Új hozzászólás Aktív témák
-
tvamos
nagyúr
Sziasztok!
Kaptam ket ilyen kartyat.
Az vele gondom, hogy meg volt tuningolva a tapja, potmeterrel.
Sajnos ezeket ovatlan leforrasztottam, es elotte nem fenykepeztem le, honnan.
Most azt nezem, hogy viszont lehet, hogy valami ellenallast levettek a tuninghoz.
Nem tud valaki egy linket, hogy hogyan csinalhattak ezt a feszultseg tuningot?
Tudnatok ebben segiteni? Kosz elore is! / Tamás -
Omis
senior tag
És nekem is van már egy ilyenem
csak a 6gb-os verzió -
andrew87
csendes tag
Sziasztok!
Pár napja raktam össze egy új gépet, sajnos időnként úgy dönt, hogy minden előjel nélkül lefagy, és nem tudom mi lehet az oka, így nem tudom melyik alkatrészt kellene garanciálisan kicseréltetni.
Egy ismerősöm azt mondta, h szerinte a videokártyához nem elég a táp, de olvastam a tesztet és ott is egy 600W-os táp szerepel.A konfiguráció:
Asrock 970 Pro3 alaplap,
Shappire HD 7970 3GB vapor-x,
Corsair memória 2x4 GB,
AMD-FX 6200 3,8GHz, és a táp
Coolermaster Thunder 600WBármilyen építő jellegű segítségre vevő vagyok.
Előre is Köszi! -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
compifan12 #187 üzenetére
Másik VGA BIOS-t raksz a kártyára. Pl az alap 7970-esre felrakod az 1GHz edition BIOS-át, akkor alapon is már emelt órajellel fog rendelkezni. Sok értelme nincs. Esetleg extrém tuningosoknak lehet benne ráció, ha valamelyik extrém VGA BIOS-t rakják fel egy nem olyan kártyára. Pl MSI R7970 Lightning bios-t egy ASUS referencia kártyára.
-
compifan12
csendes tag
mi az a BIOS mod?
-
K2 [GK]
csendes tag
válasz
ViiiiktorOC #183 üzenetére
Az okosság megvan, hisz informatikus vagyok, de a tippeket mindig szívesen veszem, nehogy valami fölöslegesen drága szart vegyek
Egyébként PH-ról fogok vásárolni, így tuti olcsóbb lesz
, de köszönöm a tippet, megfontolom.
-
ViiiiktorOC
senior tag
Hát igen! Sajnos, ez van PC iparba.
Adhatok tippet, nagyon szívesen, de van megfelelő topic rá!
Ott nálam okosabb emberek tudnak tanáccsal szolgálni.Tippem: Ivy Bridge 3570K proci, tudom h drága, de a 2500K se olcsóbb sokkal.
Alaplapnak én egy Asust mondanék. azt is 40.000 környékén.
Ramnak meg Corsair! Ez kb 120.000nál jön majd ki.
Persze lehet olcsóbban , és drágábban! -
K2 [GK]
csendes tag
válasz
ViiiiktorOC #181 üzenetére
Sejtettem, csak az a baj, hogy az i5 és i7 procikhoz kell vennem új alaplapot meg RAM-ot... Habár ez annyira nem nagy gond. Egy szolid tippet kaphatok?
-
K2 [GK]
csendes tag
Durva kis VGA lett, de PhysX buzi vagyok
így nem tudom lecserélni rá a zöld szörnyemet.
Egyébként megint kicsit csalódott vagyok, hogy a GTX 660Ti lenyomja az Én "kis" GTX 580-amat. Bár igazából most sem panaszkodhatok
A DCII annyira jó volna? Helyette szvsz Twin Frozr II /III ajánlatos, persze ez csak ilyen saját tapasztalat. Most Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II-vel hűtöm a zöldet és egész kellemes a hangja, a hőmérséklet pedig brutálisan jó. (A Legmelegebb idle 31fok volt)OFF:
Még valami, most egy Q9550-em van, és olyan furcsa a teljesítmény. Borderlands 2, Prototype 2 is meglepően alacsony FPS-el operál, még alacsony felbontáson is. De egy Metro 2033 vagy Crysis 2 viszont csodásan fut. Most nagyon foglalkoztat, hogy ennyire "elgyengült" volna a procim és megérett a cserére vagy csak a játékokban van vmi driveres gebasz. Ha lecserélem, akkor pár tippet adhatnátok, hogy mégis mely i5 / i7 / AMD procik lövik el. köszi Skacok. -
Buci21
addikt
Tetszik, elég combos lett, ATI/AMD rendesen feljött, újabban erősebb kártyáik vannak jobb áron, mint a zöldeknek
hajrá AMD, csak így tovább -
Oké, mindenkinek van véleménye, elfogadjuk, de ne essünk neki a másiknak, mert neki más.
Köszi
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gainwardgs #151 üzenetére
Olyan nincs. Előre senki sem tudja. Ha már megjelentek, akkor meg lehet mondani a felhasznált effektek mellett.
A megjelentek közül a compute shadert a legtöbb játék enyhén vagy finoman használja. Ami az átlagosnál jobban épít rá az a Metro 2033, az Aliens vs. Predator, a Nexuiz és a Sleeping Dogs. Amelyek eléggé erősen építenek rá azok a Ghost Recon: Future Soldier, a Sniper Elite V2 és a DiRT Showdown. Utóbbi tényleg nagyon erős terhelést ad itt, de ez az egyetlen játék, ami forward render mellett is képes annyi pontfényforrást kezelni, amennyit eddig csak deferred rendernél láttunk. Ezt csak compute shaderrel lehet hatékonyan megoldani.
Nyilván a jövő szempontjából nem lövünk nagyon mellé, hogy a Codemasters még egy darabig marad az EGO motoron, így az F1 2012 és a GRID 2 potenciálisan megkaphatja a forward+ lighting eljárást, esetleg még a VPL-GI-t is. Ha ezeket megkapják (és miért ne kapnák meg ugye), akkor az erős compute shader terhelés lesz a kártyáknak. A Hitman: Absolution esetében még tudjuk, hogy light propagation volumes eljárást használ GI-ra, amit a CryEngine 3. De ezt a fejlesztők már compute shaderben csinálják. Igazából ez az átlagosnál nagyobb compute terhelést ad eleve, de nem jelent rögtön nagyon erőst. A pontfényforrások számától függ majd, hogy mennyire lesz az. Nyilván a compute shaderes feldolgozással nyert sebességtöbblet elkölthető több pontfényforrásra, így akár ~3000 fénnyel is lehet GI-t kalkulálni, szemben a Crysis 2 ~1000-jével. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KillerKollar #144 üzenetére
A GK110-et semmi értelme kihozni GeForce-ként, abban annyi felesleges egység van (dedikált DP feldolgozók például), és óriási a lapka is. Mire ki tudják hozni 2013 tavasz lesz, addigra pedig lehet egy jobb lapkát fejleszteni, ami jobban illik a vásárlók igényeihez.
Egyébként szerintem a nextgen sorozat egyik fő iránya most az NV-nél, hogy a compute-ot erősítsék. Ennek nagyon egyszerű módja, ha elveszik az SMX-ekből a magok, textúrázók és ütemezők felét, és az új SMX-ek számát megduplázzák. Ezzel az egyszerű lépéssel kétszeresére nő a shared memory teljesítmény és akkor már nem 4,5-szörös a lemaradás a GCN-hez képest itt, hanem "csak" 2,25-szörös.A jelenhez hozzátartoznak azok a DX11-es játékok, amelyek nyáron jelentek meg és erősen terhelik a compute-ot. A GCN már nem a jövő ígérete, hanem a jelen. A top játékoknál pedig a jövőben sem lesz kedvezőbb az NV helyzete, hiszen Gaming Evolved cím a Medal of Honor: Warfighter, a Hitman: Absolution, a BioShock Infinite és az új Tomb Raider. Ezek nem jelentenek egyből atomcompute terhelést (annak ellenére, hogy mind DX11-es), de az AMD partnerprogramja jóval több pénzt kap, mint korábban és így több AAA játékot támogatnak.
De mehetünk a jövőbe is. Az Unreal Engine 4 futószalagjának nagy része compute shader. Az irány nagyon egyértelmű. Persze mire egy olyan játék lesz, ami ezt kihasználja az legalább 2-3 év, szóval annyira nem mérvadó, mint az aktuális motorok.
-
KillerKollar
őstag
Lehet hogy a GTX 700-as már hatékonyabb lesz compute téren,hiszen még mindig ottvan a GK 100(110?) a tarsolyban.Addig pedig nem igazán lesz olyan sok játék még amiben annyira lemaradna az NV szerintem,a GTX 700 gondolom legkésöbb jövő tavasszal már a boltokban lesz.Meglátjuk mit hoz a jövő,de a jelenben továbbra is tartom,680>7970,persze ha csak azokat a játékokat nézzük amiket mondtál akkor valóban neked van igazad,így meg aztán senkinek sincs igaza mert attól függ mivel tesztelünk.
-
Oliverda
titán
válasz
KillerKollar #139 üzenetére
Te még mindig nem fogtad fel, hogy mi máshogy tesztelünk mint a "többi oldal"? Nem lehet összehasonlítani az összesített eredményeinket semelyik másik oldaléval. Pont
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KillerKollar #132 üzenetére
A HD 6990 és GTX 590 összevetésnél is le lett írva, hogy szerintünk ezeket a kártyákat 8xAA-ra és Full HD fölé veszik. Ezért a tesztünk is úgy készült, hogy aktív volt a 8xAA és Full HD + 2560x1600 volt a felbontás. Ezeket a beállításokon még mindig gyorsabb a HD 6990. Alatta a GTX 590 gyorsabb. Nyilván ha csak 4xAA-val akarsz játszani, akkor az a kedvezőbb.
Semmi baj, hogy GTX 690-ed van. Az most a leggyorsabb, de azon nem változtat, hogy az NVIDIA a Keplerben visszavette a compute hatékonyságot. Pont a legrosszabbkor, mert a Win8-cal a fejlesztők kapnak egy shader-trace interfészt, amivel nagyon bonyolult compute shadereket is lehet írni. A mai compute shadereket az tartja vissza, hogy nincs egy jó debug tool hozzá, de ez változik. Ez szerintem a Kepler esetében hibás döntés volt, mert a fejlesztő az biztos nem fogja kivenni a bonyolult shadert a játékból, csak mert az NV kéri. Lásd Ghost Recon: Future Soldier. A fejlesztők raktak bele egy VPL-GI-t compute shaderben. Nem vették ki, mert elment rá egy rakás idejük és pénzük, és alapvetően ez tette szebbé a PC-s verziót a konzolostól. Szerintem nagyon kevés fejlesztő győzhető meg azzal, hogy vegyen ki x-y effektet, mert kedvez a Radeonnak. Ez nem indok.
Ismerjük az NV szövegét a DX11.1-ről. Sehol sem jelzik a Kepler architektúrára épülő termékeken. A GDC-n is elintézték, hogy támogatja, de kit érdekel. Pedig ha támogat egy hardver valamit, akkor azt jellemzően reklámozzák. Valójában az a gondjuk, hogy roppant kedvezőtlen az a shader-trace interfész az új API-ban, mert pont akkor engedi meg a fejlesztőknek a bonyolult compute effektek kreálását, amikor az NV a Keplert legyengítette a Fermihez képest.Belevettünk 3-4 új játékot a tesztbe. Amikor játékot váltunk, akkor az a cél, hogy újabbra váltsunk. Nem fogunk régebbire állni, mert fejlődni kell.
(#139) KillerKollar: Már annyiszor mondtam, hogy mindenkinek igaza van (beleszámítva azokat a teszteket amik hiányosak a driver és a beállítások közlése tekintetében), csak mi az új DX11-es játékokat is bevettük, míg a külföldi tesztek időhiányban ide még nem jutottak el. Ennyi. Az új DX11-es játékok erősebb compute terhelést fejtenek ki, mint a régebbiek. A GCN ezt jobban bírja, mert előrelépés az elődhöz képest, míg a Kepler ezt kevésbé bírja, mert az NVIDIA valószínűleg a Tegra miatt csinál egy kerülőutat, és visszavette a Fermihez képest a compute hatékonyságot. Ez szerintem nem volt jó döntés, mert eleve a compute irány bontakozik ki. Gondolom most, hogy az AMD is látja milyen a Kepler még rá is gyúrnak erre.
-
válasz
KillerKollar #126 üzenetére
várd meg a következő 4 hónap játék-felhozatalát - abból várhatóan kiderül, hogy a pH! jól látta meg a jövőt, vagy felült egy oldalirányú vonatra.
-
KillerKollar
őstag
válasz
Oliverda #127 üzenetére
Valóban egy csöppet sem vagyok elfogult,okkal írom le többször is a véleményem,hátha valaki olvassa és lát más véleményt is mint ami ugye egyértelműen árad innen.Volt nekem 9600 Pro-m,X1650-em,HD 4850-em,HD 5970-em.Ezért nem vagyok elfogult.Aki elfogult és NV fan az nem vesz mást csak NV-t,az 5970 nem volt rég és MINDIG azt a kártyát veszem ami az adott kategóriában a gyorsabb.A 690-nek még nincs ellenfele és nem akartam várni ez kivétel.Volt 590-em is,megnéztem a külföldi teszteket,azt írták ugyan olyan gyors mint a 6990 de végül a Physx miatt döntöttem az NV mellett,persze PH-n akkor is ment a 6990 egyértelműen gyorsabb szlogen,aztán nemrégiben még linkeltem egy tesztet amire Abu annyit mondott hogy azóta annyi driver és játék kijött,lefordítva:múlt generáció,kit érdekel,most a HD 7000-eseket kell ajánlani a GTX 600-asokkal szemben,már az se gond ha elismerem hogy az 590 jelenleg gyorsabb mint a 6990 hiszen ilyen kártyákat már nem vesz senki.De igen amúgy könnyű jönni az én vagyok az elfogult mert 690-em van szöveggel,nos a 690 a világ leggyorsabb VGA-ja,szerintem ezt ti is elismeritek,a 7970 GHz edition se veri el,magyarán nem volt rossz vétel annak aki a leggyorsabbat akarja se így se úgy,mellesleg nemrég jött ki teszt a powercolor féle 7990-ről ami alulmaradt a 690-el szemben,persze ha itt lesz róla teszt nyilván másként alakul a végeredmény.Lehet utálni bannolni a véleményemért,de azthiszem ráfér erre az oldalra igazán egy kis másvélemény és ha csak én vagyok ilyen véleményen itt akkor nem gond ha minden cikkhez leírom.
Abu:Én azt írtam hogy ti belevetetek 3-4 olyan címeta tesztbe amikenn a legjobban elhasal a Kepler,méghozzá egy olyan cikkbe ahol van vagy 9 játék,így borítékolható volt a végeredmény,míg pl a Techpowerup akikben én a legjobban bízok általában olyan 20 játékkal tesztel van közte ilyen és olyan is,én pont ezért szeretem őket,no meg azért mert a végén összesítik az eredményt és vonnak egy konklúziót és náluk mindenhol az szerepel az összesítésben hogy a 680 gyorsabb mint a 7970,legalábbis 1920x1200ig bezárólag biztosan. -
leonel
aktív tag
válasz
KillerKollar #126 üzenetére
Abu a #35 -ös hozzászólásban feketén-fehéren leírta, hogy miként alakulhatott ki ez az eredmény. Szerintem elég egyértelmű - csak (zöld) szemüveg nélkül kell olvasni!
Abu: megelőztél.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KillerKollar #126 üzenetére
Nem mi mondtuk az NV-nek, hogy dobják el a Fermi irányát, és hagyják a compute-ot a fenébe. Ha a Kepler megjelenése után 6 DX11 játékból 4 erősen compute igényes, akkor az jelent egy irányt. Ráadásul ebből a 6 játékból 1 független, tehát a fejlesztők sem arra számítottak, hogy a Kepler harmadolja a shared memory tempót.
A compute shader erősebb kihasználásával gyorsabban megcsinálsz komolyabb feladatokat, szóval nem véletlen, hogy erre mennek a fejlesztők.Sosem mondtuk, hogy minden külföldi site manipulál. Senki sem manipulál, de ha nem írod bele a tesztekbe, hogy milyen driverrel, és pontosan milyen beállítással teszteltek, akkor az nem mérvadó, mert fontos információktól fosztja meg az olvasót. Ettől a teszt még jó, csak hiányos, de az biztos, hogy nem manipulált. A helyzet nagyon egyszerű, az új DX11-es játékok az eddig megszokottnál nagyobb compute terhelést fejtenek ki, ez a GCN-nek nagyon kedvez, mert az NVIDIA a Tegra igényeit vette a tervezéskor figyelembe. Ellenben a régi játékokban ez még mindig jó, mert a compute hatékonysággal van gond és nem az architektúrával. A legfőbb különbség tehát abból ered, hogy mi bevettük a legújabb DX11-es játékokat, míg más még nem. Ha beveszik, akkor ők is ugyanezt fogják mérni.
(#129) GeryFlash: van a tesztben Gaming Evolved, TWIMTBP és független játék is. Egészen pontosan 5 : 3 : 1 arányban. Ez az arány nagyjából lefedi a megjelenő Gaming Evolved és TWIMTBP játékok arányát. [link] Egy független pedig kell.
Amúgy raknánk több TWIMTBP címet bele, de a Max Payne 3-mal lehetetlen normálisan mérni, mert VRAM-limites. Ha nincs meg a kártyán a kellő VRAM, akkor nem enged bizonyos beállításokat bekapcsolni. Ez baromság, de így van, és ha 1 GB-os karikat rakunk a tesztbe, akkor könnyen belefuthatunk abba, hogy a korábban megadott beállítás nem jó. Mivel nem mérünk minden egyes tesztnél mindent újra, így a következetesség miatt fontos, hogy az ilyen gondok ne kerüljenek elő. A Shogun 2-nek is volt egy ilyen parája, és gáz volt. -
Oliverda
titán
válasz
KillerKollar #126 üzenetére
Légy szíves írd ezt még bele legalább háromszor az összes teszt topikjába, mert nem olvastuk még el elégszer tőled a savanyú szőlő sztoriját. Ha neked nem tetszik ahogy tesztelünk, akkor ne lapozgasd a cikkeinket. Erre bizony van egy ilyen egyszerű megoldás. Senkit sem kötelezünk arra, hogy a mi cikkeink és ajánlásain alapján vásároljon. Pontosan leírjuk, hogy konkrétan hogyan és milyen játékokkal, vagy épp alkalmazásokkal mérünk. Akinek ez épp nem metszi az felhasználási körét vagy szokásait, az értelemszerűen keressen más tesztet, olyat, ami rá éppen passzol. Legalább 30 másikat lehet találni 10 másodperc alatt, ingyen.
Mellesleg jól tudjuk, hogy egy csöppet sem vagy elfogult, úgyhogy meglehetősen ironikusan hangzik tőled az, hogy épp minket vádolsz hasonló dolgokkal. Inkább nyeld le a békát, hogy jelenleg erre felé húznak a fejlesztők. Nyilván nem egyszerű egy 300 000 forintos VGA megvásárlása után, de ebben mindig benne van a kockázat.
mod. Gondolom, ha a Maxwell kettéharapja a következő generációs Radeon-okat compute-ban, majd akkor is ott fogsz elégedetlenkedni, mert túl nagy lesz a GeForce-ok előnye a többi oldal eredményeihez képest.
-
KillerKollar
őstag
Dirt Showdown,Sniper Elite V2,Compute tesztek,well played again PH...Mindig úgy vannak a tesztek hogy bele kell tenni azokat a címeket amik full AMD-sek,de azért legyen NV-s cím is,no nem olyan ahol nagyon elhúz a konkurencia,csak hogy ne lehessen támadni a cikket,relatíve kevés teszt és így százalékosan paff elhúznak az AMD-k.Mondtam már hogy más oldalon SOHA nem veri el összesítésben a "sima" 7970 alapórajelen a 680-at?Nincs még egy ilyen teszt,más teszteknél is van néha Sniper elite,csak olyankor van vagy 20 játék így az az 1 rossz eredmény nem húzza le annyira a 680-at hogy lehagyja a 7970,itt 2 ilyen cím is van,a compute rész meg ugye...igen tudjuk abban erősebb az AMD,de azt bele kell rakni,mert ugye aki nem ért hozzá nem tudja miez,megnézi és azt látja hogy basszus mennyivel gyorsabb az AMD...Na mind1 igazából egy AMD-s oldalnál totál hülyeség kérni hogy maradjunk a realitás talaján,természetesen egy NV-snél is,igazából csak azért kommentelek amikor ilyesmit látok,már nem először és nem is az első ilyen kommentem,mert egyszerűen annyira felidegesít hogy megnéztem a külföldi teszteket erről a kártyáról is és az 100% hogy ott 1iknél se veri összesítettben a SIMA 7970 a 680-at,itt meg masszívan...szóval hagyjuk már és továbbra sincs arra bizonyítok hogy ők nem tolják maxon...szóval az az itteni álláspont hogy MINDEN külföldi site manipulál meg nem maxon tesztel meg régi AMD driver,bla-bla,itt meg ugye nem húz senki 1ik oldal fele sem...
-
ViiiiktorOC
senior tag
Anyám borogass! Ez a kártya!
Köszönjük a tesztet! -
#16939776
törölt tag
Szép munka gyerekek!
Nagyon akciós Karácsonyi árakat mindenkinek!
-
mghltm
addikt
válasz
SVLaller #120 üzenetére
a 100 fok valoban sok, en tuningolt 7950-nel maxium 73-ig jutottam...
-
SVLaller
senior tag
-
-
SVLaller
senior tag
Az lenne a kérdésem, hogy miért nem a 12.8 Catalyst-tal készültek a tesztek, ami már pár hete kint van? Valamint, a 7970 topicban támadt egy kis para, hogy egyes nem ref. hűtéses kártyákon elég meleg a VRM rész, erről egy mérés jó lenne ha megoldható. Tetszik amúgy a teszt, és maga a kártya is. Ez az első AMD Ati kártyám, de úgy érzem jól döntöttem
-
Nandish
tag
Jó
l kivesézett teszt azt gondolom hogy érdemes belefutni a dologba...
-
LLam
senior tag
felvehetnék már a srácok a bitcoin bányászatot mint tesztalkalmazást
pl. a phoenix-et. nem kell bajlódni a beállításokkal, elküldöm én nekik, csak 1 bat file-t kell elindítaniuk.
amúgy best-nek nem mondanám a kis üdvöskénket, mert Mhash/s/$ alapon közelében nincs az öreg 5830 vagy 5850-nek
-
Rica
senior tag
-
Rica
senior tag
válasz
ricshard444 #106 üzenetére
Akkor nem is láma a kérdés, mert azt gondoltam, hogy egy 2600K még kihajt bármilyen VGA-t alapon is. Ezek szerint már a határhoz érkeztünk.
-
-
Rica
senior tag
Egy láma kérdés: volt szükség a proci meghúzására bármilyen okból?
-
Petyyyyy
addikt
Köszi a tesztet!
Ügyesen pirít az a GHz Edition.
Viszont a felvételeken meglepően "hangos" a DCII hűtéshez képest.
-
csucsbicep
nagyúr
válasz
fatallerror #100 üzenetére
Észrevettem, csak most jegyeztem meg, na.
-
Giot
addikt
Jó kártya, köszönöm a tesztet!
-
fatallerror
addikt
válasz
csucsbicep #99 üzenetére
már régóta csinálják
tesztekkel ezelőtt is volt
-
jó lett, külön értékelem a hűtésről készült hangfelvételt - ugye ebből rendszert terveztek csinálni?
#55 Löncsi: hasonló műfajban javaslom a korai dragon age 2 méréseket megnézni, vagy a 270-es forceware széria release notes-ait... zöldben sem minden fenékig tejfel.
-
válasz
GeryFlash #90 üzenetére
Régebben voltak Összehasonlító, részletes tesztek, nem csak bejelentések és az adott gpu tesztelése.
Néha, évente egyszer-kétszer volt pár igen jól összerakott és részletes írás kategóriánként. Most hogy az alsó, közép és felső kategóriába betoltak a gyártók pofátlanul úgy nevezett köztes kategóriákat és ezzel feltornászták a középréteg árát az egekig, jócskán időszerű és tájékoztató jellegű lenne egy ilyen alapos teszt ( cikk) ami segít eligazodni ebben az útvesztőben ami kialakult manapság.
jó lenne akár belépő szintet is tesztelni és összehasonlítani .Pl:[link]
-
glspeter1
őstag
Eszméletlenül szép ez a kártya!
Köszönöm a tesztet, öröm volt végig olvasni.Pár hete volt hír, hogy a 7950-ből is jön Vapor-X, méghozzá Boost State Edition. Erről esetleg tud valaki valamit ?
-
HoaryFox
őstag
Jó teszt
szép kártya szép áron
-
-
lujo10
aktív tag
Köszi a tesztet, érdekes volt
-
Jó lenne már valami alsó, belépő, vagy alsó- közép kategóriás videokártya teszt és összefoglaló a sok 100 ezres csoda mellé, mert talán arra ( is) nagy szükség lenne főleg itt a mi kis hazánkban..
-
jilian
addikt
Melyik Bios -t használtátok a ref 7970 -en ??
-
aram01
nagyúr
válasz
- = Zk = - #82 üzenetére
te kis mohó
-
Madn!ght
addikt
válasz
- = Zk = - #82 üzenetére
+1.
-
R2D20208
addikt
válasz
MCBASSTION #80 üzenetére
Azért annyira nem. Nekem jobb a 680.
-
- = Zk = -
félisten
nem gyenge... bár nekem a 7950 is elég lenen jelen pillanatban....vagy mégegy 6950-es ajándék 750W-os táppal
-
MPowerPH
félisten
válasz
MCBASSTION #80 üzenetére
Olvass vissza párat.
-
MCBASSTION
aktív tag
csak nekem tűnik úgy h a 7970-ek szarrá verik a 680-at?
vagy ez most csak a tuningolt kártyák miatt van? -
K21_overlord
tag
Jó kis teszt.
Megnéztem a fentebb linkelt teszteket is, ott sok helyen max egálra hozzák a 680 as el. Igaz ott 1920 felbonton nézik és élsímitás nélkül. Ph s teszt talán azért reálisabb mert aki ilyen kártyát vesz az 137k ért már be szeretné ezeket is kapcsolni.u.i. Azért az a játék is megéri a pénzét, ami annyira nem köt le, hogy észreveszem, hogy nincs bekapcsolva az élsimítás...
-
Pepe78
őstag
Köszi a tesztet!
Az kiderül , hogy se erre se a GTX680 ra nincs pénzem.Szép a Sapphire kártyája.
... Na meg nagyon gyors is.
-
brian1987
tag
Köszi a tesztet nagyon jó volt.
Bár 1-2 részlet zavaros, de még át olvasom 1x. -
mghltm
addikt
válasz
GeryFlash #69 üzenetére
csak mint erdekesseg linkeltem, 700$-ert inkabb vennek 2db 7950-et cf-be
-
GeryFlash
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
GeryFlash #69 üzenetére
Ha a BF3-at kimaxolod, akkor 4k-ban 2,4 GB csak a képkockára vonatkozó információ, és még nincsenek betöltve a textúrák és az egyéb adatok. Szóval van létjogosultsága a 3 GB-nál több memóriának, hiszen rakhatsz egymás mellé három 4k-s tévét is, és akkor ki is futottál a 6 GB-ból.
-
GeryFlash
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gyárilag tuningolt termékeknél a meghibásodás nem csak 1-3 % szokott lenni (ami egyébként igazából 3-5%), hanem jóval több. De sorozatot senki sem hívott vissza, mert az a gyári tuning velejárója, hogy a megvásárolt termék alapórajelen nagyobb eséllyel instabil, mint az a megoldás, ami nem alkalmaz gyári tuningot.
Ezzel egyébként én is megszívtam pár éve, mert EVGA SuperClocked 8800 GT-t vettem. Hát nem volt jó. Azóta nem veszek gyári OC-s VGA-t, mert alapórajelre legalább a chip tervezője leteszteli. -
M107
addikt
Gondolom 19" crt ne is próbálkozzak vele 1280*1024 85Hz felesleges pénz kiadás oda elég egy kisebb teljesítményű kártya is.
+1 szép kártya s nem is olyan drága. Jövőhéten meg is tudnám venni s elég lenne olyan 5 évig
-
Pantok
aktív tag
Utánaolvasva rájösz hogy ez nem az 1-3%-os szokásos hibás darabok esete, Asus top verzióbol sorozatokat hívott vissza, és rengetegen visszavitték már a 7970üket más gyártótol is.
Persze erre az infóra nem bukkan rá az ember csak miután megvette a cuccot és megkapta a hibát.
-
Pantok
aktív tag
-
Nem mondom,hogy nem fogadnám el,de csak külsőre ütős számomra
LVL UP ---> (PH! addikt)
-
szab.tam
nagyúr
ok.
egy fullcover vízhűtő blokkon még az is elő van írva, hogy az egyik helyen 1-es, a másikon 1.5-ös párnákat kell használni. és ott a teljes chipsoroknak szánt hűtőrészek egy szintben vannak, csak a komplett sorok térnek el.
de itt gyakrlatilag a ramchipek felére "könyököl" rá...ráadásul csak később vettem észre, hogy a szintkülönbség szerintem az alsó 2 vramnál is megvan.
ok, persze. lehet, hogy jó lesz így is, sőt biztos.
csak azt nem értem, miért nem tervezték eleve tökéletesre.
veled ellentétben én nem látom ennyire apróságnak. -
tejeskifly
aktív tag
impozáns darab. Bár szerintem nem éri meg a többlet költséget. Max akkor, ha a hűtő annyival halkabb, hogy nagy a különbség.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Guild Wars 2 mérés az béta. Bétát nem szabad számba venni, mert a végleges teljesítmény teljesen eltérő lehet.
A Guild Wars 2 fejlesztői ki is mérték, hogy a végleges kód milyen teljesítményt ad: [link]A The Secret World és a World of Planes pedig alapvetően NVIDIA fejlesztés. Nem engedték az AMD-t a közelébe, így a megjelenés után kell optimalizálni rá a meghajtót. Nyilván az NV-nek ez alapvető stratégiája, hogy a kisebb fejlesztőknek nagyon sok pénzt adnak, és ezért némi előnyt kérnek a megjelenéskor, később persze normálizálódik a helyzet. Ehhez joga van a cégnek, csak ez sok pénzbe kerül, és amíg az évi büdzsé nagy része a The Secret World és a World of Planes címekre megy, addig az AMD MoH Warfighteren, új Hitmanen és új Tomb Raideren, Bioshock Infinite és az Aliens: Colonial Marines játékokon dolgozik. De nyilván még egyszer mondom, hogy az NV-nek minden joga megvan ahhoz, hogy egy-két címet nagyon kiemelten támogasson, csak ezek nem kerülnek be a tesztekbe, mert vagy gyenge játékok, vagy nem lehet őket normálisan mérni. Ebből a szempontból az AAA kategóriás címek biztosabbak, csak a Gaming Evolved elviszi őket a TWIMTBP elől az utóbbi időkben. Azért szerintem azt nem kell ecsetelni, hogy egy World of Planesnek vagy egy Sleeping Dogs-nak volt nagyobb sikere. A World of Planes például annyira szuperül sikerült, hogy az NV nem is reklámozza. Egyszerűen kidobták a pénzt rá.
AAA címek kellenek, mert az ilyen The Secret World kaliber sosem fog bekerülni a tesztekbe. A World of Planesről ne is beszéljünk. Például a Borderlands 2 az elég jó, csak DX9-es a motor és semmit sem terhel, szóval az megint nem a tesztek kedvence. A Far Cry 3 és az AC3 jó lehet még, de arra az NV nem költ sokat, mert az Ubi csak reklámpartner, de ezeknek amúgy van esélyük tesztekbe kerülni.
-
Oliverda
titán
Ismét egy "fontos" részletet sikerült kiragadni.
Szvsz egy ilyen, egyetlen szögből látszódó esetről messzemenő következtetést levonni így eleve nem túl nagy bölcsességre vall.
Amúgy megsúgom, hogy elég vastag és rugalmas az a bizonyos hővezető anyag ahhoz, hogy a a hőátadás megfelelő legyen, azaz kiegyenlítse a szintkülönbséget. És akkor azt még nem is mondtam, hogy a bucka megszűnik valahol az első párna alatt, ami jól látható a két szóban forgó párna közötti kis szabad részen.
-
szab.tam
nagyúr
csak nekem tűnt fel?
ezen a képen a jobb oldalon árválkodó 2 ramchip fölötti bordatalp nincs egy szintben? mintha ott lenne egy kis bucka, kb. a ramok 1/4-énél, 1/3-ánál. még a termállapok is meghajlanak, mint a lépcsőn a díszőnyeg....
egy ilyen kategóriájú kártyánál ez azért elég vicces megoldás. (feltéve, hogy nemcsak optikai csalódásról van szó....
ghz edísön. ja....
-
Löncsi
őstag
válasz
fatallerror #54 üzenetére
Sztem is, de ez már mellékes... vissza lehet venni a grafot.
Játéktesztekhez szólva meg hát... nos az a PH sajátossága, hogy mit választanak ki, usernek érdemes máshol is körbenézni.
Ajánlom ezt a hsz-t is, érdemes végigolvasni/nézni, ezek új játékok.
[link] -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #51 üzenetére
Leírtam már a deferred és a forward render közötti különbséget. Nem függ a játék típusától.
Forward render:
Pro érvek:
- rengeteg lehetőség a felületi variációkra (komplex felületek létrehozásához előny)
- átlátszóság egyszerűen képezhető le
- kompatibilis a legkedveltebb élsimítással, vagyis az MSAA-val, illetve annak bármelyik szűrőjével
- hatékony memóriahasználat
kontra érvek:
- kevés pontfényforrást képes hatékonyan számolni
Deferred render:
Pro érvek:
- rengeteg pontfényforrás hatékony számítása
- hatékony árnyalás
kontra érvek:
- nem kompatibilis az MSAA-val
- sok memóriát igényel
- limitált lehetőségek a felületi variációkra
- átlátszóság bonyolult kezeléseA forward+ lighting az egy olyan forward render, aminél az egyetlen kontra érv eltűnik, mivel már ez is hatékonyan kezel sokezer pontfényforrást, ahogy a deferred render, és ezek mellett nem limitálja a memória-sávszélesség a felületi variációkat, jó lesz az átlátszóság kezelése, és az MSAA régi fényében pompázhat. Ha eleve forward render a motor, mint az EGO, akkor logikus hogy a forward+ lighting bevetése nagy előny.
A deferred render is fejlődik, de a kontra érvek mellől maximum az átlátszóság tüntethető el a forward+ tack on OIT technikával, de a többinek a hatása csak csökkenthető, és az MSAA mindig drága lesz. -
Löncsi
őstag
válasz
fatallerror #49 üzenetére
Szarul azért nem fut, csak 1920x1080 - Ultra beállításhoz nem érdemes HD7850 alá menni, hogy meglegyen az átlag ~30 fps.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #49 üzenetére
Forward+ lighting és VPL-GI. Ezek a compute effektek eszik a teljesítményt. De ez még így is jó, mert soha semelyik játék nem kezelt ennyi pontfonyforrást forward render mellett, még a közelében sem jártak. A Codemasters megmutatta, hogy nem csak deferred render mellett lehetséges nagy számú pontfényforrással dolgozni.
-
mghltm
addikt
válasz
Whysperer #47 üzenetére
kerlek ezzel a kerdeseddel fordulj a profikhoz itt
-
csapee
őstag
Jah meg persze tesztelhetnetek 800x600ba a Q3-at
.
Uj kartyakhoz uj jatekokat, mert ugye legtobben ahoz veszik nem a Mariora. -
DNS_65
senior tag
Ez tényleg így van, van olyan oldal ahol ritkán frissítenek játékokat. Más kérdés, hogy így viszont aki az adott régebbi játékkal játszik még ma is annak ez nagyobb segítség, és hogy ott alapból benne vannak a régebbi VGA-k is, ezért sokkal könnyebben be tudja lőni, hogy a sajátjához képest milyen gyorsulásra számíthat egy esetleges cserével.
Én például azért nézegetem a Guru3D tesztjeit, mert ott még mindig benne van a Bad Company 2 és a BF3 is.
Ezért nem mindig rossz ez a "változatlanság". Persze tudom hogy haladni kell a korral, szoval van igazság itt is-ott is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dragbajnok #37 üzenetére
A 305.37 ugyanazt a D3D drivert használja, mint a 306.02. Szóval ezek a gyorsulások ott vannak a tesztben. A 306.02 lényegében az általunk tesztelt driver publikus béta verziója. A 305.37 béta azért nem jelent meg, mert nem volt elég stabil pár funkciója, de tesztre jó.
Egyedül a Shogun 2, ami esetleg extra lehet, mert azt folyamatos probléma okozza. A játék frissítése folyamatosan befelezi a Kepler sebességét valamiért. Ez már március óta háromszor megtörtént, és mindig az NV-nek kellett rá reagálni. Szólni kellene a fejlesztőknek, hogy ne változtassák a Kepler optimalizálását, mert mire elkészül a driverprofil rá, addigra az új patch elrontja. Valszeg egy kommunikációs probléma az egész. -
Dragbajnok
tag
Köszi.Csak azért kérdeztem mert már az nvidiánál is van új beta driver augusztus 27-óta (306.02)És azért itt is történtek javítások, gyorsulások idézet a leírásból:
Up to 18% in Batman: Arkham City
Up to 15% in Dragon Age II
Up to 10% in S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
Up to 60% in Total War: Shogun 2 (fixes performance issue with latest game patch) -
daneeeeee
aktív tag
Kiütéses győzelem (ilyen is régen volt már)
Köszönöm a tesztet!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van ahol jobb. Nagyon nehéz a teszteket frissíteni, ha van egy kialakult játékfelhozatal. Ha nem tudod újramérni a régi termékeket, akkor muszáj ragaszkodni a 2009/2010-es címekhez is, ahogy sokan teszik. Ott erősebb a Kepler, mert kevés az általános számítás. Mi szerencsésebb helyzetben vagyunk, mert itt maradnak a tesztkártyák, vagyis bármikor újramérhetjük az egészet a legfrissebb driverekkel, illetve követhetjük a trendet a újabb játékok bepakolásával. Persze ez is szakaszos, de féléves frissítéssel elég jól állunk. Sokan másfél évig nem frissítenek.
-
atok666
őstag
Ha nem olvasnek PH! teszteket, akkor azt gondolnam hogy a 680as a jobb kartya.
pl.
"...In terms of performance, the 7970 Vapor-X is impressive and can easily handly just about any modern game title, but it can’t beat the GTX 680, which reigns as the fastest card on the market. In fact, this Sapphire card trades blows with the GTX 670, gaining in a couple game titles, but falling off the pace in a few others..."Atok
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A driverrel sokat nem csináltak, persze javulnak, de nem ennyit. Inkább specifikusan van változás, mint a Batman esetében. A GCN előnye onnan jön, hogy jönnek a compute igényes játékok. Számolható is, hogy a Kepler startja óta megjelent 6 DX11-es játék és abból 4 compute igényes. Ez tehát egy trend, amire az AMD kigyúrta az architektúrát, míg az NV a Keplerrel a trend ellen megy, így a Fermihez képest visszavették a compute hatékonyságot. Ez egy nagyon érdekes helyzetet eredményez. Minden ami régi játék, vagy kevésbé érzékeny a compute-ra, az a Keplernek fekszik. Míg az új, compute heavy DX11-es játékokban a GCN nagyon erős.
-
Oliverda
titán
válasz
Dragbajnok #30 üzenetére
Az elmúlt bő 2 hétben.
-
Integra
titán
talán 2.5 éve vehettem az 5870 vapor-x kártyám ennél valamivel olcsóbban.. és hol van az most ehhez képest? sehol.. azért a pc kegyetlen fejlődik továbbra is..
-
Dragbajnok
tag
Megkérdezhetem hogy a teszt mérései mikor zajlottak le?
-
fanti
addikt
válasz
Psychopeti #6 üzenetére
Clear Sky?
Az nagyon szép játék, nekem a STALKER-ek a legkedvesebb játékaim, mindhárom epizód!
Milyen felbontásban tolod? Nature pack? Valami grafikus addon?
-
dahneey
tag
még anno néztem külföldi teszteknél hogy a sima 7970 a GHz Editionnel ~egyező órajelen kevesebbet fogyaszt mint a GHz Edition. szerintem megoldhatták volna ezt is egy sima BIOS frissítéssel.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Brutális eb #25 üzenetére
GTX680 mennyinél is kezdődik most? 138k? Ez ugye gyorsabb nem is kicsivel, és valszeg az árazása pont ide lesz pozicionálva. Ezért lett ajánlott.
-
Oliverda
titán
válasz
Brutális eb #25 üzenetére
De már.
Jó páran vannak akik ebben az árkategóriában vásárolnak. Itt pedig ez most egy ajánlott cucc.
-
SzlobiG
félisten
Nem gondoltam volna, pont amikor eladtam a 7970-et, akkor a 680 még jobb volt nála. Bár mondjuk nem is a teljesítménye miatt adtam el..mindenesetre szép munkát végeztek szoftveresen.
Bár azért hozzá tartozik, hogy a tesztben szereplő játékok zöme az AMD-nek kedvez megnézünk más oldalak méréseit már közel sincs ekkora difi.
-
MPowerPH
félisten
Durva, hogy az AMD csupán driverből mennyit kipasszírozott a GCN-ből fél év alatt. GTX680 már sehol nincs, mégis egy vagyon.
És ahogy Abu is írja, a jövőben a fejlesztési irányt nézve az NV még nagyobb gondban lesz. -
csaabz
őstag
Kicsit drága, kicsit hangos, de legalább gyors...
-
aram01
nagyúr
parádés ez a kártya
-
Ł-IceRocK-Ł
veterán
A Sapphire megint odatette magát
brutális szerkezet -
Whysperer
addikt
én azon gondolkodtam ,ha egy 670 tunningggal hozza a 680-et akkor egy 7950 tunninggal hozza a 7970-et?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
csucsbicep #14 üzenetére
Nyilván a compute terhelést a Kepler messze nem bírja annyira, mint a GCN, így kisebb lenne az olló. DiRT Showdownban annyit menne, amennyit a HD 7970 advanced lighting és GI nélkül. Az advanced lightng teljesen megeszi, mert amíg a HD 7970-nek 4 fps-be kerül, addig a GTX 680 20-at veszít vele. A GI-jal százalékosan hasonló teljesítményt vesztenek.
A Metro DDoF effektje is jobban fekszik a GCN-nek. Tulajdonképpen minden olyan, ami erős compute az a GNC-nek kedvez.
A játékok ebbe az irányba mennek, most a compute korszakot éljük, és ezen a DX11.1 majd lök egy nagyot, hiszen a fejlesztők is képesek lesznek olyan bonyolultságú compute shadereket írni, amiket jelenleg csak a gyártók tudnak adni. -
csucsbicep
nagyúr
Kíváncsi lennék, ha kivettétek volna a Metronál a DOF-t és a Showdown-nál a AL-t és GI-t, akkor mennyiben lett volna más a végeredmény.
-
Angel1981
veterán
Jó kis egyedi Sapphire kártya - ismét!
-
ledgeri
nagyúr
Kell egy fogyi mérő!
-
Sotho
őstag
válasz
Psychopeti #6 üzenetére
1 Tflops DP pont tízszer annyi mint amit az előző karim tudott 4x -es energiahatékonyság mellett fincsi , akármi@home ,bitcoin-ra ez a best jelenleg.
nem válasz akart lenni
-
pronyo
tag
Azért elég durva, hogy a GTX680 és a AMD 7970 ára között kb. 20eFt (kb. 15%) a difi és ráadásul a tesztet nézve a drágább kártya a lassabb kb. 10%-al. A legviccesebb az lett volna ha ár/teljesítmény grafikon is felkerült volna! Akkor az a GTX 680 még rosszabb lett volna. Eddig nVidia karim volt, de ha cserélem az 560Ti OC-mat akkor jelenleg eszembe se jutna nVidia-t venni.
-
mghltm
addikt
ha valakinek keves lenne a kartya, vasaroljon Sapphire HD 7970 Toxic 6 GB-ot. erdemes bekesziteni meg par tizezrest, mert durva felara van: 470$ vs 700$
akinek hianyerzete lenne, a kulfoldi tesztekben akadnak masfele jatekok is
Sapphire 7970 Vapor-X @ pureoverclock
-
Oliverda
titán
válasz
Psychopeti #6 üzenetére
Az sajna már végleg kikerült a csomagból néhány hónapja.
-
Psychopeti
senior tag
Szerintem a tesztbe még a S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky is belefért volna hiszen még a 2DB GTX580-mat is képes megfogni
Pedig az csak DX10-et használ
Jó kis teszt lett köszönjük
-
tzsolesz
nagyúr
Nem kicsit brutális a kari. Köszi szépen a részletes, és igényes tesztet.
Még elolvasom a legelejét. -
fatallerror
addikt
jó lett, én a felvételek alapján nem éreztem hangosnak v süvítőnek az alapzaját, és ahogy nézem tényleg 125-130 ezer körül vannak a ghz-es 7970esek szóval tényleg nem brutál drágák (a simához képest).
az mondjuk fura h a gtx 680as csak így szerepeltna meg a dirt showdown is durva h milyen gépigényes lett, remélem az f1 2012 nem lesz ennyire az
-
kromatika
veterán
na ez már nagyon kellett.komoly kari.
-
imibogyo
veterán
Köszönjük a tesztet! Pont jókor jött.
-
leonel
aktív tag
wowww köszi a tesztet!!
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TURBO RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASRock FORMULA OC RX 6900XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Gigabyte GTX 1660 Ti 6GB GDDR6 192bit!!! Beszámítok!!!
- ARCHIVÁLT
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE VEGA 64 8GB HBM2 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 860W Fractal Design ION + 2 Platinum tápegység garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" 2020 M1 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Asus Rog Strix G16
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest