Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sokat megélt veterán CPU-t hoz vissza a piacra az Intel
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- ASRock lapok általában
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen videókártyát?
- Gaming notebook topik
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
Új hozzászólás Aktív témák
-
#90088192
törölt tag
Lenyegeben nem. Az aramfelvetelt maga a motor hatarozza meg nem babralunk a szinuszjel alakjaval, csak a frekvenciajaval.
A frekvenciavalto, lenyegeben valtoztatja a tekerecselesek(mert ugye a forgoresz is tekercselt csak alltalaban rovidre van zarva) impedanciat a frekvencia aranyaban, igy csokken-no az aramfelvetel es billenesi nyomatek is.
A VSD-k ben is megvan ez a funkcio mert a 3 fazisu aszinkron villanymotor nem nagyon szereti a fazishasitasos teljesitmenyszabalyzokat. -
#90088192
törölt tag
Ha villanymotor, akkor Frekvenciavalto, es maris akkora nyomatekot veszel ki amekkorat akarsz az adott fordulaton(aszinkron motorrol beszelek). VSD-nek hivjak mostanaban, es abbol biztos van celfeladatra programozhato(mert hat ha razuditanak az inditaskor az egesz nyomatekot/aramot abbol semmi jo nem lenne).
Olvass utanna hogyan mukodik az aszinkron motor, mikent valtozik a Z1 Z2 impedancia a frekvencia viszonylataban es ez hogyan befolyasolja a nyomatekot. Ez pesze a 1 kalickas-2 kalickas motorokra igaz, ha tekercselt forgoreszut veszel azzal meg tobb opciod van. Aztan ott vannak az igazan komoly peldanyok(nem tudum hogy gyartasban vannak-e meg) a tobb tekercselessel megaldottak, amik akar tobb fazist(elekelest ha jol emlekszem) illetve kulonbozo impedanciat nyujtanak.Most hirtelen ennyi ami eszembe jutott, regen volt mar ugyhogy lehet irtam marhasagot is, kerem jelezni
-
TheLázs
tag
-
joeetm
tag
Huuuuu
Hát erre azt mondanám hogy barkácsolj/építs/szerezz egy kis csapatós játszós rc autót, a szimulációs részhez meg próbáld meg megigényelni a Carmaker diákverzióját hobbi/projektfeladat címszóval
Eddigi tanulmányaimból ami ilyen téren megragadt, az általad szimulálni próbálandó körülményeknél pont nem az a fő hogy milyen motorkarakterisztikával hajtod a gépet, amíg az más súlyelosztással/súllyal/felfüggesztéssel-futóművel/keréktípussal/gumiméret-típussal rendelkezik -
TheLázs
tag
-
TheLázs
tag
Lelövöm a poént: csapatós autót szeretnék építeni 1/10 1/8 vagy 1/5 méretben. Az informatika és a mechanika részét egyaránt egy 1/10 környéki lego modellen szeretném próbálgatni, persze messze a teljes terheléstől, ez segítséget adna a komoly változat megfelelő tervezésében.
Rengeteg buktatóm lesz, az már jól látszik.
A villanymotort azért szeretném lebutítani, mert így "hitelesebb" lenne az élmény. Én nem fordulatszámot szeretnék szabályozni, hanem a fordulatszám és a gázállás függvényében a motorra jutó elektromos áramot. Még a pneumatikus motorokon is gondolkoztam, arról nem is beszélve, hogy a pirinyó repülőgépmotorok is számításba jöttek, de ezeket a magas ár miatt elvetettem.
A prototípus arduino vezérlőn kapna am rádiójeleket, amihez még szintén nem értek, de ez a transmitter receiver kombó olcsó az Alin - lehet, hogy 2,4 ghz-n keresek ám valamit, még magam sem tudom.
A célom a motorral, hogy kihegyezett versenymotoros karaktere legyen. Alul legyen szar, középtől meg induljon meg, mint az állat. Ehhez kuplung és három sebességes váltó, a fokozatok áttételei szerinti végsebesség (mondjuk egy 9000 RPM-es fordulatszámkorlátnál) pedig úgy aránylanának a tengelytávhoz, mint az 1:1 autók esetén.
A hajtáslánchoz mindenképpen szeretnék féket, variálható hajtást (FWD RWD AWD) és külön kéziféket. A mechanikai megvalósítás valószínűleg nem idézi majd az 1:1 autókat, az egyszerűség lenne a cél.
-
Teasüti
nagyúr
Csak kontárkodom, de amennyire én tudom a villanymotoroknál az áramfelvétel egyenes arányban nő a leadott teljesítménnyel (teljesítmény = feszültség × áramerősség). Ezt egy áramgenerátorral lehetne talán ilyen módon vezérelni, bár 60A és a három fázis azért nem az Aliexpress kategória.
Még nem is hallottam ilyen jellegű megvalósításról, bár lehet a szakmabeli fórumtársak azonnal rávágnak vmi okosat.Amúgy had kérdezzem meg mi értelme van lebutítani a villanymotort?
Elég nagy fegyvertény, hogy állandó nyomatékkal rendelkezik, és hidd el a kerekeket ki fogja tudni pörgetni így is úgy is. Ha ezt az erőforrást egy hagyományos hajtásláncba (kuplung, nyomatékváltó) építenéd, akkor borítékolható, hogy nagyobb lesz a mosolyfaktor egy akármilyen robbanómotorénál.
Nekem még nem volt villamos járművem, de motorozásból kiindulva ha alul is olyan jól húzna, mint felül (fordulatszám), akkor fülig érne a szám. -
joeetm
tag
Hozzászólok amihez tudok talán, bár több tudással valószínűleg én sem rendelkezek, de hasonló ötlet már motoszkált az én fejemben is, csak még ennyire sem végiggondolva.
Szóval, a lendkerék szerintem fölösleges, mert a ugye a benzin/dízelmotorral ellentétben a villanymotor alapból tud lendületet szerezni kiépítése miatt, a lendkerék szerepe meg inkább a nyomatékkilengések csökkentése.
A másik kérdés pedig ott merül fel ügye hogy egy belső égésű motornak a maximális fordulatszáma legyen olyan ~7000 rpm, viszont amíg felpörög erre a fordulatra már túllépte azt a pontot ahol a legtöbb nyomatékot adja le, és persze általában a legnagyobb leadott nyomaték, és a legnagyobb leadott teljesítmény se azonos fordulatszámon van.
A villanymotor viszont ugye ha a felépítése megengedi, a maximális nyomatékot le tudja adni nagy és kis fordulatszámon is.
Szóval szerintem, ha csak fordulatszámot szabályzol az kevés, ha a belsőégésű motorokéhoz hasonló működést akarsz elérni.
És természetesen lehet hogy teljesen rossz amit leírtam
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Videó stream letöltése
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Villanyszerelés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Sorozatok
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- ASUS PRIME A320M-K/Ryzen 3 3200G/8 gb DDR4
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L490 - i5-G8 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Xbox Series X sok extrával
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad E14 G2 AMD - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I W11 I Gari
- Gigabyte AORUS FI27Q Gaming monitor, IPS, 27", WQHD, 1ms, 165Hz-Garancia
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Bomba Ár! Fujitsu LifeBook E752 - i5-3GEN I 8GB I 320-500GB I DVDRW I 15,6" HD I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 64GB 1TB 5500M 8GB garanciával hibátlan működéssel
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3425, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest