- Gaming notebook topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- Használt VGA / videókártya ajánló
- HDD vs SSD: Ki nyer 2025-ben? – Tech Percek #4
- Apple asztali gépek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ki kell helyezni a fejlesztést egy független konzorciumba és kész. Mindenki kap egy szavazati jogot és ennyi. Ugyanaz az esély mindenkinek. Akinek ez nem tetszik az csinál egy alternatív platformot a többiek pedig sok szerencsét kívánnak neki az elterjesztésben.
Én ezt pontosan tudom, de attól, hogy egy fejlesztő nem tanul bele rögtön egy új hardver kihasználásba még az API overhead megmarad. Minél erősebb egy konzol annál nagyobb lesz a különbség ezen a területen a PC-hez képest. A következő körben ez a probléma már sokszor fog odavezetni, hogy inkább kimarad a PC-s port, mert nem akarják lebutítani a konzolos port minőségét. Ezt minden PC-s cég meg szeretné előzni. Hogy mi lesz 5-6-7 év múlva. Az szerintem most nem téma. Az merül fel, hogy ma gond van és kell rá egy megoldás ráadásul gyorsan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezzel nem vitázok, mert tény, de az is tény, hogy eljárt felette az idő. Ki lehet azt a motort is egészíteni extra effektekkel és eljárásokkal, hogy szebb legyen, de ha ma valaki belekezd valamibe, akkor már kizárt, hogy UE3-at vegyen hozzá. Hasonló konstrukció mellett CryEngine 3-at kap, ami egyértelműen jobb. A tehetősebb fejlesztők pedig Frostbite 2-t választanak, ez még a CryEngine 3-nál is jobb. Bár ez valszeg véleményes, de a deferred render rendszernél komoly előnye van a Frostbite 2-nek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy elkezdünk egy új utat járni a DirectX és az OpenGL nem vész el. Azt viszont nyilván látják a fejlesztők, hogy ezeken a korlátokon lassan brutálisan túlnőnek a konzolok, így ha a PC-vel akarnak még kezdeni valamit a gyártók, akkor nem árt gondolkodni azon, hogy az API korlátokat kiüssék valahogy. Nyilván a PC előnye mindig is a kompatibilitás volt, és ezen szerintem senki sem akar változtatni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A GPU-fejlesztők csak definiáljanak egy virtuális ISA-t, amit a jövőben közösen használnak. A fizikai ISA úgyis lehetetlen, mert azt még házon belül is lecserélik pár évenként. Ellenben az aktuálisan használt virtuális ISA változatlan, és az mögött van a fizikai ISA. A közös virtuális ISA lényegében leváltja a saját virtuális ISA-t és emögött nyilván a fizikai ISA továbbra is lehet eltérő. A programokat arra a virtuális ISA-ra írnád meg, amit ugye mindenki támogat. Ez kapna egy felületet, amiben definiálni lehetnek egy grafikus futószalagot.
Ezt a felvetést nem én találtam ki, hanem a fejlesztők. Nyilván nem egy stúdió beleütközött már a PC-s grafikus API-k korlátjaiba, ami miatt le kellett butítani a konzolos programot, mert azokra a hardverekre nincs bonyolult és sokáig tartó erőforrás-érvényesítés, mint PC-n. Erre lett felvázolva, hogy miképp lehetne a PC-s grafikus API-nál a korlátokat megkerülni. A legígéretesebb opció a közös virtuális ISA használata.
Ez nem olyan. Megírod C++-ban és kész. A modern GPU-architektúrák, mint a GCN már igen jól támogatják a C++ funkciókat. A többiek is erre fejlesztenek.
(#27) Bull1: Az Unreal Engine 3 túl régi és sokkal jobb motorok vannak már, mint a Frostbite 2 és a CryEngine 3. Az Unreal Engine 4 pedig problémás a legtöbb hardvernek, mert a grafikus futószalag zöme compute shaderben van írva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a variáción múlik. Van egy nagyon egyszerű megoldás arra, hogy a grafikus API a hardverhez közelibb legyen. A GPU-fejlesztőknek össze kell ülni és megegyezni egy olyan IL-ről, amit mindenki használni fog és arra lehet dolgozni. Az IL mögött aztán a gyártók dolgoznak a fizikai ISA kompatibilitásán. Ma azért nehézkes a helyzet, mert minden gyártó más IL-t használ. Ilyen körülmények között tényleg nem lehet jobbat alkotni, mint a mostani API-k.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Megszűnne az API fejlesztése, vagy csak egy rosszul megfogalmazott irományról van szó?
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Gaming notebook topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Formula-1
- Flip (IPTV, otthoni internet, vezetékes telefon)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Narxis: Problémák, problémák, problémák
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Gigabyte A620M R5 7500F 16GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB InWin 301 Erazer CM 650W
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A14 5G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest