- Milyen széket vegyek?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen processzort vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen videókártyát?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
j.bravo
addikt
Egy idő utan feladtam a pontos összegek vezetését, nem akartam szembesülni vele
2015 novembere óta a 870-ert vett 156-ra a vételára ráment, de lehet hogy több is.
Csak akkor akarnám összeszamolni, illetve ehhez felidézni, megkeresgetnj, ha _nagyon_ muszáj
Még nincs vége, de talan nincs messze a vége.Tudom, tudom, jts is, selespeed is.
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
rbalint88
addikt
'15 júliusa óta eddig többet költöttem a 156-ra ebből a hengerfej felújításon kívül minden kopó-fogyó volt. és így bármikor tiszta lelkiismerettel adom tovább és jellemzően még a gyári cuccokat kellett cserélni 300ezernél (két nagylengőkar, kuplung, kettőstömegű, turbó). minimális "csicsa" volt benne, de pl a kevlár kuplung olcsóbb volt, mint egy utángyári, mondjuk valeo.
-
Jelentkezek. Nem mintha különösebben szar lett volna, csak soha nem úgy gondolkoztam, hogy nekem mennyit kell még mennem vele és akkor csak olcsóbb szarokat teszek bele, hogy kibírja, hanem mindig megadtam neki az ésszerűen legjobbat. Mondjuk én költöttem esztétikai dolgokra is, nem csak arra van a kocsim, hogy legyen mivel menni, ha kell.
-
Integrale
veterán
Csak nézz át az autós topikba, van egy BMW-s kolléga, akinek 5 év sem kellett hozzá.
Egyébként mi van ebben az 1,5 millióban? Mert mondjuk a futómű az pont kopó dolog, szóval az más gyártmánynál is költség (egy Focusra is ennyi).
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
Mondjuk a 155, 145/146, 164 nem problémás típusok.
A régebbiekkel is nagyrészt a kontár szerelők bántak el (itthon), illetve azt sem árt figyelembe venni, hogy milyen teljesítményűek és felszereltségűek voltak a valóban régi Alfák a konkurenciához képest. Egy Golf, meg egy W123 valóban kimegy a világból, és elpusztíthatatlan is, egy 50-70 lóerős szívódízelt, kurblis ablakkal és "nyomkodós" ajtózárral ne hasonlítsunk egy műszakilag más színvonalon levő gyártmányhoz.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
roseane2004
csendes tag
Köszönöm, ilyen jellegű hozzászolásra vártam, más topikokban csak a sz** dobálás megy, hasznos, támogató tanácsokat nem ismerik.. Van a egy Renault 1.5 dci autonk de az minden előjel nélkül simán feladta a harcot, 300e vitt is.. Na ilyen nem kell soha többet,magyar fizuk mellett
Biztonságos úgy értve hogy ha ráülsz a motorháztetőre nem horpad be (matiz,smart, suzuki)
Jó a kanyar stabilitása..Gyertya,vezérléscsere szerintem pont esedékes minden hasznaltauton, még nem látam olyan hirdetést ahol kiirtak volna hogy számlával szervizelt pár hónappal ez előtt.
-
roseane2004
csendes tag
Nincs bajom a suzukival, de közuti balesetek főszereplője, és nem láttam még olyat amit a lábán menne haza. Ezért sajnos mivel sportosan vezetek, nem tartom biztonságos autonak.
De viszont motorikusan nagyon jók, ezt szeretném más masszívabb autoban megtalálni.300a plafon mert vezérlés,szűrők,olaj,gyertya,gumi.. csere még rá tetőzne az anyagiakra.
-
LZs?!
aktív tag
@SLYM
Igen, egy használt Alfa költséges játék, és racionális érvek nem nagyon szólnak mellette; ellenben alternatívája nincs, így vagy lemond róla az ember vagy bevállalja, hogy az Élet időnként bemutatja neki a középső ujját...
...esetleg el lehet menni egy az angol manufaktúrális ipar irányába, vahy japán belpiacos csodákat is be lehet vállani, de ott még jobban fáj, ha félremegy valami.
@hroberto
Igen, a maga kategóriájában meglepően jól összerakott szerkezet.
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
Szia,
Én a Grande P-val ugyanígy jártam; nekem a bal első rugó végéből tört ki egy darab, amit el is hagytam. Amikor egyéb okokból bemászott a szaki a gép alá, akkor jelezte, hogy egyébként rugót is cserélni fog...
Nekem annyi tűnt fel (már előtte is, ettől függetlenül), hogy jobb kanyarban jobban bedölt. Ráfogtam a gumira...
Az útról lesesni emiatt nem fogsz (ha csak nem centized ki a kanyarokat...), főleg, hogy a hátul van, ugyanakkor kicsit 'úszhat'. Amíg 'csak' két darabban van, addig a spirál nem fog leesni, mivel a teleszkóp tartja.
Ettől függetlenül cseréld mielőbb, és ahogy említették: párban, mivel a teleszkóp így túl sokat kap kap a jóból, illetve a két darab elkezd majd összemozogni.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
SLYM
veterán
Végül teljes vezérléscsere lett belőle, 38000 volt vízpumpával együtt [link]. Kellett még fagyálló meg desztillált víz 4000-ért, plusz 30000 volt a munkadíj, így összesen 72 volt a móka. Bevallom amikor elkezdett füstölni a motor százezreket vizionáltam, elégedett vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Én se tudom, hogy azonos-e. Saab és Opel azonos.
A görgőket kötelező cserélni; a vízpumpát melegen ajánlott a későbbi szívás és duplamunka megelőzése okán.A postát csak úgy írtam, nekem bőven ráér még a rendelés.
Ha nincs kedvezményed Bárdinál, Unixnál, nézd meg a Kauffer.hu-n.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Hát, ha ugyanaz kell bele, mint az azonos motorral szerelt Saabokba, akkor parancsolj, ez a gyári komplett vezérlésszett, vízpumpával egyetemben. 115 GBP + 27 GBP posta. Ha budapesti vagy, akkor felezhetjük a postát, mert én is vennék innen pl. fékszettet.
[ Szerkesztve ]
-
Én mondjuk elvinném egy Alfás szerelőhöz, hogy csinálja meg a vezérlés cserét és semmiképp nem állnék neki magam összevásárolgatni ilyen kritikus alkatrészeket, amikor semmit sem értek hozzá.
De ha feltétlenül ragaszkodsz hozzá, akkor kérdezd meg ezt az amore 159-es topic-jában. -
SLYM
veterán
az is megérkezett a paypaltől. korrekt kör volt, bár kicsit elhúzódott, meg macerás volt, de aki bírja az ilyesmit nyugodtan vásárolhat az ebay-en alkatrészt, azt mondom. mindkét postaköltséget is megtérítik, hogy ha bizonyíthatóan valami nem volt rendben az alkatrésszel amit küldtek
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
No, az ebay-es eladó visszautalta a rossz kinyomócsapágy árát, plusz a postaköltséget is (15.000 forint). Az egyiket. Azt a 3115 forintot, amiért én visszaküldtem nekik a csomagot, azt nem. De elvileg az ebay-től ezt is vissza lehet valahogy igényelni. Írok is nekik egy levelet.
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
megérkezett 21-ért az itthonról rendelt kinyomócsapágy, ami jó lett végül. összeállt a gép. a vége kb így néz ki:
kettőstömegű lendkerék csavarokkal 95
kuplung szett csavarokkal 65
kinyomócsapágy 15 a fos, ami nem lett jó, 21 a másik ami jó lett
munkadíj 55
bölcső rozsdátlanítás, plusz festés 2
ez a kör így egyben, mindennel együtt 255.000 forint lett. több, mint egy hónap után végre lehet használni az autót (még lesz egy köröm a paypallal, meg az ebay-es eladóval, meglátjuk mit látok viszont a 15000-ből, amennyiért hoztak egy nem a kocsiba való kinyomócsapágyat)
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
fejlemények:
személyesen kellett az érdi fiat/alfa márkaszervizben (szabó) lévő alkatrészes tagnál a rendelést leadni, majd másnap személyesen átvenni, de végül időre elintéződtek a hiányzó csavarok a kuplungszetthez is. tegnap át is vittem nagy boldogan a szerelőhöz az alkatrészeket (amiket április 24.-én rendeltem meg pontosan). ma kezdett neki a melónak. kiderült, hogy a lendkerék+csavarok és a kumplungtárcsa+szerkezet+csavarok jók, de az a tetves kinyomócsapágy nem. hogy a jó kurva anyját ennek a fosnak. kell bele rendelni másikat. ez nagyszerű, mert addig áll a munka megint...
[ Módosította: pepe091 ]
-
SLYM
veterán
közben megjöttek a cuccok. de már egy lendkerék csavarkészletet kellett hozzá külön vennem, most meg kiderült, hogy a kuplungszetthez sem járnak csavarok, szóval ezt is kukáznom kell valahonnan. LuK 624335809 a neve, ha valaki tud hozzá egy helyet, ahol ezek kaphatók/rendelhetők (kovács autónál nincs, a tag aki válaszolt a nevükben írta, hogy szerinte a márkaképviseletben lesz, de az meg hol van?) írja meg nekem. köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Ok, ott a pont
Teljesen elkerulte a figyelmem, nagyreszt EU-n kivulrol vasarolok ezert rogzult belem automatikusan ez a szamolas.Land: Nalam legolcsobb nagykeres 118k lett volna, de ha odakerul a sor akkor a linkelt helyrol megveszem szerintem 92k-ert, aztan belerakom.
Hal istennek 250k-nal jarok gyari kettostomeguvel, de meg van benne minimum egy 10k km, mert se csattogas, se nagyon drasztikus razkodas. Turbo szinten.
Igaz, ez egy sima 115 lovas Lancia Lybra, nem Alfa, de a 156 1.9JTD-vel 90%-ban megegyezik.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Azert szamold ra arra 150k-ra a 27% afat, mert szinte nulla az eselye hogy ekkora erteknel vamolas nelkul atszalad a postan Maris kozelebb lesz a 200k-hoz, raadasul a gari azert nem art kettostomegunel.
En is nezegettem az 1.9Jtd-hez kulfoldon kettostomegut, valami 80k korul lett volna, itthon Unix/Bardi/Kovacsauto egyeb helyeket max kedvezmennyel 120k.
Egy helyet talaltam, ahol a legolcsobban van itthon, [link] 92k afaval. Ennyiert nem rizikozok kulfoldrol.
Esetleg nezz ra, nincs-e ott neked megfelelo.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
első körben beszélnék szerelővel, hogy mit ajánl, aztán még mindig meg lehet rendelni ebayről.
lehet egyébként kellene egy erősített kuplung, de még akár a gyári is bírhatja, csak kevesebb ideig.
azt tudom, hogy 156-nál a 140 lovas jtd kuplungja 170 lóig bírja, ami szintén kb 20% plusz. -
rbalint88
addikt
kettőstömegűnek tűnik a második linken levő, de szerintem pár(tíz)ezer forintért nem éri meg baszakodni külföldről ilyen tételekkel. ha beszarik a kuplung vagy a kettőstömegű, akkor küldheted vissza jürgennek, aztán két hónapig nincs autód. plusz szerelési garanciát tuti nem kapsz erre.
-
Land
veterán
Egyébként x km után teljesen normális ezek cseréje. Tehát ha 200k km körül jársz, akkor ezek cseréje nem meglepő. Minden turbó dízelnél ekörül fáradnak el ezen alkatrészek.
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
rbalint88
addikt
Beszélj DZ-ékkel (pesterzsébet), nekem kb mindent ugyanolyan áron hoztak, mint az alba auto (kimondottan olcsó helynek tűnt), a szereléshez is értenek, plusz jó eséllyel bölcsőt is tudnak keríteni.
Jó eséllyel Integrale kontaktja, Grósz Feri (Érd) is tudja ugyanilyen paraméterekkel a megoldást a problémádra.Ja, ha már úgyis itt vagyok: szerdán szét-, csütörtökön összeszereltem az autó belterét, élmény volt, főleg a kalaptartó szerelése a csomagtartóból (#egyhullás). de legalább sikerült megoldani a mélynyomó zörgését és kitakarítani az évszázados koszokat az ülések alól.
-
SLYM
veterán
na, amennyi szerencsénk volt az 1.9-es alfa 159-el, hogy csak az EGR cserével megoldódott a vizionált turbo probléma, annyira lett balszerencsénk a 2.4-essel, aminél kettőstömegű lendkerék, kuplung szerkezet, kuplung kinyomócsapágy, kuplungtárcsa lett cserés. ja meg a bölcső. szóval keresek jó bontóst ahonnét tudok bölcsőt venni, illetve egy olcsó boltot/webshopot, ahonnét meg tudom venni a többit. utángyártott is jó természetesen. köszi
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
na, fejlemények vannak. most ért rá a szerelő megint foglalkozni a kocsival. beleült, megnézte mi a helyzet, gyenge volt a motor, érezni lehetett, plusz volt valami szaga a kocsinak (én nem nagyon érzek szagokat, így nem tűnt fel). soroltam neki mit írtatok, meg miket olvasgattam neten, de mindegyikre mondta, hogy ez egyik sem az lesz. nagyon gyanús volt neki az EGR megint (amit egyébként anno mindenhol, mindenki leggyakrabban írt), minden hiba amit produkált a kocsi illett az EGR-re. mondtam neki, hogy de hát múltkor tisztítottad meg (amikor full tele volt korommal), miért lenne vele baj, mondom hibaüzenet sincs meg semmi, de csak leszedte végül szerencsére. nézegette, látta nyitva maradt alap helyzetben, mikor zárva kéne lennie (múltkor olyan koszos volt, hogy nagy volt az öröm, hogy tuti ez lesz a kocsi baja, nem is nézegettük, hogy úgy egyébként milyen állapotban van a szelep, csak megtisztította és kész). még jó, hogy nem dobtuk ki a másikból a rossz EGR-t (alfa 159 2.4, ez meg 159 1.9-es). igaz, hogy az dobta végig hibaüzenet, de azzal az EGR-el effektíve a működéssel kapcsolatban nem volt hiba, csak a check engine lámpa égett vele. (remélem ha nehezen is, de érthető amit írok). szóval a lényeg, hogy kicserélte a mostani 1.9-es EGR-ét a régi szar 2.4-esre, amit lecseréltünk egy újra és a következő indításra megint minden rendben. azóta mentünk vele egy próbakört, meg most még egyet és tökéletes. nade nem iszok előre a medve bőrére, még várjuk ki a végét. most van idő végre a másik kocsi váltójával/kuplungjával szórakozni
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
a sztori folytatása, hogy ma kaptam a szerelőtől időpontot az egr tisztításra, ezt megejtettük, fullon volt retekkel az egész. de tényleg fullon. mondta, hogy szerinte azért nem kaptam ezzel kapcsolatban hibaüzenetet, mert machanikus a hiba. (ezt nem értettem ezt teljesen). remélem ezzel meg is oldódik a gondom, ha lesz valami akkor egyből írok, ha semmi, akkor kb egy hét múlva csak annyit, hogy remélhetőleg megjavult
közben a másik autónak a kuplung/váltójából érdekes hangok jönnek elő, szóval lehet, hogy most a másik autóval lesznek problémák. nagyszerű
-
rbalint88
addikt
legrosszabb esete egy komplett turbófelújítás. de azért gyanús nekem, hogy nem ez a probléma, mert annak lenne valami turbónyomással kapcsolatos hibakódja, illetve viselkedés szempontjából ha le van ragadva a geometria, ereje akkor is kellene legyen, csak attól függő fordulatszám-tartományban, amilyen állásban megragadt. (nyitva 1500-2000, középen 2000-2500, zárva 2500 felett)
egr tisztítás/csere/lefalazás mindenképpen megér egy ránézést, attól rosszabb biztos nem lesz, ha ki van tisztítva.szerk: visszaolvasva az előzményeket, próbáld ki azt, hogy autópályára kimész vele és elkezded padlózni. ha bedobja magát vészüzembe nagy gázra, akkor van esély arra, hogy elhalálozott a turbód. mennyire visít? ha fütyül nagyon és nem megy, akkor tuti lehet a kasszához fáradni.
[ Szerkesztve ]
-
-
SLYM
veterán
sziasztok. megjártuk az érdi szervízt, volt gyári examiner gépük, rá is dugták, de semmi hibaüzenet nem volt. mentek vele egy kört, persze baszta produkálni a hibát akkor az autó. elmondtam részletesen mi szokott lenni vele, 2 dolgot mondtak. EGR tisztítás, illetve valami turbo VGT ellenőrzés. ez állt a papíron amit kaptam. az első résszel már volt tapasztalatom, de ez a VGT ellenőrzés ez mi? köszi
-
j.bravo
addikt
Mint fiat, alfa, lancia márkaizé, van nekik sztem. Ugy emlékszem, de meg nem esküszöm, h az előző tulajtól kapott szamlak kozott amit az erdi autocentrum szabo állított ki, volt amin tételkent szerepelt "examineres vizsgálat".
rbalint88:
De DZ-nek is van, nem?
Az a 159 nekem is bejonne, meg is nezem nyertem-e a lottón...Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
-
hobizoli
nagyúr
Gazpedal jelado is lehet. Ket jelado van rajta az egyik 0-100 a masik 100-0 kozott jelez az ECU-nak. Ertelemszeruen az osszeguknek 100-nak kell lennie mindig.
Ezert ha az egyik beszarik, akkor nem kezd el padlon gyorsitani es felvaltani az automata valto is, mint a Toyota-k csinaltak, ahol csak egy potmeter volt...több drón kell ;P
-
Land
veterán
Nekem tavaly Ausztriában állt be a turbo. 60-nal jöttem haza padlógázzal. A turbónyomásjelző folyamatosan nullán állt. Alig vánszorgott a kocsi, majd már Magyarországon visszajött az erő, de kaptam hibaüzenetet is, mert túltöltött a turbó.
A lényeg, hogy már nagyon le volt kokszosodva a turbó belseje és szorult, turbófelújítás lett a vége.
Én D.Z.-hez vinném a kocsit Pesterzsébetre. Neki van jó turbos ismerőse a Belfegor turbo.
Persze lehet csak valamelyik cső repedt meg. De Dudás Zoli nagyon ért a 159-hez és sokkal olcsóbb, mint egy márkaszerviz. Hívd fel, lehet telefonon is mond pár tippet: link
Ja ne lepődj meg ha elsőre nem veszi fel, elég elfoglaltak.Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
rbalint88
addikt
Alfa Ber-Do kftnek van gyari examiner gepe, ha nem akarsz Erdre kimenni.
Amugy nekem avensisen ugyanigy jott elo, nagynyomasu szivattyu csere lett a vege. De egy legtomegmero tisztitast meger a dolog, vagy esetleg megbeszelni bontossal, hogy beraksz egy masikat es ha nem oldja meg a hibat, akkor egy ezres ott marad nala es visszaveszi a cuccot. -
Alg
veterán
Erre +1
Illetve arra ne is várj hogy olyat találsz amiben újkora óta 10ezrenként cseréltek olajat, egyébként meg garázsban tartották selyemkendő alatt és a bőrüléseket szűzlányok kenegették bálnazsírral minden holdtöltekor
Az eladó autók 99%-a kintől került be és/vagy cégautó volt, az első 100k km-en szinte biztos a 30ezres periódus.
2m körül azért már nem az alja van, és van plusz 500e-ed rendbetenni, ebbe azért elég sok minden belefér.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Alg
veterán
Fogalmam sincs, én még pár hétig csak fotelból nézegetem a 159-eseket de még idén tervezek egyet venni.
If you have a 1.9 or 2.4 JTDM, blank (or partially restrict) the EGR. 90% of engine problems are related to the EGR! This will also improve performance (including mpg), but mainly it will reduce engine issues with time (swirl flaps, gunked up manifold), clean the map sensor a the same time. Blanking the EGR will need an engine map also, a partial blanking plate (help, but not exlcude issues), can be had for £4, and a simple DIY job. DPF can also be removed, but is a contentious issues (search for threads on the matter) due to the MOT.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Land
veterán
Lehet az elektronikája döglődik. A kipuf egy részét visszajuttatja a motorba, mely elég. Környezetvédelmi okokból van benne, de rengeteg szívás szülőanyja. Van aki szűkíti, van aki offolja (ki is programoztatja) vagy aki újat vesz. Utóbbi drágább mulatság.
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
Prime110
aktív tag
Na pont ezt mondom én is, hogy legyen az új tulaj nyűgje - megvette, hadd vigye - így van új barátnővel, feleséggel és persze autóval is.
De van erre szép ellenpélda is, pl egyik haverom, van pár kocsija, mindet árulja, mert mindig kell neki valami új. de olyan maximalista, hogy nem adja EL úgy, hogy ne lenne körbepolírozva a kocsi, legalább 2x. Ha 3 napot áll a kocsi a szabadban megy és mosatja - beteg állat, mondtam már neki, hogy a gatyája rámegy ezekre de nem érdekli, merthogy legyen minden patika állapotú.
Én mondjuk anno úgy vettem, hogy hónapokig vadásztam. Nem kellett elkapkodni, céges kocsim volt, tudtam, hogy hobbi-autónak lesz véve. Akkor nagyobb is volt a választék a Kappa-ból mint manapság értelemszerűen. Aztán meglett a kiszemelt, 3x mentem el megnézni ugyanazt, aztán jött egy hónap lauf, szabadságolások, ilyesmi, aztán tudomásomra jutott, hogy valaki más is kinézte a vasat és akkor éreztem, hogy az a pillanat az, amikor meg kell venni. Másnap nálam volt az autó, két napra rá névre írva állt a házunk előtt.
Én nem kapkodtam el, E36-os talicskát vesznek emberek 1 hét gondolkodás után, nem olasz autót!
-
őstag
-
őstag
-
őstag
-
-
lorcsi
veterán
Ilyen csreket én is nagyon nehezen hozok össze (a hátsó ablaktörlővel is kinlodom egy ideje
De masfel evig neztem a ha.hu-t, olyan 20-25 autot biztos megneztem a környező megyékben es nagyon sokat segített a TC cikk, sok igazat talaltam benne a valósággal
Biztos van kivétel, de szerintem nem erre kell alapozni a vásárláskor
Jpl tudni mennyi kupec árul autókat...eladó: vadi új soundcore motion+
-
alázógyík
addikt
Nekünk a Bravo T-jet mellett van egy dizli Grande Punto is. 7 éves múlt, 2db alkatrészt kellett cserélni, amit nem tekinthetünk kopónak. A gar. lejárta után 1 hónappal az ablaktörlő motor, 12K volt egy bontott postával, ill. a múlthéten egy vízpumpa, mert elkezdett nyikorogni. Az új Dolz 9K volt.
Ennyi volt, amit pluszba kellett költeni rá a szokásos olajak/szűrők mellett. -
SLYM
veterán
szerk:
azt elfelejtettem odaírni, ha valakinek nem lenne tiszta, hogy az értékvesztés is benne van természetesen ezekben az összehasonlításokban. illetve a lakásos példára kitérve csak annyit jegyeznék meg, hogy oké, de a kocsihoz mint kategóriához közelebb álló laptop, telefon és orrszőrnyíró pedig külföldön is ugyanannyiba kerül, vagy olcsóbb, mint nálunk. tehát a leginkább távol eső dolog esett ki a lakásárakkal, (erre utólag rájöttem, hogy rossz példa volt). még egy kis apróság: nem arról van szó egyébként, hogy mennyire drága is egy autó valójában, hanem, hogy ma MO-on több autó fogy az 1 millás ársávban, mint a 2 millásban és még sem lehet 1 milláért új autót venni. miközben ha mondjuk telefonokból a 30000-es sávban fogy a legtöbb, akkor ott annyiért is kapsz újat, sőt, 3000 forintért is újat lehet venni. szóval konkrétan ezen a magyar piacon lenne nagy szükség olcsóbb új autókra
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
Az új autókkal szemben komoly környezetvédelmi és biztonsági előírások vannak érvényben az EU-ban, ezért nem lehet eladni itt olyan filléres szarokat, amiket pl. Ázsiában igen. Hidd el, nem akarnál Te egy 3500 eurós új autóban utazni.
Egy nyugat-európai lakás árához képest már nem is drága egy autó.
[ Szerkesztve ]
-
Stylewars_kp
őstag
Daciák két milka körül mozognak az alapáras Loganra gondolok itt. Fapados egy autó, de strapabíró.
Van amúgy 1 millió körüli autó is a világban csak azt nem engedi be azúnyió! Nem únyiós!
Tata meg a régi Dévú sevi is gyárt ilyen kicsiket. Meg biztos van még sok ilyen márka.
De az új autó sem biztos garancia. Azon is buksz. Mihelyst a neveden van.
Sok a teher egy autón. De ezt tudja mindenki. Egy lakáson kevesebbet buksz. Ha kiadod albiba is jól jársz. Orosházán már 5-5,5 körül felújított, klímás, szigetelt, új nyílászárós, új fürdőszobás lakást kapsz.
Miről beszélünk?Éled a totyik!
[ Szerkesztve ]
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
-
.:Kristian:.
addikt
-
.:Kristian:.
addikt
Sorry, nem sok időm volt mostanában. Szóval ami eszembe jutott és amiről van számla összeszedtem, azonban ez nem a teljes.
Vásárlás utáni motorfelújítás: 300.000.-
Olajcsere 2 alkalommal: 70.000.-
Féktárcsa, fékbetét, váltóolaj, fékolaj, munkadíj: ~90.000.-
Futómű állítás (kétszer kellett): 19.000.-
Fényezési hibák és küszöbök javítása: 150.000.-
Futómű felújítás: ~100.000.-
Vezeték szakadás (nem indult) + kézifék bowden csere: 45.000.-
Fényszóró polír: 8.000.-
Törött hátsólámpa cseréje: 10.000.-
Klímatöltés: 15.000.-
Klímacső jav: 12.000.-
ABS,EBD elektronikai hiba feltárása, javítása: 15.000.-
2db tolatóradar szenzor csere: 15.000.-
Ablakemelők javíttatása, összes alkalmat összeszámolva, kb: 12.000.-
"Olajnyomás hiba" jelzés feltárása, kijavítása: ~10.000.-
Új aksi: 21.000.-
Tartalék (2.) kulcs másolása, utazással: kb. 55.000.-
Előző tulaj által kilopott bose mélyláda helyettesítése: 12.000.-
Gyújtótrafók: 18.000.-
Szétszakadt szövetszőnyegek cseréje: 10.000.-
Gyújtógyertya: 10.000.-
Beltéri elemek javítása, pótlása: ~10.000.-... és akkor még nem beszéltem olyanokról, hogy a 18-as felnik fényeztetése, toldat vásárlás/fényeztetés, fóliáztatás, összes gagyi izzó cseréje, mp3-usb fejegység, bőrápoló szerek. Bár ezek nyilván a saját szórakoztatásomra készültek, illetve hogy még csinosabb legyen az autó, ezért ezt nem is számolom, de megközelítőleg 70-80k körül lenne.
Üzemanyag része: 25e km-t mentem vele a 21 hónap alatt. Átlagban nekem egy tank 650km-t jelentett. 25000/650= 38.46 tanknyi üzemanyag. 1 tankolás alkalmával sacc. 24k-t hagytam ott, (60lx400ft). 24.000x38.46 = 923040Ft
Ezek fényében:
1.007.000 + 923040= 1.930.040
1.930.040 / 21= 91906Ft/hónapÜzemanyag nélkül: 47952Ft/hó
Illetve a kuplung is volt cserélve, azt így nagy hirtelen nem lelem, de az sem 2ft.
Sok esetben a munkadíjat sem írtam oda, mert nem tartottam számon.Mindent összeadva (üzemanyagot nem) jóval több lenne mint 50k/hó.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Trump és Altman is reagáltak a DeepSeekre, a fél világ ezzel foglalkozik
- Sweet.tv - internetes TV
- Milyen széket vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen processzort vegyek?
- Februárban megjelenhet a HyperOS 2.1 nemzetközi verziója
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest