- Bemutatkozott a Transcend SSD-inek zászlóshajója
- Sugárhajtómű ihlette a Zalman CPU-hűtőjét, de nem az üzemzaj tekintetében
- Félreértések az FSR 4 és a PlayStation 5 Pro körül
- Nem tetszik a Procon-SP-nek, hogy a Nintendo távolról kivégezheti a Switch 2-t
- Megcélozta az NVIDIA-t a 2 nm-es node-jával a Samsung
- GeForce RTX 5050 VGA-k a Palit értelmezésében
- Házimozi belépő szinten
- BIOS frissítés
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel találgatós topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Acer notebook topic
- Forrmell.enn
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
LW
őstag
a PC lemaradása most megint nagy lesz, ahogy kijönnek az új konzolok, az azokra optimalizált programok még durvábban elhúznak az asztali videokártyák mellett.
Még durvábban elhúznak?
Egyáltalán nem húztak el. A jelenlegi konzolok hardverei elég gyérek, a futás optimálisabb ugyan, de még azzal sem közelítik meg egy mai elérhető árú videókártya teljesítményét.
Az új generáció hozhat újat, fog is, de majd ha lesz mérhető eredmény és összehasonlítási alap, majd ráérünk ezekkel a feltételezésekkel.
-
Tin
veterán
nem ellened szól, de ez a független konzorcium ez olyan, mint a hddvd meg a bluray, vagy sorolhatnám. nyilván lenne egy amd és egy nvidia alapú közös konzorcium... ez meg idővel oda vezetne, hogy az egyik kevésbé sikeres, és eltűnik, míg a másik egyeduralkodó lesz, és ez pont nem a felhasználóknak jó.
a PC lemaradása most megint nagy lesz, ahogy kijönnek az új konzolok, az azokra optimalizált programok még durvábban elhúznak az asztali videokártyák mellett. viszont a PC mint olyan, erősen átalakulóban van, és nem vagyok biztos benne, hogy 5 év múlva ugyanúgy össze tudok majd rakni egy asztali gépet, mint tavaly. inkább attól félek, hogy akkor már lesz gép irodai munkára (asztali pc), lesz mobilozni (tablet?), meg lesz játékra (konzol). egyszerűen az embereknek erre van igénye.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ki kell helyezni a fejlesztést egy független konzorciumba és kész. Mindenki kap egy szavazati jogot és ennyi. Ugyanaz az esély mindenkinek. Akinek ez nem tetszik az csinál egy alternatív platformot a többiek pedig sok szerencsét kívánnak neki az elterjesztésben.
Én ezt pontosan tudom, de attól, hogy egy fejlesztő nem tanul bele rögtön egy új hardver kihasználásba még az API overhead megmarad. Minél erősebb egy konzol annál nagyobb lesz a különbség ezen a területen a PC-hez képest. A következő körben ez a probléma már sokszor fog odavezetni, hogy inkább kimarad a PC-s port, mert nem akarják lebutítani a konzolos port minőségét. Ezt minden PC-s cég meg szeretné előzni. Hogy mi lesz 5-6-7 év múlva. Az szerintem most nem téma. Az merül fel, hogy ma gond van és kell rá egy megoldás ráadásul gyorsan.
-
Tin
veterán
talán félreérthetően fogalmaztam...
én nem kételkedem benne, hogy az általad leírt megoldás jelenleg nem lenne jobb, mint a DirectX, inkább arra próbálok célozni, hogy az a megoldás is ugyanoda jutna egy idő után, mint a DirectX most. több gyártó sok terméke, mindegyik piaci előnyt akar, ki határozza meg az újabb verziókat, kinek az implementációja legyen a tuti, stb.
a legjobb megoldás nyilván mindig a natív kód, és emiatt a konzolokra sokkal jobban optimalizált cuccok készülhetnek, de egy új konzolverziónak így hónapok-évek kellenek ahhoz, hogy minden játék optimálisan fusson rajta, mivel egy teljesen új hardver kerül bele. nézd csak meg majd most a sony és az ms konzolgenerációváltásnál...
@Jakuu: nem tudom. egyetemen, tanulás, zh-k, egyéb beadandók és bulizás mellett azért az a nem egész 3 hónap egy eseményvezérelt grafikus ablakkezelőhöz nem annyira sok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezzel nem vitázok, mert tény, de az is tény, hogy eljárt felette az idő. Ki lehet azt a motort is egészíteni extra effektekkel és eljárásokkal, hogy szebb legyen, de ha ma valaki belekezd valamibe, akkor már kizárt, hogy UE3-at vegyen hozzá. Hasonló konstrukció mellett CryEngine 3-at kap, ami egyértelműen jobb. A tehetősebb fejlesztők pedig Frostbite 2-t választanak, ez még a CryEngine 3-nál is jobb. Bár ez valszeg véleményes, de a deferred render rendszernél komoly előnye van a Frostbite 2-nek.
-
FlekkeN
aktív tag
XNA tényleg könnyű használni. Dreamspark(MSDNAA)-ban is ott van. Letöltöttem és két nap alatt egy példán keresztül csináltam Xbox 360-ra egy platform játékot c#-ban. Akinek van egy Xbox 360 konzolja és kis kedve programozni szerintem nyugodtan megpróbálhat egy játékot összedobni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy elkezdünk egy új utat járni a DirectX és az OpenGL nem vész el. Azt viszont nyilván látják a fejlesztők, hogy ezeken a korlátokon lassan brutálisan túlnőnek a konzolok, így ha a PC-vel akarnak még kezdeni valamit a gyártók, akkor nem árt gondolkodni azon, hogy az API korlátokat kiüssék valahogy. Nyilván a PC előnye mindig is a kompatibilitás volt, és ezen szerintem senki sem akar változtatni.
-
Angel1981
veterán
Okok, írtam is, hogy egyfelől igazad van.
De ne legyenek illúzióink; ha most egycsapásra megszűnne a DX, és az lenne, amit írtál, akkor sem oldódnánk meg a problémák, max. átalakulnának, illetve ami ténylegesen megszűnne, ahelyett jönne másik.
Szóval kb. ugyanott lennénk...Én nem szidom a DX-et; ha eddig megfelelő volt, ezután is annak kell lennie, legfeljebb módosításokra szorul.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A GPU-fejlesztők csak definiáljanak egy virtuális ISA-t, amit a jövőben közösen használnak. A fizikai ISA úgyis lehetetlen, mert azt még házon belül is lecserélik pár évenként. Ellenben az aktuálisan használt virtuális ISA változatlan, és az mögött van a fizikai ISA. A közös virtuális ISA lényegében leváltja a saját virtuális ISA-t és emögött nyilván a fizikai ISA továbbra is lehet eltérő. A programokat arra a virtuális ISA-ra írnád meg, amit ugye mindenki támogat. Ez kapna egy felületet, amiben definiálni lehetnek egy grafikus futószalagot.
Ezt a felvetést nem én találtam ki, hanem a fejlesztők. Nyilván nem egy stúdió beleütközött már a PC-s grafikus API-k korlátjaiba, ami miatt le kellett butítani a konzolos programot, mert azokra a hardverekre nincs bonyolult és sokáig tartó erőforrás-érvényesítés, mint PC-n. Erre lett felvázolva, hogy miképp lehetne a PC-s grafikus API-nál a korlátokat megkerülni. A legígéretesebb opció a közös virtuális ISA használata.
Ez nem olyan. Megírod C++-ban és kész. A modern GPU-architektúrák, mint a GCN már igen jól támogatják a C++ funkciókat. A többiek is erre fejlesztenek.
(#27) Bull1: Az Unreal Engine 3 túl régi és sokkal jobb motorok vannak már, mint a Frostbite 2 és a CryEngine 3. Az Unreal Engine 4 pedig problémás a legtöbb hardvernek, mert a grafikus futószalag zöme compute shaderben van írva.
-
Tin
veterán
emléxem egyetemen anno volt egy fél éves beadandó feladat, ablakkezelőt írni. egyik évfolyamtársam nekiállt assembly-ben. asszem talán félig jutott fél év alatt, pedig nem volt annyira bonyolult a feladat.
oké, valahol nem árt alacsony szinten programozni, de az pont inkább a rutinok esetén lehet bármilyen szinten értelmes, nem pedig ilyen alacsony szinten. a dos-os időkben poén volt hardveres grafikus egérkurzort tolni a szöveges módra, meg az ilyen ökörségek, de manapság már semmi értelme, annyira hihetetlen számításteljesítménye van egy átlag asztali pc-nek.
ettől függetlenül tényleg gáz, hogy az API-k meg framework-ök miatt egyre igénytelenebbek a kódok, "a vm majd úgyis elintéz mindent" alapon, és az android tényleg egy fostalicska a dalvikkal a hátán, így nem csoda, hogy az iphone gyorsabb, dehát ott meg úgy fejlődik a hardver alatta, hogy csak lesek.
egyébként nem értem mi a gond a játékok sebességével (nem vagyok nagy játékos), hacsak nem az, hogy vérpistike gépén nem fut négykában ezerefpéessel a krájziszhárom
@Abu85: igen, mert a programozó lusta. de ha változások esetén ezt a "virtuális" ISA-t kellene hegeszteni, esetleg mindenki másképp értelmezné, vagy bizonyos funkciókat egyes gyártók nem támogatnának, esetleg rossz doksik kerülnének ki, akkor az egész semmivel nem lenne jobb, mint a mostani vagy bármilyen helyzet. lehet hogy gyorsulnának tőle a programok, de egy következő funkciókör bővítése esetén majd menne a csata, hogy kinek az implementációja legyen a szabvány, meg hogyan. ráadásul a gpu-kat is egyre több dologra kezdik használni, szóval simán van ott még kiaknázatlan terület. a DirectX meg legalább megvan, ismerhető és használható.
-
csigabiga98
csendes tag
hab
-
Pikari
veterán
a mostani 3d api-s megközelítés imho jobb, mintha közvetlenül kéne ezt a fostengert programozni. megadod a drivernek, hogy mit csináljon, aztán az már az ő dolga, hogy hogyan oldja meg.
ha egységes isa lenne, akkor úgy játna az egész hosszú távon, mint az x86. a belső felépítés 3-4 után elavulna, a kompatibilitás miatt viszont lehetne hardver szinten tovább görgetni a mostani hulladékot.
értelmetlen.
-
Tin
veterán
magyarul a GPU gyártók definiálják az interfészt, amit mindenki használ. nem pont erre való a DirectX?...
komolyan ki a pöcsöm akar a 21. század második évtizedében alacsony szinten GPU-t programozni? komolyan gondolja ezt bárki közületek, aki fejlesztő?
ez olyan, minthogy programozzunk assemblyben. meg csesszük ki a dalvikot az android alól, hátha akkor majd a támogatott készülékek száma lesz 3...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a variáción múlik. Van egy nagyon egyszerű megoldás arra, hogy a grafikus API a hardverhez közelibb legyen. A GPU-fejlesztőknek össze kell ülni és megegyezni egy olyan IL-ről, amit mindenki használni fog és arra lehet dolgozni. Az IL mögött aztán a gyártók dolgoznak a fizikai ISA kompatibilitásán. Ma azért nehézkes a helyzet, mert minden gyártó más IL-t használ. Ilyen körülmények között tényleg nem lehet jobbat alkotni, mint a mostani API-k.
-
Cyberpunk
félisten
Jó lenne, ha kampec lenne, mert csak visszafogják a teljesítményt, persze cserébe van előny is.
-
Dr. Akula
félisten
"Mindezek mellett a Microsoft kutatja a lehetőség"et" a grafikus API jelentős modernizálására"
-
Dr. Akula
félisten
"Mindezek mellett a Microsoft kutatja a lehetőséet a grafikus API jelentős modernizálására"
-
vinibali
őstag
ez csak azért rémhír, mert sajnos nem igaz
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
- Samsung Galaxy S22 Ultra 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest