Hirdetés

2019. augusztus 20., kedd

Hozzászólások

(#1) Crytek


Crytek
(veterán)

"Természetesen mindenki jobban örülne, ha az amúgy szabványos kódokat a fejlesztők módosíthatnák"

Nem 1 perce hátráltató tényező a direct X pc-n.Ha eddig nem csináltak semmit csak néztek ki a fejükből és kaptuk a fosabbnál fosabbul optimalizált cuccokat,most ne akarjanak okoskodni belenyulkálni semmibe!

Gigabyte Z170 D3H, i5 6600K@4.4ghz, 2x4GB Kingston Fury Hyper X DDR4, EVGA Supernova 650 G1, Zalman Z9, CM 212+,Zotac 1070Ti AMP! Extreme / Xbox One X

(#2) Pug válasza Crytek (#1) üzenetére


Pug
(veterán)

Ennek könyörgöm fuss neki mégegyszer... :DDD

(#3) Crytek válasza Pug (#2) üzenetére


Crytek
(veterán)

Ha nem tudsz olvasni arról nem tehetek!

Gigabyte Z170 D3H, i5 6600K@4.4ghz, 2x4GB Kingston Fury Hyper X DDR4, EVGA Supernova 650 G1, Zalman Z9, CM 212+,Zotac 1070Ti AMP! Extreme / Xbox One X

(#4) morgyi


morgyi
(veterán)

Igazából az az igazság, hogy bár elítélem ezt a fajta gyártóhoz kötést, de teljesen megértem az Nvidiát.
Az AMD-nek ott a Mantle ha egy játék alapból úgy készül, hogy lesz Mantle portja, és erősen építenek rá, akkor ha egy kicsit gyengébb minőségben, de ugyan azt el tudják érni a GameWorks-el, tudva, azt hogy Nvidián jobban és jól fog futni akkor az miért baj?

Az AMD-s tábor örül, mert van Mantle port, ami sok esetben gyorsabban futhat mint a DX.
Az Nvidiás tábor meg örül, mivel egy Nvidia GPU-kra jól optimalizált DX portot kap.

Nem hiszem, hogy ha a fejlesztők találnak olyan megoldást, amivel jelentősen gyorsulna a kód Nvidia kártyákon is, azt az Nvidia kérésre ne implementálná, nekik most az az elsődleges cél, hogy a Mantle portos játékokkal fel tudják majd venni a versenyt látványban és gyorsaságban.

Persze ha a Mantle hozza azt amit elvárnak tőle.

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#5) Pug válasza Crytek (#3) üzenetére


Pug
(veterán)

Tehát mivel a DX már korábban is limitáló tényező volt és vannak olyan stúdiók, akik belekakkantottak az optimalizálásba, ezért az olyan stúdiók se optimalizáljanak kényükre-kedvükre, akik esetleg még tennének valamit a PC játékok optimalizálásáért DX alatt, viszont szívesen igénybe vennék az nV csomagját is. Aham, a logikád kikezdhetetlen. :U

[ Szerkesztve ]

(#6) Crytek válasza Pug (#5) üzenetére


Crytek
(veterán)

Évekkel ezelőtt kellett volna mozgolódni nem most amikor adott egy valami és már az se jó nekik belenyúlás kell. Szánalmas de ez van, konzol powa!

Gigabyte Z170 D3H, i5 6600K@4.4ghz, 2x4GB Kingston Fury Hyper X DDR4, EVGA Supernova 650 G1, Zalman Z9, CM 212+,Zotac 1070Ti AMP! Extreme / Xbox One X

(#7) Egon válasza morgyi (#4) üzenetére


Egon
(nagyúr)

Ennyi.
Érdekes módon, az a kérdés nem merül fel, hogy a Mántli (ha már felhoztad), az árt vagy használ-e a piacnak? :U Hasonlítsuk össze a két dolgot: az nV-s cucc egy API-kiterjesztés, ami minden gyártó hardverén fut, belenyúlni nem engednek; a decemberre ígért AMD-s új csoda-API (LOL, hogy Abu és a többi fan, még egy héttel ezelőtt is azt mondták, hogy még nincs vége a decembernek; gondolom holnap éjfél előtt még belekapaszkodnak a nyugati időzónák jelentette pár órás haladékba... ;] :)) ), csak AMD-s hardveren fut, ez persze nem problémás...

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#8) Dr. Romano válasza Egon (#7) üzenetére


Dr. Romano
(veterán)

Tényleg el is feledkeztem róla. Nem decemberre ígérték?

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#9) Pug válasza Egon (#7) üzenetére


Pug
(veterán)

Futhat akár nem AMD-s hardware-en is, persze szükséges hozzá a hardware-es támogatás, amit az nV nem fog prezentálni, vélhetően. Mindezek mellett a Mantle API-s játékok esetén ott lesz még a DX-es kód is. :U

Inkább azon éredmes elgondolkodni, hogy így lesz az amikor egy játéknak van Mantle + DX (nV optimalizációs csomaggal). Aztán no Mantle + DX (nV optimalizációs csomaggal). Aztán no Mantle + DX (nV csomap nélkül). Vagy Mantle +DX (nV csomag nélkül).

És a no Mantel + DX (nV csomag nélkül) még lehet jól is optimalizált mind AMD-re és nV-re, vagy csak egyikre, vagy egyikre sem.

Az a lényeg, hogy nem lesznek szegmentáltak az enginek. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#10) BlackSiren válasza Egon (#7) üzenetére


BlackSiren
(újonc)

Mindig ez van amúgy... bár a Gameworks legalább létezik és elérhető, nem úgy mint a Mantle.

(#11) Abu85 válasza Egon (#7) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A Mantle és a GameWorks két eltérő megközelítése ugyanannak a problémának. Onnan indul ki az egész, hogy a konzol API-ra írt új generációs effektek esetleg nem portolhatók DirectX-re.
Az AMD erre csinált egy API-t, amire portolhatók, hiszen úgyis ott van a GCN a konzolokban, mindenki megtanulja és mindenki tud rá dolgozni egy PC-s low-level API-val.
Az NV számára a low-level API nem jöhetett számításba, mert csak a PC-ért senki sem fogja megtanulni xy architektúra működését. A másik megközelítés, hogy a shader modell 5.0 jó programozhatóságot kínál, így a nem portolható effektekre legyen egy működő alternatíva, ami ha nem is ugyanolyan minőségben, de ellátja ugyanazt a feladatott.

Ennek a nagy vesztese majd az Intel lesz, hiszen nekik se a Mantle, se a GameWorks nem lesz jó.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#12) Abu85 válasza Pug (#9) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Ha jót akartok magatoknak vesztek konzolt. Itt vége a PC mindenre jó dolognak. Ja, ha veszel három PC-t, akkor talán nem lesz gondod. :D
A Valve is ezért akarja ráhagyni az egészet. Majd ők eldöntik, hogy mi lesz a SteamOS-ben és arra lehet építeni egységesen. Lehet, hogy nem ott lesz a legszebb a játék, vagy nem ott lesz a leggyorsabb, vagy akár egyik sem, de a játékosok 90%-a amúgy sem látogat el a grafika menüig. Probléma letudva.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#13) Egon válasza Abu85 (#12) üzenetére


Egon
(nagyúr)

LOL, vegyen konzolt aki akar szenvedni gamepad-del... Értem én, hogy szeretnéd, ha az AMD-s vasak fogynának, de egyrészt konzolon az életben nem lesznek pölö ehhez hasonló gyöngyszemek, és a két legnépszerűbb játékstílus (FPS + RTS) közül is csak az előbbi terjed konzolon (az is csak a nagyoncasual játékosok körében); másrészt az egész probléma alaposan fel van fújva (általad): kizártnak tartom, hogy rettentő különbségek lennének az egyes optimalizálásoknak köszönhetően (eddig is meg lehetett figyelni hasonló jelenséget). Legfeljebb az adott hardver számára nem előnyös játékok esetében, vissza kell venni a graafikai részletezettségből, ennyi.
No meg az is érdekes lesz, hogy mi készül majd az Intel háza táján (egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy lesz nagy meglepi az elkövetkezendő 1-2 évben - ahogy anno az FX procik idején, a Pentium 4 utáni procigeneráció idején volt).

Az előző háeszedben meg sikeresen terelsz, szokásodhoz híven egész másról beszélsz, mint amit felvetettem.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#14) Abu85 válasza Pug (#9) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Még annyi, hogy a GameWorks nem jelent kapásból sebességet. A HBAO+-nál három gyorsabb SSAO eljárás létezik (kettő jobb minőséget is ad), a PCSS-nél van egy 4x gyorsabb implementáció ugyanerre a gondra. A GI Worksnél szinte mindegyik compute GI megoldás gyorsabb. A god rays meg ... a Crysis -4 fps-ből csinálta jobb minőségben, amit az NV megoldása -20-ből csinál az AC4-ben. Ez nem a sebességért van.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#15) Egon válasza Egon (#13) üzenetére


Egon
(nagyúr)

Ami kimaradt: van konzolom. Egy éve vettem karácsonyra, részben a (nagyobbik) gyereknek, részben magamnak. Egy év alatt sokat mondok ha 15 órát volt bekapcsolva (az idő felében én, a másik felében a gyerek játszott).

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#16) Abu85 válasza Egon (#13) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Tök mindegy, hogy mi van a konzolban. A funkcióját nem változtatja meg, hogy AMD hardver van benne. Ők tették le az asztalra azt, amit kértek, így bekerültek. Ezt felesleges ennél tovább ragozni.

Az RTS tiszta sor. Az sosem lesz normálisan használható konzolon. Még a Valve gamepadjével is gázos a kezelése. Oda egér kell ennyi.

Hallgasd végig a piac két legnagyobb guruját a stratégiai játékok területén. Ők rengeteg régi-új stratégiai játékhoz írtak motorokat (Civ5, SimCity, pár Total War és Warcraft rész). [link] - ez a véleményük a piac jelenlegi állásáról. Gondolod, hogy két ekkora veterán tizenx éves iparági múlttal kamuzik?

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#17) bitblueduck válasza Abu85 (#12) üzenetére


bitblueduck
(aktív tag)

Itt vége a PC mindenre jó dolognak.
http://youtu.be/7PH7ifJKJpU?t=1m50s :P

[ Szerkesztve ]

An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

(#18) Sinesol válasza Abu85 (#16) üzenetére


Sinesol
(addikt)

Hát igazabol az hogy veteranok az nem feltetlen jelent sokat, a történelemben sok a bukás ahol nagy emberek hibaztak pedik ök aztan ertettek hozza... ;]
Pl jatekiparban ott van Carmack aki nagy nev volt, ellovasa a jatekfelesztesnek most meg lövese sincs semmiröl...elment OR-t fejleszteni hatha bejön meg neha nyilatkozik amiböl fele baromsag..

Egyébként korabbi hozzaszolasra reagalva nem feltétlen lesz nagy vesztes az intel, föleg mivel erölteti az Opencl-t, es azt minden hardver tamogatja meg a mosogepbe rakott soc-is lassan...es szep a hsa is meg minden de 1-2 ev almodozas utan vannak fenntartasaim...

ARM Qualcomm MTK-nak mindegy nekik az OpenCl is jo böven , fejlesztöknek is egyszerü minden platformon meglesz a tamogatas..
A HSA mögött nincs senki aki elinditsa ez lassan beigazolodik, de a nyakam teszem ra hogy az intel ha Open-Cl-t akar akk mindenki menni fog utana...és rövid idö utan minden szoftver hasznalja majd...

Konzol tul van ertekelve pc-s szempontbol...megis mit szamit egy felholt platformnak hogy könyebb portolni ra a gameket..ezt nem neveznem huzoerönek...közepes allplatform gamekat kapunk az exkluzivak nem jönnek, pcn meg nem is lesz sok...amilyen a pc-s game helyzet még akk se biztos hogy megeri jatekot kiadni rá ha olyan könnyü a portolás...fejleszteni meg egyertelmüen nem..

[ Szerkesztve ]

(#19) Pug válasza Abu85 (#14) üzenetére


Pug
(veterán)

Persze, hogy nem egyből sebesség előny nV-nek, csak nehogy az legyen, mint a WOT esetében, advanced graf mellett csak FXAA van...

(#20) Dr. Romano válasza bitblueduck (#17) üzenetére


Dr. Romano
(veterán)

Szép, már 85 óta hirdetik a PC-s játékok halálát és tart még ma is.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#21) Pug válasza Dr. Romano (#20) üzenetére


Pug
(veterán)

Tegyük hozzá, hogy döglenek is rendesen. :U

És nem a grafikára gondoltam, a normális tartalom ritka, mint a fehér holló. :(

[ Szerkesztve ]

(#22) Dr. Romano válasza Pug (#21) üzenetére


Dr. Romano
(veterán)

Hát azért 85 óta kijött "egy-két" klasszikus, amire talán rá lehet sütni hogy jó :) De tény hogy az AAA kategóriákban nem érdemes manapság keresni. Az indie játékok között azonban még a mai napig találni gyöngyszemeket.

[ Szerkesztve ]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#23) dabadab válasza bitblueduck (#17) üzenetére


dabadab
(félisten)

Ez nem a PC-rol szol (ami akkoriban jatekos platformkent gyakorlatilag nem is letezett), hanem a videojatekokrol altalaban, ekkor meg boven lehetett erezni a '83-as osszeomlas hatasait (es ami a legdurvabban talan pont a konzolokat erintette, mar csak azert is, mert akkoriban alapvetoen azok voltak, meg az arcade gepek, a home computerek meg feljovoben voltak.

Hat itt senki se ismeri a tortenelmet? :U

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#24) morgyi válasza Sinesol (#18) üzenetére


morgyi
(veterán)

Neeem, csak végülis Carmack volt az aki letette a megatextúrázás alapjait, bár hardver még nem volt hozzá.
Most meg mindenki megy utána, kerül be a DX-be és az OpenGL-be az implementáció, de igazán jól a konzoloknak fekszik a megatextúrázás.

A HSA az más tészta, biztos vagyok benne, hogy ha az AMD belép az ARM-os szerverpiacra terjedni fog, másrészt meg kb az összes mobil SoC gyártó a tagja, náluk nem az az érdek hogy egymás nyakára licitáljanak, hogy ki tudja a saját hülyeségét jobban nyomatni, mivel technológiában el vannak maradva.

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#25) Abu85 válasza Sinesol (#18) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Carmack azért nagy koponya még ma is. Ránk hagyott egy megatextúrázást, aminek ő az úttörője, és igen hasznos dolog lesz ez a jövőben.

Az OpenCL meg a HSA az két külön dolog. Ha valamit megírsz OpenCL-ben, annak a HSA-t támogató cégek baromira örülnek, mert automatikusan HSA ready a program.

Persze, hogy jó a Qualcommnak és az MTK-nak az OpenCL. Nekik is ugyanúgy lesz rá HSA-s támogatásuk.
A HSA csak annyiban lesz több, mint az OpenCL 2.0, hogy lesz egy rakás HSA kiterjesztés, amivel többet kihozhatsz ebből az API-ból. Többek között a teljesítmény portolása szempontjából, ami az OpenCL egyik nagy gondja, de a HSA-ban utazó cégek erre készítenek megoldásokat.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#26) hokuszla


hokuszla
(aktív tag)

Akármilyen cikket olvasok az sgn, egyesek azt szűrik le, reszkessen az Nvidia, az Intel, a MS, a PC, mert jön az Amd és hazavág mindenkit. LOOL.
Reszkessen az a kis cég, amíg egyik nagy meg nem eszi.

2500k 8GB 1050Ti 128+1024GB no warez

(#27) Dr. Romano válasza dabadab (#23) üzenetére


Dr. Romano
(veterán)

James többször megemlítette az AVGN videókban, de mivel annyira nem érdekelt egyszer sem néztem utána.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#28) Pug válasza Dr. Romano (#22) üzenetére


Pug
(veterán)

Nekem az AAA címeknél az a legnagyobb problémám, hogy az esetek többségében kb annyira interaktív a storyline, mint egy faék. Elvileg az indieknek kéne a mass-t kiszolgálni és az AAA címeknek az "ínyenc" réteget. Mivel az AAA címek sokaságánál a konzolok jelentik az elsődleges platformot ezért ez kb pont fordítva van. :(

[ Szerkesztve ]

(#29) huskydog17 válasza Abu85 (#14) üzenetére


huskydog17
(addikt)

Na pont ez az, ami miatt nem értem, hogy a GameWorks jelenlegi formájában miért lenne jó a piacnak, szerintem pont, hogy nagyon nem az, csak parasztvakítás megy, ugyanis az NV nagyban ezeket hirdeti, reklámozza, hogy mekkora nagy dolgok:

- HBAO+ -> itt az a baj, hogy ugye a HDAO nem csak képminőségben veri el, de ráadásul ez utóbbi 4x gyorsabb is. Akkor miért is olyan király a HBAO+?
- PCCS -> Miért nem a 6x gyorsabb CHS-t alkalmazzák? Ja mert az 6x gyorsabb és ami gyors, az nem jó? Nem értem itt se, hogy miért az elavult és lassú kód a menő.
- God Rays -> Miért egy pre-alfa állapotban lévő, ismét tetű lassú implementációt reklámoznak?

Ahogy te magad is sokszor említetted, az NV által nagyban hirdetett effektek helyett sokkal jobb, szintén teljesen szabványos effekteket lehetne alkalmazni, melyekkel a játékok lényegesen szebbek és gyorsabbak lennének. Miért nem akarja ezt az NV, miért fél az NV ennyire a jobb és modernebb implementációtól?

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#30) Abu85 válasza huskydog17 (#29) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Üzlet. El kell adni a drága hardvereket. Mindig is erről szólt az egész. Az NV-nek ez az egyetlen piaca, amiből nagy bevétele van. Muszáj igényt generálnia a GeForce-okra.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#31) huskydog17 válasza Abu85 (#30) üzenetére


huskydog17
(addikt)

Másképpen fogalmazva mesterséges gépigény növelés. Azt hittem ezt a kort az NV már kinőtte, de ezek szerint megint kezdik (vagy csak folytatják?).
Ha viszont csak üzlet, akkor az AMD-nek miért éri meg egyre jobb és gyorsabb implementációkat fejleszteni? Az AMD miért öl dollármilliókat jobb és gyorsabb effektek kidolgozására, hiszen ők is azt akarják, hogy minél több és drágább hardvereket vegyenek az emberek.

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#32) huskydog17 válasza Dr. Romano (#8) üzenetére


huskydog17
(addikt)

Az eredeti terv december volt igen, de mivel a játék a megjelenés után túlságosan hemzsegett a hibáktól, így az EA és a DICE úgy döntött, hogy először a hibákra koncentrálnak, pontosabban azok kijavítására, ez került a középpontba, minden mást ez alá rendeltek. A Mantle integrálását januárra tolták. Sokan azt valószínűsítik, hogy a CES-en fogják bemutatni.

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#33) Pug válasza Abu85 (#12) üzenetére


Pug
(veterán)

Úgy érzem, hogy annyira már ismerlek, hogy ez a "megrögzött pc userek is vegyenek konzolt, mert a 1.0-ás userek 90%-a az options közelébe se megy" frázis csak egy kis "fórumpukkasztás" volt a részedről. Legalábbis merem remélni. :DDD

(#34) Duracellm... válasza huskydog17 (#31) üzenetére


Duracellm...
(veterán)

úgy látom AMD a középkategóriát célozza meg, ott van nagyobb felvevőpiac. Mert viszonylag olcsón is gyárthatók a gpu-k, kis+ költséget jelent a táp, illetve a hűtés is. Valószínűsíthetően -darab számra vetítve- kevesebb garanciális probléma is adódik.
Ha jól tud menni a game az olcsó kártyán, akkor elégedettek lehetnek a vásárlók.
Le is verték a használt piacon a vga-k árait elég rendesen.
R9 290(x)-t nem értem miért kellett piacra dobni, kicsit HD2900 érzésem van, ott is az volt a szöveg hogy jó lesz, meg előre mutat... csak a 2900-al még nem érzett belőle semmit a vásárló, és várni kellet két generációt mire beért.

Aztán meg van a nyers erő, kemény bagóért...tessék választani.

Az öröm és bóódotcság hogy MOST jöttek rá az API fontosságára, de ez is csak időhúzás, szerintem.
Türelmesen kell még 10 év mire a mostani vasakat ki lehet 100%-ban aknázni.

[ Szerkesztve ]

(#35) Dr. Romano válasza huskydog17 (#32) üzenetére


Dr. Romano
(veterán)

Értem, köszi az infót!

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#36) Crytek válasza Duracellm... (#34) üzenetére


Crytek
(veterán)

Pont hogy ez a nagy baj!

Meg kellene állni és kihasználni ami van.De hát akkor miből élne meg a sok Hw gyártó? Sajnos ez egy ilyen gonosz körforgás.
Meg lehet nézni az ezer vées konzolokból mit ki tudnak paszirózni.
Na most akkor próbáld elképzelni hogy egy GTX TITAN-ból vagy 290X-ből csúcs procival miket ki lehetne hozni.
Nagyon frankó dolgok születhetnének ha lenne egy technologia stop és elkezdenék kihasználni ami van.

Gigabyte Z170 D3H, i5 6600K@4.4ghz, 2x4GB Kingston Fury Hyper X DDR4, EVGA Supernova 650 G1, Zalman Z9, CM 212+,Zotac 1070Ti AMP! Extreme / Xbox One X

(#37) Abu85 válasza huskydog17 (#31) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Az AMD-nek ma az áll az érdekében, hogy a megrögzött PC-sek maradjanak is PC-n, mert bár a konzol jó dolog számukra, de hosszútávon még jobb, ha a konzollal bezsebelik a PC-s játékosokat is.
Az NV-nél jelenleg folyamatosan a profit maximalizálása az érdek, mert bármikor kiránthatja az egyik lábuk alól a talajt az Intel. Ha a Broadwell IGP-je elég erős lesz, akkor az NV a bevételének 30%-át is elbukhatja csak azért, mert a gyártók már nem látnak fantáziát a low-end mobil VGA-kban. Nem véletlenül fékezik az Intel IGP-ket a GameWorks-szel. Nekik ma az a legfőbb fókusz, hogy az Intel IGP mellé a gyártók odarakják a mobil GeForce-okat. Az AMD-vel viszont nem akarnak már közvetlenül harcolni. Ők kínálnak xy-t, az AMD kínál wz-t és dönts. A sebesség másodlagos lesz.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#38) Abu85 válasza Pug (#33) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A házigazda is trollkodhat. Kéremkapcsójaki. ;]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#39) Pug válasza Abu85 (#38) üzenetére


Pug
(veterán)

Akkor nem vagyok teljesen helikopter. :DDD :R

[ Szerkesztve ]

(#40) morgyi válasza Crytek (#36) üzenetére


morgyi
(veterán)

Erről már lecsúsztál. Szinte évekig technológiai stop volt. A játékok grafikája alig változott valamit a konzolok miatt. Kis túlzással a 4 éves Radeon HD5870 is elég mindenre kompromisszumokkal.
A HD7970 2 éves VGA! szerinted az mire nem elég? Le volt ez lassulva eléggé kéremszépen.

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#41) huskydog17 válasza Abu85 (#37) üzenetére


huskydog17
(addikt)

Az NV-nak pedig kizárólag a PC maradt, mivel ugye nem jött össze a két nagy konzol, de emiatt az NV számára elméletben rendkívül kritikus fontosságúnak kéne lennie, hogy pont ők tartsák meg a PC játékosokat és csábítsanak át másokat is PC-re, de pont az ellenkezőjét érik el azzal, amit csinálnak.

A low-level GPU és IGP esetén pedig a mobil GeForce-ok sem képesek értelmes tempót diktálni ha sz*r a kód, szóval itt meg annyira mindegy, hogy Intel IGP-vel vagy NV dVGA-val szaggat a game, nem? Főleg ha fontos a low-level piac, az még egy ok arra, hogy normális, gyors kódokat alkalmazzanak, szóval itt is maguk ellen dolgoznak, legalábbis én így látom.

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#42) Drizzt válasza huskydog17 (#41) üzenetére


Drizzt
(nagyúr)

Azért mobiltelefon/tablet oldalon még nem hinném, hogy le lehetne őket írni.

(#43) morgyi válasza Drizzt (#42) üzenetére


morgyi
(veterán)

Hát a Tegra valahogy nagyon kiveszett a köztudatból. A legfejletlenebb GPU az övék. Azt az unified shadert nem használja (ellenben mindenki mással) amit pont ők vezettek be a köztudatba a G80-al.

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#44) huskydog17 válasza Drizzt (#42) üzenetére


huskydog17
(addikt)

Az megint egy teljesen más kategória. Az már régóta közismert tény, hogy az NV számára a mobil/tablet (Tegra) vonal a legfontosabb.

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#45) Drizzt válasza morgyi (#43) üzenetére


Drizzt
(nagyúr)

Az igaz, de attól függetlenül volt Tegra 2,3 meg tabletem is anno. A 3 teljesen rendben volt, a 2 nem volt elég, de akkoriban mások is ilyesmi szinten mozogtak még androidos taboknál. A tegra 4-nél elrontották a dolgokat, sokat késtek, stb. Tegra 4i jön a közeljövőben, illetve Tegra 5 már Kepler alapú GPU-val.

Meglátjuk, leírni egyelőre korai őket, de a jelenlegi piacon hátrányban vannak, ez igaz.

(#46) VaniliásRönk válasza morgyi (#43) üzenetére


VaniliásRönk
(nagyúr)

A G80 ami rendes DX10 támogatást sem kapott soha, és milliós kiadásokat okozott a fejlesztők folyamatos megvesztegetésével elég rossz példa.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#47) morgyi válasza VaniliásRönk (#46) üzenetére


morgyi
(veterán)

Miért ne kapott volna rendes DX10 támogatást? De attól még unified shader volt, vagy te nem így tudod...?

[ Szerkesztve ]

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#48) Reggie0 válasza Abu85 (#30) üzenetére


Reggie0
(nagyúr)

Es a HPC?

(#49) Shing válasza Abu85 (#14) üzenetére


Shing
(őstag)

Akkor a mesterséges gépigény keltés miatt hosszútávon csak árt a gameworks. Ezek még mindig azt hiszik, hogyha nem fut valakinek jól a játék, akkor az jobb hardvert vesz. Persze sokan így vannak vele, de a többség szalad konzolt venni, mert csalódott már eleget amikor a vadi új 170 ezres gépén nem ment ultra-n a játék.
Legalább olyan effektek lennének, amikre azt lehetne mondani, hogy na ez már valami, veszem is a Titan-t. De amit az AC4 összehasonlító videóban láttunk, az semmi nem volt. A PhysX szokott egyedül látványos dolgokat felmutatni...

Anti-hype

(#50) Raysen623


Raysen623
(addikt)

Végigolvasva a hozzászólásokat, örömmel látom a két tábor vitázását...már megint :DDD
Fel lehet hozni érveket és ellenérveket mindkét gyártó esetén. Maradjunk a Mantle és a gameworks-nek keresztel valami területén egyenlőre. Számomra kicsit bűzlik ez az NV-s cucc, olyan értelemben, hogy mintha egy elkapkodott válaszlépés akarna lenni a Mantle API-ra, ami ha jól tudom hamarosan megnyílna a többi gyártó és fejlesztő előtt, ezzel képezve egy közös nyelvet a konzolportok és miegymás területén, segítve ezzel a DX okozta problémák leküzdését is. Az NV egyértelműen nem akar ezen kezdeményezés mögé beállni piaci érdekből, Azonban itt van részükről a tévedés: ők még azt hiszik lehetnek érdemi kihívói az AMD-nek jelen helyzetben. Sajnos nem! Már egy ideje csak kullognak az AMD mögött, és most a konzolpiacon történt AMD-s térnyerés miatt az NV nem csak kicsit van lemaradva. Ahogyan pedig az idő kereke halad előre, az új konzolok elterjedésével és vélhető sikerével a különbség csak nőni fog.
Mivel a konzol a főcsapása a játékszoftver üzletág fejlesztéseinek, ezért az a gyártó fog nyerni, aki képes olyan megoldást adni a PC-s portok elkészítéséhez, ami megkönnyíti a fejlesztők dolgát, s nem pedig nehezíti azt. Az NV úgy tűnik ezt nem fogta fel és írt egy másik API-t, ami még nem tudjuk pontosan miért is lenne jó mindenkinek, pláne hogy letiltja a lehetőségét a módosításnak (tehát zárt rendszer). A Mantle ezzel szemben nyílt lesz ha hihetünk a híreknek. Ha ez megvalósul, akkor az NV pakolhat és mehet a híd alá hegedülni, mi pedig itt maradunk komoly verseny nélkül, ami az árak stagnálását, vagy növekedését fogja hozni. Valószínűleg lesz majd egy másik gyártó - Intel - aki igyekezni fog majd lépést tartani az AMD-vel. De már nagyonelőreszaladtam, hisz mindez csak fikció!
Kár továbbá jönni a Physx-el, mert sajnos az NV-nek hála, e téren sincs érdemi mondanivaló: vagy van, vagy nincs, attól függően milyen kártyát vesz az ember. Röviden szólva Physx terén nincs verseny, mert nincs másik gyártó aki ehhez hozzáférne, hála az NV-nek aki már régóta kizárólagosságra törekszik a jó öreg kapitalizmusban. Lehet azt mondani milyen jó a grafika Physx-el, de könyörgöm: akkor sincs összehasonlítási alap többféle megvalósítás között!!! Igazából választék sincs, ami eléggé kiábrándító. Csak a Physx miatt meg nem fog senki NV-t venni.
Szóval szerintem az NV továbbra is rossz úton jár...

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.