Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Stray - Az év végén Switch-re is elérhető lesz a macskás kaland
gp Pontos megjelenési dátumot egyelőre nem kaptunk, valamikor az ünnepi időszakban érkezik az új kiadás.
-
Európában is kapható az Oppo Reno 12 és Pro testvére
ma A kínai verziókhoz képest változtattak itt-ott, június 25-től 500 eurós áron indul az értékesítés.
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Azt írtam le, hogy megfelelő gondoskodás mellett 250-300 ezer km-es élettartam várható, de ha nem vigyáznak rá, akkor 200 ezernél is megadhatja magát.
Édesapám egyik céges autója egy Carina E volt az 1990-es évek közepén az 1.6-os 4A-FE motorral, majd kulcsos autó lett belőle, 320 ezer km körül megvette az egyik alkalmazott, ha jól számolom akkor még nem volt 10 éves sem, és valami 400 ezer volt benne, amikor ropira törték. Az én E100-as Corollám ugyanilyen motorral volt szerelve, apám cégénél volt kulcsos autó, az valami 300 ezer kilométerrel került hozzám, én 15 ezret raktam bele, majd a kőműves, aki két évvel később tőlem megvette, még több, mint 100 ezret tekert bele 3 év alatt, igaz közben kellett egy motorgenerál is, mert az olajcserét kicsit elhanyagolták. Mivel itt kulcsos használat is volt, ez nem igazán a "gondoskodó" tulajok esete. A 4A-FE-ről elhiszem, hogy megfelelő gondoskodás mellett elfut 400-500 ezer km-et...
Vidéki vagyok, elég sok helyi ingázik, a többség persze diesel-motoros autóval. Aki benzinessel jár, azok közül nem nagyon tudok olyat, aki hasonló szintű futásteljesítményt tudott összehozni. Nem akarom kihegyezni az FSI és TSI motorokra a dolgot, bár a legtöbb esetben ilyen volt (meg talán egy-két Opel Ecotec) az adott autó, de a többségük 150-200 ezer körül ilyen vagy olyan okból, de megfeküdt. Diesel Passat terén van olyan, aki 400 felett adta el az autóját, de ugye most nem ezekről van szó.
Ez persze nem túl nagy merítés, elismerem, de én ezt tudom közvetlenül felhozni példának.
A Toyota ZZ és ZR/NR motoroknak pedig az elmúlt hónapokban eléggé utánaolvastam, ezért írok leginkább ezekkel kapcsolatban. Mint említettem a 4A motorokkal van első kézből még tapasztalatom, és én is először úgy mentem neki a témának, hogy nyugodtan lehet venni a 250 ezret futott Avensiseket és Corollákat is 3-5 évre / 60-100 ezer km-re előre tekintve, mert hát Toyota. Aztán ezeket sikerült előásnom róluk. Hozzáteszem érintőlegesen néztem más autókat is, így botlottam például a Hyundai / Kia féle Gamma motorok esetébe, ahol Dare2Live nyitotta fel a szememet. Azt is sokszor leírtam, hogy nyugodtan meg lehet cáfolni, példákat hozni arra, hogy amiket leírtam, azok nem igazak... mert.
Felhozod példának, hogy a 200 ezret futott turbós benzinesre rá kell költeni 1 millát, és utána még 200 ezret elfut. De akkor hol vannak a 400 ezer km-t futott turbós benzinesek a használtpiacról? Mert dieselek akadnak mondjuk szép számmal.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.