Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz ACE- #8946 üzenetére

    Szerintem nem kötelezően kell nyújtani a qvik-et...
    Árnyaljuk a kérdést.
    A qvik szolgáltatásnak azt a típusát, amely pl. a kereskedőknek szól, azaz az indítási oldalt nem kötelező bevezetni. Ha egy bank nem akar kereskedői terminálokat, hasonló megoldásokat működtetni, annak nem is kell.
    Viszont az elfogadói oldalt kötelező bevezetni. Tehát az ügyfeleknek biztosítani kell, hogy adott esetben tudjanak kártya helyett qvik útján fizetni.
    Megvan ennek a logikus háttere, indoka. A qvik használata jogszabályilag ingyenes a fogyasztóknak (magán ügyfél), hogy bankkártya helyett ugyanúgy használható legyen. A fizetési kérelemre utalás is így ingyenes az utalónak.
    De a fizetési kérelem indítása (sem magán, sem üzleti) ügyfeleknek jogszabályilag kötelezően nem ingyenes. Már ma sem ingyenes minden banknál a magánszámláknál, de azoknál inkább csak tételdíj van (50-100.- Ft.). Üzleti számláknál másképp van/lesz, ott bizony fizetni kell, ahogy a kártyás vásárlások után is - csak kevesebbet. Ott pl. az ügylet összege is befolyásolni fogja a díjat.

Új hozzászólás Aktív témák