-
PROHARDVER!
AMD Radeon™ HD 7950 / 7970 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
laca000
őstag
válasz
haddent #14265 üzenetére
Mert mondjuk vannak barátaim, ismerőseim, és együtt, az igen jó móka, és vannak olyan játékok, amelyeket pc-n sose látsz, azért.
Mit nem lehet ezen nem érteni?
Komolyan magyarázni kell?
Nem vagyok én Chuck Norris, aki egyedül tölti napjait a PC előtt, egyszer tudd meg mi az, társaságban játsszani, konzollal, tv előtt, majd akkor megérted miről beszéltem...
-
laca000
őstag
válasz
haddent #14237 üzenetére
Nekem elég volt az ATI-ból, számomra, az utolsó értelmes kártyája a 9800pro volt, az ütött, korszakalkotó volt!
Nem tud lenyűgözni többé semmilyen külcsíny, grafikonok, megyőzésre szánt hozzászólások.
Több éve vacillálok, Ati vagy Nvidia, pedig semmilyen "Fan" nem vagyok.
De elmondhatom, nem bántam meg, ha akarom, néhány megalomán kedvéért, veszek 690-et, de még nem akarom.
Majd ha nem lesz elég az 590.
-
dingo-htc se
tag
válasz
haddent #14215 üzenetére
hát köszi h válaszoltál,bár mondjuk ricshardnak irtam.sebaj.a 16 gb ramot azt nem használja ki,de persze támogatni lehet.1333 megy a 8G de 16 sem volt más eredményem.felhuztam 1000mhz re.azt nem mondom h nem esik le az fps de jóval durvábban megy.ultran 70 körul.mondjuk ez igz nem rossz de nem lesz baja?am mennyire lehet állitani amin nem lesz baja?gpu-ill memoria órajelet és mi az a teljesitmény vezérlő beállitások?
-
-
-
válasz
haddent #13941 üzenetére
Nem tudom mi bajod a FLEX (Dual-X) hűtésével sz.tem az 1.ik legjobb hűtés HD79xx -re
Nálam 1050/1400MHz@1,100.v on járatva a kártyát FC3 ba se megy 60.fokig se(most épp 56) fel a VRM pedig ugye az FC3 jobban kínozza a VGA -t mint eddig bármi más játék
íme 4.óra folyamatos játék utáni értékek
Tudom most azzal fogsz jönni hogy szarul mérik a progik pedig nem, mert ha megfogdosom a kártyán a VRM-RAM hűtő lemezét alig meleg, szinte langyos csak tehát mégis csak jól mérik a progik
Bár nekem van a hűtő lemezre 6-8.db RAM süni ragasztva(ahol elfért a hűtő alatt) de gyári állapotában se volt sokkal rosszabb
-
oliba
őstag
válasz
haddent #13941 üzenetére
A gyártó által tervezettel még annyira nincs is probléma. Sokszor figyelnek erre. A külön megvásárolható videokártya hűtőket kell mellőzni, mert azzal tényleg hazavágja az ember a kártyát.
Sajnos viszont nincs mit tenni, mert AMD még nem szorgoskodott, hogy a high-end kártyái halkak legyenek a gyári hűtés mellett. -
válasz
haddent #13723 üzenetére
Hát mivel a 7970 előtt 7950 ed volt így nagyon is tudnod kéne hogy melyik kártya hogy megy és mit milyen órajelen hoz!
De legyél nyugott a 7950 -nek +50.MHz(GPU) kell hogy hozza a 70 es bátyó szintjét
szóval egy 7970GHz Ed alap 1050/1500 as szintjét már 1100/1500.on hozza a 7950 kistesó
De ha nem hiszed csinál pár tesztet 1050/1500 on és én is csinálok 1100/1500 on és meglátjuk
***********************************************************************************
asdxv nézd vissza a H.SZ -eimet linkeltem jó néhány tesztet mindenhol látszik minden adat De nekem pl: 1000.MHz=>1,000.v ; 1100.MHz=> 1,100.v ; 1200.MHz= 1,200.v ; 1250.MHz=>1,25.v(alap boost fesz) De ahogy elnézem nem mindegyik 7950 megy ilyen jól szóval azért annyira ne vedd általánosnak -
-
Pug
veterán
válasz
haddent #13539 üzenetére
Ez alapjan 150 watt a lapbol es 300 watt osszesen, bar kicsit cloudy a megfogalmazas
-
válasz
haddent #13504 üzenetére
Pedig marha egyszerű!
nem 2.e FT -os (teszkógazdaságos és társai) fogyasztásmérővel kell mérni a gép fogyasztását és máris kicsit reálisabb adatot fogsz kapni!
Nekem a 7950 Dual-X ALULFESZELVE(1,150.v) 1150/1450.MHz járva + i7-860@4000.MHz(20*200) on FC3 alatt 400-420.W ot bekajál (ha leszámolom a táp hatásfokát akkor is ~380-390.w körül vagyok) ha te a 7970 + i7 3770 -el 300.W alatti értéket mérsz az már bőven rossz
-
Enclave
aktív tag
válasz
haddent #13409 üzenetére
Engem ezek a "technikai bla-bla"-k érdekelnek, szívesen olvasnék a játék tesztek mellett leírást az adott játék engine-jéről, mondjuk úgy, hogy XY cím, használt engine: WZ , újdonságok : GI + compute shader stb-stb , elméletben ajánlott vga: GCN ,elméleti előnyök, hátrányok Radeon és Geforce kártyák esetén. Angol forrással vagy néhány sor magyar és angol linkek, nekem az is megfelel...
Vagy:
Adott engine : WZ , újdonságok : GI + compute shader stb-stb , elméletben ajánlott vga: GCN ,elméleti előnyök, hátrányok Radeon és Geforce kártyák esetén, játékok amelyekben megtalálható lesz vagy már amelyik játék használja stb. Angol forrással vagy néhány sor magyar és angol linkek, nekem az is megfelel...
Amolyan "lexikon" szerűen
Tudom Abu-nak és a többi cikkírónak is lehet egyéb halom dolga is de tényleg kíváncsi lennék ilyesmikre is. Esetleg én vagyok felületes és a Ph!-n is találhatóak ilyen cikkek valahol?
Most is csak kíváncsiságból felnéztem a fórumra, hogy megnézzem mi a tapasztalat az új béta 12.11 beta11 Catalyst-tal és van-e valami érezhető változás FC3 alatt, erre látom, hogy Abu írja a Global Illumination-t és hogy emiatt van kevesebb fps pl. FC3 alatt a várt ellenére, továbbá, hogy mi a különbség az SSAO és HDAO között... Most pedig "vadászhatok" Abu hozzászólásaira, hogy mikor hoz fel valami technikai példát a játékok engine-jeiről
-
-
keIdor
titán
válasz
haddent #13303 üzenetére
Különben szerintem sem nagy szám. Nem néz ki rosszul, de a 2007-es Crysis szerintem még szebb is volt, de a Battlefield 3 is szebb sokkal. Pláne a hegyek a háttérben, ég és föld a kettő... magányvélemény, de nekem a Skyrim is jobban tetszik még, mint a Far Cry 3.
Gépigényt én sem értem, ennek 100fps-el kéne mennie. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
haddent #13334 üzenetére
Gyakorlatilag mindegy, mivel a Tahiti második revíziója abban több, hogy a PowerTune működik pozitív irányban is. Mivel ezt egy HD 7970-nél letiltják, így az új lapka elveszti a funkcionális előnyét. Ettől függetlenül ma már mindegyik VGA-t az új steppingre épülő Tahitivel szállítják.
(#13343) coonee: A Powertune Boost funkció hardveres módosítást igényel. Mindenképpen kellett ehhez egy új lapka. Ezért nincs ilyen boostos termék a Cape Verde és a Pitcairn lapkákra, mert azokból nem lett új verzió.
-
N_A_S
veterán
válasz
haddent #13326 üzenetére
+100mhz az nem szanaszét húzás szvsz a ghz edition képest, márpedig ahhoz kell nézni. azért vagyok csalódott mert ugye mindennek lehet adni plusz feszt, állítgatni (gpu, ram, vrm, vddc, llc) és mindennek semmi értelme mert alapfeszhez képest semmit sem javít a kártyán. kicsit ilyen sok hűhó semmiért.
-
Colos1
őstag
válasz
haddent #13287 üzenetére
Ezeket az alkatrészeket nem ők gyártják, hanem harmadik féltől veszik. Ezek a gyártók meg nem fognak technológiát módosítani a ciripelés miatt.
Személyes érintettségem is van, egy hasonló problémában. Minőségirányítási pozícióban dolgozom egy vállalatnál, amely fénycsöves lámpatesteket is gyárt. Vannak bizonyos hagyományos előtétek, amelyekben a tekercsnek nagyobb mágneses tere van kifelé, mint a többinek. Amúgy egy nagyon jó minőségű előtét. Namost a nagyobb mágneses tér miatt az egyik bizonyos lámpatestünkben bekapcsoláskor, egy pár másodpercig nagyon búg, ami 10 lámpatest egyidejű kapcsolása esetén baromi hangos tud lenni. (ilyenkor megremeg az előtét, és ez egy picit jobban mocorog, mert erősebb mágneses térrel rángatja magát a ház oldala felé, valamint a ház alja terjedelmes, így el tud pár tized millimétert billenni. A kisebb házakkal nincs ilyen jellegű gond) Ez tart 1-2 másodpercig, utána elkussol. Volt néhány Vevő, akiket ez zavart. Semmilyen előírás nincs, hogy mekkora lehet a kibocsátott zaj, ez a Vevőtől függ, hogy zavarja-e, vagy sem. Én azon voltam, hogy akit ez zavar, az kap.... be a f..., mert ez teljesen üzemszerű állapot. Viszont kérték, hogy foglalkozzunk vele, és oldjuk meg. Megtiltottam, hogy ebbe a lámpába ilyen előtétet szereljenek
-
-
-
laca000
őstag
válasz
haddent #13305 üzenetére
Egyébként van különbség, bármilyen díjazható extra, az FC2-ő és az FC3 közt, azon kívül, hogy ahol az előzőben mindenhol minden sivatag, sárga és barna, úgy itt meg minden zöld?
Mert szerintem nincs.
Semmilyen pluszt, extrát, nem szolgáltat ez a játék, a végtelenségig önismétlő, és unalmas, lelősz kettővel több maszkos f@szit, aztán annyi..
Gyermekded..
-
-
Colos1
őstag
válasz
haddent #13282 üzenetére
Igen, én is gondoltam rájuk
Annyi szóljon a mentségükre, hogy kevésbé idegesítő, mint az FC2-nél, ott gyakorlatilag játszhatatlan volt DX10 -ben, és a HAWX2 is DX11 -ben. Ennél legalább nem nagyon tűnik fel, de ott van, és észreveszem.
Amúgy az FC2 ezt a Phenom II 955 + Radeon 5850-el is csinálta, és ezzel a konfiggal is csinálja. Ezt azért írom, mert anno azt írogatták sokan, hogy "mert olyan a hardverkörnyezet". Most teljesen más, és ugyanolyan sz@r.
(#13283) ffodi: +1. Engem is pont ezért hagy hidegen.
-
Colos1
őstag
válasz
haddent #13280 üzenetére
A Far Cry 2 is mikrlaggolt DX10 -ben, meg a HAWX 2 is DX11 -ben - asszem az is Dunia - , és akkor olvastam valamit, hogy akkor csinálja, ha a CPU nincs teljesen leterhelve. Nem teljesen értettem, valami angol szöveg volt, már nem találom.
Szerk.: lehet kipróbálom, hogy az affinitás beállításaiban leveszem 2 magra, úgy tuti meg lesz terhelve
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
haddent #13275 üzenetére
Én 4xMSAA és HDAO mellett futtatom, illetve a víz, az árnyék és a post fx maxra van rakva.
A coil whine alatt a ciripelést érted, ami terhelés mellett jön? Igazából azt az okozza, hogy az egyik tekercsben valami gubanc van. Esetleg megrepedt. Igazából nincs vele gond, mert a helyén marad. De egyébként ezeket cserélik garanciában.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
haddent #13249 üzenetére
Lődd ki az 1, 3, 5 és 7 magot a Far Cry 3-nál (ezzel gyakorlatilag kiütöd minden magnak a második szálát). A ctrl+alt+del után a tast manager - processes tab fülön látod a programokat. Jobb klikk a Far Cry 3-ra, ami fut, és ott a CPU affinitásánál vedd ki a pipát az előbbi magok elől. Okézd és kész. Ez a fejlesztők szerint működő workaround, amíg nem lesz patch.
-
Pala
veterán
válasz
haddent #13253 üzenetére
Látom elég sokan panaszkodnak erre a microlagra FC3 alatt.
Én abszolút nem találkoztam vele, teljesen tökéletesen fut a játék, akár dx9, akár dx11 alatt futtatom és bármilyen beállítással (mármint beakadások nincsenek egyáltalán)! 12.11Beta4-et használok, és bár nem tudom, hogy a driver-e a hunyó, de javaslok egy próbát azoknak, akiknek laggol, hátha megjavul.
-
oolit
csendes tag
válasz
haddent #13232 üzenetére
Metrónál leesik az 30-ra is, de hát a Metró egy külön kategória, mint tudjuk... Élsimítás (MSAA) nélkül viszont 100 felett van, amúgy meg nem is látok különbséget, szóval...
A textúraszűrést meg ráadhatom 16X-ra, nem esik le vészesen, bár képbeli javulást én ott sem látok...., viszont a sok szűréstől homályosabbnak tűnnek a textúrák.
Crysis 2 jól megy a CF-fel, de ott a menüben nem találok MSAA-t, mondjuk minden Ultrán van és 1920x1200-ban megy a game.
És nem tudom, érződik valahogy, hogy a 7970 cf-ben van még kraft, csak egy kicsit kéne még csiszolni a driveren.
to MaximumGame: most, hogy írod, tényleg... bár nálam kissé másképp műxik: betöltésnél kicsit lenn van az
FPS (~60), és kis mozgásra néhány mp alatt gyúródik fel szép kerek számokra. (Mondjuk ezért írhattam az előbb 50-60-at).És végül: hiába eltrejedt nézet az, hogy 30 FPS felett már nem látja az emberi szem a képkockákat: ha egerezek, és megrángatom, jól érezhető a különbség még 60 és 100 FPS között is.
-
Varázslóó
senior tag
válasz
haddent #13232 üzenetére
Nekem is be esik néha... de ez indítás probléma... tegnap elindítom ... ugy indult 15fps... ugrik 30fps... ugrik 60fps... elindulok 25fps 20fps... utána vissza ugrik 50fps re 60 fps re... újraindítom és megy fix 60 al....
Itt más a gond... 55 alá nem kéne le mennie... de jön új driver és meglesz a fix 60 állandóra...
És remélhetőleg sose fog ugrálni .... -
oolit
csendes tag
válasz
haddent #13230 üzenetére
4.5-öt próbáltam (Asus p8z68 pro gen3) ezekkel a beállításokkal, CF-et is feltoltam catamaxra, de Fraps-szal nézve én semmi lényegi változást nem láttam/éreztem játékok alatt...
Cserébe viszont néha töltésnél megáll pl. a Crysis 2 és csak Ctrl+Alt+Del-re válaszol.Érdekes, pedig a Hyperthreading-et is kikapcsoltam...
Persze lehet, táblázatba rendezve, v. átlagolva az FPS-eket nagyobb érték adódna, ez viszont hidegen hagy, az érdekel, amit érzek játékok alatt: jól fut v. nem fut jól, szóval sztem marad minden alapon...
Na igen, majd ha nem 60 Hz-es monitorom lesz, akkor oké a húzás, de 100-200 FPS között mozog minden game maxon (MSAA-t azért nem kell bekapcsolni
), persze komplex jelenetknél le tud esni 50-60-ra az FPS, ez nyilvánvaló, de nem zavar...
-
válasz
haddent #13116 üzenetére
Nincs minek utána néznem és saját magam bizonyosodom meg!
1ébként 2x2 VRM hőfok van!
2.van a GPU hoz és 2 a vRam hoz és én a leg melegebbet tettem ki OSD -re amúgy szinte teljesen azonos a vRam és a GPU VRM hőfokaÉs a Power Limit +20.% on van de amúgy is látnám azonnal ha visszább venné magát a kártya de végig 99.% on megy a GPU, és az órajelek is fix en annyin amit beállítok!
de itt egy kép miről beszélek
*********************************************************************************
coonee MSi AB + HWINFO a beállítása sokadjára itt linkelem -
válasz
haddent #13101 üzenetére
Hát neked a Vapor-X nem valami acélos hűtés ügyileg mert a GPU át melegíti a hűtőn keresztül a ramokat és a VRM -et is!
Nálam a Dual-X nél ilyenről szó nincs most az FC3 -al 3.óra játék után is max 64.fok, pedig ez a játék(nem tudom miért) de 8-10.fokkal jobban melegíti a GPU -t is, a VRM még így is csak 64.ig megy fel pedig a kártya 1150/1400 on jár szóval van ám rajta bőven tuningíme bal felső sarokban minden látszódik
Amúgy a többi játéknál bőven 60.fok alatt van a VRM és a GPU is 60-65.fokig megy fel! Sz.tem a REF hűtő sokkal melegebben teszi a dolgát
-
Varázslóó
senior tag
válasz
haddent #13104 üzenetére
Te vetted meg a FarCry 3 mat ?
Én most szopom a faxt... mert megvettem eredetibe... és tegnap aktiváltam... és nem fogadja el a Serial számot ma már... és azt írja aktiváljam.... Jól feltörték és engem szop.. nak amikor 9ezerért megvettem...
Csutka új rendszerre raktam ! fel
-
-
Pala
veterán
válasz
haddent #13054 üzenetére
Na ez az, amit én se értek. Ezek az aftermarket hiperszuper hűtők szemmel láthatóan a GPU hűtésére mennek rá, a többi alkatrész csak "díszítést" kap szinte.
Nekem már október eleje óta itt figyel egy ref Sapphire a gépben (olyan, mint amit te is rendeltél), nem bántam meg, hogy ezt választottam.
-
ÁdiBá
veterán
válasz
haddent #13002 üzenetére
7970 CF OC hajtok, 2600K HT OC - val. Minden szarra teli van a gépem.
7970 CF 1160/1600 + 2600K HT OC 4.6 Ghz rendszeremre elindítottam a linx + furmarkot.
Mindenki mondta hogy tuti kifog kapcsolni...
Jelenleg Corsair TX750 tápegységem van alatta.
Fogyasztás mérő csak a gépházra kötve elérte így a 850-950W fogyasztást. Fél óráig hagytam hagy menjen.
Megjegyzem 750W TÁPOM VAN! Lassan 1 éve viszi a rendszert... (olyan 5 éves már a tápegység)
Én ezt hívom minőségnek...
Corsair azért szerintem tudja hogyan kell tápot csinálni....(#13042) mimic1979 Értem én hogy új játék és hogy mindenki csodát vár tőle.
De ne menjen már a grafika a játékélményre.... Én azért vásároltam meg mert a olvastam róla és nagyon jó kampány módot írtak róla.
Nem igazán értem az olyanokat hogy pfffu ez csúnya, szar játék, nem játszom vele...
Én inkább a játékélményt nézem. BF3 mindenki isteníti, én szerintem meg az egy hulladék ahogy van...
Kinek mi jön be... -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
haddent #12920 üzenetére
Erre a megállapításra az elmúlt időszakban megjelent DX11-es játékok tökéletes cáfolatok. Ha sok a compute shader a kódban, akkor bármennyire is jól optimalizált, akkor is a GCN előnyét hozza a Keplerrel szemben. Ez az architektúra felépítéséből ered. Mi jellemzően az új DX11-es játékokat rakjuk a tesztekbe, és ettől ennyire gyorsak a Radeonok. A compute shader kódot persze jellemzően az AMD és az NV szolgáltatja (az NV manapság kerüli, de a Metro 2033 bokeh DoF kódja az övék). Ennek az okát korábban leírtam. Túl sokáig tart egy jól optimalizált, komplex compute shader kódot írni a gyártók segítsége nélkül. A legtöbb fejlesztő nem engedheti meg magának.
Ez egyébként a jövőben sem változik meg. Az jó dolog, hogy a DX11.1 kapott egy shader trace interfészt, de még így is melós bonyolult compute shadert írni. Inkább megkérik a gyártókat, hogy kezdjenek már valamit az x és y problémával. Alapvetően erre van fenntartva a Gaming Evolved és a TWIMTBP. A potenciális problémákra megoldást keresnek. Például ott volt a Codemasters problémája az EGO-val. Hogyan lehetne egy rakás pontfényforrást kezelni hatékonyan forward render mellett? Az AMD hozzányúlt a témával foglalkozó elméleti kutatásokhoz, és mára elérhető a fejlesztőknek a forward+ lighting. A Codemasters be is dobta a motorba. Ez egyszerűbb a fejlesztőknek is, mert rengeteg munkától kímélik meg magukat, ha egy partnerrel végeztetik el a munkát. -
laca000
őstag
válasz
haddent #12920 üzenetére
Számomra nem kérdés, hogy fű alatt, a software gyártók többsége az Nvidia-t támogatja, azok meg pénzelik őket, nem is gyengén.
Ugyanakkor nem vitatéma, hogy az ATI jobb kártyákat gyárt, pusztán a még mindig bebetonozott kartel helyzet, falak mögötti seggnyaló kapcsolatok sodorják a céget igazságtalan hátrányba..
Emlékezzetek a 3DMark botrányra, mikor az Nvidia súlyos pénzeket fizetett azért, hogy több pontot mutasson a teszter, az ő kártyáik alatt.
Gusztustalan.
Ezt nevezem én "féreg izmus"-nak, és életem végéig arra fogok emlékezni, a 9800xt mekkorát vert anno az 5900 ultrára..
És szerintem, azóta sem változott a helyzet
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 48GQ900-B - 48" OLED - 3840x2160 - 138Hz / 0.1ms - G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 4060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon G8, i7-10510U, 16GB, 1TB SSD, 4K kijelző + WWAN
- ÚJ Dell Latitude 14 5450 - 14" FullHD IPS - Intel Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2.5+ év gari
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest