- Bővíti HAMR merevlemezcsaládját a Seagate
- Az Office-t is elengedi a terméktámogatás nélküli Windows 10-en a Microsoft
- Fagyos hangulatú, Intel B860-as deszkák a Colorful receptje szerint
- AMD Strix Point platformra épül az AOKZOE közelgő kézikonzolja
- NAND flash NAS-ként használható mini PC jön a GMKtec berkeiből
- Újévi hardvergyülekező
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Dell notebook topic
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Befutott a PCI Express 7.0-s szabvány 0.7-es revíziója
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Apple notebookok
-
PROHARDVER!
A topic lényege, amire való:
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Na, akkor mégegyszer, ismétlés a tudás anyja... Csak mert mindig elfelejtitek, hogy a rawnak jóval nagyobb a színtere, mint az Adobe RGB vagy az sRGB színtér, ezért a mi szempontunkból "nincs" színtere! A fényképezőgép vázakban a színtér beállítása csak a váz által végzett jpg konverzióra vonatkozik. Amiért még általában félreértik ezt a színkezelés dolgot: maga a színtér nem állítja át a színeket, hanem csak a színek megjelenítését. Az a lényeg, hogy mindig tudd, hogy egy megnyitott kép milyen színprofilban van, és konvertáld át abba a színprofilba, ami megfelelő a megjelenítő alkalmazásnak és eszköznek. Megnyitsz egy rawot a Camera Rawban, és rögtön (megnyitáskor) konvertálod Adobe RGB színtérbe. Potmétertologatás csuklóropogásig - korrigálod az alapokat, majd elmented psd-ben, dng-ben, vagy tif-ben, kinek mi tetszik. Ez lesz a mintafájlod a képből (még mindig Adobe RGB-ben vagy). Ha a webre akarod feltölteni, vagy mailben elküldeni egy havernak, akkor átkonvertálod sRGB-be, mert a böngészők és egyéb programok (maga az XP rendszer is) sRGB színtérben mutatják a képeket, függetlenül attól, hogy mibe lettek elmentve (tisztelet a kivételnek). És itt a lényeg: ezért néz ki máshogy egy kép, ha Adobe RGB színtérben hagyod és így nézed meg egy böngészőben ami csak sRGB-t tud és nem ismeri fel, hogy Adobe RGB-ben kéne az a képet megjelenítenie. El lehet játszani azzal, hogy fogsz egy képet és PS-ben kicseréled a képhez rendelt színprofilt ("Assign Profile"). Érdekes hatásokat lehet így elérni, de ettől valójában a kép színei nem változnak meg: a legkönnyebben úgy bizonyosodhatunk meg erről, ha visszaállítjuk az eredeti színprofilt, ekkor visszakapjuk az eredeti látványt. Tehát a színprofil átállítása nem színkorrekció, csak a színek megjelenítési módjának megváltoztatása. Hogy akkor ennek mi értelme van? Hogyha pl. neten rendelek stock fotót és nincs benne színprofil, akkor itt, az "Assign Profile"-lal ki tudom próbálni, hogy melyik profil lehetett mégis eredetileg a képben, pl. a bőrszíneket vagy egyéb konstansnak látszó változókat figyelembe véve. Szóval nem elég a PS-ban belőni a kép színeit, hanem mindig menteni kell egy olyan verziót is belőle, ami a kívánt profilba van konvertálva ("Convert To Profile"), ilyenkor ténylegesen átszámolja a program az eredeti színeket a célnak megadott színtérbe. Ez a művelet már valóban belepiszkál a képbe, ellentétben az "Assign Profile"-lal. Lehet próbálgatni a két menüpont hatásait és mindenféle képnézegető programokon tesztelni...
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu