Hirdetés
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen SSD-t vegyek?
- Hobby elektronika
- OLED TV topic
- Milyen egeret válasszak?
- Memóriakártya topic
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Új hozzászólás Aktív témák
-
HUNRONIN
tag
Nah akkor most hogy is áll a "cirkusz"???
Érdemes venni Sandy-t? -
radi8tor
MODERÁTOR
Hol lehet látni a B3 chipet Gigabyte P67A-UD3 lapon?
-
joey04
titán
válasz
Martin2004 #259 üzenetére
gép nélküli időszak nem jöhet szóba.
a szám nem a koromat jelzi, dolgozok (különben miből lenne gép?)
viszont nem olyan a munkahely, hogy az ottani gépet használjam saját felhasználásra. de amúgy sem opció az, hogy itthon nincs gép.
Akkor majd az idő eldönti. -
Martin2004
tag
Hát, lehet, hogy jobban jársz, ha bevállalsz egy gép nélküli időszakot, ha pl. munkahelyen van gép (Ööö.. , a nickedből ítélve, lehet, hogy nem dolgozol :-)).
Az egy érdekes kérdés, hogy ezeket a hibásnak beismert lapokat hogyan lehet majd eladni 2-3 múlva. Hiszen addigra szélesebb körben ismert lehet a probléma,Egyébként nem zsákutca a 1156, mint ahogy a 775 sem feltétlenül az.
-
joey04
titán
Engem az érdekelne, hogy április közepére normalizálódik-e a helyzet, mert a jelenlegi gépemre már van vevő, de maximum odáig tudom elhúzni az eladást. Ha addig nem jönnek ki a hibátlan lapok, akkor melyik utat érdemes választani? Beszerezni egy hibás darabot, vagy 1156-ot venni? Én fejleszteni, tuningolni nem szoktam, használom 2-3 évet a gépet aztán eladom, és veszek újat. Szóval az, hogy mennyire zsákutca az utóbbi verzió, nem érdekel. A 1155re csak azért várok, mert ahogy néztem olcsóbban, erősebb procit tudnék venni.
-
Eagl3
veterán
válasz
KőkorSzaki #255 üzenetére
Onnantól kezdve, hogy az Intel elismerte, hogy az össze létező Sandy Bridge lappal gond van, nincs miről beszélni.
Engem az érdekelne, hogy a hibátlan alsó és közép kategóriás lapok mikor érkeznek meg kis hazánkba. -
Sixkiller6
őstag
ez most az jelenti h halasszam el 1-2 hónappal a tervezett új gép építést?
-
KőkorSzaki
tag
1. Szerintem alapból a vásárló fog pislogni amint elhajtják azzal, hogy bevizsgálták és működik.
2. Mo-on a garanciát a legtöbb kereskedő sem érti, hogy nem arról szól, hogy 1-2 évig garantálni kell a termék működését, hanem arról, hogy ha a gyártáskor meglévő hibák megjelennek jótállási időben, akkor nem a tulajnak kell bizonygatni, hogy az bizony a gyártó hibája, hanem ez az alapértelmezés és el kell hárítani a gyártáskor meglévő hibát.
3. További szépség, hogy nincs jól leírva, hogy mi a "hiba": ami megfigyelhető a bevizsgálás alatt, vagy amiről egyébként "köztudott", hogy problémát fog okozni.
Szóval lesz ott nagy pislogás és sértődés mindkét oldalról, gyűlnek majd a bejegyzések a vásárlók könyvébe amit megválaszolnak X napon belül azzal hogy a bevizsgált alkatrész hibátlanul működik (+ esetleg még azzal, hogy nincs hivatalos tudomásuk hibáról).
-
jcvd
tag
válasz
Oliverda #253 üzenetére
Én is most gondolkodtam egy Gigabyte P67A-UD3 lap beszerzésén és csak a SATA 3 port használatán, de amiket itt írtok, eléggé elbizonytalanodtam. Lehet én is inkább várok, az ördög nem alszik.
Szerintetek a javított deszkák kiadásakor, kb. 2 hónap múlva, mennyire fog felmenni a procik és deszkák ára?
Bocsi ha már linkelve volt: [link]
Tegnaptól pedig elméletileg szállítják már a javított chipseteket is: [link]
-
L4mie
veterán
Váááá vicces boltok vannak Magyarországon,
Írok nekik, hogy ilyen olyan konfigot szeretnék, de mindenképpen s1155-t, a boltban kapható még p67 es alaplap, gondoltam azért megkérdem, hogy ugyan majd ha jönnek a B3 as chipekkel felszerelt alaplapok, hogy intézik a cserét.
részlet:
"Tisztelt **** szerviz,Afelől érdeklődnék, hogy amennyiben veszek önöktől egy S1155 ös alaplapot, amiben ugyebár köztudottan hibásak a SATAII es vezérlők, hogy amennyiben a gyártó elkezdi forgalmazni a már nem hibás vezérlővel ellátott alaplapokat,
az alaplapok cseréje automatikusan megtörténik-e.A válasz sürgős lenne, mivel az dönti el, hogy milyen konfigurációba ruházok be.
Segítségüket előre is köszönöm."
Válasz:
Kedves ****
Sajnos nincs információm „köztudottan hibás SATAII” vezérlőkről. A termékek átlagos garanciális ügyintézésének ideje 30-45 munkanap.
naprakész szervizesek...majd pislognak mikor hozzák vissza az alaplapokat sorban az ügyfelek, hogy mivan...gondolkoztam, hogy belinkelem neki a ph!-s cikkeket erről a témáról, de aztán inkább nem...
-
Destructo
senior tag
Gondolkodtam a platformon,de mostmár várakozás lesz...
-
pityke_
csendes tag
Ugyanilyen lapom van, semmi gond vele, eddig legalábbis. A gigabyte kiadott egy utilityt az érintett lapokhoz, itt letölthető, az csak azt nézi hogy használod-e a problémás sata2 portokat. Ha igen akkor kösd át a sata3 portokra ha van rá lehetőséged.
Ja és ne lepődj meg ha vlc-vel/media player classic-cal nem megy rendesen a gpu-s hd videó gyorsítás (konkrétan szétesik a kép..), ez is ismert hiba. (nem az alaplapé)Itt írnak erről az oldal alján. -
fsb1000
nagyúr
Pénteken vettem SB lapot, de alig lehetett szerezni... (Giga, H67MA-D2H)
Proci volt bőven! Netezős.játszós gép lesz.Aki kiváncsi mondja mit/mennyit teszteljek vele. Bár azt sejtem, semmilyen eredmény nem lesz..
1 HDD (WD800)
1 ODD -
hugo chávez
aktív tag
"Max. akkor fogják automatikusan, ha bebizonyosodik, hogy van esélye az adatvesztésnek."
Mindenesetre én megvárom, hogy április-május környékén, amikorra nagy mennyiségben elérhetőek lesznek a javított lapok, mi lesz majd az alaplapgyártók hivatalos álláspontja, akkor fog a majom a vízbe ugrani
"Meg ugye először azzal jött az Ipon, hogy nem is mind érintett, de ezt később hogy is lehetett volna bizonyítani?"
Véleményem szerint azért csinálhatták, mert nem akarták, hogy a vásárlók pánikba esve tömegesen vigyék vissza az alaplapokat (amiknek ugye jelenleg semmi bajuk és csak a jövőben lehet/lesz velük gond) és követeljék vissza a pénzt, ami valamilyen szinten érthető, ugyanis akkor még nem igazán lehetett tudni, hogy hogyan fogják kezelni a gyártók és az Intel ezt a helyzetet (és ugye még most sem teljesen világos). Viszont, ha jól tudom, a webshopjukból azonnal kivették az összes érintett lapot.
-
dezz
nagyúr
válasz
hugo chávez #245 üzenetére
Max. akkor fogják automatikusan, ha bebizonyosodik, hogy van esélye az adatvesztésnek.
"nem egyértelműen elvárható"
Nem, és éppen ezért tárgyalnak. Kérdés, a kisebb gyártók mit tudnak kiharcolni.
Én itt nem nagyon láttam világvége vízionalizálást, inkább csak olyan, érthető aggodalmakat, hogy egyes gyártók esetleg nem fognak szó nélkül cserélni, csak ha 1-3 éven belül jelentkezik a probléma, és ha nem is, elég nyomott ára lesz majd a használt piacon -- bár ez a második tulajnak jó. (Meg ugye először azzal jött az Ipon, hogy nem is mind érintett, de ezt később hogy is lehetett volna bizonyítani?)
-
hugo chávez
aktív tag
"Bizonyára, de olyan sincs, hogy utána automatikusan cserélik."
Azért én bízok benne (persze lehet, hogy rosszul teszem), hogy, ha elkészülnek az újak, akkor kiadják a gyártók a közleményt, hogy mindenkinek automatikusan cserélik.
Meg persze, aki megvette a "hibás" lapot, annak felesleges most egyből rohannia, hogy visszavigye, mert emiatt a hiba miatt nem lesz adatvesztése és nem fog felrobbanni az alaplapja, ha pár hónapig használja.
"Nem olyan biztos a dupla profit..."
Biztosnak ugyan nem biztos, de nem hinném, hogy az Intel (vagy bármelyik másik cég) szívesen kifizetne olyan pénzt is, amit nem muszáj, vagy nem egyértelműen elvárható, hogy ki kellene fizetnie.
"Most bizonyára lázas tárgyalásban vannak a gyártókkal."
Pont emiatt gondolom ugyancsak elhamarkodottnak, hogy páran már "világvégét" vizionálnak (nem rád gondolok), miközben feltehetően még messze nincs minden letisztázva, még az Intel és a gyártók között sem és, mint fentebb írtam, amíg nincs egyértelmű állásfoglalás, addig mindenki nyugodtan használhatja a P67/H67/HM65/HM67 chipsetes alaplappal szerelt számítógépét.
-
dezz
nagyúr
válasz
hugo chávez #243 üzenetére
Abban a mondatban nincs szó az alaplapokról (olyan formában sem, hogy pl. "repair costs related to chipsets").
Kicserélhető, csak időigényes művelet.
"a gyártók szeretnék kivárni, amíg az új lapok elkészülnek."
Bizonyára, de olyan sincs, hogy utána automatikusan cserélik.
"Szerinted ez így rendben lenne, hogy dupla profitot kaszáljon az Intel kontójára?"
Nem olyan biztos a dupla profit, mivel sokan meggondolhatják magukat a vásárlást illetően és ott van az alaplapokon végzett chipcsere költsége is, ha az elvégezhető. Mindenesetre, bizonyára megállapodnak majd valahogy. Most bizonyára lázas tárgyalásban vannak a gyártókkal.
-
hugo chávez
aktív tag
"Tényleg nem, mert az any itt az érintett chipsetekre vonatkozik -- az érintett chipsetek javítására és cseréjére, nem közvetlenül az alaplapokéra."
Nem az érintett chipsettel szerelt alaplapokra? Mondjuk, nekem nem tiszta teljesen, hogy egyáltalán kicserélhető-e a chipset az alaplapokon, vagy nem, mert, ha nem, akkor nyilván az Intelnek kell állnia az új alaplap teljes gyártási költségét, ezzel én is egyetértek, de nekem az jött le, hogy nagyjából ezt is csinálja az Intel, persze, ha nem így van, akkor tényleg az Intel a hunyó.
Amúgy, szerintem, azért sem akarják visszahívni a gyártók a már eladott alaplapokat (vissza lehet vinni, ahogy írtad is, de nincs visszahívás), mert ugye jelenleg nem lehet mire kicserélni a hibás alaplapokat, ezért a gyártók szeretnék kivárni, amíg az új lapok elkészülnek.
"Ha az ő hibájából esnek el tőle, akkor bizony ki kell fizetnie... "
De miért? Tegyük fel, hogy a vevő visszaviszi az alaplapot, visszakapja a pénzét, a gyártó megkapja az Inteltől azt az összeget, amennyiért a vevőnek, vagy a viszonteladónak eladta a lapot, és amiben benne van a saját profitja, majd, amikor elkészül a javított, vagy új, hibamentes lap, akkor azt újból értékesíti, persze az eladási árban szintén benne lesz a profit, tehát kétszeres profitot kap, aminek az egyik felét az Intel állja. Szerinted ez így rendben lenne, hogy dupla profitot kaszáljon az Intel kontójára?
-
Peak
addikt
válasz
audi100td #238 üzenetére
Pontosan ez fog történni.
De ez ismét hangsúlyozom, hogy független bármilyen gartól vagy szavatosságtól, ha a disztributor/importőr egyszerűen visszahivja a termékeket.
Technikailag nem történik garanciális ügyintézés, legalábbis az én ismeretségi körömben, hanem egyszerűen egyszerű azonnali visszavásárlás.
Ez a legtisztább és a leg vásárló barátabb hozzáállás, én ezt is preferálom! -
Peak
addikt
Szia!
Az Acer ma reggel adott ki hivatalos állásfoglalást minden SBs cucc cseréjére/visszahivására. Hogy ezt itt magyarországon mikor jelentik be, mikor lehet tájékoztatást kapni a disztributortól vagy viszonteladótól nem tudom, de szerintem nem kell hozzá egy nap sem.
"Acer has already stopped shipping the affected products and issued a recall of the machines that might be concerned from all distribution and retail channels. At the same time, Acer is working in close collaboration with Intel to coordinate the next steps."
Még ne vegyetek SBs Acert, Q2-ben lesznek jók.
-
zsoltti
senior tag
Leap Ahead , a cikkhez nagyon találó
Hát ez gáz, a haveromnak épp egy ilyen notebook-ot néztünk ki ACER AS5750G-2414G75MN ebbe is sandy bridge van, és akkor ez is be fog szarni?
H67-es és a P67-es chip miatt kérdezem, hogy ebbe melyik van?
-
dezz
nagyúr
válasz
hugo chávez #237 üzenetére
"Lehet, hogy én nem tudom jól, de szerintem a már értékesített alaplapokat csak a gyártó hívhatja vissza"
Nyilvánvalóan. No de ők nem teszik. Hogy miért nem, azt már leírtam.
"Ugyan nem vagyok túl jó az angol nyelvben"
Tényleg nem, mert az any itt az érintett chipsetekre vonatkozik -- az érintett chipsetek javítására és cseréjére, nem közvetlenül az alaplapokéra.
"különbözetet nem fogja az Intel kifizetni a gyártóknak"
Ha az ő hibájából esnek el tőle, akkor bizony ki kell fizetnie... Nyilván nem szívesen teszi, így nyomást gyakorolhat a gyártókra, hogy lehetőleg ne vegyék vissza olyan könnyedén és dalolva...
"amit, szerintem, nem szívesen adnának vissza"
Naná. De nehogy már a vevő szívjon más hibájából!
-
hugo chávez
aktív tag
"Már értékesített alaplapok tekintetében nincs visszahívás."
Lehet, hogy én nem tudom jól, de szerintem a már értékesített alaplapokat csak a gyártó hívhatja vissza
"De már hogy ne lenne hozzá köze az Intelnek? Mondhatná a gyártóknak, hogy hívjatok vissza mindent, álljuk az összes költséget."
Ugyan nem vagyok túl jó az angol nyelvben (és akkor még finoman fogalmaztam
), de mintha nagyjából ilyesmit nyilatkoztak volna a hírben idézett oldalnak: "It also committed to setting aside $700 million to deal with the repair and replacement of any affected chipsets."
"Ha így tettek volna, már az összes gyártó bejelentette volna, hogy aki akarja, már most visszaviheti, stb."
Aha, csak, mint arra a #233-ban utaltam, nyilván az értékesített alaplapok értékesítési ára és gyártási költsége közötti különbözetet nem fogja az Intel kifizetni a gyártóknak és, mivel jelenleg nem lehet cserélni (nincs mire), ha valaki most visszaviszi, akkor gondolom, vissza kell neki adni a vételárat, amit, szerintem, nem szívesen adnának vissza. Vagy csak kap egy ígéretet, hogy ha kész lesz a javított verzió, akkor kap egy ugyanolyan típust abból? Mert ez a rész még nem igazán tiszta nekem.
-
dezz
nagyúr
válasz
hugo chávez #235 üzenetére
Már értékesített alaplapok tekintetében nincs visszahívás. Vissza lehet vinni.
De már hogy ne lenne hozzá köze az Intelnek? Mondhatná a gyártóknak, hogy hívjatok vissza mindent, álljuk az összes költséget. Ha így tettek volna, már az összes gyártó bejelentette volna, hogy aki akarja, már most visszaviheti, stb. Csak hát nyilván a lehető legolcsóbban akarják megúszni az egészet. Így nagyon sokat számít, hogy az adott gyártó mennyire tudja érvényesíteni az érdekeit, kárigényét az Intellel szemben.
-
hugo chávez
aktív tag
Na de könyörgöm, ehhez mi köze van az Intelnek? Ha valamelyik gyártó nem akarja visszahívni a már értékesített lapjait, akkor mit tehet az Intel, kerestesse fel néhány felbérelt nehézfiúval az alaplapgyártók vezérigazgatóit/igazgatótanácsát/részvényeseit, hogy egyenként tarkón lesznek lőve, ha nem hívják vissza a lapokat?
-
dezz
nagyúr
válasz
hugo chávez #233 üzenetére
Az utolsó bekezdés kimaradt?
"az alaplapgyártók kezében van a döntés a már értékesített, de még hibátlanul működő termék cseréjével kapcsolatban. Sajnos a partnerek ezzel kapcsolatban még nem foglaltak állást, így nem tudni, hogy mely cégek fogják felvállalni a már eladott alaplapok visszahívását, illetve garanciális cseréjét."
+ olvasd el az alaplapgyártók eddigi közleményeit.
-
hugo chávez
aktív tag
"A többi esetben az lett volna a legtisztább, ha az Intel bejelenti, hogy felkérte az alaplapgyártókat a hibás alaplapok visszahívására, természetesen állva a költségeiket. Így előzhették volna meg leginkább a további bizalomvesztést."
Ööö, lehet, hogy én nem értelmezek valamit jól, de nem ezt csinálja az Intel, vagyis, hogy az összes olyan lapot visszahívja, ahol ez a hiba a jövőben problémát okozhat? Ugyanis a hírben szerintem pont ez szerepel: "Az Intel az adatok alapján eddig 8 millió hibás lapkát szállított le, ám Steve Smith elmondta, hogy a visszahívás nem minden termékre vonatkozik. A kivételt többnyire a mobil masinák képezhetik. Mivel a notebookokban ritkán használnak a gyártók két SATA portnál többet, így alkalmazható a két darab 6 Gbps-os interfész is. Ilyen esetben a hibás vezérlőhöz tartozó portok nincsenek használatban, azaz probléma nem befolyásolja a működést."
Persze, feltételezem, hogy a már értékesített alaplapok végfelhasználói árában lévő profitot nem fogja az Intel megtéríteni (miért is tenné, neki ahhoz semmi köze), ezért elképzelhető, hogy néhány alaplapgyártó, vagy viszonteladó húzódozni fog a cserétől, de ez szerintem nem az Intel sara.
-
Peak
addikt
válasz
El Kebir #231 üzenetére
Bárhogy hívhatjuk valóban, szavatosságnak vagy jótállásnak/garanciának, a lényegen nem változtat igazából a felhasználó felé, hogy egy szó nélkül cserélni kell.
Most kaptam információt, hogy az egyik magyar disztri elkezdte csont nélkül visszavenni kiskereskedőktől az SBs acer notikat. kb. összesen úgy 50 darab lehet kint egyelőre.
-
Peak
addikt
válasz
El Kebir #229 üzenetére
Bocsáss meg, de én nem vágok le semmit, valamit elnéztél.
Maximálisan egyet értek azzal, hogy minden vásárló minden SBs cuccát, akár alaplap, akár notebook minden féle herce-hurca nélkül ki kell cserélni, vagy ha azt nem lehet, akkor az értékét vissza kell fizetni!
De mindez természetesen egy felhasználó számára semmivel sem jelenthet nagyobb problémát, mint ha pl. az alaplapon elpukkan egy kondi és meg sem moccan. Garos ez is, az is, nemdebár? Persze megértem, hogy "szopás", de akkor is ilyen mértékű és mennyiségű emocionális reakció, amit itt a PH! fórumain a témában az emberek beírnak, rohadtul nem tükrözi a valós problémát végfelhasználói szemszögből.Hál'Istennek jelenleg még tényleg alig vettek (összehasonlítva más platformhoz) magyarországon SBs dolgot, ezért nem lesz olyan sok garos ügyintézés.
-
El Kebir
őstag
nem konkrétan a kifejezés a gond, habár nevetséges azt állítani róla, hogy semmi negatív felhangja nincs, legfeljebb te (és a környezeted) már megszoktad és olyan közömbösen használod, mint sokan a "bazd meg"-et...aminek szintén van egy "kis" éle...
Viszont amit levágsz itt.... hogy örüljünk, hogy van még hibátlan sata port is a lapon, meg úgyse használja ki a többség az összest, mit vergődik mindenki...meg hogy mennyi "szopás" ez nektek...közben meg akármilyen jótállás érvényesítése a vásárlónak is "szopás", és itt egyértelműen, igazoltan nem ő, hanem a gyártó a hunyó!
szerk.: 3 év-ig jó utána meg kit érdekel hozzáállás meg egyenes felháborító, mondom ezt úgy, hogy 4 éves lapom van és jelenleg 7 sata portot használok, remélem ezt elég indoknak tartod, hogy háborogjak?
-
-
Peak
addikt
válasz
El Kebir #225 üzenetére
Szerk:
Inkább válaszolok a "béke" jegyében.
Nem értek egyet a mennyiséggel, hogy "kicsi" része.
Ha csak a hozzászólásokat elkezdenéd kiértékelni, nagyon piciny részük lenne 1. objektiv 2. pártatlan 3. nem rosszindulatú 4. témábavágó.
Nagyon kicsi a különbség az általánosítás és a statisztika között, de ez ne ez legyen a téma itt kérlek. -
El Kebir
őstag
könnyű ilyen általánosításokat mondani, hogy "nagyon nagy része" ez meg az, azután meg a "akinek nem inge..." közhellyel jönni...
Nincs igazad, a fórumozók nagyon kicsi részére igaz csak amit írtál, a többség lehet nem ért hozzá kellően, meg lehet hogy tájékozatlan, de nem rosszindulató és nem kárörvendő, főleg, hogy itt is és más fórumokon is sokan önzetlenül próbálnak segíteni a többieknek, amiért semmi ellenszolgáltatást nem várnak el.
szerintem te meg magadból indulsz ki, és te vagy rosszindulatú és kárörvendő!
-
Peak
addikt
Ebben igazad van, de a törvény az törvény.
Minden felhasználó mosolyogva udvarisan "követelheti" a cserét a vásárlás helyén, és magasról tojhat a sanda pillantásokra, hiszen ha 6 vincsit akar használni a gépében akkor nincs miről beszélni.
Azt hiszem nagyobb a füstje az egésznek, mint a lángja.Bocsáss meg, de azt hiszem triviális, hogy nem a jogosan aggodó kultúrált fórumozókról van szó sosem. Remélem egyetérthetünk azzal is, hogy a fórumok látogatóinak nagyon nagy része nem a saját rendszerért aggódó emberből áll, hanem az okoskodó és amúgy rosszindulatú, kárörvendő fajtából, akik ráadásul a kereskedőket és viszonteladókat előre elítélve kárognak, előítéletesek és sztereotipiákra alapozva lehúzzák őket. Agressziv sosem vagyok, nem kenyerem, de a szólásszabadság jogán, pont ahogy ők is, kifejezhetem véleményem arról, amit gondolok a tevékenységükről.
És akkor azt hiszem mindezt túltárgyaltuk és a továbbiakban nem kell tovább ezen kattogni.
Köszönöm a megértésed és együtműködésed, mindenki együtműködését. -
dezz
nagyúr
Nyilván nem a logikátlan esetekre gondoltam. A többi esetben az lett volna a legtisztább, ha az Intel bejelenti, hogy felkérte az alaplapgyártókat a hibás alaplapok visszahívására, természetesen állva a költségeiket. Így előzhették volna meg leginkább a további bizalomvesztést. Most ugyanis mi van? A nagyobb alaplapgyártók is igyekeznek rábeszélni a felhasználókat, hogy a SATA3-as csatlakozókat használják és a visszavétel csak mint opció jelenik meg. Ez a felhasználónál úgy jön le, hogy az alaplapgyártók nem szívesen veszik vissza a lapokat, ami továbbadódik a nagykerekre és a kiskerekre. A vége az, hogy legalábbis kellemetlenül érezheti magát az ember, ha vissza akarja vinni a lapot, mert minimum egy sanda pillantásra számíthat, esetleg a kereskedő meg is próbálhatja lebeszélni, legvégső esetben vita is lehet (minek viszi vissza, ha nem is használja azt a portot, stb.). Rossz szájíz...
Képes vagyok felismerni, de túlteljesítve rajtad jópár fokozatot is meg tudok különböztetni. Az szerinted nem felháborító, ha valaki jogos aggodalmakat lekezeléssel, véglénynek nevezéssel (#94), hovatovább agresszív fellépéssel akar elkussoltatni? Ez csak tovább rontja a szájízt, mivel kinyilvánítja (legalábbis ezt a látszatot kelti), hogyan éreznek az érintett cégek az ügyben, többek között a felhasználókkal szemben. Nagyon elhibázott ez a stílus. Hosszabb távon visszaüt a vevők önérzete, ezt tudod kellene, ha bármi kapcsolatod van a kereskedelemmel.
(#213) W.Wilson: Lásd ezen hsz tetejét.
-
Peak
addikt
válasz
flatland8 #216 üzenetére
Kiszedtem egy táblányi adatot, amely ugyan folyamatosan változó értékekből keletkezik, és csak egy havi időszeletet mutat egy gyártó adataiból, de jól látható a valódi meghibásodások mlyen összetételűek, egymáshoz nagyjából hogyan is arányulnak.
06,39 kijelző kábelezéssel kapcsolatos problémák
05,71 műanyagborítással kapcsolatos problémák
04,17 zsanérok, egyéb műanyag elemek
02,14 hűtés
00,70 gpu kártyák
02,80 akksik
02,70 optikaimeghajtók
20,00 alaplapok
01,05 kijelző inverter
05,14 billentyűzet
13,84 kijelző
17,06 vincsi
04,41 220as adapter
02,00 ramok
11,89 egyéb -
Peak
addikt
válasz
yakuza.tora #217 üzenetére
Ezt én sem értem teljesen, hiszen én úgy gondolnám, hogy lábkompatibilis az intel chip, nem kellene semmit trükközni, csak kicserélni a chipet.
szerk: Hacsak valamit ettől függetlenül elszúrtak. -
yakuza.tora
addikt
"Most kaptam egy doksit, amiben kifejtik egy pár alaplappal kapcsolatban, hogy kompletten nyákot kell újra gyártani, új alaplapokat késziteni, mert fizikailag rossz helyre vannak a csatlakozók vezetékelve a BGA helyén."
Öööö...ez érdekesen hangzik! Kifejtenéd egy kicsit bővebben???
-
Peak
addikt
válasz
flatland8 #211 üzenetére
Megnéztem 5 márka alkatrészre bontott szervizstatisztikáit, és az alaplapok meghibásodása 1,5 - 4,5 % között mozog tipustól, modelltől függően,
átlagosan 2,1% az alaplap hibásodás.Azt hiszem előbb vagy utóbb a gyártók maguktól rájöttek volna, hogy valami nem stimmel, ha befigyelt volna az 5-15%-os meghibásodás, ha az intel tényleg sunyított volna.
Szerk: bizonyos modellek esetén 0,8% alatt marad az alaplap hibásodás.
-
Peak
addikt
Az Intel rossz chip helyébe jó chipet ad.
Ezt úgy hivják szerintem, hogy teljes kicserélés.
Ahogy írod, a laptop és alaplap gyártókra bízzák a további döntést és kezelést.
Ha a gyártó úgy gyártotta le az alaplapot, hogy pl. nincs fizikailag csatlakozás a hibás vezérlőhöz, pl. csak 2 SATA port van, pont a 0 és 1 portokhoz, akkor nincs miért kicserélni egy lapot. Ez értelem szerűen nem fog eljutni az Intelhez, mert logikátlan.
Innen nézve tényleg nem a 100% chipet cseréli az Intel, hanem azt a 100%-ot, amit a vásárlók ( alaplapgyártók ) visszajuttatnak neki.Ez esetben akkor az Intel a hibás vagy genyó?
Vagy a laptop és alaplap gyártó, aki felasználja az adott alkatrészt a többi sokszáz alkatrész mellett?Most kaptam egy doksit, amiben kifejtik egy pár alaplappal kapcsolatban, hogy kompletten nyákot kell újra gyártani, új alaplapokat késziteni, mert fizikailag rossz helyre vannak a csatlakozók vezetékelve a BGA helyén.
Nagyon durva költségek lesznek.Egyéb iránt megkövetem magam, amennyiben pontatlan voltam.
Fogyasztók alatt a végfelhasználókat értettem, róluk nem szól egy hivatalos forrásom sem. Nem tudtam, hogy OEM jelzésre végezték el az extrém terheléses tesztet. Én kérek elnézést érte.Már megbocsáss, de ha képtelen vagy felismerni a különbséget egy esetleg pontatlanul fogalmazott mondat, egy esetleges nem teljes forrásból származó információ átadás...
... és egy "fú mekkora geci az intel és most mindneki jól megfogja szopni és vége a világnak" mentalitás között... akkor rendkívül sajnálom, nincs is miről beszélgetni.
Általában pont azok háborodnak fel és sértődősködnek, és kiáltanak "lekezelő stilust" meg "vérpistikét" meg a többi jelzőt, akik maguk is "viselik az inget".
Azt hiszem ehhez nem kell több hozzáfűzni való és remek volna ha e lenne fejezve ez a bizonyítgatós kommunikáció. -
flatland8
csendes tag
Szerintem is van e mögött még valami!
Nem létezik, hogy ilyen kis elromlási arány esetén visszahivnának egy ekkora tételt! Konkrétan alaplapokrol igy kapásbol nem találtam statisztikát
, de van egy laptopos. Igaz, hogy itt egy öszetettebb szerkezetről van szó, de az tisztán látszik, hogy ekkora meghibásodási arány vastagon belefér egy ekkora gyártónál!
Még a legjobb esetben sem közelitik meg az 5%-ot!
-
infectedmann
őstag
Jó pont, hogy beismerték a hibát, már csak csere fog nagy kavarodást okozni ha egyes gyártók nem hajlandók semmit se lépni, de csak okosak lesznek elkerülik a több száz feldühödött vásárló haragját és inkább kicserélik a hibás CPUkkal rendelkező gépeket.
-
dezz
nagyúr
"Hiszen nyiltan kiálltak, elmondták, hogy szar van a palacsintában, itt és itt szar a tervezés, és ofkorsz mea culpa, kicserélünk minden vackot, ha már elszúrtuk."
Éppen hogy az alaplap és laptopgyártókra bízták a döntést. És nem olyan biztos, hogy kedélyes mosollyal fogják fogadni, ha valamelyik mindet simán vissza akarja hívni. A nagyok is csak mint "opció" jelölik meg a cserét vagy a vételár visszatérítését. És hogy mit fognak tenni a kisebbek, az majd elválik.
A másik, hogy az átviteli hiba felismerő mechanizmus nem képes minden hibát kiszűrni, így valójában nem igaz, hogy nem fordulhat elő hibás adatátvitel. (De már csak azért sem, mert az sem előnyös, ha pl. írás közben adja be végleg a kulcsot a port.)
"Fogyasztóktól függetlenül saját extrém tesztelés alatt jött ki a hiba, és legalább kijött, és elismerik és igyekeznek megoldani a gondot 700milla USD segitségével."
Nem éppen, OEM partnerek jelezték, hogy valami nem stimmel, csak ezután jártak utána és derítették ki a hiba forrását.
(Ezek után nem tudom, ki is dezinformál itt, lekezelő stílusban... Remélem, nem a céged felhasználókkal szembeni hozzáállását és magatartása mutatkozott meg ezzel!)
-
Archer
őstag
Van egy sanda gyanúm, hogy jóval több az mint 5%. Nem ismerem a statisztikákat de szerintem bármelyik szériánál van ekkora hibaarány, ennyiért nem hívnának vissza ennyi lapot, nem ellenségük saját maguknak. Csak az már nem hangzana jól, hogy mondjuk 1/3-a valószínűleg érintett a hibában. Ha 5%-al számol az ember, azt jelentené, hogy minden 20. lapot érint(het) a dolog, akkor tegyük fel egy webshopnál, ahol értékelni lehet az adott terméket, azt látná az ember, hogy van 19 elégedett vásárló meg egy 1 akinek meghalt a lapján a sata de azt is cserélték gariban. Erre szerintem a legtöbben azt mondanák, hogy megesik, hibás mindig akad.
-
fagy53
nagyúr
Úgy is jó, mindenki azt csinál a lappal amit akar, ki lehet cseréltetni és együtt lehet élni vele még egy darabig...
A minimumot nem véletlenül adja meg a gyártó, azon a feszültségen teljesíteni kell a chipnek a paramétereket. A tápfesz nem ingadozhat ennyit, de nem kötelező a minimumra tenni, ha lehet választható egy köztes érték is. -
Peak
addikt
válasz
Meridian #202 üzenetére
Semmi para!
Nekem akkor gurul el a gyógyszerem, mikor az a sok bődületes butaságot látom, amit egyesek összepötyögnek, lásd #35ös hozzászólásom.
Az, hogy ki mivel foglalkozik, cseppet sem érdekel.
Én 18 éve informatikával, és mégis hülye vagyok egy csomó dologhoz, de nem is ugatom tele a fórumot hülyeségekkel./respect
-
Meridian
senior tag
Igen, asszem elnéztem.
Bocsánat, akkor nem szólt ez senkinek sem. Mindez csak azért volt, mert rendszeresen hiszik azt hogy én taxis vagyok (és negatív felhanggal, megjegyzéssekkel - és erre szoktam ugrani), mert egy taxisnak az oldala van a weboldalamnál megadva. Pedig nem.
Az igaz, hogy én tettem fel a weboldalacskát (nem vagyok webdezigner - de az az oldal megfelel a céljának, az eddigi eredmények alapján).
De ez már OFF nem mennék bele.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az Intel nem tervezi az összes leszállított és értékesített termék kicserélését.
- ELADÓ: Corsair Vengeance RGB PRO 2x16GB 3200MHz DDR4
- Gigabyte GA-F2A88XM-DS2 rev:3.2 AMD FM2/FM2+ alaplap
- Eladó 8GB DDR5 SODIMM RAM memória 5600MHz és 4800Mhz (Samsung, Micron, SK hynix, stb.)
- BESZÁMÍTÁS! 32GB G.SKILL Trident Z Royal 4266MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- LGA 2011 v3, 16 Gb ram 2x intel xeon 2680v3 24 mag 48 száll!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest