- Láncba köthető DeepCool ventilátor az ARGB fények kedvelőinek
- Hamarosan birtokba vehető az AYANEO legújabb handheld gépe
- Nyáron jön az Acer oktatási rendszerbe szánt, ChromeOS-t futtató tabletje
- Nagy képátlójú, 4K-s QD-OLED monitor jön az Acertől, ami Calman plecsnit kapott
- Karnyújtásnyira van Kína a HBM2 memóriák gyártásától
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz focvis #12299 üzenetére
A következő lépés a fogyasztóvédelem lett volna részemről.
Azzal pont semmire nem mentél volna. Nekem volt már hasonló ügyem, mint a tied. Elküldtem a fogyasztó védelemnek a panaszom, aztán egy hónap múlva visszaküldtek valami sablon levelet, amiben nagy általánosságban leírták, hogy majd a polgári perrendtartás szerint a bíróságon rendezhetem az ügyem vagy fordulhatok a békéltető testülethez. Még valami olyan szövegrész is benne maradt, amiből tisztán látszott, hogy valaki másnak elküldött levél lett átírva, mert benne maradtak olyanok dolgok, amiknek semmi köze nem volt az ügyemhez.
A jogi útra terelés meg nagyon drága dolog. Az sem úgy megy ám, hogy "na most akkor én ügyvédhez fordulok és végetek". Tegyük fel, hogy el akarsz küldeni egy felszólító levelet. Először beleteszed az időt és energiát, hogy keress egy ügyvédet. Jó esetben nagy nehezen találsz is valakit, aki legalább bizalmat kelt benned. Mire átbeszélitek a dolgok, átküldöd neki az anyagokat, megszületik a levél tervezet, meg aláírjátok a megbízási szerződést és a felhatalmazást, addigra kifizettél simán több mint 100e forintot, eltelt egy hónap és még nem történt semmi. Ennyi egy felszólító levél ára, az meg még csak annyi, hogy ha majd perre kerül a sor, majd tudod mutogatni, hogy te már akkor jelezted a dolgokat az alperes felé.
Arra egyik opció sem alkalmas, hogy a gyorsabban kész legyen a munka, amivel megbíztad a szerelőt. Ezek csak arra jók, hogy ha károd keletkezett, akkor rengeteg pénz elköltése után, pár év múlva majd talán megítélik az igazadat és megfizetik a károdat.
Én ezért is kötöttem utána szerződést a DAS-szal, hogy ha bármikor ilyen lesz legközelebb, akkor átadom nekik az ügyet, aztán csinálják. Szerencsére azóta nem volt ilyen.
De a legjobb, ha már előre úgy szervezed a dolgokat, hogy minél kisebb esélye legyen annak, hogy ilyen lépésekre legyen szükség, találsz egy normális szerelőt, aki konstruktív és igyekeztek megoldást keresni a problémákra, mert ha baj van, akkor semmi sem fog segíteni, a fogyasztóvédelem meg az ügyvéd az eső után köpönyeg.[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #12291 üzenetére
hm, pedig van hozza kovicucc
es nem is biztos, hogy dragabbabb
a PuntoGT-hez is olcsobb volt a Wössner kovacsolt dugattyu, mint a gyari
megneztem a benzines 147-hez mennyi az annyi, 48-70k egy dugo per darab
525EUR a Wössner kit hozza gyurukkel meg a csapszegekkel, ami 216k perpill
....de markaszerviz ilyennel nem fog foglalkoznitöbb drón kell ;P
-
veterán
válasz focvis #11822 üzenetére
Úgy néz ki hogy jó 5 hónappal a motor szétdurranása után talán elkészült az 1.4 multiair T. (kopp-kopp-kopp) 5 évesen, 60 ezer km-rel adta fel a küzdelmet. Az alkatrészek beszerzése / beszerezhetetlensége miatt húzódott eddig a javítás.
Főbb tételek (mind új gyári alkarész, más nincs is hozzá):
- 4 dugattyú
- csapágysor
- turbó
- hengerfej
Márkaszervizben került sor a műtétre (nem akarom tudni az árát), a kereskedés érdeklődésére, miszerint user error okozta-e a totálkárt, az volt a válasz, hogy nem, ezek ilyenek. Hurrá. -
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #11822 üzenetére
dugattyu/gyurugat tores benzinturbos motornal az tipukusan a kopogasos eges miatt jon letre, ami mindig vmi keverekkepzesi problemara utal (szegeny keverekkel jart nagy terhelesen)
koszos injektor, vagy akar tomitetlenseg miatti fals levego a rendszerben, ami miatt a ECU rosszul szamolja az uzemanyag mennyiseget
esetleg lambda szonda elotti luksi a kipuff rendszerben, ami miatt a lambda korrekcio viszi el az erdobe a vezerlot, vagy koszos legtomegmero
az 1-s es a 4-s henger parban jartöbb drón kell ;P
-
-
TheProb
veterán
válasz focvis #11719 üzenetére
Köszi, többieknek is!
Bravo -nál mért kellett fejet fogni? Az tök jó vétel/autó volt.
#11722slett27: Egyelőre csak fékcseréről láttam számlát, az irreálisan húzós tétel lett márkaszervizben...
Igazából teljesen vakon vagyok a garancia kérdéskörrel egyelőre. Fingom sincs, hogy pontosan mire terjed ki, mit kell nekem fizetni/mit nem. Kértek rá kiterjesztett garit, de még nem volt időm átolvasni. Mit nem csinálhatok, ha meg akarom tartani a garit, stb. Pl. az első betéteket elvileg illene cserélni lassan, házilag ezt sem csinálhatom meg?[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Integrale
veterán
válasz focvis #11585 üzenetére
Ha minden igaz, akkor ez a cikkszáma a leeresztônek: 55184773 ez az Abarthé
Viszont amit leírtál, az ez: 46823509Olajnyomás miatt keresd [link] Herczku János
Én tippre, olajszûrôt mondanék, sajnos van ilyen tapasztalatom, de ezt csak a fotelbôl.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz focvis #11513 üzenetére
Tudatosan választottam a Gen2-ôt, kicsit jobb a specifikációja, mint a simának. 5w30 is mehet ebbe az Opel motorba, Fiat manual írja az 5w30-at is, de csak hûvösebb országokba, Olaszország és Magyarország 5W40, a Gen2 pedig kicsit "hígabb" azonos hômérsékleten mint a "sima", de jobban bírja a hôterhelést, mint az 5W30, (pl. az X-Clean) annál kevésbé folyós. Így egy kicsit közé lôttem az értékeknek.
Az 5W50 ami most benne van, az az Abarth olaja szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
LógaGéza
veterán
válasz focvis #11513 üzenetére
Ahogy nézem minden 1.4 benzinbe ugyanaz a szűrő kell, más típusnál (Mito) rákeresve van gyári is: [link]
Egy telefont megér, nagyon rendesek a srácok, szívesen segítenek.Sőt, terméknél megadod az alvázszámod/email címed, meg is nézik neked 1-2 napon belül, hogy jó-e.
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Integrale
veterán
válasz focvis #11509 üzenetére
Ilyen X-Clean-t rakok a Cromába én is, pontosabban ebbôl van egy Gen 2, azt.
Mann szûrôt nem használok semmibe, tapasztalatom szerint nagyon fogja az olajkört, a bypass nyitási értéke is elég magas általában. Azt nem tudom, hogy a szûrôbetétes vátozatok milyenek.
"Bad reklám is reklám too"
-
Thronks.90
tag
válasz focvis #11502 üzenetére
Szia!
#1 Nekünk a bejáratott helyen cserélte a srác elsőre is és azóta is, de fogalmam sincs hogy kell- e speckó szerszám. Jó, Ő elég sokféle kocsit javít, elég ügyes, szavam nem lehet.#2 ACEA minősítés szerint bármelyik olaj jó bele, ami megfelel az adott szabványnak. A gépkönyvben le van írva elméletileg az is, hogy milyen éghajlaton melyik olaj kell bele viszkozitás szerint. Én Liqui Moly olajat használok nagyon nagyon régóta benzines és diesel kocsimba is, és mutterék két kocsijában is (az összes olasz), és semmi bajuk vele, sok sok tízezer (összesen kb 200k) kilométer alatt.
#3 Multiecuscan jó lehet, de nem 100 mostmár. Lehet hogy hibakódot tudsz vele olvasni, de másra nem jó, de az is lehet hogy mindent tudni fog. Anyámék 2013- as Puntoján hibakódot tudok vele olvasni/törölni, de szervízt nem hajlandó nullázni. Szóval lutri, de egy ilyen KKL kábel ötezer Ft, érdemes egy próbát tenni.
[ Szerkesztve ]
-
LZs?!
aktív tag
@focvis
Köszi.
A gyári HU, stb. megvan, azt még vissza tudom szereltetni.
Viszont a listázott HaHu árakat referenciaként tekintve egyre kevésbé hajlok afelé, hogy egy forintot is ráköltsek eladás előtt; talán az egy pittyegős traffót érdemes lecserélni, nehogy egy szerencsétlen pillanatban dobja a CHK lámpát.
Mindezt alapvetően két okból:
1) A 'ráköltöm és nem kapom vissza' felállás eladáskor számomra nagyobb szívás, mint ha csak simán olcsóbban adom, t.i. az utánajárásra fordított idő (+ amíg elkészülnek vele, és ősz vége, tél eleje felé már kár hirdetni), illetve talán annyival nem kell olcsóbban adnom, mivel annyira szűk a sáv
2) Ha beleállok és a 3 jelenleg alapvető problémából (rozsda, légkondi, traffó-sor) megcsináltatok egy dolgot, akkor már miért ne csináltassak meg még egyet...ugye ezek önmagukban nem nagy tételelek; és akkor végülis már csak egy maradt, akkor inkább legyen az is meg, és akkor miért is adnám el, "hiszen most jó". Ez megy három éve...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
LZs?!
aktív tag
@focvis
Sz'tem kicsit belezavarodtam abba. hogy mit-mivel hasonlítok...holnap nekifutok megint.Más...
Szombaton a városban keringtünk párommal, és a Szentendrei úton egész véletlenül, már-már spontán (wink-wink...) feldobtam, hogy ugorjunk már be az ottani kereskedésekbe. Nem konkrét autó érdekelt, csak bele akartam dugni a lábujjamat a vízbe...
Finoman terelgettem egy Z3-as felé, mire megkaptam, hogy meg a lófaxt. Azért csak beültettem, mire közölte, hogy ez egy xar. Mondom, mert igazából egy NC MX-5 érdekelne. Az is xar. OK.
Akkor taktikai átrendeződés: szerinted, kicsim, mi lenne jó? Köröztünk párat, aztán beültetett engem egy kiszemeltbe: Subaru Tribeca. Aha, ez ám az álomautó.
Végülis átbeszéltük, és csak meglett a lényeg: olyan kocsim lehet, ami nagyobb mint az övé, de ne fogyasszon annyit mint a GT. Szedánok 'nem-be-gyere', a SUV-ok jók.
Egyelőre azt még mindig nem sejti, hogy a szívem mélyén egy Fiat Barchetta-t szeretnék már tizen éve... Viszont úgy tűnik, hogy legalább a márkában meg tudunk majd idővel egyezni, mivel a Fiat Freemont testszik neki: nagy, dízel és gyárilag van benne kihajtható ülésmagasító a gyerekeknek...és egyébként is: én már mióta rágom a fülét, hogy kellene szanálni a gyereküléseket; meg kettőnknek utazgatni is kellemes lenne.Hogy Micimackót idézzem: Gondolkodj...gondolkodj...!
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Badboys
őstag
A 2.0 át belehet szerelni,de az rendes költségekkel jár,amennyiben hivatalossá akarod tenni. Az a művelet kb. 300000 huf költséggel . Amennyiben nem hivatalos akkor egy esetleges buktánál jóval többe kerül a móka. Sajnos azt el kell ismerni,hogy a 2.0 JTS selespeed váltóval nem a legjobb párosítás. Személyem szerint biztosan nem váltanék a mi autónkra még ebben az esetben sem. Azt sokan figyelmen kívül hagyják,hogy a kötelező szervíz mennyi + kiadással jár. Amit egy egyszerűbb autónál esetenként 50-70 papír amiért nem kapsz szinte semmit. Új autónál bele kell kalkulálni a cascot is ami szintén nem kevés tétel havonta.
-
-
kisza25
félisten
A gafitszürkén (stardust) a por is látszott, ez most sáros
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
alázógyík
addikt
Nem ugyanaz.
Opelbe ment, több modelbe, Z22YH motorkóddal, 153LE :
2003 Opel/Vauxhall Vectra
2003 Opel/Vauxhall Signum
2005 Opel/Vauxhall Zafira
2006–2009 Holden Astra (Australia and New Zealand only)Fiat/Alfa az L61-es motorkóddal kapott 147 LE-s 2.2-est:
Fiat Croma módosítás nélkül
Alfa Romeo 159 módosított benzin közvetlen befecskendezéssel -
CalibRasta
tag
140eFt-ért ritka jónak gondolom az árat. Ami tényleg nem vészes. Azért az 1.9tt 190pacija azért csak többet ad 25Le-vel és 60Nm-el mint a 2.0Mjet, s gondolom a 1.9tt is lehet húzni ....ha csak tényleg ennyire ki nincs e hegyezve? A pacik nekem valamelyest számítanak, bár nem minden áron, azaz nem a tartósság nagy mértékű rovására. Még ez miatt újra felmerült bennem a 1.8Di-T de az ritka sokat zabál, legalább is amiket találtam és amiket mondtak róla(10,8tól). Bár találtam 2db 8,6l körüli átlagot is ami még érdekesebb lenne, de vhogy nehéz elhinni a dolgot amikor mindenkinek minimum 3literrel többet eszik alapon a kocsi...és abban nincs sok város és ,,versenyzés". Számolgattam a többlet fogyasztással, de irgalmatlan sok pénz hosszabb távon(is). Így mindenképpen az 1,9TT tetszik a számok alapján, ha csak a turbó ad plusz veszélyforrást az még szerintem vállalható.
-
Integrale
veterán
140-ert nem rossz szerintem, bar en ettol fuggetlenul is a 2.0-at valasztanam.
Opelben csak a 2.0-bol volt biturbo, az alap ugyan a 2.0 mJet, csak az Opel varialt a hengerfejen (a szimpla turbosnal is), a 2.0 mJet pedig egy felfrissitett 1.9.
A 2 literes 1750-nel adja le a 360 Nm-t (165 loeros verzio)."Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
-
-
csabi94
őstag
És mit vennél egy 25 éves autóba? A szerelőm az A.Z-t ajánlotta, nincs is vele bajom igazából (10-12 ezer km-t mentem vele), de ha kapok jobbat, nevesebbet, akkor inkább azt vennék. Másrészről pont most értem végig a kommentek olvasgatásában, és azért érdekes az emberek véleménye. Az UNIX-os csávó viselkedése meg még érdekesebb.
-
rbalint88
addikt
aha, szinte semmi volt nekem is az olajfogyasztás, a levegővel visszajött mindig
ha összefutunk, megkeresem a videót a turbó meghótt állapotáról, forgolódni fogsz utána éjszaka...
és nekem még szerencsém volt, mert a lapátdarabokat megfogta a coolerben felhalmozódott olaj. -
rbalint88
addikt
Megnezetnem a turbot es a szivosort. Vegefele nekem is fustolt, aztan hopp elszallt a turbo. Nem emlekszem visitott-e a tiedben, de meg kellene nezni, mennyire log a tengely. Olajfogyasztasod van?
Szivosor takaritas es a peogram felulvizsgalata sem arthat, nyilvan a low budget projektet ezek erosen megtorpedozzak -
Land
veterán
Minden okés benne?
Nekem felújított turbóval, korrekt állapotú porlasztókkal, EGR és DPF offal nem füstölt a 159-es. Szoftver is hozzá volt írva.
Szívósor ki volt pucolva, lapátok ki lettek kötve.Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
Arni9010
aktív tag
Amennyire én tudom:
1: Ha változik is a füstölés, max. nagyobb lesz picit, mert nincs visszavezetve a füst, hogy elégjen még egyszer
2: Csak nem koszolódik tovább
3: Nem hinném hogy tisztul, azt szét kell szedni és jó erős maró szerrel/csavarhúzóval/stb lehet csak kitisztítani Ez a legnagyobb hátránya az EGR-nek.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Tegnap este s.k. beszereltem a lyukas EGR-falazót. A lepottyant csavar utáni vadászattal együtt 3-4 óra volt, legközelebb 30 perc alatt sikerülne.
A motor kb. megegyezik a Lancia 190 lovas 1.9 JTDm motorjával (16V, biturbó), az enyém OFF Saab.
A szívósor full dzsuva. Kb. 3 km-t jöttem reggel (este szereltem), állóhelyben gázadásra most is kormol. Nem fekete füstfelhőt kell elképzelni, de látszik, mert 2 db egyenes, nemesacél kipufvég van gyárilag az autón.
Amire nem tudom a választ és tapasztalatokat keresek / kérek:
1. Részleges - vagy teljes - EGR falazás után csökkennie kell a fent leírt füstölésnek?
2. Falazás után tisztul a szívósor, vagy csak nem koszolódik tovább?
3. Összefügg a fentiekkel: ha most meghajtom a gépet, akkor kitisztul valamelyest a szívósor és ezáltal csökkenni fog a kormolás?Köszönöm!
ui: bizakodom a 3. pontban, mert amúgy feleslegesen barkácsoltam, ugyanis az EGR (még) működik (nincs Check Engine).
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Tiednel mindenkepp celszeru kiiratni is.
Sima 8 szelepes 1.9Jtd-knel telibe lehet falazni es semmifele hibakodot/teljesitmenybeli valtozast nem okoz.
16V-ken altalaban azert van meg a kis lukacska, hogy a vezerlo ne sapitozzon folyamatosan EGR hiba miatt.
De erted...Ha mar falazva van, hogy a sok mocsok ne jusson vissza a szivotorokba, akkor legyen rendesen megcsinalva. -
SLYM
veterán
Köszi! Lövésem sincs, hogy ugyanaz kell-e bele. Arra voltam kíváncsi, hogy elég csak a szíjat kicserélni, vagy kellenek-e a görgők is, esetleg a vízpumpa is kell még mellé? Láttam, hogy van külön szett, szíj+görgő és van külön szett amiben a vízpumpa is benne van. Ha lehet, akkor inkább itthonról venném, amikor vettem a másik kocsihoz a lendkerék+kuplung alkatrészeket Németországból, volt ami nem jött meg 1 hét alatt (a szerelőm mindig hétvégén ér rá a nagyobb munkákhoz) és volt amiből meg rosszat küldtek, így összesen 2 hetem úszott el ahhoz képest, mint ha itthonról rendeltem volna
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Fotók, videók mobillal
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- új Newskill Valkyr fekete gamer, irodai szék
- Nespresso Vertuo Next Deluxe Sötét Króm színben eladó. + kiegészítők + kapszulák
- Újszerű! Egyedi gyártású 2 férőhelyes/2 személyes számítógépasztal/íróasztal 150x100x75
- ÚJ! Newskill Valkyr fekete gamer, irodai szék
- Bontatan fóliás, garanciás LaMetric Time okos asztali óra
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest