Hirdetés
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
makszi
aktív tag
Igen nyilván nem szentírás. Én elvileg kedden veszem át az új Corolla TS-t 2.0 hybrid. Nekem is azt mondta az ember aki átadja,hogy nem kell olajcsere csak 15 ezernél.
Az asszony 1.33-as Capturjánál viszon cseréltettem 5000 nél olajat és ott a szalonba ajánlották is a cserét... -
félisten
Az 1.2T nem a Suzukitól van, 8NR-FTS a jelölése, a Toyota NR családjába tartozik.
Ami az árakat illeti, nem tudom mennyire irreális az 1,1 milliós felár, szvsz annyira nem elszállt, hiszen nincs máshol se olcsóbban hasonló képességű hibrid. Sajnos az aksik, konverterek biza ilyen drága jószágok.
A normáknál azért vigyázz, mert ugye kibulizták az autógyártók, hogy a nehezebb autóknak magasabb az engedélyezett károsanyag-kibocsátása, szóval emiatt "környezetbarát" és zöld rendszámos egy 400 lóerős Porsche Panamera, míg egy Corolla hibrid nem az...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
A jelenlegi magyar Toyota árlistában 1.1 millió forint az 1.2T ill. az 1.6 árelőnye a 122 lóerős hibridhez képest. Kétlem, hogy az 1.2T és az 1.6 amúgy egy árban lenne, ha lehetne egy kaszniban kapni, de ugye a Toyota továbbra is fenntartja a szedán külön kezelését ilyen téren.
Ha automata váltós autóban gondolkodik az ember, az árelőny már csak 600 000 forint.
Szóval especiel a megtérül dolog átlagos felhasználás esetén már megvan manuális váltó esetén is, amennyiben az átlagos felhasználás mondjuk harmadában várost jelent. Automata váltó esetén pedig nagyjából a full autópálya / főút használat az, ahol a hibrid nem térül meg 100 000 km -en belül.
Mint említettem, ezt még némileg megbolondítja az, ha lízingben gondolkodik a vásárló.
Ezzel együtt igen, aki megteheti, és átlagos felhasználó (tehát nem csak autópályán használja az autót), annak a már most csak a hibrid...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Még nem tudom. Most lesz két hónapos az autó, és 3500km-nél járok. A páromnak nehéz beadni, hogy miért fizessünk ki feleslegesen ~30-40e forintot, ha egyszer maga a gyári szerviz is feleslegesnek tartja. Pláne, hogy most kell a Golfot is műszakiztatni és akkor már olajcserére is vinni, tehát bőven van autós kiadásunk ebben a hónapban amúgy.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
félisten
Csakhogy már nincs "sima" E5-ös 95-ös. Szóval ilyen téren lehet, hogy csak az E5 vs. E10 miatt fogyaszt kevesebbet az autó, nem a magasabb oktánszám miatt, de ez ilyen téren tök mindegy, amíg a prémium üzemanyagoknál is kötelezővé nem teszik ez E10-et...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Csabroncka
addikt
Használtnál sem jársz rosszul, persze nyilván nem 10%-odba kerül, de azért a biztosító fizet. Szerintem kifizetődőbb a lopás casco, mint valami nagyon extra és méregdrága lopásgátló. Az is igaz, hogy a gyári védelmen felül kell még+ elektronikai védelem (kódkártyás..stb indításgátlók) esetleg még valami mechanikai védelem (váltózár). Amit el akarnak vinni, azt pedig elviszik.
"in medias res"
-
Dare2Live
félisten
van egy harmadik lehetőség. Pont akkor elvakította a nap, megfájdult a hasa... Pont akkor/nemrég történt.
Analógiának olyan mint a féktávolság. Tök8 mért satuzott. Ha azt mondja látott egy nyuszit ami kiugrott elé és azért (de már elfutott) vagy azt hitte vki le akar lépni járdáról, vagy furán ment azt hitte rámegy útra, vagy... tök8 milyen baromság. Aki nem tartott féktávolságot az lesz a hibás.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
Csak van olyan, ha úgy ítéli meg.
Indoklás: ő úgy ítélte meg(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
Nem bizonyítható, így a rendőr nem tud vele mit kezdeni[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
makszi
aktív tag
Gondolkodtam sokat mert egy jó barátomnak az új 4 ajtós 1.8hybrid corolla van vezettem is és ő 4 literes fogyikat emlegetett ami néha hármassal kezdődik, ezért bíztam az 5 liter körüli fogyiban a nagyobbiknál. Ellenben nagyon nem ment az az 1.8-asse városba de főleg városon kívül.
-
makszi
aktív tag
Szia!
Igen vezettem egy ilyen 2 literes tesztautót, de csak Pesten a 13.kerületben , tehát Pályán nem.
Bejáratást be fogom tartani. az 1000-es olajcsere nagyon rövidnek tűnik de ha a gyár ezt írja elő akkor akkor lesz megcsinálva.
(Feleségem új Renault Capturjánál 5000-nél kellett első olajat cserélni(1.33 Tce)) -
félisten
A cikkben engem az zavart igazán, hogy kb. a 20%-a a 3 hengeres turbós motorokra szórt átkokban merültek ki. Ami egy autóbuzinál tétel lehet, de a felhasználók elsöprő többségét pont nem érdekli. Meg egy autóbuzi aligha fog Corollát venni.
Egyébként én még mindig azon vakarom a fejem, hogy az Avensishez hasonlítják folyton, nem az E170-es (az előző) Corollához. Nekem az Avensis valahogy mindig nagyobb autónak hatott beülve, hiába azonos a tengelytáv a T250 / T270-es Avensissel (igen, tudom, hogy az E170, E210 és a T250 és 270 azonos tengelytávval bír).
Egyébként szerintem is az "alap" hibrid illik legjobban az E210-hez.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dare2Live
félisten
"Ja, "csak" ennyit... plusz hibaforrás, plusz költség a javításban. Erről beszélek."
Mivel már alapból van max itt nagyobb így olyan nagy +hibaforrásnak én nem tartom. Vagy talán a te autódon nincs?
Szerintem egy elég elegáns megoldás ami valós fogyi csökkenést hoz minimális +költséggel.Én így látom.
"Értem, tehát a dízel kevésbé káros, a tudósok meg hülyék..."
Itt azért sok lett. Nem értesz hozzá és belebeszélsz. Nem arról van szó a tudosok hülyék vagy a dízel kevésbé káros. Arról van szó hogy azonos autó, felhasználás mellett a dizel 15-20 grammal kevesebb CO2t pöfög ki. És ez 2020tól nagyon nagyon sokat számít. Ennyit mondtam, nem azt, hogy a tudosok hülyék vagy kevésbé káros.
Én nem látom, hogy érvelnél. Jellemzően nem érted meg amit írok belemagyarázol vmit ami nincs ott ls utána még te jösz scopozással. Ld pl feljebb. Nem érted miről beszélek, belemagyarázol vmit amit nem mondtam és neked áll feljebb. grat.
"Az eredeti állításaim tartom, miszerint nem rosszabbak vagy kevésbé megbízhatóak a mai motorok, mint a régiek"
Én meg azt látom kikönyököl a részecskeszürő 3évesen! 60.000kmnél!, újabb check engine 5évesen 100.000kmnél..... és visszasírja a 20éves szívóját mert annak nem ártott az, hogy 99%ban 3-8km megy városban. Max a végén 400.000km után csipegette az olajat.
Ezek az új motorok meg ezt nem bírják. És nekem nem jut eszembe egy DPF/DI/turbos se amire azt tudnám mondani, hogy bírja. Jah nem kevésbé megbízható, meg nem kevésbé költséges a fentartása. Aha.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
1.2 hibridként annyit változott tudtommal, hogy kapott egy nagyobb alternatort, meg egy 1kws aksit. Nem lesz olyan nagy gond ha bármelyik tönkremegy.
Evvel nem tudom mi a problémád, kocsik nagyja kmek nagyját városban futja. Ahol kijöhet a kis ccm+trubo előnye.
"15 grammal kevesebbet pufog ki, csak éppen miből?"
CO2. Ami gyakorlatilag egyenesen arányos a fogyival. 15gramm nagyon sokat számít 2020 jan1től.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"Nincs modern szívó benzin, annak a típusú motornak vége. "
hamár említetted ott a Suzuki 1.2es mocija. Mitől lenne nem modern? Mert tartós és elképesztően keveset fogyaszt? Nem megy hude rosszabbúl mint egy 0.9TCE és talán még jobban is fogyaszt. Tény nem megy 0-100at 8.6alatt de ez pl feleséged zavarja? Akkor mi a turbós előnye? Mert az az 1.2es Suzuki sanszosan túléli az 1.5TSIdet.
btw lesz idén hozzá 48Vs szögegyszerű hibrid rendszer. Hasonló mint az új Golfban.
"Ezzel nem értek egyet a blokk tekintetében..."
Még ez se feltétlen. Egyszerűen nem tudjuk. Van amikor valószínű mert uaz a blokk van 10+éve és csak nem cseszték el avval hogy ráraktak egy csigát, van amikor meg tök új a blokk. Gamma 15éves blokk pár év és kifut helyét átveszi a pl kappa. Amiről nem tudjuk mennyit fog bírni. Az tudjuk viszont, hogy sem a DI, se a turbó nem segített gammanak...
"cserébe azonos lökettérfogat esetén azért lényegesen erősebb a turbós."
Azonos lökettérfogat esetén nincs fogyi előnye a turbósnak. Ami az előnye, hogy ha kell van + teljesítményed. Vagy és ez most a gyártóknak a fontosabb uazt a teljesítményt tudja kissebb CCMből. Ekkor eszik kevesebbet. Gondolj bele plda kedvéért, hogy dugóba állva mennyit eszik egy kis blokk percenként és mennyit egy nagyobb. AFRnek ugy kb fixnek kell lennie.
"Ez a jövő, tök más lesz az autópiac..."
Ez lett volna a mondandom lényege. Hogy az lesz, hogy első vásárló bár kifizeti amennyivel többe kerül a "turbos" de vmennyit visszakap belölle élmény+fogyasztásban. De a vásárló aki 8-10éves autót fog nézni 2-4év+ múlva annak csúnya dolgok szakadhatnak a nyakába.
Dizellnek lehet lesz reneszánsza. Az, hogy azonos teljesítmény/nm mellett pl 15grammal kevesebbet pufog ki nagyon nagy előny. 15*95= 1500eur. kb ennyivel kerül többe egy dízel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Nem beszéltem hibridről sehol. Új DI turbósról beszéltem. Hogy is volt a terelek, kihagyok...?
"Azok sem rossz motorok, csak többet kell költeni rájuk.."
Te hoztad az 1misit pldanak. Amikor vki 8-10évesen 200.000kmel megveszi erre számíthat. Nem nagy biznisz lesz. Ehez képest egy ismert régi szívonál nincs ilyen. Megveszi 200.000kmel aztán nem fog tönkremenni ami nincs rajta. De kokszosodni se fog...
és még mindig nem beszélek arról, hogy magának a blokknak kell e esetleg egy generál..."...viszont kevesebbet fogyaszt"
A kevesebbet fogyasztot esete válogatja.. Van amikor vmihez viszonyítva igen. Van amikor nem.
Én mindig legkisebbet bérlek 90%ban ilyeneket kapok: Polo 1.0 TSI, Renalult Clio 0.9TCE... a 130at ezek is simán tartják. Saját tapasztalat alapján pedig semmivel se fogyasztanak jobban mint egy modern fogyasztásra, tartosságra összerakott 10+éves szívó yaris.
Az egy előnyük, hogy stabil a nyomaték görbéjük. Már amikor betölt a trubó mert alatta vmi elképesztően döglöttek.De végeredménybe ha oda kell lépni nem is gyorsulnak jobban. Csak yarissal (is) vissza kell váltani. Ennyi.Ebben a kategóriában semmi előnyük nincs újonnan megvéve. Hátrányuk viszont lesz 8-10évesen használtan megvéve.
Én meg ezt akartam mondani.Az egy tök más kérdés, hogy egy régi 30éve tervezett már piacon se lévő 2.0 szívónak csak hátránya van fogyasztásban, nyomatékban egy 1.5TSIhez képest.
hamár hibridet szóba hoztad 8-10év múlva nem az lesz a baj hibriddel hogy drága fentartani. Hanem, hogy jelenleg az eladások elenyésző része hibrid. Amit tavaly, most nem adtak el az meg nem lesz 8-10év múlva piacon.
Kiváncsi vagyok az idei év hogy fog alakulni. Idén mindenkinek villantania kell és az elsődleges szempont idén nem a nyomaték/lóerő/tartosság lesz hanem a fogyasztás.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Csabroncka
addikt
"Ha jól értelmezted, amit írtam feljebb, én is azt mondom, hogy a hibrid soha nem térül meg, max, ha 90%-ban városban használod a kocsit, és tényleg sokat mész ott."
Jól, pont ezért írtam a végére:
"Persze nem a hibrid ellen beszélek, de aki pusztán akurva nagyspórolás miatt veszi az menjen inkább gyalog.""in medias res"
-
félisten
A turbós motorok fogyasztása korántsem annyival jobb, mint azt a listaadatok sugalják. A VW is 5 literes vegyes fogyasztást ad meg az 1.5 TSI motoros Golfokra manuális váltóval. A Sprintmonitor átlaga meg 6,5 liter...
Ehhez képest a Mazda 3 2.0 literes szívó Skyactive motorjánál a Sprintmonitor 6,75 literes átlagot lát.Szóval especiel a valóság az, hogy a turbós motorok valós fogyasztása alig-alig jobb, mint a szívóké.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Csabroncka
addikt
Ha 800 Ft lesz a benzin akkor semmivel sem fog kevesebbe kerülni a szívóhozképest. Méghozzá azért mert az autó fenntartási költségei elviszik a lóvé java részét.
Sarkítsuk a példát a köv számítással:
1.6 szívó legrosszabb átlaga: 8 liter
>(10.000km-el) számolva 800 liter
>(400 Ft-al számolva: 320.000 ezer)
Hibrid (kategórián belül) legjobb átlaga: 4 liter
> (10.000km-el) számolva 800 liter
>(400 Ft-al számolva: 160.000 ezer)Ha duplázódik a benzin ára, még akkor a 320.000 Ft-os benzinköltség különbség, lófing. Kb 4-5 évnyi üzemanyagköltséggel többe kerül a hibrid.
Ráadásul ha belegondolsz évi 200 ezret alaphangon rálocsolsz a kocsira a semmiért (biztosítás, casco, matricák, súlyadó...)
Persze nem a hibrid ellen beszélek, de aki pusztán a
kurva nagyspórolás miatt veszi az menjen inkább gyalog.[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Dare2Live
félisten
Semmit. Véletlenül sem.
Amire talán utalni akartam, hogy jelenleg aki használtban gondolkodik lehet kapni 10éves 200.000+kmet futott örökélet+1nap autókat. Amikre utána nem kell rákölteni egy turbó, egy dsg, egy kettőstömegű, egy direktszürő, egy... árát. És a rozsda miatt lesznek GTKk 20-25-30évesen. 10év múlva nem lesz ilyen.
Végülis ez most is adott... első szériás kisturbosok vs egy 2SZFEs yaris. kb uannyiba kerül és hiába tartották mindkettőt karban az egyik elmegy még 400.000kmet simán zizikből a másik meg nagy hagyjuk is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Halkan: Ha én csúsztatok, meg kihagyok akkor te is. Nem 1-1.5öt írtam.
Igen ~10éves néztem 200+kkmel. Reméltem, hogy legalább 10év és 200kkmig nem kell szerelőhöz menni 100k+os költségek miatt. De igazad lehet túl optimista lehetek amúgy is 8évet írtál nem 10et.
Azt se felejtsd el másik oldalon, hogy alkuval nem számoltam. Elég szépet lehet alkudni most is az meg nem fogja feljebb vinni az árukat ha közismert lesz mennyi nyűgje is van ezeknek 200kkm után.Bár lehet tévedek. Még mindig vannak bombabiztos örökélet+1nap autók 10éves korral. Ahogy látom nem drágábbak mint a golf. Bár anno nem is kerültek annyiba.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"Ha vettem ma egy 7 milliós turbós benzinest, arra mondjuk 200e km után ráköltök 1 millát, és elmegy további 200e km-t."
sztem egy anno 7misiért megvett 200-250-(300)kkmet futott autó valós piaci értéke Golfnál maradva pl kb 1-1.7misit [link]
az, hogy bele kell borítani 1misit az kb GTK. És nincs olyan, hogy nem kell beleborítani ezt akkor se ha vigyáztál rá.
És akkor tényleg beeshet még az is, hogy ráköltöd és kell neki egy generál. vagy DSG probléma, vagy... Ami tipusfüggően dettó elég durva összegbe kerülhet.Még pár év és végképp izgi lesz a használtpiac.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
Mint említettem, mégse mindenki, mert volt, aki napi 120km-es ingázáshoz 1.6 FSI motoros Golfot vett például, vagy némileg kisebb távra benzines Opel Corsát. Az előbbinél anno rákérdeztem, miért nem diesel-t vesz, ő például a megveszekedett diesel-gyűlölők közé tartozott ("nekem nem kell traktor"). Az ő esetében motorcserés lett az autó valahol 150 ezer körül, arra már nem emlékszem pontosan mi volt az ok sajnos.
Ettől függetlenül én nem szeretnék senkit meggyőzni, leírtam a saját véleményemet, leírtam mire alapozom, részemről ennyit tudok a témához hozzátenni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Azt írtam le, hogy megfelelő gondoskodás mellett 250-300 ezer km-es élettartam várható, de ha nem vigyáznak rá, akkor 200 ezernél is megadhatja magát.
Édesapám egyik céges autója egy Carina E volt az 1990-es évek közepén az 1.6-os 4A-FE motorral, majd kulcsos autó lett belőle, 320 ezer km körül megvette az egyik alkalmazott, ha jól számolom akkor még nem volt 10 éves sem, és valami 400 ezer volt benne, amikor ropira törték. Az én E100-as Corollám ugyanilyen motorral volt szerelve, apám cégénél volt kulcsos autó, az valami 300 ezer kilométerrel került hozzám, én 15 ezret raktam bele, majd a kőműves, aki két évvel később tőlem megvette, még több, mint 100 ezret tekert bele 3 év alatt, igaz közben kellett egy motorgenerál is, mert az olajcserét kicsit elhanyagolták. Mivel itt kulcsos használat is volt, ez nem igazán a "gondoskodó" tulajok esete. A 4A-FE-ről elhiszem, hogy megfelelő gondoskodás mellett elfut 400-500 ezer km-et...
Vidéki vagyok, elég sok helyi ingázik, a többség persze diesel-motoros autóval. Aki benzinessel jár, azok közül nem nagyon tudok olyat, aki hasonló szintű futásteljesítményt tudott összehozni. Nem akarom kihegyezni az FSI és TSI motorokra a dolgot, bár a legtöbb esetben ilyen volt (meg talán egy-két Opel Ecotec) az adott autó, de a többségük 150-200 ezer körül ilyen vagy olyan okból, de megfeküdt. Diesel Passat terén van olyan, aki 400 felett adta el az autóját, de ugye most nem ezekről van szó.
Ez persze nem túl nagy merítés, elismerem, de én ezt tudom közvetlenül felhozni példának.
A Toyota ZZ és ZR/NR motoroknak pedig az elmúlt hónapokban eléggé utánaolvastam, ezért írok leginkább ezekkel kapcsolatban. Mint említettem a 4A motorokkal van első kézből még tapasztalatom, és én is először úgy mentem neki a témának, hogy nyugodtan lehet venni a 250 ezret futott Avensiseket és Corollákat is 3-5 évre / 60-100 ezer km-re előre tekintve, mert hát Toyota. Aztán ezeket sikerült előásnom róluk. Hozzáteszem érintőlegesen néztem más autókat is, így botlottam például a Hyundai / Kia féle Gamma motorok esetébe, ahol Dare2Live nyitotta fel a szememet. Azt is sokszor leírtam, hogy nyugodtan meg lehet cáfolni, példákat hozni arra, hogy amiket leírtam, azok nem igazak... mert.
Felhozod példának, hogy a 200 ezret futott turbós benzinesre rá kell költeni 1 millát, és utána még 200 ezret elfut. De akkor hol vannak a 400 ezer km-t futott turbós benzinesek a használtpiacról? Mert dieselek akadnak mondjuk szép számmal.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Lásd előző válaszom. Konstrukciós hiba például a 2005 év előtti ZZ motoroknál a vezérműlánc hibája, de ez is érdekes dolog, mert más motoroknál bevett a vezérműlánc cseréje. Szóval mibe került volna azt mondani, hogy akkor 100e km-ként cseréljék le a vezérműláncot, és kész?
Itt nem lehet egy adott dolgot megfogni. Az egyik motortípusnál ez nem jött össze, a másiknál az...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KTTech
veterán
E5 szerintem. Jobb vele a fogyasztás, a teljesítményben meg nem éreztem különbséget. Árban közel egyformák, nincs nagy eltérés (még). Nem volt választásom, azért tankoltam E10-et (késő este volt, automata kút, üres tankkal), így legalább lett tapasztalat.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
pècsimunkás
addikt
A 9.gen Civic 1,8, olyan volt az 1,2 t mellett mint a döglött ló . Miután kipróbáltam az 1,2- t , eszembe sem jutott az 1,6. A turbó meg nem a legdrágább alkatrész egy autóban . Amúgy a garim lejárt , és még megy az autóm is .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
félisten
Ha Európában árulnák az 1.8-as vagy pláne a 2.0-ás benzinest (Amerikában azzal árulják, nekik az jár, nekünk ez), akkor annak örültem volna. Már ha nem érdekelne a fogyasztás...
Azok nagyon jó kis driver's car-ok lehetnek. Még nem hajtottam meg persze ezt sem, és rohadt könnyű a kormány, de a mai autók között (amit legalábbis eddig próbáltam kicsit hosszabb távon) élvezet vezetni. Nekem az új Focusnál is jobbnak tűnik a vezetési élmény. Csak abban kompromisszumok nélkül elfértem...Sajnos én csóró vagyok (persze honnan nézve), szóval sajnos fájó szívvel, de én akkor is már a hibridet vettem volna.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
-
Dare2Live
félisten
"Hogy egy 10 kg/LE-s kocsival lehet közlekedni? Én is évekig közlekedtem ilyennel. Lehet használni egyedül. Aztán beülnek melléd, pár csomag, és vége...."
1.4 szivó benzin IX20al mentünk Gardara 4en fullra pakolva. 90le 1200+kg alapból. A tetőn csomagtartó, box. Azon + benne két surfdeska, 3 vitorla, 2árbóc, két bumm meg ami nem fért be a csomagtartóba, 4személyre azért kell cucc. Sztem nem voltunk messze a megengedett ösztömegtől ami 1710kg.
Végig pályáztunk figyelnem kellett ne menjek 130-140 felett simán bírta az 1.4. Nem éreztem, hogy bárhol vége lenne.
Ellenben a homlokfelület miatt simán behörpintetet a 12+litert....Szóval ez kinek mi. Én jól el vagyok ezekkel a mások szerint rémítően "alul motorzizált" dolgokkal. Soha nem volt olyan bivaly autóm mint az 1.8as hibrid.
más/érdekesség: Egy model 3 kb 20KWt eszik 130nál. Tehát ~27le teljesítmény kell neki, hogy tartani tudja ezt a sebességet.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
félisten
Nem 1.8al 1.0al pályáztam évekig.
Nem turbo sima szívóval.
IGO volt 140re beállítva, hogy bemondja a "rosszcsont túl gyorsan mész"t mert különben rendszeresen túlléptem. GPS szerint olyan 150-155fele volt a vége, óra szerint 165-170.Persze előzésnél vissza váltás, hogy 3500 fordulat meglegyen és 6000 környékéig huzattam. Soha nem éreztem kevésnek, alulmotorizáltnak. Eközben megy a sírás az 1.0 turbosoknál, hogy csak 120-130le meg csak 200nm. Az kb duplája mint amit az 1.0am tudott ja és 1600tól végig megvan a 200nm 6000ig. Nem 1600nál 50nm, hogy lepadlozod és 10secig amíg el nem éri a 2500+t nem történik semmi.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
No.01
őstag
A mi peldank nem epp a realis donteseken alapul. Ha ugy lenne akkor eleve nem gondolkodtunk volna egy listaaron kozel 12M-ba kerulo auton. (ujfent privat velemeny)
Tovabba en siman bevallaltam volna az 1.8-as valtozatot is, ha a mi korulmenyeink masok lennenek.
A letolas meg megint mas kerdes. Arra szvsz nem az a megoldas, h akkor te is nyomod, mint a hulye. Villog, belemaszik a s*ggedbe, rangatja a kormanyt? Tessek csak! En szepen lehuzodom azt had menjen a barma ha annyira siet. Mar reg kinottem abbol, h ezek engem barmilyen szinten befolyasoljanak.Vegye mindenki azt ami neki jo. Ennyi!
-
No.01
őstag
Azzal nem tudok mit kezdeni, h v.ki fel, h keves lesz. Ez szamomra nem ertelmezheto.
Ha felek, elmegyek es kiprobalom. Mi igy tettunk. Mind2 tipust elkertuk 1-1 hosszuhetvegere majd levontuk a megfelelo konzekvenciat.
Tovabba azt irta, h nagyreszt varosban es mivel otthon az autopalyazas kicsit mast jelent, mint errefele igy tovabbra is azt mondom, h igenis a felhasznalas modjatol fugg, h az 1.8 megfelelo-e vagy sem.Ha v.ki fel, h gyenge lesz es megteheti/nem erdekli az ezzel egyutt jaro extra koltseg akkor felolem aztan latatlanban is beikszelheti a 2.0-as valtozatot.
Ahogy itt elottem is irtak: nem vagyunk egyformak... (szerencsere)[ Szerkesztve ]
-
félisten
Mint említettem, ez nem ár kérdése. Ha magömlést hozna az, hogy erős autóm van, akkor a használt piacról néztem volna valami izomautót. De Magyarországon ha stabil 140-150-et tud az autód (a legtöbb tud, Smart és ilyenek az, ami nem játszik, de az végképpen nem autópályára való), akkor nincs para sehol. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
Elvaras? Nyilvan. De a kerdes, h milyen szinten?!
Te/ti minden nap felcuccolva a teljes csaladdal autoppalyaztok tobb szaz km-en keresztul?
Mellesleg probaltam mind2 tipust "huzamosabb" ideig nem csak 2 kor erejeig.
A mi esetunk eleve mas. Gyakori ingazas tobb szaz km (neha 1000+) ennek jelentos resze a nemet autopalyan.
Ennek ellenere sem gondolom, h az 1.8-as keves lenne. A 180LE nyilvan tobb, de tudni kell eldonteni, h valoban megeri-e a felarat es itt nem csak a bekerulesi ktg-et kell am figyelembe venni. Legalabbis en nem ugy szamoltam mert az plusz fogyasztason kivul ott van meg a magasabb biztositas es ado is.Szoval merlegelni kell, de legfokeppen tisztaban lenni az adott hasznalati korulmenyekkel
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ez nem ár kérdése, hanem nézőponté. A céges főnök előző Volvo S80-asában az 1.6-os HDi motor volt, azt mondta, hogy neki elég az, 150-el azzal is megy autópályán, többel pedig nem csak nem érdemes, de nem is szabad. Most egy 17 milliós Volvo S90 T4-e van, ez a legkisebb benzines motor ebbe a kaszniba (190 ló).
Nekem a legelső saját névre vett autóm volt a legerősebb (180 ló), azóta volt 116 lóerős E100 Corolla, meg most a 75 lóerős Golf. Az ingázás fele autópálya (M7, heti 2x M0), és mint említettem, még az érdi emelkedő sem túl para 2 fővel. Ha bejön a belső sávba valaki megelőzni egy teherautót 100-al, és mögöttem jönnek, akkor mondjuk visszasorolok a középsőbe, mert a dombra felfele felgyorsulni 130-ra azért már idő kell neki. De nem dőlök a kardomba...
Hogy a Corolla milyen lesz 132 lóval, azt nem tudom, mert sehol sem volt tesztautó belőle...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
Annak ellenere vitatkoznek ezzel, h mi is vegul a 2.0 verzio melett dontottunk.
Tudni kell, h mire veszi az ember es mikent lesz hasznalva! A normal (1.8) valtozat is teljeseggel vallalhato.
Szerintem az a nem realis elvaras amikor egy olyan "specialis" korulmenyre fokuszalunk, minthogy 5fo + csomagok + autopalyan, emelekedon elozes.
Nem mondom, h nincs ilyen, de ez az emberek tobbsegenel igencsak kis szazalekban elofordulo jelenseg. Akkor meg minek erre alapozni? -
Dare2Live
félisten
Szerintem kifelejtetted pedig fontos, hogy a dizel végig nyomták. Németben 150-160+al, ausztria/mo on is amivel még nem büntetnek. Ezért durva az 5.5es fogyi.
Toyota új hibriddel nagyot alkotott, nincs nagyon elmaradva hatásfokban dizeltől. Durva. Ami miatt többet fog enni az annyi, hogy 1l dízel égetésénél több energia szabadul fell mint 1 liter benzinénél. Evvel nincs mit csinálni fizika.
szerk: video 1.8 hibrid
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
Az volt a nepper mélypontja, de a nézőké is, mert egyértelműen leszögezte, hogy egyedül ebben a felhasználási módban van előnyben a dízel.
Csak nem életszerű használat a napi/heti 1200km autópályázás 150-160-as tempóval, egy seggel.
2.0-s CRTDI Passat-osok írták, akik így használják évek óta az autójukat, nekik soha nem jött ki ilyen alacsony fogyasztás, ekkora sebességekkel.
Totalcar mesterkurzus és nepper számolás[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
KTTech
veterán
Ha motorfékezel, akkor nem vitorlázol... csak simán lassulsz, ráadásul nem is kis tempóval. A vitorlázás lényege pont az, hogy a kinetikus energia a lehető legtovább vigye a kasznit, újabb energiabefektetés nélkül.
A DSG-k amik tudják, jelzik is, hogy üresbe teszik magukat (de a motort nem állítják le). Az ACT-os TSI annyival több, hogy 2 hengert le tud lőni, ami már megtakarítás (hiszen amint eléri a pályatempót, nincs szükség nagy teljesítményre a fenntartásához, csak ha emelkedő jön), ez természetesen manuális váltóval is megy.
Az eCVT meg működési elvéből adódóan tudja a vitorlázást, ráadásul nem gond neki, ha leáll a motor, mert semmilyen rendszerhez nincs rá szükség, minden elektromos (fékhidraulika, kormányszervo, klíma, vízpumpák és olajpumpa).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Azt is írtam, hogy a 140 már 25%-al több, mint a maximálisan megengedett sebesség a pályán.
Leírtam, mivel hasonlítottam össze, 6.8-7L volt a Leon MK2 DSG fogyija, nyáron. Télen több...
Ha leveszed a lábad, akkor max alapjáratra tud visszaesni egy normál autó, egyébként elvesztenéd az összes hidraulikus rendszert, és a generátort is. Tehát a fogyasztása nem lehet nulla. Ráadásul manuális váltónál először ki kellene raknod üresbe. Az új DSG-k tudják ezt, de a mk2-ben levő 6 sebességes olajos nem tudta még.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Pedig van előnye pályán is a hibrid rendszernek. Sokszor ugyanis ha stabil tempót tart a kocsi, akkor is átvált elektromos módra. A Yarisom legalábbis meg szokta tenni (illetve sokat vitorlázik lekapcsolt motorral), igaz nem 140-nél, mert az már javában a törvényes határ felett van közel 25%-al, amit nem néznek jó szemmel errefele...
De, 5 fővel, napi 32km-es ingázás ebben a hidegben is megáll 5.5L körül, ami jóval kevesebb mint a dieselesek átlaga (1-3L/100km a különbség, a Yaris javára). Ráadásul ugyanez igaz pályázásra és hosszú utakra is (rendszeresen van így használva).
Volt/van több VAG autóm (szívó benzines Golf 3 74KW, Seat Leon MK1 1,9TDi 84KW, Leon MK2 2.0 110KW TDi DSG), és meguntam az állandó szívást velük. Az 1.5TSI pont olyan bonyolult, mint a TDi-k, beleértve a kettős tömegűt, a turbót (a vezérlésével és változó geometriájával együtt), a hűtött EGR-t (aminek szokása enni a hűtőfolyadékot, mintha hengerfejes lenne az autó, egész alacsony futásteljesítmény mellett).
Manuálisat nem szerettem volna, az megmaradt a MK1 TDi-vel, amire megint egy "kisebb" összeget költhetek MOT előtt, mivel a turbo megint elkezdett vacakolni (túltölt, ami valszeg megint beragadt a geo)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
aLávaló
csendes tag
Egy beszólàs vagy gyakorlati tapasztalat. 🙂Baràtom vatta új bejàratos Corolla combija erősebb hibriddel fogyasztott egy hosszabb tàvon kb. 5.5 litert/100km àtlag Bp...Garda tó... Dolomitok hegyek...Bp tàvon. Fullra pakolva 5 emberrel. Én egy 1.6 cr TDI Octavia II -essel kb azonosan mentem, de az dízel. Tempósan azért, de nem 140-el végig. Ez nagyon tetszett benne! ;) Viszont az 5 ember végig szenvedte a helyszűkét vagyis a hàtsó 3 fő inkàbb. Tehàt max 4 európai àtlag emberre való. Szűkebb mint a mostani autóm érzetre is meg a gyakorlatban.
Tetszett, de csak korlàtokkal. Én is lassan vàltanék autót, de nem tudom az irànyt még teljesen. Olvastam hozzàszólàsaidat a keresésről itt ott.
-
félisten
Mivel itt jobbára én vezetem majd az autót, illetve asszonypajtás is 180cm, ezért annyira nem probléma. A Golfban is csak előre húzza az ülést.
És igen, kompromisszumok akadnak bőven. A földön ülés elég kompromisszum, de ilyen téren a Toyota Hilux pont jó például, csak azzal meg parkolj le...
Ez azon kevés okok egyike, ami miatt a Suzuki Vitara egy pillanatra felkerült a radarra. De végül lekerült róla.
Visszasírom kicsit a Citroent, egy gyenge pillanatban elkezdtem nézelődni a használtpiacon, mert tudom, hogy a C5 milyen kényelmes és nagy. Csak hát... Az 1.6 TPi felejtős, dieselt pedig nem akartam... Párom főnöke francia autós, ő oda meg vissza van a saját C5-ösétől. De nem vagyok elég merész, hogy újra Citroent hajtsak. Pedig kényelem terén tudnak a franciák...Sajnos (szerencsére?) vannak opciók, így lehet sakkozni, ki mit vállal be. Én a Toyota-Hyundai-Ford hármast nézve is irtó nehezen döntöttem. És nem vagyok benne holtbiztos, hogy jó döntést hoztam...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Beltér terén úgy tudom ugyan az, hátul a fejtér gáz ugye a Sedan-ban.
Én 196cm vagyok, a Corolla vezetőülése teljesen leengedve pont jó, de például az anyósülés magassága nem állítható, ott már hátra kell döntenem az ülést, vagy beleér a fejem a plafonba. Az jó szófordulat, hogy kényelmes, de éppen. A VII-es Golf ehhez képest bálterem...Az automata váltót én is sajnálom, pedig fogadkoztam, hogy a következő autóm már nem manuális lesz...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
De az 5.5 liter az tul keves.
Mondom, kb. 60% autópálya, 10% főút és 30% város esetén átlagfogyasztás. Autópályán biztos, hogy 6 liter vagy felette, ezt nem vitatom.Az a vicc, tudod, hogy szerintem az uj Corollak onmagukhoz kepest iszonyat nagyot leptek elore.
Tudom, én először egy két éves, CVT váltós (ugyanilyen 1.6-os motorral szerelt) Corolla Sedan-t néztem, fullos felszereltséggel. De egyszerűen két szinttel alacsonyabb minőségű a beltere. Szépet lépett előre minőségben a 2019-es Corolla. Csak ha egy VII-es Golfhoz viszonyítjuk, akkor nagyon gáz...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Fogyasztasat nem tudom, szamomra az 5.5 liter kevesnek tunik, max uresen, egy soforrel, sik teruleten tudom elkepzelni, a 6.5 mar inkabb kozelebb allhat a valosaghoz.
Nyomtatószervizes a srác, szóval nem egy brigád ül az autóban. Először én se hittem el, de tankolással hitelesítettük. Mondjuk hozzáteszem, hogy ez átlag fogyi, szerintem a cirka 30% város miatt ilyen jó.
Corolla vs. Golf: Mondjuk ilyen összevetésben nem vitás a Golf előnye, legalábbis fogyasztás terén. A kettő között mondjuk beltérben is van különbség, én kissé ki vagyok akadva amiatt, hogy a 15 éves Golf V.-ösben több a pakolóhely, és ergonomikusabb a beltér mint a mostani Corollában. A VII. Golf pedig teljesen más világ, irgalmatlanul eltalálta a VW a belteret szerintem...
Én mondjuk azért félnék kicsit a TSi motoroktól. A VW mostanság sűrűn lép mellé, és szeretik a garanciális javítást elkerülni (húgomnak egy 2.0 diesel Passatja van (a csalós ), három évesen generátorcserés, előtte hétszer volt a szervizben a központi kijelző problémájával (fekete képernyő indítás után) és a többi, előtte Mazdája volt, azzal csak a rozsda volt a gond...).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Ez így ebben a formában nem igaz, mert az aktuális Outlet készletre vonatkozik az akció. A "hivatalos" listaárból történő vásárláskor (például ha olyan autót szeretnél összeállítani, ami nincs raktárkészleten) van alkulehetőség, de effektíve ott is az outlet ár az alku alja, ameddig el lehet menni.
Az árak amúgy nem annyira elszálltak a többi márkához képest, a Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi hasonló felszereltséggel azonos áron megy, mint a Toyota Corolla Sedan 1.6 Comfort Style Tech, kb. 6,5 millió. Kicsivel olcsóbb mondjuk a Ford Focus lett volna az 1.5 PFi motorral (azt 6 millióért el lehetett volna hozni), de bevallom nem bízom annyira a Ford megbízhatóságában, mint a Toyotáéban vagy a Hyundai-éban. A Skoda és a Renault nálam kiesett (nem tetszenek), a többi opciót csak tulajdonságok és árak terén vizslattam, nekem nem jöttek be..
Szóval én alapvetően arra reflektáltam, hogy a mostani Toyota akciós árakból nem nagyon lehet továbbalkudni sajnos...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
Lehet neked kicsit tobb lesz vagy epp kevesebb, de kb-re beloni valos hasznalaton alapulo fogyasztast meg mindig ez alapjan lehet a legjobban szvsz.
Mellesleg meg latom, h Avensis es Corolla kombi kozott gondolkozol. En azt mondom, h azert probald meg osszehasonlitani egymas mellett. En megtettem es igenis volt elteres meretugyileg. Ha ezt es a kedvezobb arat nem szamoljuk akkor visoznt minden a Corolla mellett szol.
-
DjKoxi
senior tag
2.0 benzin Avensis 2011-es kombi tankolástol tankolásig ugyanazon kútfejen kattanásig 8,4, 8,5 l/100 km. Csak rövid utak max 10 km és sok hidegen megtett 1-2 km. Shell V-power racinget tankolok és 205/60 16" gumik vannak az auton. Hosszabb távon 110-es max sebességnél 6,5-7 l. A motorral teljesen elégedett vagyok
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen légkondit a lakásba?
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Filmek / Sorozatok 2024/2025
- Home server / házi szerver építése
- Elektromos cigaretta 🔞
- Elemlámpa, zseblámpa
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- OWON HDS272S kézi oszcilloszkóp, multiméter és hullámforma generátor
- Akvárium tisztító berendezés új 6hó jótállás!
- Elektromos rollerek/tabletek eladók kiváló áron (500/750/5600 Watt)
- Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 120 Le, 293.xxx km 2026.01.26ig műszaki
- Asztali lámpa 15W vezetéknélküli beépített töltővel új 6hó jótállás!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest