Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • W.Wilson

    aktív tag

    válasz dezz #209 üzenetére

    "A nagyok is csak mint "opció" jelölik meg a cserét vagy a vételár visszatérítését."

    Hogy érted, hogy csak opció? Mit kéne tenniük? Kijönni hozzám és erővel elvinni a lapot?

    %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, Mhz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel

  • Peak

    addikt

    válasz dezz #209 üzenetére

    Az Intel rossz chip helyébe jó chipet ad.
    Ezt úgy hivják szerintem, hogy teljes kicserélés.
    Ahogy írod, a laptop és alaplap gyártókra bízzák a további döntést és kezelést.
    Ha a gyártó úgy gyártotta le az alaplapot, hogy pl. nincs fizikailag csatlakozás a hibás vezérlőhöz, pl. csak 2 SATA port van, pont a 0 és 1 portokhoz, akkor nincs miért kicserélni egy lapot. Ez értelem szerűen nem fog eljutni az Intelhez, mert logikátlan.
    Innen nézve tényleg nem a 100% chipet cseréli az Intel, hanem azt a 100%-ot, amit a vásárlók ( alaplapgyártók ) visszajuttatnak neki.

    Ez esetben akkor az Intel a hibás vagy genyó?
    Vagy a laptop és alaplap gyártó, aki felasználja az adott alkatrészt a többi sokszáz alkatrész mellett?

    Most kaptam egy doksit, amiben kifejtik egy pár alaplappal kapcsolatban, hogy kompletten nyákot kell újra gyártani, új alaplapokat késziteni, mert fizikailag rossz helyre vannak a csatlakozók vezetékelve a BGA helyén.
    Nagyon durva költségek lesznek.

    Egyéb iránt megkövetem magam, amennyiben pontatlan voltam.
    Fogyasztók alatt a végfelhasználókat értettem, róluk nem szól egy hivatalos forrásom sem. Nem tudtam, hogy OEM jelzésre végezték el az extrém terheléses tesztet. Én kérek elnézést érte.

    Már megbocsáss, de ha képtelen vagy felismerni a különbséget egy esetleg pontatlanul fogalmazott mondat, egy esetleges nem teljes forrásból származó információ átadás...
    ... és egy "fú mekkora geci az intel és most mindneki jól megfogja szopni és vége a világnak" mentalitás között... akkor rendkívül sajnálom, nincs is miről beszélgetni. :(
    Általában pont azok háborodnak fel és sértődősködnek, és kiáltanak "lekezelő stilust" meg "vérpistikét" meg a többi jelzőt, akik maguk is "viselik az inget".
    Azt hiszem ehhez nem kell több hozzáfűzni való és remek volna ha e lenne fejezve ez a bizonyítgatós kommunikáció.

    [ Szerkesztve ]

    Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

  • Peak

    addikt

    válasz dezz #220 üzenetére

    Ebben igazad van, de a törvény az törvény.
    Minden felhasználó mosolyogva udvarisan "követelheti" a cserét a vásárlás helyén, és magasról tojhat a sanda pillantásokra, hiszen ha 6 vincsit akar használni a gépében akkor nincs miről beszélni.
    Azt hiszem nagyobb a füstje az egésznek, mint a lángja.

    Bocsáss meg, de azt hiszem triviális, hogy nem a jogosan aggodó kultúrált fórumozókról van szó sosem. Remélem egyetérthetünk azzal is, hogy a fórumok látogatóinak nagyon nagy része nem a saját rendszerért aggódó emberből áll, hanem az okoskodó és amúgy rosszindulatú, kárörvendő fajtából, akik ráadásul a kereskedőket és viszonteladókat előre elítélve kárognak, előítéletesek és sztereotipiákra alapozva lehúzzák őket. Agressziv sosem vagyok, nem kenyerem, de a szólásszabadság jogán, pont ahogy ők is, kifejezhetem véleményem arról, amit gondolok a tevékenységükről.

    És akkor azt hiszem mindezt túltárgyaltuk és a továbbiakban nem kell tovább ezen kattogni.
    Köszönöm a megértésed és együtműködésed, mindenki együtműködését.

    [ Szerkesztve ]

    Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz dezz #220 üzenetére

    "A többi esetben az lett volna a legtisztább, ha az Intel bejelenti, hogy felkérte az alaplapgyártókat a hibás alaplapok visszahívására, természetesen állva a költségeiket. Így előzhették volna meg leginkább a további bizalomvesztést."

    Ööö, lehet, hogy én nem értelmezek valamit jól, de nem ezt csinálja az Intel, vagyis, hogy az összes olyan lapot visszahívja, ahol ez a hiba a jövőben problémát okozhat? Ugyanis a hírben szerintem pont ez szerepel: "Az Intel az adatok alapján eddig 8 millió hibás lapkát szállított le, ám Steve Smith elmondta, hogy a visszahívás nem minden termékre vonatkozik. A kivételt többnyire a mobil masinák képezhetik. Mivel a notebookokban ritkán használnak a gyártók két SATA portnál többet, így alkalmazható a két darab 6 Gbps-os interfész is. Ilyen esetben a hibás vezérlőhöz tartozó portok nincsenek használatban, azaz probléma nem befolyásolja a működést."

    Persze, feltételezem, hogy a már értékesített alaplapok végfelhasználói árában lévő profitot nem fogja az Intel megtéríteni (miért is tenné, neki ahhoz semmi köze), ezért elképzelhető, hogy néhány alaplapgyártó, vagy viszonteladó húzódozni fog a cserétől, de ez szerintem nem az Intel sara.

    [ Szerkesztve ]

    "sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz dezz #234 üzenetére

    Na de könyörgöm, ehhez mi köze van az Intelnek? Ha valamelyik gyártó nem akarja visszahívni a már értékesített lapjait, akkor mit tehet az Intel, kerestesse fel néhány felbérelt nehézfiúval az alaplapgyártók vezérigazgatóit/igazgatótanácsát/részvényeseit, hogy egyenként tarkón lesznek lőve, ha nem hívják vissza a lapokat?

    [ Szerkesztve ]

    "sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz dezz #236 üzenetére

    "Már értékesített alaplapok tekintetében nincs visszahívás."

    Lehet, hogy én nem tudom jól, de szerintem a már értékesített alaplapokat csak a gyártó hívhatja vissza

    "De már hogy ne lenne hozzá köze az Intelnek? Mondhatná a gyártóknak, hogy hívjatok vissza mindent, álljuk az összes költséget."

    Ugyan nem vagyok túl jó az angol nyelvben (és akkor még finoman fogalmaztam :D ), de mintha nagyjából ilyesmit nyilatkoztak volna a hírben idézett oldalnak: "It also committed to setting aside $700 million to deal with the repair and replacement of any affected chipsets."

    "Ha így tettek volna, már az összes gyártó bejelentette volna, hogy aki akarja, már most visszaviheti, stb."

    Aha, csak, mint arra a #233-ban utaltam, nyilván az értékesített alaplapok értékesítési ára és gyártási költsége közötti különbözetet nem fogja az Intel kifizetni a gyártóknak és, mivel jelenleg nem lehet cserélni (nincs mire), ha valaki most visszaviszi, akkor gondolom, vissza kell neki adni a vételárat, amit, szerintem, nem szívesen adnának vissza. Vagy csak kap egy ígéretet, hogy ha kész lesz a javított verzió, akkor kap egy ugyanolyan típust abból? Mert ez a rész még nem igazán tiszta nekem.

    "sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz dezz #239 üzenetére

    "Tényleg nem, mert az any itt az érintett chipsetekre vonatkozik -- az érintett chipsetek javítására és cseréjére, nem közvetlenül az alaplapokéra."

    Nem az érintett chipsettel szerelt alaplapokra? Mondjuk, nekem nem tiszta teljesen, hogy egyáltalán kicserélhető-e a chipset az alaplapokon, vagy nem, mert, ha nem, akkor nyilván az Intelnek kell állnia az új alaplap teljes gyártási költségét, ezzel én is egyetértek, de nekem az jött le, hogy nagyjából ezt is csinálja az Intel, persze, ha nem így van, akkor tényleg az Intel a hunyó.

    Amúgy, szerintem, azért sem akarják visszahívni a gyártók a már eladott alaplapokat (vissza lehet vinni, ahogy írtad is, de nincs visszahívás), mert ugye jelenleg nem lehet mire kicserélni a hibás alaplapokat, ezért a gyártók szeretnék kivárni, amíg az új lapok elkészülnek.

    "Ha az ő hibájából esnek el tőle, akkor bizony ki kell fizetnie... "

    De miért? Tegyük fel, hogy a vevő visszaviszi az alaplapot, visszakapja a pénzét, a gyártó megkapja az Inteltől azt az összeget, amennyiért a vevőnek, vagy a viszonteladónak eladta a lapot, és amiben benne van a saját profitja, majd, amikor elkészül a javított, vagy új, hibamentes lap, akkor azt újból értékesíti, persze az eladási árban szintén benne lesz a profit, tehát kétszeres profitot kap, aminek az egyik felét az Intel állja. Szerinted ez így rendben lenne, hogy dupla profitot kaszáljon az Intel kontójára?

    [ Szerkesztve ]

    "sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz dezz #244 üzenetére

    "Bizonyára, de olyan sincs, hogy utána automatikusan cserélik."

    Azért én bízok benne (persze lehet, hogy rosszul teszem), hogy, ha elkészülnek az újak, akkor kiadják a gyártók a közleményt, hogy mindenkinek automatikusan cserélik.

    Meg persze, aki megvette a "hibás" lapot, annak felesleges most egyből rohannia, hogy visszavigye, mert emiatt a hiba miatt nem lesz adatvesztése és nem fog felrobbanni az alaplapja, ha pár hónapig használja. ;]

    "Nem olyan biztos a dupla profit..."

    Biztosnak ugyan nem biztos, de nem hinném, hogy az Intel (vagy bármelyik másik cég) szívesen kifizetne olyan pénzt is, amit nem muszáj, vagy nem egyértelműen elvárható, hogy ki kellene fizetnie.

    "Most bizonyára lázas tárgyalásban vannak a gyártókkal."

    Pont emiatt gondolom ugyancsak elhamarkodottnak, hogy páran már "világvégét" vizionálnak (nem rád gondolok), miközben feltehetően még messze nincs minden letisztázva, még az Intel és a gyártók között sem és, mint fentebb írtam, amíg nincs egyértelmű állásfoglalás, addig mindenki nyugodtan használhatja a P67/H67/HM65/HM67 chipsetes alaplappal szerelt számítógépét.

    [ Szerkesztve ]

    "sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz dezz #246 üzenetére

    "Max. akkor fogják automatikusan, ha bebizonyosodik, hogy van esélye az adatvesztésnek."

    Mindenesetre én megvárom, hogy április-május környékén, amikorra nagy mennyiségben elérhetőek lesznek a javított lapok, mi lesz majd az alaplapgyártók hivatalos álláspontja, akkor fog a majom a vízbe ugrani :DDD

    "Meg ugye először azzal jött az Ipon, hogy nem is mind érintett, de ezt később hogy is lehetett volna bizonyítani?"

    Véleményem szerint azért csinálhatták, mert nem akarták, hogy a vásárlók pánikba esve tömegesen vigyék vissza az alaplapokat (amiknek ugye jelenleg semmi bajuk és csak a jövőben lehet/lesz velük gond) és követeljék vissza a pénzt, ami valamilyen szinten érthető, ugyanis akkor még nem igazán lehetett tudni, hogy hogyan fogják kezelni a gyártók és az Intel ezt a helyzetet (és ugye még most sem teljesen világos). Viszont, ha jól tudom, a webshopjukból azonnal kivették az összes érintett lapot.

    [ Szerkesztve ]

    "sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

Új hozzászólás Aktív témák