Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Oliverda

    félisten

    válasz KillerKollar #126 üzenetére

    Légy szíves írd ezt még bele legalább háromszor az összes teszt topikjába, mert nem olvastuk még el elégszer tőled a savanyú szőlő sztoriját. Ha neked nem tetszik ahogy tesztelünk, akkor ne lapozgasd a cikkeinket. Erre bizony van egy ilyen egyszerű megoldás. Senkit sem kötelezünk arra, hogy a mi cikkeink és ajánlásain alapján vásároljon. Pontosan leírjuk, hogy konkrétan hogyan és milyen játékokkal, vagy épp alkalmazásokkal mérünk. Akinek ez épp nem metszi az felhasználási körét vagy szokásait, az értelemszerűen keressen más tesztet, olyat, ami rá éppen passzol. Legalább 30 másikat lehet találni 10 másodperc alatt, ingyen.

    Mellesleg jól tudjuk, hogy egy csöppet sem vagy elfogult, úgyhogy meglehetősen ironikusan hangzik tőled az, hogy épp minket vádolsz hasonló dolgokkal. Inkább nyeld le a békát, hogy jelenleg erre felé húznak a fejlesztők. Nyilván nem egyszerű egy 300 000 forintos VGA megvásárlása után, de ebben mindig benne van a kockázat.

    mod. Gondolom, ha a Maxwell kettéharapja a következő generációs Radeon-okat compute-ban, majd akkor is ott fogsz elégedetlenkedni, mert túl nagy lesz a GeForce-ok előnye a többi oldal eredményeihez képest.

    [ Szerkesztve ]

    "Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz KillerKollar #126 üzenetére

    Nem mi mondtuk az NV-nek, hogy dobják el a Fermi irányát, és hagyják a compute-ot a fenébe. Ha a Kepler megjelenése után 6 DX11 játékból 4 erősen compute igényes, akkor az jelent egy irányt. Ráadásul ebből a 6 játékból 1 független, tehát a fejlesztők sem arra számítottak, hogy a Kepler harmadolja a shared memory tempót.
    A compute shader erősebb kihasználásával gyorsabban megcsinálsz komolyabb feladatokat, szóval nem véletlen, hogy erre mennek a fejlesztők.

    Sosem mondtuk, hogy minden külföldi site manipulál. Senki sem manipulál, de ha nem írod bele a tesztekbe, hogy milyen driverrel, és pontosan milyen beállítással teszteltek, akkor az nem mérvadó, mert fontos információktól fosztja meg az olvasót. Ettől a teszt még jó, csak hiányos, de az biztos, hogy nem manipulált. A helyzet nagyon egyszerű, az új DX11-es játékok az eddig megszokottnál nagyobb compute terhelést fejtenek ki, ez a GCN-nek nagyon kedvez, mert az NVIDIA a Tegra igényeit vette a tervezéskor figyelembe. Ellenben a régi játékokban ez még mindig jó, mert a compute hatékonysággal van gond és nem az architektúrával. A legfőbb különbség tehát abból ered, hogy mi bevettük a legújabb DX11-es játékokat, míg más még nem. Ha beveszik, akkor ők is ugyanezt fogják mérni.

    (#129) GeryFlash: van a tesztben Gaming Evolved, TWIMTBP és független játék is. Egészen pontosan 5 : 3 : 1 arányban. Ez az arány nagyjából lefedi a megjelenő Gaming Evolved és TWIMTBP játékok arányát. [link] Egy független pedig kell.
    Amúgy raknánk több TWIMTBP címet bele, de a Max Payne 3-mal lehetetlen normálisan mérni, mert VRAM-limites. Ha nincs meg a kártyán a kellő VRAM, akkor nem enged bizonyos beállításokat bekapcsolni. Ez baromság, de így van, és ha 1 GB-os karikat rakunk a tesztbe, akkor könnyen belefuthatunk abba, hogy a korábban megadott beállítás nem jó. Mivel nem mérünk minden egyes tesztnél mindent újra, így a következetesség miatt fontos, hogy az ilyen gondok ne kerüljenek elő. A Shogun 2-nek is volt egy ilyen parája, és gáz volt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • leonel

    aktív tag

    válasz KillerKollar #126 üzenetére

    Abu a #35 -ös hozzászólásban feketén-fehéren leírta, hogy miként alakulhatott ki ez az eredmény. Szerintem elég egyértelmű - csak (zöld) szemüveg nélkül kell olvasni! :DDD :C

    Abu: megelőztél. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    www.wrcauto.hu - autóalkatrészek legolcsóbban

  • gbors

    nagyúr

    válasz KillerKollar #126 üzenetére

    várd meg a következő 4 hónap játék-felhozatalát - abból várhatóan kiderül, hogy a pH! jól látta meg a jövőt, vagy felült egy oldalirányú vonatra.

    "... and with your wicked wishes we will rise again"

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz KillerKollar #132 üzenetére

    A HD 6990 és GTX 590 összevetésnél is le lett írva, hogy szerintünk ezeket a kártyákat 8xAA-ra és Full HD fölé veszik. Ezért a tesztünk is úgy készült, hogy aktív volt a 8xAA és Full HD + 2560x1600 volt a felbontás. Ezeket a beállításokon még mindig gyorsabb a HD 6990. Alatta a GTX 590 gyorsabb. Nyilván ha csak 4xAA-val akarsz játszani, akkor az a kedvezőbb.

    Semmi baj, hogy GTX 690-ed van. Az most a leggyorsabb, de azon nem változtat, hogy az NVIDIA a Keplerben visszavette a compute hatékonyságot. Pont a legrosszabbkor, mert a Win8-cal a fejlesztők kapnak egy shader-trace interfészt, amivel nagyon bonyolult compute shadereket is lehet írni. A mai compute shadereket az tartja vissza, hogy nincs egy jó debug tool hozzá, de ez változik. Ez szerintem a Kepler esetében hibás döntés volt, mert a fejlesztő az biztos nem fogja kivenni a bonyolult shadert a játékból, csak mert az NV kéri. Lásd Ghost Recon: Future Soldier. A fejlesztők raktak bele egy VPL-GI-t compute shaderben. Nem vették ki, mert elment rá egy rakás idejük és pénzük, és alapvetően ez tette szebbé a PC-s verziót a konzolostól. Szerintem nagyon kevés fejlesztő győzhető meg azzal, hogy vegyen ki x-y effektet, mert kedvez a Radeonnak. Ez nem indok.
    Ismerjük az NV szövegét a DX11.1-ről. Sehol sem jelzik a Kepler architektúrára épülő termékeken. A GDC-n is elintézték, hogy támogatja, de kit érdekel. Pedig ha támogat egy hardver valamit, akkor azt jellemzően reklámozzák. Valójában az a gondjuk, hogy roppant kedvezőtlen az a shader-trace interfész az új API-ban, mert pont akkor engedi meg a fejlesztőknek a bonyolult compute effektek kreálását, amikor az NV a Keplert legyengítette a Fermihez képest.

    Belevettünk 3-4 új játékot a tesztbe. Amikor játékot váltunk, akkor az a cél, hogy újabbra váltsunk. Nem fogunk régebbire állni, mert fejlődni kell.

    (#139) KillerKollar: Már annyiszor mondtam, hogy mindenkinek igaza van (beleszámítva azokat a teszteket amik hiányosak a driver és a beállítások közlése tekintetében), csak mi az új DX11-es játékokat is bevettük, míg a külföldi tesztek időhiányban ide még nem jutottak el. Ennyi. Az új DX11-es játékok erősebb compute terhelést fejtenek ki, mint a régebbiek. A GCN ezt jobban bírja, mert előrelépés az elődhöz képest, míg a Kepler ezt kevésbé bírja, mert az NVIDIA valószínűleg a Tegra miatt csinál egy kerülőutat, és visszavette a Fermihez képest a compute hatékonyságot. Ez szerintem nem volt jó döntés, mert eleve a compute irány bontakozik ki. Gondolom most, hogy az AMD is látja milyen a Kepler még rá is gyúrnak erre.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Oliverda

    félisten

    válasz KillerKollar #139 üzenetére

    Te még mindig nem fogtad fel, hogy mi máshogy tesztelünk mint a "többi oldal"? Nem lehet összehasonlítani az összesített eredményeinket semelyik másik oldaléval. Pont

    "Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz KillerKollar #144 üzenetére

    A GK110-et semmi értelme kihozni GeForce-ként, abban annyi felesleges egység van (dedikált DP feldolgozók például), és óriási a lapka is. Mire ki tudják hozni 2013 tavasz lesz, addigra pedig lehet egy jobb lapkát fejleszteni, ami jobban illik a vásárlók igényeihez.
    Egyébként szerintem a nextgen sorozat egyik fő iránya most az NV-nél, hogy a compute-ot erősítsék. Ennek nagyon egyszerű módja, ha elveszik az SMX-ekből a magok, textúrázók és ütemezők felét, és az új SMX-ek számát megduplázzák. Ezzel az egyszerű lépéssel kétszeresére nő a shared memory teljesítmény és akkor már nem 4,5-szörös a lemaradás a GCN-hez képest itt, hanem "csak" 2,25-szörös.

    A jelenhez hozzátartoznak azok a DX11-es játékok, amelyek nyáron jelentek meg és erősen terhelik a compute-ot. A GCN már nem a jövő ígérete, hanem a jelen. A top játékoknál pedig a jövőben sem lesz kedvezőbb az NV helyzete, hiszen Gaming Evolved cím a Medal of Honor: Warfighter, a Hitman: Absolution, a BioShock Infinite és az új Tomb Raider. Ezek nem jelentenek egyből atomcompute terhelést (annak ellenére, hogy mind DX11-es), de az AMD partnerprogramja jóval több pénzt kap, mint korábban és így több AAA játékot támogatnak.

    De mehetünk a jövőbe is. Az Unreal Engine 4 futószalagjának nagy része compute shader. Az irány nagyon egyértelmű. Persze mire egy olyan játék lesz, ami ezt kihasználja az legalább 2-3 év, szóval annyira nem mérvadó, mint az aktuális motorok.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés