Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
oO7
őstag
8-16-32 vagy akár 64 mag még mindig meg sem közelíti a GPU-kban található több ezer végrehajtóegységet, és nagyon fontos tényező, hogy ezek CPU esetében független magok, azaz egy esetlegesen párhuzamosítandó feladathoz rengeteg erőforrást kellene elpazarolni a szinkronizálásra...
-
Pikari
veterán
szerintem tehetünk a cpuba egy textúracímző utasítást, meg a mostani 8 maghoz még 8-at, és akkor az cpu marad, viszont remekül lehet vele renderelni, sokkal remekebbül lehet általános célú számításokra használni, mint bármilyen gput, tehát végsősoron előbbre lennénk.
amúgy mindjárt küldök egy privit, mondok benne egy érdekességet
-
oO7
őstag
azért 15 év alatt fejlődött "egy keveset" a technológia, és ha azt mondjuk, hogy a CPU-k 100x gyorsabbak/erősebbek lettek, akkor a GPU-k 1000x vagy 10000x...
a mai processzorok azok ilyen ~50-100GFLOP nagyságrendű teljesítménnyel rendelkeznek, a GPU-k meg már TFLOP tartományban mozognak... és a GPU-k "kihasználható teljesítményén" még plusszban nagyon sokat fog javítani a kiforrott heterogén architektúra, és egy esetleges közös ISA...P1-es játékok linkelgetése nem bizonyíték a kijelentésedre... DirectX-et is lehet szoftveresen emulálni, csak épp nem éri meg...
vagy ha eltekintünk a GPU vagy IGP elnevezéstől, és azt mondom, hogy sok sok végrehajtó egységből álló SIMD blokk? úgy már közelebb állunk a megegyezéshez?
-
Pikari
veterán
a valóság teljességgel ellentmond a könnyelmű kijelentésednek
http://en.wikipedia.org/wiki/Croc:_Legend_of_the_Gobbos
megjelenés: 1997
233 mhz pentium1 szoftveres rendereléssel, vagy 166 mhz-s pentium1 voodoo1-el
Outcast
http://www.metzomagic.com/images/2006/Outcast2b.jpg
megjelenés: 1999
366 mhz pentium2, szoftveres rendereléssel, a játékban használt effekteket 1999ben hardveresen ki sem lehetett volna renderelni
az, hogy TE nem tudnád soha az életben kirenderelni ezeket a játékokat egy modern gépen, az egy dolog, de a saját képességeidből a világ működésére vonatkozó komolyabb relevanciákat ne vonj le.
azóta kb 20x gyorsabb egyetlen mag, és van belőle általában 4. gondold újra. -
zsigus
őstag
"beleolvad majd a CPU-ba, de az a CPU már nem ez a CPU lesz..."
Aztán egy pár év múlva kezdődik minden előröl, ha jön a ray-tracing, és újra eljön a dedikált kártyák kora (legalábbis gondolom).
-
oO7
őstag
mindkettőre szükség van... tisztán CPU-ból soha a büdös életben ki nem renderelsz még egy 15 évvel ezelőtti grafikát sem... mellesleg ha szépen elkezdik használni a GPU-t általánosabb feladatokra is (tömörítés, videókódolás, vagy csak egyszerűen alkalmazásokon belül listaműveletek végrehajtása, vagy úgy kb bármi ami párhuzamosítható), akkor nagyon is meg fog látszódni a haszna... mellesleg lényegében azon a szinten állunk jelenleg, hogy CPU-ból nem kell több mag, nem kell több erő... nincs és nem is lesz ami kihasználja... kizárásos alapon marad a GPU amiből viszont embertelen mennyiségű teljesítményt lehet kisajtolni és azt fel is lehet használni "hagyományos" grafikus műveletekre, de a korábban felsorolt példákra is, vagy épp hangfelismerés, alakfelismerés, kézírásfelismerés, stb...
kell az... nem, hogy kiváltani nem tudja az egyik a másikat, de még csak aranyközépút sem létezik a kettő között... illetve hát az aranyközépút az amit az APU-kkal csinálnak... közös memória, közös pointerek, megosztott cache, meg ilyenek...
-
dezz
nagyúr
Ahhoz képest egész sokáig elzenélgettek együtt... Csak úgy eltűnni semmiképpen sem fog, hiszen szükség van a funkcionalitására és energiahatékonyságára bizonyos számítások tekintetében. Hanem, ahogy te is írod, beleolvad majd a CPU-ba, de az a CPU már nem ez a CPU lesz... Szerintem nem is CPU lesz a neve, hanem talán végleg meghonosodik az APU, vagy valami más hasonló. Több kell ehhez, mint egy AVX2.
-
Pikari
veterán
nem akarok túlzottan messzemenő jóslatokba belemenni, de ahogy mondani szokás: két dudás nem fér meg egy csárdában, ez a csárda pedig jelen esetben a számítógép, a két dudás pedig a cpu, és az igp. egyik kell, hogy bekapcsoljon a gép, a másik nem. egyik kell, hogy fusson a programok 99%-a, a másik nem. nem kérdés, hogy melyik dudás fog maradni.
-
Pikari
veterán
imho mindenesetre borítékolható, hogy a gpuknak leáldozott
-
oO7
őstag
"ha hatékonyabb gratikai interakciót akarnak, akkor a gput és igp-t, mint olyat, fel kell számolni teljesen, és a gyors grafikához szűkséges számítást elvégző tranyókötegeket közvetlenül, utasítás szintjén a cpuba kell bevezetni"
az "utasítás szintjén" kivételével lényegében a mai APU-kban ez történik... aztán a következő lépés feltételezem, hogy a közös IL kód/ISA lesz, és utána jöhet (HA jönni fog valaha is, erről Abu tudna szerintem érdekeseket mesélni) az, hogy a GPU-t a mai CPU-khoz hasonló módon natívan érhessük el mindenféle köztes absztrakciós rétegek, driverek és virtuális architektúrák nélkül... -
Pikari
veterán
nos, van egy opengl ICD, amely egy sima user módú dll, a hardverrel - és magával a kernel szintű driverrel - az interakció ezen keresztül valósul meg. igazából ha kiadsz egy opengl hívást, pl glenable(gl_texture_2d)
igazából ez úgy történik, hogy ezt a driver a hardver belső működéséből fakadó módokon értelmezi, majd jönnek a további hívások, tehát csinál egy ilyen raklapnyi opkódot, és egy hirtelen mozdulattal egyszercsak (ha már összegyűlt sok, vagy ha épp egy blocking dolog jön), akkor a driver valamelyik része kernelmódba csapja a gépet, és belapátolja ezeket az opkódokat és adatblokkokat a videókártyába (,,gpuba''), a vezérlést meg visszaadja a drivernek, a videókártya meg csak szépen lapátol közben. ez ennél rohadtul nem lesz se gyorsabb, se optimálisabb sehogysem, akármilyen koncepció szerint is alakítják át, mert a gpu a rendszerhez képest egy külső, inkohézív hardver. ha hatékonyabb gratikai interakciót akarnak, akkor a gput és igp-t, mint olyat, fel kell számolni teljesen, és a gyors grafikához szűkséges számítást elvégző tranyókötegeket közvetlenül, utasítás szintjén a cpuba kell bevezetni. -
dezz
nagyúr
Az már minimum kettő, mert van egy low-level GPU driver, és azon ül a D3D és az OGL (meg az OpenCL). Pl. a shadereket HLSL-ről és GLSL-ről a D3D és az OGL compilere fordít egy köztes kódra, amiről aztán a low-level driver az adott GPU-ra. Ez persze a program inicializálása során történik (ha jól tudom), vannak itt egyéb műveletek, amik real-time történnek meg.
-
oO7
őstag
ez teljesen jó, igaz, egyetértek, de ha nem értelmezem rosszul, akkor itt a beszélgetés abból indult, hogy jó dolog az absztrakció, de mostanra már indokolatlanul sok volt az absztrakciós réteg, és ami most történik az az, hogy az eddig megszokott kényelmet valójában alacsonyabb absztrakciós szint mellett, "hardver közelibb" megvalósítással fogja tudni a Microsoft nyújtani a fejlesztőknek...
amúgy én is úgy gondolom, hogy az optimalizálást nem a magasszintű programkódokban (C++ / C#) kell elvégezni egy bizonyos szint után, hanem sokkal inkább a compilerben... -
Pikari
veterán
én a minnél közvetlenebb elérésben már nem hiszek.
úgy vélem, hogy a nagyvállalati fejlesztés jó (pozitív) szokásai és tulajdonságai már átmentek a teljes iparba: általánosan elfogadott absztrakciókon alapuló moduláris kód, a portolhatóság szem előtt tartásával, minél gyorsabban, minél egyszerűbben, minél hatékonyabban. tehát, zömében mindenki szeret az oprendszer alapvető apijaira hagyatkozni, a hardver specialitásainak kimeditálása helyett szeret a saját kódján belül meditálni, ha valahol égető szűkség van rá, inkább a fordítóprogram beépített trükkjeinek segítségével saját pointer, memória, és bittrükköket kialakítani. nem igazán vettem észre, hogy ennél közvetlenebb szintre már bárki is le akarna menni, és inkább a compilerre hagyatkoznak. a processzorokat is már úgy tervezik, hogy a C/C++ compilerből kieső kódot a jellegénél fogva analizálják, és a processzorokat már úgy implementálják, hogy az ilyen jellegű kódokat a lehető legefektívebben tudja az egység futtatni.
én szintén ezen az állásponton vagyok, a generikusabb absztrakciók elkészítése az oprendszer+hardver+drivergyártók feladata, nem az enyém.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Apple MacBook
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- Milyen SSD-t vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8130U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Új Dell 13 XPS 9315 FHD+ IPS i7-1250U 4.7Ghz 10mag 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest