Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #5399 üzenetére
Szerinted ők ezt így tervezték. Azt hitték mostanra már nem lesz Ati. Tévedtek.
Jelenleg tudják, hogy ez egy veszett ügy, de még van a piacban pénz, a lényeg, hogy a kiadásokat kell visszafogni, mert egyre kisebb a bevétel lehetősége. Láthatod, hogy a GPU piac az NV-nél is működik tovább csak leépítik arra a szintre, ami mellett nyereséges tud maradni.Ahhoz, hogy valami ipari szinten elfogadott szabvány legyen el kell, hogy terjedjen. HA ott álna a CUDA mögött az AMD és az Intel, akkor már menne a TWIMTBP úthenger a platform terjesztésére. Amíg nincs mögötte a piac többi szereplője, addig felesleges köröket futni, mert mindenhol ajtót mutatnak.
-
janos666
nagyúr
Szép dolog a 10 éves terekkel magyarázni a közelmúltat és a jelent. De attól még ha előrelátható a halálod pillanata, attól még nem akarod kiélvezni a jelent? Sok víz lefut még a dunán, mire távoznia kell az nv-nek. Ha ilyen egyszerű, miért ne akarták volna még nyereségesen végigvinni ezt a pár évet?
Nekem még ez a rejtély. Miért kell sátrat bontani, ha csak 2 nap múlva indulunk, és ma este az esőben aludni szabad ég alatt, az összehajtott sátorral a táskában? Talán nem azért, mert valaki(k) baszogatják őket, hogy "Takarodj!"?Sőt, ha még ennyire komolyan gondolták a CUDA-t, végképp nincs értelme, hogy nem a TWIMTBP alatt akarták felfuttatni. Le akartak dugni valamit mások torkán, de előbb eldobták a tölcsért?
Sok itt a fekete luk, és a megmagyarázhatatlan dolgokból épp annyi akad, mint a kétféleképp is megmagyarázhatóakból.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #5397 üzenetére
Meg lehetett volna valósítani, hisz a DX10.1 hardveres követelményeit 2006 végén zárták le. Idő volt, mint a tenger. Azért nem támogatták, mert a CUDA-t kellett lenyomni mindenki torkán, így valahol a DX mellett, valahol pedig ellene kellett dolgozni. CUDA nélkül nincs az NV-nek jövője, ezt ők is tudják.
-
janos666
nagyúr
Ez mind csak attól függ, ki mit szeretne odagondolni az ismert tények mögé. Az itt jelenlévők mind csak találgatni tudják, mi miért történt úgy, ahogy.
Én csak szeretem megvilágítani, hogy ugyan ezt nem hogy szépíteni, de teljesen ellenkező módon is fel lehet fogni. Attól függ, ki mit szeretne beleképzelni, ugyan úgy ki lehet hozni gonosznak és jónak, aljasnak és szenvedőnek mindkettőt.Akkor szoktam ezekkel a teóriáimmal előállni, mikor már kezd vérezni a monitorom a sok AMD marketinges nv buzingálásától, hátha elterelődik kicsit a téma.
De hogy válaszoljak rá: Ha az MS kihúzta volna a szarból az nv-t, akkor miért nem csak annyit tud a DX 10.1, amit a GT200 is? Mert mint látjuk, az AA megoldott CUDA-n keresztül, és a nagyközönség felé csak ez csapódik le belőle.
Mi szükség volt pillanatnyilag a DX 10.1 egyéb újításaira, miközben nyakunkon volt a DX 11.0? Semmi... Nem is használja őket semmi.
Akkor miért kellett erőltetni olyan újaításokat IS, amiket az nv számára gyakorlatilag lehetetlen volt megvalósítani ebben a generációban?
Ezek miért véletlenül épp olyan dolgok, amikre később az RV670 is rágyúrt az R600-hoz képest? (mert csak az alapok voltak meg, később csak finomítani azon az R600-on is DX 10.1-hez, még az Rv770-nnél is, csak épp nagyságrendekkel könnyebb volt kivitelezni, mint a G80-nál. Ha a DX 10 eleve mindent tudott volna, akkor az R600 is kaphatott volna az új driverrel 10.1 támogátást, de azért nem volt meg benne minden, és sem ezt, sem a Vistát nem csúsztathatták volna tovább, már mindkettő késésben volt...)A deferrend rendering + AA egy nyilvánvalóan félretett ütőkártya. Előhúzták, mikor kellett, hogy elvigye a DX 10.1 vonatot, és nyilván való, hogy azt kinek indították...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #5392 üzenetére
A HD 2900XT a 8800GTS 640 ellenfele volt. De a 8800 GTX-et már hozza.
A DX10-et szerintem az NV miatt kellett megkurtítani. A GPGPU mellett nem tudtak normális rendszert fejleszteni. A DX10.1 pedig időt adott nekik, amit végül nem használtak ki. Ez az ő bajuk.Departed: UE3-ban be elehet kapcsolgatni az AA-t, AMD-n és NV-n is. Az AMD az effektett tartja elsőnek, így sok helyen nem működik, az NV az AA-t tartja meg, és a textúra minőség lesz rossz, illetve eltolódnak az effektek.
A Wolfenstein (vagy a GTA4) például már Deferred Lightning, itt semmit sem lehet tenni, bármit állítasz nem lesz eredménye. A teljes deferred lightning fázist ki kell ütni, ami lehetetlen driverből. -
Departed
őstag
válasz
janos666 #5393 üzenetére
De most akkor mennyire igaz az, hogy az Nvidia hátráltatta a DX10 elterjedését? Engem amúgy ez csak olyan szinten érint, hogy sohasem szabadott volna úgy tervezni a dolgokat (DX-et), hogy ha egyszer mondjuk 3-4-5-6-7-8 éve semmi gond nem volt az AA-val, akkor mindig úgy jöjjenek az újabb DX-ek, hogy ez végig megmaradjon. Elvégre a mem-sávszél az megvan hozzá, és rengeteget dob a látványon, vagyis inkább nem rondítja el a legszebb grafikát is.
Hmm..tehát a GT200-asokon driver-ben állítva AA-t lehet tenni mindenre? UE3-as játékokra, Wolverine-re, Fuel-re, Wolfenstein-re, satöbbire?
Mert ha mindre igen, akkor az Ati felé fordulok: mikor érkezik meg ugyanez a Radeon-ok esetében?Mod: bocsi, AMD-hez fordulok, még szokni kell, hogy már csak AMD van
-
rocket
nagyúr
válasz
janos666 #5392 üzenetére
Inkabb az AMD-t szivatta meg a M$ a "megcsonkitott" DX10-zel, DX10 es a DX10.1 egyuttesen lett volna normalis esetben az uj API ha az NV is kepes lett volna a megfelelo architekturat prezentalni melle, nem eloszor huzta ki a M$ az NV-t a sz@rbol az API-javal, ugyhogy ez a "M$ es az AMD kozosen szivatjak az NV-t az API-val" egy baromsag.
Xenos nem hozz semmi pluszt az AMD-nek, nehany kiveteltol eltekintve aranyaiban nem futnak jobban az xbox360-nat fejlesztesi platformokent hasznalt PC portok az AMD jelenlegi es elozo generacios kartyain mint a konkurens termekeken.
-
janos666
nagyúr
válasz
Departed #5391 üzenetére
Ha nagyon kell, az nv driver erőltet neked valamilyen AA-t, még ha sérül is miatta valami más effekt, de te döntöd el magadnak, a radeon drivere ezt nem teszi meg.
A GT200 már tud deferrend rendering mellett élsimítani, CUDA-n át csinálja is a Stormrise, csak volltak más olyan vonulatai a DX 10.1-nek, amit az nvidia nem tudott rövid időn belül gazdaságosan beépíteni a chipben, a radeonban viszont már (gyakorlatilag akkor még kihasználatlan felesleg gyanánt) ott volt a magja, és felfuttatták.
Lehet ezt az egész mesét olyan oldalról is nézni, ahonnan szemüveg nélkül is minden máshogy fest, mint erről, amit itt mostanában felénk fordítanak, és ha kitörlöd a szemedből a vörös köpetet, akkor inkább enyhe zöld árnyalatot is felvehet, a szürke köd és sötét árnyékok mögött (ha nem esik le, a költő azt akarta mondani: ködösítés, és rejtett "ármány".)
-
janos666
nagyúr
De jó lenne, ha valaki most előrántana egy 2900XT-t tesztelni, hogy mire is jó az ma...
Lehet, hogy Stormrisban szarráveri a 8800GTX-et, de sok mai DX10(.1)-es játék nevetségesen lassan futhat rajta, tehát ez a "majd 2 év múlva jó lesz" ilyen szempontból hülyeség. 2 év múlva jó lesz egy ilyen tudású, háromszor-négyszer gyorsabb chip.A DX9-et is jó elverni az nvidia-n, de szerintem egyik konzol sem tud DX10-et, márpedig ma össze teheti a kezeit a PC-s játékos, ha tűrhető minőségű konzol portot kap (fura, ha SM3.0-ával, mikor a konzol tudása is annak felel meg?)
És akkor még 1: Az ATI sem mindíg a pionner (mert az DVD-t csinált, nem VGA-t
), volt olyan is, mikor a 6800Ultra SM3.0-ával, az X800XT pedig 2.0b-vel jött, pedig a HDR akkoriban elég látványos változást hozott, és mára elég meghatározó a 3.0 (lásd fentebb). Szóval van példa, mikor az nv is ugrált nagyokat DX támogatással, és épp ezek azok, melyeket a történelem is helyesnek igazolt mára.
Biztos járható út lenne egyébként, ha a nyers erőben is kellően gyors GPU helyett mindíg a technológiákkal ugrálnának, csak ez egyébként sem jobb a programozóknak sem, és a konzol átiratok korszakában még tarthatatlan is. A technológiai lépkedés úgy is megtörténik, ha nem vezetnek be minden VGA generációval évente új DX-et, csak 3 évente jön egy új, ami ugyan azt tudja, mint az azóta 3.-jára frissített másik_világ_beli_DX, csak nem apróbb lépésekkel haladt. Közben muszály növelni a nyers számítási teljesítményt is, az pedig menetrendhez kötött a gyártástechnológia kapcsán.
Az ATI(MD) csinált egy chipet az Xboxhoz, amilyet az MS akart, és ezután hülyék lettek volna ezt a befektetett munkát eldobni, inkább szépen kitalálták az MS-el, hogy oké, akkor a Xenos ihlette R600 vonalba terelik be a későbbi DirectX-eket, az AMD-nek legyen elég az olcsó gyárthatósággal, és nyers sebességgel vesződni. A 10.1 témával is csak az nv-t akarták szopatni.
Az egy dolog, hogy nincs AA, de miért nem fért ez bele a 10.0-ba? Hogy nem jutott ez eszébe senkinek, mikor eléggé túltervezett a 10.0, és a .1 valahogy épp ilyen szemhélyon tátongú lukkat töm be, hogy csak a vak nem látja őket, mióta megjelent a 10.1, csak a csodák folytán az nv-nek nehezebb követni a 10.1 egyéb dolgait (az AA-t nem, az megy CUDA-val ma is GT200-on), így arconmossák vele. Még szép-e hogy nyíltan zárkózott el tőle? Csináltak egy új DX verziót, amibe bepakolták az AMD-nek előnyös, nv-nek nehézkes dolgokat, és megfejelték egy asztal alatt tartott aduásszal (AA), amiről az emberek majd levágják, hogy "jajjj, nekem ez kell!"?Egyébként az tökéletesen reális, ha az SP és TMU duplázódik, és ha ez már megtörtént, akkor nem hihetetlen, hogy több ROP-nak nem maradt hely, mert sok tranzisztort vitt el a DX 11. Ez részemről várható volt. Csak így tényleg nem lehetetlen az R600 reinkarnációja, mármint olyan szempontból, hogy a megjelenéskor piacon lévő játékokkal tesztelve messze nem lesz meg a dupla FPS, de még az 50%-os gyorsulás sem mindenhol lesz atombiztos. Persze lehet, hogy Stormrise alatt meglesz 110 is, és ha lefutnának a DX11-es demók 10.1-el is maradéktalan effektezéssel, akkor lenne az 130-150-200 is, de akkor ez még senkit sem fog érdekelni, és mire érdekes lesz, addigra lesz DX 11-es Geforce, de tán még HD6870, neadj isten HD7870 is a boltokban. (ne köss bele, hogy nem így fogják hívni, tudod mire gondolok)
-
Departed
őstag
Tehát aki még mostanság is "NV-drukker", azoknak nincs szükségük AA-ra? Vagy zöld szemüvegen keresztül kisimulnak az élek?
Lényeg ami lényeg, terjedjen el legalább a 10.1-es DX, de úgy igazán, ha a 4850-esemen is viszonylag jól menne, akkor a tesszelláció isVagy beszerzek egy 5850-est
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha az Evergreen olyan magas szinten támogatja a DX11-et, mint az R600 a DX10-et, akkor az már tökéletes lesz. A tesszellátort ki kell tapasztalni, elméleti alapokra helyezni a tervezést hiba, mert sok dolog függ a gyakorlattól is, és ezek mind teljesítménybe kerülnek. Márpedig a tesszellátor évek óta a legnagyobb újítás DX fronton.
Az olcsóság meg maga a tökély, minél jobban terjedjen az Evergreen, hogy az NV-nek ne legyen befolyása, ha nem jó a chipjük.Departed: Ezt meg lehet köszönni az NV-nek. Visszatartották a fejlődést, mert nem voltak érdekeltek benne. A DX10.1-ben ott a megoldás az AA problémákra.
-
Departed
őstag
Személy szerint ez az AA-nélküli Deferred shading-es divat zavar a leginkább. Ezer éve létezik az AA, mindig is használtam, és igénylem, mint a legtöbben. Szerintem a DX újkori történelmének legnagyobb blamája, hogy akár csak felmerült, hogy ne legyen minden esetben megoldva az AA _minden_ játékban.
Vagy csak én gondolom így, hogy egyszerűen játékba nem való dolog, és rengeteget ront a legszebb grafikán is a hiánya, a rece-hegyek? -
rocket
nagyúr
Ha mar elore kezded a magyarazkodast akkor az nem sok jot sejtet, meg a vegen tenyleg R600 szindroma V2 lesz
#5387: G80-nal hasonlo helyzet volt (OS kesobb jott a megjeleneshez kepest mint most fog, es a DX10 jatekokra is tobbet kellett varni) es megis jol fogytak a megjelenestol kezdve, sot az NV konkurencia hianya miatt a kozepkategorias felhasznalokat a highend aljaig kenyszeritette a 8800GTS 320-szal.
Normalisan megirt DX9-es jatekokhoz mar nem fog kelleni nagy plusz teljesitmeny, ugye a legtobb DX9-es jatekban mara mar divat lett, hogy nincs AA, szoval erre se megy el teljesitmeny.
Nem gond ha valamennyire felaldozzak a DX9-es teljesitmenyt, csak nem szabad a lo tuloldalara atesni mint az R600-nal tortent, hanem megkell talalni az arany kozeputat. -
Ricco_hun
senior tag
válasz
Dark KillerX #5385 üzenetére
Ezt azért nem kéne az Nv-re fogni. Egyszerűen alig van játék dx10-re/dx10.1-re/dx11-re. Akkor meg miért is ezekre koncentrálnak? Várj, az nem is baj, hogy ezekre koncentrálnak, hiszen a fejlődés nem állhat meg, de ezért ne áldozzanak már be dx9-es teljesítményt, amikor a piacon lévő (és kedvelt játékok) dx9-esek. Ezt csinálta az előző szériákkal is. Így úgy dx10 meg 10.1 csak éppen játék nem volt rá. Az Nv meg elpicsázta őket dx9-ben és mindenki csak ezt látta. Most, hogy kezdenek szállingózni a dx10.1-es játékok, az AMD már jön is ki a DX11-es kártyákkal, úgy, hogy mindent beáldoz a dx11-es teljesítmény érdekében. Mire a játékok által teljesen ki lesznek használva ezek a kártyák, addigra már HD7870 lesz a boltokban. Az AMD szerint majd akkor kell elővenni a HD5870-et? Ezért mondom, hogy előreszaladnak mindig a kártyáikkal, csakhogy megmutassák, hogy milyen innovatívak, közben meg leszarják az aktuális piaci követelményeket.
Remélem, hogy lesznek dx9-es tesztek is a HD5xxx szériával és meg lehet nézni, hogy hogyan teljesítenek. Mert ha tényleg beáldozzák a dx9-es teljesítményt a ki nem használt dx11 érdekében, akkor jobban jár az ember, ha vesz egy jóárasított HD4890-et (vagy egy HD4870X2-t). Ugyanis én az aktuális (sőt inkább a régebbi) játékokra veszem a videókártyát, nem pedig az 1-2 év múlva megjelenőkre.
-
válasz
nixx-21 #5383 üzenetére
a textúrázók pont nem sokat számítanak azokban a játékokban, ahol 40% körül van a differencia - amik textúrázó-falók (Mirror's Edge pl.), azoknál a differencia is kisebb a 4670 és a 4730 között. Ha dupla textúrázó lenne a 4730-ban, akkor már ugyanaz lenne a helyzet, mint a 4870 és a teoretikus 5870 között, és 50-55%-nál akkor sem lenne nagyobb a különbség.
a 4730-at nem limitálja a memória, mert csak 8 ROP-ja van, így nagyságrendileg 70%-os a sávszélesség-igénye a 4770-hez képest.Dark KillerX: úgy is meg lehet fogni ezt a dolgot, hogy az nVidia a piacra készíti a VGA-it, míg az AMD pionyírkodik, néha okosan, néha kevésbé. a DX10 kapcsán tényleg csúnyán viselkedett a goblin-kollektíva, viszont azt hol látod, hogy a DX11 elterjedését akadályozzák?
ill. a Stormrise-os business-t ismerem, de a arról nem tudok, hogy a HAWX-ban szarul mennének az nVidia kártyák (ahhoz a játékhoz amúgy is az erős CPU a fontosabb) - meg úgy általában, a Stormrise-on kívül miben betliznek még? -
Dark KillerX
addikt
válasz
Ricco_hun #5384 üzenetére
Sztem nem az AMD szalad előre,hanem az Nv nem halad a korral,mert már megvan az új API(Dx11),van hozzá oprendszer(WIN7),csak hát van aki ennek elterjedését minden áron hátráltatni akarja,mert tudja,hogy a teljesítménye az új rendszeren szinte 0.Képzeljük el,hogyan teljesítene,mondjuk egy GTX285-ös Geforce egy natív Dx11-es játék alatt,mert már Dx10.1-ben is siralmasan mentek ugye(pl Stormrise vagy Hawk) ahol kb. egy 4830-as teljesítményét hozták Dx10-ben.
-
Ricco_hun
senior tag
"...még akkor is ha az teljesítménybe kerül a régi DX esetén."
Ájajj. Ugye nem fog megint ilyen irtózatos baromságot elkövetni az AMD. Év végére lesz nekünk egy darab DiRT2-nk, ami kihasználja a DX11-et (+pár felpeccselt). Meg lesz vagy 10-15 DX10-es játék. A többi DX9-es! És az AMD teljesítményt akar beáldozni a játékok 95%-ában, mert ő megint 2 évvel előreszalad a technikával, jó lesz az majd valamikor címszóval?
-
nixx-21
őstag
ahogy az ezt megelöző hsz-edben írtad kb 1600ALU és 80 textúrázó várható....
az RV770-ben lévő 800/40-hez képest szvsz minden a duplája lesz kivéve a ROP-okat így ugye meg is maradnak a 256bit-nél persze egy (jóval) gyorsabb tipusú gDDR5-el társítvameg a 4730-at erősen limitálja a kevés sávszél illetve a nagyobb késleltetésű gDDR5-ös RAMok, nemde?
-
válasz
VaniliásRönk #5381 üzenetére
Konkrétan arra, hogy a 4730 majdnem mindenben duplája a 4670-nek, csak a textúrázókban, a ROP-okban és a memória-sávszélességben nem, aztán lett ebből a nagy dupláskodásból egy izmos 35-45%-os teljesítmény-előny, ami egyes esetekben még ennyi sincs. Nehogy most is így járjunk...
-
Köszi mindenkinek, aki elküldte a blokkdiagrammot!
Kicsit megnéztem közelebbről, magán a diagrammon hozzápiszkálást nem láttam, persze nem vizsgáltam meg nagyítóval pixelről pixelre.
Ami a tartalmat illeti:
- Az új ábra némileg átszervezett cache-hierarchiát mutat, kezd CPU-sodni
- Az ALU/TEX blokkok az RV770 sémát követik, 16 szuperskalár 5 utas ALU-hoz van 4 textúrázó, nem pedig 20-hoz, ahogy az egyik pletyka szólt. Viszont 10 helyett 20 blokk van, tehát 1600 ALU és 80 textúrázó, amihez a jó ég tudja, mennyi interpolátor társul
- A ROP-ok csak a cache-elés tekintetében változtak, úgy tűnik, továbbra is négy blokk van, blokkonként 4 egységgel.
- A 4 ROP-blokk 256-bites buszra utal, várhatóan gyorsabb gDDR5-telEz a felállás jó lesz a tesszelátornak, mert a sok felülettel biztosan lesz rengeteg textúrázási és számítási feladat, míg a raszter egységeknek alig lesz több munkája, viszont a régebbi játékokban a 16 ROP orrba fogja verni az új kártyát, és könnyen kijöhet egy hasonló viszony, mint a 4670 és a 4730 között (itt egy hozzávetőleges összehasonlítás, bár kicsit eltérő driverrel).
Érdekes lesz, ha ez lesz. Én még 2 ROP-blokkot beleszavaznék
-
Petya2900XT
aktív tag
"még akkor is ha az teljesítménybe kerül a régi DX esetén."
Nane...ez volt tudtommal a 2900XT-nél...ugye nem az lesz megint...
Ha a régi híreknek lehet hinni a vídiás híreknek mielőtt elkezdték "újratervezni" a karit a sok sp(480?) a nagy sávszél meg a Gddr5 fog dominálni benne elméletileg...azaz a régi DX-ekben nem fog lassulni,így mivel ezután is sok DX9-es gém jön ki sztem,remélem nem fog megint tleg a 2900xt esete bekövetkezni ahol az Ati jogosan verhette a mellét,h DX10-be gyors a kártya,de ez nem jött elő,mert kevés szinte nem is volt 10-es gém így csak a 9-ben látott nvidia fölény látszódott,mivel az Ati beáldozta vmilyen szinten a 9et a 10-ért.
Nem teljesen érthető,de sztem nem írok hülyeséget -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
leviske #5375 üzenetére
Az egész DX11 a tesszellátorra épül. Mekkora a technika már ... sokszor részletesebb modellek és felületek közel dupla sebességgel. A baj az, hogy számos szűk keresztmetszetet lehet találni a gyakorlatban, ami akadályozza a sebesség megfelelő skálázását. Gondolom az AMD ezt tudta, és ezért épített tesszellátort a mostani rendszerekben, hogy agyontesztelhesse magát, és a DX11-re már jó rendszerrel jöjjenek ki.
-
attiLANte
tag
válasz
tzsolesz #5371 üzenetére
A teljes képre értettem az összeollózást, nem a blokkdiagramra.
Az akár valódi is lehet, de akkor másik doksiból származik (fehér a háttér, kicsi a felbontás): hogy hivatalosnak tűnjön, beillesztették egy "eredeti" AMD slide-ba, amin - ahogy azt rocket kiszúrta - valamely oknál fogva a ComputerBase.de felirat is szerepel (mint itt pl.).
Az "AMD The future is fusion" logós dolgot pedig leviske már kifejtette helyettem.
Ilyen hibákat nem nagyon találni hivatalos anyagokban... -
leviske
veterán
Nem hiszem, hogy az AMD, hivatalos prezentáción egy ilyen gyány céglogót használna... Ezt a logót kéne alapul venni. Egy eredetin szerintem hasonlót lehetne látni...
(#5373) Abu85: Ez mit takar? Miben van több erőforrásigénye a DX10-nek, mint a DX11-nek? Kevesebb ROP-ra, vagy SP-ra van szüksége? A tesszellátor ennyire előtérbe kerülne DX11 esetén?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt hallottam, hogy az R600 tesszellátor gyakorlati vizsgálata során számos ponton szűk kereszt metszetett találtak a rendszerben, így az Evergreen több helyen modernizált lett. Ez vélhetőleg komoly mennyiségű tranzisztorba került. Állítólag a DX11-es tesszellátor beépítése olyan gyakorlati problémákat vet fel, melyre az elméletben nem is gondolna az ember. Mivel az AMD mindig megfelelő rendszert csinált az aktuális DX-nek, így most is a maximális kihasználásra törekedhetnek, még akkor is ha az teljesítménybe kerül a régi DX esetén.
-
zuchy
őstag
Vajon mér szedték le olyan gyorsan?
Amúgy meg most az AMD kivégzésre megy. Ha igaz az a die shot az RV870-ről, akkor csak az SP-k számának növekedéséből számolva GTX295 teljesítménye van meg. De talán duplázták a ROP-okat például. Ami megint hozna a konyhára. A memóriákat is el tudom képzelni, hogy 5GHz-en fognak menni. Sőt a GPU frekvenciája is valószínűleg nőni fog az X2-hez képest.
SZVSZ ha 300$ lesz az XT ára, az igen kemény árazást jelent, az AMD azt szeretné, hogy minél több juzerhez jusson el a kártyája az Nv előtt. Így telítik a piacot, Nv-t meg csak a fanok fogják megvenni, ha tartja a GPGPU-s irányt, ami elég valószínű. -
rocket
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #5367 üzenetére
Ezek nem kozepkategorias VGA-k, azok a Juniper-re epulnek majd.
#5366: #5341
-
-
rocket
nagyúr
válasz
leviske #5353 üzenetére
A 3870 es a 4870 egesz mas helyzetbe erkezett, volt konkurens termek, es volt honnan felzarkozni. (bar az elsovel nem sikerult)
En inkabb azt mondanam, hogy:
*Cypress PRO 1GB teljesitmenyben kb. = GTX285 299$ MSRP, Cypress XT 1GB teljesitmenyben kb. = GTX295 399$ MSRP, 2GB-os GTA4 Edition meg 429$ MSRP, ennel ugye a bolti arak lehetnek majd az elso het utan olcsobbak ha lesz megfelelo mennyisegu kartya, amire valoszinuleg oktober elejeig varni kell.Ahoz meg hatalmas tervezesi blama kene, hogy eloalljanak egy GTX285 teljesitmenyu Cypress XT-vel, igy szerintem ket lehetoseg maradt, az elso amit fentebb irtam a *-nal, a masodik, hogy tenyleg a Máltai szeretet szolgalat az AMD
-
TESCO-Zsömle
titán
Miért volna öngyilkoz?? Ha 300$-on is 200-300%-os haszon van a terméken, amiből 100 az AMD-é 100 pedig a partnereké, akkor hol a hiba? A GTX-ekkel (ahogy mások is mondták) utrána kell menni a Radeonoknak, ezzel kvázi veszteségbe taszítja az nV partnekerit az AMD, akik meind az nV-n akarják majd leverni deficitet. Itt két eshetőség van. Az egyik, hogy nV zsebbe nyúl és fizet, a másik, hogy a vállalatok rendelnek a HD5xxx-ből és azt (is) árulják. Ezzem AMD ismét kurtíthat a kizárólagos partnerek listáján, feltéve ha tanultak a múlt hibáin és már szállítják a kártyákat a partnereknek, hogy 22-én mindenhol legyen elegendő.
-
Gonosz15
aktív tag
válasz
cowboy_bebop #5355 üzenetére
Na, az már igen igen jóféle lenne
-
zuchy
őstag
válasz
cowboy_bebop #5355 üzenetére
Jól
Egész hivatalosnak tűnik a foto, egy nagyobból lett kivágva. 1600 már jó lenne.
-
Med1on
aktív tag
válasz
cowboy_bebop #5355 üzenetére
Én is annyit számoltam
-
Med1on
aktív tag
Ha jól láttam még nem volt:
-
leviske
veterán
Szerintem reális, hogy a HD5870 299$-on kezdjen.
A HD4870 ~299$-on kezdett, ha jól emlékszem a HD3870 úgyszintén 299$-on kezdett. Logikus volna, ha a HD5870 is ennyibe kerülne...
És nem tudom miért rohannának a befektetők, ha erősebb kártyákat olcsóbban adnák... Így jóval nagyobb bevételre lehet számítani, miután jóval több kártya fogyna. Magasabb ár mellett a legtöbben megvárnák az nVIDIA lépéseit. Az AMD szerintem tanult az Athlon X2 vs. Core 2 csatából. Sokkal fontosabb, hogy részesedést szerezzenek és komoly piacot szippantsanak el az nVIDIA-tól, minthogy kihasználják a pillanatnyi monopóliumot.
Ha sikerül 70+%-os részesedést szerezniük, akkor a következő szériával már jöhet a csúnyább árazás. De, ha van eszük, ezek után is inkább igyekeznek majd az Intelt a padlón tartani.
Még a jelenlegi kezdőárakat tekintve is valószínűleg bőven lesz nyereségük. Az eddig folytatott piacpolitikájukat folytatva (a HD3800 és HD4800-asokból kiindulva) könnyebben tudják majd mozgásban tartani a saját piacukat, mivel a dupla teljesítmény, amit eddig tudtak a kategóriákon belül nyújtani, mindenkinek elkezdi bizseregtetni a pénztárcáját.
Arról nem is beszélve, hogy mennyire könnyen ki tud alakítani márkahűséget egyes embereknél, ha egy gyártó hosszú távon tudja játszani a jófiút....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petya2900XT #5349 üzenetére
Az olcsóság inkább annak tudható be, hogy a TSMC kárpótolja az AMD-t a 40 nm-es RV740 miatt. Így az R800 esetében olcsón bérelnek gyártósorokat és sokkal olcsóbban kapnak wafert a többi vállalathoz viszonyítva.
-
Petya2900XT
aktív tag
"Eleve rohadt olcsó gyártani a kártyákat"
Akkor gondolom nagyon kicsi chipeket kell gyártania ahhoz,hogy olcsó legyen és jó legyen a selejt arány??!
Különben szerintem ez a 285-ös fake hír az anno 640 vagy 800sp-s 4-es szériára emlékeztet....285-ös találgatósok után lesz nagy happy end amikor a 295-öt nyaldossa a teljesítménye a Cypressnek...vagy nagy marhasógokra gondolok -
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig ez a megfelelő stratégia. Eleve rohadt olcsó gyártani a kártyákat, majd ha a névben még jelenlévő konkurencia eltűnik, akkor fognak az árak eldurvulni. Addig az a lényeg, hogy minél többen vegyék az Evergreent. Egy csomó ember mostanában akarja lecserélni a régi GeForce 8800-át, itt a lehetőség.
A PhysX a jelenben él, a jövőben életképtelen. A gyorsabb halálért viszont tehet valamit az AMD. Igazából se az Intelnek se az AMD-nek nem tetszik, hogy az NV makacsul ragaszkodik a GPU piachoz, amikor tudják ők is, hogy ez a harc bukta. Még erőszakosabban kell fellépni ellenük. További probléma a konzol, a PC-s társadalom kezd átállni. Az AMD pedig a PC-s GPU piacot választotta, nem úgy, mint az NV és az Intel, utóbbi vállalatok inkább a GPGPU frontra állnak rá..
-
rocket
nagyúr
Az is ongol lenne ha konkurencia nelkul javitanak az ar/erteket aranyt, ilyet akkor kell ha piacon van egy konkurens termek (jelen esetben az azonos generaciot gondolom annak)ami jobb valamiben.
PhysX-et mar eltemetted fel evvel ezelott, most meg ezzel magyarazod ezt a lepest az AMD-tol? ,ne viccelj mar
Tovabbra is azt gondolom ez az egesz ongyilkos strategia, megha nehany 10millio $-os nyereseg becsusszanna negyedevenkent meg akkor se mondanam azt hogy belefer, dehat ettol tavol all az AMD, szoval wth
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Magasan jobb ár/érték arányt akarnak kialakítani. Azt az NV-nek le kell követnie, ha nem teszi, akkor azt az eladások fogják megsínyleni. Az egész gondolom a PhysX visszaszorítására tesz kísérlete, illetve a nagy elterjedtségre. Ezzel a fejlesztői támogatás is meg lesz, és a PhysX-et is elteszik láb alól.
TTomax: Ja jó dolog a választék, de még jobb a haszon. A választék meg annyi, hogy rendelsz egy-két darabot a többi termékből. Voltam eladó, ha valami nincs, akkor ajánlod azt ami van, az esetek 80%-ban elviszik, 15% meg visszajön, mert nem találja meg a kereset hardvert.
-
rocket
nagyúr
Gondold at ujra amit irtal, ezzel a hozzaszolassal azt mondod a 299$ tukrozi a HD5870 ar/teljesitmenyet a GTX285 elleneben (az ugye a jelenlegi arak mellett azt jelentene, hogy lassabb nala, ugy hogy a HD4890 is kozel jar a GTX285-hoz).
Azt esetleg eltudom kepzelni, hogy ragyurtak a tesszallatorra es kialakult az R600 szindroma V2, ami azt jelenti 2 evig majd nagyitoval kell keresni a hozza illo valos alkalmazasokat, de meg ebben az esetben is lehetetlen, hogy a jelenlegi valos alkalmazasokban lassabb legyen mint a GTX285
-
TTomax
félisten
Még szerencse hogy ezt nem így tanítják,és a kerekedik se így dolgoznak...mert ha ez így lenne akkor mindenből csak egyféle lenne a boltokban... gondolom ismered azt a szót választék.Nem most ne arra gondolj amit reggelente egyenesre próbálsz erőltetni egy fésűvel a tükör előtt.....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Követni kell nekik az árazást. Ha nem követik, akkor teljesen életképtelenek lesznek ár/értékben. Ha a kereskedők rárakják, a bónuszhaszont a Radeonra az is az NV-nek gáz, mert nem fognak rendelni Geforce-ot, hiszen ugyanazzal a befektetéssel jóval nagyobb haszont hoz a Radeon eladása. Ha nem lesz a boltban GeForce, akkor baromi nehéz lesz eladni azt.
-
rocket
nagyúr
válasz
Departed #5337 üzenetére
Ezzel csak az a gond, hogy az elejen hetekig kevesebb termek lesz piacon mint ami ehez a strategiahoz kellene, tehat nem szabadna mar megjeleneskor diszkont arazzassal elenkiteni a keresletet mert konnyen abba a csapdaba eshetnek, hogy megint nem fogja tudni utolerni a keresletet a kinalat.
Plusz meg ugye az Evergreen csalad eseteben a vasarlo ero szempontjabol a legerosebb negyedevre esik a kartyak megjelenese, es ott a Win7 megjelenese is.Szoval ez nekem ongolnak tunik ha a realis teljesitmeny plusz meglesz az elozo generacihozo kepest, es 299$ lesz a Cypress XT MSRP.
-
tzsolesz
nagyúr
Azt nem tudom, hogy az X1950XT, és a 2900XT között mennyi volt a különbség, de ha most nem dupláznak, akkor elmehetnek a sunyiba.....
Azért írtam ezt a példát, mert ott volt a DX9 --> Dx10 váltás, és az nem ugyan olyan mint a 3000, és a 4000-es széria közötti váltás.
Biztosan van valami magyarázat erre, de én arra gyanakszom, hogy ez még egyelőre csak fake, mint a 4870-el kapcsolatos latolgatások a megjelenése előtt. -
hát, a "highly competitive" az sosem azt jelentette, hogy szarrá veri... jelen pillanatban engem nem az ár/teljesítmény oldala érdekel a dolognak, hanem hogy mennyit tud előrelépni az AMD. ha kijönnek egy olyan 5870-nel, ami a GTX285-nál átlagosan 15-20%-kal gyorsabb, az nagyon kiábrándító lesz...
rocket: mélyen egyetértek
VaniliásRönk: vicces dolgok ezek. nekem a 9.6 nagyon jól ment, a 4850 ugyan nem gyorsult, de a 4870-esnél érzésem szerint hozott is elég jó extra teljesítményt a 9.3-hoz képest (ez is Vista, XP alatt már nem kóser az a driver sem szerintem), viszont a 9.8 botrányos volt, a fele tesztet duplán kellett lefuttatnom miatta, ill. a GRID-et háromszor...
-
Departed
őstag
Azért azt se felejtsd el, hogy a jelenlegi 48xx tulajdonosokat sem árt valamivel csábítani, hogy ne csak az előző generációs kártya, hanem a friss kártyacsaládból is vegyenek egyet, ami magasabb árnál sokkal kevésbé csábító.
Az meg hogy az eladott olcsóbb ár miatti plusz példányszám és kisebb kártyánkénti bevétel hogy viszonyul...hát azt számolgassák azok akiknek ez a munkájuk -
Chaser
legenda
Ez biztos nem így lesz, kezdetben legalábbis, van ott még a 4-esekből felhalmozva némi készlet, azt mindenképp ki fogják szórni, legalábbis olyan bolond nagyker nem lesz, ahol hegyekben áll 4-es -vagy még akár 3-as- vga és majd ebből bevásárol hogy olcsóbban jobbat adjon, a régit meg könyvelje el veszteségként.
Na de a lényeg, kisebb teljesítményű vga-t mikor terveznek piacra dobni? Erről semmi hír?
%750 v 5650, vagy valami hasonló névre emlékszem.
-
VaniliásRönk
nagyúr
-
rocket
nagyúr
válasz
Hakuoro #5320 üzenetére
Ez mar nem agressziv arazas, hanem ongyilkos.
Jo nagy marhak ulnek az AMD-nel ha a GTX285 DX10-es kartyanal +30>% teljesitmenyu DX11-es kartyat ~15%-kal olcsobban adnak majd a GTX285-nel, menekulni fognak az AMD reszvenyesek(azt is jol tudjak az AMD-nel az NV es partnerei nem fognak tudni semmilyen arversenybe bele menni a GTX285-nel).
(raneztem newegg-re es nem a 299$-os ar a jellemzo a GTX285 eseteben, inkabb a ~340$.)
Azt azert nem gondolom annyira eros lenne az Nvidia es a GeForce mint brand, hogy ilyen "ongyilkos" arazast kene az AMD alkalmazzon, RV770 megjelenesenel is tul alacsonyra araztak a kartyakat, most meg, hogy valamennyire felzarkoztak piaci reszesedesben, megkevesbe ertheto a lepesuk.Masfelol ha az AMD-nek nincs annyi esze hozza, hogy uzletileg kihasznalja ezt a ziccert (ugye forditott esetben az NV nem restelne elkerni 400$-t se) akkor majd a kereskedok rateszik a felarat, mert ki az a hulye aki egy fejletebb, gyorsabb kartyat olcsobban akar majd adni? (az AMD-t leszamitva.)
(a hozzaszolasomban eddig abbol indultam ki meglesz az elvarhato teljesitmeny.)Olcsonak tuno arazasnak tobb alapja is lehet:
1. nem lesz akkora nagy durranas es igy probaljak tompitani a "csalodotsagot" majd amit az irrealis varakozasokkal tamasztott a felhasznalok tobbsege
2. meglesz az elvarhato teljesitmeny, valojaban az AMD egy segelyszervezet es nem a minnel nagyobb profitra torekvo cegRaadasul meg a Win7 megjelenese koruli hype is oket fogja segiteni, meg hogy az NV beleposzintu DX10.1-es kartyakkal dobbant majd amikor megjelenik a Cypress.
-
tzsolesz
nagyúr
Akkor nagyjából egy szinten kellene vele lennie, nem de, elvégre a 4870X2-től kb. 10%-al gyorsabb a GTX295. Szűrőkkel és 1920x1080 feletti felbontásban meg eddig is verte az X2 a GTX-et.
Akkor hová is lyukadtunk ki megint? Hogy nem ártana legalább egy szinten lennie vele. persze mindez csak DX10-ig, hiszen még is csak egy DX11-es VGA-ról beszélünk.
-
a 4870 300 USD volt, a 4850 pedig 200 USD. az idő megszépíti az emlékeket, úgy látom
engem viszont kicsit aggaszt ez a "highly competitive with GTX285" duma. ebből következtessek arra, hogy összemérhető lesz a teljesítményük? az nagyon ciki lenne, amikor már a HD4890 is a GTX285-öt nyaldossa...
-
Chaser
legenda
Kisebb kártyák vajon mikor érkeznek?
-
nixx-21
őstag
"...Az újdonságok a DirectX 11 mellett az OpenGL 3.1-es, DirectCompute 5.0-s (Compute Shaderek), OpenCL, valamint az ATI Stream névre keresztelt GPGPU technológiáját is támogatni fogják, sőt, az AVIVO HD motorral és ATI Eyefinity támogatással is el lesznek látva. Ez utóbbi technológia lehetővé teszi, hogy akár három monitort is üzemeltessünk egyidejűleg, egyetlen kártya felhasználásával..."
hoppá hoppá
-
Departed
őstag
válasz
cowboy_bebop #5322 üzenetére
Pontosan! Az agresszív nem azt jelenti, hogy agresszívan pofáncsap az ára, hanem hogy agresszívan beránt a boltba, hogy vegyél egyet
-
cowboy_bebop
őstag
-
Hakuoro
aktív tag
-
DeSanto
őstag
válasz
sniper elite #5315 üzenetére
Addig menj le a sarki pubba.
Hátha feledteti veled egy kis időre a számítógépet amin tolod a fórumokat. -
cowboy_bebop
őstag
Remélem 4830 +10-15K-ért is fog teremni valami jó kis kártya. Mondjuk 40nm-en 800SP@1Ghz, normális idle fogyasztással, meg 5-10% clock-to-clock gyorsulással már meg is elégednék.
-
#72042496
törölt tag
válasz
sniper elite #5315 üzenetére
Ismerős egyébként. Én is egészen izgatott vagyok. Nekem egy számmal kisebb kártya is elég lesz. Egy kicsi és rendhagyó kialakítású házba építem, ezért fontos, hogy keveset fogyasszon, rá lehessen tenni a Musashit, s persze ott a vesszőparipám, natív HDMI.
Remélem, lesz ilyen jószág, mert ha nem, akkor kénytelen leszek pálinkára költeni a kártyára szánt pénzt.
-
TTomax
félisten
-
#72042496
törölt tag
válasz
sniper elite #5313 üzenetére
Susaa! Most tényleg így be vagy sózva?
Csodálkoznék, ha a több GPU-s csúcsmodell is berobbanna, szerintem arra többet kell várnod. Főleg, hogy nem is olyan régen még a gyártástechnológiai nehézségektől volt hangos a fórum.
szerk.: Bár... most megnéztem, s a 4870 x2 is hamar megjelent. Máshogy emlékeztem rá. Szóval lehet, hogy tévedek, de ebben a topicban gyakran előfordul az ilyen.
-
gyiku
nagyúr
válasz
sniper elite #5294 üzenetére
ATi Radeon HD 5870 will be cheaper than GeForce GTX 285
varnod kell november kozepeig, akkor jon a Hemlock - 2x RV870 -
válasz
cowboy_bebop #5301 üzenetére
aha, két hangerőbajnok egy helyen
-
gyiku
nagyúr
válasz
cowboy_bebop #5301 üzenetére
a 4770et
Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 11400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1070Ti 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- AKCIÓ! Asus Vivobook M1502IA 15 notebook - R5 4600H 8GB RAM 256GB SSD AMD Radeon Vega IGP WIN
- Samsung Galaxy S22 Ultra / 12/ 256 GB / Gyárifüggetlen / 12 hó Garancia
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest