Hirdetés
- Blu-ray lejátszók
- Bluetooth hangszórók
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen egeret válasszak?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Lenovo LOQ 15 gamer notebook: árverseny a középkategóriában
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomi_78
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis 3D-szerű programot készítek C#-ban és ebben szükségem van arra, hogy tudjam, hogy egy pont melyik irányban van egy másiktól a síkban.
Ehhez a következő képletet használom, miután kiböngésztem a világháló bugyraiból:Math.Atan2(kamnezy-(a_kamera.yhely+5),kamnezx-(a_kamera.xhely+5))*(180/Math.PI)
A kamera 10 képpont sugarú kör, ezért a középpontja +5 pixellel van a szélétől. Illetve van a kamnezx-kamnezy pont, ami 20 képpontnyira van a kamera előtt, és egy fekete vonal jelzi az irányát és a végét a mellékelt képen. A képeltben e két pont egymáshoz viszonyított irányát vizsgálom, próbaképpen.
Na de ami furcsa, az a visszaadott értékek. Ugyanis ha a kamera felfelé néz, akkor negatív számokat mutat irányként, míg ha lefelé, akkor a várttól teljesen eltérőt, pl. a képen látható 90-et a 270 helyett.
Végül is tudom ezeket korrigálni (felfelé az Abs() függvény használatával, míg lefelé úgy, hogy az új irányérték az a régi + (180 - régi) legyen), és így megkapni a valós értékeket, de akkor is kíváncsi vagyok arra, hogy mi lehet ezen hibák oka?
Netán mégis rossz a képlet?
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Független Xiaomi 14 512 GB fehér telefon még 25 hónap garanciával
- X1 Carbon 9th 27% 14" FHD+ IPS i5-1135G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 5 3600-5600X + RTX 3060 Ti / 3070 / 3080 + Új 16-32GB DDR4! GAR/SZÁMLA!
- HP 15s-eq1036nh - 15,6"FullHD IPS - Ryzen 5 4500U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Roborock S8 White, 2 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest