- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- 3D nyomtatás
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabi94
őstag
A 24 éves Fiatba jó volt, de ezt csak utána olvastam végig: [link]
Érdekes sztori, ha jól emlékszem a sokadik oldalon miután kedves Beke Péter elpártol a cégtől, már egészen mást ajánl.Amúgy az A.Z után nekem Mannol jött, és azzal tök szépen, halkan járt a motor, de egy fiatalabb, finomabb szerkezetű motorba azt sem tenném. Elpártoltam az olasz autóktól átmenetileg, és Castrol-t használok.
-
csabi94
őstag
válasz Integrale #5042 üzenetére
Nem váltórudazat. Csak az fog tönkremenni, mivel amikor nem veszi, nincs más mód, mint a feszegetés. Egyszer nyekk, aztán jöhet a tréler. Valószínűleg szinkrongyűrű lesz, de október elején megyek vele szerelőhöz, teljesen fel lesz mérve az állapota, és ami a műszakihoz (vagy azért, mert szeretném hogy jó legyen) kell, az meg lesz csinálva.
Az 5 évet azért írtam, mert 2001 óta ismerem az autó életét, nagyobb kiadás nem volt azóta. Bár minden autóm ilyen lenne, enni eszik rendesen (9,1 az elmúlt év (14.000 km) átlaga, és nem nyomom neki), de ezt leszámítva eléggé olcsón fenntartható kategória. Vizet egyáltalán nem fogyaszt, az olajat csipegeti. Szívó benzin, szerintem nem lesz meglepetés.
-
csabi94
őstag
válasz Integrale #5039 üzenetére
A műszakihoz szerintem mindenképpen kell rá költeni, és az, hogy nehezen veszi az egyest, nem játék, mert egyszer szétesik 100 km-rel odébb a váltó rudazat, és többe fog kerülni a tréler mint ha megjavíttattam volna időben. Lengőkarok, lengéscsillapítók, váltó rendbetétele, és egy kis fékfelújítás (hátha kicsit fog is majd) kéne. 100-150-ből van meg szerintem, de akkor biztos, hogy 5 évig problémamentes. Nagyon szép állapotban van, nem rohad sehol, nem ázik be. Mindezt 25 év, és 399.400 km után. A kérdés persze az, hogy megéri-e ennyit költeni rá. Nyilván nem, de ha megnézem, hogy egy újabb autónál mik a költségek, erősen elgondolkozom.
-
csabi94
őstag
válasz Integrale #5036 üzenetére
Kicsi, gyenge.
Megnézem szeptember végén még a fő kiszemeltet, ha az sem jön be, akkor Tempra felújításba kezdek, október végén műszaki.
Szerencsére a rozsdával nem kell bajlódni, mert az nincs rajta. Ennek különösen azért örülök, mert ma néztem pár Grande Punto-t (2007-esek voltak), és mind rozsdás volt.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #5033 üzenetére
Igen, ez rendben van, de mennyire kell félni egy ilyentől? Szerelőt nem tudok magammal vinni, az autó nem éri el azt az értéket (és nincs annyi pénzem), hogy állapotfelmérésre rohangáljak, viszont eddig úgy veszem észre, hogy faszán megtalálom a hibákat. Mennyire kell félni mondjuk adagoló, porlasztó, turbó, kettőstömegű hibáktól? Turbó ha rossz az ugye a próbakör alatt előjön, meg a kettőstömegűt is érezni lehet. A kérdés persze az, hogy ez az autó azért van-e ott, mert elérte azt, hogy annyit kéne rá költeni, hogy nem éri meg?
-
csabi94
őstag
156-os Alfáknál mennyire megszokott, hogy a 2 első ajtó a küszöb belső feléről leszedi a festéket? Találtam egy olyan 156-ost Tatabányán, amin nincs sok rozsda, az ívek rendben, a küszöbök is, az aljával sincs nagyon gond, ráadásul 2005-ös. Viszont az eleje valószínűleg törve volt, mert a pajzs nem egyenletes (mellékelt kép), hiányzik a motortakaró burkolat, a pótkerék mellett van egy kis vizesedés, és be van szórva egy csomó motortérben lecserélt kábel. A belső tér egész normális, a tetőablak hibátlan, de a kapaszkodók, ajtók azért kopottasak. Esély nincs megtudni, hogy mikor volt mondjuk kettőstömegű, vagy turbó cserélve, a kereskedő természetesen egy szót sem tudott mondani az autóról (jobb is, úgysem hittem volna el semmit neki ).
Szerk.: a törés miatt kérdezem ezt az ajtós dolgot. Amúgy fura, hogy ebben volt eddig a legtöbb km, de ennek az ülését éreztem a legjobbnak. Frankón nagyon kényelmes volt, nem volt kiülve, kikopva. A kormánynak is csak a bal oldala volt kopott, de az sem vész.
Megvenni nem nagyon merném (bár számít, hogy mit mondotok), de annyira nem volt lehangoló, mint amire számítottam az ár alapján.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz !Overdose! #5023 üzenetére
Szóval akkor ezeket is hanyagoljam? Lassan szépen magamtól jutok el oda, ahova a csoporttagok már hónapokkal ezelőtt el akartak juttatni: hogy maradjak a jó öreg autómnál amíg megy, és örüljek, hogy olcsó hozzá minden, és még megy.
-
csabi94
őstag
válasz Integrale #5021 üzenetére
Nem JTS amit nézek, hanem sima TS. Meg fogom majd élőben nézni, aztán meglátom.
Fontos kérdés: mennyire kell félni olyan kereskedéstől, ami a közvélemény alapján egy gyenge közepes? Erről a 2 autóról lenne szó, de ha lebeszéltek egyből róla, nem megyek el megnézni:A kereskedés olyan szempontból jó lenne, hogy a jelenlegi gépet beszámítanák úgy 150 körül.
-
csabi94
őstag
válasz Integrale #5005 üzenetére
Olajcsere, szűrők cseréje, és vezérléscsere. Ha megbízható eladót találok, akkor a vezérléscserét odébb raknám. Pl. ha összejönne a 2009 óta blogban követhető autó. Ő lenne a fő kiszemelt, csak eléggé akadozik a kommunikáció az eladóval. Egyébként ma is nő az összeg 40 ezer Ft-tal. Nem sok, de pl. egy dízel vezérléscsere majdnem kijön belőle.
-
csabi94
őstag
válasz Integrale #5003 üzenetére
800 ezer Ft úgy, hogy a legszükségesebb dolgokat kapja meg a vásárláskor, utána pedig szépen apránként tudok rá költeni. Bízok benne, hogy az én felhasználásom mellett ritkán lesz gond vele (évi 14 ezer km, ebből 10 ezer országúton, nyugis 100-as tempóval, rendesen bemelegítve, stb.).
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Legyetek kedvesek alkossatok véleményt erről a konkrét autóról!
1.8 T.S, "kevés km", 2005-ös évjárat.
Köszi!
-
csabi94
őstag
Köszönöm a hosszú leírást. Ma megnéztem a dízel kiszemeltet, és sajnos csalódottan tértem haza. A srác korrektül elmondta a hibákat előre, de azért észrevettem pár olyan plusz apró dolgot, ami nem volt szimpi. Az, hogy az autó teljes beltere egy disznóól volt, az nem baj, mert munkába jár vele, használati tárgy, persze. De a vezető oldali ülés csúnyán kopott volt, ami meg zavart, hogy mintha ki lett volna ülve (érdekesség, hogy ez volt a 3. 156-os amiben ültem, és mind ilyen volt ). A váltó olaszosan járt, a teljesítmény félig volt csak meg (bár ez ugye csak 116 ló, de akkor is többet vártam). A nap kiszívta a műanyag alkatrészeket, mert nem garázsban állt korábban. Az ablaktörlő csúnyán megkarcolta az ablakot, és pont szemmagasságban volt egy kavicsfelverődés. Hátsó kerékívek minimálisan rozsdásak, alváz kissé korrodált, info center persze rossz . Ebből a szempontból jobb a FL előtti. Ha nincs benne, nem zavar, hogy nem működik.
Valahogy nem adta a vezetési élmény sem. Igaz, nem sokat kanyarodtam, de az egész autó úgy mozgott, mint egy széthajtott jármű (pedig nem volt széthajtva elvileg, a futómű újszerű volt). A múltkor vezettem egy 16 szelepes FL 156-ost, és pont ilyen volt. 180 lóra volt felhúzva, kormolt mint az állat ( utálom a smoke and charm-ot), meg eszeveszettül húzott, de valahogy egy pillanatig sem éreztem a kormányon, a kuplungon, a féken a pontosságot. A srác meg millióért vette. Nem várom hogy olyan legyen a váltó, mint Anyum Hondájának, de ennél a mai kocsinál többet várok. A selespeed 156 kap még egy esélyt, ha az sem jön be, akkor megcsináltatom a Fiatot, és örülök, hogy mennyi pénzt félre tudok tenni.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Az 1.9 jtd-nél mit érdemes feltétlenül leellenőrizni? Mik a jellemző betegségek? Megnézem ma mindenképp a kombit, és ha élőben nagyon tetszik, akkor az lesz.
-
csabi94
őstag
Köszönöm srácok az eddigi segítséget. Most egy hatalmas kérdés lenne. Melyiket választanátok? 2 autóról fogok írni, árakkal, mindennel együtt, és leírom, hogy szerintem mik az előnyök, mik a hátrányok. Mindkét autó tulaját kifaggattam, élőben még egyiket sem láttam (majd holnap, holnapután), de nagyjából ismerem az állapotukat. Nagy döntés: felüljek-e a "szopórollerre", vagy sem?
Az első kiszemelt: 156, 2.0 TS selespeed, 700 ezer Ft, 2002-es évjárat.
Kinézet: 10/9
+a srác hímes tojásként kezeli 2009 óta, és blogot vezet, melyben minden le van írva az autóról
+rozsdamentes, 2009 óta mindössze 2 télen volt használva
+valós 200.000 km
+klíma tökéletes
+hátul középen is 3 pontos öv
+kopásmentes belső műszerek, ülések
+tetőablak (tök jó )
+csak a nyári felnik a vadiúj gumikkal érnek vagy 160-at
+tényleg nem vitás, hogy ez az autó nagyon egyben van, korrekt az előélet, de-ezzel a kombóval (2.0 TS, és selespeed váltó) van a legnagyobb lehetőség a szívásra
-rossz lenne úgy élni, hogy tudom, bármelyik nap beadhatja valamelyik a kettő közül a derekát
-drágább lehet a fenntartás
-sedan, és nekem a kombi jobban bejön
-FL előtti
-többet is fogyaszt mint a dízel (bár amúgy jól fogyaszt)A másik kiszemelt szintén 156, 1.9 JTD (8 szelep, 116 ló), manuál (nyilván ), 2002/12. havi, 550 ezer Ft.
Kinézet: 10/7,5
+a leginkább problémamentes motor
+a leginkább problémamentes váltó
+Momo bőrbelső
+belső FL
+fogyasztás
+bár blog nincs róla, de beszélve az eladóval, odafigyelt rá (bemelegítés, stb.)
+kombi , de-klímát javítani kell
-légzsákvisszajelző jelez, de kiolvasva nincs hiba
-elől 2 szilentet elvileg cserélni kell (amúgy rendben van a futómű elvileg)
-vezetőoldali ülés kicsit kopott
-a tulaj elmondása szerint kissé kormol (mint a többi dízel)...Én a dízel felé hajlok, de csak azért, mert a TS és JTS motorok problémás jószágok. Ha tudnám előre, hogy nem lesz gond az elsővel, simán megvenném, de nyilván nem tudom. Nem szeretem a kormot, nem szeretem ha füstöl az autóm, de az kétségtelenül előny, hogy 5-6 literrel eljárok, és még különösebb gond sincs a motor felépítésével. Kicsit félek a légzsák visszajelzéstől, de úgy néz ki, az az autó is rendben van. Holnap meglátjuk.
Ti mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #4978 üzenetére
Még gyűjtök, és októberig van autóm, úgyhogy csak szépen, nyugodtan. Az sem biztos, hogy lesz belőle valami, de sajnálok a műszaki miatt a 25 éves Fiatra 100-at költeni. Inkább eladom áron alul, és veszek egy 10 évvel fiatalabbat. Nézelődök, és majd meglátom. Mindenesetre az jó, hogy leírtátok róla ezt, mert már fontolgattam, hogy elmegyek megnézni, mi van nála.
-
csabi94
őstag
Szuper, köszönöm az infókat! Eleve nem szimpi, hogy a nevét nem teszi közzé, másrészt kértem tőle fotókat, de mintha azért is fizetni kéne, nem ment túl zökkenőmentesen a dolog. Illetve több kérdésem felett elsiklott, hiába kérdeztem meg dolgokat többször, nem kaptam választ.
Off: tini koromban Anyum mindig csesztetett, hogy tanulás helyett a fórumokat bújom. De amennyit ezen lapcsalád oldalain segítettek/segítettetek nekem, az minden percet megért. Ez egy jó közösség!
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Tud valaki valamit az "Alfás Marek" nevű facebook felhasználóról? Úgy tudom Alfákkal foglalkozik. Érdemes tőle vásárolni?
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #4954 üzenetére
Ezzel is tisztában vagyok, csak az én autófelhasználásom más. Hétfőtől vasárnapig bent áll a garázsban, és heti 1x előveszem, ha Barátnőm annyi cuccal jön tőlük hozzám, hogy nem tudja elhozni, plusz heti 1-2x elmegyünk valamerre, és megyünk 50-60 km-t. Néha elmegyek vele szórólapozni környékbeli településekre (ez sokszor 140-160 km), meg évente 2x nyaralni (300-400 km). Az én autóm így fogyaszt nagy átlagban (elmúlt egy év) 9,2 litert. És 70%-ban úgy vezetek, hogy azt a kamionos fogyasztáscsökkentő tréningen tanítani lehetne. Lendületet kihasználva, feleslegeseket nem fékezve, nyugodtan, fix tempóval. Viszont ez így leírva nem tűnik soknak, az elmúlt egy évben mégis meglett a 14 ezer km (az talán magyar átlag felett van egy kicsivel ).
És ha így vezetnék egy 1.9 JTD-t, akkor az 4,5-el menne el. Nem hazudok. Csak azt nyilván nem így vezetném, mert nem menne rám a gatyám ha nyomnám. Akkor enne mondjuk 5,8-at, és az simán belefér. Szóval ezért mondtam a fogyasztást. A Fiat egy régi konstrukció. Nem az zavar ha fogyaszt amikor nyomom. Egyen felőlem 10-et. Ha épp duhajkodni van kedvem, felőlem ehet 12-őt is. Csak amikor az van, hogy el kell jutnom A-ból B-be, és tényleg megteszek mindent azért, hogy ezt a lehető legolcsóbban megússzam (sváb vagyok ), akkor menjen már el 6-tal mondjuk (benzines esetén), ne 7,5 legyen az alap.
Pl.: életem legjobb fogyasztása 400 km-en (Mór-Ukrajna), 2 fővel, országúton fix 85-tel, autópályán fix 110-el lett 7,3.
(#4955) Dr.Zoo: köszönöm, nem Pest megyei vagyok, de annyira nem is lenne messze. Viszont 90 ló alá nem nagyon szeretnék menni, még ilyen "kis" autónál sem, mert klímával, 4-5 személlyel, cuccokkal az már nagyon szenvedős lenne. Plusz a jelenlegi autóm motorja is azért 80-90%-os 25 év és 400.000 km után, mert viszonylag nagy, és ezért nem kell ahhoz "széthajtani", hogy haladjunk. Továbbra is ilyesmi autókat szeretnék. Puntóból oké az 1.4, de annál nagyobb kocsikból minimum 1.6, 1.8 nálam.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz molnarpeter #4949 üzenetére
molnarpeter és kedves Többiek! Köszönöm a segítséget, megfogadom a tanácsaitokat. Nem is arra gondoltam, hogy az új jövevényre majd nem kell költeni. Sokkal inkább úgy gondolom, hogy egy olyan autóra szívesebben költök, amiben mondjuk van 2 légzsák, működő klíma, nem eszik 8-10 litert, és van benne abs mondjuk.
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
A drága Temprámnak így műszaki előtt 2 hónappal elkezdett a bal eleje is zörögni. A jobb eleje már egy ideje ad ki ilyen hangokat, gyaníthatóan a lengéscsillapító. Műszaki 2 hónap múlva, a motor jól van, a fék gyenge, az eleje zörög, a váltó nehezen veszi az egyest (kopás), kipufogó kicsit kifúj. Jövő hónapban meglesz benne ténylegesen a 400.000, és idén 25 éves. Ha működne benne a klíma, kérdés nélkül állnék neki egy teljes futóműfelújításnak (lengőkarok, szilentek, lengéscsillapítók), de azt hiszem, hogy ennyit nem érdemes rá költeni már, akármennyire is szeretem.
A nagy 156 szerelem után eldöntöttem, hogy nem veszek elhamarkodottan autót, és marad a biztos Fiat, de most egyre inkább azon az állásponton vagyok, hogy egy szintén öreg, de jó állapotú olasz autó kell. Ezeket néztem:
Alfa 155 (2.0 TS)
Alfa 156 (csakis 1.9 JTD)
Grande Punto (1.3 JTD, 16 szelep)
Lancia Lybra (1.8 LX, vagy 1.9 JTD)Használat: évi 12-15 ezer km, 80-20% országút-város arányban. 156-ból csak dízelt vennék, de egy megbízható benzines közelebb áll a szívemhez.
Kérdezném a nálam okosabbaktól, hogy mi a véleményetek, van-e értelme a Fiatot javítgatni, vagy érdemes lenne beszámíttatni egy jobb autóba?
-
csabi94
őstag
Nekem öreg autóm van, és nem használtam még márkás, jó olajat (másfél éve vagyok csak autótulaj), viszont az Unix által tákolt A. Z Meisterteile olajat (amit a szerelőm ajánlott, mert unixos) az általad is linkelt egyszerű Mannol olajra cseréltem, és az alapjárat sokkal halkabb lett, az autó gyönyörűen teszi a dolgát, a nívón 4-5 ezer km után én (laikusként) szépnek látom az olajat, és kevesebbet kell rátölteni, mint előtte, tehát kevésbé eszi a kocsi az olajat (10w40 ment bele). Hogy ez jó, vagy nem jó, nem tudom. Az biztos, hogy 8-10 ezrenként cserélem úgyis az olajat, úgyhogy nem különösebben foglalkoztat, hogy hosszútávon mennyire bírja az olaj a gyűrődést, illetve az autóm a 150 ezer Ft-os kategóriát képviseli, 3-4 évre tervezek vele max, ezért nincs nagy kockázat.
-
csabi94
őstag
válasz csabi94 #4883 üzenetére
Még egy kérdés: Alfa 156-osokban van tükörfűtés? Tegnap letörtem a 92'-es évjáratú Temprám tükrét, de szeretek barkácsolni, 4 csavar, egy kis ragasztó, és el is készült (500 Ft-ból megvolt), és közben megbizonyosodtam róla, hogy tényleg van benne tükörfűtés. Korábban is feltűnt, hogy ha bekapcsolom a hátsó ablakfűtést, akkor mintha a tükrök is leolvadnának, de azt hittem, hogy menet közben a kasztniból "kisugárzó" hőtől van.
92-ben ez volt a full-extra: digit klíma, elektromosan állítható tükör, és tükörfűtés.
Én leborulok az olaszok előtt, és csak olasz autóm lesz. Annyira szerethetőek...
-
csabi94
őstag
Aki használ Selespeed-et, attól kérdezném, hogy mennyire szívás hosszú távon anyagilag? És mennyire jó?
-
-
csabi94
őstag
Én azt mondom, hogy 99' körüli, 1.9 tdi (még a régi) Ford Galaxy / VW Sharan / Seat Alahambra. Rohadásra figyelni, meg ne csörögjön zörögjön, és ha az ember odafigyel rá, akkor örökélet+1 nap.
A családunkban volt ilyen úgy 8 évig, Anya szinte csak városban használta (kisváros, 2-2 km-ek), de ez még azt is bírta hála az öreg és jó dízel motornak. Városban is elment 1000 km-t egy tankkal, és roppant kényelmes, szerethető autó, jól variálható utastérrel. Sajnos a sok rozsda miatt meg kellett válnunk tőle, mert 300 lett volna a javítás, az adagolóra is ráfért volna egy felújítás, meg az évek alatt eléggé le is lakta az 5 tagú család. Szerintem 700-ért már jókat lehet kapni, mi 250-ért adtuk el ismerősnek (ennyiért számították volna be máshol, ezért áron alul adtuk).
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #4780 üzenetére
Nem "szóró tényező" a napfénytető, csak van egy autó, amit megyek majd megnézni, és van rajta. 2,4 jtd, 10 szelep. Viszont az még belső FL előtti. Tempomat hiánya sem kizáró ok, nem gond ha nincs, eddig is megvoltam nélküle, pusztán kíváncsi voltam, hogy milyen felszereltségi szintek léteznek. Elég kesze-kusza.
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #4777 üzenetére
Mennyivel problémásabb a 2.4, mint az 1.9? Mennyire jellemző a tető lakkjának a lepattogása, illetve a fényének elvesztése? Egy autót néznék, és ez a legnagyobb baja, hogy a tetején nincs fény, autófényező ismerősöm óvatosságra intett, mondta, hogy nézzem meg, hogy gyári-e a tető, vagy esetleg nem az autóhoz tartozik, annyira meg volt törve. Elvileg ez teljesen szokványos egy 15 éves olasz autón, hogy nincs a tetején lakk/fény, nem tudom hogy mondják.
Szerk.: Mi az a funkció, amit a 116 lovasok nem kaptak meg? Nem látok egyikben sem multikormányt, tempomatot, napfénytetőt.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Csak kíváncsiságból kérdezem: a 8 szelepes, 1,9 jtd (116 ló) motorból hány lovat lehet kihozni egy kis chippel?
-
csabi94
őstag
válasz j.bravo #4757 üzenetére
Egy szép állapotú, 25 éves Fiat Temprám van. Meg vagyok vele elégedve, szeretem, de nem működik benne a klíma, nincs benne légzsák, sokat fogyaszt, és azért csak 25 éves. Mióta barátnőm is vezeti, félek a törésállóság miatt(nem azért mert béna, hanem mert friss jogsis*). Most kéne rá költeni olyan 40 ezret (ami nyilván elenyésző egy dízel javításához képest, de ez az autó értékének akkor is a negyede. Utána pedig októberben jön a műszaki, ahol csak a rozsdába nem tudnak belekötni, mert az nincs rajta. Viszont van benne 400.000 km, és gyengék gyárilag a fékek (több műszakin is belekötöttek már), kopog a futómű.
*=És ugye lehet azzal jönni, hogy szüleink is légzsák nélküli autón tanultak meg vezetni, stb, de ma sokkal nagyobb a forgalom, sokkal több hülye van az utakon, és eleve nyugodtabb lennék, ha egy kicsit biztonságosabb autóval közlekedne/közlekednénk.
-
csabi94
őstag
-
csabi94
őstag
Jelenleg is van autóm, viszont amennyit megyek vele, kb. másfél havonta tankolok egyszer (de akkor 55 litert). Ha ennél többet megyek, az azért van, mert a meló miatt megyek, de azt meg fizetik.
Ez mennyire lehet szopóroller?
Jól gondolom, hogy minden benne van ami rossz lehet? Selespeed, 2.0 TS.Piára nem költök, helyette sportolok, nem füvezek, és 4 éves kapcsolatom van. Tudom, hogy csak viccből írtad, csak azért írtam, hogy tudd, komoly fiatalember vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Skacok! Ezt érdemes lehet megnézni? V6, benzin.
Dízelből 2000 környékén még nem volt 6-os váltó. Ez megbízható, jó konstrukció?
A veszprémi Alfát (2,4 jtd, elvileg nagyon rendben van) olyan 700 környékén meg tudnám venni. Még ha gond lenne abból hogy dízel, valamit javítani kéne, vagy turbót cserélni, még akkor is a V6 ára alatt lennék, és bőven elég a 140 paci. A belső facelift mellett szerintem elmegyek, a fed. comp annyira nem fontos, a digit klíma sem, tempomat nélkül meg elvagyok. Olyan 5-6 évre tervezek ezzel az autóval, éves 10-15 ezer km-el talán nem is kéne semmit költeni rá.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #4738 üzenetére
Igen, nagyon köszi, tudom, hogy ez a helyzet. Viszont itt most a szívem dönt.
Ha nem tudom fenntartani, akkor leállítom (nem vagyok rászorulva, hogy saját autóm legyen), vagy eladom. Nem lesz napi használatban, inkább hétvégi autó, néha-néha egy kis hétköznapi várossal, illetve néha elmenni egy jót vezetni. Ha minden igaz, egy olyan példányt találtam, ami az elmúlt 1-2 évben rendbe lett rakva, így remélhetőleg egy darabig örökös. -
csabi94
őstag
válasz sagesz93 #4735 üzenetére
Igen, én is láttam azt az esetet, de a srác elmondása alapján a másik fél sem volt túl korrekt. Tudnék egy 10v-t még ami szép állapotban van, viszont arra a srác nagyon sokat költött az elmúlt években (->remek állapotú mind a futómű, mind a motor), viszont eléggé meg is kéri az árát (700 körül lenne), amiért azért valljuk be, hogy már FL-eket is kapni (ez meg még sima, 2002 eleji, belső FL nélküli modell).
A belső FL nélküli modellekben nincs is fedélzeti komputer? Semmi fogyasztás, külső hőfök, ilyesmi? Nem mintha nem lennék meg nélküle (most is meg vagyok), csak kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Valaki, aki nagyon otthon van a 2000-2005 közötti dízel Alfák között, elmondaná, hogy melyik motorral szerelt 156-ost érdemes megvenni? A 140 lovas 1,9-est? Esetleg érdemes lehet egy 140/150 lovas 2,4 jtd-t? Ismerősök le akarnak beszélni a nagyobb motorról. Szerintem ha az embernek úgy tartja kedve, egy 2,4-es dízelmotorral is tud takarékosan közlekedni (5-6 liter között) országúton. Írnátok típushibákat, amikre feltétlenül érdemes figyelni? Csak kiindulási alapként beteszem képként, hogy mire ugrottam ma majdnem:
-
csabi94
őstag
Nagyon pang a topik. Hadd kérdezzem meg (nem vásárlási, csak érdeklődési szándékkal), hogy erről a 156-osról mi a véleményetek? Szép, benzines, erős, jól felszerelt. Hol a buktató? Mennyire jók ezek a jts motorok? Sima, 2000-res szívó, ugye?
-
csabi94
őstag
És mit vennél egy 25 éves autóba? A szerelőm az A.Z-t ajánlotta, nincs is vele bajom igazából (10-12 ezer km-t mentem vele), de ha kapok jobbat, nevesebbet, akkor inkább azt vennék. Másrészről pont most értem végig a kommentek olvasgatásában, és azért érdekes az emberek véleménye. Az UNIX-os csávó viselkedése meg még érdekesebb.
-
csabi94
őstag
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Mi a véleményetek erről az olajról? A szerelőm ilyet rakott tavaly a 25 éves 1.8-as Temprámba, azóta ment olyan 10-12 ezret a kocsi, szóval le is cserélném. Mehet bele ugyanilyen? 3-4 ezer km-enként töltöttem rá egy litert, szóval van egy kis olajfogyás, de 400.000 után megbocsájtom neki. Füstölni egyáltalán nem füstöl, az is lehet hogy a fele alul csöpög ki belőle (bár a cseppek megszűntek az elmúlt egy évben, mert volt egy olajteknőtömítés cserém, de ettől függetlenül a blokk alja olajsáros szokott lenni, szóval szerintem néha-néha csöppen egyet.
Egyébként úgy vagyok vele, hogy ennek a kocsinak már félig mindegy, és költeni sem akarok (tudok) sokat az olajra, ezért inkább előbb lecserélem, és rakok bele egy olcsóbbat, mint hogy elköltsek 16 ezret olajra, aztán menjek vele 20 ezret.
-
csabi94
őstag
válasz roseane2004 #4285 üzenetére
Szerintem vezess annyira sportosan, hogy biztonságban érezd magad, és a többi közlekedőt. Amúgy meg nem a Suzukikra kell szerintem ez az általánosítás. Az összes régi autó (15-20 évnél öregebb) szarul teljesít biztonság terén.
-
csabi94
őstag
válasz ANDROID??? #3996 üzenetére
Úgy értettem, hogy mi a neve az alkatrésznek. De már rájöttem, hogy termosztát ház.
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Hosszas kínlódás után készen lenne az autóm, de ez a csonk megrepedt. Alá ment be egy új termosztát, és gondolom túlhúztam a csavart. Hogyan érdemes erre az alkatrészre rákeresni, mi a neve? Honnan szerezhető be? 1.8-as Tempra, és az a baj, hogy ahogy néztem, az 1.6-on, 1.4-en nem ilyen van, és az 1.8 meg egész ritka.
-
csabi94
őstag
Sziasztok, tudom, távolról ezt nehéz megmondani, de hátha valakinek van ötlete, esetleg tapasztalata.
92'-es 1.8-as benzines Fiat Tempráról van szó, és rendszeresen felment ide a hűtővíz hője az utóbbi 2-3 héten (youtube link). Elvittem szerelőhöz, megnéztük, és megállapítást nyert, hogy a termosztát megfelelően működik, a hűtő felé föntről menő cső tűz forró, de a hűtő aljából kijövő cső meg kb. majdnem hideg. Mindezt azok után, hogy az összes létező csatlakozót, szenzorokat befújta a szerelő kontakt spray-vel, mert először azt gondoltuk, hogy minden rendben, csak bent látunk fals értéket. Ezek után viszont, hogy a lenti cső nem melegszik, arra gyanakszik a szerelő, hogy a vízpumpa szarakodik, viszont elmondta, hogy 1000-ből 1x fordulhat elő, hogy egy ilyen alkatrész úgy menjen tönkre, hogy nem szállít vizet megfelelően.
Ami furcsa nekem, hogy ezt pont azóta csinálja, mióta új hűtővíz van benne. Először levegősödésre gyanakodtam. A hűtő tetejénél van egy kis légtelenítő csavar, azt kicsavarva viszont csak lötyi jött belőle, levegő nem. És ha alul a hideg csövet nyomkodtuk, akkor is hallani lehetett, hogy van benne víz, tehát a levegősödés félig kizárva. Ugyanakkor nem vagyok benne biztos, hogy ekkora véletlen egybeesés létezik, hogy elviszem szerelőhöz (dec. 21), kicserél egy T alakú hűtő csövet, a hőgomba mellett, majd feltölti fagyállóval az egész rendszert, elhozom, közben felhívja a figyelmem rá, hogy valaminek csapágyas hangja van, lehet, hogy a vízpumpa. Megbeszéljük, hogy idén viszem, de közben többször felmegy a víz, elviszem, megnézi, valóban a vízpumpának van csapágyas hangja, és nem találjuk meg biztosra a vízhőfok emelkedésének az okát. A csapágyas vízpumpa nem ok, mert attól még hogy szaki fülek hallják (alig észrevehető), attól még a vizet kell keringetnie.Nektek mi a véleményetek?
-
csabi94
őstag
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #3837 üzenetére
Ha már így belementünk, akkor egy valamit mondj még meg nekem. Erre az 1.8-as motorra nem lehet rátenni ügyesen egy turbót? Mert tudom, hogy a 2 ezresre lehet. Az mondjuk fogyasztást is csökkentene, és erősebb is lenne tőle a gép.
Bár gondolom csillagászati összegekbe kerülne a turbósítás...
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #3839 üzenetére
4.000 km-re szerintem nem sok az 1 liter. Tele van az internet vele, hogy egyes német gyártók csodamotorjai 1000 km alatt majdnem megeszik ezt a mennyiséget. Motorikusan jól van szerintem az autóm, 5 évre tervezek vele, ezért most megkap még pár dolgot, aztán csak azt, amit muszáj. Utána meg vagy hibrid, vagy villany (tudom, fúj... de nekem bejön a zöldség ).
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #3837 üzenetére
Rendben, akkor tárgytalan. Neked hiszek!
Valami összefüggés lehet az olajszint és a hűtővíz hőmérséklete között? Tegnap töltöttem rá egy liter olajat (kb. 4.000 km-enként kell neki az egy liter), és azóta nem a megszokott 90 fokra áll a víz, hanem egyel fölé, olyan 95-98 közé (ugye digitális, tehát nem tudom az mennyi lehet pontosan). Zavart a mai 220 közös km-einken át, hogy nem a megszokott helyen áll a "mutató".
-
csabi94
őstag
Sziasztok! 92-es 1.8-as benzines Fiat Temprához keresnék egy olyan szakembert, aki tudná a motort úgy optimalizálni, hogy kevesebbet fogyasszon alapból, és jobban menjen. Vagyis chip tunningot szeretnék, de nem valami útszéli kóklernél, hanem olyannál, aki azért ért az ilyenekhez. Mennyi az ára kb. egy ilyennek? Elsődleges cél az a fogyasztás csökkentése lenne, a teljesítmény csak másodlagos, így is elégedett vagyok vele, de persze azért lenne szerintem mit csiszolni rajta.
Tudtok ajánlani valakit?
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Szelephézag állítást javasoltok egy 24 éves, 400.000 km-es 1.8 benzines autón? Így télen, rövidebb távon akkor is megeszi a 10-et, ha épphogy csak hozzáérek a gázhoz. Tudom, hogy soha nem fog annyit fogyasztani mint egy 1.4, vagy egy dízel, de vajon egy szelephézag állítás nem segítene, vagy esetleg nem lenne érdemes kicsit chipelni?
Nyáron, hosszabb távokon, stabil 90-nel is 8 litert eszik, pedig kamionos apával én tudom, hogy hogy kell takarékosan menni.Köszönöm a tapasztalatokat!
-
csabi94
őstag
Srácok, biztos nagyon primitív kérdés, de miért jó ha egy első kerék hajtásos autó sperr difis?
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #3682 üzenetére
Hmm, ezt jól kifejtetted, köszi a részletes leírást! Nagyon off, de mi a véleményed az ugyanilyen korú kombi 2 ezres dízel mondeókról? Mármint hogy viszonyulnak pl. a 156-hoz? Jobbak, rosszabbak? Nagyjából egyidősek, a motorjuk kb ugyanolyan erős, stb.
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Nagyon gondolkozom azon, hogy a távoli jövőben egy dízel Alfa Romeo-ra cserélem a Fiat Temprát. A két lehetséges típus a 156 kombi, illetve a 166 lenne. A kérdésem, hogy melyik problémásabb, illetve melyikhez drágábbak a későbbiekben az alkatrészek? Azon gondolkozom, hogy Németországból hozok majd be egyet magamnak, mert össze nem hasonlíthatóak az itthoni árak a kintiekkel, ráadásul a németek úgy vettem észre, leírják a hirdetésben az autóról a hideget meleget is, nem mindenki úgy hirdet, hogy makulátlan, rozsdamentes, garázsban tartott, stb.
Kb. mennyibe kerül a honosítás, úgy mindennel együtt?szerk.: Ami kitétel lenne, az a 6 sebesség, a tempomat, a xenon. Remélem a xenon nem megy gyakran tönkre, mert az ugye költséges lehet. Ajánlanátok egyáltalán ilyen feltételekkel ezeket a modelleket?
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz zoo8800 #3530 üzenetére
Annyit tudok róla (mivel eddig nem én használtam), hogy 3 éve egy szerelő feltöltötte gázzal, és nem ment úgy sem a klíma, de amikor direktben adott a klímának áramot, akkor fújta a hideget. Az én szerelőm azt mondta, hogy rámért, így 3 év után kevés benne a gáz, de van benne valamennyi, és direktben valami hideg-szerű levegőt fújt. Ennyit tudok jelenleg, de pl. nem tiszta, hogy annó faterom szerelője milyen gázt tölthetett bele, mert R22-es való bele (amit ugye betiltottak, ezért nem használható). Van valami helyettesítőgáz, de hogy az átalakításokkal jár-e, azt nem tudom.
-
csabi94
őstag
Klímával kapcsolatban melyik topikot érdemes zaklatni? Most nem nagyon aktuális, de jövőre az lesz, és már most irtózok a nyári kánikulától.
Két opció van a fejemben. Az egyik, hogy az öreg (de jó állapotú) Temprára nem költök egy fityinget sem, csak a minimumot majd, ami az egy év múlva esedékes műszakihoz szükséges, és elkezdek félretenni egy újabb autóra (egyetemistaként nehéz, de kivitelezhető, mivel dolgozok is). A másik, hogy nem autóra gyűjtök, mert 22 éves fejjel sokkal fontosabb lenne egy lakásra félretenni, viszont akkor meg a Temprát mindenképpen ki szeretném úgy pofozni, hogy még egy 6-7 évig autó legyen, csörgések, zörgések nélkül. Mivel maximalista vagyok, ebben benne van a klíma is sajnos. Nagy baja nincs a klímának, viszont régi fajta gáz kell bele, mert 92-es évjárat, utána elvileg már csak az elektronikáját kell cserélni/javítani, mivel hiába van feltöltve, nem indul el a klíma (direktben meg szépen hűt). Ezt leszámítva, ha hosszútávra tervezek vele, akkor kapna új lengéscsillapítókat, új első lökhárítót, új hűtőrácsot, ki lenne cserélve a vezérlés, váltóolaj, illetve megnézetném a szerelővel, hogy mostanában miért megy fel hajszálnyival 90 fok fölé a víz. Kontakthibákat úgyis hétről hétre javítom, szóval ezt leszámítva örökös a kocsi. Most kapott új olajat, új olajteknőtömítést, egy lengőkart, egy toronycsapágyat, alvázvédelmet, illetve 2 lyuk meg lett csinálva az alján. Szép állapotban van tényleg, olajat nem eszi, nem füstöl, 8-9 liter között járok vele.
Mi a véleményetek? Érdemes egy fillért is költeni rá, vagy használjam amíg megy? Egy év műszaki van még rá, állapot alapján szerintem jövőre még nem lesz gond, a legidegesítőbb hiba jobb elölről egy kopogás, ami valószínűleg egy berohadt, öreg lengéscsillapító. -
csabi94
őstag
válasz csabi94 #3472 üzenetére
Még egy kérdés: digit műszerfal ki-beszerelés után folyamatosan világít az olajnyomás visszajelzője. Tudtam eddig is, hogy valahol kontaktos, mert össze-vissza néha-néha felgyullad, pedig motorikusan az autó 100/99 (így 400.000 km, és 24 év után), de most már stabilan világít. Nem vagyok az olyan megoldásoknak híve, mint amit most tettem: leragasztottam a visszajelzőt szigszalaggal.
Mit érdemes ezzel itthon kezdeni? Vagy vigyem el autóvillamosságishoz emiatt a kocsit, majd megcsinálja nekem? -
csabi94
őstag
Sziasztok.
Hónapok óta úgy használom a Temprát, hogy ha a halknál egy kicsit is hangosabban szól a zene, akkor indexeléskor újraindul a rádió. Eddig azt gondoltam, hogy ez egy teljesen normális jelenség, kéne bele egy erősítő (hátul van bent 2 nagyobb*** hangkeltő a kalaptartóba építve), de most olvastam más fórumokon ilyen-olyan kontakthibákról, amik ilyesmit is okozhatnak. Mit lenne érdemes kezdeni vele?
Valószínűleg a töltéshez van köze, mert indulás után gyakrabban csinálja, ha meg már megyek egy órája, akkor ritkábban (gondolom addigra 100-ra töltött a generátor, és több feszültséget tud leadni a fogyasztóknak?).
***Szerk.: Nem ilyen rendszámtáblarezgető dologra kell gondolni, kettő ovális hangszóró, cicergővel a közepében, lehet vagy 200 W (RÁÍRVA).
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz Cartmenn #3392 üzenetére
Valószínűsíthető, hogy csak a fölösleget nyomta ki? Amúgy nehéz azt a tartályt maxra tölteni, mert rohadtul nem látszik, és párszor feltöltöttem, de ugye valamennyi eltűnt belőle. Lehet ezt meg kéne csináltatni...
Eddig úgy voltam vele, hogy úgyis írja a kocsi, hogy hány fokos a víz. Higgyek neki, vagy az is lehet hogy rossz a szenzor? -
csabi94
őstag
Sziasztok!
Évek óta úgy van használatban az autó, hogy a hűtővíz a tartályból távozik (valahol lyukas lehet a rendszer, vagy nem tudom), de utána kering tovább, és stabilan tartja a hőfokot rendesen. Eddig semmit nem kezdtünk vele. Ma feltöltöttem a tartályt majdnem színültig, mondván, hogy úgyis kifolyik, akkor miért ne lehetne tele, majd mentem vele fél órát. Utána megnéztem a szintet, de majdnem leforráztam magam. Ahogy tekertem le a kupakot gőz jött ki, majd onnantól, hogy nem tömített, folyt ki a hűtővíz. Nagyjából 4-5 dl folyhatott ki. Egyből megijedtem, hogy felforrt a hűtővíz, és hogy rossz bent a műszer. Utólag visszagondolva, lehet, hogy csak az volt a gond, hogy túltöltöttem a tartályt, és nem tudott hol tágulni a rendszer, ezért nyomott ki valamennyi vizet a letekeréskor. Igazat adtok ebben nekem?
Ugyanakkor gondolom, hogy kis szerencsétlenséggel ezzel az autóban is kárt tehettem volna.
Voltak olyan aggályaim, hogy hengerfejes az autó, vagy ilyesmi, de lehet, hogy tényleg csak ennyi volt a gond, ugye?
Köszönöm a segítséget!!!
u.i.: Biztos van bent a rendszerben valahol valami biztonsági szelep, ami az ilyen szerencsétlenek motorját védi, nem?
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz csabi94 #3318 üzenetére
Sziasztok, amire válaszolok, az az előzményem (csak a tisztánlátás miatt).
Elmentem tegnap a szerelőhöz, utánanézett, és Ő is rájött, hogy valóban csak a balance tengely szíja az, ami el van szakadva. Kiszedte a darabjait, így tuti, hogy a vezérlés szíja nem tudja bekapni, felcsavarni a szíjdarabokat. Nagyon jó kérdés, hogy mikor szakadhatott el a szíj, illetve, hogy ez mikor lehetett cserélve... Maga a vezérlés az 2 éves lehet max, de egy 2 éves szíj nem szakadhat el, ráadásul olyan állapotban van maga a balance szíj, hogy ha kicsit kézzel meghajlítom, látszik rajta, hogy öreg. Most filózok, hogy mi legyen. 2-3 hete csinálja azt az autó, hogy 1-es fokozatban (ÓVATOS) indulásnál is rángat, olyan 1-2 mp-ig, majd megy rendesen. Ez az autó nagyon hajlamos a rángatásra, kicsit olyan néha vezetni hideg motorral, mint valami traktort (sose vezettem amúgy még traktort, szóval nem is tudom, hogy az milyen ), de ha óvatosan megyek vele, sosem rángatott korábban. Kicsit rá kell érezni, mert 23 éves, meg Fiat, de utána nagyon kezesbárány.
Ez a fajta rángatás viszont még új. Lehet, hogy ezt okozza az, hogy a balance tengelyek nem forognak?
Mert akkor kb. 2-3 hete szakadhatott el.A kérdés: Szerintetek érdemes a balance szíjat pótolni, vagy használjam boldogan, évekig nélküle az autót? Ha egyszer 2 éve volt cserélve kb. a vezérműszíj, és azóta ment az autó kb. 15 ezret, akkor hülyeség teljes vezérlést cserélni, ugye? A szerelőm ezt javasolta.
Köszönöm a segítséget!
u.i.: Klímás kérdésekkel kapcsolatban milyen topikba érdemes menni? Vagy fárasszam itt a közösséget? Kéne egy szaki, aki ért a különböző gázokhoz, stb.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz nyogo83 #3321 üzenetére
Én december végén kaptam meg az autót, és az ilyen dolgaira, mint hogy legyen benne elegendő olaj, időben legyen cserélve, legyen benne víz, stb. tökre odafigyeltem, viszont mivel már úgy kaptam, hogy időnként világított a lámpa, költeni meg nem akartam rá, így maradt. Most ha ezt teljesen túléli, meg lesz ez is csinálva (mint ahogy már csomó minden). Szívesen költök én rá, csak nem egy nagy befektetés egy 23 éves kocsira költeni a jövedelmem felét hónapról hónapra (most legalábbis, 2 hónapon át).
Amúgy ezeket találta egy barátom:
Ez alapján is egyértelmű, hogy mit csinál a szíj. A kérdés már csak az: valóban használható az autó gond és hiba nélkül nélküle?
-
csabi94
őstag
válasz hobizoli #2460 üzenetére
Sziasztok! Egy nagyon sürgős, és fontos kérdésem lenne, alatta pedig a történet teljes leírása, hogy aki ráér, értse, hogy miről is beszélek/kérdezek.
Fiat Tempra (92-es, 1.8-as, benzines, 77 kw) személyautónál a vezérműszíj melletti (2.) szíj mi célt szolgál??
És akkor a történet:
Szeretett autómat szerelőhöz kellett vinnem, ugyanis meguntam, hogy amit felül betöltök olajat, az szépen apránként alul kicsöpög. Olajteknőtömítést cserélt a szerelő, és ha már leszedte, kitakarította, akkor már az olajat is lecseréltettem vele. Közben vett észre szíjdarabkákat, morzsalékokat, a vezérműszíj irányából. Egyből utánajárt, hogy honnan jöttek a darabkák, a vezérlés burkolatát leszedve egy jó vezérműszíjat, és egy másik, szakadt szíjat talált. Hamar összerakta a képet, miszerint ennél az autónál külön van egy szíj a vezérlésre, és külön egy szíj, ami az olajpumpát hajtja. Felhívott, hogy innen egy métert sem, úgy kell elvontatni a kocsit, mert sajnos ezzel most nem ér rá foglalkozni (nyaralni megy). Elkezdtem gondolkozni, már szinte temettem a kocsit, mert ki tudja mennyi ideje szakadt el, lehet, hogy már elkopott a motor, stb., aztán beszéltem más emberekkel, és mondták, hogy azért annak több jele is van, ha a motor nem kap olajat, és elég hamar meg is szorul, leáll. Utána elkezdtem szerelőt keríteni, és az első ember akit felhívtam azt mondta, hogy az nem az olajszivattyút hajtja, hanem egy úgynevezett balance tengelyt, ami a motor egyenletes járását szolgálja. Állítása szerint semmi baja nem lesz a kocsinak a szíj nélkül (persze csak ha ki van takarítva a környezete, és nincsenek ott szíjdarabkák). Azt is mondta, hogy Mitsubishi tulajoknak sokszor az az első dolguk, hogy ezt a szíjat kiszedik, mert sokszor elszakad, és így nincs vele gond.
Most próbálnék utána járni, hogy holnap hogyan hozzam el a kocsit, lábon, vagy vontatva, de a cégnél net nélkül nem tudok dűlőre jutni (bizony, ezt telefonon gépeltem be, mind ). Abban reménykedek, hogy valaki itt képben van annyira ezzel az 1.8-as motorral kapcsolatban, hogy tud érdemi infót szolgáltatni. Tehát ne tartsátok magatokban tudásotok!
Köszönöm szépen előre is!
u.i.: hobizoli, remélem olvasod, mert Te biztosan tudod! Amire válaszolok, ott is írtad, hogy 2 szíj van.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
-
csabi94
őstag
válasz csabi94 #3156 üzenetére
Kaptam jó, és rossz híreket is. A klíma valóban működik, csak nem kapcsol be. 3 éve lett kb. feltöltve gázzal, és még mindig van benne gáz (bár nem elég). Ez mondjuk jó hír. Még mindig jobb, mintha egy év alatt elengedte volna. Annyi, hogy az elektronika valamelyik része nem kapcsolja be a klímát. Én erre gyanakszom:
A nagyobb gond, hogy a szerelő szerint elég rossz állapotban van az autó alja, illetve a kormányzás/felfüggesztés "témakörben" is cserés elég sok alkatrész. Mire visszamegyek az egyetemre, és egy vasam sem lesz autót fenntartani, kész is lesz a verda. Fasza...
-
csabi94
őstag
1.8-as benzines Fiat Temprában hol van a klímakompresszor? Nincs klímám, nem kapcsol be. Az elektronikája kapcsolja, elvileg rendben van, kap a kompresszor áramot, de be már nem kapcsol. Nyilván az átlag ember erre azt mondja, hogy rossz a kompresszor. Ugyanakkor egy szerelő egyszer adott neki direktben 12V-ot, és állítólag fújta a hideget. Most egy villanyszerelő (műszaki zseni) ismerősömmel álltunk neki felkutatni a kompresszort, de sehol nem találtuk. A csövekből kiindulva talán a tűzfal utastéri oldalán, a műszerfal alatt lehet. Létezik?
-
csabi94
őstag
válasz HussarF #3092 üzenetére
Ameddig nem írtad, hogy bixenon, javasolni akartam, hogy csapkodd kicsit meg kívülről a lámpát. Az én Fiatomnál ez heti jelenség, hogy valami nem ég. Odamegyek, megütögetem, és már jó is. Hiába, 25 év az 25 év.
szerk.: Ja, és benzines létére túl van a 380.000 km-en.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Meg mernétek venni egy ilyen "olcsó" Alfát? [link]
-
csabi94
őstag
válasz hobizoli #2981 üzenetére
Így van, én nem is a gyorsulás témához szóltam hozzá, hanem a félreméréshez.
"ha 10et csal,akkor inkább menj 90-el vagy 85-el, és abból bajod nemlehet. ha 90-el mész 100 lesz, ha 85-el akkor 95"
Szóval ha 90-el szabad az adott útszakaszon menni, akkor óra szerint 105-110 simán bele fog férni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingatlanos topic!
- PlayStation 5
- A Bluesky-ra ment az Európai Központi Bank
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- World of Tanks - MMO
- Milyen monitort vegyek?
- BestBuy ruhás topik
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- További aktív témák...