- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen házat vegyek?
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- CPU léghűtés kibeszélő
- TCL LCD és LED TV-k
- SONY LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
HKorn
veterán
-
Zoleee83
addikt
Jó de még mindig a P0420-ról beszélünk a te esetedben más volt, a P0031 az más story, a lambdaszondát ha valós, tényleg cserélni kell amennyiben jól gondolom.
A P0420 hatékonyságot mér, és általában a benzin milyensége is befolyásolhatja, főleg mióta E5, E10, E85 is lehet a benzinben.P0031 -> Lambdaszonda fűtés vezérlő áramkör alacsony jelszint
P0420 -> Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt -
M_AND_Ms
veterán
"Te vagy a hunyó,nincs fényképezés"
Aztán, utána meg jön a "mégiscsak", meg a "mégsem" és kiderül hiába volt kint a rendőr, nincs semmi sem rögzítve az esetről. Még az is lehet, hogy te első körben hibásnak érzed magad és ezt ki is nyilvánítod, és pont a rendőri intézkedés és vizsgálat hozza elő, hogy bizony a másik a ludas, de olyan is van, hogy mindkét felet elmarasztalják.
Amúgy, nem értem, miért is olyan problémás februárban és márciusban még téli ill négy évszakos gumithúzni.. izé... felrakni. Én március 1-én vettem át az autót mégis egyből téli gumit rakattam fel és milyen jól tettem, mert bőven volt még utána olyan az időjárás. Aztán március végén lecseréltem nyárira.
4-5 ezer forintokon turbózunk egy 4-5 milliós projektnél. Ugyan már! -
opti06
aktív tag
na azt hiszem megfejtem lassan, ezek szerint b*rdi oldala rosszul írja..
magyarban 2009.09től már facelift változat volt, gondolom helyi gyár miatt, és az újba kell a hosszú menetes gyertya, most is az van benne ugyan ilyet veszek bele azzal nem lesz tutira hiba, eléggé végén járhatnak 123k van benne 105 a csere idő elvileg, külsőre is szépek -
opti06
aktív tag
elvileg gyári van benne ami a hosszú, 2010.07 után gyártott elvileg faceliftes ahol 1.5benzin 99->112le lett meg szelepvezérlés meg egy pár dolgot változtattak, gondolom itt jött be más menethosszú gyertya is.
Viszont forgalmi szerint 2010.06 első üzembe helyezés azaz a régi 99le verzió lenne, de papíron az újabb motor van benne, illetve műszerfal is a faceliftes változat így nekem nem kerek a dolog.. -
Zoleee83
addikt
Köszi a magyarázatot, a privet, meg hogy utána néztél!
Rosszul gondoltam ezek szerint, viszont nem tudom hogy értette a szervizes kolléga azt hogy mehet tönkre a trafó a rossz gyertya miatt, majd utána kérdezek, engem is érdekel.
Rendelek az IFR6J-11-ből 4db-ot, most egészen jó áron találtam 5770/db. (mégsem 40k)
Bár van kulcsom hozzá nem biztos hogy el kezdem egyedül, úgyis vinni kell a hátsó lengéscsillapítók + hátsó munkahengerek + fékolaj cseréje miatt, hátha lesznek olyan jó fejek és beleteszik, nem szalon szervíz -
Zoleee83
addikt
A gyújtásidőzítés a válasz.
A korszerű, hengerenkénti gyújtótrafóval ellátott rendszereknél ha eléri a gyertya az élettartama végét egy idő után elkezdi "szórni" a szikrát, értsd nem ott gyullad az üzemanyag ahol kellene.
Ez vagy feltűnik a vezetőnek vagy nem, ellenben a trafó biztosan megérzi, nem szakad meg időben kör, visszaszivárog, próbál kompenzálni, az ECU meg még be is segít előgyújtás szabályozással.
Lehet hogy elmennék még 10-15 ezer km-t is ezzel a szériával, ellenben nem kockáztatnám meg a nagyobb bajt, jobb a csere, következő 105k km-re le van tudva.
A srácok jófejek voltak linkelték is így jóval olcsóbban megúszom a történetet. -
BigBlackDog
veterán
Karcol az is, legfeljebb nem olyan nagy mértékben és nem hagy könnyen látható nyomot.
A nedves szélvédőn végigfutó ablaktörlőlapát is tud karcolni, ha valami szélvédőn lévő homokszem, vagy keményebb szennyeződés bekerül alá. Sajnos saját tapasztalat... Nem azt mondom, hogy egy év alatt tele lesz zavaró karcokkal a szélvédő, de azért 8-10 év alatt el lehet érni szvsz azzal is a jól látható mértéket. Szóval csak óvatosan!
-
Szilágyi84
senior tag
A fűtés miatt mert különben mire leérek az ovihoz se lenne meleg 5 perc alatt. Különben azért kérdezem itt mert valaki ezt mondja valaki azt és itt legalább valós tapasztalatok vannak. Akkor valójában hogy lenne a megfelelő nincs garázs azt is elfelejtettem mondani de akkor indítás után kb 2 percre indulás és a fűtés az alacsonyabb fogyasztás érdekében kicsit később hamár meleg a motor vagy annak nincs jelentősége?
-
-
@tco@
aktív tag
Tudom hogy nem adásvétel topic, de nincs kedvem tökölni vele, hátha valakit érdekel itt (mint releváns topic): 3 darab 14-es Suzuki dísztárcsa elvihető, 1 elég karcos, 1 közepesen, 1 pedig egész jó állapotban van. Átvehető a X. kerben egy tál gyrosért, vagy pl a Fogarasi Tesconál, egy mosás áráért
-
Lehetne strigulázni ha valakinek lenne ennyi ideje hogy melyik napon melyik gumi lenne az igazi (aznap legjobb) mondjuk egy évig Budapesten
Téli, nyári, 4 évszakos. Szerintem valami 220 nyári, 135 4 évszakos és 10 téli jönne ki kb. Ha nincs szökőév, mert akkor plusz egy nyári
Bár jobban belegondolva lehet hogy a nyári több lenne, a téli meg a 4 évszakos még kevesebb.
-
Zoleee83
addikt
És a mostani Castrol-tól meg menekülnek sokan, mert olyan változó minőséget gyártanak, (+ még hamisítják is), hogy az autoboltosok/szerelők is legtöbbször lebeszélnek róla.
Előző hozzászólások alapján nekem nem kell mert ha az azonos viszkozitás jelölésű Castrol leengedve fekete és szagos, az Eneos meg barnás-aranysárga akkor én maradok az utóbbinál, mert az valószínüleg elérte a célját elnyelte a nagy hőt, csökkentette a súrlódást,nem égett meg. Nyilván évek múlva fog kiderülni megérte-e vagy sem, ha neked a Castrol a favorit használd egészséggel, ez csak egy személyes vélemény tőlem, nem kell egyetérteni, meggyőzni sem akarlak -
blakey
titán
Egyrészt 17"-os kerékről van szó, Vitara, S-Cross, mindkettő esetében elfér a mankókerék és a teljesértékű is. Utóbbi esetében az alsó szint nem használható, de ez logikus.
+ ha utána nézel a mankó egy vagyon. - 30e Ft-ot nem neveznék vagyonnak. + felni és gumi is a közelében lenne, sőt drágább és 17"-ról van szó továbbra is. -
bajaki
őstag
Nincs vele különösebben problémám, szépen jár vele a motor, szép hangja is van. Az előző tulaj többet használta hosszabb távokra az autót, kevesebb hidegindítással, nálam inkább az ellenkezője lesz, ezért gondoltam az 5W40-re. 5W30-at már nem akarok belerakni ennyi 10W40-es kilométer után.
-
tboldi
nagyúr
A márkaszervizek sem szeretetszolgálatok, azért erőltetik a 10W40-et, mert az a legolcsóbb. Ékes példája ennek az 1,3-as Toyota Auris esete a Totalcar oldalán.
Amúgy a Gusztávról is több rosszat olvastam, mint jót.
(#38612) bajaki: A kettőből együtt.
Meg azért valljuk be, általában a nagyon spórolós emberek választanak Suzukit, ebből kifolyólag a karbantartás sem történik mindig megfelelően.*
Az Aral mint márka... Hááááát... Mondjuk úgy, hogy egy fokkal jobb, mintha teljesen szárazon futott volna a motor.*Saját tapasztalat: 2016. szeptemberében született az elhatározás, hogy veszek egy városi kisautót 1,5, max. 2 millióért, a fő csapásirány egy ilyen gombóc Swift volt, de úgy 10-20 db Suzuki (nem csak Swift) megtekintése után elég lehangoló volt a kép.
Aztán 5 hónappal később sikerült végre teljesen véletlenül egy Honda Jazz-t találni, ami nem volt bontószökevény. Eszembe sem jutott a típus, pedig addigra már mindenféle márkát/típust keresgéltem. -
BigBlackDog
veterán
Hát, én eddig csak a gyári méret ajánlásokat olvastam több helyen is.
Jobban mondva a nyárihoz képest eggyel keskenyebbet (= egy mérettel kisebbet a váltóméretek közül) szoktak ajánlani télire.
Az ABS-el kapcsolatban meg gondolkoztam kicsit reggel. Nem teljesen értem, hogy miért lenne rövidebb a fékút száraz/nedves aszfalton ABS nélkül. Ugye a fizikát "nem lehet mgbszni" és emlékeim szerint a tapadási súrlódás maximuma mindig nagyobb lesz, mint a csúszási súrlódási erő (ugyanolyan körülmények között, ugyanazoknál a testeknél). Mivel az ABS gyakorlatilag a csúszás-tapadás határán fogja tartani a kerekeket, így azoknál fellépő súrlódási erő valahol a tapadási súrlódás erő maximánál lesz. Ha csúszna a kerék, akkor jóval kisebb súrlódási erő lassítaná a járművet. A saját tapasztalatok szerint ABS nélküli autóban még lereagálni sem fogod tudni olyan gyorsan a kerék megcsúszást, mint az ABS (nemhogy még pumpálni a pedált).
Egyedül jégen/mély hóban/sárban/kavicsos felületen tréfálhat meg az ABS, de azért az esetek 95%-ban nem szokott ilyen utakon járkálni egy átlag autós. Ha meg igen, akkor is csökkentett sebességgel.
Egyébként még jó pár évvel ezelőttről nekem ez a videó maradt meg, ami a fent írtakat támasztja alá.
-
BigBlackDog
veterán
Nem tudod lábbal olyan gyorsan pumpálni, mint ahogy az ABS teszi szvsz. Meg mondjuk műszakin sem fog úgy átmenni tudomásom szerint, ha ki van ütve ez a feature.
"...hanem esetleg pumpál..." > Pont ezt teszi az ABS is, csak hatékonyabban, mint a humán erőforrás.
Gumiméretből meg én maradnék a gyári méretnél. 1-1.5 centiméterrel nagyobb lenne a kerékátmérő, ha váltanál.
-
tboldi
nagyúr
Én mindig a gyártó által megengedett legvékonyabbra szavazok, jelen esetben az 5W-re. Azért hidegben csak jobb, hamarabb eljut az olaj a szelepekig, valamint a siklócsapágyak sem "küzdenek" olyan sokáig.
Jazz-be meg mindenki az 5W30-at vagy 5W40-et erőlteti, pedig a Honda a 0W20-at is megengedi. Én 0W30-cal használom, eddig semmi baja.
-
Motion_Blur
félisten
-
r.levente75
addikt
Eredeti alkatrész mehetett bele?
Igen a munkaóra magas. Leszedik szétszedik kicserélik összerakják visszahelyezik.
Ettől tartok hogy elmegyek egy kóklerhoz akinek meghaladja a képességeit ez a szétszerelés.
70k ajánlatot kaptam szakszervízben ma oda is vittem az autót megnézték.
Gondolom ők mindent cserélnek hiszen nem lát bele ő sem hogy mi a rossz. Viszont telefonon kértem másik szakszervízben is ajánlatot na ott 150k mondtak. -
tboldi
nagyúr
Van benne valami, de én nem biztos, hogy szétszedetném a váltót, ha amúgy még teljesen jók a csapágyak, mert hátha elromlik.
Fordítva már érdemesebbnek találom, tehát ha a váltót kell szerelni, akkor célszerű új kuplunggal összerakni.A Hondámban van egy pici hangja a csapágynak, de csak hidegen, szóval nem akut még a probléma. Gondoltam rá, hogy veszek majd egy bontott váltót, hogy azon tudjak gyakorolni, aztán megcsinálnám magamnak élesben is.
-
Darksiders84
aktív tag
Na megnéztem jónak tűnik holnap megyünk a szerelőhöz. Kérdésem a kuplung cserének mik az előjelei nem veszi rendesen a sebességet vagy nem lehet benyomni teljesen? Nem vezettem még ilyen 2007-es Swiftet de a kuplung egyből keménynek tűnt de jól fog fönt és egyből megtaláltam a sebességeket veszi rendesen hibátlanul csak picit mintha kemény lenne vagy csak az én lábamnak szokatlan az új.
-
tboldi
nagyúr
Gondolom, nem az osztrák határ mellett. Itt minden drágább.
(#37861) Tibko8: Sőt, az egekbe magasztalt (
) Honda Jazz-nél is előfordul ez a csapágyhiba, az enyémnek is van már egy pici surrogó hangja 128k km után, de csak hidegen. Bár a tapasztalatok alapján nagyon sokat elmennek a Honda váltók így, szóval nem akut a probléma.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen házat vegyek?
- Projektor topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Linux kezdőknek
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Okos Otthon / Smart Home
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P50 - i7-HQ I 16GB I 256SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy Watch 5 /12 Hó Garanciával
- 4 év gari - magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintő
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest