébként ajánlom, most is van pár darab és most is ezt venném.
Előnye:
- A mérce jól látható az oldalán
- savas-lúgos anyagot jól bírja
- a ravasz meghúzására és kiengedésére is porlaszt, így könnyen és gyorsan lehet vele szert kijuttatni
- van hozzá alkatrész
- állítható a fúvóka, nagyjából bármilyen porlasztást tud produkálni.
- az anyaga nagyon strapabíró -
Petyal
tag
Szia.
Én személy szerint nem ajánlom, hogy az önkiszolgáló után töröld szárazra, csak jobban osszekarcolnád a fényezést azzal a kosszal, ami rajta marad mosás után. Kézi mosás nélkül nem lesz tiszta.
Ha hatékonyan szeretnéd kezelni a dolgot, egyelőre vidd el a mosóba, ahogy tervezted.
Amikor majd oda jutsz, hogy az autókozmetikában megcsináltatod, utána érdemes majd a rákerülő védelem alapján venni az ápoláshoz szükséges cuccokat. Így tényleg hatékonyan és tartósan tudod majd ápolni. Ha a polir után valami fújható cuccal, vagy wax-szal akarják lezárni a folyamatot, azt ne fogadd el. Használós autónál ez nulla védelem. Ha már polir, akkor legyen legalább egy belépő szintű kerámia rajta. -
Petyal
tag
válasz hentes555 #52426 üzenetére
Így nehéz jót mondani, nem tudom, hogy neked mit jelent a kicsit karcos, milyen autó, stb.
Általánosságban:
- Kültéri műanyagápolót ne használj beltérre
- Minél fényesebb felületet hagy maga
után az ápoló, annál több karcot tud elrejteni
- a felületet alaposan tisztítsd meg, tartósabb eredményt kapszA felsoroltak közül :
- Koch Chemie Refresh Cockpit Care - selyem fényű eredményt kapsz, korlátozottan rejti el a karcokat, enyhe szinmélyítő hatás, karcos küszöbre valszeg kevés lesz. Amúgy osszességében szép eredményt ad.
- Koch Chemie Cockpit Super Pflege - fényesebb eredmény, ami a karcokat jobban elrejti, kicsit szilikonos nepper hatás. Ha melós autó, akkor talán ez a befutó. Ez ipari kategória. A másik kettő háztáji felhasználónak készült, kevésbé tömény/tartós.
- Koch Chemie Nano Magic Plast Care - kültérre való, a belső térben felejtős. -
Petyal
tag
válasz polonic #52419 üzenetére
Rövid válasz : korlátozottan.
A nagyját mechanikus úton óvatosan szedd le, a kevés maradékot már viszi. A gumis gyurma korongot használ, ami a leghatekonyabb rá, még a festést is pillanatok alatt lekapja . A mostani kerekeimnél már én is az Eulex - es szívást választom és úgy viszem oda, hogy el van tavolitva. -
Petyal
tag
válasz czanga #52417 üzenetére
Szia
Az első generációs Impreza fényezése inkább kemény, a 2000 utáni inkább közepes, vagy puha, persze ha gyári. A reprozsda eltávolítása ránézésre javítani fog az autó fényén, a gyurmázás pedig rontani. Ha nem polírozol, és a találkozóra a látvány a lényeg, akkor a mosás - reprozsda oldás - mosás - ipa, vagy valami alkoholos áttörés ( gyeon Prep) - gyorswax adja majd a legjobb eredményt (valószínűleg).
Ha a matrica jó minőségű, akkor biztos nem fogja kikezdeni egy alapos mosás, arra vigyázz, hogy esetleg a színét ne bántsa.
Előny, ha lúgos sampont használsz.
A felnitisztito nem váltja ki a reprozsda oldót.
A gyors waxot az első visszatorles után egy magas GSM számú kendővel (ha van) alaposan töröld át még egyszer. -
Petyal
tag
válasz Mauzes #52416 üzenetére
Én az ilyesmit "áztatni" szoktam. Fújok a rongyra és egy kicsit rajta tartom, ilyenkor általában le lehet törölni. Az Eulex gyorsan illan, a kendő itatást ezért gyakran kell ismétlni. Maszk mindenképpen javasolt hozzá. Amúgy a fa nedvek meglepően masszívak tudnak lenni.
-
Petyal
tag
válasz Mauzes #52411 üzenetére
Gyantára, kátrányra jó. De ragasztó eltávolításnál attól függ az eredmény, hogy milyen makacs ragasztó és mennyire van megkeményedve.
Mikroszálas kendőre szoktam tenni, közvetlenül a felületre nem fújom, mióta a Kwazar szóróflakonom csövét lebontotta.
Drága lámpára is használom óvatosan. -
Petyal
tag
válasz Skynet258 #52407 üzenetére
Megnéztem a Homasita kínálatát, de onnan semmit nem vennék erre a célra. A Sonax gyanta eltávolító lenne még talán a legjobb, de azt maga a gyártó sem ajánlja lámpára.
Ha nem akarsz rendelni, akkor a carmonster.Hu (14.ker)
Automosowebshop.hu (11.ker) kapsz személyesen.
Nyugodtan fogadd el, amit ajánlanak, nem csak árulják ezeket, értenek is hozzá. -
Petyal
tag
válasz Skynet258 #52395 üzenetére
A denszesz oldószer is, így van rá esély, hogy leszedi. Pont emiatt nem kizárt, hogy megmarja a műanyagot. Érdemes beruházni egy gyanta eltávolítóra, mindig jól jön és amellett hogy hatékonyabb a háztartási szereknél, a felülethez általában kíméletesebb.
Ha egyébként szép a lámpa, újabb autó, stb, én nem próbálnám meg. -
Petyal
tag
válasz Benir8 #52369 üzenetére
A Koch Ps (vagy PSS) nálam sem bír sokat, gumira kifejezetten rossz tapasztalatom van vele.
A Gyeon Trim műanyagra való, kizártnak tartom, hogy a rugalmas gumin tudná a 36 hónapot, ráadásul a gumi esetében fokozottan igaz, hogy nagyon nehéz jól megtisztitani, a tartósságot viszont a felület előkészítés befolyásolja legjobban.
A Gyeon Tire viszont gumira való, és van benne kerámia, plusz rétegezhető. De éveket messze nem bír ez sem, az biztos.
Én szeretem betartani a gyártói ajánlásokat, ezért ezt választanám rá. -
Petyal
tag
válasz tibbike01 #52364 üzenetére
Igen, de akkor sem lesz ilyen az eredmény. A kosz folyni fog tőle rendesen, A végén a felület fényes, ehhez alaposan ronggyal kell kitörölni. Plusz ott vannak még az eszközök is : shortgun, tornador, komoly kompresszor.
Ezekkel így együtt valóban ilyen eredményt lehet elérni. -
Petyal
tag
válasz robertka #52359 üzenetére
Profipolisht évek óta nyúzom, még a csukló részen sem nyúlt ki a gumirozása. Belül középen van benne egy elválasztás, így könnyű felvenni, ha az ujjamat osszeszoritom, akkor lefelé tartva sem akar leesni, illetve szögletes alakja van, így a résekbe is valamennyire be lehet érni vele. Jó hosszú szőrű, sok vizet magába vesz. Az egyetlen "negatív" tapasztalatom, hogy a nagyon koszos, sáros részen (kerekiv, autó alja, eleje-hátulja alul) nem szabad használni, mert úgy magába veszi a koszt, hogy igazi kihívás kimosni.
Work stuff-nal csak ecsetekkel van tapasztalatom, az nagyon tartós, de idővel keményedik a szőre nem kicsit.Mauzes : ha 3 éves, akkor az már EPDM valószínűleg. Ha megbontod az ajtón a végénél, akkor elvileg lehet látni, hogy ilyen szivacsos a gumi anyaga.
Tegnap miután megirtam a posztot, tettem egy kísérletet : az EPDM elvileg mindennek is ellenáll, ezért kevertem 1:10 Greenstart, befujtam, ecsettel alaposan átmentem rajta, majd gőzzel alaposan vegigjártam és mikroszálassal letöröltem. Mindegyik kédert (ajtó, ajtonyílás) így megcsináltam.
A vezető ajtónál mindegyik kédert bekentem a szokásos mennyiség duplajájával a Sonax stifttel. A bal hátsó ajtón csak az ajtón lévő kédert kentem be a megszokott mennyiséggel a stifttel, a jobb oldali ajtókra nem tettem semmit.
Azóta mentem két órát mindenféle utakon ( kátyú, fekvőrendőr, stb )
A jobb oldali két ajtó még jobban nyikorog, a bal hátsó kicsit jobb lett, a vezető oldali viszont síri csöndben van azóta. -
Petyal
tag
válasz konci79 #52354 üzenetére
Az Asx belsőn sokat dob olyan műanyagápoló, aminek szinmélyítő hatása van: Koch Chemie refresh cockpit care.
Előtte tisztítsd meg alaposan, utána mehet, de alaposan töröld vissza, hogy szép egységes selyem fényű legyen.
Tetőkárpithoz a Koch PolStar tökéletes lesz.
Kéderekre, ha tömör gumi, akkor a Sonax Gummi Pflege Stiftnél még nem találtam jobbat. Igazából bármilyen gumi puha, tapadós lesz tőle, szuper cucc.
Ha a kéder EPDM habosított gumi, akkor a saját tapasztalatom szerint az a legjobb, ha tökéletesen tiszta és nincs rajta semmi bevonat, ápoló, stb.
Nálam mindentől, amit próbáltam, csak jobban nyikorog.
Másnak valami tipp esetleg kéderre? -
Petyal
tag
válasz Coporno #52316 üzenetére
A fényezés korrekció az autókozmetikán belül a legkényesebb, legdrágább, legbonyolultabb és legmunkaigényesebb folyamat és nincs két egyforma helyzet.
Egy kevesebb gyakorlattal rendelkező személy könnyebben hibázik, ezért a drágább gép az ideális, mert jobban ki van egyensulyozva, más a mechanikája, ezért jobban átviszi a mozgást a fényezésre, jobb a kuplungja, stb. Tehát könnyebb vele szebb eredményt elérni / vagy hibázni: Rupes, Flex.Az ADBL, KRAUSS, LE gépek közül az LE régebben nem volt megbízható, a Kraussra pedig azt mondogatták, hogy az előző szériás Rupes hajtása van benne (amit én személy szerint kétlek, mert eleve hangosabb, mint a Rupes), egyébként viszonylag megbízható gép, de az éleken, konkáv iveken hamar megáll. Ergo nehezebb egységesen szépen dolgozni vele.
Szóval van a Temu-Lidl vonal, van a jobb minőségű, de még mindig kínai átmatricázott (krauss, ADBL LE, autobrite direct , stb,) és a nagyok (Rupes, Flex). Ez utóbbi gépek mögött komoly szaktudás, tesztelés és kutatás fejlesztés áll. Olyanok is.Én az alábbi paraméterekre figyelnék:
A tányér átmérő 125 mm, és TILOS a gyáritól eltérő felfogatót tenni rá.
Lágyindítás legyen
Konstans elektronika feltétlenül legyen, a fix fordulat rendkívül fontos
Az excentrikus löket lehetőleg ne legyen több 8-12 mm-nél, 15-nél semmiképpen ne legyen több. (a kisebb érték jobb)
A bonyolultabb részekhez kelleni fog egy 75 mm-es gép is.
Hálózatról menjen, több az ereje, mint az akksis gépnek.
Alkatrész ellátása jó legyen, ez a mai korszerű paszták miatt is fontos (az abraziv összetevő darabjaira hullik a folyamat során. Ehhez egy DA gépet rendesen forgatni kell, - > nagyobb igénybe vétel - > nagyobb alkatrész igény.)A régi Rota gépet (ha jól működik) feltétlenül megtartanám, mert a DA nem tudja kiváltani, viszont vennék hozzá egy puha felfogató talpat.
Ha drága autód van és komolyan gondolod hosszú távon, akkor drágát vegyél. Ahogy fejlődsz, később úgyis szükséged lesz a jó gépre. Ha nem kap el a gépszíjj reménytelenül, és tényleg csak a saját autókra kell, akkor talán Krauss. (Vagy egy-két használt márkás gép féláron ).
De ha tényleg a brutális fényesség és szinmélység a cél, akkor nincs kompromisszum, csak a legjobb a megfelelő.
Nekem ezek lennének a szempontjaim. -
Petyal
tag
válasz hemaka #52309 üzenetére
Az biztos is, hogy jó cucc, ahhoz képest az ecet a kanyarban sincs. De autóra sose mertem kipróbálni.
Most legutóbb egy olyan autót kerámiáztam, aminek pár éve egy kisebb baleset miatt ujrafényezték a hátulját.
Erre hónapokon keresztül rálocsolt az öntözőrendszer (rengeteg vízkő) plusz kátrányos volt a hátulja. A vízkövet polirral szedtem le, de előtte a kátrányt a szokásos módon Koch eulexszel. Az eulex kikezdte az utólagos lakkozást az autó hátulján kb két tenyérnyi részen. Korábban sosem láttam még ilyet.
Csak arra szeretnék rávilágítani, hogy a gyári fényezés általában (régebbi Opelt, újabb piros Merciket kivéve) bírja a strapát, Viszont ha újra van fújva, akkor lutri az egész, ezért én nem merek nekimenni olyan fekete öves cuccokkal, mint a Cillit Bang, higito, hideg zsiroldó, stb. -
Petyal
tag
válasz KisBundi #52274 üzenetére
Ami jó, az drága is lesz. Nem csak az anyag minősége miatt, hanem azért is, mert az üzletben van egy alapvető szabály : ha valamit jól csinálsz kérd meg az árát, és a minőség miatt ki fogják fizetni. Aki jó minőséget állít elő, az általában eljutott már oda, hogy ismeri ezt az igazságot.
Amit d4d ajánlott, az top kategória, de éppen ezért rétegtermék is. És drága.
Az üveg pedig borzasztó kényes dolog, minden meglátszik rajta. Az üveg kendő ugyanilyen kategória, csak ott a rongy minősége mellett még a tisztasága is döntő fontosságú. - > amikor új, akkor jó, majd venni kell drága mosószert, amitől megint tiszta lesz. Ez egy ilyen spirál.Még egy dolgot hadd elmlitsek:
Egy autó kívül- belül kényes felületekkel van tele és ezeken a felületeken nagy mennyiségben van jelen mindenféle agresszív szennyeződés. (baktérium, fém, olaj alapú, ammonia, gyanta, kátrány, stb.) Plusz ezeket a szennyezett felületeket erős fizikai behatás éri tartósan szélsőséges körülmények között.
Ezeket az agresszív, beégett szennyeződéseket kell eltavolitani a kényes felületekről rendszeresen, kíméletesen és alaposan úgy, hogy a felület nem sérül (ez az üvegre is igaz). Kizárt, hogy egy olyan anyag, vagy eszköz, ami ilyen körülmények mellett jól működik, olcsó legyen.
A kérdés az, hogy nálad hol van az a határ, ahol a minőség már megfelel, de az ár még megfelel. Ezt keresed éppen. -
Petyal
tag
Én is az árnyékolóra szavazok. Amúgy a Shiny Garage IQD kifejezetten matt felületet hagy, de a Koch refresh cockpit care pl vastagabb réteget hagy és jó szinmélyítő hatása van. UV védelem tekintetében egyikben sem bíznék.
d4d kollégát környékezd meg, hátha van jó tippje.
Az 52244-es hozzászólás második bekezdése marketing maszlag, nem értelmezhető amit írnak. A feketénél a filler hatása oké, de a light leírása jó nagy bullshit.
-
Petyal
tag
válasz -Solt- #52165 üzenetére
Akkor szuper. Ami nálam volt, ott a következő történt:
Locsoló rálocsolt, nap rásütött, majd újra és újra.... Kőkemény kúti víz+nyári napsütés - > halál. Néhol világosszürke volt, néhol meg olyan, mintha nem lenne rajta lakk. Három év alatt 3x próbálkoztam vele, most sikerült. -
Petyal
tag
Ezek szerint az a Koch sampon igencsak durvára sikerült, vizlágyítónak abszolút ideális.
Idegen autókkal meglepően gyakran fordul elő nálam, hogy savas cuccra van szükség a megfelelő tisztaság eléréséhez.
Mosás kozben/után látszólag már semmi nincs a felületen, szárazra törlésnél (főleg rövidebb szálú ronggyal ) meg érezni, hogy mégsem tuti. Sokszor beszélünk a lúgos szerekről, ha külső mosásról van szó, de a savas ugyanilyen fontos szvsz. Akár a gyurmázást is meg lehet úszni vele. Részemről a savas sampon a must have kategória.
Amúgy a WaterSpotba szerintem tesz még valamit a Gyeon : utólag lefolyt víznyomok eltűntetésére nyilván egész jól működik, viszont többször feltűnt, hogy a száraz felületet ezzel újra áttörölve mindenhol javul az eredmény, persze inkább kezeletlen felületen.
PolStar-hoz még egy saját tapasztalat: Főleg alcantarán érezni vizes kárpittisztítás után, hogy nem olyan puha a szövet a benne lévő impregnálószer miatt. Bőrtisztító kefével át szoktam kefélni szárazon, utána oké. Vagy sok-sok öblítés kell neki. Emiatt én műanyagra csak akkor használom, ha utána nem tervezek valamilyen beltéri QD-t zárásként.
-
Petyal
tag
válasz FeRRaR1 #52115 üzenetére
Köszönöm a válaszod! Van benne gyakorlatom, csak a Syncro-val nem volt tapasztalatom korábban. Nekem is volt egy időszak, amikor kicsit "sok" volt ez a fajta fáradtság, értem mire gondoltál.
Most viszont találtam egy újabb kihívást, ehhez szedegetem össze a szükséges dolgokat:
Világos ezüst metál fényezésből mi a maximum amit ki tudok hozni.
Lehet, hogy ehhez a Syncro Evo lesz a befutó. -
-
Petyal
tag
válasz tomy86 #52104 üzenetére
Talán félreértettél, nem biráltam felül. Két félét ad meg a gyár, ahhoz az igénybevételhez a vastagabb kellett volna. Erről írtam tapasztalatot.
d4d :
Felhivtam az oilhungary.hu-t Sonax ügyben, akik atirányítottak a 14.kerületi mintaboltba, ahol soha nem hallottak arról, hogy létezik ez a mikroszálas mosószer . Rendes volt a hölgy, kinyomozta, hogy pont most érkezett egy szállítmány, amiben lesz, kér rá árat és elvileg jövő héten átvehetem . Azt is megtudtam, hogy a Sonax-nál ez sokszor ilyen furcsán működik, ezért simán lehet, hogy van raktáron olyan termék, ami elvileg nincs. Szóval most ott tartunk, hogy lesz.
Gyeon : a Wax-it elég drágán adja a kerámiákat az ahifi-hez képest. (előző beszerzési forrásomtól pont azért nem rendelek, mert drága lett). Ahifi olcsó, csak éppen nincs ami kéne. Tapasztalatod szerint érdemes várni az Ahifi-re? -
Petyal
tag
FeRRaR1:
Korábban írtad, hogy Gyeon Syncro van az egyik autódon. A régi, vagy az új Syncro-val van tapasztalatod? Ha esetleg mindkettővel, akkor megosztanád, hogy véleményed szerint mi a különbség a kettő között? -
Petyal
tag
válasz tibbike01 #52100 üzenetére
Azt nem tudom ott hogy van, ez a tapasztalatom japánnal van olvasztó nyári melegben. Az is biztos hogy a gyári előírástól nem térnék el. Illetve még fontos, hogy a gyártók különböző adalekolású olajat írnak elő, a viszkozitás csak egy paraméter. De ezt korábban más is írta előttem. Ja, majd elfelejtettem, ezeknél a japán motoroknál az 5w30-as is is szerepel a gépkönyvben. Ha nálad csak a 0w20 a gyári, akkor annak jónak kell lennie.
-
Petyal
tag
válasz tomy86 #52095 üzenetére
Toyota, Mitsubishi motornál használat függő: Óvoda járatra 0w20 a jobb, viszont nagyon melegben, hosszú autópálya esetén egyértelműen az 5w30 megfelelő.
Tavaly a 41 fokos olasz nyárban sikerült erről tapasztalatot szereznem. Nyaralás előtt cseréltek olajat, gyári előírás szerinti 0w20 ment bele, de jelezték, hogy hosszú autópályás igénybevételhez jobb lenne a vastagabb olaj. 900 km után Bologna környékén a 41 fokban elkezdett hangosabb lenni a motor, kicsit fémesen szólt. Megálltam fel órára. Utána nem volt semmi gáz. Később néztem, fél liter hiányzott az olajból és be volt feketedve. Előtte soha nem fordult elő, hogy fekete legyen az olaj és csökkenjen a szint. Egyértelmű volt, hogy az az olaj arra a használatra nem való. -
Petyal
tag
válasz -Solt- #52057 üzenetére
Solt:
- Bőr: Pol-Star inkább 1:10 legyen , az alá én nem mennék. Hatékony szer.
- Műanyag: MZR 1:20, ha gondozott autó. Az 1:10 nálam már mart meg Merci Viano belső műanyagot. Csalós anyag, mert nincs (olyan) rossz szaga, beltérre ajánlják általában, közben meg ugyanaz a Ph mint a GreenStar, ami 1:5-öshigításban kb motormosó kategória. Az 1:5-1:10 MZR-rel én beltéri bevonatot szoktam "letörölni".
- A Pol-Star impregnálószert is tartalmaz, nem kell utána ápolni a bőrt. Amúgy ha egy drága és tényleg valódi bőr belsőről van szó, akkor a ColourLock a tuti.
- Belső műanyagra, zongoralakkra, kijelzőre jó az ASC, fő előnye, hogy nagyon kíméletesen lehet vele kényes felületet takarítani. A zongoralakk meg kb minden behatásra sérül, itt az ASC nagy előnye, hogy sok anyagot nagyon puha ronggyal, könnyen, maradék nélkül vissza lehet törölni. Bőrre engedd el, ha van PO is otthon.d4d:
Igen, itt találtam a Sonax-ot, lehet náluk meg is veszem. Olcsóbb mint a németeknél.
Üveg téma: Én Koch Gla-t használok általában, a vízlepergető tulajdonsága miatt nagyon szeretem. Lehet összekóstolom ezzel a BH Trace Less-szel, ha már úgyis rendelek. Van most nálam egy Focus, ami 3 éve nem volt takarítva, ebból egyet kint állt. Az jó alany lesz. Köszi a tippet ismét! -
Petyal
tag
Köszi, magamtól biztosan nem gondoltam volna a Sonax-ra,de ezt kipróbálom én is, tényleg jókat írnak róla. Majd megosztom a tapasztalatokat.
Viszont itthon nehéz beszerezni, egy céget találtam, ahol elvileg van raktáron és ha a Pesti átvétel nem felel meg, akkor 3810 Ft a postaköltség. Durva.
Más : Most készülök rendelni egy nagyobb Gyeon pakkot. Többféle kerámia, samponok, polirszer, stb. Mi a véleményed, honnan érdemes? Wax-it.eu,esetleg más? -
Petyal
tag
Mikroszálas mosószerből mi a best buy mostanság? Kezdek kifogyni a régiből és váltanék. Shiny Garage volt az előző vegyes tapasztalatokkal.
-
Petyal
tag
válasz -Solt- #52015 üzenetére
A Koch Glas Star (GLA) kifejezetten üvegre való ipari célra szánt koncentrátum, az alkoholtartalma miatt műanyagra nem szabad használni, továbbá olyan adalékot tartalmaz, ami után valóban vízlepergető lesz a felület, a későbbi tisztítás is könnyebb, nem tapad meg olyan könnyen a kosz. Mintha szélvédő bevonatot használnál.
Én hígítatlanul használom rosszabb állapotú üvegeknél, egyébként felesben.
A Koch Glass Cleaner Pro (GC) üvegre és fényes külső műanyagra (illetve belső zongoralakkra) való és eleve hígított. Tehát ez egy univerzálisabb szer. Ha minden fényes műanyag és üveg felületet egyféle anyaggal szeretnél megoldani költséghatékonyan, akkor a Koch GC a jó választás.
Ha vennél két félét is, akkor üvegre a GLA, a többi fényes műanyagra, belső kényes felületek tisztítására pedig a Koch ASC lenne a nyerő kombó. -
Petyal
tag
válasz chopin42 #51306 üzenetére
Ha jó a tippem (és gyári a fényezés), akkor a Te autódon kemény lakk van. Ez jó hír abból a szempontból, hogy nehezebb összekarcolni (pl gyurmával) , rossz hír, hogy éppen ezért kipolírozni is nehezebb. Kézzel meg sem próbálnám. Ha azt szeretnéd, hogy tiszta legyen, akkor gyurmázni kell, ha pedig azt hogy fényes, tükrös legyen a felület, akkor pedig vagy el kellene tüntetni a karcokat, vagy elfedni.
A Te esetedben az utóbbi utat lenne érdemes bejárni először. (elfedni)
Ha érdekes számodra, kifejtem bővebben. -
Petyal
tag
válasz chopin42 #51300 üzenetére
A gyurma karcol, akármit is csinál az ember. Ezért is írja mindenki, hogy polírozni kell utána. Szerintem engedd el a gyurmát úgy ahogy van.
Gyurma után illő korrekciós polirt csinálni, ami valóban nem két perc.
Ha mégis gyurmazol : két darab soft gyurma, amíg az egyikkel dolgozol, a másik ázzon 40-45 fokos vízben (cél, hogy amennyire lehet a gyurma legyen meleg). Gyári gyurmakenőt használj, a lakk pedig legyen hideg. Így karcolodik majd a legkevésbé.
Az eredmény egy tiszta, de mattabb felület lesz. -
Petyal
tag
Nálam az vált be, ha az autó mellett állva az autó színéhez néztük a kártyát és a szinkártya alapján lett lefestve. Volt rá eset, hogy így tökéletes lett. De ez sem garancia, mert a műanyagon kicsit mindig más lesz.
Ha az autóra felrakod, akkor látszik tökéletesen a különbség. Ha csak minimálisan üt el, én nem kísérleteznék az újrafényezéssel.
-
Petyal
tag
-
Petyal
tag
Ó, ecseteket nekem is kéne már vennem újakat. Itt a második képen melyiket használod? Esetleg lenne tipped, mi most a best buy? Puha ecsettelel (Workstuff) el vagyok látva egyelőre, de minden másra érdekelne.
Kívülre is Workstuff eseteket használok, de mintha egy idő után kicsit megkeményedne a szőre. -
Petyal
tag
válasz Rodzser Mór #50857 üzenetére
Nyugodtan mehet rá a bevonat, nem tudom elképzelni, hogy a fényező a bevonatra fogja rafújni a festéket. Csiszolni, javítani, alapozni fogja előtte. Már ha tényleg fényező festi le.
-
Petyal
tag
válasz Rodzser Mór #50852 üzenetére
Akril fényezést tartósan csak polirozással. Ha Sonax BSD-vel bekened, talán kicsit szebb lesz
-
Petyal
tag
-
Petyal
tag
válasz tibbike01 #50803 üzenetére
Szigetszentmiklósra járok 15 éve, előtte befürödtem pár helyen. Idősebb szaki, csak futóművel foglalkozik, minden túlzás nélkül nagyon ért hozzá, görgős padja van, számítógéppel mér.
Épített versenyautókat is visznek hozzá. Árban barátságos. Viszont beszélgetni ne hozzá menj, csendes magához való típus. Ha érdekel atküldöm a számát és a címet privátban.
Szerintem megéri csak emiatt kiugranod, ha Pesti vagy. -
Petyal
tag
válasz tibbike01 #50798 üzenetére
Ha az élettartam szempontjából nézzük, nagyjából mindegy, esztétikai szempontból pedig szerintem szubjektív. Ha neked tetszik kezeld le.
Ami viszont tényleg számít : vidd el egy normális helyre (görgős pad jó referenciával) és állítasd be a futóművet egyből a gumicsere után. -
Petyal
tag
válasz FeRRaR1 #49880 üzenetére
Nem akartam ehhez a magasnyomású témához hozzaszolni korábban. Nekem egy Kranzle van, igaz nagyobb mint amit korábban Te próbáltál.
Amit most vettél, baromi jó döntés volt, én is így vagyok a sajátommal. Ezeknél a drága gépeknél látszik igazán, hogy mennyit számít a vizszallitás. Illetve az, hogy a könyvbe írnak valamit a nyomasrol, vagy az óra mit mutat. Az enyém 140-160 között működik max nyomáson, de rosszabb minőségű betont szétszedi (szó szerint). Ugyanaz az árkategória, mint a Tiéd. És valóban osszehasonlíthatatlanul erősebb a K7-hez képest.
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy 60 fokos vizet adhatok neki (szoktam is időnként). Egy bika gőzborotva tulajdonképpen. -
Petyal
tag
válasz tomisanzero #49908 üzenetére
Hogyan veszed észre, hogy az LE allround karcol? Miből látod? Én puha fényezésen sem tapasztaltam hologrammentesítő visszatörlése után sem Scangrip lámpával vizsgálva.
-
Petyal
tag
válasz WiZARD #49847 üzenetére
Működhet. A fordulatszám legyen alacsony,arra nagyon vigyázz,mert a felület hamar túlforrósodik. Ha szépet akarsz, csiszolni kell (vizesen és szárazon is) ,de erre az obiban kapható olcsó papír is megfelelő.
A Dremel amúgy nagyon nem erre való,úgyhogy azzal nagyon nagyon észnél kell lenni. Ha drága autó,vagy japán,akkor szvsz inkább hagyd.Az egyszerűbb út, hogy beecseteled a hibát azt jónapot,lesz amilyen lesz. Előnye,hogy ezzel nem lehet nagy kárt tenni.
-
Petyal
tag
válasz tibbike01 #49844 üzenetére
Fogpiszkalo végére nagyon finom csiszolopapir (1200 pl) , és azt megforgatod benne. Kijon a paszta, kerámia, egyéb szennyeződés és kapsz egy szabályosan kerek krátert, aminek a széle is szabályos lesz, az alapozó is jobban tapad és osszességében szebb lesz a végeredmény. Persze arra vigyázni kell, hogy a 2 mm-es utődésből ne egycentis legyen.
-
Petyal
tag
válasz JHONNY 79 #49834 üzenetére
Sehogy. A kavicsfelverődés kráterét ki kellene tisztítani, utána fogpiszkálóval alapozó,majd egy kis várakozás után mehet a festék. Utána csiszolás, polírozás. Így tartós lesz a tiszta felület és az alapozó miatt. Kerámiára, polirpasztára,szennyeződésre csak ideig óráig tapad a festék, ráadásul rozsdasodhat alatta a lemez.
-
Petyal
tag
válasz tibbike01 #49827 üzenetére
Lehetetlenség megmondani. Jó lenne tudni,hogy egyáltalán a gyári rétegből mennyi maradt, de már ehhez is csoda kéne.. Meg persze az is kérdés, milyen autó. Olasz drága autók fényezése általában vastagabb, német közepesen vastag és kemény, japán autókon sokszor csak egy leheletnyi van, és puha lakk, azokkal nagyon kell vigyázni. Azért ezeket se vedd általános igazságnak.
Egyébként a profik közül sem vállal mindenki kavics javítást. Ferrari kollégával egyetértek,ha nagyon fehér,akkor nem lett letakaritva a polirszer rendesen és arra mehetett a kerámia. ha így van,a bevonat nem lesz tartós,a fehér pöttyök pedig később nem lesznek olyan hangsúlyosak. Talán. -
-
Petyal
tag
Volt dolgom ehhez hasonló sérüléssel,amit tapétavágó késsel okoztak. Teljesen reménytelen volt.
Ha jól látom a képen,a kilincstol jobbra a hosszú karc felett van egy kisebb is. Ha az enyém lenne, én nyilván nekiesnék, neked szerintem fényezést fognak javasolni.
Még egy tipp: Vidd el egy olyan autókozmetikába, ahol van korrekciós polir szolgáltatás. Ott ingyen megmondják,hogy vállalnák e, van e értelme. Merre felé jársz? -
Petyal
tag
Így lehetetlen megmondani. Nyilván a fényezés a tuti megoldás, ha a fényező el nem rontja.
Hogy polirral mi jön ki, csak a folyamat végén derül ki. Ha világos a fényezés, akkor sokszor eléggé el lehet tüntetni a hibákat. Ha törésmentes az autó, akkor viszont mindenképpen megpróbálkoznék a polírozással, mert az ujrafényezett felület szinte biztosan el fog ütni és az értékcsökkenés miatt is, ha ez számít. Polírozás esetén viszont az egész autót polírozni kellene, hogy egyforma legyen.Teszek fel pár képet, hogy nagyjából mit lehet megugrani, ha elég bátor az ember.
Mindegyiket csiszolni kellett.
-
Petyal
tag
válasz robag93 #49758 üzenetére
Tudsz képet feltenni? Jó lenne, ha látszana a fényezés állapota, úgy könnyebb segíteni. Waxot használtál már korábban?
Zsirtalanitani mindig kell, a minőséget befolyásolja. Gyurmázni a rossz állapotú felületet szokás vagy kell, de az egy agresszív tisztítási művelet, ami karcolja a lakkot. A karcos felület pedig rontja az eredményt tartósság és látvány tekintetében egyaránt, ezért csak zsirtalanits. Amit a gyurma elront, azt a polir helyrehozza. Tehát ha szépet akarsz polir nélkül, ne gyurmázz. -
Petyal
tag
válasz robag93 #49753 üzenetére
Gumira és külső műanyagra mehet ugyanaz, ha a gyártó ajánlja. Belső műanyagra kifejezetten belsore való szert érdemes használni.
Én gumikederre pl csak a Sonax stiftjét használom, az bevált.
A gyurmát felejtsd el, kivéve ha polirozni fogsz, mert biztos, hogy összekarcolja a fényezést.
Inkább vegyél reprozsda és kátranyoldót a gyurma helyett, és valami zsirtalanitót.
Sok helyen meg tudsz venni mindent, de mi a szempont? Nagy választék? Minőségi termékek? Ár? Gyorsaság?
Mikroszálasból a waxoláshoz ne kínait használj. Rontod vele az eredményt, mert a legtöbb karcol, de ezt csak bizonyos fényviszonyok mellettt lehet látni, de akkor lehet. Sajnos nincs ingyen ebéd, ami olcsó, az sokszor olyan is.
Még egy jótanács: Ha hosszabb távon gondolkodsz és nem egy pillanatnyi fellángolás, akkor egyből jó minőségű dolgokat vegyél, mert később rájössz,ha valami nem jó és úgyis váltani fogsz.
Ezt az iskolát sokan végigjártuk itt, az olcsó a drága. -
Petyal
tag
válasz CharlieDrop #49750 üzenetére
ColourLock.ezzel nem lehet melléfogni.
-
Petyal
tag
Röviden: jaja.
Hosszabban: az egy dolog, hogy az olcsó rongynak jóvanazúgy, itt viszont egyrészt a rongy is drága,, másrészt olyan anyagokkal megy tele , ami egy haztartásban nem általános, harmadrészt mosás után új eredményt kell elérni.nem.beszelva arról,hogy egy nagy szárazolót arra találnak ki,hogy magába zárja a vizet. Namost ezt kéne tökéletesen kimosni.
Azt mondják a tudósok,hogy ezekhez a szennyeződésekhez speciális enzimes szerekre van szükség, és itt nyernek értelmet a mikroszálas mosószerek. A saját tapasztalatom ezekkel kapcsolatban egyébként nem pozitív, a dupla adagolás és dupla oblités adta a legjobb eredményt. De nem tökéleteset. A szarazolóval és az uvegtisztito kendokkel van bajom.
Most fogom kipróbálni a jó öreg Caola mososzappant, hátha (nyugodtan lehet röhögni).
Az erős Ph-val azért vigyázz, a múltkor járt itt az egyik barátom, rendszeresen erős Ph-val mos és olyan az autó, mint egy 3000-es vizes csiszolás után.Használj mosás után olyan bevonatot, amiben sok a toltőanyag. Utána nem tud annyira kialakulni leharcolt állapot.
Aranyszabály: minél simább legyen a felület! Ez számít a legtöbbet. -
Petyal
tag
Igen,ez nálam is így van. ha sima QD-t használok,vagy tesztelek valamit,akkor akár erősebbet is keverek ,de ha szempont a tartósság, akkor muszáj kiméletesnek lenni.
Annyi mindenféle van már a piacon,hogy lassan könnyebb rosszul csinálni, mint nagyon jól.
A BH egyébként tényleg hatékony, de ennek ára van. -
Petyal
tag
válasz HUTCHDB #49732 üzenetére
A D4D kolléga által ajánlott Bilt Hamber előmosót ne használd az autódon mert tönkre fogja tenni a bevonatot a magas ph miatt. Ha előmosót szeretnél használni,ajánlom a Shiny Garage fruit snow foam -ot. Ez egész jó ahhoz képest, hogy semleges a ph.
Kézi habositoval tényleg kínzás, ahogy kollégák mondják.
A Koch PSS-t műanyagokra én is ajánlom jó szívvel. -
Petyal
tag
válasz HUTCHDB #49722 üzenetére
Szárazolásnál is több iskola van. Ha az a cél,hogy egy törölközővel a lehető legtöbb vizet szedd fel,akkor egy nagy méretű magas GSM számú törölközőre van szükség. Ha ezt nagyon nehéz kicsavarni,akkor működik jól, pont így lett megtervezve, hogy magában tartsa a vizet. A másik lehetőség a kisebb GSM számú ún. univerzalis kendő, amit pl polírozáshoz is használunk.ezt könnyű kicsavarni, de nagy nedvszívó képességű,és csak akkor jöhet szóba,ha a felületen lévő bevonat hidrofób hatása nagyon erős. Ekkor csak egy két csepp marad a felületen,ahhoz a kis rongy jobb,mert szebb felület marad utána.
Ha hetente kéthetente lemosod az autót a Gyeon samponnal, neked alig marad majd rajta víz mosás után a kerámia összetevő miatt. Ez igaz az üvegekre is.
A Gyeon Silk Dryer valóban egy jó szárazoló kendő.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest