Hirdetés
- OLED TV topic
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Hobby elektronika
- Apple asztali gépek
- Újra nekifeszül az asztali konzolok piacának a Valve
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Ne várj sokat a vásárlással: drágulás a láthatáron
Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
addikt
Vannak univerzális távirányítók, amikbe sok távirányítót lehet integrálni. Akár úgy, hogy egyik gomb egyik eszközt, a másik gomb egy másik eszközt vezérel. És ezek vannak applikáció formájában is. Azaz a távirányítókat elteheted, a telefonod / tableted csak tudod, merre van...

Eszköz: Logitech Harmony család, pl.
App:
Androidra legjobban nekem a "galaxy universal remote" jött be. iOS-on még nem próbáltam, de abban nincs infra. Ellenben van Broadlink Micro 3asom, amit lehet internetről okosítani. Ez egy kis "bigyó", ami egy távirányító központ. Jó sok eszközt lehet felvenni az applikációjába, és akkor azokat az eszközöket lehet vele távvezérelni. A telefonon nyomkodod a TV táv. hangerejét, azt az meg teszi a dolgát. Ha nem ismeri az eszközödet - és nem a konyhában hagytad el az eredeti távirányítót, akkor meg tudja az eredeti, eddig ismeretlen eszközöket is tanulni. Felhőbe mentheted a távirányittó kódokat, hogyha Alexa huncutkodik, esetleg morfolódik Sirivé, Google Assitentté, Bixbyvé stb., akkor is vissza tudd tölteni. -
Tasunkó
őstag
Eszembe jutott, hogy azelőtt volt ez a házimozi zsinór, ami ment ezekhez a mindenfelé váza mellé lerakott kis hangszórókhoz, és ez is már eltűnt. Ha bármi pluszt kell tenni az élményért, az már kétesélyes. A fejhallgató az tényleg nagyjából bevált, de ha plusz 1 távirányító az már piaci akadály, nekem volt egy időben 4, és ha 1 a konyhában maradt akkor nem lehetett lefuttatni a láncreakciót. Volt hogy csak hallgattam a filmet mert nem volt kép. Akkor lehetett felprogamozni ilyen kis kínai izét, amivel az Alexa elindított mindent, de 6 hetente elfelejtette a jelszót, én meg már akkor amikor leírtam, így az ugyanaz mint a távirányító, hogy hol van a jelszósfüzetke. És mindezt piros -kék szemüvegben.
-
csibe1
addikt
Téged zavar, hogy más meg nem zavarja a környezetét?
"A házimozi hangfalrendszerek is kifújtak, és ott annak a legközvetlenebb problémája a +1+X távirányítókezelés, még csak nem is kellett felvenni hozzá házimozi köpenyt."
Házimozi köpeny
Árulják is valahol?

Azért bele ne haljanak már az emberek a plusz egy távirányítóba...

-
Tasunkó
őstag
Ezen kívül az Avatarban volt ez, hogy egy másik világba csöppent a főszereplő, ahogy mi a 3D-be tehát ott minden az elejétől a végéig a 3D-t szolgálta.
Igen, csak ez a 3D nem az a 3D, ami körülötted van. Nem tudom hogy összességében nem keltett volna ez az egész ahogy van idővel diszkomfortérzetet, különösebb hozadék nélkül. Nagyon meg sem tudtuk, mert tényleg ez a kamu 3D ment, ami kifejezetten zavaró volt és szétcseszte a filmet. -
hapakj
őstag
Szerintem sokan nem csak kényszermegoldásnak használják a fejhallgatót vagy, hogy ne zavarják a környezetet. Sokan simán PC-hez is azt használnak hangfalak helyett, illetve a prémium fejhallgatók között vannak nyitottak, amiből kb kihallatszik minden.
Az emberi agy természetesen képes a 3D feldolgozására. Alapvetően ezért van két szemünk
A 3D filmekkel a legnagyobb probléma az volt, hogy nem 3D-ben voltak rögzítve, hanem postprocesszel volt valami odagányolva, ami tényleg nem is nézett ki jól. Az Avatart rendes 3D kamerarendszerrel vették fel, s úgy látom elég kevés filmhez használták. Csomó élőszereplős film, csak fake 3D [link] és real 3d között is a legtöbb animációs mese. -
Tasunkó
őstag
A fejhallgatónak plusz előnye hogy nem zavarod a környezeted, de igen végülis a kényszermegoldás kimeríti ezt is. A házimozi hangfalrendszerek is kifújtak, és ott annak a legközvetlenebb problémája a +1+X távirányítókezelés, még csak nem is kellett felvenni hozzá házimozi köpenyt.
Amúgy a 2D nem biztos hogy hátrány a 3D-hez képest. Egyetlen 3D-t igénylő film volt, az Avatar, mert ott a történet integrálódott a 3D élménybe, de egyébként ha a felvételek készítésénél a 2D-s képkompozícióban gondolkodnak, akkor nem lesz az integráns része, ha bármilyen jól is átültetik 3D-re. Ez meg jobbára bejáratlan terület, hogy ki gondolkodik 3D-s felvételben, festményben, vagy akkor ez valami szobrászokat igénylő feladat, nem tudom az emberi agy ennek képes-e a feldolgozására. -
hapakj
őstag
válasz
arnyekxxx
#75
üzenetére
szerintem a megfelelő minőségű 3D-nek nem csak újdonságértéke van, hanem hozzáadott értéke is.
Ez esetben képes lenne ellensúlyozni a szemüveg viselésének "kényelmetlenségét"
Hasonló, mint ahogy sokan fejhallgatóval hallgatnak zenét. Számomra az egy kényelmetlen dolog, de én is tapasztalom, hogy milyen immersion-t tud adni.
-
hapakj
őstag
válasz
arnyekxxx
#73
üzenetére
Szerintem 3D megjelenítők terén megfelelő tartalommal ezt a kényelmetlenséget lehetett volna ellensúlyozni.
Amúgy nem is értem miért ezek az aktív 3d szemüveg megoldások voltak elterjedtebbek. Ott elhiszem, hogy a folyamatos vibrálás okozhatott problémákat, fáraszthatta a szemet.
De próbáltam LG passzív szemüveges megoldását, az nagyon meggyőző volt.
-
hapakj
őstag
Mondjuk itt szerintem 3 teljesen eltérő termékről beszélsz.
A Google Glass nem volt 3D se nem VR.
A 3D mozi vagy a 3D gaming szerintem teljesen jó technológia lenne. Szerintem a mozi leginkább a tartalom gyártáson bukott el, mert nem rendes 3D filmeket vettek fel, hanem postprocesszel próbáltak odafakelni valamit és az nagyon nem adja át egy rendes 3D filmhez képest.
A 3D gaming hiányát értem kb a legkevésbé. Talán mert 3D képes monitorokat nem is igazán gyártottak.
A VR az meg tényleg főleg a rosszullét miatt megosztó. no meg drága, no meg nagyon egyedi tartalom kell rá

-
Findzs
addikt
A google glass is mekkorát szólt 2012-13 ban aztán most hol van?
Nem volt meglepő, hogy ez is így járt.Nem beszélve a 3d moziról. Minden film úgy készült egy időben aztán az emberek ráuntak mert felesleges volt és egyeseknél testi tüneteket okozott.
A pc alkatrész gyártók már 1999 óta (vagy korábban) ráfeküdtek a 3d témára elég kevés sikerrel.
Sosem fog elterjedni egy olyan cucc ami nem komfortos fájdalmat, rosszullétet, szédülést stb. okoz.
-
Tasunkó
őstag
Akkor a hosszlyuk is hosszfurat. Egy mérnök ismerősöm szerint a németek szeretik a hosszlyukat, és mindenhova azt rak. Jellemző hogy nemhogy fejlesztések nincsenek, de beavatkozási tapasztalatuk sincs a mérnököknek. Ez inkább jellemző, a fejlesztés az nem is meghatározó címszó mert a kreáció, amiben a 0-ról építkeznek, a kisember azt vizualizálja gondolati síkon a mérnöki tevékenység alatt, és az ritka vagy inkább fehér holló. Tudom mindenki annak látja a saját munkáját, de a magja gyakran egy átvett , már valahol létező dolgot módosítanak, ahol a kiindulópontot nem ők találták ki, persze lehethogy képesek lettek volna rá, vagy mégsem, szerintem nem.
Ez a megrajzolt modell is azt sugallja, feltételezed hogy ott mindenki az egésszel tisztában léve ,követi el a saját munkarészét, de a legtöbb dolog copy-pastézódik, nem beszélve arról hogy az egyik részlet behatárolja a lehetséges másik részletet és az egész tartalmaz egy rejtet útvonalat ami mentén valaki megalkotja a saját kis fülecskéjét a komplex masinán, amiről a végeredményben azt sem tudja hogy sikerült vagy nem, amíg nem okoz gondot.#63 xsjado93 Igen , erre gondoltam, csak megjátszottam hátha te nem
. A marketingtevékenység legfontosabb eleme, elhitetni a vezetőséggel a marketing hasznosságát, ami aztán valamilyen részben, nem ritkán 99%-ban(csak Allah tökéletes), torzítja az elemzéseket. Másrészt viszont az tagadhatatlan hogy a nagy cégeknek vannak nagyon kiforrott oktatási metódusaik, amivel erős túlzással, de képesek 1hét alatt megtanítani, amit egy iskolában évekig sikertelenül próbálkóznak, ezt már javasolni is akartam hogy dobja el az iskolarendszer az összes elképzelését a tanításról, és járjanak ilyen oktatásokra, szóval el tudom képzelni hogy tudják ott a VR-t valamire használni. -
xsjado93
senior tag
A valóság azért jóval árnyaltabb. Nem arról van szó, hogy a nagy gyártók csak „monoton, egyszerű” feladatokat végeznének; a komplex szerelések, karbantartások és prototípus‑gyártások mind jelen vannak, és egyre gyakrabban AR/VR‑technológiákkal támogatják őket. Ezek nem „flancok”, hanem mérhetően hatékony megoldások: kevesebb hiba, gyorsabb betanítás, olcsóbb karbantartás. Az ipar egy sokkal nagyobb és összetettebb világ, mint amekkora része egy-egy véleménybuborékba elér.
De itt egy egész részletes elemzés, hátha ez meggyőzőbb: [link] -
rsimon97
csendes tag
Gondolom van valamiféle becsípődésed a mérnökök felé, az írásodból ítélve láthatóan nem szakmabeli, vagy a szakmához közel álló de nem mérnök vagy. Ez a szakma is ugyan olyan mint a többi, vannak itt is jobb meg gyengébb képességű emberek is. Szerintem te sem gondolhattad komolyan a "profi mérnök inkonzisztens" kifejezést de ha így jobban érzed magad ám legyen : D
Nyilván sok olyan cég van, ahol nincsenek nagy fejlesztések mert gyártó ország vagyunk elsősorban és ott nem túl bonyolult modelleket kell alkotni, de abszolút nem elég egy trial vagy ingyenes verzió, egyrészt jogilag sem, súlyos büntetések vannak ipari szinten ha nincs egy vásárolt szoftverünk.
Másrészt, egy program nem csak egy megrajzolt modellről szól hanem a modelleket össze kell állítani legtöbb esetben száz kényszerrel egy összeállításba. Ezután a legyártandó modellekről el kell készíteni a műszaki rajzokat és kiadni gyártásba stb...
Mi olyan célgépeket készítünk a cégnél, amely több ezer alkatrészt és több száz egyedi tervezésű alkatrészt foglal magában és millió db/év kapacitása van.
Azzal egyetértek, hogy a mi munkákban nevetséges és haszontalan lenne a VR, de a konkrét ferdítések mellett amit a szakmáról mondtál nem mehettem el.
u.i.: "A gépész csak egy lyukat ismer, a többi furat"
-
Tasunkó
őstag
Gyártóipari óriásoknál nincsenek komplex szerelések, mert gyártósorokon gyártanak, a gyártósor meg egyenlő az ismétlődő, monoton, egyszerű feladatokkal. A hétköznapi mérnöknek még egy profi tervezőszoftver is felesleges flanc, elég egy ingyen letölthetős vagy trial verzió, a profinak meg mit segít hogy úgy kell vonalat húznia térben, hogy elveszítette a tájékozódási képességét, és épp készül kilépni az iroda ablakán, miközben azt hiszi hogy a csavarnak rajzolja a lyukat. Azon felül persze, hogy a profi mérnök az egy inkonzisztens szókapcsolat, a mérnökök általában amatőrök. Amúgy egy tök jó marhaság, kipróbálni meg parázni benne, aztán remélhetőleg eleget ostorozzák a jónépet, hogy kitermelje az anyagiakat, amit a végeérhetetlen pénzégetéssel eltapsolnak rá, míg egyszer talán sikerül összehozniuk valami használhatót, de egyenlőre nem látszik hogy mikor lesz.
-
xsjado93
senior tag
Jelenlegi formájában egy specializált eszköz, ami valószínűleg soha nem lesz egy iPhone hoz / iPad-hez hasonló tömegcikk. Amúgy a Kinect zseniális tech volt, de a Microsoft nagyon elengedte a One-nál, gyakorlatilag 0 szoftveres támogatás volt mögötte. Hiába volt innovatív, nem építették be tartósan, és végül csak egy elhaló kiegészítő lett. Pont ilyen (jogos) felvetése van sokaknak a hosszútávú AR/VR-ral kapcsolatban.
A Metaverse-t meg hagyjuk is... egy műanyag, fantáziátlan világ, amit erőltetnek, de senki sem kíváncsi rá. Itt pont az a kulcs, amit te is mondasz: egy technológia csak akkor él tovább, ha valódi, organikus igény táplálja, nem csak a marketing. Amúgy köszi a konstruktiv vitát!
-
rsimon97
csendes tag
Na igen, pl egy AUDI szintű multinál már el tudom képzelni, hogy van annyi pénz és tőke, hogy egy adott folyamatra optimalizálnak egy komplett modellt VR szemüvegre. Csak az ugye nagyon sok idő és pénz, míg a megfelelő felhasználásra alkalmas lesz, ez csak multiknál de ott is csak adott célokra lehet alkalmas. Technológiai szempontból nagyon érdekes és lenyűgöz a mérnöki tartalma, de mint hétköznapi tárgy abszolút zsákutcának tartom. Vegyük figyelembe, hogy mikor arra hivatkozunk, hogy mindennek csak idő kell, azt ne felejtsük el, hogy ilyenkor a sikersztorik vannak csak kiemelve. Pedig mennyi zsákutca volt, pl.: 3D TV, Xbox Kinect, Metaverse, 4D mozi stb. Mind óriási technológiai újítások de nem terjedtek el/ráuntak.
Aztán persze a jövő lehet rám cáfol
-
xsjado93
senior tag
Teljesen egyetértek azzal, hogy a Vision Pro (és általában az AR/VR) jelenleg nem áll készen arra, hogy átvegye a hagyományos mérnöki és tervezői munkafolyamatok szerepét. A valódi akadályok, amiket felhozol (nehézkes szoftverintegráció, a 2D-alapú munka dominanciája) teljesen validak.
Ugyanakkor, amikor azt mondod, hogy csak marketingre es szórakoztatására jó, akkor nem veszed azt figyelembe, hogy a technológia már ma is produktívan működik számos, bár szűkebb profi szegmensben. Nem csak látványos bemutatóra, hanem konkrétan az ügyfelek számára készült, mélyreható konfigurációs élményre, orvosi egyetemeken és kórházakban a sebészek már most gyakorolnak és terveznek anatómiai modelleken, ami nem játék, hanem orvosi protokoll része. Gyártóipari óriásoknál pedig a komplex szerelési utasítások vizualizálásával kimutathatóan csökkentik a hibákat és a képzési időt. Egyértelműen nem az átlagfelhasználó vagy a hétköznapi mérnök eszköze még. De az, hogy ma egy niche eszköz, ami konkrét, kimutatható értéket teremt meghatározott iparágakban, pontosan azt a utat mutatja, ahogyan egy ilyen technológia érik: nem általános forradalomként, hanem lépésről lépésre, ahol a gyakorlati haszon igazolja a létezését.
Emlékezzünk csak vissza, hogy a számítógép is kezdetben egy óriási, drága és bonyolult számológép volt, amit kevesen láttak át, milyen mindennapossá válik majd évtizedek múltán. A Vision Pro (vagy egyéb más professzionális headset) is ezt az utat járhatja be – nem garantált a siker, de a jelek azt mutatják, hogy elindult. -
rsimon97
csendes tag
Ez az egész egy szép marketing duma...
Fejlesztőmérnök vagyok és gépész-tervezésnél a munka 98%-a 2D vázlatok létrehozása egy adott felületen történik, amiből aztán egy adott paranccsal tudunk 3D alakzatot/módosítást létrehozni. Nem úgy működik, hogy Tony Stark módjára forgolódunk a térben a modellel.
Ráadásul a Vision Pro akkor lenne használható, ha zökkenőmentesen együtt tudna dolgozni a meglévő tervezőprogramokkal (Inventor, Solidworks, SolidEdge, stb.). De a programok közötti átjárás most is iszonyú nehézkes, és tervezőként rengeteg hozott anyagot kell felhasználni. Ha magukat a modelleket nem tudná natívan kezelni, akkor teljesen értelmetlen.
Építészeknél ugyanez a helyzet: a részletekbe menő tervek mindig 2D-ben készülnek AutoCAD-ben. Abból 3D modellt csinálni nagyon körülményes és értelmetlen, ezért sem használják a mindennapi munkában a 3D-t.
A VR jelenlegi formájában csak marketingre meg szórakoztatásra jó kb (prezentáció, ügyfélnek mutogatni valami látványosat), de profi felhasználásra semmiképp. Akkor lenne esélye, ha évekig hatalmas energiát ölnének bele a tervezőprogramok oldalán, de még akkor is kérdés, hogy mennyire lesz praktikus vagy életszerű.
Sokan azt hiszik/pedzegetik itt a kommentek között, hogy ha valami bonyolultnak vagy futurisztikusnak tűnik, az automatikusan forradalmi is lesz. Vagy majd 10 év múlva ha tovább fejlesztik már tuti atom jó eszköz lesz, csak várni kell.
Pedig a valóságban pont fordítva: ami tényleg működik a hétköznapokban, az általában egyszerű és praktikus. A Vision Pro pedig sok minden csak nem egyszerű és nem praktikus. -
Dare2Live
félisten
válasz
arnyekxxx
#51
üzenetére
Nem kell leborulni de ha "passw0rd" szintű a jelszavad, kétlépcsős minek és viszik ami a cloudba van lehet még nálad is felmerül a user hibáztatásának lehetősége...
De persze lehet "adatkezelési probléma"nak hívni.
Ehez képest META pl [link]
És ez nem egyedi eset. Nah érted megtekeintés = pénz. Más nem számít. Se ember se isten. Ennyi a meta.
A legutobbi gyerek sexchat vonal is sokat elmond. -
Dare2Live
félisten
Amit írsz évek óta megvalósítható lenne a questtel.
13éve van VR/quest, rengetegen igencsak rá vannak feszülve.
A szédülés nagyon egyéni. Van aki 2perc után kidobja a tacsot van aki napokat elvan benne. Arról fogalmam sincs, hogy a szemüveggel mennyire fog ugyanez megtörténni. -
-
-
Tasunkó
őstag
válasz
Dare2Live
#30
üzenetére
Igen, a napszemüveg terén azzal számolok, hogy kiforrja magát valami segédeszközbe, ami mondjuk feliratoz, és egyszerű jeleket használ, mondjuk gps-re vagy, vízmérték, vagy hol vannak a kábelek a falban, vagy távoli segítségben látja a gázszerelő amit látok, és megszerelem a gázt, úgyhogy bekarikázza mit kell meghúzni stb. Szóval az eredendő fura projektből lesz egy leegyszerűsített működőképes valami ami sokkal kevésbé irritálja a szemet, és relatíve rövid ideig lesz használatban. Így hogy videókat néznék rajta, meg teledobálna minden egyszínű területet amire nézek színes reklámokkal, az a rész annyira nem érdekes.
#30 Dare2Live A monitor előtt volt könyv, tehát a gyakorlatban már bizonyítottan működött a 30cm-ről nézés, a maga hátrányaival. Ez a 2cm-ről más izmokat használ a szem gondolom, fene tudja. Ez a nappal mennyi fényt kapunk is olyan hogy, összehúzott pupillákkal meg az egész periférián, itt meg vannak a képpontok azok egyik folton sötétek a másikon világítanak, hát nem tudom, meg lehetne győzni arról hogy nem gond.
Ami viszont meghatározó, az a szédülés. Önmagában egy elég erős reakció, amivel jelez a szervezet hogy nagyon problémásan van használva, és ez egy visszaszámlálás a rosszullét, hányás, ájulás előtt. -
Pikari
veterán
válasz
pusszycat
#44
üzenetére
Nekem még a 8088as gépem (768k ram, 20mb hdd, hercules videókártya) előtt ülve olyan vízióim támadtak, hogy milyen klassz lenne, hogy miközben dolgozok a gépen, egy kis ablakban a képernyőn filmeket és videókat lehetne nézni, és hálózatokon érkezne az adat. Aztán elhessegettem, hogy hülyeség, ez sose fog megtörténni, ideje visszatérni a valóságba. Hát... nem kellett sokat várni rá

-
Most nem akarok dicsekedni de igy IT. téren, nem is álmodva, hanem egyszerűen láttam magam előtt, olyan dolgokat amik akkor még nem voltak és később úgy 10 év múlva lettek és úgy néztek ki mint ahogy régen elképzeltem. Nagyon fura tudom. Ráadásul akkor mikor "láttam" én sem értettem, honnan szedek én ilyesmit vagy honnan tudom.
Mondhatni a modern Nostradamus vagyok csak IT téren.Amúgy a black mirror első része... hát ekkora marhaságot, ledöbbentem. Aki még le akar döbbeni az nézze meg.
-
csibe1
addikt
válasz
bollokcs80
#16
üzenetére
Azért az a komplett Apple ökoszisztéma kicsit hasznosabb a hétköznapokban
(családilag főleg), szerintem.
-
csibe1
addikt
Valaki már írt hasonlóról könyvet, 2007-ben jelent meg: Brandon Hackett - Poszthumán döntés (egyébként magyar az író)

A Black Mirrot is lekörözte, mert az 2011-es.
Húzzál bele az álmodásba!

-
xsjado93
senior tag
válasz
arnyekxxx
#37
üzenetére
Az celebgate-botrányban nem az Apple adta el az adatokat, hanem hackerek lopták el – elég nagy különbség. A Meta meg pont abból él, hogy eladja az adatainkat, nem abból, hogy védi őket. Plusz azóta már bevezették a kétlépcsős azonosítást is, szóval ez a 10+ éves sztori manapság nem túl releváns.
-
hapakj
őstag
Nem hinném egyébként, hogy annyira para lenne. Valszeg mind fényerő, mind sugárzásból is jóval kevesebb jut a szembe, mint egy nyári nappalon.
Ilyen erővel a fül/fejhallgatók is ilyenek. A fül sem arra lett kitalálva hogy 2cm-re legyen tőle a hangszóró. Persze azt sem egészséges max hangerőn hallgatni, meg állandóan hordani, de szerintem a VR egészségi kockázatai is hasonlók manapság. Ezek már nem a 90-es évek VR megoldásai

Amúgy itt tényleg a rosszullét a legnagyobb probléma, az még jókérdés hogy lehet megoldani, vagy majd csak egyszerűen lesz egy generációnyi ember, aki beleszokik ezekbe az eszközökbe (vagy nem).
-
A Molyember
tag
Jah, marketing szovegnek fasza ez, megse kapott ra senki. Szuk az a kozonseg, aminek el lehet ezt adni ennyiert. Mindenki szamolgatja, hogy mennyi kezzelfoghato hasznot hoz a hasznalata. A munkaltato pont leszarja, hogy Jozsi kezzel rajzolja az epuletet, vagy VR szemuveggel, a lenyeg, hogy occso legyen. Ha a matek ugy jon ki, hogy Jozsi papirra vetett tervei kevesebbe kerulnek, mintha VR-al vegezne, akkor Jozsi kezzel fogja vegezni. Az egeszsegugy meg ugye meg csorobb mint az epitoipar. Az allami tamogatott helyek nem engedhetik meg maguknak, a magankezben levo intezmenyek meg profitot akarnak maximalizalni.
-
Dare2Live
félisten
A monitoros munkavégzésre is kb pont ezt mondták. A quest 13éve jelent és vannak akik a 3.gent gyűrik.
A fantasztikus napszemcsi bilológiailag nem nagyon hasonló "gonddal" küzd?
A VR amúgy a szubkultúrájában elég jól elvan, elég nagy flash sok szempontból.A szemüveg penetrációjára kiváncsi leszek. Én hasonlóan szubkultúrának sejtem. Nekem pl külön gond, hogy nem feltétlen akarok valakivel beszélni aki bármikor videózhat, rögzíthet mindent... kiderül
-
xsjado93
senior tag
A meta headsetek és az xreal szemüvegek jók lehetnek szórakoztatásra, de ha valódi, professzionális munkáról van szó, a vision pro sokkal többet nyújt az Apple ökoszisztémájával és szoftveres támogatásával. A Meta ráadásul híres az adatkezelési problémáiról, ami sok céget elbizonytalaníthat, ha biztonságos és megbízható platformot keresnek. Az Apple eszközök viszont nemcsak hogy stabilak, de a professzionális szoftverek és a hosszú távú támogatás miatt is jobb választásnak bizonyulnak.
-
-
johnny500
tag
válasz
bytesizelife
#20
üzenetére
Szerintem ez több faktoros. Amikor családtagjaim az én koromban voltak már régen szemüvegesek voltak és én töltöm az életem monitor előtt. Régen a katódosok előtt is.
-
sBc
aktív tag
Az apple már csak kullog az innovációk után.
-
xsjado93
senior tag
Szerintem van ennek jövője, de nyilván nem az átlag felhasználó számára, hanem professzionális használatra, mint ahogy a neve is utal rá. A Vision Pro (és más komolyabb headsetek) erőssége a mérnöki és orvosi munkakörökben a valós idejű, térbeli vizualizációban és a gyakorlati alkalmazhatóságban rejlik. Mérnökök számára lehetőséget nyújt bonyolult mechanikai vagy építészeti szerkezetek 3D modelljeinek pontos, méretarányos megjelenítésére, valós térben történő elemzésére és finomhangolására, ami hatékonyabb tervezést és hibacsökkentést eredményezhet. Orvosi területen pedig lehetővé teszi a sebészi beavatkozások előkészítését anatómiai modellek valósághű megjelenítésével, valamint segíti az orvostanhallgatók képzését és a szakemberek közötti távoli konzultációt. Szóval megvan a maga haszna vállalati és oktatási szegmensben, de nyilván nem lesz egy iPhone szintű tömegtermék.
-
-
-
scdlsc
senior tag
Ilyen ez a popszakma. A Power Mac G4 Cube is bukás volt, aztán mégis itt vannak. Erősebben, mint valaha.
-
KIFLEE
tag
XD
-
bollokcs80
Korrektor
Én szemüveges vagyok, így nem is tudom használni ezeket. Az Apple VR kapcsán azon gondolkoztam el, hogy az árából kijön egy komplett Apple ökoszisztéma, ami bárki tud haszálni értelmes dolgokra is.
-
Tasunkó
őstag
Ez a VR dolog önmagában egy rettenetes ötlet. Nem vagyok szemész, de elég nyilvánvaló hogy az ember szeme nem arra lett kitalálva hogy két centi távolságról valaki leporellókat hajtogasson előtte. Ilyen távolságra a vakond vagy valami hasonló földikutya, vagy discovery malac szeme dolgozik. Ráadásul 2 centiről világítanak a szembe, mert pénzt akarnak keresni, a boldog tulajdonos meg fél óráig élvezheti, mert utána rosszul lesz, meg szédül. Ezekkel a hátrányokkal drogot nem lehet eladni. Ilyenformán a VR, az a gamer higítózás kb.
A napszemcsi ellenben fantasztikus lenne, csak ha ebben bemegy valaki a városba, amerre csak jár, mindenki emlékezni fog rá. Vagy minden szemüvegnek ilyenné kell válnia, vagy ennek kell hasonlítania legalább valami szokványos, védőszemüveg vagy nemtom sportszemüvegre legalább. -
paatrick
őstag
válasz
johnny500
#12
üzenetére
Már 10 éve létezik, de gondolom te se hallottál róla. Én se. Snapchat Spectacles.
-
Utólag mindenki tudja h bukta!
Nem olvastak ezek ph fórumot mielőtt piacra dobták az a baj
-
-
paatrick
őstag
Akkor te a Black Mirror 1. évad 3. részét álmodtad

-
Volt a szemüvegben nézhető 3D tv. Volt. Nem tudom miért kell a szemüveget erőltetni. Más az ha a füled mögé teszel egy picike agyhullám projektort. Nem kell rákeresni, még nincs olyan. Megálmodtam.
-
paatrick
őstag
2 olyan példát hoztál ami nem jó ide. Ezek pont hogy egyértelmű fejlődési ívet követnek és már akkor létező technológiák összeadása. A kocsi az a lovas szekér és a vonat előnyeinek összege. Az okostelefon a butatelefon és a palmtop előnyeinek összege.
Itt meg egy olyan technológiát próbálnak feltalálni amiről ők se tudják mire jó.
-
Solten
őstag
Mikor megjelent, csak a vak nem latta hogy ez jo nagy bukta lesz.
-
johnny500
tag
Ez egy folyamat. 100 plussz éve az autókról is lehet így beszéltek páran, hogy minek hát itt a lovas szekér.
De hogy közelebb maradjunk az okostelefonon is nevettek páran 20 éve, aztán szét lehet most nézni. Nem olyan hülyék azok a fejlesztők maradjunk annyiban szerintem. -
xtremist
őstag
Ez gyakran egy bábszínház a részvényesek hangulatának befolyásolására.
-
paatrick
őstag
Sokszor érzem azt hogy ezek a fejlesztők egy saját maguk által kreált buborékba kerülnek és képtelenek felmérni minek van értelme és minek nincs. Komolyan az Applenél azt hitték hogy az emberek majd ilyen búvárszemüvegben fognak flangálni? Vagy Zuckerberg elhitte hogy majd én mint átlagember a Metaverseben az avataromnak fogok telket meg házat venni igazi pénzért?
Egyszerűen nincs kapcsolatuk a valósággal. Ez a Ray-Ban szemüveg is pont semmire nem jó, erre a videó a legjobb példa amivel próbálják promózni. Kapsz egy baromi nagy szemüveget mert ugye kell bele az akksi, ami szűkíti a látóköröd és még ezen belül írkál ki dolgokat. Vezetéshez instant ban, hivatalos eseményre instant ban, fotózni röhejes, azt gondolnád hogy akkor na majd fordítani milyen jó lesz ha nyaralgatok. Igen lefordítja neked a szemüvegre mit mondanak de mivel lettél előrébb ha fingod nincs hogy válaszoljál.

Gyakorlatilag ők maguk bizonyítják be hogy nem tudják mire jó, és majd a piac találja ki helyettük.
-
pelgrim_v1
tag
Nekem az az érzésem van néha hogy nem teljesen értik a termék fejlesztést néhányan a multiknál
az apple vision pro nem volt és még nem is pénznyelő
az apple vision pro, egy demo. Kifejlesztették, kidobták a piacra, mint észre vették az emberek nem volt túl marketingelve, nem volt global értékesítés, vastagon fogott a ceruza. A cél egy basic közönség.
innen majd jön a tapasztalat, visszajelzés gyűjtés meg ilyenek, majd pár év múlva lesz egy jobb, piacképesebb terméke ha úgy érzi az apple itt az ideje
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3760, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 8700K 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- 2db x Green Cell UPS 2000VA 1200W teljesítményálló tartalék tápegység 2000VA 1200W
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


Árulják is valahol? 

Épp most új cikk, hogy a Samsung meg most adja ki a saját Vision Pro klónját



